Kertokaas millainen se suuhygienistin työ on. Onko se ”worth it” kouluttautua suuhygienistiksi? Millaista palkkaa, kuinka pitkiä päiviä. Olen mietiskellyt alaa.
Paljonko suuhygienisti tienaa?
3
4111
Vastaukset
- Anonyymi
Joo ei todellakaan. Kaikki suuhygienistit vihaa työtään. Fyysisesti rankkaa ja joudut 100% varmuudella käsileikkauksiin jos teet kymmentä vuotta. Palkka on lähes sama kuin hammashoitajalla eli noin 2500e, verojen jälkeen 1800e napsahtaa tilille. Duunissa paiskit niska limassa töitä kauheella kiireellä ilman taukoja ja himassa oot niin uupunut, että pystyt vaan nukkumaan. Ei mitään järkeä 1800e nettopalkalla. Jos hammashoito kiinnostaa niin joko hammashoitaja tai suoraan hammaslääkäri. Hammashoitaja vaan avustaa ja palkka melkein sama. Lääkärillä taas hyvä palkka ja paljon etenemismahdollisuuksia. Shg on kuin pieni hml hammashoitajan palkalla, ei minkäänlaisia etenemismahdollisuuksia ja terveyden tulet menettämään 100% varmuudella. Yksikään nuorempi henkilö ei tuu tekemään näitä hommia eläkeikään vaan joutuu kouluttautumaan uudelleen toiselle alalle, koska vaikka pää kestäisi niin kroppa ei.
Sote-alalla oleva äitini sanoi mulle, ettei missään nimessä kannata opiskella soteen Suomessa, mutta mun näemmä piti tehdä omat virheeni jotta opin. Olkaa te muut fiksumpia. Terveydenhuolto on rakennettu täysin lääkäreille. Jos haluutte alalle niin opiskelkaa lääkäreiksi. Muut elää köyhyydessä ja todella kurjissa työoloissa. Yleensä hoitajia haukutaan sillä, ettei niillä riittänyt älliä lääkäreiksi ja tätä menoa seurattuani oon alkanu olemaan samaa mieltä. Tää työ on niin hirveetä, että ei tätä kukaan fiksu ihminen tee. Oon nyt opiskelemassa pois alalta, kuten jokainen samalta luokalta valmistunut. - Anonyymi
suuhygienistinä 4200€ kk + lomarahat helsingissä yksityisellä.
- Anonyymi
Jos haluat pillata itselleni ja perhesi elämää opiskelle Shg.
T shg jo 10v.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1122546- 842221
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai631732- 561727
- 1641651
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581526Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461516- 1181280
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261216Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket271207