Kirkko on turvallinen yhteisö vähemmistöille

Anonyymi

Seta on tehnyt asiallisen liikkeen palkitessaan kirkon toimijoita: Kirkkohallitukselle asiallisen tiedon tunnustus.
https://www.sttinfo.fi/tiedote/setan-asiallisen-tiedon-omena--tunnustus-kirkkohallituksen-kasvatuksen-ja-perheasioiden-yksikolle?publisherId=69817783&releaseId=69919321

Kirkon valtavirrassa vähemmistöjä kohdellaan hyvin, ja esim. kaupunkien työssä kirkon materiaaleja arvostetaan ja otetaan käyttöön. Kirkko ei ole tässäkään kysymyksessä valmis, mutta kirkosta eroaminen vähemmistöjen huonon kohtelun takia on vähän sama kuin lopettaisi urheilun ja urheiluseurojen tukemisen siksi, että urheilumaailmassa esiintyy lieveilmiöitä. Varsinkin, kun kirkko on turvallisempi paikka vähemmistöille kuin vaikkapa kulttuurin tai urheilun maailma.

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskoa voi ilman kirkkoakin.

      • Seurakunta on uskon kasvu perusta,yksinäien puuei kauvan pala,se sammuu on seurakunnan yhteys olta tavala tai toisella.


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        Seurakunta on uskon kasvu perusta,yksinäien puuei kauvan pala,se sammuu on seurakunnan yhteys olta tavala tai toisella.

        Kaikkivaltias ei kirkkoa tarvitse yhteydenpitoon. "Eikä ainakaan missään jengissä, elämästä ei selviä hengissä"


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        Seurakunta on uskon kasvu perusta,yksinäien puuei kauvan pala,se sammuu on seurakunnan yhteys olta tavala tai toisella.

        Kirkossa ei voi kasvaa uskossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirkossa ei voi kasvaa uskossa.

        kirkko on uskovien rukous paikka,siellä on yhdessä olemisen ja jumalan palvelun paikka,usko kasvaa kuulemisessa,synti on se joka erotta jumalasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkivaltias ei kirkkoa tarvitse yhteydenpitoon. "Eikä ainakaan missään jengissä, elämästä ei selviä hengissä"

        Ihminen tarvitsee seurakunnan yhteyttä,jumala kutsuu sanansa kautta sen julistus paikka on seurakunta suomessa on kirkko.Jengit on eri asia ole mitään merkitystä kirkon kanssa.


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        Ihminen tarvitsee seurakunnan yhteyttä,jumala kutsuu sanansa kautta sen julistus paikka on seurakunta suomessa on kirkko.Jengit on eri asia ole mitään merkitystä kirkon kanssa.

        Olen ihminen, en tarvitse mitään yhteyttä seurakuntaan. Jumalaa ei ole olemassa, ja sinäkin voisit opetella kirjoittamaan edes auttavasti Suomen kieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ihminen, en tarvitse mitään yhteyttä seurakuntaan. Jumalaa ei ole olemassa, ja sinäkin voisit opetella kirjoittamaan edes auttavasti Suomen kieltä.

        Minun kirjoituksee ei tarvitse tuijotta,kirjoitus on häiriönä ollut koko elin ikäni.
        Jumalan olemassa olo ei ole ihmisen mielipiteestä kiini,tunnustavat se tai ei iselleen tuottavat vain pettymykse.


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        kirkko on uskovien rukous paikka,siellä on yhdessä olemisen ja jumalan palvelun paikka,usko kasvaa kuulemisessa,synti on se joka erotta jumalasta.

        Kirkko on pappien pelleilyn paikka. Raamatun ovat heittäneet pois.


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        Ihminen tarvitsee seurakunnan yhteyttä,jumala kutsuu sanansa kautta sen julistus paikka on seurakunta suomessa on kirkko.Jengit on eri asia ole mitään merkitystä kirkon kanssa.

        Otat aika sanantarkasti "jengi" -sanan tässä Juice Leskisen musiikkikappaleesta, mutta jos on olemassa kaikkitietävä ja -valtias Jumala, niin hän ei tosissaankaan tarvitse ylimääräistä järjestöä yhteydenpitoonsa ihmisen kanssa.

        Seurakunta on vain ylimääräinen ihmisten perustama järjestö, jonka kautta ihmistä hyväksikäytetään ja estetään hänen oma ajattelunsa. Minä en tosissaankaan tarvitse pappeja yms. kertomaan minkäläinen tämä maailma on. Uskovaiset eivät vedä minua kuin pässiä narussa.

        Jos olet niin tyhmä, että maksat kirkolle uskostasi Jumalaan, niin se on sinun ongelmasi. Minä olen päässyt niistä jo eroon. En ole tarvinnut vapahtajaa, vaan vapautumista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otat aika sanantarkasti "jengi" -sanan tässä Juice Leskisen musiikkikappaleesta, mutta jos on olemassa kaikkitietävä ja -valtias Jumala, niin hän ei tosissaankaan tarvitse ylimääräistä järjestöä yhteydenpitoonsa ihmisen kanssa.

        Seurakunta on vain ylimääräinen ihmisten perustama järjestö, jonka kautta ihmistä hyväksikäytetään ja estetään hänen oma ajattelunsa. Minä en tosissaankaan tarvitse pappeja yms. kertomaan minkäläinen tämä maailma on. Uskovaiset eivät vedä minua kuin pässiä narussa.

        Jos olet niin tyhmä, että maksat kirkolle uskostasi Jumalaan, niin se on sinun ongelmasi. Minä olen päässyt niistä jo eroon. En ole tarvinnut vapahtajaa, vaan vapautumista.

        a minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Matt.16:8 on Jeesusen omat sanat ei ihmisen. Pietari oli ensimäisen seurakunna paimen,Jeesusen astettama.


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        a minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Matt.16:8 on Jeesusen omat sanat ei ihmisen. Pietari oli ensimäisen seurakunna paimen,Jeesusen astettama.

        Raamattu on vain vajaiden ja erehtyväisten ihmisten kirjoittama kirja. Ihmiset ovat osanneet kertoa kertomuksia ja satuja iänkaiken. Raamatun kirjoittajat eivät ole olleet kaikkitietäviä, joten lainaukset Raamatusta eivät tee minuun vaikutusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on vain vajaiden ja erehtyväisten ihmisten kirjoittama kirja. Ihmiset ovat osanneet kertoa kertomuksia ja satuja iänkaiken. Raamatun kirjoittajat eivät ole olleet kaikkitietäviä, joten lainaukset Raamatusta eivät tee minuun vaikutusta.

        Se ei pidä paikkaasa sinnen päinkään,Jumalan miehet ovat täydellsiä kunten Jeeuskin on täydellien,uudessa elämässä ei ole vajavaisuuksia.


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        Se ei pidä paikkaasa sinnen päinkään,Jumalan miehet ovat täydellsiä kunten Jeeuskin on täydellien,uudessa elämässä ei ole vajavaisuuksia.

        Uskot ihmemiehiin ja myytteihin🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskot ihmemiehiin ja myytteihin🙄

        Ja papit ovat varmaan Jumalasta seuraavia😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskot ihmemiehiin ja myytteihin🙄

        Myyteettä en tunnne,tavallaisamiehiä kunten muutkin,ero on vain siinä heillä armon hekin joka johti aikoin kirjoitamaan muistiin mitä pitikin kirjoittaa. Ei sen ihmeelisempää ,mitä on kirjoitettu.


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        Myyteettä en tunnne,tavallaisamiehiä kunten muutkin,ero on vain siinä heillä armon hekin joka johti aikoin kirjoitamaan muistiin mitä pitikin kirjoittaa. Ei sen ihmeelisempää ,mitä on kirjoitettu.

        Uskomme jo ettet osaa kirjoittaa, turha sitä on enää enempää todistella. Ehkä jumalasi voisi auttaa opettelussa?


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        Myyteettä en tunnne,tavallaisamiehiä kunten muutkin,ero on vain siinä heillä armon hekin joka johti aikoin kirjoitamaan muistiin mitä pitikin kirjoittaa. Ei sen ihmeelisempää ,mitä on kirjoitettu.

        Aivoni saa minut nyt kirjoittamaan⌨, mitä pitääkin kirjoittaa. Ja kielentarkistusohjelma laitteessani💻tarkistaa, kirjoitanko kieliopillisesti sanat oikein. Tietääkseni en tarvitse siihen pyhän hengen ohjausta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivoni saa minut nyt kirjoittamaan⌨, mitä pitääkin kirjoittaa. Ja kielentarkistusohjelma laitteessani💻tarkistaa, kirjoitanko kieliopillisesti sanat oikein. Tietääkseni en tarvitse siihen pyhän hengen ohjausta

        Herää se oli jumalan profeetat jota kirjoittivat evakeljumi,ihmiset jota olivatJumalan käytössä silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskomme jo ettet osaa kirjoittaa, turha sitä on enää enempää todistella. Ehkä jumalasi voisi auttaa opettelussa?

        Osaa lukea, muttei kirjoittaa😁


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        Herää se oli jumalan profeetat jota kirjoittivat evakeljumi,ihmiset jota olivatJumalan käytössä silloin.

        Mitä, eikö Raamattu tullutkaan faksina taivaasta😕


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        Herää se oli jumalan profeetat jota kirjoittivat evakeljumi,ihmiset jota olivatJumalan käytössä silloin.

        Kieltämättä jumalasi saisi korjata lukihäiriösi, jotta pystyisit paremmin käännyttämään muita uskoosi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämättä jumalasi saisi korjata lukihäiriösi, jotta pystyisit paremmin käännyttämään muita uskoosi

        Ei ole muntethtä käänyttä se on Jumala asia,tuliko selväksi.


      • Anonyymi
        kotikuus kirjoitti:

        Ei ole muntethtä käänyttä se on Jumala asia,tuliko selväksi.

        Hoh, hoijaa😩kylläpä kirkolla on huonokuntoista väkeä jäseninä. Kirkkoväki vanhenee ja dementoituu. No, tärkeintä on, että maksavat kirkollisveronsa😄


    • Anonyymi

      Vähissäpä on naurusta eroamisen lahjat. Ja huvittuneisuuden.

    • Anonyymi

      Tekeekö homous tyhmäksi? Kirkko pinkkipesee minkä ehtii.

    • Anonyymi

      Toinen turvapaikka on K-kauppa, jonne voi mennä karkuun kiusaamista.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei ollut turvallinen paikka rippikoululaisille, joita hyväksikäytettiin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe