Helps!
Olisin kysynyt avioeron jälkeisestä osituksesta. Toivottavasti joku osaa neuvoa.
Tilanne on siis se että avioerosta on jo kolme vuotta ja meillä on talo (eli lainaa) jossa tällähetkellä vuokralaiset. Tämän lisäksi meilä on muutama kulutusluotto yhteisenä. Tiedän että ex on ottanut myös paljon lainoja omiin nimiinsä ja on menettänyt luottotiedot. On ottanut niitä ennen eroa sekä eron jälkeen.
Jos nyt vasta teemme osituksen, joudunko ottamaan näistä hänen omista lainoista itselleni? Ja jos minulla on eron jälkeen omissa nimissä auto niin eihän se mene ositukseen?
Että harmittaa kun asiat ei mennytkään niin kuin sovittiin 😞
Älkää ampuko 😩
Ositus kun erosta on jo aikaa
5
770
Vastaukset
- Anonyymi
Ositusperuste syntyy sillä hetkellä, kun avioeron 1. vaihe menee vireille.
Jälkikäteen tehdyistä veloista sinun ei tarvitse olla huolissasi.- Anonyymi
Okei, kiitos! Onko nyt sitten seuraava vaihe lakimiehen palkkaus vai miten tässä edetään?
Kiitos jo etukäteen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei, kiitos! Onko nyt sitten seuraava vaihe lakimiehen palkkaus vai miten tässä edetään?
Kiitos jo etukäteenMeinasin sanoa, että kannattaa ensin yrittää ihan sovussa vaan sopia ja ottaa vastaan vähän huonompikin diili.
Toisaalta, kun tietämyksesi asiasta tuntuu olevan nolla, niin ota lakiahenkilö mukaan ihan alusta alkaen.
- Anonyymi
Eikö talon voi laittaa myyntiin ja hänen osuus menee velkoihin ja sinä olisit saamapuolella, olikos se kulutusluotto teidän yhteisvastuullisesti? Useat meistä ovat samassa tilanteessa. Pankissa tietävät myös aika paljon. Vai onko talo muuttotappio kunnassa ettei siitä saa mitään?
- Anonyymi
Talon voi laittaa, mutta siitä saa sen verran kuin on lainaa jäljellä 😕 kulutusluotot ovat yhteisvastuullisesti otettu, hän ei suostu maksamaan niitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2665301- 624418
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204291- 513690
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363667Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest443590Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv392836- 242678
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202626SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo692445