Seta on tehnyt asiallisen liikkeen palkitessaan kirkon toimijoita: Kirkkohallitukselle asiallisen tiedon tunnustus.
https://www.sttinfo.fi/tiedote/setan-asiallisen-tiedon-omena--tunnustus-kirkkohallituksen-kasvatuksen-ja-perheasioiden-yksikolle?publisherId=69817783&releaseId=69919321
Kirkon valtavirrassa vähemmistöjä kohdellaan hyvin, ja esim. kaupunkien työssä kirkon materiaaleja arvostetaan ja otetaan käyttöön. Kirkko ei ole tässäkään kysymyksessä valmis, mutta kirkosta eroaminen vähemmistöjen huonon kohtelun takia on vähän sama kuin lopettaisi urheilun ja urheiluseurojen tukemisen siksi, että urheilumaailmassa esiintyy lieveilmiöitä. Varsinkin, kun kirkko on turvallisempi paikka vähemmistöille kuin vaikkapa kulttuurin tai urheilun maailma.
Kirkko on turvallinen yhteisö vähemmistöille
30
55
Vastaukset
- Anonyymi
Setan omasta näkökulmasta ilmaisten:
https://seta.fi/2021/09/22/asiallisen-tiedon-omena-kirkkohallituksen-kasvatus-ja-perheasioiden-yksilolle/?fbclid=IwAR13lOKxLPj8Wg20vZc7uKk7DzkeSS1fY1cYL6aFs4FulAlBdxVNTpm7dns - Anonyymi
Uskoa voi ilman kirkkoakin.
Seurakunta on uskon kasvu perusta,yksinäien puuei kauvan pala,se sammuu on seurakunnan yhteys olta tavala tai toisella.
- Anonyymi
kotikuus kirjoitti:
Seurakunta on uskon kasvu perusta,yksinäien puuei kauvan pala,se sammuu on seurakunnan yhteys olta tavala tai toisella.
Kaikkivaltias ei kirkkoa tarvitse yhteydenpitoon. "Eikä ainakaan missään jengissä, elämästä ei selviä hengissä"
- Anonyymi
kotikuus kirjoitti:
Kirkossa ei voi kasvaa uskossa.
Anonyymi kirjoitti:
Kirkossa ei voi kasvaa uskossa.
kirkko on uskovien rukous paikka,siellä on yhdessä olemisen ja jumalan palvelun paikka,usko kasvaa kuulemisessa,synti on se joka erotta jumalasta.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkivaltias ei kirkkoa tarvitse yhteydenpitoon. "Eikä ainakaan missään jengissä, elämästä ei selviä hengissä"
Ihminen tarvitsee seurakunnan yhteyttä,jumala kutsuu sanansa kautta sen julistus paikka on seurakunta suomessa on kirkko.Jengit on eri asia ole mitään merkitystä kirkon kanssa.
- Anonyymi
kotikuus kirjoitti:
Ihminen tarvitsee seurakunnan yhteyttä,jumala kutsuu sanansa kautta sen julistus paikka on seurakunta suomessa on kirkko.Jengit on eri asia ole mitään merkitystä kirkon kanssa.
Olen ihminen, en tarvitse mitään yhteyttä seurakuntaan. Jumalaa ei ole olemassa, ja sinäkin voisit opetella kirjoittamaan edes auttavasti Suomen kieltä.
Anonyymi kirjoitti:
Olen ihminen, en tarvitse mitään yhteyttä seurakuntaan. Jumalaa ei ole olemassa, ja sinäkin voisit opetella kirjoittamaan edes auttavasti Suomen kieltä.
Minun kirjoituksee ei tarvitse tuijotta,kirjoitus on häiriönä ollut koko elin ikäni.
Jumalan olemassa olo ei ole ihmisen mielipiteestä kiini,tunnustavat se tai ei iselleen tuottavat vain pettymykse.- Anonyymi
kotikuus kirjoitti:
kirkko on uskovien rukous paikka,siellä on yhdessä olemisen ja jumalan palvelun paikka,usko kasvaa kuulemisessa,synti on se joka erotta jumalasta.
Kirkko on pappien pelleilyn paikka. Raamatun ovat heittäneet pois.
- Anonyymi
kotikuus kirjoitti:
Otat aika sanantarkasti "jengi" -sanan tässä Juice Leskisen musiikkikappaleesta, mutta jos on olemassa kaikkitietävä ja -valtias Jumala, niin hän ei tosissaankaan tarvitse ylimääräistä järjestöä yhteydenpitoonsa ihmisen kanssa.
Seurakunta on vain ylimääräinen ihmisten perustama järjestö, jonka kautta ihmistä hyväksikäytetään ja estetään hänen oma ajattelunsa. Minä en tosissaankaan tarvitse pappeja yms. kertomaan minkäläinen tämä maailma on. Uskovaiset eivät vedä minua kuin pässiä narussa.
Jos olet niin tyhmä, että maksat kirkolle uskostasi Jumalaan, niin se on sinun ongelmasi. Minä olen päässyt niistä jo eroon. En ole tarvinnut vapahtajaa, vaan vapautumista. Anonyymi kirjoitti:
Otat aika sanantarkasti "jengi" -sanan tässä Juice Leskisen musiikkikappaleesta, mutta jos on olemassa kaikkitietävä ja -valtias Jumala, niin hän ei tosissaankaan tarvitse ylimääräistä järjestöä yhteydenpitoonsa ihmisen kanssa.
Seurakunta on vain ylimääräinen ihmisten perustama järjestö, jonka kautta ihmistä hyväksikäytetään ja estetään hänen oma ajattelunsa. Minä en tosissaankaan tarvitse pappeja yms. kertomaan minkäläinen tämä maailma on. Uskovaiset eivät vedä minua kuin pässiä narussa.
Jos olet niin tyhmä, että maksat kirkolle uskostasi Jumalaan, niin se on sinun ongelmasi. Minä olen päässyt niistä jo eroon. En ole tarvinnut vapahtajaa, vaan vapautumista.a minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Matt.16:8 on Jeesusen omat sanat ei ihmisen. Pietari oli ensimäisen seurakunna paimen,Jeesusen astettama.
- Anonyymi
kotikuus kirjoitti:
a minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Matt.16:8 on Jeesusen omat sanat ei ihmisen. Pietari oli ensimäisen seurakunna paimen,Jeesusen astettama.
Raamattu on vain vajaiden ja erehtyväisten ihmisten kirjoittama kirja. Ihmiset ovat osanneet kertoa kertomuksia ja satuja iänkaiken. Raamatun kirjoittajat eivät ole olleet kaikkitietäviä, joten lainaukset Raamatusta eivät tee minuun vaikutusta.
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on vain vajaiden ja erehtyväisten ihmisten kirjoittama kirja. Ihmiset ovat osanneet kertoa kertomuksia ja satuja iänkaiken. Raamatun kirjoittajat eivät ole olleet kaikkitietäviä, joten lainaukset Raamatusta eivät tee minuun vaikutusta.
Se ei pidä paikkaasa sinnen päinkään,Jumalan miehet ovat täydellsiä kunten Jeeuskin on täydellien,uudessa elämässä ei ole vajavaisuuksia.
- Anonyymi
kotikuus kirjoitti:
Se ei pidä paikkaasa sinnen päinkään,Jumalan miehet ovat täydellsiä kunten Jeeuskin on täydellien,uudessa elämässä ei ole vajavaisuuksia.
Uskot ihmemiehiin ja myytteihin🙄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja papit ovat varmaan Jumalasta seuraavia😃
Anonyymi kirjoitti:
Myyteettä en tunnne,tavallaisamiehiä kunten muutkin,ero on vain siinä heillä armon hekin joka johti aikoin kirjoitamaan muistiin mitä pitikin kirjoittaa. Ei sen ihmeelisempää ,mitä on kirjoitettu.
- Anonyymi
kotikuus kirjoitti:
Myyteettä en tunnne,tavallaisamiehiä kunten muutkin,ero on vain siinä heillä armon hekin joka johti aikoin kirjoitamaan muistiin mitä pitikin kirjoittaa. Ei sen ihmeelisempää ,mitä on kirjoitettu.
Uskomme jo ettet osaa kirjoittaa, turha sitä on enää enempää todistella. Ehkä jumalasi voisi auttaa opettelussa?
- Anonyymi
kotikuus kirjoitti:
Aivoni saa minut nyt kirjoittamaan⌨, mitä pitääkin kirjoittaa. Ja kielentarkistusohjelma laitteessani💻tarkistaa, kirjoitanko kieliopillisesti sanat oikein. Tietääkseni en tarvitse siihen pyhän hengen ohjausta
Anonyymi kirjoitti:
Aivoni saa minut nyt kirjoittamaan⌨, mitä pitääkin kirjoittaa. Ja kielentarkistusohjelma laitteessani💻tarkistaa, kirjoitanko kieliopillisesti sanat oikein. Tietääkseni en tarvitse siihen pyhän hengen ohjausta
Herää se oli jumalan profeetat jota kirjoittivat evakeljumi,ihmiset jota olivatJumalan käytössä silloin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskomme jo ettet osaa kirjoittaa, turha sitä on enää enempää todistella. Ehkä jumalasi voisi auttaa opettelussa?
Osaa lukea, muttei kirjoittaa😁
- Anonyymi
kotikuus kirjoitti:
Herää se oli jumalan profeetat jota kirjoittivat evakeljumi,ihmiset jota olivatJumalan käytössä silloin.
Mitä, eikö Raamattu tullutkaan faksina taivaasta😕
- Anonyymi
kotikuus kirjoitti:
Kieltämättä jumalasi saisi korjata lukihäiriösi, jotta pystyisit paremmin käännyttämään muita uskoosi
Anonyymi kirjoitti:
Kieltämättä jumalasi saisi korjata lukihäiriösi, jotta pystyisit paremmin käännyttämään muita uskoosi
Ei ole muntethtä käänyttä se on Jumala asia,tuliko selväksi.
- Anonyymi
kotikuus kirjoitti:
Ei ole muntethtä käänyttä se on Jumala asia,tuliko selväksi.
Hoh, hoijaa😩kylläpä kirkolla on huonokuntoista väkeä jäseninä. Kirkkoväki vanhenee ja dementoituu. No, tärkeintä on, että maksavat kirkollisveronsa😄
- Anonyymi
Vähissäpä on naurusta eroamisen lahjat. Ja huvittuneisuuden.
- Anonyymi
Tekeekö homous tyhmäksi? Kirkko pinkkipesee minkä ehtii.
- Anonyymi
Toinen turvapaikka on K-kauppa, jonne voi mennä karkuun kiusaamista.
- Anonyymi
Ei ole ollut turvallinen vähemmistöön joutuneille alkuperäisasukkaille
https://yle.fi/uutiset/3-12115367 - Anonyymi
Ei ollut turvallinen paikka rippikoululaisille, joita hyväksikäytettiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603325Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472941Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242779Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541857- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971030- 45859
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26850Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103845