Aven paska 'vakionopeussäädin'

jooo

Ostin v2003 keväällä Toyota Avensiksen 2.0. Mukana tuli myös vakionopeussäädin hintaan 500 euroa. En ole automies ja kukaan ei tietenkään kertonut että japsiin tulee jälkiasennussarjavakkari = paska.

Ajettaessa pieneenkin mäkeen, vakionopeus alkaa vähetä eli ei pidä vakionopeutta. Väheneminen on luokkaa 5km/h - 10km/h. Isommassa mäessä, vakionopeussäädin kytkeytyy pois päältä. Ongelma esiintyy kaikilla 5-vaihteen ajonopeuksilla lähtien 80km/h ylöspäin. Asiaa voi auttaa sillä, että kaasupoljinta auttaa jalalla mäkeen ajettaessa.

Olen ollut tyytymätön asia, ja valitin asiasta. Tulos: autoliike poistaa paskavakkarin ja asentaa uuden tehdasasennussarjaa vastaavan vakkarin hintaa 300 euroa!! Ovat myös samaa mieltä, että nykyisestä vakkarista ei saa hyvää mitenkään. Takuuseen eivät suostu korjaamaan. Olen erimieltä, mutta mihin vetoa? Oliko vakkari tuollaisia 2 vuotta sitten? Kuluttaja-asiamies? Kommentteja tuosta vakkariostoksesta ja yli 18 vuotiailta.

14

3350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riisikuppi on riisikuppi

      Parhaiten pääset tojotan vakionopeus-säätimestä eroon kun vaihdat riisikupin kunnon SAKSALAISEEN AUTOON!!!

      Toinen vaihtoehto on se, että viet sen PAALAUKSEEN!!! Jos nyt sattuvat huolimaan...

      • voorttiisi jokapäiväinen

        vetonivel!


      • huomannut

        lastentarhaikäiset ja muut joiden aivotoiminta on päättynyt eivät saaneet lupaa vastata.


    • käytöstä

      cruiserilta BENSA-autossa jossa ei vääntö riitä !

      Kokeileppa vakkaria tojon dieselmallissa , siinä 2 litrasessa ni ei varmasti ole mitään ongelmaa !

      Kummastuttaa tosin se että saksalaisissa ainakin 1.6 koneissakin vakkari sentään toimii eli ei mene pois päältä vaikka hiipuu ja hiipuu mäkeen !

      Vai onko taas totuus se et japskit kikkailee hevosvoimilla huippukierroksilla , alakierrosväännöt ja tehot ovat seitinohuita ja tällä kokonaisuudella ei saada alaväännöiltään TEHOTTOMAAN moottoriin rakennettua jouhevasti toimivaa vakkaria !

      • bensa-autojen väännöstä ja muutenkin.
        Sitä vääntöä saadaan hammaspyörävälityksillä tarpeen mukaan. On sinunkin autossasi kai sentään vaihteisto? Mitähän varten, jos sitä vääntöä kerta on niin tuhottomasti? Fysiikan lait ne toimii niin bensalla kuin kaasuöljyllä käyvissä moottoreissakin.
        Olitkohan muuten jo ajokortti-iässä? Jos, niin ymmäritän ymmärtää katkeruuttasi bensa-autoilijoita kohtaan. Jokainenhan meistä joskus virheitä tekee...
        Alkuperäistä kirjoittajaa kehottaisin ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvojaan jos ei autoliike korvaa koko summaa kelvottomasta laitteesta. Yleensä jo maininta kuluttaja-asiamiehestä kummasti parantaa kuluttajan asemaa. Kokemusta tästäkin on.


      • Ahtimesta

        Joo, selkeästi Tojosta loppuu puhti.

        Itselläni on Audi A4 1.8T - bansakone jossa tehot 110 kW ja vääntö 210 Nm.

        Vastaavasti Toyota Avensis 1.6 Luna Wagon 5d
        Teho (kW): 81
        Max vääntö (Nm): 145

        Toyota Avensis 2.0 D4D Sol Elegant Wagon
        Teho (kW): 85
        Max vääntö (Nm): 280

        Audi jaksaa ylös mäen kuin mäen cruise päällä, tietenkin olettaen että mäen alla on ollut "oikea" vaihde silmässä t.s. että ei ole körötelty vitosella 80 km/h cruise päällä. Dieselillä tämäkin varmaan menisi vielä läpi.

        Eli ahdin määrää tahdin ja vääntö vetää mäet ylös. Ihan vinkkinä, cruisea ei kannata edes käyttää kovin mäkisessä maastossa vaikka vääntö riittäisi. Lisää aika rutkasti polttoaineen kulutusta kun vedetään mäki ylös "voimalla". Ennen mäkeä hiukan lisää vauhtia ja sitten mäen päälle kevyellä kaasulla ilman vedätystä - ja kulutus pienenee jopa 10% pitkällä matkalla. Kokeiltu on.


    • valita

      Ihmeellistä että et huomannut koeajolla ko. vikaa kun ostit auton.??
      Eli taitaa olla osto rapula.

    • eki

      poistippuminen tapahtuu manuaalivaihteisilla siinä vaiheessa kun koneesta loppuu potku - automaattihan tiputtaa pienemmälle. Toki viallinen laite voi tippua pois päältä myös muuten.

      Aiemmin omistamani Celica T-Sportin(=olematon alavääntö, puhdas kierroskone) säädin ei tippunut ikinä pois päältä, ei edes 6-vaihteella hirveissä mäissä...eli 2.0 Aven ei pitäisi myöskään helposti tippua pois päältä

      Tuo 5-10km/h hiipuminen on hirvean suuri, huonoimmat(Herzin 3-portaiset 2-litraiset automaatti Focukset ym..) itse ajamieni autojen heilahtelut ovat olleet luokkaa 2-3km/h, joka on jo tosi ärsyttävää...
      Celican säädin piti nopeuden "tarkasti"

    • auttaisko

      Meillä on vähän samanlainen ongelma muutaman kuukauden ikäisessä kulkupelissä, mutta autoliikkeestä kehottivat tuomaan pajalle, jotta säätävät. Sanoi, että kyllä se pitäis yrittää kuntoon saada.. No perjantaina yritetään ja viikonloppuna testataan kunhan kunnon mäkiin pääsee testailemaan... ja jos ei toimi, niin uudelleen pajalle ja säätöä.. Harvoin se tuon pois päältä pudottaa, mutta tympee kuitenkin, olis kiva saada kuntoon..

      • cruisaillut

        toopet! käyttäkää niitä vaihteita, ei manuaali laatikko muutu automaatiksi pelkällä cruisella. vaihda automaattiin niin loppuu ongelmat, kun on manuaali niin niitä vaihteita on käytettävä oli cruise tai ei.eli vaihda automaatti tojoon.!!!


      • Jannun kaverin kaima
        cruisaillut kirjoitti:

        toopet! käyttäkää niitä vaihteita, ei manuaali laatikko muutu automaatiksi pelkällä cruisella. vaihda automaattiin niin loppuu ongelmat, kun on manuaali niin niitä vaihteita on käytettävä oli cruise tai ei.eli vaihda automaatti tojoon.!!!

        Minen heti ymmärtänyt miten cruise päällä voi manuaalivaihteisella vaihtaa.


      • nääs
        cruisaillut kirjoitti:

        toopet! käyttäkää niitä vaihteita, ei manuaali laatikko muutu automaatiksi pelkällä cruisella. vaihda automaattiin niin loppuu ongelmat, kun on manuaali niin niitä vaihteita on käytettävä oli cruise tai ei.eli vaihda automaatti tojoon.!!!

        Vakkareita on kahta mallia eli mekaanisesti toimivia sekä auton ohjausjärjestelmään ja sytykseen kytkettävää versiota. Sähköisessä systeemissä ei ole mitään ongelmia, mutta mekaaniset ovat mitä ovat. Laatikko ei siis ole pointti.


      • cruisallut
        Jannun kaverin kaima kirjoitti:

        Minen heti ymmärtänyt miten cruise päällä voi manuaalivaihteisella vaihtaa.

        kokeile!!!!!


      • Jannu
        Jannun kaverin kaima kirjoitti:

        Minen heti ymmärtänyt miten cruise päällä voi manuaalivaihteisella vaihtaa.

        Voihan toki manuaalilla vaihtaa kun on cruise päällä, mutta aina kun vaihdetta vaihdat, putoaa cruise pois päältä. Kas kun kytkimen painallus aiheuttaa sen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      711
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe