Nyt se on hankittu ja olen varsin tyytyväinen ensi tuntumaan. Koneen teho 82 hv tuntuu riittävän ihan hyvin tarpeisiini, mutta eniten ihmettelen positiivisesti kulutusta ensimmäiset 759 km ja 44,7 l diiseliä meni tankkiin, tosin kilometrit syntyivät pää asiassa maantiellä, mutta kuitenkin, uskonkin, että meille tulee Vivaron kanssa vuosien pituinen suhde, varsinkin kun ajo-ominaisuudet ovat minusta todella hyvät, myös mutkaisilla kyläteillä.
Opel Vivaro 1,9 CDTI
7
2687
Vastaukset
- Jamppa1
se hyvä ajaa! Taitaa olla Opelin ansiota tuossa yhteistyöprojektissa. Ei häpeä Transportteriin verrata ollenkaan. Ei paha tuo kulutuskaan...
- Pilot
Ei ole Opelilla asiaa ko.auton suunnittelussa,vaikka jotkut tahot niin väittävätkin.Kyllä se on 100 prosenttisesti Renaultin suunnittelema auto.Tästä tuli jopa kinaa meidän firmassa ja asiaahan piti kysyä ihan Renaultilta asti.Sanoivat yhteistyön rajoittuvan siihen,että tätä valmistetaan kolmena merkkinä samalla Renaultin Englannin tehtaalla.Opelin maahantuojalta kun kysyin,niin sanoivat ihan samat jutut.Mitähän vikaa siinä Renault-merkkisenä on,kun tuntuu,että mieluummin Opel tai Nissan vaikka on samasta autosta kyse?.Kiusasin tuttua putkiliikkeen johtajaa kun he ostivat 5kpl Vivaroita,sanomalla,että mitäs tykkäätte Renaultista.Hän ei tiennyt ko.auton olevan omaasukua Renault ja vajaan kuukauden kuluttua koko autopaletti vaihdettiin mersuihin.Tämä osoittaa jotain olevan vialla meissä Suomalaisissa,kun hyvää tuotetta ei voida hyväksyä jos on"väärä"merkki.
- Jamppa1
Pilot kirjoitti:
Ei ole Opelilla asiaa ko.auton suunnittelussa,vaikka jotkut tahot niin väittävätkin.Kyllä se on 100 prosenttisesti Renaultin suunnittelema auto.Tästä tuli jopa kinaa meidän firmassa ja asiaahan piti kysyä ihan Renaultilta asti.Sanoivat yhteistyön rajoittuvan siihen,että tätä valmistetaan kolmena merkkinä samalla Renaultin Englannin tehtaalla.Opelin maahantuojalta kun kysyin,niin sanoivat ihan samat jutut.Mitähän vikaa siinä Renault-merkkisenä on,kun tuntuu,että mieluummin Opel tai Nissan vaikka on samasta autosta kyse?.Kiusasin tuttua putkiliikkeen johtajaa kun he ostivat 5kpl Vivaroita,sanomalla,että mitäs tykkäätte Renaultista.Hän ei tiennyt ko.auton olevan omaasukua Renault ja vajaan kuukauden kuluttua koko autopaletti vaihdettiin mersuihin.Tämä osoittaa jotain olevan vialla meissä Suomalaisissa,kun hyvää tuotetta ei voida hyväksyä jos on"väärä"merkki.
lailla siis. Juu en ole perehtynyt sen paremmin ko. autoon, mitä kerran vivaroa ajanut ja tykkäsin kyllä oli kenen tahansa tekemä. Itse oon tykännyt Opelin ajettavuudesta henkilöpuolella ja vivaronkin ajettavuus antaa ymmärtää että se olisi aito opeli ajolleen. Mua ei sinänsä säväytä mikään näistä merkeistä kun olen kallistunut toisiin autoihin.
- minä
Pilot kirjoitti:
Ainakin vilkkujen osalta. Renault näyttää hölmöltä, kun vilkut ovat lyhtyjen alapuolella. Opelissa, kun ne ovat puskurissa upotettuina. Renault Trafic muistuttaa vilkkujensa ansiosta niin paljon Kangoota, joka ei ole ainakaan minun mielestäni hyvä asia. Onneksi Opel on kanssani samaa mieltä. Omituista on, että miksi Trafic tuli vasta Opelin jälkeen myyntiin, kun kerta Renaultin suunnittelemasta mallista kuitenkin kyse. Huvitti Renaultin mainokset, kun niissä annettiin vähän semmoinen kuva, kuin auto olisi ollut ennennäkemätön malli.
- Pilot
minä kirjoitti:
Ainakin vilkkujen osalta. Renault näyttää hölmöltä, kun vilkut ovat lyhtyjen alapuolella. Opelissa, kun ne ovat puskurissa upotettuina. Renault Trafic muistuttaa vilkkujensa ansiosta niin paljon Kangoota, joka ei ole ainakaan minun mielestäni hyvä asia. Onneksi Opel on kanssani samaa mieltä. Omituista on, että miksi Trafic tuli vasta Opelin jälkeen myyntiin, kun kerta Renaultin suunnittelemasta mallista kuitenkin kyse. Huvitti Renaultin mainokset, kun niissä annettiin vähän semmoinen kuva, kuin auto olisi ollut ennennäkemätön malli.
Kyllä se Renault Trafic tuli myyntiin ennen Opelia,muttei Suomessa!.Minkäs sille voi jos ei Volvo-auto osannut päättää"ajoissa"otetaanko ko.auto myyntiin vai ei,minusta siinä ei ole mitään omituista.Minua taas huvitti Opelin mainokset kuinka ko.auto oli"vuoden pakettiauto euroopassa",sillä saman arvonimen sai myös Renault.
- M.A
... kunnon ruutukennomatot lattialle, ainakin kuskin puolelle, muuten menee vesi pahaan väliin äänieristematon alle! Peruutusvalo/takasumari hikoilee, pitää vähän porailla reikiä isommaks. Roiskeläpät ois varmaan eteen hyvät laittaa.
- minä
Olen ajanut Vivaroa moottoreilla 1.9DI, 19DTI, 2.5DTI ja 2.5CDTI. Olen huomannut semmoisen seikan, että tuo 82hv 1.9DI söisi enemmän dieseliä, kuin taas 2.5DTI. Aloittelin juuri tuolla 1.9DI:llä eikä se pahalta tuntunut kulkemaan, mutta nyt, kun olen tottunut tuohon 2.5DTI malliin ja pitkästä aikaa istuin taas tuohon 1.9DI malliin niin olin alussa suoraan sanottuna pulassa kehäteillä. Ripeässä jakeluajossa mainitsemallasi 759km menee äkkiä noin tankillinen eli se 80 l mitä sinne uppoaa. Sitä en tiedä mitä eroa on vanhemmalla 1.9DI:llä ja 1.9CDTI:llä samat tehoarvot ainakin näyttäisi olevan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6092772- 1071462
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671446Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831370- 1381246
- 1121232
- 1001040
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1351023- 48940
- 47871