Miten korjata välit isovanhempaan?

Isoäiti on 77v. Hän asuu 80 km päässä ja emme ole olleet perheeni kanssa häneen yhteydessä 2 vuoteen. Hän itse rikkoi välit väittämällä kirjeessä minulle, lapsenlapselleen että äitini on sairas ja narsistinen ja että en saisi kertoa tästä kenellekkään. Kerroin silti. Hän ei tunne minua koska luuli minua niin kiltiksi. Vain isäni saa olla häneen yhteydessä muttei hänkään ole. Joten välien korjaus on vaikeaa. Minulla on silti vähän ikävä isoäitiä. Miten edetä tässä?

3

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miniän haukkuminen omalle lapsenlapselle on todella härskiä manipulointia, hyvä kun kerroit siitä vanhemmillesi. Se on raja, jonka ylittämistä ei enää voi perua ja ymmärrän hyvin, että tuohon raja asetettiin. Jos sinulla on ikävä isoäitiä, niin ota itse häneen yhteyttä.

• Anonyymi

Yksi hyvä tapa on lähettää kirje jossa kerrot että on kulunut aivan liian kauan teidän yhteydenpidosta. Voit liittää kuvan lapsistanne ja että uusi puh numerosi on xxxxxx , mielellään vaihtaisit kuulumisia myos puhelimitse.
      Salli hänelle tilaisuus valita haluaako hän olla kanssanne yhteydessä.
      Tuossa sinä olet kantanut oman kortesi rakentavaan kekoon.

Tietenkään et koskaan tuo esille mitä hän (vaikka olikin negatiivista) on hamassa menneisyydessä maininnut!
      Jokaikinen meistä joskus elämässään toksäyttää typeryyden. (Olethan tuhonnut tuon kirjeen, olehan? )
      Jos se jää yhteen tai kahteen kertaan, se on täysin anteeksiannettavaa! Tuolla kivireellä ei kannata täyttää omaa muistipankkia! Vain delete-poista se.

Nyt on korkein aika antaa raikkaiden tuulien poistaa tuo ummehtunut ilmapiiri.

• Anonyymi

Ihan totta. Kortti ja mukaan puhelinnumero ja osoite. Isoäiti saa päättää ottaako yhteyttä vai ei.

Joillakin on tapa möläyttää sammakoita. Silti väärin.

Aloittajan isä on perinyt jääräpäisyytensä äidiltään. Mutta hienoa että asettuu kuitenkin vaimonsa puolelle. Muuten haukkuminen olisi vain jatkunut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      3425
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      131
      2425
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      24
      1927
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      7
      1530
    5. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      72
      1515
    6. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      54
      1310
    7. Miksi rakastuit ?

Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      63
      1174
    8. Leikitään tavuleikkiä

Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      66
      1142
    9. Mun on pakko uskaltaa

Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      52
      1110
    10. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      61
      1011
    Aihe