Paljonko suuhygienisti tienaa?

Anonyymi

Kertokaas millainen se suuhygienistin työ on. Onko se ”worth it” kouluttautua suuhygienistiksi? Millaista palkkaa, kuinka pitkiä päiviä. Olen mietiskellyt alaa.

5

7409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo ei todellakaan. Kaikki suuhygienistit vihaa työtään. Fyysisesti rankkaa ja joudut 100% varmuudella käsileikkauksiin jos teet kymmentä vuotta. Palkka on lähes sama kuin hammashoitajalla eli noin 2500e, verojen jälkeen 1800e napsahtaa tilille. Duunissa paiskit niska limassa töitä kauheella kiireellä ilman taukoja ja himassa oot niin uupunut, että pystyt vaan nukkumaan. Ei mitään järkeä 1800e nettopalkalla. Jos hammashoito kiinnostaa niin joko hammashoitaja tai suoraan hammaslääkäri. Hammashoitaja vaan avustaa ja palkka melkein sama. Lääkärillä taas hyvä palkka ja paljon etenemismahdollisuuksia. Shg on kuin pieni hml hammashoitajan palkalla, ei minkäänlaisia etenemismahdollisuuksia ja terveyden tulet menettämään 100% varmuudella. Yksikään nuorempi henkilö ei tuu tekemään näitä hommia eläkeikään vaan joutuu kouluttautumaan uudelleen toiselle alalle, koska vaikka pää kestäisi niin kroppa ei.

Sote-alalla oleva äitini sanoi mulle, ettei missään nimessä kannata opiskella soteen Suomessa, mutta mun näemmä piti tehdä omat virheeni jotta opin. Olkaa te muut fiksumpia. Terveydenhuolto on rakennettu täysin lääkäreille. Jos haluutte alalle niin opiskelkaa lääkäreiksi. Muut elää köyhyydessä ja todella kurjissa työoloissa. Yleensä hoitajia haukutaan sillä, ettei niillä riittänyt älliä lääkäreiksi ja tätä menoa seurattuani oon alkanu olemaan samaa mieltä. Tää työ on niin hirveetä, että ei tätä kukaan fiksu ihminen tee. Oon nyt opiskelemassa pois alalta, kuten jokainen samalta luokalta valmistunut.

• Anonyymi

suuhygienistinä 4200€ kk + lomarahat helsingissä yksityisellä.

• Anonyymi

kauan oot ollu alalla

• Anonyymi

Jos haluat pillata itselleni ja perhesi elämää opiskelle Shg.
      T shg jo 10v.

• Anonyymi

mitä tarkoitat tälläå

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      547
      1787
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      877
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      719
    6. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      707
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      676
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      628
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe