Ositus kun erosta on jo aikaa

Anonyymi

Helps!
Olisin kysynyt avioeron jälkeisestä osituksesta. Toivottavasti joku osaa neuvoa.
Tilanne on siis se että avioerosta on jo kolme vuotta ja meillä on talo (eli lainaa) jossa tällähetkellä vuokralaiset. Tämän lisäksi meilä on muutama kulutusluotto yhteisenä. Tiedän että ex on ottanut myös paljon lainoja omiin nimiinsä ja on menettänyt luottotiedot. On ottanut niitä ennen eroa sekä eron jälkeen.
Jos nyt vasta teemme osituksen, joudunko ottamaan näistä hänen omista lainoista itselleni? Ja jos minulla on eron jälkeen omissa nimissä auto niin eihän se mene ositukseen?

Että harmittaa kun asiat ei mennytkään niin kuin sovittiin 😞

Älkää ampuko 😩

5

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ositusperuste syntyy sillä hetkellä, kun avioeron 1. vaihe menee vireille.

      Jälkikäteen tehdyistä veloista sinun ei tarvitse olla huolissasi.

      • Anonyymi

        Okei, kiitos! Onko nyt sitten seuraava vaihe lakimiehen palkkaus vai miten tässä edetään?

        Kiitos jo etukäteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, kiitos! Onko nyt sitten seuraava vaihe lakimiehen palkkaus vai miten tässä edetään?

        Kiitos jo etukäteen

        Meinasin sanoa, että kannattaa ensin yrittää ihan sovussa vaan sopia ja ottaa vastaan vähän huonompikin diili.

        Toisaalta, kun tietämyksesi asiasta tuntuu olevan nolla, niin ota lakiahenkilö mukaan ihan alusta alkaen.


    • Anonyymi

      Eikö talon voi laittaa myyntiin ja hänen osuus menee velkoihin ja sinä olisit saamapuolella, olikos se kulutusluotto teidän yhteisvastuullisesti? Useat meistä ovat samassa tilanteessa. Pankissa tietävät myös aika paljon. Vai onko talo muuttotappio kunnassa ettei siitä saa mitään?

      • Anonyymi

        Talon voi laittaa, mutta siitä saa sen verran kuin on lainaa jäljellä 😕 kulutusluotot ovat yhteisvastuullisesti otettu, hän ei suostu maksamaan niitä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe