Miten korjata välit isovanhempaan?

Isoäiti on 77v. Hän asuu 80 km päässä ja emme ole olleet perheeni kanssa häneen yhteydessä 2 vuoteen. Hän itse rikkoi välit väittämällä kirjeessä minulle, lapsenlapselleen että äitini on sairas ja narsistinen ja että en saisi kertoa tästä kenellekkään. Kerroin silti. Hän ei tunne minua koska luuli minua niin kiltiksi. Vain isäni saa olla häneen yhteydessä muttei hänkään ole. Joten välien korjaus on vaikeaa. Minulla on silti vähän ikävä isoäitiä. Miten edetä tässä?

3

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miniän haukkuminen omalle lapsenlapselle on todella härskiä manipulointia, hyvä kun kerroit siitä vanhemmillesi. Se on raja, jonka ylittämistä ei enää voi perua ja ymmärrän hyvin, että tuohon raja asetettiin. Jos sinulla on ikävä isoäitiä, niin ota itse häneen yhteyttä.

• Anonyymi

Yksi hyvä tapa on lähettää kirje jossa kerrot että on kulunut aivan liian kauan teidän yhteydenpidosta. Voit liittää kuvan lapsistanne ja että uusi puh numerosi on xxxxxx , mielellään vaihtaisit kuulumisia myos puhelimitse.
      Salli hänelle tilaisuus valita haluaako hän olla kanssanne yhteydessä.
      Tuossa sinä olet kantanut oman kortesi rakentavaan kekoon.

Tietenkään et koskaan tuo esille mitä hän (vaikka olikin negatiivista) on hamassa menneisyydessä maininnut!
      Jokaikinen meistä joskus elämässään toksäyttää typeryyden. (Olethan tuhonnut tuon kirjeen, olehan? )
      Jos se jää yhteen tai kahteen kertaan, se on täysin anteeksiannettavaa! Tuolla kivireellä ei kannata täyttää omaa muistipankkia! Vain delete-poista se.

Nyt on korkein aika antaa raikkaiden tuulien poistaa tuo ummehtunut ilmapiiri.

• Anonyymi

Ihan totta. Kortti ja mukaan puhelinnumero ja osoite. Isoäiti saa päättää ottaako yhteyttä vai ei.

Joillakin on tapa möläyttää sammakoita. Silti väärin.

Aloittajan isä on perinyt jääräpäisyytensä äidiltään. Mutta hienoa että asettuu kuitenkin vaimonsa puolelle. Muuten haukkuminen olisi vain jatkunut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      73
      1604
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      115
      1047
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      52
      882
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      831
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      776
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      760
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      73
      740
    8. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      737
    9. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      27
      733
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      42
      716
    Aihe