Uskomatonta mutta totta: Tuulilasi-lehti hankki vanhan Golf Sportsvan-tila-auton ja nyt luovuttuaan saivat kovemman hinnan mitä maksoivat. Erikoisinta on se, että ostajien kesken kamppailtiin siitä kuka sen saa jatkossa itselleen:
https://www.is.fi/autot/art-2000008332286.html
Volkkarit ovat kansanautomerkeistä parhaiten kaupaksi käyviä. Tästä on ollut lehtijuttuja aiemminkin, monet käytettyjä myyvät liikkeet mainitsevat parhaina myytävinä käytetyt Golfit, Passatit ja Polot. Täytyy niiden olla oikeassa elämässä hyviä. Itsellänikin oli aikoinaan Golf, jetta ja Polokin, eikä niistä ollut huonoa sanottavaa vaan päinvastoin jämäköitä ja hyviä ajaa. Eikä ollut vikoja.
VW Golfista tapellaan käytettynä!
124
1295
Vastaukset
- Anonyymi
Suosion salaisuus on vahva ja ruostumaton kori, erinomainen ajettavuus, edulliset ylläpitokulut ja varaosia saa joka paikasta missä auton osia myydään.
- Anonyymi
Niin Golfihan on auto johon muita vaan verrataan, jo kymmenet vuodet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin Golfihan on auto johon muita vaan verrataan, jo kymmenet vuodet.
Vuoden 2005 autojen katsastustilasto viime vuodelta kertoi että Volkswagen oli vikatilastossa keskiarvon huonommalla puolella selvästi. Siis 15 vuotta vanhat autot joissa näkyy erot jo aika lailla.
- Anonyymi
Skodista ja volsuista isompi osa on dieseleitä, joilla tunnetusti ajetaan enemmän kuin bensa-corolloilla.
Kestävyydestä runsaammat ajokilometrit eivät kerro mitään, koska matka-ajossa auto ei kulu niin kuin nurkkapyörityksessä. Tästä syystä puntit ovat kutakuinkin tasan näiden merkkien välillä. - Anonyymi
Päinvastoin, volkkarit oli eurooppalaisista vähiten ajettuja, sen sijaan monilla japseilla oli ajettu yli 300 000 ja lhes kaikilla yli 200 000, samaa luokkaa kuin mersut, audit, bemarit....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuoden 2005 autojen katsastustilasto viime vuodelta kertoi että Volkswagen oli vikatilastossa keskiarvon huonommalla puolella selvästi. Siis 15 vuotta vanhat autot joissa näkyy erot jo aika lailla.
Golf 4 farmari se ei ole. Sitä tehty 2006 kesäkuussa vielä muistaakseni.
Uudempi 5 lyhyt eri auto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skodista ja volsuista isompi osa on dieseleitä, joilla tunnetusti ajetaan enemmän kuin bensa-corolloilla.
Kestävyydestä runsaammat ajokilometrit eivät kerro mitään, koska matka-ajossa auto ei kulu niin kuin nurkkapyörityksessä. Tästä syystä puntit ovat kutakuinkin tasan näiden merkkien välillä.Paljon ajavat tietävät mitkä autot kestävät siksi saksalaiset ovat niin suosittuja heidän keskuudessaan. Kun ajaa paljon niin kertyy kokemusta.
Ei tojoja kukaan paljon ajava halua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin, volkkarit oli eurooppalaisista vähiten ajettuja, sen sijaan monilla japseilla oli ajettu yli 300 000 ja lhes kaikilla yli 200 000, samaa luokkaa kuin mersut, audit, bemarit....
Taas meni valehteluksi kun ei kasetti kestä totuutta. Tuossa on Trafin tilastojen kilometrit ja niihin voi luottaa. Esimerkiksi 2010-2020 tilasto kertoo että Octavialla ajetaan 40% enemmän kuin Corollalla. Se on valtava ero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas meni valehteluksi kun ei kasetti kestä totuutta. Tuossa on Trafin tilastojen kilometrit ja niihin voi luottaa. Esimerkiksi 2010-2020 tilasto kertoo että Octavialla ajetaan 40% enemmän kuin Corollalla. Se on valtava ero.
Taitaa tosiaan niistä paljon ajetuista iso osa olla dieseleitä, mikä selittää eron. Enpä usko, että 1,2 DSG bensoilla ajetaan yhtään sen enempää kuin Corolloilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa tosiaan niistä paljon ajetuista iso osa olla dieseleitä, mikä selittää eron. Enpä usko, että 1,2 DSG bensoilla ajetaan yhtään sen enempää kuin Corolloilla.
Tuossa pitää muistaa että myös mediaanissa on suuri ero ja siihen ei vaikuta nuo dieseleiden isot kilometrit vaan lukema on sen keskimmäisen auton kilometrit.
Kaiken kaikkiaan noin valtavan suuri ero kertoo kyllä sen mitkä autot on tehty kestämään paljon kilometrejä ja mitkä kevyeen käyttöön.
Mutta on kyllä ihme seliseli näin selvästä asiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuoden 2005 autojen katsastustilasto viime vuodelta kertoi että Volkswagen oli vikatilastossa keskiarvon huonommalla puolella selvästi. Siis 15 vuotta vanhat autot joissa näkyy erot jo aika lailla.
Vikatilastot ei kerro totuutta, itsekin en korjaa mitään, vain öljyt ja suodattimet vaihdan. Ajan 30-40 ooo km vuosi. Vien aina katsastukseen katsovat viat ja sitten tuttu korjaa.
Kyllä siinä katsastuksen vikatilasto tulee.
Vikatilasto kertoo huonosta hoidosta, ei aina auton laadusta.
Aina kun on mennyt 150 000 km yli on joka kerta meidän autot hylätty ekassa katsastuksessa. kertoo Skoda on suosituin, paras ajaa, kestävin, taloudellisin.
Skoda valitaan kun raha ja laatu ratkaisee työsuhdeautoksi ja taksiautoksi
eipä ole taksissa Golfia näkynyt.
Ne ajaa 2-3 vuodessa 150 000 lasiin ja siitä jatkaa seuraava.e.u kirjoitti:
kertoo Skoda on suosituin, paras ajaa, kestävin, taloudellisin.
Skoda valitaan kun raha ja laatu ratkaisee työsuhdeautoksi ja taksiautoksi
eipä ole taksissa Golfia näkynyt.
Ne ajaa 2-3 vuodessa 150 000 lasiin ja siitä jatkaa seuraava.voisin lisätä
Tojota ja Corolla on kyllä kestävempi ja viattomampi kuin Skoda ja VW . Toyotalla meillä on ajettu 0-160 000 eikä käytännössä muuta korjattu kuin ajovalon polttimoita. Yhtään huoltoleimaa ei ollu , edes takuuajalta.
Skodassa on vaan niin paljo kivampi olla , niin kuskin kuin matkustajana, onhan se taksiluokkaa.
Ollan oltu noin 80 kertaa kelataksissakin, vasta isot volvot ja mersut menee raikkaasti yli skodan. Ranskalaisissa ja kylläkin niissä koppi Wv on ihan kamala matkustaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas meni valehteluksi kun ei kasetti kestä totuutta. Tuossa on Trafin tilastojen kilometrit ja niihin voi luottaa. Esimerkiksi 2010-2020 tilasto kertoo että Octavialla ajetaan 40% enemmän kuin Corollalla. Se on valtava ero.
Ei skoda ole volkkari, mutta keskiarvona japseilla ajetaan enemmän kuin eurooppalaisilla.
- Anonyymi
e.u kirjoitti:
kertoo Skoda on suosituin, paras ajaa, kestävin, taloudellisin.
Skoda valitaan kun raha ja laatu ratkaisee työsuhdeautoksi ja taksiautoksi
eipä ole taksissa Golfia näkynyt.
Ne ajaa 2-3 vuodessa 150 000 lasiin ja siitä jatkaa seuraava.Aika harvalle iso octavia ja pieni golf ovat vaihtoehtoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harvalle iso octavia ja pieni golf ovat vaihtoehtoja.
Ne on tehty samalle pohjalevylle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on tehty samalle pohjalevylle.
Ei se pelkkä pohjalevy paljon merkkaa, sitäkin on eri raideleveyksillä ja akseliväleillä, alustan osat ja korit hyvin erilaisia, samoin varustetasot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei skoda ole volkkari, mutta keskiarvona japseilla ajetaan enemmän kuin eurooppalaisilla.
"..keskiarvona japseilla ajetaan enemmän kuin eurooppalaisilla."
Tuo on valhe! Nimenomaan eurooppalaisilla, varsinkin Skodalla ja Volkswagenilla, ajetaan keskimäärin enemmän kuin japseilla.
Asiasta on aivan turha keksiä satuja kun katsastustilastoista löytyy kunkin automallin keskimääräiset ja mediaanikilometrit jokaisesta ikäluokasta. Tilasto on lahjomaton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"..keskiarvona japseilla ajetaan enemmän kuin eurooppalaisilla."
Tuo on valhe! Nimenomaan eurooppalaisilla, varsinkin Skodalla ja Volkswagenilla, ajetaan keskimäärin enemmän kuin japseilla.
Asiasta on aivan turha keksiä satuja kun katsastustilastoista löytyy kunkin automallin keskimääräiset ja mediaanikilometrit jokaisesta ikäluokasta. Tilasto on lahjomaton.Mikset katso sieltä tilastosta, Nissaneilla ja Toyotoilla on ajettu keskimärin enemmänb kuin vollkkareilla ja skodilla.
Varmaan löydät väitteellesi jonkun muun todisteen mikä helppo kopioida tänne, ai et, ok. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se pelkkä pohjalevy paljon merkkaa, sitäkin on eri raideleveyksillä ja akseliväleillä, alustan osat ja korit hyvin erilaisia, samoin varustetasot.
Raideleveyksiin ei pohjalevyllä vaikugeta, jos eroa ne tulee ihan tukivarsista eikä erot ole isoja. Golfin ja ocun leveys käytännössä sama, ocu on pidemmällä akselivälillä. Noita kin vertaa rinnakkain ei uskoisi että on kyse samalle alustalle tehystä autosta. Kokoero on silmiinpistävä. Golfissa takana erillisjousitus, ocussa yhdystuki ainakin halvemmissa. On noissa eroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikset katso sieltä tilastosta, Nissaneilla ja Toyotoilla on ajettu keskimärin enemmänb kuin vollkkareilla ja skodilla.
Varmaan löydät väitteellesi jonkun muun todisteen mikä helppo kopioida tänne, ai et, ok.Eipä ole sellaista tilastoa esitetty joka todistaisi missään ikäluokassa Nissanilla ja Toyotalla ajetun enemmän kuin vastaavan ikäluokan Skodalla ja Volkswagenilla. Sen sijaan Toyota Corollan, Skoda Octavian ja Volkswagen Golfin katsastustilastoista poimittuja keskiarvo- ja mediaanikilometrejä on näissä keskusteluissa esitetty useasti. Octavialla ja Golfilla on ajettu huomattavasti enemmän kaikissa ikäluokissa kuin Corollalla.
Asiasta on aivan turha keksiä satuja kun katsastustilastoista löytyy kunkin automallin keskimääräiset ja mediaanikilometrit jokaisesta ikäluokasta. Tilasto on lahjomaton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole sellaista tilastoa esitetty joka todistaisi missään ikäluokassa Nissanilla ja Toyotalla ajetun enemmän kuin vastaavan ikäluokan Skodalla ja Volkswagenilla. Sen sijaan Toyota Corollan, Skoda Octavian ja Volkswagen Golfin katsastustilastoista poimittuja keskiarvo- ja mediaanikilometrejä on näissä keskusteluissa esitetty useasti. Octavialla ja Golfilla on ajettu huomattavasti enemmän kaikissa ikäluokissa kuin Corollalla.
Asiasta on aivan turha keksiä satuja kun katsastustilastoista löytyy kunkin automallin keskimääräiset ja mediaanikilometrit jokaisesta ikäluokasta. Tilasto on lahjomaton.Nimen omaan, et ole esittänyt tilastoja että eurooppalaisilla ajettaisiin japseja enemmän ja jopa trafin tilastot todistaa päinvastaista erityisesti volkkarin, renun ja monen muun osalta, lähinnä vain nuo mb ja audi yltä samoihin lukemiin toyotan ja nissanin kanssa. Yksittäisi malleja varmasti on suuntaai toiseen, mutta keskiarvona japseilla ajetaan enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimen omaan, et ole esittänyt tilastoja että eurooppalaisilla ajettaisiin japseja enemmän ja jopa trafin tilastot todistaa päinvastaista erityisesti volkkarin, renun ja monen muun osalta, lähinnä vain nuo mb ja audi yltä samoihin lukemiin toyotan ja nissanin kanssa. Yksittäisi malleja varmasti on suuntaai toiseen, mutta keskiarvona japseilla ajetaan enemmän.
Tuossa yhden vuoden tilasto, merkkitasolla esimerkiksi Skodalla ja Volkkarilla ajetaan selvästi enemmän kuin Toyotalla ja Nissanilla:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8ad1b5fd-3713-4b2c-a925-4bae4f56aeb0
Tulokset ovat samansuuntaiset riippumatta siitä minkä ikäisiä autoja katsoo, tuon Iltalehden jutun tilastot löytyvät traficomin sivuilta jos sitä haluaa tarkemmin tutkia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa yhden vuoden tilasto, merkkitasolla esimerkiksi Skodalla ja Volkkarilla ajetaan selvästi enemmän kuin Toyotalla ja Nissanilla:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8ad1b5fd-3713-4b2c-a925-4bae4f56aeb0
Tulokset ovat samansuuntaiset riippumatta siitä minkä ikäisiä autoja katsoo, tuon Iltalehden jutun tilastot löytyvät traficomin sivuilta jos sitä haluaa tarkemmin tutkia.Hyvin tosiaan huomaa tuostakin, pienillä autoilla ajetaan vähemmän ja volkkareilla suunnilleen saman verran tai vähemmän kuin japseilla. Jos on vähän tai ei ollenkaan pieniä malleja niin keskiarvo on korkeampi.
Volkswagen GOLF 1146 5,6 116000
Volkswagen POLO 230 5,7 85000
Mercedes-Benz A 212 2,8 95000
Mercedes-Benz B 136 5,2 98000
Skoda RAPID 175 4,6 99000
BMW 1 136 5,2 98000
Opel MOKKA 208 5,8 98000
Ford FIESTA 307 13,0 80000
Renault CLIO 115 18,3 82000 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin tosiaan huomaa tuostakin, pienillä autoilla ajetaan vähemmän ja volkkareilla suunnilleen saman verran tai vähemmän kuin japseilla. Jos on vähän tai ei ollenkaan pieniä malleja niin keskiarvo on korkeampi.
Volkswagen GOLF 1146 5,6 116000
Volkswagen POLO 230 5,7 85000
Mercedes-Benz A 212 2,8 95000
Mercedes-Benz B 136 5,2 98000
Skoda RAPID 175 4,6 99000
BMW 1 136 5,2 98000
Opel MOKKA 208 5,8 98000
Ford FIESTA 307 13,0 80000
Renault CLIO 115 18,3 82000Corolla 96 tkm ja Auris 105 tkm - eli vähemmän kuin Golfilla ja reilusti vähemmän kuin Octavialla (137 tkm).
Avensis 137 tkm - Passat 168 tkm ja Mondeo 189 tkm. jne jne.
Aika selvää että japseilla ei todellakaan ajeta enemmän kun vertaillaan saman kokoluokan autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla 96 tkm ja Auris 105 tkm - eli vähemmän kuin Golfilla ja reilusti vähemmän kuin Octavialla (137 tkm).
Avensis 137 tkm - Passat 168 tkm ja Mondeo 189 tkm. jne jne.
Aika selvää että japseilla ei todellakaan ajeta enemmän kun vertaillaan saman kokoluokan autoja.Octavia on paljon isompi auto, pikkuautoissa vain Golfilla ajetaan samoja kilometrjä kuin japseilla ja Golfikin ispompi kuin pienet japsit, on myös isommilla moottoreilla.
Ihan samalla tavalla menee isomissa autoissa. Täysin selvää ettei useimmilla eurooppalaisilla todellakaan ajeta enemmän kun vertaillaan saman kokoluokan autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Octavia on paljon isompi auto, pikkuautoissa vain Golfilla ajetaan samoja kilometrjä kuin japseilla ja Golfikin ispompi kuin pienet japsit, on myös isommilla moottoreilla.
Ihan samalla tavalla menee isomissa autoissa. Täysin selvää ettei useimmilla eurooppalaisilla todellakaan ajeta enemmän kun vertaillaan saman kokoluokan autoja.Mikä on mielestäsi sitten sopiva japsiverrokki Octavialle? Entäs Golfille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on mielestäsi sitten sopiva japsiverrokki Octavialle? Entäs Golfille?
Jokainen voi verrata itse mihin haluaa, mutta esim Avensis on aivan samat kilometrit kuin Octavia.
Toyota AVENSIS 460 3,3 137000
Skoda OCTAVIA 1063 4,2 137000 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen voi verrata itse mihin haluaa, mutta esim Avensis on aivan samat kilometrit kuin Octavia.
Toyota AVENSIS 460 3,3 137000
Skoda OCTAVIA 1063 4,2 137000Voi tietty verrata ihan mitä huvittaa, mutta niin ulkomittojen kuin auton hinnankin perusteella Aven lähin vertailukohta on esim. Mondeo (187 tkm), Superb (212 tkm) ja Passat (168 tkm). Eipä esim. TM:ssä ole koskaan laitettu vertailutestissä Avea Octaviaa vastaan, vaan kyllä se aina on ollut Auris tai Corolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi tietty verrata ihan mitä huvittaa, mutta niin ulkomittojen kuin auton hinnankin perusteella Aven lähin vertailukohta on esim. Mondeo (187 tkm), Superb (212 tkm) ja Passat (168 tkm). Eipä esim. TM:ssä ole koskaan laitettu vertailutestissä Avea Octaviaa vastaan, vaan kyllä se aina on ollut Auris tai Corolla.
No höpöhöpö, Avernsis ja Octavia ovat mitoiltaan ja muutenkin hyvin lähellä toisiaan. Ottaako noin koville kun ei väitteesi pitänytkään paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No höpöhöpö, Avernsis ja Octavia ovat mitoiltaan ja muutenkin hyvin lähellä toisiaan. Ottaako noin koville kun ei väitteesi pitänytkään paikkaansa.
Tarkkaan ottaen sinun väitteesi ei pidä paikkaansa. Yhtään saman kokoluokan japsiverrokkia Octavialle tai Golfille ei ole vielä löytynyt joilla olisi ajettu enemmän kuin noilla. Avensis pääsee Octavian kanssa tasakilometreihin jos siihen nyt haluaa verrata mutta eipä sekään ole enemmän ajettu. Toiseen suuntaan löytyy paljonkin esimerkkejä kuten yllä jo mainittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkkaan ottaen sinun väitteesi ei pidä paikkaansa. Yhtään saman kokoluokan japsiverrokkia Octavialle tai Golfille ei ole vielä löytynyt joilla olisi ajettu enemmän kuin noilla. Avensis pääsee Octavian kanssa tasakilometreihin jos siihen nyt haluaa verrata mutta eipä sekään ole enemmän ajettu. Toiseen suuntaan löytyy paljonkin esimerkkejä kuten yllä jo mainittu.
Väitinkin että japseilla ajettu suunnilleen saman verran tai enemmän ja sehän pitää erittäin tarkasti paikansa. Noilla eurooppalaislla pikkuautoilla on ajettu alle 100 000, vaikka ei esim a mersukaan ihan pikkuauto ole.
Mercedes-Benz A 212 2,8 95000 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitinkin että japseilla ajettu suunnilleen saman verran tai enemmän ja sehän pitää erittäin tarkasti paikansa. Noilla eurooppalaislla pikkuautoilla on ajettu alle 100 000, vaikka ei esim a mersukaan ihan pikkuauto ole.
Mercedes-Benz A 212 2,8 95000Höpöhöpö jälleen, edellä on lukuisia esimerkkejä joissa eurooppalaisilla on ajettu selvästi enemmän. Ja edelleenkään ei ole esitetty yhtään saman kokoluokan japsia jolla olisi ajettu Golfia tai Octaviaa enemmän. Aiemmin on myös väitetty:
"Hyvin tosiaan huomaa tuostakin, pienillä autoilla ajetaan vähemmän ja volkkareilla suunnilleen saman verran tai vähemmän kuin japseilla."
Eipä ole vielä esitetty mitään faktaa siitä että Volkkareilla ajettaisiin vähemmän kuin japseilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö jälleen, edellä on lukuisia esimerkkejä joissa eurooppalaisilla on ajettu selvästi enemmän. Ja edelleenkään ei ole esitetty yhtään saman kokoluokan japsia jolla olisi ajettu Golfia tai Octaviaa enemmän. Aiemmin on myös väitetty:
"Hyvin tosiaan huomaa tuostakin, pienillä autoilla ajetaan vähemmän ja volkkareilla suunnilleen saman verran tai vähemmän kuin japseilla."
Eipä ole vielä esitetty mitään faktaa siitä että Volkkareilla ajettaisiin vähemmän kuin japseilla.Siinä aikaisemmassa listassahan oli nissaneilla ja tojotoilla jopa yli 300 000, volkkareilla ja muilla eurooppalaisilla selvästi vähemmän, vain bmv, mersu ja audi samaa luokkaa. Ei paljon lähempänä voisi olla kokoluokaltaan kuin octavia ja avensis, octaviaa myös paljon tehokkaampana kyttäautoinakin. Ihme pakkomielle sinulla kun ei omat linkkisikään kelpaa :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä aikaisemmassa listassahan oli nissaneilla ja tojotoilla jopa yli 300 000, volkkareilla ja muilla eurooppalaisilla selvästi vähemmän, vain bmv, mersu ja audi samaa luokkaa. Ei paljon lähempänä voisi olla kokoluokaltaan kuin octavia ja avensis, octaviaa myös paljon tehokkaampana kyttäautoinakin. Ihme pakkomielle sinulla kun ei omat linkkisikään kelpaa :D
Edelleenkään ei mitään faktaa, pelkkää selittelyä.
Toistetaan kysymys, eli kerrotko tuon Iltalehden linkin tilastojen pohjalta millä japseilla ajetaan enemmän kuin vastaavan kokoluokan Volkkarilla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkään ei mitään faktaa, pelkkää selittelyä.
Toistetaan kysymys, eli kerrotko tuon Iltalehden linkin tilastojen pohjalta millä japseilla ajetaan enemmän kuin vastaavan kokoluokan Volkkarilla?Eihän tuossa ole kuin pieni osa malleista eikä edes kaikkia merkkejä. Eikö se skoda olekaan enää volkkari :D
Toyota VERSO 112 3,6 155000
Paljon enemmän ajettu, samaa kokoluokkaa ja jopa ulkonäöltään lähellä.
Pikkuautoissa monikin ylittää polon kilometrit.
Volkswagen POLO 230 5,7 85000 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkään ei mitään faktaa, pelkkää selittelyä.
Toistetaan kysymys, eli kerrotko tuon Iltalehden linkin tilastojen pohjalta millä japseilla ajetaan enemmän kuin vastaavan kokoluokan Volkkarilla?Taitaa käydä juuri niin kuin joku toisessa ketjussa todennut, volkkareilla ajetaan uutena lähelle samaa luokkaa kuin japseilla, mutta sitten jäävät vaihtoautoliikkeisiin seisomaan kun ihmiset pelkää kalliita remontteja. Japseilla uskaltaa ajaa vanhanakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa käydä juuri niin kuin joku toisessa ketjussa todennut, volkkareilla ajetaan uutena lähelle samaa luokkaa kuin japseilla, mutta sitten jäävät vaihtoautoliikkeisiin seisomaan kun ihmiset pelkää kalliita remontteja. Japseilla uskaltaa ajaa vanhanakin.
Tuosta linkin katsastustilastosta vaan valitsemaan sopivat automallit ikäluokittain vertailuun ajokilometreistä. Ei tarvitse hönön selitellä ja mutuilla.
Toyotalta pitää valita pääsääntöisesti 1-2 vuotta vanhempi malli kuin Volkkarilta tai Skodalta jotta sillä oli ajettu saman verran..
https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Henkilöautojen-määräaikaiskatsastusten-vuositilasto-2020.xlsx - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuossa ole kuin pieni osa malleista eikä edes kaikkia merkkejä. Eikö se skoda olekaan enää volkkari :D
Toyota VERSO 112 3,6 155000
Paljon enemmän ajettu, samaa kokoluokkaa ja jopa ulkonäöltään lähellä.
Pikkuautoissa monikin ylittää polon kilometrit.
Volkswagen POLO 230 5,7 850002005-vuoden jälkeen ei löydy yhtään vuosiluokkaa Corolla Versosta tai Toyota Versosta jolla olisi ajettu keskimäärin enemmän kuin vastaavan ikäisellä Touranilla. Kernaasti voi tutkia Trafin tilastosta. Aivan sama tulos kaikilla muillakin malleilla. Ei tarvitse selitellä.
https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Henkilöautojen-määräaikaiskatsastusten-vuositilasto-2020.xlsx
Jos linkki ei toimi suoraan, kopioi se kokonaisuudessaan ja liitä selaimen osoiteriville. - Anonyymi
Tässä luokkaa ylempää
Mediaani / keskiarvo
2020-2010
Toyota AVENSIS 191 079 180 000
Volkswagen PASSAT 231 000 226 193
Tojo ei pääse edes lähelle saksalaisten kilometrejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuossa ole kuin pieni osa malleista eikä edes kaikkia merkkejä. Eikö se skoda olekaan enää volkkari :D
Toyota VERSO 112 3,6 155000
Paljon enemmän ajettu, samaa kokoluokkaa ja jopa ulkonäöltään lähellä.
Pikkuautoissa monikin ylittää polon kilometrit.
Volkswagen POLO 230 5,7 85000Toyotan tila-auton Verson verrokki Volkkarista on Touran (186 000 km), eli tuokin esimerkki osoittaa vaan sen että euroautoilla ajetaan enemmän.
Samoin Polon osalta kaikki vastaavat japsien/kaukoidän mallit ovat vähemmän ajettuja (Yaris, Hynyn i20, Kia Rio jne.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan tila-auton Verson verrokki Volkkarista on Touran (186 000 km), eli tuokin esimerkki osoittaa vaan sen että euroautoilla ajetaan enemmän.
Samoin Polon osalta kaikki vastaavat japsien/kaukoidän mallit ovat vähemmän ajettuja (Yaris, Hynyn i20, Kia Rio jne.)Vaikeaa ymmärtää miksi joku tojotisti edes yrittää lähteä änkyttämään tällaisessa asiassa jossa Trafin tilasto näyttää niin selkeästi kuinka Tojojen kilometrimäärät ovat isosti pienempiä kuin saksalaisten. Eikö kasetti kestä totuutta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä luokkaa ylempää
Mediaani / keskiarvo
2020-2010
Toyota AVENSIS 191 079 180 000
Volkswagen PASSAT 231 000 226 193
Tojo ei pääse edes lähelle saksalaisten kilometrejä.Okei.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5394e13d-942d-4fc9-9dca-5f4d5862352b - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5394e13d-942d-4fc9-9dca-5f4d5862352b"Okei.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5394e13d-942d-4fc9-9dca-5f4d5862352b"
Hyvä että ymmärsit. On aivan eri asia ottaa yksittäinen lehden ottama siivu tilastosta kuin ottaa tieto koko Trafin tarjoamasta tilastosta.
http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/
Tieto on valtaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Okei.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5394e13d-942d-4fc9-9dca-5f4d5862352b"
Hyvä että ymmärsit. On aivan eri asia ottaa yksittäinen lehden ottama siivu tilastosta kuin ottaa tieto koko Trafin tarjoamasta tilastosta.
http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/
Tieto on valtaa.Okei.
https://tekniikanmaailma.fi/miljoona-kilometria-hybridilla/
https://karkkilalainen.fi/autot-ja-liikenne/miljoonan-kilometrin-taksi-toyota-ei-jouda-vielakaan-elakkeelle/
Ja sähköisiäkin kilsoja tulee ihan kiitettävästi.
https://www.autotalli.com/artikkeli/tata-tuskin-arvaisit---nain-paljon-toyota-hybrideilla-ajetaan-suomessa-sahkoisia-kilometreja
Tieto on valtaa. - Anonyymi
Todellakin höpöjuttuja, tässähän sen näkee.
Toyota AVENSIS 460 3,3 137000
Skoda OCTAVIA 1063 4,2 137000
Volkswagen GOLF 1146 5,6 116000
Toyota VERSO 112 3,6 155000
Volkswagen POLO 230 5,7 85000
Lähes kaikilla japseilla enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä luokkaa ylempää
Mediaani / keskiarvo
2020-2010
Toyota AVENSIS 191 079 180 000
Volkswagen PASSAT 231 000 226 193
Tojo ei pääse edes lähelle saksalaisten kilometrejä.Höpöhöpö, Avensis ja octavia samankokoiset, mutta octaviaa paljon kalliimpoia ja tehokkaampia malleja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5394e13d-942d-4fc9-9dca-5f4d5862352bVolkswagen GOLF PLUS 669 8,7 146000
Toyota COROLLA 2091 7,1 158000
Toyota Mallit yhteensä 14812 9,7 172000
Niin se näkyy olevan, japseilla ajetaan enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin höpöjuttuja, tässähän sen näkee.
Toyota AVENSIS 460 3,3 137000
Skoda OCTAVIA 1063 4,2 137000
Volkswagen GOLF 1146 5,6 116000
Toyota VERSO 112 3,6 155000
Volkswagen POLO 230 5,7 85000
Lähes kaikilla japseilla enemmän."Toyota AVENSIS 460 3,3 137000
Skoda OCTAVIA 1063 4,2 137000"
Täyttä valetta taas 10-vuotiaan Octavian keskiarvo on 207.000km. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyota AVENSIS 460 3,3 137000
Skoda OCTAVIA 1063 4,2 137000"
Täyttä valetta taas 10-vuotiaan Octavian keskiarvo on 207.000km.Avensis ei pärjää edes Octavialle.
Mediaani / keskiarvo
2020-2010
Toyota AVENSIS 191 079 180 000 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avensis ei pärjää edes Octavialle.
Mediaani / keskiarvo
2020-2010
Toyota AVENSIS 191 079 180 000Älä nyt housujasi revi, kohta saat käytettyjä vokkareita halvalla kun ruostuvat liikkeisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt housujasi revi, kohta saat käytettyjä vokkareita halvalla kun ruostuvat liikkeisiin.
Ei tarvitse paljon housujaan repiä kun vain välittää Trafin kirjaamaa tietoa. Vain numeroita, ei tunteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin höpöjuttuja, tässähän sen näkee.
Toyota AVENSIS 460 3,3 137000
Skoda OCTAVIA 1063 4,2 137000
Volkswagen GOLF 1146 5,6 116000
Toyota VERSO 112 3,6 155000
Volkswagen POLO 230 5,7 85000
Lähes kaikilla japseilla enemmän.Toyota AVENSIS 460 3,3 137000
Skoda OCTAVIA 1063 4,2 137000
-> väärä vertailukohde, Avensista pitää verrata Superpiin (212000)
Volkswagen GOLF 1146 5,6 116000
Toyota VERSO 112 3,6 155000
-> myöskin väärä vertailukohde. Tila-autoissa pitää otta Touran (186000)
Volkswagen POLO 230 5,7 85000
Lähes kaikilla japseilla enemmän.
-> mutta omassa kokoluokassaan Pololla on enemmän kuin millään japsilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota AVENSIS 460 3,3 137000
Skoda OCTAVIA 1063 4,2 137000
-> väärä vertailukohde, Avensista pitää verrata Superpiin (212000)
Volkswagen GOLF 1146 5,6 116000
Toyota VERSO 112 3,6 155000
-> myöskin väärä vertailukohde. Tila-autoissa pitää otta Touran (186000)
Volkswagen POLO 230 5,7 85000
Lähes kaikilla japseilla enemmän.
-> mutta omassa kokoluokassaan Pololla on enemmän kuin millään japsilla."Toyota AVENSIS 460 3,3 137000
Skoda OCTAVIA 1063 4,2 137000
-> väärä vertailukohde, Avensista pitää verrata Superpiin (212000)"
Ja mistä tuo luku 137.000 edes tulee? 10 vuotiailla Octavioilla on ajettu tilaston mukaan 207.000km. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyota AVENSIS 460 3,3 137000
Skoda OCTAVIA 1063 4,2 137000
-> väärä vertailukohde, Avensista pitää verrata Superpiin (212000)"
Ja mistä tuo luku 137.000 edes tulee? 10 vuotiailla Octavioilla on ajettu tilaston mukaan 207.000km.Väärä väite, Avensisista kuuluu verrata juuri Octaviaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyota AVENSIS 460 3,3 137000
Skoda OCTAVIA 1063 4,2 137000
-> väärä vertailukohde, Avensista pitää verrata Superpiin (212000)"
Ja mistä tuo luku 137.000 edes tulee? 10 vuotiailla Octavioilla on ajettu tilaston mukaan 207.000km.Ai mistäkö, etkö muista mitä linkität :D
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8ad1b5fd-3713-4b2c-a925-4bae4f56aeb0 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai mistäkö, etkö muista mitä linkität :D
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8ad1b5fd-3713-4b2c-a925-4bae4f56aeb0Ok. Tuo on noin nuorista autoista.
Kymmenen vuoden (2010-2020) kohdalla tilanne on
Octavia 207.000km
Avensis 180.000km
Mitä vanhempi auto sitä isommat erot ajetuissa kilometreissä. Tojot hyytyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Tuo on noin nuorista autoista.
Kymmenen vuoden (2010-2020) kohdalla tilanne on
Octavia 207.000km
Avensis 180.000km
Mitä vanhempi auto sitä isommat erot ajetuissa kilometreissä. Tojot hyytyy.Päinvastoin, ensimmäisessä linkittämättässäsi japseilla oli ajettu usein yli 300 000, volkkareilla ja useimmilla eurooppalaisilla reilusti alle. Kovastipas on mennyt tuntetisiin kun aina väärä kohde kun väitteesi ei pidkn paikkaansa.
Octaviaa on tosiaan paljon ammatikäytössä, jopa kytillä, Avensista tuskin koskaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin, ensimmäisessä linkittämättässäsi japseilla oli ajettu usein yli 300 000, volkkareilla ja useimmilla eurooppalaisilla reilusti alle. Kovastipas on mennyt tuntetisiin kun aina väärä kohde kun väitteesi ei pidkn paikkaansa.
Octaviaa on tosiaan paljon ammatikäytössä, jopa kytillä, Avensista tuskin koskaan.Mitähän sinä horiset? Tuon viestissä jota kommentoit, linkissä ei yhdelläkään henkilöautolla ole ajettu yli 300000km, ei edes yli 200000km muilla kuin Mercedes Benz E:llä ja Sprinterillä sekä Volkswagen Caddyllä!
Linkin tilastossa kaikkien Toyotan mallien ka kilometrit on 111000km. Japseista eniten on ajettu Mitsubishillä 133000km. Sekin jää kauas Volkswagenista ja Skodasta, joilla on ajettu 144000km ja 137000km.
Vuonna 2014 käyttöön otettujen japsien keskiarvokilometrit jää vaatimattomalle tasolle.
Pitää olla melkoinen puusilmä jos näkee niillä ajetyn enemmän kuin eurooppalaisilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän sinä horiset? Tuon viestissä jota kommentoit, linkissä ei yhdelläkään henkilöautolla ole ajettu yli 300000km, ei edes yli 200000km muilla kuin Mercedes Benz E:llä ja Sprinterillä sekä Volkswagen Caddyllä!
Linkin tilastossa kaikkien Toyotan mallien ka kilometrit on 111000km. Japseista eniten on ajettu Mitsubishillä 133000km. Sekin jää kauas Volkswagenista ja Skodasta, joilla on ajettu 144000km ja 137000km.
Vuonna 2014 käyttöön otettujen japsien keskiarvokilometrit jää vaatimattomalle tasolle.
Pitää olla melkoinen puusilmä jos näkee niillä ajetyn enemmän kuin eurooppalaisilla.Tämä on se yksi ja ainoa Trafin tietokanta josta saa eri autojen ja vuosimallien kilometrit luotettavasti
http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/
Kaikki noiden lehtien antamat luvut ovvat täältä. Niissä lukee aina lähteenä Traficom.
JOs annatte minulle yhden tai useamman (Max5) automallin ja ja miltä vuosilta haluatte kilometrit niin voin antaa ne tähän jos ette itse osaa. Esimerkkinä Octavia, Golf ja Corolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on se yksi ja ainoa Trafin tietokanta josta saa eri autojen ja vuosimallien kilometrit luotettavasti
http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/
Kaikki noiden lehtien antamat luvut ovvat täältä. Niissä lukee aina lähteenä Traficom.
JOs annatte minulle yhden tai useamman (Max5) automallin ja ja miltä vuosilta haluatte kilometrit niin voin antaa ne tähän jos ette itse osaa. Esimerkkinä Octavia, Golf ja Corolla.Ajettujen kilometrien keskiarvo
Ajettujen kilometrien mediaani
2020-2010
Toyota COROLLA
136 215
129 140
Volkswagen GOLF
174 692
166 480
Skoda OCTAVIA
200 948
192 442
Nyt haluatte jonkin muun automallin kilometrit vuosilta 2010-2020 niin voitte liittää ne tämän perään tai jos ette osaa niin annatte automallin niin minä kaivan ne teille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajettujen kilometrien keskiarvo
Ajettujen kilometrien mediaani
2020-2010
Toyota COROLLA
136 215
129 140
Volkswagen GOLF
174 692
166 480
Skoda OCTAVIA
200 948
192 442
Nyt haluatte jonkin muun automallin kilometrit vuosilta 2010-2020 niin voitte liittää ne tämän perään tai jos ette osaa niin annatte automallin niin minä kaivan ne teille.Tässä esimerkiksi Avensis
Toyota AVENSIS
2010 191 079 180 000
Eli Ave voittaa Golfin mutta häviää selvästi Oculle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajettujen kilometrien keskiarvo
Ajettujen kilometrien mediaani
2020-2010
Toyota COROLLA
136 215
129 140
Volkswagen GOLF
174 692
166 480
Skoda OCTAVIA
200 948
192 442
Nyt haluatte jonkin muun automallin kilometrit vuosilta 2010-2020 niin voitte liittää ne tämän perään tai jos ette osaa niin annatte automallin niin minä kaivan ne teille.Audi A6
2010 237 433 229 412 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on se yksi ja ainoa Trafin tietokanta josta saa eri autojen ja vuosimallien kilometrit luotettavasti
http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/
Kaikki noiden lehtien antamat luvut ovvat täältä. Niissä lukee aina lähteenä Traficom.
JOs annatte minulle yhden tai useamman (Max5) automallin ja ja miltä vuosilta haluatte kilometrit niin voin antaa ne tähän jos ette itse osaa. Esimerkkinä Octavia, Golf ja Corolla.No eipä ole nämäkään paljoa maantietä nähneet
2020
Toyota AURIS
2010 135 076 127 050 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän sinä horiset? Tuon viestissä jota kommentoit, linkissä ei yhdelläkään henkilöautolla ole ajettu yli 300000km, ei edes yli 200000km muilla kuin Mercedes Benz E:llä ja Sprinterillä sekä Volkswagen Caddyllä!
Linkin tilastossa kaikkien Toyotan mallien ka kilometrit on 111000km. Japseista eniten on ajettu Mitsubishillä 133000km. Sekin jää kauas Volkswagenista ja Skodasta, joilla on ajettu 144000km ja 137000km.
Vuonna 2014 käyttöön otettujen japsien keskiarvokilometrit jää vaatimattomalle tasolle.
Pitää olla melkoinen puusilmä jos näkee niillä ajetyn enemmän kuin eurooppalaisilla.Mitä horiset, ei tuo ole ensimmäinen linkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on se yksi ja ainoa Trafin tietokanta josta saa eri autojen ja vuosimallien kilometrit luotettavasti
http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/
Kaikki noiden lehtien antamat luvut ovvat täältä. Niissä lukee aina lähteenä Traficom.
JOs annatte minulle yhden tai useamman (Max5) automallin ja ja miltä vuosilta haluatte kilometrit niin voin antaa ne tähän jos ette itse osaa. Esimerkkinä Octavia, Golf ja Corolla.Toyota Mallit yhteensä 19917 19,8 233000
Toyota AVENSIS 4900 24,3 262000
Toyota AVENSIS VERSO 334 21,3 303000
Toyota COROLLA 8873 18,9 212000
VERSO 1922 16,7 273000
Toyota LAND CRUISER 537 17,5 346000
Toyota PRIUS 117 31,6 245000
Toyota RAV4 714 15,3 244000
Toyota YARIS 1859 16,5 162000
Toyota YARIS VERSO 377 21,2 211000
Volkswagen Mallit yhteensä 13659 34,3 246000
Volkswagen BORA 910 27,5 219000
Volkswagen CADDY 173 26,6 259000
Volkswagen GOLF 5796 35,4 233000
Volkswagen GOLF PLUS 844 37,1 207000
Volkswagen JETTA 432 42,1 238000
Volkswagen PASSAT 2582 31,8 296000
Volkswagen POLO 1370 31,2 171000
Volkswagen TOUAREG 150 28,0 294000
Volkswagen TOURAN 834 43,3 307000
Volkswagen TRANSPORTER 344 33,7 392000
Nissan Mallit yhteensä 9884 31,0 208000
Nissan ALMERA 3343 25,0 184000
Nissan ALMERA TINO 697 27,6 195000
Nissan MICRA 928 31,8 159000
Nissan PATHFINDER 115 48,7 349000
Nissan PRIMERA 3950 34,5 231000
Nissan X-TRAIL 638 40,8 254000
Opel Mallit yhteensä 5737 39,2 232000
Opel ASTRA 3262 38,3 227000
Opel CORSA 201 34,8 152000
Opel MERIVA 225 35,6 178000
Opel VECTRA 1497 41,0 259000
Opel ZAFIRA 389 44,5 259000
Peugeot Mallit yhteensä 7015 37,0 207000
Peugeot 206 1974 33,6 157000
Peugeot 307 2779 37,8 218000
Peugeot 407 1819 39,1 237000
Peugeot 607 168 35,1 264000
Peugeot 807 101 54,5 257000
Porsche Mallit yhteensä 228 14,9 153000
Renault Mallit yhteensä 5033 45,6 198000
Renault CLIO 685 34,3 149000
Renault LAGUNA 764 50,9 223000
Renault MEGANE 1935 46,3 210000
Renault MODUS 260 41,2 154000
Renault SCENIC 1051 50,1 206000
Renault TWINGO 171 38,0 128000
Eipä noissa hirveitä eroja ole, aivan mallista kiinni, mitä käytetään ammattiliikenteessä ja pikkuaautoilla ajetaan vhemmän kuin isommilla.
Kun tallentaa Henkilöautojen-määräaikaiskatsastusten-vuositilasto-2020.xlsx
on helppo selata kaikki kerralla hakematta jokaista erikseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Mallit yhteensä 19917 19,8 233000
Toyota AVENSIS 4900 24,3 262000
Toyota AVENSIS VERSO 334 21,3 303000
Toyota COROLLA 8873 18,9 212000
VERSO 1922 16,7 273000
Toyota LAND CRUISER 537 17,5 346000
Toyota PRIUS 117 31,6 245000
Toyota RAV4 714 15,3 244000
Toyota YARIS 1859 16,5 162000
Toyota YARIS VERSO 377 21,2 211000
Volkswagen Mallit yhteensä 13659 34,3 246000
Volkswagen BORA 910 27,5 219000
Volkswagen CADDY 173 26,6 259000
Volkswagen GOLF 5796 35,4 233000
Volkswagen GOLF PLUS 844 37,1 207000
Volkswagen JETTA 432 42,1 238000
Volkswagen PASSAT 2582 31,8 296000
Volkswagen POLO 1370 31,2 171000
Volkswagen TOUAREG 150 28,0 294000
Volkswagen TOURAN 834 43,3 307000
Volkswagen TRANSPORTER 344 33,7 392000
Nissan Mallit yhteensä 9884 31,0 208000
Nissan ALMERA 3343 25,0 184000
Nissan ALMERA TINO 697 27,6 195000
Nissan MICRA 928 31,8 159000
Nissan PATHFINDER 115 48,7 349000
Nissan PRIMERA 3950 34,5 231000
Nissan X-TRAIL 638 40,8 254000
Opel Mallit yhteensä 5737 39,2 232000
Opel ASTRA 3262 38,3 227000
Opel CORSA 201 34,8 152000
Opel MERIVA 225 35,6 178000
Opel VECTRA 1497 41,0 259000
Opel ZAFIRA 389 44,5 259000
Peugeot Mallit yhteensä 7015 37,0 207000
Peugeot 206 1974 33,6 157000
Peugeot 307 2779 37,8 218000
Peugeot 407 1819 39,1 237000
Peugeot 607 168 35,1 264000
Peugeot 807 101 54,5 257000
Porsche Mallit yhteensä 228 14,9 153000
Renault Mallit yhteensä 5033 45,6 198000
Renault CLIO 685 34,3 149000
Renault LAGUNA 764 50,9 223000
Renault MEGANE 1935 46,3 210000
Renault MODUS 260 41,2 154000
Renault SCENIC 1051 50,1 206000
Renault TWINGO 171 38,0 128000
Eipä noissa hirveitä eroja ole, aivan mallista kiinni, mitä käytetään ammattiliikenteessä ja pikkuaautoilla ajetaan vhemmän kuin isommilla.
Kun tallentaa Henkilöautojen-määräaikaiskatsastusten-vuositilasto-2020.xlsx
on helppo selata kaikki kerralla hakematta jokaista erikseen.Skoda Mallit yhteensä 4554 34,4 269000
Skoda FABIA 879 33,6 210000
Skoda OCTAVIA 3484 34,7 283000
Skoda SUPERB 191 32,5 291000
Skodat vielä kun nekin kiihotti niin kovasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda Mallit yhteensä 4554 34,4 269000
Skoda FABIA 879 33,6 210000
Skoda OCTAVIA 3484 34,7 283000
Skoda SUPERB 191 32,5 291000
Skodat vielä kun nekin kiihotti niin kovasti.Nuo on siis vuoden 2005.
Tässä vuodet yhteensä
Vuodet yhteensä Volkswagen GOLF 48536 17,4 170000
Vuodet yhteensä Toyota COROLLA 31244 12,9 183000
Vuodet yhteensä Nissan ALMERA 6008 23,1 177000
Vuodet yhteensä Nissan ALMERA TINO 846 27,3 194000
Vuodet yhteensä Nissan PRIMERA 9348 33,6 218000 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo on siis vuoden 2005.
Tässä vuodet yhteensä
Vuodet yhteensä Volkswagen GOLF 48536 17,4 170000
Vuodet yhteensä Toyota COROLLA 31244 12,9 183000
Vuodet yhteensä Nissan ALMERA 6008 23,1 177000
Vuodet yhteensä Nissan ALMERA TINO 846 27,3 194000
Vuodet yhteensä Nissan PRIMERA 9348 33,6 218000Pitää ymmärtää vaan että tuo vuodet yhteensä -vertailu voi johtaa harhaan, koska eri merkkejä/malleja on rekisteröity eri vuosina eri määriä.
Vuodet yhteensä -vertailun mukaan Corollalla on ajettu enemmän (183 tkm) kuin Golfilla 170 tkm). Kuitenkin jos vertaa käyttööottovuosittain niin kaikkina yksittäisinä käyttöönottovuosina 2005-2017 Golf on enemmän ajettu. Corollat ovat keskimäärin vanhempia, jolloin niihin on kertynyt enemmän kilometrejä kokonaisuutena mutta suhteessa autoon ikään Golfilla kuitenkin ajetaan enemmän.
- Anonyymi
Ei kyllä paljoa tainnut lukijat kostua tuosta käytetyn käyttötestistä, taisi olla vaan yksi sivu per lehti juttua tuosta.
Ketosen Tapion aikaan käytetyn kestotestissä oli sivukaupalla mielenkiintoista juttua remonteista ja tapahtumista matkan varrella muutenkin. Miksei nykyään voida kertoa yhtä seikkaperäisesti asioista, monesti jää kovin pintaraapaisuksi joku yhden sivun juttu.- Anonyymi
Golf on ominaisuuksiltaan niin hyvä auto että sitä käytettään muitten saman hintaisten vertailukohteena.. Samoin rengastesteihinkään ei kelpaa juuri muu auto kun Golf. Kertoo jo paljon autosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Golf on ominaisuuksiltaan niin hyvä auto että sitä käytettään muitten saman hintaisten vertailukohteena.. Samoin rengastesteihinkään ei kelpaa juuri muu auto kun Golf. Kertoo jo paljon autosta.
Juu, moottorivkoja, vaihteistovikoja, päästöhujauksia mitä muissa ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Golf on ominaisuuksiltaan niin hyvä auto että sitä käytettään muitten saman hintaisten vertailukohteena.. Samoin rengastesteihinkään ei kelpaa juuri muu auto kun Golf. Kertoo jo paljon autosta.
Haha...kukahan mahtaa päättää ja MIKSI Golf valitaan rengastesteihin? Eiköhän tässäkin asiassa ole jokin sauna/viina/naiset-voitelu tehnyt tehtävänsä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Golf on ominaisuuksiltaan niin hyvä auto että sitä käytettään muitten saman hintaisten vertailukohteena.. Samoin rengastesteihinkään ei kelpaa juuri muu auto kun Golf. Kertoo jo paljon autosta.
Kyllä, VW huipuajettava, Toyotat aina huteroita ja vaarallisia.
- Anonyymi
"Miksei nykyään voida kertoa yhtä seikkaperäisesti asioista, monesti jää kovin pintaraapaisuksi joku yhden sivun juttu."
Kun totuus selviää se riittää
kuka jaksaa lukea jaaritteluja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, moottorivkoja, vaihteistovikoja, päästöhujauksia mitä muissa ei ole.
Ja 1974 ja 1975 mallin Golfista katkesi korikin, alle 100 000 km ajossa, tiesin sen ja ostin.
Ja siitä asti on aina yksi Golffi ollut kotipihassa. Nykyään Golffi ja Skoda. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haha...kukahan mahtaa päättää ja MIKSI Golf valitaan rengastesteihin? Eiköhän tässäkin asiassa ole jokin sauna/viina/naiset-voitelu tehnyt tehtävänsä
Miksi joku haluaisi sponssata tietyn automerkin käytettäväksi rengastesteissä? Ei rengastesteissä huomio ole millään tavalla autossa.
Kyllä se vaan on niin että Golf johdonmukaisena ja tunnokkaana ajettavana sopii hyvin rengastesteihin, toisin kuin nuo tunnottomat ja huojakat riisipussit. - Anonyymi
Tuulilasi on ihan pelle lehti nykyään, ei kai tuollaista viihddpläjäystä kukaan otaan tosissaan. Sitä paitsi joko asennevamma heillä vag konsernin autoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haha...kukahan mahtaa päättää ja MIKSI Golf valitaan rengastesteihin? Eiköhän tässäkin asiassa ole jokin sauna/viina/naiset-voitelu tehnyt tehtävänsä
Voi sitä uskotella itselleen mitä haluaa. Tosiaioiddn tunnustaminen on kuitenkin viisauden alku
- Anonyymi
Golf vastaan Corolla: 6 - 0.
- Anonyymi
Vikojen määrässä, tottahan toki.
- Anonyymi
Joku autotoimittaja sanoi jo 20 v sitten että Golf käy kaikille, duunarista professoriin. Sen salaisuus on ajattomuus, helppous, ajettavuus, ergonomia, jämäkkyys ja hyvät moottorit. Japsit ja ranskikset menee parissa vuodessa muotoilultaan vanhoiksi, Golf ei koskaan kuten ei Kuplakaan (se originaali).
- Anonyymi
En jaksa ymmärtää tuota Volkkari villitystä. Itse en ottaisi mitään volkkaria, en audia enkä skodaa.
- Anonyymi
Aloittaja kun vielä opettelisi ymmärtämään lukemaansa sisältöä niin huomaisi, että uutinen koskee KAIKKIA käytettyjä autoja merkistä riippumatta. Ei siis pelkästään jotain karvalakki golffin reuhkaa, joka nyt vaan sattui esimerkiksi tuohon uutiseen.
PS. Ja en omista enkä aja Toyotalla. - Anonyymi
Golfit seisovat autoliikkeiden ja lähinnä jobbarien takapihoilla nokkaketju- ja vaihteistovikaisina. Sen vuoksi aloitukseen on kirjoitettu ylistyslaulu.
- Anonyymi
Aasian autot sopii riisin kuskaamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aasian autot sopii riisin kuskaamiseen.
Sopivatko Vagit sitten perunoiden ja kaalin kuskaamiseen?
- Anonyymi
Miksi DSG-vaihteiset seisoo liikkeissä paksun pölyn peitossa ?
- Anonyymi
Vag tehtaan vika pommeja. Tutuilla on tarpeeksi volkkareita ja sitä vikojen määrää! Ihmevikoja eri vuosimalleissa mutta takuu aikana ovat suht tyytväisiäkun menee aina takuuseen korjaukset. Kyllä pitää olla volkkarilasit päässä jos kehuu moista vikatiheyttä.
Itse ajelen huolettomasti luksus japsilla. Onneksi saa valita millä ajaa.- Anonyymi
Tässä taitaa olla vuoden vitsi. Luksus Japsilla !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä taitaa olla vuoden vitsi. Luksus Japsilla !
Teroilla on hyviä vitsejä jokapäivä loputtomasti, niitä ei kannata vakavasti ottaa kun Golfin kova kysyntä käytettynä noinkin pahalta tuntuu.
- Anonyymi
Vähän samat fiilikset parista VAG:laisesta. Audi oli ihan päevä auto (paitti se umpisurkea vaihteisto) kun oli liisari. Omaksi ei tulisi kuuloonkaan tuollaista ostaa.
Ehkä sitten voisi taas harkita kun on siirtyminen sähköautoon. Tykkäsin ajaa mutta vaihteiston kanssa en tullut toimeen.
- Anonyymi
Paljonko pitäisi itse kullekin maksaa, että ostaisi Toyotan? Koko kauppasumma.
- Anonyymi
Minunkin tytär osti suomen halvimman 120 000 km ajetu , automaattilootallisen, skoda farkun , katseli 3-4 kk ja osti.
Ajovalopolttimot ja tuulilasi piti uusia ja renkaat ostaa. Myyjä toi vielä sen kotipihaan 15o km päästä.
Oli 3,5 vuotta ja keväällä myi 230 00o km ajettuna. 1700 e edullisemmin kuin osti. Oven lukon, akun joutui uusimaan. - Anonyymi
olisi kyllä melkoinen häpeä saada turpaansa käytetyn volkkarin takia xD
- Anonyymi
Miksi ostaisi vikapesää huijausmodella, en ymmärrä eikä ymmärrä moni muukaan
- Anonyymi
Toyotan vaihtoautot ovat loppuunmyyty, mutta Volkswagenit seisovat myymättöminä liikkeissä
Autotalli.comin mukaan myynnissä on tällä hetkellä peräti 4.201 Volkswagen-vaihtoautoa, mutta Toyotia vain 2811.
Miksi näin, vaikka seitsemän kymmenestä Toyotan ostajasta tuo liikkeeseen käytetyn Toyotan ja Toyotia myydään joka kuukausi lähes puolta enemmän kuin Volkswageneita.
Vastaus:
Volkswagenit eivät kelpaa uutena aivätkä käytettynä. - Anonyymi
minkä takia tappelevat on oita kolfeja nähty 30vuotta.
- Anonyymi
ei uskalla ostaa mitään vw autoa jos ajettu yli 100000km ehkä 30000 ajettuna ja myyntiin kun 110000km ajettu.
- Anonyymi
Tojotalla ei koskaan ajeta yli 100 000 kilometriä. Miksi ei? Koska isoissa Tojoissa (esim. Camry tai Land Cruiser) omistajana on vanhat papat ja ukot, jotka eivät uskalla ajaa kauas, vaan pyörivät omilla huudeilla. Pikku-Tojoilla ajetaan puolestaan perheen II-autona kaupunkiajoja ja pitkille matkoille valitaan se perheen I-auto.
Poikkeus on Hi-Ace tai Pro-Ace jotka ovat raksaukkojen työjuhtia. Niissä tulee helposti 300 000 km täyteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotalla ei koskaan ajeta yli 100 000 kilometriä. Miksi ei? Koska isoissa Tojoissa (esim. Camry tai Land Cruiser) omistajana on vanhat papat ja ukot, jotka eivät uskalla ajaa kauas, vaan pyörivät omilla huudeilla. Pikku-Tojoilla ajetaan puolestaan perheen II-autona kaupunkiajoja ja pitkille matkoille valitaan se perheen I-auto.
Poikkeus on Hi-Ace tai Pro-Ace jotka ovat raksaukkojen työjuhtia. Niissä tulee helposti 300 000 km täyteen.Minusta noissa isoissa kilometrimäärissä ei ole kyllä mitään hienoa, että viettää ainakin puolet elämästään maanteillä. Itse ainakin tiedän parempaakin tekemistä tuollekin ajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta noissa isoissa kilometrimäärissä ei ole kyllä mitään hienoa, että viettää ainakin puolet elämästään maanteillä. Itse ainakin tiedän parempaakin tekemistä tuollekin ajalle.
Itse olen omistanut 2 VW Golfia. Ne molemmat olen ostanut uutena. Ensimmäinen Golf IV sukupolven 2.0 autom. variant oli hyvä auto. Alussa oli useita pikkuvikoja,mutta kun niistä päästiin niin auto toimi moitteettomasti 15 vuotta. Ainoa huonopuoli oli suuri polttoaineen kulutus. Taajama-ajossa 10.0 litraa ja maantieajossa 7.5 litraa. Perävaunu täyteenlastattuna kulutus oli jopa 14.5. Vuonna 2015 ostin Golf VII sarjan Variantin manuaalivaihteistolla ja nyt olen ajanut sillä 135 000 km. Auto on nyt yli 6 vuotta vanha ja ei ole ollut yhtään vikaa.
Auto kuluttaa hyvin vähän. Helposti pääsee 4.5 l/100 km ja raskaalla kaasujalalla 5.8 l/ 100 km. Olen ollut hyvin tyytyväinen autooni. Myös lehdistö on kehunut autoa "kaikkien aikojen vähä vikaisin Golf" ja samaan hengenvetoon toivoneet,että uusi VIII -sarjan Golf jatkaisi tätä hyvää perinnettä. 2021 Golf on saanut asiantuntijoilta paljon moitetta siitä,että kaikki kätevät katkaisimet on poistettu koelaudasta ja hipaisunäyttö on sekava .
kaikki yksinkertaiset asiat pitää mennä näytön valikon kautta. Mielestäni tässä kärsii liikenneturvallisuus kun huomio kiinnittyy johonkin näytöpäätteeseen ajonaikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotalla ei koskaan ajeta yli 100 000 kilometriä. Miksi ei? Koska isoissa Tojoissa (esim. Camry tai Land Cruiser) omistajana on vanhat papat ja ukot, jotka eivät uskalla ajaa kauas, vaan pyörivät omilla huudeilla. Pikku-Tojoilla ajetaan puolestaan perheen II-autona kaupunkiajoja ja pitkille matkoille valitaan se perheen I-auto.
Poikkeus on Hi-Ace tai Pro-Ace jotka ovat raksaukkojen työjuhtia. Niissä tulee helposti 300 000 km täyteen.Et sitten näköjään osaa lukea tuota mainostaamaasi trafin tilastoa :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen omistanut 2 VW Golfia. Ne molemmat olen ostanut uutena. Ensimmäinen Golf IV sukupolven 2.0 autom. variant oli hyvä auto. Alussa oli useita pikkuvikoja,mutta kun niistä päästiin niin auto toimi moitteettomasti 15 vuotta. Ainoa huonopuoli oli suuri polttoaineen kulutus. Taajama-ajossa 10.0 litraa ja maantieajossa 7.5 litraa. Perävaunu täyteenlastattuna kulutus oli jopa 14.5. Vuonna 2015 ostin Golf VII sarjan Variantin manuaalivaihteistolla ja nyt olen ajanut sillä 135 000 km. Auto on nyt yli 6 vuotta vanha ja ei ole ollut yhtään vikaa.
Auto kuluttaa hyvin vähän. Helposti pääsee 4.5 l/100 km ja raskaalla kaasujalalla 5.8 l/ 100 km. Olen ollut hyvin tyytyväinen autooni. Myös lehdistö on kehunut autoa "kaikkien aikojen vähä vikaisin Golf" ja samaan hengenvetoon toivoneet,että uusi VIII -sarjan Golf jatkaisi tätä hyvää perinnettä. 2021 Golf on saanut asiantuntijoilta paljon moitetta siitä,että kaikki kätevät katkaisimet on poistettu koelaudasta ja hipaisunäyttö on sekava .
kaikki yksinkertaiset asiat pitää mennä näytön valikon kautta. Mielestäni tässä kärsii liikenneturvallisuus kun huomio kiinnittyy johonkin näytöpäätteeseen ajonaikana.Se on se ahneus, valikot tulee halvemmaksi kuin katkaisimet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten näköjään osaa lukea tuota mainostaamaasi trafin tilastoa :D
Kerro lisää fuusiosta autoissa.
- Anonyymi
juu
toyota papat ostelee kohta uutta vetyMiraita- Anonyymi
Sähköauto on vain välivaihe. kun Vetyyn liittyvät ongelmat on poistuneet (Ihminen kun on älykäs eläin) niin Vetyauto on se lopullinen voehtoalinta ihmiskunnalle. Ja hyvä niin. paras vaihtoehto vaihtoehto varmasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on vain välivaihe. kun Vetyyn liittyvät ongelmat on poistuneet (Ihminen kun on älykäs eläin) niin Vetyauto on se lopullinen voehtoalinta ihmiskunnalle. Ja hyvä niin. paras vaihtoehto vaihtoehto varmasti.
Enpä ole täysin vakuuttunut ihmislajin älykkyydestä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on vain välivaihe. kun Vetyyn liittyvät ongelmat on poistuneet (Ihminen kun on älykäs eläin) niin Vetyauto on se lopullinen voehtoalinta ihmiskunnalle. Ja hyvä niin. paras vaihtoehto vaihtoehto varmasti.
Painavia tankkeja ja räjähdysherkkyyttä ei pystytä koskaan ratkaisemaan.
- Anonyymi
Se joka TSI DSG'n itselleen haluaa on vähintääkin hullu.
- Anonyymi
Onneksi "millä autolla ajat" -kehtaaminen helpottaa kun vanhenee. Voi sitten vapaammin ajaa millä autolla haluaa, eikä mieti koko ajan sitä, mitä muut autosta ajattelee.
Itsekin voisin näin vanhana pappana valita Toyotan. Sehän on kuitenkin vanhojen pappojen auto. Paiti Yaris, joka on lyhyiden matkojen kauppa-auto kaikille.- Anonyymi
"Onneksi "millä autolla ajat" -kehtaaminen helpottaa kun vanhenee. Voi sitten vapaammin ajaa millä autolla haluaa, eikä mieti koko ajan sitä, mitä muut autosta ajattelee."
Tällaiselle auton ominaisuuksiin keskittyvälle kriteerit lähtevät omista lähtökohdista. Ehkä Toyota oppii joskus tekemään auton joka pääsee eurooppalaisten tasolle ergonomiassa, designissa ja mukavuudessa. Sitten voisin sellaisen ostaa. Tähän saakka jokainen Toyotan koeajo on päätynyt pettymykseen noilla alueilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onneksi "millä autolla ajat" -kehtaaminen helpottaa kun vanhenee. Voi sitten vapaammin ajaa millä autolla haluaa, eikä mieti koko ajan sitä, mitä muut autosta ajattelee."
Tällaiselle auton ominaisuuksiin keskittyvälle kriteerit lähtevät omista lähtökohdista. Ehkä Toyota oppii joskus tekemään auton joka pääsee eurooppalaisten tasolle ergonomiassa, designissa ja mukavuudessa. Sitten voisin sellaisen ostaa. Tähän saakka jokainen Toyotan koeajo on päätynyt pettymykseen noilla alueilla.No eihän se Toyota paras ole, mutta kuitenkin aika halpa. Jos pettymykset ja hinnan suhteuttaa, lopputulos voi olla ookoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onneksi "millä autolla ajat" -kehtaaminen helpottaa kun vanhenee. Voi sitten vapaammin ajaa millä autolla haluaa, eikä mieti koko ajan sitä, mitä muut autosta ajattelee."
Tällaiselle auton ominaisuuksiin keskittyvälle kriteerit lähtevät omista lähtökohdista. Ehkä Toyota oppii joskus tekemään auton joka pääsee eurooppalaisten tasolle ergonomiassa, designissa ja mukavuudessa. Sitten voisin sellaisen ostaa. Tähän saakka jokainen Toyotan koeajo on päätynyt pettymykseen noilla alueilla.Ennen kuin tilasin aiemman autoni F30 sarjaisen buimurin, olisi pitänyt uskoa koeajokokemustani. Auto oli karmea jaa eikä sitä paja ikinä saanut ajoltaan kuntoon. Penkit oli pahinta mitä missään autossani on ollut. Tyhmyyksissäni otin ns. sporttipenkit mitkä painoi ikävästi jalkoja mutta koska liikkeessä ei ollut ristiseläntuellista autoa en sitä päässyt kokeilemaan enkä siis myöskään tilannut ja tämä oli virhe. bemarin penkit ilman lisävarusteista risiselän tukea (mikä taviautoissa on kaikissa vakiona) oli ehkä maailman huonoin penkki. 45min oli maksiajoaika ilman taukoa.
Bemarin ohjaus ja suuntavakaus ei nykyäänkään ole kummoinen. Tahmeaksi sitä ohjausta kehuttiin uusimmassakin Tuulilasissa. pahinta F30ssä kuitenkin oli se että auto valui todella pahasti tien kallistuksissa ja ratista piti kammeta jatkuvasti vastaan. Sama vika tietty Audissakin mutta Audit ei hae niin kuin bemarit. Audin vakio penkki menetteli kun osti lisävarusteisen ristiselän tuen mikä tosiaan muissa vakiona.
Volvojen ergonomia on vakiona kunnossa mutta germaanien ei.
uusien Tojottimien penkit on jo paljonkin parempia kuin germaani premiumien vakiot, näin ainakin omalle selälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onneksi "millä autolla ajat" -kehtaaminen helpottaa kun vanhenee. Voi sitten vapaammin ajaa millä autolla haluaa, eikä mieti koko ajan sitä, mitä muut autosta ajattelee."
Tällaiselle auton ominaisuuksiin keskittyvälle kriteerit lähtevät omista lähtökohdista. Ehkä Toyota oppii joskus tekemään auton joka pääsee eurooppalaisten tasolle ergonomiassa, designissa ja mukavuudessa. Sitten voisin sellaisen ostaa. Tähän saakka jokainen Toyotan koeajo on päätynyt pettymykseen noilla alueilla.Minulla ei ole kokemusta Toyotoista, mutta muista japseista ja eurooppalaista on, saman kokoluokan autoissa japsit ei todellakaan häviä eurooppalaisille ominaisuuksissa eikä laadussa. Vanhoissa Toyotoissa haukuttiin ajo-ominaisuuksia, mutta nykyään taitavat olla samalla tasolla. Vikatilastoissa eurooppalaiset häviää japseille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen kuin tilasin aiemman autoni F30 sarjaisen buimurin, olisi pitänyt uskoa koeajokokemustani. Auto oli karmea jaa eikä sitä paja ikinä saanut ajoltaan kuntoon. Penkit oli pahinta mitä missään autossani on ollut. Tyhmyyksissäni otin ns. sporttipenkit mitkä painoi ikävästi jalkoja mutta koska liikkeessä ei ollut ristiseläntuellista autoa en sitä päässyt kokeilemaan enkä siis myöskään tilannut ja tämä oli virhe. bemarin penkit ilman lisävarusteista risiselän tukea (mikä taviautoissa on kaikissa vakiona) oli ehkä maailman huonoin penkki. 45min oli maksiajoaika ilman taukoa.
Bemarin ohjaus ja suuntavakaus ei nykyäänkään ole kummoinen. Tahmeaksi sitä ohjausta kehuttiin uusimmassakin Tuulilasissa. pahinta F30ssä kuitenkin oli se että auto valui todella pahasti tien kallistuksissa ja ratista piti kammeta jatkuvasti vastaan. Sama vika tietty Audissakin mutta Audit ei hae niin kuin bemarit. Audin vakio penkki menetteli kun osti lisävarusteisen ristiselän tuen mikä tosiaan muissa vakiona.
Volvojen ergonomia on vakiona kunnossa mutta germaanien ei.
uusien Tojottimien penkit on jo paljonkin parempia kuin germaani premiumien vakiot, näin ainakin omalle selälle.Ristiseläntuki ja yleensäkin penkit yksi tärkeimmistä autoissa. Omista autoista Primerassa oli paras penkki, joissakin autoissa sattuu selkään ja muutaman tunnin jälkeen ei meinaa päästä enää ylös.
- Anonyymi
eipä noita uskalla muuten ostaa kuin TM tutkimina ja käyttäminä juu
- Anonyymi
Golffi on parempi ajettava kuin 3 sarjan tai F10/11 bemari paljon ajettuna!
- Anonyymi
On minulla kyllä huiman hyvä hinta/laatu Golffi. Hyvä maavara, sopivan pitkä ja pehmeä jousitus. Ja se ajettavuus eli kahdella sormella voi pitää ratista kiinni kyynärpää lepää ovessa ja ajaa mutkaisia teitä, mihinkään ei puolla ja kulkee suoraan. Isompi ja paljon uudempi auto on yleensä paljon epämääräisempi ajettava.
Juuri laitoin kerralla kaikki 4 pyöränlaakereita, eteen alapallonivelet, raidetangonpäät, uusi termostaatti, vaihdoin vaihteistoöljyt. On halpoja nuo laatumerkin osat.
Ajatelkaa 299560 km. 4 variant 1.6 golfin mittarissa, kilise, narise, pidä mitään ylimääräistä ääntä. Ei huomaa eroa oliko tälläinen muutaman vuoden ikäinen 50tkm ajettu vai 18 vuotias!
Aivan ruosteeton pyöränkaaria ja helmoja myöten. Autoglymin puhdistavalla joka vuosi pidetty puhtaana ja kultaa päälle.- Anonyymi
Sehän on tunnoton ohjaus jos kahdella sormella pystyy ohjaamaan.
Nissanissa alle 300 000 vain yksi laakeri vaihdettu, korjaamolla sanoi ettei kannata vaihtaa toiseen, eikä näköjään tarvinnut. Vaihteistoäljyjä tai termostaattia ei tarvitse normaalisti vaihtaa koskaan. Yli 20v, pesin vain 1-2x vuodessa ja automaatin vaha, alkoihan siihen jo vähän pintaruostetta tulla, muuten maalipinta kuin uusi. Vain pikkukorjauksia, todella halvat kilometrit. Olisivat varmaan ikuisia vehkeitä jos viitsisi puunata kuten sinä.
Tietysti kannattaa pitääkin hyvässä kunnossa jos aikoo pitää pitkään, minulla ei ollut tarkoitus, mutta tuli pidettyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on tunnoton ohjaus jos kahdella sormella pystyy ohjaamaan.
Nissanissa alle 300 000 vain yksi laakeri vaihdettu, korjaamolla sanoi ettei kannata vaihtaa toiseen, eikä näköjään tarvinnut. Vaihteistoäljyjä tai termostaattia ei tarvitse normaalisti vaihtaa koskaan. Yli 20v, pesin vain 1-2x vuodessa ja automaatin vaha, alkoihan siihen jo vähän pintaruostetta tulla, muuten maalipinta kuin uusi. Vain pikkukorjauksia, todella halvat kilometrit. Olisivat varmaan ikuisia vehkeitä jos viitsisi puunata kuten sinä.
Tietysti kannattaa pitääkin hyvässä kunnossa jos aikoo pitää pitkään, minulla ei ollut tarkoitus, mutta tuli pidettyä.Liikkuu näköjään omassakin sormenpäillä kaupunkinopeuksissa, mutta maantienopeuksilla pitäisi yleensä tulla ohjaus jäykemmnäksi, en ole testannut. Peukalohangassa olen aina pitänyt rattia yhdellä kädellä kyynärpää "ikkunalaudalla", pitäisi totutella pitämään käsinojalla.
Mukavan kevythän tuo sähköhydraulinen on ja tavallaan tunnottomampi, entisessä oli jäykempi hydraulinen, toisessa taas kevyt hydraulinen ja hyvä sekin oli ajaa. Pahempi jos sähköinen laittaa nopeissa liikkeissä vastaan kuten joissakin kuulema tekee.
- Anonyymi
Mahdottoman hyvä istua ja ajaa golfilla, näissä penkeissä.
https://i.ibb.co/kBHMfFC/penkki-Golf.jpg- Anonyymi
Liian vaalea, mutta hyvät sivutuet. Omassa vähän turhan kova penkki ja pintakin kovantuntuista kangasta, mutta ei ainakaan vielä ole selkä kipeytynyt lyhyillä matkoilla.
- Anonyymi
Ei saa istua kyydissä kun auto on hinurin lavalla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584