Tänään tulee uusi jääkaappi

Anonyymi

Vanhasta jääkaapista on oven tiiviste haljennut ja rikki joten uusi piti ostaa. Aika kalliita on jääkaapit kun melkein 400 euroa maksoi.

29

261

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jääkaappi on mielestäni kodinkoneista se, jossa vanha kannattaa ehkä vaihtaa jo vaikka ei olisi välttämättä edes rikki. Se kun on koko ajan käytössä ja uudet vievät sähköä paljon vähemmän kuin vanhat. Pyykinpesukoneet taas toista äärilaitaa, joissa 30 vuotta vanhalla saattaa olla enemmän käyttöikää edessä kuin halvalla uudella koneella.

    • Anonyymi

      Onks siel jo nakkei ja maitoo kans kaffeit varte ja ent makkaraa iltaa varten ja sinappii et pärjää tän päivä

      • Anonyymi

        Vai palaako siel pelk valo vaan ku kaik raha meni kaapi ostoo


    • Anonyymi

      Kannattaa itse roudata se kaappi kotiin ja vanha kaapinromu kierrätys pisteeseen.
      Myymälä laskuttaa uuden kaapin tuonnista ja vanhan kaapin pois kuskaamisesta.
      Katselin gigantin palveluja ja laskutusta:
      "Toimitus ensimmäiselle esteelle 39,90€ "eli kotiovelle
      "SBS sisällekanto 39,90€ " eli sisälle.
      "Kierrätyslaitteen poisvienti ja kierrätys 19,90"
      Säästää lähes 100€, kun homman hoitaa itse.

      Meikäläinen kuskasi peräkärryllä uuden jääkaapin kotiin ja vanhan hyötykäyttöasemalle ja säästin lähes 100€
      Kyllä yksi mies helposti yhden jääkaapin paikalle siirtää ja vie vanhan pois.
      Vanha jääviileä kaappi oli 180cm korkea, mutta yksin siirtyi kevyesti, vaikka ohjeissa oli, että tarvitaan kaksi henkilöä sitä siirtämään.
      Miksi ihmeessä, kun sitä yksinkin pystyy siirtämään.

      • Anonyymi

        Mulla ainakin on elämässäni parempaakin tekemistä, kun rahdata kodinkoneita, kun se kerta ei ole mun työni. Mä maksan ihan mielelläni yhden huntin siitä, että a) mun ei tarvii sormeeni nostaa sen asian eteen ja b) työllistän toisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ainakin on elämässäni parempaakin tekemistä, kun rahdata kodinkoneita, kun se kerta ei ole mun työni. Mä maksan ihan mielelläni yhden huntin siitä, että a) mun ei tarvii sormeeni nostaa sen asian eteen ja b) työllistän toisia.

        Joo kyllä siinä voi jopa satuttaa itsensä, kun alkaa jotain jääkaappia roudaan, joten parempi maksaa ja säästyä myös vaivalta.

        Itse kyllä kallistuisin myös roudaamaan itse kun tottunut liikuttelemaan isoja ja painavia tavaroita, mutta kuulostaa aika kohtuulliselta tuo 19 euron kierrätysmaksu.

        Toisinaan käytän kuljetusapuna Tavarataksia, jolla on kohtuulliset tuntihinnat ja erittäin luotettava palvelu👌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ainakin on elämässäni parempaakin tekemistä, kun rahdata kodinkoneita, kun se kerta ei ole mun työni. Mä maksan ihan mielelläni yhden huntin siitä, että a) mun ei tarvii sormeeni nostaa sen asian eteen ja b) työllistän toisia.

        Aatteles, sä saisit sillä 100 eurolla herkkuja jääkaappiin ja pääsisit alkuun jääkaappiharrastuksessa.
        Se jääkaappi on tyhjä, kun ne tuo sen sulle.

        Lihaksista on jotain hyötä, kun roudaa jääkaappia.
        Meikäläinenkin joutuu roudaamaan yksin kaikenlaista isoa ja painavaa, kun ei ole ketään, joka auttais.
        Kamado grillinkin ajatelin hankkia ja 50kg griliosa pitäs nostaa jalustalle ja ohjeissa todettiin, että siinä tarvitaan 2 henkilöä se homma tekemään.
        Mistäs siihen ketään toista henkilöä saa, se on yksin kikkailtava, jos kamandon hankkii ja isommat kamandot painaa 80 kg ja sit ne suurimmat yli 120kg, että siinä tarvii jo 3 miestä, jos miehet on hinteliä.
        Ajattelin, että kellautan kamandon maassa jalustalle ja nostan sen sitten jalustan kanssa pystyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aatteles, sä saisit sillä 100 eurolla herkkuja jääkaappiin ja pääsisit alkuun jääkaappiharrastuksessa.
        Se jääkaappi on tyhjä, kun ne tuo sen sulle.

        Lihaksista on jotain hyötä, kun roudaa jääkaappia.
        Meikäläinenkin joutuu roudaamaan yksin kaikenlaista isoa ja painavaa, kun ei ole ketään, joka auttais.
        Kamado grillinkin ajatelin hankkia ja 50kg griliosa pitäs nostaa jalustalle ja ohjeissa todettiin, että siinä tarvitaan 2 henkilöä se homma tekemään.
        Mistäs siihen ketään toista henkilöä saa, se on yksin kikkailtava, jos kamandon hankkii ja isommat kamandot painaa 80 kg ja sit ne suurimmat yli 120kg, että siinä tarvii jo 3 miestä, jos miehet on hinteliä.
        Ajattelin, että kellautan kamandon maassa jalustalle ja nostan sen sitten jalustan kanssa pystyyn.

        No kuule .... ei ole elämä yhdestä satasesta kiinni, eikä kahdestakaan. Ei tosiaan tarvitse pohtia yhtä hunttia sinne tai tänne.


    • Anonyymi

      Ei kannata ostaa uutta jääkaappia.

      Järjenjuoksun omaava älykäs persu korjaa homman näppärän kätevästi. Kaadetaan kattos kuule pikitervaa pikikannusta sinne jääkaapin oven sekä kehikon väliseen tilaan. Näin toimiessa jaakaapin käyttöä voi jatkaa kasvihuoneilmiön jälkeisille persuille. Siinä kuulkaatten on ihmettelemistä jälkipolville jotta minkämoisia viisausihmisiä on ennenvanhaan elännyt, kun ovat jääkaapin oven sinetöineet pikitervalla. Tällä samalla systeemillä me persut olemme huoltaneet persuomakotitalo kattomme. Pikeä katon saumoihin niin ei tule sadevedet porstuaan.

      toivoryynänen osoittaa taas kerran olevansa passelimies, jolla hoituu hommat alta varttitunnin.

      • Anonyymi

        Noin puolet Helsingin peltikatoista on vedetty bitumilla, puolet maalattu. Helsingissä on siis ollut puolet väestöstä persuja jo isovaarin ajoista lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin puolet Helsingin peltikatoista on vedetty bitumilla, puolet maalattu. Helsingissä on siis ollut puolet väestöstä persuja jo isovaarin ajoista lähtien.

        Eikä ole.

        Peltikattoja ei Topi-Stadissa ole. Peltikattoon tehdään isosauma niin ei vedet falskaa Topin kahvipöydälle. Siinähän häiriintyy Topin porvalillinen ( porvarillinen ) elämänauvoisuus. Tuo esiin ensimmäinenkin peltikatto, jonka saumat on eristetty bitumilla niin Topi ihmettelee kuinka tuollaiseen ratkaisuun on päädytty.

        Topi ollessaan nuori sanakarillinen sähköasentajamies on joutunut tulemaan häirityksi ja menemään muutaman kerran peltikatolle. Ei siellä mitään bitumeja ollut. Venäjällä niitä bitumikattoja on sekä muitakin teknologisia ihmeellisyyksiä.

        ( bitumikatolla hihitellään )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole.

        Peltikattoja ei Topi-Stadissa ole. Peltikattoon tehdään isosauma niin ei vedet falskaa Topin kahvipöydälle. Siinähän häiriintyy Topin porvalillinen ( porvarillinen ) elämänauvoisuus. Tuo esiin ensimmäinenkin peltikatto, jonka saumat on eristetty bitumilla niin Topi ihmettelee kuinka tuollaiseen ratkaisuun on päädytty.

        Topi ollessaan nuori sanakarillinen sähköasentajamies on joutunut tulemaan häirityksi ja menemään muutaman kerran peltikatolle. Ei siellä mitään bitumeja ollut. Venäjällä niitä bitumikattoja on sekä muitakin teknologisia ihmeellisyyksiä.

        ( bitumikatolla hihitellään )

        Jaa. Ne mustat peltikatot on kaikki päällystetty bitumilla. Muunväriset on maalattu tietenkin. Ei saumoja sillä vedetä, vaan koko pinta. Etkö ole koskaan nähnyt pikipataa kiehumassa ja kattomiesten levittävän bitumia harjoilla?

        Huopakatto taas on asia erikseen.


    • Anonyymi

      Jääkaappi on ihmiskunnan paras keksintö. Ilman sitä ruuat pilaantuisi äkkiä eikä ruokaa vois valmistaa kuten valmisruokia ja ihmiset kuolis nälkään. Kerrostaloissa voi olla 20 v jääkaappi kun vuokraat ja ne on todellisia energia syöppöjä. Kannattaa siis heti pyytää isännöitsijää ostamaan uusi tai hommata itse uusi.

    • Anonyymi

      Jaa näyttävät kyllä myyvän noita jääkaapin tiivisteitä ihan irtotavarana.

    • Anonyymi
    • Jääkaappi ei oo sellanen esine, että jokasella pitäis olla oma. Ymmärrän hyvin että on kännykkä ja läppärinkin vielä. mutta jääkaappi riittää yksi neljää henkilöö kohti. Ajatelkaa ympäristöökin vähän.

      • Anonyymi

        Ihanaa kun on oma jääkaappi, nautin 😊 Ymmärrän kyllä, jos asunnossa asuu muitakin, on jääkaappi yhteinen, kuten keittiökin.

        - Sheena


      • Anonyymi

        Mihin se yhteinen jääkaappi sijotetaan? Rappukäytäväänkö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin se yhteinen jääkaappi sijotetaan? Rappukäytäväänkö?

        Mulla ei oo kyllä minkäänlaista motivaatioo ostaa jotain typerää jääkaappia. Mieluummin telkkari tai kännykkä tai läppäri tai auto, mutta ne mulla jo on.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mulla ei oo kyllä minkäänlaista motivaatioo ostaa jotain typerää jääkaappia. Mieluummin telkkari tai kännykkä tai läppäri tai auto, mutta ne mulla jo on.

        Sehän on ihan oma päätös. Mä taas en halua ravata joka päivä kaupassa, hakemassa uutta nopeesti pilaantuvien tilalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on ihan oma päätös. Mä taas en halua ravata joka päivä kaupassa, hakemassa uutta nopeesti pilaantuvien tilalle.

        No kyllä toi mun jääkaappi toimii vielä. ja oli mullakin kämppis joka toi moottoroidun kylmälaukun tai sellasen kylmälaukun näkösen jääkaapin. Että joillekin se jääkaappi vaan on niin kovin henkilökohtanen tavara.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        No kyllä toi mun jääkaappi toimii vielä. ja oli mullakin kämppis joka toi moottoroidun kylmälaukun tai sellasen kylmälaukun näkösen jääkaapin. Että joillekin se jääkaappi vaan on niin kovin henkilökohtanen tavara.

        Toki, jos ruokakunnan kaikki ruoat mahtuvat kylmälaukkuun, niin siitä vaan. Tässä taloudessa ei olis toivoakaan moisesta ja tosiaan jatkuvasti sais ravata kaupassa. Mä käyn mielummin tasan kerran viikossa.

        Ja tosiaan tuppaahan se jääkaappi usein olemaan "henkilökohtainen, kun se useimmiten sijaitsee asunnossa sisällä.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        No kyllä toi mun jääkaappi toimii vielä. ja oli mullakin kämppis joka toi moottoroidun kylmälaukun tai sellasen kylmälaukun näkösen jääkaapin. Että joillekin se jääkaappi vaan on niin kovin henkilökohtanen tavara.

        Useat kylmälaukut kuluttaa sähköä 5- 8 kertaa enemmän kuin jääkaappi.

        Useat kuluta jopa 8x enemmän. 50w ja jatkuva käynti. Meillä ehkä 130 l jäkaapi. On kylmällä seinällä eikä lämpöpatteria 3 m lähempänä. Moottori 75w ja käy yöllä alle viidesosan ajasta, noin 15 %.
        Päivällä käytön mukaan kolmasosan - neljäsosan ajasta.


    • Anonyymi

      Kodinkoneista on maksettu serrit sun muut kierrätysmaksut jo maahantuojan toimesta. Uuden laitteen myyjä on velvollinen vastaanottamaan vastaavan vanhan laitteen. Koskee kaikkia kodinkoneita. Ei niistä asiakkaan tarvitse toiseen kertaan maksaa hävitys/kierrätysmaksuja.

    • Anonyymi

      Valitettavasti uudet jääkaapitkin ovat vuosi vuodelta huonompia kuin ennen. Vanhat jääkaapit veivät kyllä tolkuttomasti sähköä, mutta kestivät jopa vuosikymmeniä. Nyt maksimissaan viisi vuotta. Todella hyvä tsägä, jos kauemmin.

      - Sheena

      • Ennen oli Upo ja Rosenlew. Tehtiin kestämään. Oli kai liian hyviä, ei kannattanut. Nykyään kaikki tulee kiinasta tai turkista tai jostain muusta maasta. Sellaisesta maasta jossa on ainakin jotain ongelmaa ihmisoikeuksien kanssa. Upon omistuskin on nykyään jossain itäblokissa. Ite en ainakaan haluaisi tukea jotain erdogania tai orbania.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      50-luvulla ei ollut vielä jääkaappeja, vaan kämpässä oli ulkoseinällä komero, jossa oli reikä ulkoilmaan.

      • On mullakin toi reikä seinässä. Tää on vuosimallia 54. eikä jääkaapille oo ees paikkaa. Mutta nää onki jotain armeijan vanhoja kämppiä. Tampereella saman ikäsessä talossa oli jääkaapille paikka. että sen verran jäljessä täällä päin on oltu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      154
      3094
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1643
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1587
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      124
      1465
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      380
      1459
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1275
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      16
      999
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      48
      882
    9. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      59
      862
    10. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      260
      842
    Aihe