"Mies oli ollut sairaalahoidossa koronan vuoksi. Viikkoja kotiutumisen jälkeen hän alkoi tuntea levotonta ja epämukavaa oloa kymmenisen senttiä välilihansa – genitaalien ja peräaukon välisen alueen – yläpuolella. Epämukavuus paheni iltaisin ja levossa ja parani liikkumalla".
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/japanilaismies-sai-koronan-jalkeen-uniikin-diagnoosin-tallainen-on-levottoman-peraaukon-oireyhtyma/8250386
Oireet muistuttivat levottomia jalkoja, joskin ilmenemispaikka oli ainutlaatuinen. Lääkärit päättivät nimetä miehen tilan "levottoman peräaukon oireyhtymäksi".
Mies sai lääkkeeksi klonatsepaamia, jota käytetään Suomessa ensisijaisesti epilepsian hoidossa. Lääke vaikuttaa aivojen sähköiseen toimintaan ja vähentää siten lihaskouristuksia. Lääkitys lievitti takapuolen oireilua.
Koronan jälkioire levottoman peräaukon oireyhtymä
Anonyymi
7
91
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla on sama vaiva
- Anonyymi
Minullakin on levottoman peräaukon oireyhtymä, joten hakeudun lääkäriin.
Huomenna tilaan ajan ja kun kysyy ? Mikä vaiva on kyseessä, niin ilmoitan peräaukon oireyhtymä. - Anonyymi
Minä sain vaan tavallisia peräpukamia, kun ei missään voinut liikuskella ja kapakatkin oli kiinni.
- Anonyymi
Onneksi otin rokotteet, ettei tule evottoman peräaukon oireyhtymää.
- Anonyymi
Ei kai joutunut samaan huoneeseen homojen kanssa?
- Anonyymi
Minulla on eloton peräaukko runsaan käytön vuoksi.
Pekka.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1275705
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3952499- 1312400
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv42042- 56976
- 10952
Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍8932- 51872
- 76795
Temusta tilaamiseen tulee muutos
Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/101765