Upeaa! - Oikea Profeetta on keskellämme!

Anonyymi

Upeaa! - Oikea profeetta on keskellämme!

Tämä on OSA 3, sarjassa Iloista profetiaa: Oikea profeetta on keskellämme!

Aiemmat:
OSA 1, Jumala pyyhkii pois kaikki kyyneleet: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16995507/iloista-profetiaa!---jumala-pyyhkii-pois-kaikki-kyyneleet!

OSA 2, Herra tahtoo koota suojaan tuhon edessä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17006032/iloista-profetiaa!---herra-tahtoo-koota-suojaan-tuhon-edesta!

Upeaa! Oikea profeetta ON keskellämme? Kyllä!
-------------------------------------------------------

Sinä kysyt nyt: Kuka, miten, missä? Jos odotit tai oletit taas sitä tuttua juttua, jossa kuolevaiset savi-ihmiset kehuvat itseään ”profeetoiksi”?

- Niin? Jos odotit jotakin sokkiuutista, fantastista infoa siitä, että joku ”ennustettu Suomen profeetta” vihdoin olisi noussut? - joudun tuottamaan pettymyksen, turhautumisen? Sellaista ”ihmistasoista” profeettaa ei Jumala ole luvannut. Ja siksi sellaista ei tule, eikä ole nytkään. Väärät profetiat ( kuten mm. Tukholman profetia) eivät VOI toteutua, koska Jumala ei ole niiden takana!

Sen sijaan ( jos kenelle kelpaa?) tässä aloituksessa on Korotettuna Hän, joka oli ja joka on Ylin kaikista profeetoista! On toki inhimillistä, mutta moitittavaa, ettei Häntä kelpuuteta siihen asemaan, joka Hänelle kuuluu. Ihmiset (uskovat?) odottavat AINA jotakin IHMISTÄ, ”profeettaa”, ihme-ihmistä! Mutta sivuuttavat (ja samalla unohtavat) sen, että Hänelle on annettu Kaikki Valta taivaassa ja maan päällä!

* Profeettojen Profeetta – maan Kuningasten hallitsija! ( Ilm 1:5)
---------------------------------------------------------------------------------


SUURI profeetta on noussut keskuuteemme! Kuollut poika heräsi!
--------------------------------------------------------------------------
( Jeesus palveluksessaan, Luukas 7:12-17)

• ”Kun hän nyt lähestyi kaupungin porttia, katso, silloin kannettiin ulos KUOLLUTTA, äitinsä ainokaista poikaa. Ja äiti oli leski, ja hänen kanssaan kulki paljon kaupungin kansaa.”

• ”Ja hänet nähdessään Herra armahti häntä ja sanoi hänelle: "Älä itke". Ja hän meni ja kosketti paareja; niin kantajat seisahtuivat.”

• ” Ja hän sanoi: "Nuorukainen, minä sanon sinulle: nouse." Niin KUOLLUT NOUSI istualleen ja rupesi puhumaan. Ja hän antoi hänet hänen äidillensä.”

• ”Ja heidät kaikki valtasi pelko, ja he ylistivät Jumalaa sanoen:

• "SUURI PROFEETTA profeetta on noussut meidän keskellemme" ja: "Jumala on katsonut kansansa puoleen".


Profeettojen Profeetta! Lupauksia Profeetasta (= Jeesus)
------------------------------------------------


Kansanjohtaja Mooses ennusti:( 5 Moos 18:15,18)
• ”Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta.”

• ”Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'

• ”Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." ( Apt 10:43)

(aloitus jatkuu)

28

930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      (jatkoa aloitukseen: Upeaa! Oikea profeetta keskuudessamme!)


      Profetioiden täyttymystä!
      -----------------------------------

      (Luukas 4:17-21)

      ”Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan, löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna:

      • "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut,
      • julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut
      • saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista,
      • päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta".
      • ”Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui; ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt. Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen".

      Matteus 4:15-17
      • ”….että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo:
      • "Sebulonin maa ja Naftalin maa, meren tie, Jordanin tuonpuoleinen maa,
      • pakanain Galilea, kansa, joka pimeydessä istui, näki suuren valkeuden,
      • ja jotka istuivat kuoleman maassa ja varjossa, niille koitti valkeus".
      • ”Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".

      Matteus 12:18-21
      • ”Mutta kun Jeesus huomasi sen, väistyi hän sieltä pois. Ja monet seurasivat häntä, ja hän paransi heidät kaikki, ja hän varoitti vakavasti heitä saattamasta häntä julki; että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo:

      • "Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille.

      • Ei hän riitele eikä huuda, ei hänen ääntänsä kuule kukaan kaduilla.”

      • ”Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon. Ja hänen nimeensä pakanat panevat toivonsa."

      SUURI PROFEETTA! - Kansa todisti Hänestä!
      ---------------------------------------------------

      • ”Kuurot Hän saa kuulemaan ja mykät puhumaan!” ( Markus 7:37)
      Jeesus paransi sokeana syntyneen miehen, Joh 9: 17

      • ” Niin he taas sanoivat sokealle: "Mitä sinä sanot hänestä, koskapa hän avasi sinun silmäsi?" Ja hän sanoi: "Hän on PROFEETTA!".

      • ”… ja siksi he kysyivät taas sokealta: »Mitä mieltä sinä itse olet hänestä? Sinunhan silmäsi hän avasi.» Mies vastasi: »Hän on PROFEETTA.»

      Jeesus herätti kuolleen nuorukaisen! (Luukas 7:14)

      • "SUURI PROFEETTA profeetta on noussut meidän keskellemme" ja: "Jumala on katsonut kansansa puoleen". ( Luukas 7:16)

      Jeesus ruokki 5000 ihmistä, Joh 6:14

      • ”Kun nyt ihmiset näkivät sen tunnusteon, jonka Jeesus oli tehnyt, sanoivat he: "Tämä on totisesti se PROFEETTA, joka oli maailmaan tuleva". ”

      Kansa todisti, että Jeesus on profeetta, se luvattu!
      -------------------------------------------------------

      • ”Niin muutamat kansasta, kuultuaan nämä sanat, sanoivat: "Tämä on totisesti se PROFEETTA". (Joh 7:40)

      • ”Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet PROFEETTA.” Joh 4:19)

      • ”Ja kun hän tuli Jerusalemiin, joutui koko kaupunki liikkeelle ja sanoi: "Kuka tämä on?" Niin kansa sanoi: "Tämä on se PROFEETTA, Jeesus, Galilean Nasaretista". ( Matt 21:11)

      • »Mitä te tarkoitatte?» Jeesus kysyi. He vastasivat: »Sitä, mitä tapahtui Jeesus Nasaretilaiselle. Se mies oli TOSI PROFEETTA, voimallinen sanoissa ja teoissa, sekä Jumalan että kaiken kansan edessä. Meidän ylipappimme ja hallitusmiehemme luovuttivat hänet tuomittavaksi kuolemaan ja ristiinnaulitsivat hänet. ” ( Luukas 24:19)


      Lopuksi
      -----------

      Kiitetty olkoon Kaikkivaltias Jumala, että Hän katsoi ihmiskunnan puoleen, ja valmisti pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen, ainoan Poikansa kautta!

      Hän on se Totinen Profeetta –
      • jolla on valta päästää vapauteen synneistä!
      • Jolla oli (ja on edelleen) valta ja voima avata sokeiden silmiä, kuurojen korvia!
      • Valta ja voima parantaa halvaantuneita ja joka tavoin sairaita!
      • Hänellä on valta sanoa: Poistu pimeys! - Ja Valkeus tulee tilalle!


      Mutta? Mikä on se ”mutta”?

      Saako Hän olla Herra? Saako Hän olla kuningasten Kuningas, herrain Herra? Missä Hän saa sijaa? (Ilm 3:20) Siellä missä Hän Totisen Pyhän Hengen kautta elää ja toimii, nähdään Hänen kunniansa. Profeettojen Profeetta!

    • Anonyymi

      Valheprofeettoja on piisannut.
      Kiitos Herralle jo Herramme Jeesus Kristus joillekin sopii!

    • Anonyymi

      KUN Hän - profeettojen ylin - Jeesus Kristus astuu areenalle, Pyhä Henki todistaa Hänen valtansa ja voimansa! Autuaat jotka Häneen katsovat, luottavat, Häntä kunnioittavat.

      • Anonyymi

        Kiitos Jeesus, että sanasi leviää yli rajojen aina maan ääriin saakka.
        Roomalaiskirje 10
        1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
        5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
        8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
        16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
        18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".
        19 Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan".
        20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".
        21 Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden


    • Anonyymi

      Jeesuksessa näkyivät kaikki terveen profeetallisen toiminnan merkit! Ja teot ja sanat.

    • Anonyymi

      Kiitos ja kunnia Jumalalle, etät on sentään YKSI taho, johon voimme nostaa katseen!

      JEESUS!

      JOka sanoi: Minä olen Tie ja Totuus ja Elämä!

      Eikä kukaan tule Isä tykö muutoin kuin HÄnen kauttaan!

    • Anonyymi

      Viisas on, joka ottaa todesta Herran Jeesuksen sanat ja opetukset!
      Säästyy monelta päänsäryltä!

      • Anonyymi

        Raamattu on elämän ohjekirja ihmiselle, että aina elämme liki Jeesusta.


    • Anonyymi

      ne jotka totista profeettaa = Jeesus Kristus - seuraavat, ovat voittajan seurassa, kävi miten kävi! Roomalaiskirjeen 8. luvun loppuosa!

    • Anonyymi

      Täällä palstoilla elämöi mies,, joka puhuu uskovan suulla, mutta Jumala ei hänelle merkitse mitään. Kuka häntä rahoittaa?

    • Anonyymi

      Kiitos Herralle, että Herramme Jeesus oli luotettava sanoissaan! Autuas joka Häneen turvaa!

    • Anonyymi

      Kiitos Hertan, että Häenn sanansa ja profetiansa ovat amen!

    • Anonyymi

      Onko siitä paljon viitteitä tai totuutta että Tukholman profetia olisi väärä?

      Tässä maailmantilanteessa itse sen vasta lähiaikoina kuunnelleena pidän sitä jokseenkin uskottavana profetiana. Vaikka en todellakaan toivo että kävisi toteen.

      Totta siinä oli ainakin moni asia. Esimerkiksi miten Suomen kansa (suurin osa) on hyvin erääntynyt Jumalan sanasta tänä päivänä . Ja uskon myös ettei Jumala sellaista loppuun asti hyvällä katso. Armon aikaa on ollut jo pitkään.
      Kaikki homoavioliitot, naispappeus, vauvakaste ym ym. Ei vät ole Raamatunmukaisia.

      • Anonyymi

        ***etääntynyt (eikä erääntynyt)


    • Anonyymi

      Tukholman profetia on ollut mitä?
      Venäjän pelon vallassa ollut mies pakeni Ruotsiin, ja rupesi seill nimetttömänä profetoimaan!!
      Ja joku keksi hänelle nimen myöhemminen Yrjö Säkkinen.


      Kukaan ei ol koskaan todistanut, että sellaista miestä on edes ollut!

      Silti lapselliset ja höynäytettävät uskikset uskovat kuin Jumalan Sanaan tuohon ns. tukholman profetiaan!

      Uskovat enemmän kuin Raamattua!

      Koska, ovat samanlaisen pelon vallassa kuin tukholmaan piiloutunut piiloprofeetta!

      Voi sääli näitä profetiauskovaisia...

    • Anonyymi

      Kiitos Jeesus

      • Anonyymi

        Ihastuin n 10 v sitten lauluun, jota kuuntelimme lastenlastemme kanssa tv7:n lastenohjelmissa.
        "Niinkuin hopeaa" ja Youtuebessa monen laulajan versio:
        "KUULE LAPSENI, MINUN SANANI. PIDÄ MIELESSÄSI MINUN NEUVONI.

        KUULE LAPSENI, MINUN SANANI. PIDÄ MIELESSÄSI MINUN NEUVONI.

        ETSI NIIN KUIN HOPEAA, ETSI NIIN KUIN AARRETTA MISSÄ ON LÄHDE VIISAUDEN.

        ETSI NIIN KUIN HOPEAA, ETSI NIIN KUIN AARRETTA

        NIIN LÖYDÄT JUMALAN TUNTEMISEN.

        KUULE LAPSENI, AVAA KORVASI, AVAA SYDÄMESI VASTAANOTTAMAAN.

        KUULE LAPSENI, AVAA KORVASI, AVAA SYDÄMESI VASTAANOTTAMAAN.

        ETSI NIIN KUIN HOPEAA, ETSI NIIN KUIN AARRETTA MISSÄ ON LÄHDE VIISAUDEN.

        ETSI NIIN KUIN HOPEAA, ETSI NIIN KUIN AARRETTA

        NIIN LÖYDÄT JUMALAN TUNTEMISEN.
        KUULE LAPSENI, MINUN SANANI. PIDÄ MIELESSÄSI MINUN NEUVONI.

        KUULE LAPSENI, MINUN SANANI. PIDÄ MIELESSÄSI MINUN NEUVONI.

        ETSI NIIN KUIN HOPEAA, ETSI NIIN KUIN AARRETTA MISSÄ ON LÄHDE VIISAUDEN.

        ETSI NIIN KUIN HOPEAA, ETSI NIIN KUIN AARRETTA

        NIIN LÖYDÄT JUMALAN TUNTEMISEN.

        KUULE LAPSENI, AVAA KORVASI, AVAA SYDÄMESI VASTAANOTTAMAAN.

        KUULE LAPSENI, AVAA KORVASI, AVAA SYDÄMESI VASTAANOTTAMAAN.

        ETSI NIIN KUIN HOPEAA, ETSI NIIN KUIN AARRETTA MISSÄ ON LÄHDE VIISAUDEN.

        ETSI NIIN KUIN HOPEAA, ETSI NIIN KUIN AARRETTA

        NIIN LÖYDÄT JUMALAN TUNTEMISEN".


        Fil. 3:8).
        7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
        8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
        9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;


    • Anonyymi

      Herraan voimme luottaa!

    • Anonyymi

      Vääriä profeettoja nousee sanoi jo Jeesus!

      • Anonyymi

        Olet vain Veijosen vihaaja ja teeskentelijä.


    • Anonyymi

      Ihanaa että voi sydämestäänn ylistää ja korottaa Jeesusta. Amen!

    • Anonyymi

      Niin on. Jotka juoksevat jokaisen profeetaksi kehuvan perässä ovat eksytettäviä raukkoja! Jeesuksen seuraajat eivät. Jeesuksen lopunajan profetiat ovat pätevät.

    • Anonyymi

      Jeesus on Herra!
      Ylin profeetta!

    • Anonyymi

      Amen!

    • Anonyymi

      Jos Mooses sanoi aikoinaan, ennustuksen Jeesuksesta:
      Profeetan....

      Lukekaa!

    • Anonyymi

      Autuas se, joka kunnioittaa Jeesusta, Kuningasta, myös profeettojen profeettaa!

      Ja kääntää selkänäs tämän ajan hömppäprofeetoille, jotka ovat itse itsensä kutsuneita ennustajia.

    • Anonyymi

      Aloitukseen - amen!

    • Anonyymi

      Kunnia ja kiitos Herralle yksin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe