Ihminen on mielenkiintoinen

Anonyymi

Jokaisen pään sisällä on yksilöllinen tarina. Mitä ajatuksia se herättää?

30

140

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo. Varsin mielenkiintoinen. Ja kaikki tarinat on myös mielenkiintoisia.
      Silti vaikka ne kuulee kyseisen henkilön kertomina, on se vaan murto-osa siitä mitä siinä on todella tapahtunut.

      Itsekin olisin jo heti erilainen, jos olisin syntynyt eri aikaan. Olisin vaikka kävellyt tien yli 45 min minuuttia myöhemmin, tai aikaisemmin? Ei voi tietää?

      Tännekin olen eksynyt jonkun sattuman kautta kirjoittelemaan. Ehkä joku Trollikka aikoinaan sai vaikka innostumaan... jos hän olisi ollut kiireisempi sinä hetkenä, en olisi vaikka kinnostunut palstasta. Ja mitä taas palsta on mus muokannut?

      Jänniä juttuja. Ja tarinoita. 😊

      • interlocutrice: "Joo. Varsin mielenkiintoinen. Ja kaikki tarinat on myös mielenkiintoisia.
        Silti vaikka ne kuulee kyseisen henkilön kertomina, on se vaan murto-osa siitä mitä siinä on todella tapahtunut. "

        Minulla tuli mieleen Tolkien, jonka Taru sormusten herrasta -kirjassa on örkkejä, jotka puhuvat huonoa raakaa suomea (tai alkuperäisessä kirjassa raakamaista englantia). Minusta ihmisten joukossa on örkkejä, jotka tekevät murhia, käyttävät huumeita yms. Minusta kaikkien tarinat eivät ole mielenkiintoisia vaan joukkoon kuuluu paljon ihmis-örkkejä, joilla ei ole kaunis mieli. Tietysti suurimman osan tarinat ja elämä on mielenkiintoista, jopa kaunista.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        interlocutrice: "Joo. Varsin mielenkiintoinen. Ja kaikki tarinat on myös mielenkiintoisia.
        Silti vaikka ne kuulee kyseisen henkilön kertomina, on se vaan murto-osa siitä mitä siinä on todella tapahtunut. "

        Minulla tuli mieleen Tolkien, jonka Taru sormusten herrasta -kirjassa on örkkejä, jotka puhuvat huonoa raakaa suomea (tai alkuperäisessä kirjassa raakamaista englantia). Minusta ihmisten joukossa on örkkejä, jotka tekevät murhia, käyttävät huumeita yms. Minusta kaikkien tarinat eivät ole mielenkiintoisia vaan joukkoon kuuluu paljon ihmis-örkkejä, joilla ei ole kaunis mieli. Tietysti suurimman osan tarinat ja elämä on mielenkiintoista, jopa kaunista.

        Minusta taas ne örkitkin on jotenkin muuttuneet örkeiksi...

        Siis ihminen on aika puhdas syntyessään, mutta se miten häntä sitten kohdellaan ja ymmärretään auttaa eteenpäin on ratkaisevassa roolissa, tuleeko hänestä millainen isona.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Minusta taas ne örkitkin on jotenkin muuttuneet örkeiksi...

        Siis ihminen on aika puhdas syntyessään, mutta se miten häntä sitten kohdellaan ja ymmärretään auttaa eteenpäin on ratkaisevassa roolissa, tuleeko hänestä millainen isona.

        Isona pitäisi ymmärtää viimeistään, että omaan elämäänsä on voi vaikuttaa. Eikä jäädä vain ikäänkuin oman elämänsä uhriksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isona pitäisi ymmärtää viimeistään, että omaan elämäänsä on voi vaikuttaa. Eikä jäädä vain ikäänkuin oman elämänsä uhriksi.

        Niinpä...


    • Anonyymi

      Varmaan sitä, että pitäkää kukin huoli omistanne ja sinne kurkkiminen on aina suurimman satsauksen arvoinen, eikä aika taatusti mene hukkaan.

      • Anonyymi

        Ei ota onkeen ei


    • Anonyymi

      Mjaa

      Mä en usko tällaiseen lineaariseen tapaan tai tyyliin jäsennellä maailmaa ja omia kokemuksia siitä.

      Kokemukseni mukaan tuollainen lähestymistapa on kauimpana todellisuudesta, ja kulkee niin ohuessa putkessa, että ei mitään rajaa.

      Kun sanotaan, "valoa tunnelin päässä", niin keissi meni jo.

      (hirn)

    • Aa, mulla on tukanjuuret. Tarinat syntyy pään ulkopuolella, sisäpuoli vaan havainnoi ne.

      Prosessoi ja kontribuutioi johonkin selitettävään muotoon.

      • Suatana: "Aa, mulla on tukanjuuret. Tarinat syntyy pään ulkopuolella, sisäpuoli vaan havainnoi ne. Prosessoi ja kontribuutioi johonkin selitettävään muotoon."

        Pään sisäpuolella se tietoisuus syntyy ja ajatukset. Itselläni siitä pitäisi olla jotain hajua, sillä olen opiskellut neuropsykologiaa. Hermoverkot ovat monimutkainen kokonaisuus sähkökemiaalista toimintaa.

        Mitenkä tuolaiseen tulokseen yllä tulit?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Suatana: "Aa, mulla on tukanjuuret. Tarinat syntyy pään ulkopuolella, sisäpuoli vaan havainnoi ne. Prosessoi ja kontribuutioi johonkin selitettävään muotoon."

        Pään sisäpuolella se tietoisuus syntyy ja ajatukset. Itselläni siitä pitäisi olla jotain hajua, sillä olen opiskellut neuropsykologiaa. Hermoverkot ovat monimutkainen kokonaisuus sähkökemiaalista toimintaa.

        Mitenkä tuolaiseen tulokseen yllä tulit?

        No elämä mistä ne tarinatkin syntyy tapahtuu pään ulkopuolella ellet elä pääsi sisällä mielikuvitusmaailmassa. :)

        Aivot ottaa vastaan, prosessoi, kontribuutioi.


      • Suatana kirjoitti:

        No elämä mistä ne tarinatkin syntyy tapahtuu pään ulkopuolella ellet elä pääsi sisällä mielikuvitusmaailmassa. :)

        Aivot ottaa vastaan, prosessoi, kontribuutioi.

        Jos menet paskahuusiin ja liukastut matkalla banaaninkuoreen, niin joo aivosi rekisteröi ja prosessoi, yhdistelee tapahtumat, mutta tarina paskahuusireisusta syntyi konkreettisesti pääsi ulkopuolella.


      • Suatana kirjoitti:

        No elämä mistä ne tarinatkin syntyy tapahtuu pään ulkopuolella ellet elä pääsi sisällä mielikuvitusmaailmassa. :)

        Aivot ottaa vastaan, prosessoi, kontribuutioi.

        Suatana. "No elämä mistä ne tarinatkin syntyy tapahtuu pään ulkopuolella ellet elä pääsi sisällä mielikuvitusmaailmassa. :) Aivot ottaa vastaan, prosessoi, kontribuutioi."

        Minä olen erimieltä - yksilön tietoisuus tapahtuu juuri hänen aivoissaan. Jokainen tulkinta ulkopuolisesta maailmasta on yksilöllinen. Tietysti sosiaalinen ympäristö vaikuttaa aivojen kieleen, henkilöä ympäröivään kulttuuriin ja tapoihin, mutta ne on olemassa yksilöitten aivoissa. On myös kollektiivinen tietoisuus, joka on osittain yksilöllinen eri kulttuureille. Ihminen on myös sosiaalinen eläin, mutta jokaisella yksilöllä on oma tietoisuus, joten teoreettisesti jokainen yksilön päätös ja ajatus tapahtuu hänen aivojensa sisällä luonnollisesti vuorovaikutuksessa ympäristön kanssa.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Suatana. "No elämä mistä ne tarinatkin syntyy tapahtuu pään ulkopuolella ellet elä pääsi sisällä mielikuvitusmaailmassa. :) Aivot ottaa vastaan, prosessoi, kontribuutioi."

        Minä olen erimieltä - yksilön tietoisuus tapahtuu juuri hänen aivoissaan. Jokainen tulkinta ulkopuolisesta maailmasta on yksilöllinen. Tietysti sosiaalinen ympäristö vaikuttaa aivojen kieleen, henkilöä ympäröivään kulttuuriin ja tapoihin, mutta ne on olemassa yksilöitten aivoissa. On myös kollektiivinen tietoisuus, joka on osittain yksilöllinen eri kulttuureille. Ihminen on myös sosiaalinen eläin, mutta jokaisella yksilöllä on oma tietoisuus, joten teoreettisesti jokainen yksilön päätös ja ajatus tapahtuu hänen aivojensa sisällä luonnollisesti vuorovaikutuksessa ympäristön kanssa.

        Tietoisuus joo. Mutta itse asit tapahtuu pään ulkopuolella. Ne tapahtuu mitä tapahtuu oletpa unessa tai aivokuollut. Aivokuollut ja nukkuva ei vaan kykene muodostamaan tapahtumista tarinaa, koska tietoisuus ei ole läsnä.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Tietoisuus joo. Mutta itse asit tapahtuu pään ulkopuolella. Ne tapahtuu mitä tapahtuu oletpa unessa tai aivokuollut. Aivokuollut ja nukkuva ei vaan kykene muodostamaan tapahtumista tarinaa, koska tietoisuus ei ole läsnä.

        Ihmisen aivot sisältävät sekä tietoisuuden että tiedostamattoman (taustatietoisuus). Mieli, keho, tunteet, aistit synnyttävät mielikuvia, tulkintoja, puhetta. Pään sisäpuolella tapahtuu kaikki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen aivot sisältävät sekä tietoisuuden että tiedostamattoman (taustatietoisuus). Mieli, keho, tunteet, aistit synnyttävät mielikuvia, tulkintoja, puhetta. Pään sisäpuolella tapahtuu kaikki.

        Ei tapahdu. Kyllä sinä konkreettisesti teet asioita, sinun pääsi vain prosessoi asioita joita teet.

        Ajappa aivoillasi aamulla töihin ja jätä auto kotipihaan.


      • Suatana kirjoitti:

        Tietoisuus joo. Mutta itse asit tapahtuu pään ulkopuolella. Ne tapahtuu mitä tapahtuu oletpa unessa tai aivokuollut. Aivokuollut ja nukkuva ei vaan kykene muodostamaan tapahtumista tarinaa, koska tietoisuus ei ole läsnä.

        Suatana: "Tietoisuus joo. Mutta itse asit tapahtuu pään ulkopuolella. Ne tapahtuu mitä tapahtuu oletpa unessa tai aivokuollut. Aivokuollut ja nukkuva ei vaan kykene muodostamaan tapahtumista tarinaa, koska tietoisuus ei ole läsnä."

        Tuossa olen samaa mieltä. Mitä se tietoisuus on sitten niin se kaikki mitä yksilö saa maailmasta irti. Oletko nähnyt elokuvan Matrix? Siellä tietoisuus oli huijausta maailman suhteen. Asiat tapahtuivat pään ulkopuolella, mutta tietoisuus näytti digitaalisen maailman, jota aivot pitivät totena. Oletko katsonut Matrix-elokuvat?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Suatana: "Tietoisuus joo. Mutta itse asit tapahtuu pään ulkopuolella. Ne tapahtuu mitä tapahtuu oletpa unessa tai aivokuollut. Aivokuollut ja nukkuva ei vaan kykene muodostamaan tapahtumista tarinaa, koska tietoisuus ei ole läsnä."

        Tuossa olen samaa mieltä. Mitä se tietoisuus on sitten niin se kaikki mitä yksilö saa maailmasta irti. Oletko nähnyt elokuvan Matrix? Siellä tietoisuus oli huijausta maailman suhteen. Asiat tapahtuivat pään ulkopuolella, mutta tietoisuus näytti digitaalisen maailman, jota aivot pitivät totena. Oletko katsonut Matrix-elokuvat?

        Olen minä katsellut niitä. Virtuaalimaailma. Avatar on samalla perusidealla. Mies makaa boxissa ja aivot elää avatar maailmaa. Tietoisuus niin ikään siirretään avatar kehoon.


      • Suatana kirjoitti:

        Olen minä katsellut niitä. Virtuaalimaailma. Avatar on samalla perusidealla. Mies makaa boxissa ja aivot elää avatar maailmaa. Tietoisuus niin ikään siirretään avatar kehoon.

        Piti ihan tarkistaa mites se oli. En ihan muistanut oikein.

        "Avatarin tapahtumat sijoittuvat vuoteen 2154, planeetalle nimeltä Pandora, jolla esiintyvää älymetallia ihmiskunta louhii ratkaistakseen maapallon energiakriisin. Alaraajahalvaantunut merijalkaväen sotilas Jake Sully (Sam Worthington) lähetetään Pandoralle suorittamaan kuolleelta veljeltään kesken jäänyttä tehtävää. Koska Pandoran ilmakehä on ihmiselle myrkyllistä, siirretään Jaken tajunta veljeään varten luotuun avatar-kehoon, joka on sekoitus ihmis-DNA:ta ja planeetan paikallisen humanoidirodun DNA:ta. Miehen tehtäväksi tulee luoda kontakti na’vi-heimoon, joka on hyökännyt jatkuvasti alueellensa tunkeutuneita ihmisiä vastaan yhteisöään puolustaakseen."

        Lähde:https://muropaketti.com/elokuvat/elokuva-arvostelu-avatar/


      • Suatana kirjoitti:

        Olen minä katsellut niitä. Virtuaalimaailma. Avatar on samalla perusidealla. Mies makaa boxissa ja aivot elää avatar maailmaa. Tietoisuus niin ikään siirretään avatar kehoon.

        Joo, on tullut nähtyä Avatar ja Matrix. Myös olen nähnyt nuorten sarjan "Avatar - The Last Airbender". Se on piirretty, jossa on neljän taidon taivuttelua: ilma, vesi, tuli ja maa. Sitä et ole tainut sentään katsonut? Satuja joka tapauksessa kaikki? Ovat olemassa siinäänsä, mutta ilman yksilön aivoja näistä elokuvista ei ole hajuakaan olemassa.


    • Anonyymi

      No ihmisellä taitaa olla tapana pistää elämäntapahtumiaan loogiseen järjestykseen, etsiä niistä juonellista tarinaa, jälkikäteen. Sillä nähty olevan perusta luonnollisen kielen rakenteessa tai genomissa. Asiat ovat kuitenkin voineet tapahtua omalla painollaan, niinkään toisistaan johtumatta. Yhteisön hyväksymät elämänkulut raamittavat sitä omaakin, harvoin kukaan täysin niistä poikkeaa kuitenkaan. Käytetyt sanatkin konstruoivat todellisuutta, tekevät siitä aina jonkunlaisen.

    • Anonyymi

      Näin sanoi avaruusolento Taelon, TV-sarjassa: Gene Roddenberry's: Earth- The Final Conflict :D

      Miksi matkit?

    • Anonyymi

      Joskus tuli sellainen tieteissarja kuin Ray Bradburyn tarinoita... pitäisi etsiä jostain käsiini tuo, oli muistaakseni hauskoja juttuja tuossakin.

    • Anonyymi

      Oletus on tiedon ydin, sqanoisi professori.

      • Anonyymi

        Oletustieteen laitokseltako?


    • Anonyymi

      No onhan siellä :) Haluaisin kuulla tarinasi enemmän kuin mykän aloituksesi verran

      t.sxth

    • Anonyymi

      Luulotieteenlaitos paremminkin, koska heidän mielestään luulo on tiedon väärti.

    • Anonyymi

      Salaisia tarinoita. Erilaisia.

    • Anonyymi

      Henkilö joka on kokenut paljon, jolla on joku oma tarinansa.
      Esim. Tehnyt reissutyötä ympäri maailmaa, joku saavutus/ystäviä, jotka täydentävät tarinoita.
      Vaikea selittää, henkilö joka on jotain. Ei vaan sitä harmaata massaa muiden mukana. Eikä tämä tarkoita mitään leuhkaa.
      Se on mielenkiintoista ja näitä on niin harvassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      276
      19130
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      85
      3539
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2245
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1946
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1850
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1600
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1352
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1278
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      148
      1158
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe