Raamatusta ei löydy sanaa "perisynti", joten ei sellaista ole voinut tapahtua,
joten helluntailaisten lapset on perisynnistä vapaita, koska sellaista sanaa ei löydy Raamatusta.
Raamatussa ei lue missään, että Jeesus olisi käynyt parturissa.
Jollei jotain sanota erikseen Raamatussa niin sellaista ei ole olemassa.
2. Tim. 1:7
"Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden
JA TERVEEN HARKINNAN HENGEN."
Väärä tapa selittää Raamattua
57
91
Vastaukset
- Anonyymi
Selität mitä selität. Syntiinlankeemus tapahtui. Siitä voit lukea raamatun alkulehdiltä. Sen hedelmistä kärsii koko ihmissuku. En pidä raamattutuntia nyt tällä väittely- , juorupalstalla. Tämä ei ole oikea foorumi siihen.
- Anonyymi
Johannes oli tienraivaaja ja jo Johanneksen kasteessa vain ne kastettiin ja vain he saivat syntinsä anteeksi kasteessa, jotka tunnustivat olevansa syntisiä Jumalan edessä ja tarvitsevansa kasteen sen takia.
Lahkolaiset, fariseukset (vrt.helluntailaiset) eivät tunnustaneen olevansa syntisiä ja väittivät että heidän oma usko on pessyt ne synnit pois. He elivat omissa harhoissaan.
Sellaiset lahkouskovaiset Johannes karkotti luotaan pois ja he lähtivät ja synnit jäivät heihin. - Anonyymi
Raamatusta ei löydy myöskään sanaa lapsikaste. Jotenka kaikki ne sanat, joita ei löydy Raamatun Kirjoituksista, ovat harhaoppia.
Syntiin lankeemus kirouksineen oli alussa ja ihminen muuttui silloin heti.
Synti on siitä alkaen vaikuttanut jäsenissämme ja tulee vaikuttamaan loppuun saakka ,mm saaden tekemään meidän kaikkea pahaa ja tuo ns väärä tieto asuu meidän lihassamme.
Siksi kun ihminen tulee uskoon on pelastuksen kannalta tärkeää vaeltaa Hengen ohjaamana eikä lihan sillä tiensä voi valita.
Ihmiset tuomitaan maailman lopussa tekojensa mukaan eli pienet vauvat ovat syyttömiä ja viattomia mihinkään syntiin,eikä näin ollen tuomion alaisia,vaikka perisynti mukana kulkisikin.
Teot ovat erikseen ja ne ovat tutkinnan alaisia.- Anonyymi
Paratiisista karkotettu ihminen ei ole sellaisenaan edes ikuisuusolento.
1. Moos. 3:22
Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
1. Moos. 3:24
Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.
Vasta Kristillisessä kasteessa ihmisestä tulee ikuisesti elävä sielu.
- Anonyymi
Val.5:7 Meidän isämme ovat syntä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa. 2Moos.20:5. Jer.31:29-30. Hes.18:1-4
- Anonyymi
Jätät osan tekstistä pois ja muutat tekstipätkät kokonaisuuden vastaiseksi.
2.Moos.20:
......
6. mutta osoitan armoa niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja pitävät minun käskyni.
Jer.31:
29. Niinä päivinä ei enää sanota: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat tylsyivät',
30. vaan jokaisen on kuoltava oman syntinsä tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, tylsyvät hänen omat hampaansa."
tästä on varotetaan pilkkalauseen lausumisena
18 LUKU.: Jokainen kantaa vain oman syntivelkansa
1. Ja minulle tuli tämä Herran sana: 2. "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'? 3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa. 4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava. Val.5 ; 7 ei puhuta hengellisestä syntivelasta.
Esimerkkinä mainittakoon: jos isämme ottaa pankkilainaa , niin kyseinen velka siirtyy perikunnalle, mutta kyse ei ole hengellinen syntivelka.
Kirkkoraamattu 1992 kääntää tekstin oikeammin. heidän syntiensä seuraukset
Valit.5:
7. Isämme tekivät syntiä. Heitä ei enää ole, me saamme kantaa heidän syntiensä seuraukset.- Anonyymi
Välva kirjoitti:
Val.5 ; 7 ei puhuta hengellisestä syntivelasta.
Esimerkkinä mainittakoon: jos isämme ottaa pankkilainaa , niin kyseinen velka siirtyy perikunnalle, mutta kyse ei ole hengellinen syntivelka.
Kirkkoraamattu 1992 kääntää tekstin oikeammin. heidän syntiensä seuraukset
Valit.5:
7. Isämme tekivät syntiä. Heitä ei enää ole, me saamme kantaa heidän syntiensä seuraukset.Hoos. 13:16 " Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
- Anonyymi
Jaak.1:15 Biblia (1776) Sitte kun himo on siittänyt, niin hän synnyttää synnin; mutta kuin synti täytetty on, niin se synnyttää kuoleman. Room.6:23
- Anonyymi
Room. 5:12 "Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä."
Perhekasteet alkoi Jerusalemissa. Kokonaisia perheitä kastettiin perheiden kodeissa sillä vedellä mitä siellä sattui olemaan. Kasteella oli aina kova kiire, koska kyse on syntien pesemisestä ja pelastuksesta. Jumala on perheiden Jumala ja pelastaa koko perheen.
Yhtään tapausta ei ole, että joku perheenjäsen olisi jätetty kastamatta minkään syyn vuoksi.
Raamatussa mainitaan viiden kokonaisen perheen kastaminen erikseen. Kastettuja perheitä oli tietenkin paljon enemmän, kuin vain ne erikseen mainitut viisi perhettä.
Ap. t. 16:33 "Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta. "
1. Tim. 5:8 "Mutta se, joka ei huolehdi omaisistaan ja kaikkein lähimmistään, on kieltänyt uskonsa ja on epäuskoista pahempi."- Anonyymi
Alkukielen mukaan kastettuja alettiin kutsua "uskoviksi" eli pistos kreikaksi.
Ap. t. 16:15 "Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte MINUA Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä."
Kyriekee, Kristuksen ruumis,suomeksi Kirkkko. Jätit mainitsematta, että koko perhe oli tullut Jumalaan uskovaksi.
Apt.16:
32. Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ja kaikille, jotka olivat hänen kodissaan. 33. Hän otti heidät mukaansa samalla yön tunnilla ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin heti. 34. Sitten hän vei heidät kotiinsa, tarjosi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän oli koko perheensä kanssa tullut Jumalaan uskovaksi.
1.Tim.5:8. ei ole kyseessä kasteesta, vaan leskivaimojen hyvinvoinnista huolehtimisesta.
1.Tim.5:
3. Pidä arvossa leskivaimoja, jotka todella ovat leskiä.
4. Mutta jos jollakin leskellä on lapsia tai lastenlapsia, oppikoot nämä ensin huolehtimaan omasta perhekunnastaan ja korvaamaan vanhempiensa vaivannäön. Se on Jumalalle mieluista.
5. Leskivaimo, joka on todella jäänyt yksin, panee toivonsa Jumalaan, anoo ja rukoilee lakkaamatta, yötä päivää,
6. mutta hekumoiva on jo eläessään kuollut.
7. Teroita tätäkin heille, että he olisivat moitteettomia.
8. Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan eikä varsinkaan omasta perheväestään, hän on kieltänyt uskon ja on epäuskoista pahempi.
9. Leskien luetteloon otettakoon ainoastaan sellainen, joka on vähintään kuusikymmenvuotias ja on ollut yhden miehen vaimo.
10. Hänen tulee olla tunnettu hyvistä teoista, siitä, että hän on kasvattanut lapsia, ollut vieraanvarainen, pessyt pyhien jalkoja, auttanut ahdingossa olevia ja tehnyt kaikkea muuta hyvää
Novum kommentaari
8. Leski asui tavallisesti lastensa tai lastenlastensa luona, ja heidän mieluisa velvollisuutensa oli huolehtia hänestä.Uskova, joka laiminlöi velvollisuutensa kristittynä tässä suhteessa, kielsi sen uskon, jonka hän oli ottanut vastaan ja jossa hän eli. Vrt. Ef 6:1-3. Ei-uskovatkin pitivät huolta omaisistaan. Ellei kristitty toiminut samoin, hän oli pakanaa pahempi, puhuipa hän uskostaan miten paljon hyvänsä.Anonyymi kirjoitti:
Ap. t. 16:15 "Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte MINUA Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä."
Kyriekee, Kristuksen ruumis,suomeksi Kirkkko.Uskoa voi ennen kastettakin. Huomaa noita Simonin tapaus. Lue miten Simonille julistettiin kasteen jälkeen. Simon ei sydämessään ollut vilpitön.
Ap.t.8:
12. Mutta kun he nyt uskoivat Filipposta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
13. Simon itsekin uskoi, ja kun hänet oli kastettu, hän pysytteli Filippoksen seurassa. Nähdessään ihmeitä ja suuria voimatekoja hän hämmästyi.
14. Pietari ja Johannes Samariassa
Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat, että samarialaiset olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan, he lähettivät heidän luokseen Pietarin ja Johanneksen.
15. Perille tultuaan nämä rukoilivat heidän puolestaan, että he saisivat Pyhän Hengen,
16. sillä hän ei ollut vielä tullut heidän kenenkään päälle. Heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen.
17. Niin apostolit panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.
18. Kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, hän toi heille rahaa
19. ja sanoi: "Antakaa minullekin tuo valta, että kenen päälle minä panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet, että Jumalan lahja on rahalla saatavissa!
21. Sinulla ei ole osaa eikä arpaa tähän asiaan, sillä sinun sydämesi ei ole vilpitön Jumalan edessä.
22. Käänny siis pahuudestasi ja rukoile Herraa. Ehkä sinun sydämesi ajatus annetaan sinulle anteeksi.
23. Minä näen, että sinä olet täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
24. Simon vastasi: "Rukoilkaa puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä sanoitte.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyriekee, Kristuksen ruumis,suomeksi Kirkkko.Seurakunnasta kääytetään sanaa ekklesia, joka on suomeksi : "ulos ktsuttu joukko" kansankokous, seurakunta.
ek = > ulos ,
kaleo = > kutsua. [Ap 10:47]
"Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen, niin kuin mekin?"
Pyhä Henki oli saavutettavissa ilman kastettakin. Toinen esimerkki on ryöväri ristillä.
[1. Piet 3:21]
"(Kaste) Joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta"
Ei missään sanota, että sillä olisi ollut kiire.
Perisyntiä ei ole olemassakaan, vaan jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaisesti. Perisynnistä puhuminen on pilkkalause. Jae 2.
Hesekiel 18 luku :
1. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
2. "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
Jer. 31:29
3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.
4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava..
…….
19. "Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää.
20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
5. Moos. 24:16
21. "Jos jumalaton kääntyy synneistään, kaikesta pahasta mitä on tehnyt, jos hän noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän saa elää, ei hän kuole.
22. Hänen syntejään ei enää milloinkaan muisteta, ja hän saa elää sen hyvän tähden mitä on tehnyt.
23. Näin sanoo Herra Jumala: Minäkö haluaisin, että jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?
Hes. 33:11; 2. Piet. 3:9
24. "Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee - jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.
Hes. 3:20; Hes. 33:12-13
25. "Ja sitten te sanotte: 'Herra ei tee oikein.' Kuulkaa, israelilaiset! Kenen ajatus kulkee väärää tietä - minunko? Ei, vaan teidän!
Hes. 33:17
26. Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, hän kuolee väärien tekojensa tähden. Hän on tehnyt sellaista mikä on väärin, ja siksi hän kuolee.
27. Ja jos jumalaton kääntyy jumalattomuudestaan ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän pelastaa elämänsä.
28. Hän saa elää, ei hän kuole. Hän saa elää, kun hän ottaa opikseen ja luopuu synneistään ja kaikista pahoista teoistaan
…..- Anonyymi
Turha kopioita ja massapostittaa noita Hesekielen jakeita, jos et edes tätä jaetta ymmärrä?
. "Jos jumalaton kääntyy synneistään, kaikesta pahasta mitä on tehnyt, jos hän noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän saa elää, ei hän kuole."
Vanhempien ja isovanhempien syntivelka poistuu päältä vain 100% Mooseksen lain noudattamisella. Eli se on mahdoton toteuttaa ja siksi synti pysyy kolmanteen ja neljänteen polveen kuten Jumala itse sanoo:
4. Moos. 14:18 'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli
Seuraavana päivänä 8 pv. iässä Jumala olisi ottanut lapsen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa. Mutta niin ei ollut ollut tarkoitus, sillä Daavidin synti vaati rangaistuksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha kopioita ja massapostittaa noita Hesekielen jakeita, jos et edes tätä jaetta ymmärrä?
. "Jos jumalaton kääntyy synneistään, kaikesta pahasta mitä on tehnyt, jos hän noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän saa elää, ei hän kuole."
Vanhempien ja isovanhempien syntivelka poistuu päältä vain 100% Mooseksen lain noudattamisella. Eli se on mahdoton toteuttaa ja siksi synti pysyy kolmanteen ja neljänteen polveen kuten Jumala itse sanoo:
4. Moos. 14:18 'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
Seuraavana päivänä 8 pv. iässä Jumala olisi ottanut lapsen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa. Mutta niin ei ollut ollut tarkoitus, sillä Daavidin synti vaati rangaistuksen.Viittaamasi kohdat ovat Vanhasta Testametista.
Anonyymi kirjoitti:
Seuraavana päivänä 8 pv. iässä Jumala olisi ottanut lapsen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa. Mutta niin ei ollut ollut tarkoitus, sillä Daavidin synti vaati rangaistuksen.Sen pitäisi olla
"Jumala muistaa teidän syntinne neljänteen sukupolveen saakka".
Hän siis antaa aikaa korjata ne useamman sukupolven, ennen kuin rankaisee.IltakuntoHoo kirjoitti:
Sen pitäisi olla
"Jumala muistaa teidän syntinne neljänteen sukupolveen saakka".
Hän siis antaa aikaa korjata ne useamman sukupolven, ennen kuin rankaisee.6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
2.Moos.20:
1. Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2. "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
5Moos. 5:6; Ps. 81:10
3. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
3Moos. 26:1; 5Moos. 4:15; 5Moos. 27:15
5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
2Moos. 34:7; 2Moos. 34:14; 3Moos. 26:39; 4Moos. 14:18; 5Moos. 24:16; Jer. 31:29; Hes. 18:19
6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
5Moos. 5:9; 5Moos. 7:9; Ps. 103:17; Ps. 105:8; Jer. 32:18
7. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
3Moos. 19:12; 3Moos. 24:16; Matt. 5:33
- Anonyymi
1Joh.3:6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. 1Joh.2:1-6
- Anonyymi
Helluntailaisten väärä oppi liittää uskoontuloon kaikki ne asiat, jotka Raamatun mukaan Jumala tekee Kristittyjen kasteessa.
Helluntailaiset ovat omasta mielesttään jo synnittömiä oman uskon perusteella.
Se on paha virhe ajatella niin.
Jumalan sana on totuus tässäkin asiassa.
Jaak.2
18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat,
20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön.
Missä siinä sanotaan, että usko pesee synnit ja uudestisynnyttää ihmisen vedestä ja Hengestä? - Anonyymi
Ja Raamatusta ei myöskään nöydy sanaa kolmiyhteinen. Raamattu ei sellaista opeta.
- Anonyymi
Room. 5:12 "Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä."
- Anonyymi
Tuskin sinäkään osaat puhua niitä kieliä, mitä tuhansia vuosia sitten Lähi-Idässä puhuttiin.
Kieli kehittyy ajan myötä ja ihmisen verbaalinen asioiden ilmaisukysy kehittyy ajan myötä.
Asioiden ymmärtäminen ja tieto on tärkeätä hallita.
Parhami oli täysin maallikko, ja niin on helluntailaiset saarnamiehetkin,
jonka oppeja helluntailaiset toistelee toisilleen, puhuvat uniaan totena, mutta eivät osaa itse osaa ottaa selvää oikeasta Kirkkoraamatusta, mitä siellä asioista sanotaan.
Uskovat vain omien saarnamiestensä selityksiä ja oppeja, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin sinäkään osaat puhua niitä kieliä, mitä tuhansia vuosia sitten Lähi-Idässä puhuttiin.
Kieli kehittyy ajan myötä ja ihmisen verbaalinen asioiden ilmaisukysy kehittyy ajan myötä.
jonka oppeja helluntailaiset toistelee toisilleen, puhuvat uniaan totena, mutta eivät osaa itse osaa ottaa selvää oikeasta Kirkkoraamatusta, mitä siellä asioista sanotaan.
Uskovat vain omien saarnamiestensä selityksiä ja oppeja,Parhamilla yhteyksiä ainakin vapaamuurareihin,
helluntailaisuus on: "vapaamuurarioppia rahvaalle",
"lihan himojen tyydyttämiseksi",
"kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja"
Gal: 3: 6 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovat vain omien saarnamiestensä selityksiä ja oppeja,Parhamistasi en tiedä, mutta ihmettelen miksi häntä mainostat.
Helluntailaisuudessa on paljon tohtoreita, mikä olisi maallisessa oppiarvossa parempi.
Tärkeintä on saarnamiesten hengellinen tuntemus ja se on hyvä hellareilla. Kyllä koko Raamattu kerto Jumalan olevan yksi ja silti Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Tämä selvästi osoittaa Jumalan olevan kolmiyhteinen.
Ihminenkin on alunperin Jumalan kuva , kolmi yhteinen: ruumis, sielu ja Henki.
Syntin langettuaan ihminen on ruumis ja sielu, uudestisyntymässään hän saa myös Hengen.
Juud.1:
17. Mutta te, rakkaani, muistakaa ne sanat, jotka Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat ennalta puhuneet.
18. Hehän sanoivat teille, että viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka elävät jumalattomien himojensa mukaan.
19. Juuri nämä saavat aikaan hajaannusta. He ovat sielullisia, Henkeä heillä ei ole.
20. Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle ja rukoilkaa Pyhässä Hengessä
21. ja niin pysykää Jumalan rakkaudessa odottaessanne Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
22. Armahtakaa niitä, jotka epäilevät.
23. Toiset pelastakaa tulesta temmaten, toisia taas armahtakaa kavahtaen heitä, inhoten ruumiin tahraamaa vaatettakin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhamilla yhteyksiä ainakin vapaamuurareihin,
helluntailaisuus on: "vapaamuurarioppia rahvaalle",
"lihan himojen tyydyttämiseksi",
"kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja"
Gal: 3: 6Lopeta tuo parhamisi palvominen. Olet häpeäksi itselesi
- Anonyymi
1Moos.19:4 Biblia (1776) Ennenkuin he levätä panivat, tulivat kaupunkin miehet, Sodomalaiset, nuoret ja vantat: kaikki kansa joka kulmalta, ja piirittivät huoneen.
Vanhempien, isovanhempien ja koko perhekunnan elämän malli ja opetus on tärkeää, ne vaikuttavat lapsen kehitykseen myös uskossa.
2.Tim.1:
3. Minä kiitän Jumalaa, jota palvelen omatunto puhtaana, niin kuin jo esivanhempani ovat tehneet, ja muistan sinua rukouksissani lakkaamatta, öin ja päivin.
4. Kun muistan kyyneleitäsi, haluaisin nähdä sinut, jotta täyttyisin ilolla.
5. Kiitän Jumalaa, kun muistan sen vilpittömän uskon, joka sinulla on ja joka ensin oli isoäidilläsi Looiksella ja äidilläsi Eunikella. Olen varma, että se on myös sinulla.
6. Julista evankeliumia rohkeasti!
Siksi muistutan sinua virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, jonka sait, kun panin käteni sinun päällesi.
7. Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä vaan voiman, rakkauden ja terveen ymmärryksen hengen.
8. Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi kanssani vaivaa evankeliumin tähden sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa.- Anonyymi
Hoos. 13:16 " Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
Mal. 2:3 "Minä kiellän teiltä jälkeläiset"- Anonyymi
Jes. 1:4 "Voi syntistä sukua, raskaasti rikkonutta kansaa, pahantekijäin siementä, kelvottomia lapsia! He ovat hyljänneet Herran, pitäneet Israelin Pyhää pilkkanansa, he ovat kääntyneet pois."
Ps. 58:3 " Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jes. 1:4 "Voi syntistä sukua, raskaasti rikkonutta kansaa, pahantekijäin siementä, kelvottomia lapsia! He ovat hyljänneet Herran, pitäneet Israelin Pyhää pilkkanansa, he ovat kääntyneet pois."
Ps. 58:3 " Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta. ""ps. 58: 3 "luopuneita äidin kohdusta asti"
eikö se jo kerro perisynnistä ,
tosin raamattu kertoo perisynnin Vanhasta testamentista - Uuteen testamenttiin asti, jos sitä ei löydä, niin oltava "tosi mustat laput silmillä" . . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ps. 58: 3 "luopuneita äidin kohdusta asti"
eikö se jo kerro perisynnistä ,
tosin raamattu kertoo perisynnin Vanhasta testamentista - Uuteen testamenttiin asti, jos sitä ei löydä, niin oltava "tosi mustat laput silmillä" . . .Ei kerro perisynnistä. Käännös on vaikea. Kohdussa ollessaan ei voi luopua.
- Anonyymi
"terveen harkinnan"
kerro vielä mitä tervettä helluntailaisuudessa !!
kiero oppi, "alku aamenista alkaen . . .- Anonyymi
Helluntailaisuus on Amerikasta tullut paha harhaoppi, jonka tarkoitus on eksyttää niin monta ihmistä kuin mahdollista.
- Anonyymi
Hellarien opetus on hyvää hengellistä opetusta. Se on käytännöllistä ja koeteltua. Mutta suuressa ryhmässä esiintyy myös joitakin eksyneitäkin.
2.Kor.2:
14. Kiitos Jumalalle, joka aina kuljettaa meitä Kristuksen voittosaatossa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
1. Kor. 15:57; Kol. 1:25-27
15. Mehän olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle niin pelastuvien kuin kadotukseen joutuvienkin joukossa.
1. Kor. 1:18; 2. Kor. 4:3
16. Toisille se on kuoleman haju kuolemaksi, toisille elämän tuoksu elämäksi. Mutta kuka on tähän kelvollinen?
- Anonyymi
Kyllä tämäkin palsta todistaa, että luterilaiset joutuvat kärsimään perisynnistä, koska heidän oppi-isänsä vainosi juutalaisia.
Tuollainen valehtelu ja rienaus todistaa sen.- Anonyymi
Hoos. 13:16 " Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan. "
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoos. 13:16 " Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan. "
Jumala on myös kiivas Jumala, joka vihaa syntiä ja niskoittelua.
Hes. 9:6 "2tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot, mutta älkää koskeko keneenkään, jolla on otsassaan merkki; ja alottakaa minun pyhäköstäni." Niin he alottivat niistä miehistä, vanhimmista, jotka olivat temppelin edessä.
2. Moos. 32:27
Ja hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.'"
3. Moos. 20:15
Jos joku sekaantuu eläimeen, rangaistakoon hänet kuolemalla, ja se eläin tappakaa.
- Anonyymi
aloitukseen,
perisynti on raamatussa, vaan kun helluntailaisilla "laput silmillä",
"ostaa silmävoidetta jotta näkisit" !!- Anonyymi
Parhami taisi voidella muuta kuin silmiään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami taisi voidella muuta kuin silmiään.
Parham oli kuuluisa...piip..mies...vietti laatuaikaa siellä paljutynnyrissä...piip....
- Anonyymi
Raamatussa ei sanota, että Jeesus kävi vessassa.
Helluntailaisen opin mukaan Jeesus ei käynyt vessassa , kun sitä sanota Raamatussa. - Anonyymi
Hellutailaiset eivät lue vanhaa Testamenttia ja jos lukevat niin eivät usko lukemaansa todeksi.
- Anonyymi
Helluntailaisten puolustamat opit on vasta 100 vuotta sitten Amerikassa helluntailiikkeen perustajan, organisoiman ja opillisen ja hengellisen isän Charles Fox Parhamin vahvistamia oppeja. Jokainen Raamattua hyvin tunteva ihminen ei pidä helluntailaisuutta kristinuskoon kuuluvana , vaan harhaoppisena uususkontona ja uskonlahkona, kuten muitakin samoihin aikoihin Amerikasta tulleita uskonlahkoja (Jehovantodistaminen, Mormonin todistaminen,Adventismin todistaminen)
- Anonyymi
Alkuperäinen Kristinusko kasteineen tuli Israelista Ortodoksien tuomana itäistä reittiä pitkin Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella. Lapset on kastettu Jeesuksen opetuslapsiksi heti Kristittyjen keskuudessa Jeesuksen käskyn mukaisesti.
Kristityt tunnustaa koko Raamatun sekä Vanhan Testamentin ja Uuden Testamentin Jumalan sanaksi, ei siitä mitään pidä hylätä, kuten lahkolaiset tekevät yrittäessään sovittaa sanaa omiin oppeihinsa. - Anonyymi
Oletko pakkomielteinen parhamisi julistaja. Tuosta voit jutella hoitajasi kanssa.
- Anonyymi
Kristinusko opettaa, että kaikki ihmiset ovat syntisiä. Meissä on syntymästä saakka se, mitä kutsutaan perisynniksi. Tämä merkitsee, että meistä ei tule syntisiä vasta, kun teemme ensimmäisen kerran syntiä. Asia on pikemminkin päinvastoin. Me teemme kaikki syntiä, koska synti asuu meissä syntymästä saakka.
Monesti keskusteluista tulee sellainen kuva, että, että kristittyjen opetus synnistä on nykyään ymmärretty väärin. Kun kristitty sanoo itseään ja muita ihmisiä syntiseksi, näyttää usein siltä, että se ymmärretään ihmisen vähättelyksi tai haukkumiseksi.
KRISTILLISEN NÄKEMYKSEN lähtökohta on kuitenkin se, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Siksi hän on äärettömän arvokas iankaikkisuusolento. Ihmisarvomme ei riipu siitä, millaisia me ihmisinä olemme. Ihmisarvomme on jakamaton ja katoamaton. Syntisyytemme ei mittaa meidän maallista arvoamme, kykyjämme, lahjakkuuttamme tai menestystämme. Synti kuvaa asemaamme Jumalan edessä.
Tämä merkitsee käytännössä sitä, että ihminen voi olla erittäin lahjakas, älykäs ja kunniallisesti käyttäytyvä, mutta hän on silti Jumalan ehdottoman lain edessä samanaikaisesti syntinen. Tämän toteaminen ei vähennä millään tavoin meidän ihmisarvoamme eikä se perustu siihen, että ihmisellä olisi heikko itsetunto.
Ihmisellä voi olla hyvinkin korkea omanarvontunto, vaikka hän samalla näkee itsensä syntisenä. Näin voi olla, koska sama ihminen näkee itsensä myös Jumalan luomana, rakastamana ja Kristuksessa armahdettuna.
TOINEN VÄÄRINKÄSITYS syntyy, kun ihmiset jaetaan syntisiin ja uskoviin. Ikään kuin olisimme syntisiä vain ennen uskoontuloamme ja sen jälkeen muuttuisimme ilman syntiä oleviksi. Apostoli Paavalin mukaan ihminen on syntinen senkin jälkeen, kun hänestä tulee kristitty. Mitä pidemmälle Paavali eteni uskossaan, ja mitä kauemmin hän eli Jeesuksen seuraajana, sitä selvemmin hän näki synnin itsessään.
Tämä ei tarkoita, ettei Paavali olisi ajan myötä kasvanut ihmisenä ja kristittynä ja ollut yhä suuremmaksi iloksi ja hyödyksi lähimmäisilleen. Kuitenkin, mitä kauemmin hän kulki Jeesuksen seurassa, sitä syvemmin hän oppi tuntemaan omaa syntisyyttään. Samalla hän tietenkin kasvavassa määrin myös ymmärsi Jeesuksen mittaamattoman armollisuuden ja rakkauden itseään kohtaan.
RAAMATUN MUKAAN olemme siis kaikki, niin ei-kristityt kuin kristitytkin, Jumalan kuvaksi luotuja ja siksi arvokkaita. Olemme myös kaikki syntisiä. Ennen kaikkea olemme myös kaikki Jumalan iankaikkisen rakkauden kohteina, mikä näkyy kirkkaimmin Jeesuksen ristinkuolemassa.
Mitä synti lopulta oikeastaan on? Syntiä on kaikki sellainen, mikä rikkoo Jumalan pyhää ilmoitettua tahtoa, kuten esimerkiksi kymmentä käskyä ja Raamatun muuta opetusta, vastaan.
KAIKKI IHMISEN synti ja vääryys on aina myös syntiä Jumalaa vastaan. Koska ihminen on luotu Jumalan kuvaksi, sekin vääryys mikä tehdään lähimmäistä vastaan, on samalla myös aina rikkomus Jumalaa vastaan.
Jumalan edessä syntisyytemme on niin vakava asia, että ihminen joutuu iankaikkiseen kadotukseen, jos hän ei elämänsä aikana tunnusta syntejään ja turvaudu Jeesukseen Kristukseen, syntiensä sovittajana ja anteeksiantajana. Näin meitä kutsutaan jokaisessa jumalanpalveluksessa ja päivittäin tekemään.
( Lähde: Leif Nummela/Uusi Tie-lehti)
s-seutulainen- Anonyymi
Helluntailaisia ei kiinnosta mitkään totuudet, pääasia että saadaan niitä hurmoskokemuskia, joiden perässä ollaan valmiita matkustamaa niiden lahkosaarnaajien perässä vaikka minne.
Hurmos ja nirvana on tärkeämpi kuin Raamatun totuudet, ne kun ei ole enää voimassa rakkauden liitossa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947106- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332384- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?241818- 601768
- 191753