Me kaikki erehdymme

Anonyymi

Etenkin uskoontulon alkuvuosina. On paljon opittavaa. Olen huomannut monen kristityn olon ilottomaksi. Ja valittavaksi kuin juutalaiset erämaassa, joiden epäuskoiseen valitukseen Herra suuttui.

Olen miettinyt syytä ilottomuuden ilmiöön. Ensoin mietin että varmaankin ajat kun ovat synkkenemään päin kristityille Suomesssa että siitä johtuisi, ehkä joillakin. Itseäni se on innoittanut. Minulle asioiden maailmassa muutuminen kristityille tiukemmaksi herättää minussa iloa lisää ja ennenkaikkea toivoa. Joten en oikein tiedä sitten. Eikä asia mulle kuulu muuten kuin rakkauden takia. Haluan auttaa kärsiviä veljiä, sisaria. Oivaltamalla jotain, mutta mitä mun tulisi oivaltaa heidän nurkumisensa syyksi.

Tuumin että milloin mua itseäni on ahdistanut eniten ja tajusin lopulta että se on epäuskoisuuteni vaikka ajattelen olevani isouskoinen. Mutta huomasin etten olekaan. Eikun olen mä, muttta mulla on ollut yksi synti, jota en ole huomannut ja se on ollut ehkä sullakin tai on vieläkin iloa poisottamassa.

Nimittäin. Niin miten sen sanoisi. Pää nyt aika tyhjä kun unohtui se syy. Se on ihn mieleen tuloillaan mutta ei vielä. Niin joo.

Olisiko niin, arvoisat ilonne kadottaneet kristity syy ilottomuuteenne siinä, että ette usko saaneenne sydämestänne syntejänne anteeksi vaikka tiedät saaneesi syntisi anteeksi niin jostain syystä pidät siitä kiinni huomaamattasi ettet olekaan saanut sitä anteksi.

Voihan syy olla sekin että teet syntiä ja koitat olla tekemättä syntiä, mutta silti teet. Kuten juot viinaa, teet huorin?

Tai jotain vastaavaa. Lankeat uudestaan ja uudestaan johonkin syntiin? No, se on ikävää, koeta tehdä parannus jos niin on. Jos olet taas saanut helmasynnistäsi niskalenkin niin anna itsellesi anteeksi kun Jeesuskin on sen antanut. Katumuksellakin on aikansa, mutta anteeksisaatua siihen ei ole enää syytä että murheutat itseäsi enempää kuin jo murhetta olet aiemmin kärsinyt.

Joten ole iloinen. Jooko? Jeesus tulee pian ja ylöstempaa sut, hymyileee, niin naurahda vähän. On niin helppoa olla iloinen kun Jeesus rakastaa sua.Oliko tästä apua kenellekään. Vai miksi sä oot vaikeassa olossa jos tuo ei ollut syy? Joo, onbhan niit'ä syitä. Itsellä kesti lähes 2v toipua maallisen isäni kuolemasta niin että ilo löysi sisäänpääsyn sydämeeni niibn etttei suru maallisen isäni menettämisestä järkyttänyt tasapainoani ikävällä tavalla. Siltikin Herra on huolen pitänyt, mutta maallisen isäni menetys oli iso juttu mulle. Yllättävän vaikea kestää, mutta se tietenkin auttaa että pian me nähdään taas toisemme ja mennään ongelle tai jotain.



Kova Sälli

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä masennu vaikka illat pimenevät. Sulla on syysmasennusta. Kirjoitat puuta heiniä. Vastoin raamattua. Nimenomaan ilon saa kun tulee uskoon.

      • Anonyymi

        https://www.youtube.com/watch?v=JJGtXBd-xag&t=74s

        Tuossa 20 - 23 min. Ja videolla on alusta asti paljon tärkeitä huomioita.

        Kirjoittelen mitä olen kuullut. Tietenkinon mahdollita että he ovat valheuskovia, mutta näitä samoja havaintoja ovat tehneet muutkin kristityt muista kristityistä tai heitä teeskentelevistä.Vaikutat itsekin teeskentelijältä / tyhmältä neitsyeltä valheellisuutesi paljastaa sen kun sanot minulla olevan syysmasennuksen ja kirjoituksesi onb muutenkin ihmistä rakkaudettomasti vähättelevä.

        Ilo Herrassa on mun väkevyyteni ja tämän olen usein tuonut esiin.

        Toisaalta Raamatusta löytyy kertomuksia , joissa kristitty tuntee suurta surua.

        Aika on nauraa, aika on itkeä.Ilon lisäksi tulee surun ja vaikeuksien vaihetakin.

        Jeesuskin itki eikä se ole vastoin Raamattua eikä se johtunut syysmasennuksesta.

        Tiukka Sälli


    • Anonyymi

      Antikristus ilmestyy 7v valherauhan puolivälissä elikkäs 3,5 kohdalla.

      Tiukka Sälli

    • Anonyymi

      Epäusko ahdistaa koska ailloinbei ole jaksanut luottaa Jumalan jihdatukseen ja huolenpitoon vaan on kaikkien vaikeuksiensa keskellä alkanut ahdistumaan ja lastaamaan itseään.
      Tuo on kuitenkin luonnollista ja inhimillistä käytöstä.
      Aina ei jaksa olka iloinen. Asioilka on muutoinkin tapana kasaantua. Yksi ongelma poikii toisen....
      Asiat ovat niin monitasoisia ja ailloin kun tuntuu pahalta niin silloun se on tidella kurjaa, on äärettömän paha olla ja silloun on lupa olla surullinen, on myös luoa olla vihainen.
      Uskon että suru ja vihakin luovat uutta. Ne muokkaavat ihmistä.
      Ihmisellä on luoa kaikkiin tunteisiinsa.

      Rukoilen.

      Jumala, lohduta kaikkia surevia, auta heitä. Kuule heidän hätänsä.
      Auta myös vihan tunteessa ettei se jäisi asumaan meihin.
      Auta ettemme katkeroituisi ja kyynistyisi ja jos niin käy, oaoita meille ulos pääsy.
      Ole meidän kanssamme.
      Auta uupuneita ja sairaita, yksinäisiä. Avaa toivon näkymät.
      Siunaa ja varjele meitä ja ole meille armollinen.
      Auta meitä kantamaan toistemme kuormia.


      ST

    • Anonyymi

      Herralta tehtävän saaneet 2 uskollista aitokristittyä paimenmiestä ottamassa kiinni rikollisia liberaaliteologeja, naisvalhepaimenta ja tämän kahta valehtelevaa rikollista liberaaliteologia kätyriään, joilla aseinaan liberaaliteologiset eksytyksen kuolemaa kylvävät pistoolit kun vastustavat kiinniottoa viimeiselle tuomiolle vientiään..

      https://www.youtube.com/watch?v=8pWSLWIp2-Q&t=336s

      Kova Paimen

      • Anonyymi

        Eikä 🤣 Minkä ikäinen olet?


    • Anonyymi

      Helluntailaisdemokraatti iski.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe