Olen joutunut kärhämään äitini kanssa asiasta

Anonyymi

jota on vaikea ymmärtää ja sulattaa.
Veljeni kuoli pari vuotta sitten ja se oli suuri suru.
Äitini ei ole koskaan pitänyt veljestäni
ja sanoi että ei osallistu lapsensa hautajaisiin.
Hoidin veljeni hautausasiat yhdessä sukulaisten
kanssa mutta äiti ei vastannut puhelimeen kun tiesin
kuinka kylmä hänen sydämensä on.
Äitini sorsi veljeäni ihan lapsesta saakka ja en tiedä
miksi.Hän ei halunnut puhua koskaan veljestäni
ja kun yritin kysyä syytä hän vain vaihtoi kanavaa
televisiosta tai haki keittiöstä purtavaa ja kysyi
haluanko minäkin jotain purtavaa ja sitten hän
otti hyvän asennon sohvalla ja etsi mielenkiintoista
kanavaa televisiosta.Hän sanoi kerran että veljesi
voitaisiin haudata vaikka kompostiin ja hänelle ei
synny mitään tunnontuskia eikä tunteita veljeäni
kohtaan.Olen miettinyt että mikä on saanut äitini
noin tunteettomaksi että omaa lastaan kohtaan ei ole
pienintäkään tunnetta eikä lämpöä.
Sukulaiset ovat tämän takia pitäneet matalaa profiilia
eivätkä paljon ole kontakteja tai kortteja äidille
enään lähettäneet.
Mietin kun äidistäni joskus aika jättää niin moniko
sukulainen tulee hänen hautajaisiinsa.
Minä tulen kuitenkin koska hän on minun äitini.

23

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hieman samantyyppistä toimintaa oli meillä.
      En ala kertoa enempää, mutta kun äitini kuoli olin jo vuosia ennen sitä pistänyt välit poikki ihan kokonaan.
      Hautajaisiin en mennyt, millään tavalla en muistanut. Vieras ihminen minulle, henkilö jota en voinut kutsua sanalla äiti. Ei minulla ollut äitiä.
      Olin hyvin ei-toivottu ja tehtiin selväksi jo lapsena että olisi halunnut abortoida minut. Ei kuitenkaan uskaltanut koska siihen aikaan abortti oli laiton ja olisi joutunut kiinni jäädessään vaikeuksiin. Ja kai siinä sitäkin pelkäsi että jos jotain menee pieleen hän joutuu siitä kärsimään. Puoskari oli kuulemma jo katsottuna.
      Koko lapsuuteni ja nuoruuteni ja alun aikuisikääni sain kokea niin kylmää kohtelua ja vihaa että mitään tunteita ei voinut kasvaa. Aluksi vihasin, sitten en sitäkään. Yhden tekevä.
      Kysymys ei ollut rahasta, äidilläni oli keskimääräistä parempi toimeentulo. Hän sanoikin eräälle tuttavalle että mitäpä siitä rahanmenosta jonka aiheutin mutta se henkinen taakka.
      Itselläni on kaksi lasta enkä mitenkään koskaan voi tajuta miten oma äiti voi vihata niin kiihkeästi lastaan. Eikä tervepäinen äiti voikaan.

    • Anonyymi

      Hyvä että vastasit.Minäkin tunnen että äidilläni
      ei kaikki ole normaalisti tai että on ehkä
      mielenterveydellisiä syitä tai sitten menneisyydessä on tapahtunut jotain negatiivista
      Se että äitini on aina pitänyt minusta huolta ja taloudellisesti mutta veljeäni hän kohteli kuin
      ei olisi pitänyt häntä omana lapsenaan
      Veljeni oli empaattinen äitiä kohtaan ja
      osti hänelle lahjoja mutta äiti ei reagoinut
      häneen millään tavalla.
      Veljeni on nyt Taivaassa ja hän oli minulle
      tärkeä ja neuvoi minua monissa asioissa
      Ihmissuhteet ovat tärkeitä asioita ja ympärillämme on hyviä ihmisiä ja heidän
      kanssaan pitää viettää paljon hyviä aikoja koska
      tulee aika jolloin heitä ei enään ole

    • Anonyymi

      Voi kuvitella että on todella nolo tilanne hautajaisissa jos äiti ei tule paikalle poikaansa hautaamaan tai tulee sinne vastentahtoisesti.Se on noloa myös muille hautajaisiin osallistuville.Niin se on että on äitejä ja äitejä moneen junaan kuin on isiä ja isiä moneen junaan.

    • Anonyymi

      Se on erittäin vakava ja fataalinen juttu jos äiti ei rakasta omaa lastaan ja hylkää tämän.
      Tällaisen lapsen elämä on pitkä tie ja voi olla että lapsi aikuistuttuaan ei pysty luomaan rakkaus suhdetta tai perhettä koska syvällä tunteissa on hylkäämisen ja hylätyksi tulemisen musertava pelko.Mutta onneksi on paljon hylättyjä lapsia jotka antavat anteeksi asiat ja lopettavat yksinäisen ajelehtimisen ja pystyvät välittämään omista kavereistaan ja rakkaimistaan ja ovat näin irroittaneet itsensä äidistään.
      Lapsi haluaa aina uskoa ja toivoa että äiti muuttuisi kiltiksi ja rakastavaksi mutta aikuisena nämä kauniit unelmat ja sadut karisevat pois ja aikuinen ihminen ymmärtää että ei äiti siitä muutu miksikään vaan jatkaa samaa rataa elämänsä loppuun asti.
      Tämä tieto ja ymmärtäminen irroittaa aikuistuneen ihmisen viimeisenkin kahleen tai napanuoran äidistään ja aikuinen aloittaa rakentamaan omaa elämäänsä.

      • Anonyymi

        Tämä on helvetin hienosti sanottu.Siis todella mieletön Totuus ja se on ainakin vapauttanut minut ymmärtämään elämää.Jumalauta mikä juttu mikä mieletön VAPAUS!! ITKEN !!!


    • Anonyymi

      Ja sitten on tärkeää että lapsi jonka äiti on hylännyt että lapsi aikuistuttuaan tarkkailee omia tunteitaan ja käytöstään muita ihmisiä kohtaan.
      Tämä on yleistä että vanhetessaan jotkut aikuiset alkavat joissain kohtaa muistuttamaan äitiään eli
      välttämään omaa luovaa kasvuaan ja tiedostamattaan ovat symbioottisessa suhteessa
      äitiinsä.Se tarkoittaa että aina kun he kohtaavat äitinsä niin syntyy riitaa ja äiti on koko ajan puheenaiheena ja ajatuksissa.Tällainen estää oman elämän rakentamista ja keskittymisvaikeuksia opiskeluun ja arjessa pärjäämiseen, omien lasten hoitamisessa ja omien tunteiden käsittelyssä

    • Anonyymi

      Olen itsekin miettinyt että tämä meidän kaunis Sininen Planeetta kätkee surullisia ja
      vastenmielisiä tapahtumia ja kokemuksia viattomille lapsille että sattuu sydämeen.
      Välillä tuntuu että Planeettamme on kuin jokin vankilasiirtola tai paikka johon on
      sijoitettu välinpitämättömiä,tunteettomia,sadisteja,psykopaatteja,oman edun tavoittelijoita,pyromaaneja,sotahulluja ja empatiaan kykenemättömiä ihmisiä.
      Ja tällaisessa ympäristössä meidän pitää kasvattaa lapsemme ja tulevaisuuden
      toivomme.Ja työsarkaa riittää sanoi Suomi-poika ja tyttö jotka aikoinaan nuorena
      aloittivat peltojemme raivaamisen kivistä ja kannoista.Se oli kovaa työtä ja nosti Suomen maailmankartalle.Mutta tärkein kaikista on lasten hoitaminen,
      rakastaminen ja välittäminen.
      Se on siemen joka kasvattaa tulevaisuuteen hyviä ihmisiä,hyvää satoa ja se näkyy pitkälle tulevaisuuteen ja tästä puhutaan kaikissa suurissa kulttuureissa,kouluissa ja kaikissa yhteiskunnissa se on tärkeimpiä asioita yhdessä luonnon,luonnonsuojelun kuin ilmasto kysymyksissä.Lapset ovat tärkein asia maailmassa.

    • Anonyymi

      Meillä sisko kuoli aikoinaan Saksassa ja äiti ei tullut toimeen
      siskon kanssa ollenkaan.Sisko asui pitkään Saksassa ja kun äiti
      sai suruviestin että sisko on kuollut niin äiti sanoi
      että haudataan sinne.Mutta kun viranomaisilta
      tuli tietoa että hautaaminen Saksassa maksaa
      maltaita niin äiti vietti tunteja laskimen kanssa
      laskien kustannuksia äiti lopulta hyväksyi että
      sen tuhkat voi tuoda Turkuun koska se tulee halvemmaksi
      mutta äiti sanoi että hautajaisiin ei osallistu

    • Anonyymi

      Tärkeätä on keskustelu.Se kaikkein keskustelun "Äiti" on se että me vakavasti istumme keittiön pöytään ja mietimme mitä me "oikeasti" haluamme huomiselta

    • Anonyymi

      Rakkaus on kaikkein tärkein
      Suukkoja
      Terveisin
      Wallander

    • Anonyymi

      Kompaan ja se on kultaisesti sanottu
      Kullan nuput ja me rakastetaan toisiamme
      Rakkaus on todella kaikkein tärkeintä elämässä

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Bach Goldberg variations on upeaa ja elämää rakastavaa musiikkia.
        Bachin tuotannosta löytyy myös pieniä teoksia jotka ovat upeita.
        Tämä on kaunista elämää.


    • Anonyymi

      Kuolema on suuri suru.Sitä kauneinta ihmistä ei saa enään koskaan takaisin.
      Sitä ihmistä joka puhui rakkaudesta ja upeasta tulevaisuudesta.
      Emme saa koskaan enään takaisin.
      Siitä ihmisestä joka vei meidät kuutamon aikaan rannalle ja hymyili meille
      Emme saa häntä koskaan takaisin
      Hän joka otti meidän käsistämme kiinni ja sanoi että maailma on rakkaus
      Emme saa häntä koskaan takaisin
      Rakkaudella Me ja Hän

    • Anonyymi

      Miksi aina kaikkein kauneimmat ja upeat ihmiset kuolevat ja jättävät meidät yksin.
      MIKSI !!!!!!!! Miksi minä itken miksi miksi miksi miksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      En tiedä.Pitää mennä elämässä eteenpäin mutta minne!!??

    • Anonyymi

      Tulin tänne koska olin niin yksin.
      Mutta täällä onkin upeita ja rakastavia ihmisiä.

    • Anonyymi

      Suurimpia elämän salaisuuksia on minun suhde Annaan.
      Anna on maailman kaunein nainen.Anna hoitaa lapsiamme yhtä hyvin kuin minä.
      Anna liikkuu kaupungilla,hän nousee raitiovaunuun,hän käy ostoksilla ja hänen kauniit säärensä ja kätensä liikkuvat ja rytminsä ja sulokkuutensa tanssii ja elää kaupungin riennoissa ja energiassa.Mutta kun olemme kynttilän valossa ravintolassa ja upea tarjoilija tuo meille menuun ja lopulta nautimme ja nauramme viinilasin ääressä ja syömme ihanan ruoan yhdessä ymmärrän mitä rakkaus ja
      kuolema merkitsee.
      Rakastan Annaa ja meidän lapsiamme ja samalla kuolema on vierellämme mutta emme anna sen haitata koska me elämme täysillä ja rakastamme toisiamme kuten jokaisen pitää tehdä samoin

    • Anonyymi

      Haluan vielä kertoa että Annan miehenä me mentiin Ruotsiin Annan sukujuhliin ja siellä vasta menoa oli.Annalla on monia siskoksia ja serkkuja.Me vietettiin "Midsommar" juhlia ja se sekoitti minun pääni kokonaan.Pakanajuhlia ja juhlia koko viikko.Annan sisaret tansittivat minua ja pesivät minut saunassa.Kyllä ja minä vein Annan ruusualtaaseen.Ymmärsin silloin että Rakkaus on sukujuhlaa mutta Rakkaus on Minä ja Anna ja lapsemme ja Midsommar Heja Alla Rakkaus

    • Anonyymi

      Se on RAKKAUS.Todella kaunista.Se pitää löytää ja sitä suojella ja huolehtia

    • Anonyymi

      Tässä keskustelussa on löytnyt mieletön salaisuus että kun puhumme kuolemasta niin löydämme pitkien keskustelujen ja harhailujen jälkeen sateenkaaren pään ja sieltä löytyy sana RAKKAUS.Aivan upea päätepiste.Kiitos kaikille

    • Anonyymi

      Komppaan.Kaiken takana on Rakkaus ja Hyvää Huomenta Suomi

    • Anonyymi

      Minä rakastan minun tyttöystävää mielettömästi.
      Se on minun Kulta ikuisesti.Kulta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe