Käskikö Jumala ennustaa? Jos ei? - seuraukset on kestettävä!

Anonyymi

Käskikö Jumala ennustaa? Jos ei? - seuraukset on kestettävä!


Luvaton toiminta Jumalan valtakunnan asioissa
-----------------------------------------------------------

Paljon sekaannusta ja vahinkoa on aiheutettu Jumalan valtakunnan asialle, kun markkinoilla ovat huseeranneet ”villit ennustajat” ja ”omatekoiset” (profeetat) iljettävien valheidensa kanssa!

Näissä tottelemattomien yrittäjien puuhissa Jumalan Pyhä Nimi ja arvovalta on saatettu jopa häväistyksen alaiseksi. On siis loogista ja Herran ennalta ilmoittamaa faktaa, että
• ”Jumala käy näiden (väärien) profeettojen kimppuun.” ( Jer 23:29-32)


Käskikö Jumala puhua, ennustaa? Seuraukset luvattomasta ”ennustelusta”?
----------------------------------------------------------------------------------------------

Jumalan valtakunnan asia on Hänen asiansa. Hän asettamiensa säädösten alainen.

Jo Mooseksen kautta Jumala ilmoitti, miten VAKAVA virhe on se, jos joku ryhtyy puhumaan, saati ennustamaan? Jos ei Jumala ole KÄSKYÄ ( ja lupaa) antanut? ( 5. Moos 18:20)
• ”Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole KÄSKENYT hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.”
• ”Jos taas joku profeetta julkeaa minun nimissäni puhua sellaista, mitä minä en ole KÄSKENYT hänen puhua, tai puhuu vieraiden jumalien nimissä, hänen on kuoltava.”


Majesteettirikkomuksen synti ja sen seuraukset?
----------------------------------------------------

Jos joku ihmettelee, miksi ”luvaton” ja ilman Jumalan käskyä tapahtuva toiminta on niin ankaran sanktion ja tuomion alainen – kuin kuolemantuomio?

Se selittyy sillä on ryhdytty astumaan sellaiselle reviirille, joka kuuluu VAIN Jumalan oikeuksiin. Kyse on Jumalan arvovallan ja suvereenin hallintovallan ”ylitse-kävelemisestä”. Hänellä on ja oli VT:n aikana monopoli valita profeetat, kuninkaat, muut palvelijat. Ja sama yksinoikeus pätee UT:n uskovien keskellä.

( 1 Kor 12 -14 luvut, Room 12. luku) Jumala "asettaa", Pyhä Henki "jakaa" tehtävät.

Joka itse ja omin luvin ryhtyy esim. ”profeetaksi”, rikkoo Jumalan hallintovaltaa, vastaan. Yksinoikeutta vastaan, kutsua ja asettaa hengellisen tason tehtäviin. Kyseessä on siis Majesteettirikkomus. Luvaton toiminta, jonka ankara sanktio on ilmoitettu 5. Moos 18:20.

Luvattomista ja laittomista menettelyistä yleensä?
-------------------------------------------------------------

Jumalan toiminta käy ymmärrettäväksi, kun silmätään yhteiskunnan legaaleja rajoja.

Eihän kuka tahansa voi ja saa ryhtyä mihin tahansa? On luvanvaraisia ammatteja ja tehtäviä. Esimerkiksi lääkäriksi, asianajajaksi, poliisiksi, jne, ei voi ryhtyä, ellei ole ”laillistettu” sellainen!

Samoin sähkömieheksi, opettajaksi, putkimieheksi, jne, vaaditaan laissa säädetty ammattipätevyys! (Jumala varjelkoon vaikkapa laittomasta sähkömiehestä, ja omatekoisesta "kirurgista"!)

Silti näitä huijareita ja huiputtajia näkyy! On valelääkäreitä, valepoliiseja, valehoitajia. Jotkut ehtivät aiheuttaa jopa henkilövahinkojakin? Kuolemantapauksia, hoitovirheitä, ekonomisia menetyksiä, onnettomuuksia!

Jumalan valtakunnan lainmukainen järjestys!
-------------------------------------------------------


Kun ns. ”maallisilla” tasoilla tarvitaan säädöksiä ja järjestystä, niin mikä on se ”villitys” että Jumalan valtakunnan asioissa mennään miten sattuu! Ruvetaan Omin Luvin mm. ”profeeetoiksi”?

Kyseessä on tottelemattomuus ja Jumalan auktoriteetin halveksunta; aliarvioiminen. Ja juuri se synnyttää Jumalan vihan ja kiivauden.

Hän kun on aina ja ja joka paikassa arvollinen kaikkeen kiitokseen, ylistykseen ja kunnioitukseen. Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta! Ja Hänen Sanansa opettaa kuuliaisuutta, kunnioitusta ja tottelevaisuutta Sanaa kohtaan!


Mielivaltaiset, omatoimiset ”ennustamiset”?
-------------------------------------------------------

Jo VT:n aikana, Jumalan kutsumien ja asettamien Oikeiden Profeettojen aikana oli näitä tottelemattomia yrittäjiä. Sellaisia itsensä nostaneita (profeettoja), joille Jumala ei ollut tehtävää antanut, ei käskenyt heitä ryhtyä ennustamaan.
• ”Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa,
• - vaikka minä en ole heitä LÄHETTÄNYT enkä KÄSKENYT,
• - vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.” ( Jeremia 23:32)

• ”Te olette nähneet olemattomia näkyjä, te olette lausuneet perättömiä ennustuksia ja sanoneet: ’Näin sanoo Herra’, vaikka minä en ole sanonut mitään.
• ”Sen tähden sanoo Herra Jumala: Te olette puhuneet perättömiä ja nähneet olemattomia näkyjä, ja siksi minä käyn teitä vastaan – näin sanoo Herra Jumala.
• ”Minä lyön kädelläni profeettoja, jotka näkevät olemattomia näkyjä ja lausuvat perättömiä ennustuksia. ” ( Hes 13:7-9)

(Aloitus jatkuu…)

17

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      (Jatkoa aloitukseen: Käskikö Jumala ennustaa?)


      Jumalan toimenpiteet luvattomille ”profeetoille”?
      ----------------------------------------------------------------

      Jokaisen normijärkisen ja tervehenkisen ihmisen tulee ymmärtää, ettei Jumala voi loputtomiin sallia Pyhän Nimensä ja Valtakuntansa asioiden sotkemista ja vahingoittamista! Sellaista, jota mm. nämä ”väärät profeetat”, valheprofeetat harjoittavat. Eksyttävät, huijaavat, manipuloivat!

      Ei vain VT:n tapahtumien aikana, vaan UT:n uskovien keskuuteen iskivät heti nämä käärmemäiset eksyttäjät. Näkyi:
      • valheprofeettoja
      • vääriä profeettoja
      • antikristuksia; villitsijöitä
      • eksyttäjiä harhaopettajia
      • valheapostoleja
      • jne, etc...
      (2 Piet 2:1, Apt 20: Juuda v. 4, 1 Joh 4:1, 2 Joh jae 7, 2 Tim 3:8-9, Tiit 3:10, jne)

      Jumala puuttuu ennemmin tai myöhemmin niihin, jotka Hänen nimissään esiintyen harjoittavat Jumalan valtakunnan asioissa ”laittomia ja luvattomia” puuhiaan.

      Niinkuin maallisen tason yhteiskunnissa laittomuudet tuomitaan, sanktiot määrätään ( = sakkoa, toimintakieltoa, vankeuttakin…) niin sama pätee ehdottomasti Jumalan Valtakunnan asioissa. Mitä Hän on luvannut väärille profeetoille, valhe-ennustajille?

      • Käydä väärien profeettojen kimppuun. ( Jer 23:29-31, Hes 13:1 -9, >>)
      • Hän syöttää väärille profeetoille koiruohoa. ( Jer 23.15)
      • Hän juottaa väärille pofeetoille myrkkyvettä. . .
      • Jumala lupaa tuomion
      • --- ja lopuksi jopa kuolemanrangaistuksen...
      • Sellainen ääriesimerkki oli väärä profeetta Hananja. Häntä kohtasi kuolemanrangaitus, 5 Moos 18:20 mukaan. (Jer 28:15-17)

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17125392/jumalan-lupauksia-vaarille-profeetoille---mita--millaisia

      Lopuksi
      -----------

      On jopa vaarallista toimia ”omatouhuisena” ja ”villinä ennustelijana”. Missä tapauksessa?

      Toki itse kukin saa perustaa vaikka montakin ”Ennustaja-Toimistoa”! Saa pitää yllä Ennustaja-Sivuja netissä! Voi keksiä mitä tahansa Satu-Sarjoja, visioita ja skenaarioita tulevista! Voi sepittää valhe-ennusteluita, kuten Kallimoskeijan tuho, Vuosiviikot niin-ja-näin-ja-noin (!) Tai 1000 ja 100 ennustelua Suomen kohtaloista, jne. Kukin puuhatkoon puuhiaan!

      Vaarallista se on silloin, jos – ja KUN – näihin ihmistason saata-nallisiin eksytyksiin yhdistetään HERRAN nimi! Esiinnytään muka Jumalan asialla, Jumalan ”profeettana”! Kun Jumala ei ole "käskenyt" puhua, ennustella!

      Voin todeta tässä ja nyt. Kaikella vastuullisuudella ja vakavuudella, että Jumalan mitta on nyt äärimmäisen täysi näitä ”valheprofeettojen” ja ”valhe-ennustelijoiden” saastaisuuksia! (Siksi nämä "suolaiset" kirjoitukset!)

      Rajat ovat tulleet vastaan. Jumala on siirtymässä sanoista praktiselle tasolle. Jokainen, joka tästedes aikoo käyttää Jumalan nimeä, Herran nimeä - eikä ole Jumalan kutsuma? Ei ole Jumalalta ”käskyä” saanut, voi varautua ja valmistua Hänen päättämiinsä seurauksiin. ( Matt 7: 21-23)

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17125392/jumalan-lupauksia-vaarille-profeetoille---mita--millaisia

      • "Sentähden tulee teille yö, näkyjä vailla, teille tulee pimeys, ennustelua vailla. Aurinko laskee näiltä profeetoilta, ja päivä heiltä pimenee.” (Miika: 3:6, 1 Tim 1:20, 2 Tim 2:17 )

      Onko siis toivoa? Ilmeisesti joillakin on? Mutta niin raskasta ja murheellista kuin tämä on todeta? Eräät ovat kulkeneet etsikkoaikansa ja Jumalan antamien korjausmahdollisuuksien ohitse. Kovakorvaisuus tuottaa sen saldon, joka Raamatussa on esillä. Jumala on ylpeitä vastaan, nöyrille Hän antaa armon!

    • Anonyymi

      Sananlaskut 21:23
      opettaa viisautta.

    • Anonyymi

      Ei ole hyvä eikä edes viisasta ryhtyä ennustelemaan, saati esiintyä Jumalan profeettana? Ennustuksista joutuu tilintekoon.
      Vääristä profetioista Jumala ottaa kuritukseen, sitten.?

    • Anonyymi

      On selvää, ettei kukaan joka kunnioittaa Jumalaa, JUmalan pyhyyttä ja auktorieteettia, rupea ennustelijaksi Hänen nimesssään! 5. Moos 18:20

    • Anonyymi

      Kuka eniten osoittaa itsestään pois päin, on yleensä se väärä profeetta. Aina joku muu, muttei hän itse.

    • Anonyymi

      Kysymys ei ole mikään mielipideasia, gallup!

      Profeetta-ja profetoimisasia on Raamatun raittiin ja selkeän opetuksen mukaisesti
      Jumalan valtakuntaan ja hallintoon kuuluva asia.

      A) Kuka ikinä alkaa ”profeetaksi” itseään kutsua, ja profeettana esiintyä, vailla Jumalan selkeää
      • kutsua
      • asetutusta
      • valtuutusta

      - toimii omavaltaisesti, luvattomasti. ( Jer 23:32, Hes 13:6, 7, )

      B) Vielä pahempaa on, jos ilman Jumalan käskyä alkaa puhua ja esittää profetioita, sanomia. ( 5 Moos 18:20)

      C) Äärimmäinen teko on esiintyä Jumalan profeettana, vailla kohdan A) kriteerejä.


      ENNUSTAMINEN – ennustajana toimiminen?

      On tietenkin selvää, että kuka tahansa saa ja voi esiintyä ”ennustajana”! Virhe tapahtuu siinä, jos mainostaa olevansa Raamatun Jumalan tehtävissä oleva ”ennustaja”.

      Omissa nimissään ja omalla vastuullaan kukin puuhatkoon ennusteitaan, mutta Jumalan Pyhän nimen kytkeminen mihin tahansa hömppäpuuhiin - se johtaa tilintekoon Jumalan edessä.

      Jeesus lausui kriteerit, joilla tunnistaa kenen ja millä asialla kukin on?

      ”Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa.” ( Joh 7:18, KR33/38)
      ”Se, joka esittää omia ajatuksiaan, tahtoo kunniaa itselleen.” ( Joh 7:18, KR92)


      ”Mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä”
      ”Mutta se, joka tahtoo kunniaa lähettäjälleen, puhuu totta, hänessä ei ole vääryyttä. ”


      Helppo koettelun väline – em Sana!

      Kun joku huutelee ”omaa kunniaansa” - korottaa itseään, kehuu: minä-minä-minä… Suurin, Paras, pätevin, viisain (profeetta). .

      Niin muistetaan em:t Jeesuksen sanat!

      Ja? Missä ja kuka etsii Jumalan arvostusta, kunnioitusta, Raamatun Sanan kunnioitusta?

    • Anonyymi

      Ei pidä ruveta näyttelemään profeettaa!!

    • Anonyymi

      Tietoa on annettu, että ns. väärät profeetat, = itse itsensä korottaneet, nimenneet profeeetoiksi - - - nämä ovat sen edessä, mitä Herra on Sanassaan jo ilmoittanut!
      Jotkut heistä (ehkä) saavat armon puhdistua? Mutta toisten kohdalla se "etsikkoaika on ohitetettu" . Voi heitä!!

    • Anonyymi

      Jumalan valtakunnan asioihin - profetoimiseen - ei ole lupaa ryhtyä omassa innossaan ja varsinkaan vailla Jumalan käskyä ja valtuutusta. Jos niin toimii, on oltava valmis kohtaamaan Jumalan toimenpiteet.

    • Anonyymi

      Se on selvä asia!

    • Anonyymi

      Joulunpyhät ovat kiihottaneet taas "ennustelijoita" ja
      numeroista ennustavia höyryäjiä liikkeelle...
      Herra ei ole heitä lähettänyt.

    • Anonyymi

      Oikeastaan tämä palsta on pääosin "ennustajien" paikka.
      Sillä erotuksella profaanista tasosta, että tämän palstan ennustajat luulevat olevansa hyväkin jumalan sanansaattajia. Ja omien korviensa välistä nousseita "sanoja" he markkinoivat "jumalalta saatuina" ihmeinä.

      Ällöttävää pimeyttä ja puuhaa!

    • Anonyymi

      Tosiaan, näitä ennustajia piisaa!!!

    • Anonyymi

      Moni ei ehkä ajattele, että on vihastuttanut Jumalan, kun on omin luvin ruvennut ennustamaan ja näkyjä rustaamaan.

      Ei Jumalan töihin pidä leikiten ruveta!

    • Anonyymi

      Kyllä se tulee monelle väärälle profeetalle olemaan kivistävä paikka, kun Jumalan tilinteko koittaa! Herra kysyy: MIKSI ryhdyit nimeäni häpäisemään omilla jutuillasi?

      Tästä jo Jeesus opetti:
      " Ei jokainen joka sanoo minulle Herra, Herra pääse taivasten valtakuntaan.."

      "Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet... ja..."

      " Ja silloin minä lausun heille julki:
      Minä en ole koskaan teitä tuntenut, menää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät".

      Matteus 7:21-23

      Mutta?

      Kun tätä muistuttaa omatekoisille, hurmso-profeetoille, he vain nauravat varoittajille. Ja Herra sen näkee.

    • Anonyymi

      Joo, on tiukka paikka tulossa monelle!

    • Anonyymi

      Moni tulee katumaan kerran, kun lähti soitellen sotaan ja rupesi profeetan hommia puuhaamaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe