Auton ajaminen korkokengillä?

Anonyymi

Arvon naiset ja miksei myös miehet, kuinka moni teistä ajaa päivittän korkokengät jalassa autoa?
Itse olen viimeiset 7vuotta käyttänyt oikeestaan vaan korkokenkiä ja ajettua on tullut paljon. Mielestäni korkokengillä on helpompi nykyään ajaa kuin lenkkareilla. Käytän päivittäin 8-12 cm korkoja ja helposti ajamine onnistuu.
Miten teillä muilla onnistuu korkokengillä auton ajaminen?

102

6014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika helposti sujuu. Joillakin korkoparilla joskus pyrkii päkiä lipsahtamaan kytkin pedaalilta.
      Mutta yleensä ei mitään ongelmaa 10-13 senttisillä piikkikoroilla.

      • Anonyymi

        Ite oon huomannut välillä jos on paljon platformia niin sillon lipsahtaa helposti polkimelta. Mutta kun tottuu kenkiin niin sit ei hätää, itellä juhla käytössä olevissa nilkkureissa on 6cm paltformia ja 16 cm piikkikorko. Niillä oli aluksi vaikea ajaa autoa mutta sit parien juhlien jälkeen todella mukavat :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite oon huomannut välillä jos on paljon platformia niin sillon lipsahtaa helposti polkimelta. Mutta kun tottuu kenkiin niin sit ei hätää, itellä juhla käytössä olevissa nilkkureissa on 6cm paltformia ja 16 cm piikkikorko. Niillä oli aluksi vaikea ajaa autoa mutta sit parien juhlien jälkeen todella mukavat :)

        "paljon platformia"
        Mitä tämä on suomeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "paljon platformia"
        Mitä tämä on suomeksi?

        Kengän pohjaa. Nk. platform-kengissä on yleensä normaalia enemmän/paksummalti pohjaa eikä se yleensä taivu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "paljon platformia"
        Mitä tämä on suomeksi?

        Muunnettuna lontoosta suomeksi tarkoittaa asemalaituria...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite oon huomannut välillä jos on paljon platformia niin sillon lipsahtaa helposti polkimelta. Mutta kun tottuu kenkiin niin sit ei hätää, itellä juhla käytössä olevissa nilkkureissa on 6cm paltformia ja 16 cm piikkikorko. Niillä oli aluksi vaikea ajaa autoa mutta sit parien juhlien jälkeen todella mukavat :)

        Itsellä 26cm korkoa ja 15 cm platformia. Hyvin sujuu ajaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä 26cm korkoa ja 15 cm platformia. Hyvin sujuu ajaminen.

        Mulla on 48cm korkoa ja 35 senttiä platformia. Hyvin sujuu ajaminen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite oon huomannut välillä jos on paljon platformia niin sillon lipsahtaa helposti polkimelta. Mutta kun tottuu kenkiin niin sit ei hätää, itellä juhla käytössä olevissa nilkkureissa on 6cm paltformia ja 16 cm piikkikorko. Niillä oli aluksi vaikea ajaa autoa mutta sit parien juhlien jälkeen todella mukavat :)

        Mielestäni auton ajaminen tarkoitukseen sopimattomat jalkineet jalassa pitäisi kriminalisoida.
        Sen lisäksi, että tässä kuvatut jalkineet ovat pellejalkineet ja susirumat sellaiset.


    • Anonyymi

      Hyvin onnistuu,ei ole mitään hankaluutta. Itsellä lähinnä hankalaa esim.balerinoilla ajaminen kun korko ei ole tukemassa kantapäätä. Toki paljon riippuu autostakin ja millainen korko on ja miten sijoitettu kenkään..ne sellaiset "takakorot" olivat huonot ajaa.
      On sitä lipsumistakin vuosien saatossa tapahtunut mutta lähinnä silloin on ollut kengän pohjassa jotain esim. lunta,mutaa,nurmikkoa jne. mutta siihen ei ole korko mitenkään vaikuttanut.

      • Anonyymi

        Kiva kuulla että on muitakin naisia jotka käyttää korkoja autoilessa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kuulla että on muitakin naisia jotka käyttää korkoja autoilessa :)

        Uskoisin että meitä kuitenkin on jonkin verran.


    • Anonyymi

      Olen mies ja 4 sentin korot talvikengissä, en tiedä onko se sitten korkokenkä, mutta autolla ajoa ei leveätkään korot vaikeuta paljoakaan, riippuu tietysti auton polkimistakin kuinka kapealla ja tai leveällä on polkimet manuaalivahteisessa autossa.

      • Anonyymi

        Polkimia voi myös säätää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polkimia voi myös säätää.

        Ohoh, missä autossa?


    • Anonyymi

      Minultakin on ihan hyvin onnistunut ajaminen 15 sentin koroilla, poikafrendi on joskus kauhuissaan, autokoulussakaan eivät tykänneet korkkareista.

      • Anonyymi

        "poikafrendi on joskus kauhuissaan"
        Eikä syyttä, onneksi minun ei tarvitse olla sinun ajamassa autossa.
        Toivotan poikakaverillesi paljon hyvää tuuria.


    • Anonyymi

      Käsitättekö akat että autoa ajaessa on oltava semmoiset jalkineet, joilla pystyy painamaan hätätilanteessa jarrua kovemmin kuin koskaan ennen ja siinä ei saa olla korot esteenä!
      Ja jos ajatte jonkun perään korkokenkien takia, maksaja löytyy peiliin katsomalla eikä syyttelemällä edelläajavaa, kuten tässä joku kana tekee:
      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ajokortin-omistaville-luulisi-olevan-selvaa-kenen-syy-peraanajo-on-mutta-tama-nainen-onkin-ihan-oma-lukunsa-sina-teit-tuon-autolleni/8253712

      • Anonyymi

        Ei kuules ukkeli korkokengät syyllistä ketään..eihän tuossa jutussa edes ollut siitä kyse..Monikohan mies törmää edellä ajavan perään päivässä? Sanoisin että kun korkokengällä potkaisee arkaan paikkaan niin mies tippuu siihen sijoilleen...
        En ymmärrä miten se korkokenkä estää hätäjarrutuksen? Eihän niitä polkimia koroilla painella ..jos nyt olen ymmärtänyt oikein.
        Miehillä kummallisia ajatuksia..putkiaivoja kun ovat.


      • Anonyymi

        Käsitän, vaikka olen 'akka'. Eka inssiajo epäonnistui mattoon juuttuneen koron takia, vieressä istuja joutui jarruttamaan puolestani, joten en kovin monta kertaa korkokengillä rattiin ole mennyt ja jos, niin korkoa ei ole ollut rajusti.

        Toinen, ihan eri juttu on se, että korkokenkä on harvemmin käytettävä juhlakenkä, kukaan järkipäinen, jalkojensa terveydestä huolta kantava ei käytä niitä päivittäisinä arki- / ajo- / työkenkinä ihan sen takia, että ne tekevät jalalle pahaa.

        Jos joku ei usko, kannattaa käydä vilkaisemassa niitten vanhempien naisihmisten jalkoja, varpaita eritoten, jotka ovat vuosikymmeniä sitten pilanneet kävelyvehkeensä kapeakärkisillä, korollisilla 'kaunistuksilla'. - Nm. Oikeasti kauhistuksilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuules ukkeli korkokengät syyllistä ketään..eihän tuossa jutussa edes ollut siitä kyse..Monikohan mies törmää edellä ajavan perään päivässä? Sanoisin että kun korkokengällä potkaisee arkaan paikkaan niin mies tippuu siihen sijoilleen...
        En ymmärrä miten se korkokenkä estää hätäjarrutuksen? Eihän niitä polkimia koroilla painella ..jos nyt olen ymmärtänyt oikein.
        Miehillä kummallisia ajatuksia..putkiaivoja kun ovat.

        Ei korot estä hätä jarrutusta millään lailla. Pari kertaa joutunyt tekee äkkijarutuksen kun peura tai hirvi hypännyt eteen. Yhtä hyvin refleksit toimii on sitten tennarit tai 15 cm korot jalassa. Sekun tottuu ajamaan korkokengillä niin yhtä hyvin koroilla ajaminenkin onnistuu hätätilanteesaa kuin normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei korot estä hätä jarrutusta millään lailla. Pari kertaa joutunyt tekee äkkijarutuksen kun peura tai hirvi hypännyt eteen. Yhtä hyvin refleksit toimii on sitten tennarit tai 15 cm korot jalassa. Sekun tottuu ajamaan korkokengillä niin yhtä hyvin koroilla ajaminenkin onnistuu hätätilanteesaa kuin normaalisti.

        Luulisi jalkaterän olevan huonossa kulmassa polkimiin nähden kun kantapään alla on korko. Tuskinpa on suunniteltu auton polkimet korkokengillä käytettäväksi.

        Väittäisin, että jarrupolkimelle ei saa yhtä paljon voimaa annosteltua korkokengillä, kuin tavallisilla matalapohjaisilla kengillä. Naisilla vielä muutenkaan sitä voimaa ei ylenmäärin ole niin vielä korkokengillä pilata sekin vähä...
        Munille potkiminen osoittaa vain feminististä miesvihaa, ei sitä voi verrata mitenkään auton polkimien käyttöön...


      • Anonyymi

        Totta vain osittain. Kyllä jarruissa on nykyään tehostaja, polkimia voi säätää, on lukkitumattomat jarrut. Jos ei osaa ajaa lukittumattomien jarrujen kanssa esim. kääntää pyöriä jarruttaessa vaan jatkaa alkuperäiseen menosuuntaan, on osuma väistämätön. Jos käsijarrukäännöstä ei osaa nk. pyöräyttää esim. liukkaalla ympäri, niin ei siinäkään paljon kengän korko tai jalan käyttö vaikuta. Yleisesti ottaen ajokengät kuten USA:ssa monella on erikseen nk. driving/driver shoes loaferin tyyliset mikkasiinit taipuvilla pohjilla ovat turvallisimmiksi testatut kaikenlaisten kuskien osalla. Lisäksi korot kuluvat ja tekevät kengistä ikävän näköiset. Itse olen ajanut jopa paljain varpain, jota myöskään ei suositella eikä nk. takaa avoimia puukenkiä/hollanikkaita,koska jalka voi lipsuhtaa liukkaalta puupinnalta pois ja näin myös polkimelta. Muistaakseni niistä sai joskus ennen muinoin jopa sakot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuules ukkeli korkokengät syyllistä ketään..eihän tuossa jutussa edes ollut siitä kyse..Monikohan mies törmää edellä ajavan perään päivässä? Sanoisin että kun korkokengällä potkaisee arkaan paikkaan niin mies tippuu siihen sijoilleen...
        En ymmärrä miten se korkokenkä estää hätäjarrutuksen? Eihän niitä polkimia koroilla painella ..jos nyt olen ymmärtänyt oikein.
        Miehillä kummallisia ajatuksia..putkiaivoja kun ovat.

        Onhan se nyt selvää jos toisella kolarin osapuolella on korkokengät, niin syyllisestä ei tarvitse sen enempää keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuules ukkeli korkokengät syyllistä ketään..eihän tuossa jutussa edes ollut siitä kyse..Monikohan mies törmää edellä ajavan perään päivässä? Sanoisin että kun korkokengällä potkaisee arkaan paikkaan niin mies tippuu siihen sijoilleen...
        En ymmärrä miten se korkokenkä estää hätäjarrutuksen? Eihän niitä polkimia koroilla painella ..jos nyt olen ymmärtänyt oikein.
        Miehillä kummallisia ajatuksia..putkiaivoja kun ovat.

        Älä leiki hengillä.


      • Anonyymi

        Et ole katsonut uutista kokonaan. Mies oli ensin vetänyt naisen auton kyljen romuksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuules ukkeli korkokengät syyllistä ketään..eihän tuossa jutussa edes ollut siitä kyse..Monikohan mies törmää edellä ajavan perään päivässä? Sanoisin että kun korkokengällä potkaisee arkaan paikkaan niin mies tippuu siihen sijoilleen...
        En ymmärrä miten se korkokenkä estää hätäjarrutuksen? Eihän niitä polkimia koroilla painella ..jos nyt olen ymmärtänyt oikein.
        Miehillä kummallisia ajatuksia..putkiaivoja kun ovat.

        "Korkokengät ei syyllistä ketään."
        No, nepäs reiluja ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuules ukkeli korkokengät syyllistä ketään..eihän tuossa jutussa edes ollut siitä kyse..Monikohan mies törmää edellä ajavan perään päivässä? Sanoisin että kun korkokengällä potkaisee arkaan paikkaan niin mies tippuu siihen sijoilleen...
        En ymmärrä miten se korkokenkä estää hätäjarrutuksen? Eihän niitä polkimia koroilla painella ..jos nyt olen ymmärtänyt oikein.
        Miehillä kummallisia ajatuksia..putkiaivoja kun ovat.

        "En ymmärrä miten se korkokenkä estää hätäjarrutuksen?"

        korkokengän asento jarrupolkimeen on vaan sellainen ja ne ei yleensä ole nyöreillä kiinni , nopea liike lienee vaikeaa. Korkokengällä onn jotain 0,4 sek hitaampaa ja se on paljon joskus.

        Korkokengät ovat heikon itsetunnon merkki, jokainen nuorimies haluaa nähdä reippaan nuoren lenkkareilla.


    • Anonyymi

      Ensinnäkään en käytä ees korkkareita (korkokenkiä), vanhan jalkavamman takia, ja toisekseen en oo vielä 30-vuotisen elämäni aikana nähny yhdenkään (selväjärkisen)miehen käyttävän korkkareita!

      • Anonyymi

        Missähän korvessa asustelet? Kyllä minunkin kaapista löytyy balleriinoista 10cm korkoihin kaikki korkeudet! Ja asuun/tilanteen sopivat pujahtaa jalkaan.!! ☺️


    • Anonyymi

      Kyllä sun jalat on huonos kunnos vanhempana kun tommosia kenkiä käytät.

      • Anonyymi

        Hmm...Lenkkareita jalkaholvit sekä teiden pinnatkin kyllä kiittelee....


    • Anonyymi

      Amsterdamissa ne vääntää polkupyörälläkin korkkareissa ja jakkupuvussa.

      • Anonyymi

        Tästä juolahti: valovuosia sitten mulle meinasi käydä huonosti fillarilla naapurikaupungin keskustassa kesällä avonaiset korkkaripistokkaat jalassa. - Nm. Pelästyn vieläkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä juolahti: valovuosia sitten mulle meinasi käydä huonosti fillarilla naapurikaupungin keskustassa kesällä avonaiset korkkaripistokkaat jalassa. - Nm. Pelästyn vieläkin

        pyörällä nyt pystyy vetämään vaikka paskaiset navettasaappaat jalassa kun siinä on käsijarrut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pyörällä nyt pystyy vetämään vaikka paskaiset navettasaappaat jalassa kun siinä on käsijarrut!

        Silloin pyörissä ei vielä ollut käsijarruja. - Nm. Ainakaan tavallisissa


      • Anonyymi

        Siellä osataankin työmatkapyöräily tosin kuin Stadissa, jossa epätoivoiset idiootit yrittävät yhdistää liikunnan ja työmatkan polkien urheilukamoissa täyttä vauhtia diuuniin muoden pyöräilijöiden tuskastellessa moista hulluutta.
        Amesterdamissa työn vuoksi asuneena kiittelen heidän kansakunnan luonnetta pöyräilytapojen omaksumisetsa ja kyvystä erottaa urheili.liikenteen vaarantaminen ja turvallinen työmatkaliikenne.


      • Anonyymi

        Saman kun näkis täällä Suomessakin, niin oltais tyylikkäiden naisten maassa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä juolahti: valovuosia sitten mulle meinasi käydä huonosti fillarilla naapurikaupungin keskustassa kesällä avonaiset korkkaripistokkaat jalassa. - Nm. Pelästyn vieläkin

        Aika kaukana asut kaikista muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä osataankin työmatkapyöräily tosin kuin Stadissa, jossa epätoivoiset idiootit yrittävät yhdistää liikunnan ja työmatkan polkien urheilukamoissa täyttä vauhtia diuuniin muoden pyöräilijöiden tuskastellessa moista hulluutta.
        Amesterdamissa työn vuoksi asuneena kiittelen heidän kansakunnan luonnetta pöyräilytapojen omaksumisetsa ja kyvystä erottaa urheili.liikenteen vaarantaminen ja turvallinen työmatkaliikenne.

        Totta! Hollannissa mankeloidaan rauhallisesti jonossa, eikä survota eteenpäin nopeusennätystä tavoitellen lycrabody päällä kuten Suomessa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä osataankin työmatkapyöräily tosin kuin Stadissa, jossa epätoivoiset idiootit yrittävät yhdistää liikunnan ja työmatkan polkien urheilukamoissa täyttä vauhtia diuuniin muoden pyöräilijöiden tuskastellessa moista hulluutta.
        Amesterdamissa työn vuoksi asuneena kiittelen heidän kansakunnan luonnetta pöyräilytapojen omaksumisetsa ja kyvystä erottaa urheili.liikenteen vaarantaminen ja turvallinen työmatkaliikenne.

        Tollaiset pöyrjäiljät, jotka avaavat miten sattuu missä vaan on korkokenkiä vaarallisempaa.


    • Anonyymi

      riippuu/ roikkuu ihan musasta. jos on vivaldia on korot matalat ja jos on sanna marinia niin korot on todell korkeat

    • Anonyymi

      Ei ne korot pelkästään jalkavammoja aiheuta,tässä nyt puhuu ihmiset jotka ei tiedä asiasta oikein mitään. Ja edelleen ,ei sillä korolla niitä polkimia poljeta,ehkä he jotka ei ymmärrä asiaa..korkokengän tai tennarin pohja nyt lähes samanlainen,ei se korko mihinkään osu esim. jarrua painaessa kun se poljin ei edes mene pohjaan jos jarrut ei ole rikki. Tietenkin korot on vaaralliset niille jotka ei niitä koskaan käytä,eihän ne edes pysty kävelemään niillä vaan meno on sellaista koikkelehtmista.

      • Anonyymi

        Sisar on oikeilla jäljillä. On kyllä tuotava eräs seikka esille, kun kytkintä poljettaessa joillakin korkeilla koroilla piikkikorko osuu lattiaan, estäen täydellisen kytkinpedaalin pohjaan painumisen.
        Tällöin vaihdelaatikko voi ääntää ikävällä sävelellä, jos yrittää vaihdetta kytkeä.
        Tämän olen kokenut vain kahdella korkoparilla.
        Jarrupedaalin käytössä en ole havainnut mitään ongelmaa vuosien aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisar on oikeilla jäljillä. On kyllä tuotava eräs seikka esille, kun kytkintä poljettaessa joillakin korkeilla koroilla piikkikorko osuu lattiaan, estäen täydellisen kytkinpedaalin pohjaan painumisen.
        Tällöin vaihdelaatikko voi ääntää ikävällä sävelellä, jos yrittää vaihdetta kytkeä.
        Tämän olen kokenut vain kahdella korkoparilla.
        Jarrupedaalin käytössä en ole havainnut mitään ongelmaa vuosien aikana.

        Mites rikkooko terävät korot nuo matot, kun kuluvat aika helposti muutenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites rikkooko terävät korot nuo matot, kun kuluvat aika helposti muutenkin?

        Kyllä rikkoo helposti varsinkin kun korkolaput on kulunut pois ja metalli näkyy. Mulla menee korot nopeasti siihen kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisar on oikeilla jäljillä. On kyllä tuotava eräs seikka esille, kun kytkintä poljettaessa joillakin korkeilla koroilla piikkikorko osuu lattiaan, estäen täydellisen kytkinpedaalin pohjaan painumisen.
        Tällöin vaihdelaatikko voi ääntää ikävällä sävelellä, jos yrittää vaihdetta kytkeä.
        Tämän olen kokenut vain kahdella korkoparilla.
        Jarrupedaalin käytössä en ole havainnut mitään ongelmaa vuosien aikana.

        Monen tonnin vaihdelaatikkoremontti typerän kenkämuodin takia, joilla ei kytkintä saa painettua tarpeeksi alas. En kyllä osta koskaan autoa naisen jäljiltä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monen tonnin vaihdelaatikkoremontti typerän kenkämuodin takia, joilla ei kytkintä saa painettua tarpeeksi alas. En kyllä osta koskaan autoa naisen jäljiltä...

        Minä olen ostanut 8 vuotta sitten jo 5 vuotta ajetun ja hyvin toimii edelleen, kohta 300.000 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ostanut 8 vuotta sitten jo 5 vuotta ajetun ja hyvin toimii edelleen, kohta 300.000 km.

        No hyvä. Ei sitä pakko ole karnuuttaa vaihdelaatikon rattaita.
        Sellainen menee korkeiden korkojen käyttäjillä kerralla perille.
        Eiköhän ne juoppojen ukkojen jäljiltä autot ole kyseenalaisessa kunnossa.
        Luistattavat kytkintäkin, kuten vanhuksilla tahtoo tapahtua, joka heille suotakoon.
        Oli aivan turha tuoda vanhukset esille, mutta se vain on plussaa, jos omin voimin pääsevät liikkumaan, vaikka kaluston kustannuksella.


    • Anonyymi

      Mitenkä onnistuu äkkijarrutus korkokengillä?

      • Anonyymi

        Hyvin onnistuu ihan samaan tapaan kuin vaikka lenkkareilla ei mitään ongelmaa ainakaan itsellä 8-16 cm koroilla


    • Anonyymi

      jännä juttu

    • Anonyymi

      Hyvällä tuurilla.

    • Anonyymi

      Aloittaessani autokoulun opettajani tarkasti korkoni korkeuden, oli noin viisi senttiä.
      Läpi meni. Saatuani kortin olen toki ajellut korkeammissakin korkokengissä, mutta en kuitenkaan suosittele. Mikäli ajaa manuaalista autoa on kaupunkiajossa aika hankalaa pedaalien kanssa. Ruuhkssa kytkin joutuu kovalle koetukselle, eikä korkokenkä varmaankaan auta sen oikeata käyttöä. Joskus korkoni jäi myös kiinne mattoon, eikä ollut mukava tunne. Mikäli ajaa pitkää matkaa, ei luulisi olevan vaikeata pitää sopivat vaihtokengät mukana. Luulisi jonkinlaisen itsesuojevaiston löytyvän. Liikenteessähän ei ole kyse vain itsestä, vaan muut kanssaihmiset tulee myös ottaa huomioon.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Onnistuu mainiosti, aina olen ajanut korkkareilla autoa, ajokortti jo 50 vuotta. Tossuilla en edes kunnolla ylettyisi polkimille!

      • Anonyymi

        Ilmiselvä blondi. - Nm. Hah


    • Anonyymi

      Naisten autoilu on tuurissaan, aina vaihtaessa pitää kattoa missä se vaihdekeppi on, siinä on vaara tarjolla.

      • Anonyymi

        Niin... eihän sitä tiedä vaikka se vaihdekeppi olisi vaihtanut paikkaa yön aikana xD


    • Anonyymi

      Vastuuta toisten ja omasta hengestä ottavat autoilijat eivät aja kengillä joissa on korkea korko. Onnettomuuksia on tapahtunut ja seurauksiakin tunnetaan.

    • Anonyymi

      Mulla on kyllä ajaessa korkkarit sekä stringit takaluukussa, ajan vaan tennarit jalassa.

      T: Repa

    • Anonyymi

      Tänäänkin laitan korkkarit, kun lähden baariin mersulla. 🚘

    • Anonyymi

      Enpä vuosiin ole korkoja käyttänyt, mutta aikoinaan kun jatkuvasti käytin ei mitään ongelmaa ajaessa.

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt korkokenkiä koko aikuisikäni, mutten juurikaan ajaessa.

      Varsunkin stilettikorkoinen, teräväkärkinen ja sileäpohjainen juhkakenkä lipsahtaa hätätilanteessa varmasti polkimelta todella helposti. Plato taas kömpelö. Ballerina on liian kevyt ja useinkin myös liukaspohjainen.

      Uskoisin, että leveäkorkoinen, kumipohjainen kenkä, jossa on 2-4 cm korko on sekä turvallisin, että mukavin ajamiseen.

      Kun olen liikenteessä, minun ei tarvitse todistaa mitään ja oma sekä muiden turvallisuus on ajamisessa tärkeintä.

      Autossa voi pitää ajokenkiä, jotka voi helposti vaihtaa, kun ajo loppuu, niihin muodikkaimpiin kenkiin.

      En itse koe kovinkaan suurta luottamusta, että naiset ajaessaan käyttävät mainittuja kenkiä, tuntuu pahalta, että esim suojatietä vihreällä ylittäessäni olisi henkeni sen pienen lipsahduksen välissä.

      Varmasti ajaja itse ei ole kovinkaan suuressa vaarassa äkkijarrutustilanteessa, selvähän se. Itsekästä touhua eikä todellakaan cool👎

    • Anonyymi

      Tykkään enemmän, jos polkupyörää ajetaan minihameessa

    • Anonyymi

      No ainakin monet kengät olen saanut risaiseksi jostain kantapään-koron seutuvilta, kun hankaavat karheaan mattoon.

    • Anonyymi

      Ei saa leikkiä auton hallinnan kanssa.

    • Anonyymi

      Säädä penkki oikein niin ei tarvitse käyttää korkokenkiä yltääkseen polkimille.

      • Anonyymi

        Ei polkimia kantapäillä käytetä. Yleensä.


    • Anonyymi

      Todella typerää ja vastuutontaa vaarantaa muiden tien käyttäjien turvallisuus vain jonku typerän korkokengän takia!

      Hätätilanteessa korkokengällä et pysty painamaan jarrupoljinta riittävän voimakkaasti niin, että kenkä ei lipsahtaisi polkimelta.

      Autoa ajetaan vain parhaiten ajamiseen soveltuvilla tukevilla ja kumipohjaisilla kengillä.
      Ei edes sandaaleilla, sillä ne eivät ole riittävän tukevat.

    • Anonyymi

      Joku pervo taas kyselee näitä?

    • Anonyymi

      Ajan ja ajoin tänäänkin ,nilkkureissa 10 cm piikkikorko pohja suht ohut.
      Ei vaikuta mitenkään liikenneturvallisuuteen..puukengillä/hollanikkailla ja crocseilla yms. paljon vaarallisempaa.
      En käsitä miten joku voi väittää että korko estää polkimien painamisen..kytkinkin on paljon helpompi käyttää kun jalka lepää koron varassa eikä ilmassa. Mutta näitähän väittää sellaiset jotka ei asiaa ymmärrä.
      Joskus ainakin oli jopa kielletyä ajaa paljain jaloin...

    • Anonyymi

      Varokaa..lähden ajamaan juuri 12 sentin piikkikoroissa..tosin minä hallitsen ne...

    • Anonyymi

      Suomi 24:n ylläpitoko näitä aloituksia keksii, tällainen aloitus on ollut aikaisemminkin.

      • Anonyymi

        Tänään koko päivä 10 cm piikki korko nilkkurit jalassa. Ja suurin osa siitä autolla ajoa, ei mitään ongelmaa polkimien kanssa. Kun tottuu ajamaan koroilla niin niillä on yhtä turvalista ajaa kuin lenkkareilla.


      • Anonyymi

        Oletan, että aloittaja on joku mieäs, joka yrittää esittää naisimmeisistä jotain yleistystä. - Nm. Sovinistipossu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletan, että aloittaja on joku mieäs, joka yrittää esittää naisimmeisistä jotain yleistystä. - Nm. Sovinistipossu

        Olet oikeassa.


    • Anonyymi

      Onpas turha keskustelu.. tämäkin.

      • Anonyymi

        On niitä turhempiakin. Ei tässä vielä montaa kertaa ole ketään solvattu, uhkailtu eikä nimitelty. No, ehkä naisia vähän, mutta ei millään pahalla. Mukavaa tällainen leppoisa tyhjänpäiväinen väittely. Enemmän tällaista.


    • Anonyymi

      Hyvin tärkeä keskustelu kun ihmiset kuolee ja sotii niin keskustellaan korkokengistä. Miten maailma olisikin parempi ettei lättänäkenkiä olisi olemassa. Korkeat toiveet ja tyhmät puheenaiheet. Jee ollaan hengissä.

    • Anonyymi

      ilmankos naisille sattuu parkkipaikoilla niin paljon kolareita kun eivät hallitse polkimia hankalien korkokenkien takia...

      • Anonyymi

        On ihan tutkittua tietoa, jotta naiset aiheuttaa pienenä vähemmistönä parkkipaikka kolhut.
        Naiset, jotka käytää korkeita korkoja ajaesaan, niin erittäin suurella varmuudella hallitsevat auton hallinnan tilanteessa, kuin tilanteessa.
        Korkojen arkikäyttö harjaannuttaa jo siinä mielessä, jotta ajoneuvon hallinta on helpointa aluetta ja sitä on korkojen käyttämättömän vaikea edes ymmärtää.
        Korkeilla koroilla, jos ja kun mennään arjessa niin autoilu on kuin lepoa.
        Ja meidän piikkikorkojen käyttäjät on vähentyneet huomattavasti viime vuosina.
        Vain tosi käyttäjät on jäljellä ja se ei ole muodin oikku vaan oma valinta !


    • Anonyymi

      Autossa aina mukana ajamiseen turvalliset kengät.

    • Anonyymi

      Helvetin huonosti. Ja kävely yhtä huonosti

      • Anonyymi

        Jos korkkareilla pystyy juoksemaan ja tanssimaan eeerittäinkin kevyesti, miksei niillä kävelemään pystyisi? - Nm. Kaikkia niitä on tehty


    • Anonyymi

      Hyvin sujuu mutta käytän arkikenkinä vain 8cm tolppakorkoja. Helpompi ajaa kuin tasapohjaisemmilla. Täysin tasapohjaisia en ole käyttänyt ikuisuuteen.

    • Anonyymi

      Jalan asento on luontevampi kaasullakin, kun käytän ajaessa korkokenkiä.

    • Anonyymi

      Korkokengissä ja yleensä molemmat jalat lattialla. Onneksi nykyiset autot osaavat ajaa itse.

    • Anonyymi

      Hei! Olen 45-vuotias setämies, ja käytän itse naisten korkokenkiä, noin 15 sentin korolla. Hyvin onnistuu 7-sarjan Bemarilla ajaminen, tykkään muutenkin pukeutua naisten vaatteisiin, ja meikata hieman. Olen kasvoiltani naisellinen, ja varmaan moni miesautoilija luuleekin minua aina naiseksi, varsinkin muut Bemarilla ajavat, varsinkin lähi-idästä kotoisin olevat miehet. Ajattelin joku kerta avata ikkunan, ja pyytää miehen kyytiin. Voi sitten hiplatessaan yllättyä, toivottavasti iloisesti.

      • Anonyymi

        Olen 55-vuotias setä ja ajaessa käytän 12-15 sentin piikkikorkoja, eikä ole mitään ongelmaa.
        Joskus on jotain sattunut, mutta ei mitään vakavaa.
        Mitä korkeammalla penkin saisi, niin sitä parempi.
        Joka tarkoittaa käytännössä 5-10 cm.


    • Anonyymi

      Voi ajaa jos on myös sukkanauhaliivit ja saumasukat

    • Anonyymi

      Diiva ( ital. diva "jumalatar") on suosittu ja palvottu tähtilaulajatar tai -näyttelijätär esimerkiksi oopperassa. Diivaksi voidaan kutsua myös ketä tahansa suurieleisesti oikuttelevaa, teeskentelevää ihmistä.[1][2]

      Lähteet

    • Anonyymi

      Tuosta viis, mutta kiinnostaa miksi niitä korkokenkiä yleensä käytetätään. Tai eihän se selitettävissä ole. Yhtä järjetöntä kuin sukkahousut, muoviripset jne.

      En voisi koskaan kunnioittaa naista, joka survoo varpaansa "kenkään" jä kävelee päkiöillä ilman mitään syytä.
      Ymmärtäisin vain, jos se olisi pakotettua, kuten vaikka burkha, joissain maissa.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa, korkkarit / piikkarit ovat hirvittävän epäterveellisiä kenkiä, mutku ne ovat nii-in ihanan nättejä ja piste iin päälle, kun on muutakin nättiä yllä. - Nm. Ennen korollinen, nyt koroton


    • Anonyymi

      Eikö se korkokengillä nilkan liikerata ole jo valmiiksi ojentuneena osittain, eikä jäljellä ole enää paljon liikerataa, jolla painaa esim. jarrua kunnollisesti?
      Normaaleilla matalapohjaisilla kengillä nilkka asettuu polkimille, kuten on suunniteltu, ja nilkan asento on sellainen, jossa voimaa on tarjolla parhaiten esim. jarrupolkimelle.

    • Anonyymi

      kannattaa potkaista korkokengillä kattoon

    • Anonyymi

      Kehoittaisin tarkasti harkitsemaan millaisilla kengillä ajaa. Nuorena miehenä tuli kerran tilanne missä piti tehdä äkkijarrutus ja jalassa oli miesten ihan tukevat juhlakengät ilman nauhoja mutta kuitenkin jämäkkä leveä kuminauha. Jalka ei hätätilanteessa osunut aivan keskelle poljinta ja kenkä pääsi pyörähtämään jalassa ja jalka ajautui sivuun polkimesta. Vielä yli kolmen kymmenen vuoden jälkeen muistaa sen avuttomuuden tunteen kun kenkä väärin päin jalassa eikä voi jarruttaa. Onneksi kuitenkin vältyin törmäykseltä. Sen jälkeen olen ollut todella huolellinen että ajan kunnon nauhakengät jalassa. Miettikää sitä ennen kuin joku koululainen ilmestyy tyhjästä suojatielle ja jarrutus menee pieleen huonojen kenkien takia.

    • Anonyymi

      Olen mies ja toden totta käytän korkkareita ajaessani. Oikeassa kädessä on naisten nahkasaapas ja sepallus on auki. Autoni merkki on bmw.

    • Anonyymi

      Ajelen nahkastringeillä ja ei mitään pulmaa

    • Anonyymi

      Tulee ajettua korkkareissa semi säännöllisesti, mutta en käytä mitään hurjimpia korkoja. Jonkun verran joudun säätämään penkkiä jne. jos on kovin erilaiset kengät.

    • Anonyymi

      Jokaiselle tulee joskus tuollainen tilanne, pitää heti jarruttaa.
      Jos pahassa paikassa pitää jarruttaa, kun aikaa on 1,3 sekuntia.

      Pitää olla penkki riittävän takana jotta ei tarvitse koukistaa jalkaa siirtäessään jarrulle.

      Pitää olla kevyet kengät jotka kulkee nopeasti jalan mukana. (itellä nauhoitettavat 5mm pohjalla olevat Crossit)

      Pitää olla tukeva ote, sillä rajussa jarrutuksessa ei tahdo pystyä pitämään ohjausta ja itseään paikoillaan.

      Jokaisesta kolarista tulee harmia, vaikka olisi kuinka oikeassa. Ja varsinkin jos se on kaukana kotipaikkakunnalta.

      https://www.youtube.com/watch?v=A-SfGGfFaPI&ab_channel=TuulilasikameraSuomi

      Peura hyppäsi kirkkaalla auringolla varjoiseen paikkaa. Aurinkolaseilla ei olisi ehkä heti havainnut , kun oli varjoisassa paikassa.
      Alle 1,5 sek kuluttua oli koko tilanne ohi.

      • Anonyymi

        vakuutus kyllä olisi korvannut, mutta mukavampi jatkaa matkaa mummolaan.


    • Anonyymi

      Ajoin viikonloppuna 12 cm piikkikorko avokkailla joissa on 2 cm platformi. Ei mitään ongelmaa ollut ajaa helposti meni.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe