Pärjääkö miehesi?

Anonyymi

Osaako miehesi tehdä miesten juttuja ja tekeekö? Minua on alkanut arsyttämään kun ei osaa mitään. Aina pitäis olla palkkaamassa. Ymmärrän ettei ole tärkee kaikille, minua ärsyttää. Tahtoisin että osais.

31

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä ossoo..

    • Anonyymi

      Teen ite jos toinen tekee tenän. Ja osaan kyllä jos ei ole kyse sähköjen- tai putkien vedoista.

    • Anonyymi

      Täytyyhän sitä antaa ammattilaisille niiden hommat. Palkata on hyvä suunta. Sillä pärjää.

    • Anonyymi

      No jaa, kaikki on suhteellista. Nyxää ei ole mutta exää on.

      Toinen kyllä periaatteessa osasi, vaan ei se koskaan mitään tehnyt. Ei tehnyt ilman kymmentä pyyntöä, kehotusta ja kunnolla vittuuntumista.

      Viimesin taas ei osannut, kun ei ollut koskaan joutunut tekemään, mutta oppi kun opetin. Ei hänkään mielellään tehnyt, mutta mukisematta kyllä, jos pyydettiin. Yleensä tehtiin yhdessä isommat jutut.

      Huomattavasti enemmän mua vitutti se, joka osasi, muttei koskaan oma-alotteisesti tehnyt.

    • Anonyymi

      Mun exä ei osannut. Minä tein naisena ne. Mun poika osaa ja tekee nykyään lamppujen vaihdot ym..

    • Anonyymi

      Tekee kukin mitä osaa osaamisensa puitteissa, ammattilaiset löytyy joita palkata.

    • Anonyymi

      Osaa ja tekee

    • Anonyymi

      Niksulla rahoja riittää.

    • Anonyymi

      Meillä ei kauheesti eritellä mitään töitä sukupuolen mukaan.
      Minä olen rakennus/puupuolen koulut käynyt, olen meillä se joka tekee remonttihommat ja toinen avustaa.

      Autojemme huollot tekee merkkihuoltoliikkeet ja renkaat vaihtaa rengashotelli.

      Miehen harrastus on ruuanlaitto, se on sille lempipuuhaa. Mies myös siivoaa koska hän tykkää että kaikki paikat on aina tiptop. Oikoo mattojen hapsutkin.

      Meillä se tekee joka osaa.

    • Anonyymi

      Osaa kaikki perinteiset miesten hommat, hyvä niin koska itse olen aivan tumpelo noissa hommissa. Meillä roolijako on ollut aina hyvin selkeä: mies nikkaroi, korjaa ja remontoi, minä kokkaan, siivoan, sisustan ja suunnittelen. Hyvin toimii!

    • Anonyymi

      Osaa ja tekee. Remppaa hommia tehnyt nuorena ja autoista perus korjaus onnistuu. Ja välillä jos ei jaksa palkkaa ammattilaisen.

    • Anonyymi

      Jaaha, mitäköhän miesten juttuja tarkoitat?

    • Anonyymi

      Osaa ja priimaa. Osaan myös itse, en kuitenkaan yhtä priimaa.. :)

      🧞‍♂️

    • Anonyymi

      Osaa kyllä mieheni kaikkea remonttii tehdä eikä tarvii ketään palkata. No autoa ei osaa korjata mut talvirenkaat osaa vaihtaa ja renkaat muutenkin. Eilen minulta puhkes kumi niin paikkasi sen heti että pääsin kulkemaan koska menen töihin pyörällä.

    • Anonyymi

      Tätä se feminismi on nykyään. On ne yhteiset työt ja sitten miehen työt.

    • Anonyymi

      Entisessä elämässä päätin että tapetoin muutaman huoneen, jos mies osaa, osaa nainenkin, hyvinmeni, tosinkangastapetin poistaminen vei aikaa ja hermoja, no..kun hommat tuli tehtyä ei aikaakaan kun mies halusin eron salarakkaansa hyväksi.😖

    • Anonyymi

      Tekee kaikkea muuta mutta maalaamaan en ole laskenut värisokeaa. Pari kokemusta riittää.
      Muissa töissä, varsinkin auton pitämisessä, vähempikin omatoimisuus riittäisi.
      Ymmärrän kyllä, että aivotyötä tekevä haluaa tehdä jotain konkreettistakin jossa näkee käsiensä jäljen mutta siinäkin pitäisi löytyä kohtuus.

      Olen varautunut parin vuoden urputtamiseen ennen kuin mies suostuu harkitsemaan auton uusimista.
      Tekee koneremontit puhumattakaan mitä puuhaileekaan selällään auton alla.
      Yhtä vaihtoa onnistui siirtämään muutaman vuoden kun hermostuin punaisessa autossa oleviin mustiin peukalonpään kokoisiin läntteihin. Olivat kuulemma noverostia, jostain ruosteenestoainetta.

      Kerran, kun olimme lähdössä seuraavana aamuna ajamaan satamaan ja kahden viikon automatkalle Eurooppaan, mies tuhrasi katoksessa konepelti ylhäällä illalla klo 23 tienoissa. Piti kuulemma jotain kantta vielä kiristellä.

      Muita, ns. miesten töitä en pidä pahana mutta tuo ajoneuvo joskus raivostuttaa.
      Kerran, Itävallassa, Langenloisissa, meidät ohjattiin partiolaisten tapahtumassa museoautojen jonoon. Mieheni närkästyi. Kulkupeli oli vasta 16 vuoden ikäinen.

      Yhden kerran joku letku rikkoontui matkalla. Olimme Tanskassa menossa etelään.
      Toisen kerran joku pienempi letku aiheutti häiriön ja mieheni paikkasi sen puutapilla.

      Juu. Kylä tekee! Turhankin paljon!

    • Anonyymi

      Mieheni aivotyö vie lähes 100% hänen aikansa. Tunnen suhteettomaksi edes ehdottaa hänelle mitään korjaushommia. Hänen panoksensa yhteiskuntaan ja meidän perheeseen on sen verran arvokas.

      Teen itse melkein kaikki. Nyt se on niin helppoakin kun youtubessa näytetään tarkkaan kuinka vaihetaan vesihanat, kuinka maalaushommista saa (lähes) täydellisen tuloksen, kuinka valmistetaan pihamaa uusien kasvien istuttamiseen tai vaikkapa muuttaa koko design, jne jne..
      Autohommat ja sähkötyöt tekee ammattilainen, niitä en edes yritä riskeerata.

      Homma toimii loistavasti.

    • Anonyymi

      Mitä on miestenjutut?
      Tai naistenjutut?
      Meillä olen minä se joka on käytännön asioissa parempi ja aikaansaavampi.
      Osaan korjailla asioita ja juttuja, sähkötöihim en puutu eikä ole syytäkään, ne jäisivät joka tapauksessa ammattilaiselle.
      Teen ihan mielelläni lumitöitä, hoidan pihaa. On mukava välillä olla mukana autohommissa vaikken mikään mestari niissä olekaan. Opin kun katselen ja osallistun.
      Meillä mies esim. imuroi mielellään ja tekeekin sen huolellisesti. Huolellisemmin kuin minä.
      Tekee todella hyvää ruokaa ja kokkaa mielellään. Minä taas en ole ruoanlaitosta tippaakaan kiinnostunut ja jätän sen mielellään hänelle.
      Meillä tekee se joka osaa ja jaksaa ja haluaa.
      Yhdessä tehdään välillä, ainakin just pihahommia. Ja mikä on tehdessä kun hankkii kunnon välineet joilla työ sujuu. Ei ole tarvinnut riidellä näistä asioista, yhdeksän vuotta oltu yhdessä ja kahdeksan niistä asuttu omassa talossa jossa pihaa ja nurmikkoa ja kukkia ja omenapuita yms.

    • Anonyymi

      Sinua ärsyttää oma vikasi. Etsit alfauroksen ja sait sen, sen sijaan että olisit etsinyt sellaisen uroksen mitä tarvit.

    • Vaikka vasaraa ei olisi koskaan käyttänyt, sen rakenteesta voi päätellä miten se toimii.

    • Anonyymi

      Ei ole hyvä kodin taloudelle, jos nainen käyttää maksullisia miehiä ja mies maksullisia naisia.

    • Anonyymi

      Osaa se

      • Anonyymi

        Niin osaa. Mutta kun sille on siinä vieressä tarpeeksi monta kertaa selostettu, että se tekee kaiken väärin, niin lopulta sitä ei kiinnosta tehdä yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Niin oppii sitä kun yrittää

    • Anonyymi

      Jo vain

    • Anonyymi

      Kaikki muu mutta kirurgiset toimenpiteet ei kiinnosta.

      • Anonyymi

        Intubaatio pelastaisi tukehtumiselta, mutta sua ei kiinnosta?


    • Anonyymi

      Minun mieheni remontoi ja maalaa kyllä. Maalasi koko asuntomme ja vaihtoi muovilattian parkettiin. On ammattikoulun käynyt puuseppä ja tekee kyllä remonttityöt ja muut hommat myös eli siivoo ja imuroi kyllä mielellään.

    • Anonyymi

      Osaa kyllä melkein mitä vaan, koskaan ei sano ettei osaa ja jos hetken miettii niin jonkun ratkaisun on kehittänyt, ihan aina. Rakentanut 2 mökkiä ja yhden OK-talon, moottorispesialisti ja loistavakokki. Ainut mies joka on mulle saanut orgasmin ja kyllä noita yrittäjiä nuorena oli.... :-) Viiemisin yllätys oli Korvapuustit kotona odottamassa kun tulin töistä :-) No jos sillä merkitystä niin on DI ja johtaa omaa yritystään....Vähän mustasukkaista sorttia kylläkin ja juopottelee toisinaan monta olutta viikossa :-(

    • Anonyymi

      Ne naisten jutut nyt kun on niin yksinkertaisia, että niistä selviää lapsikin. Siivous ja ruuanlaitto ovat yhteisiä juttuja, ja joku sisustaminen aika lailla turhanpäiväistä, ainakaan sitä ei tarvitse olla koko ajan uusimassa. Yksinkertaiset laitteiden yms asentelut ja käyttöönotot onnistuu sutjakimmin käyttöohjeet lukemalla, ja niihinhän miehen pinna ei yleensä riitä. Lampunvaihto, joo, se kierretään sieltä kannasta vaan irti, ensin lamppu kiinni. Pyöränrenkaan vaihtaa 5 minuutissa, kun sen tekniikan opettelee. Pyörän vaijeritki ihan peace of cake, varsinkin youtubevinkein.
      Ne miehille ajatellut sitten kinkkisempiä, kuten joku autonkorjaus. Nainen kuitenki odottaa sitä kyytiä, tai omaa autoa. Mukisematta vaan yhteisesti maksetaan työstä jota ei itse handlaa.
      Lumenluonti on ihan hyvää liikuntaa. Kerrostaloasukeillahan näitä miesten hommia ei sitten enää juuri ole, tuntevat jopa itsensä turhiksi, jos nainen omii kaiken huushollin hoidon itselleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe