Paljonko suuhygienisti tienaa?

Anonyymi

Kertokaas millainen se suuhygienistin työ on. Onko se ”worth it” kouluttautua suuhygienistiksi? Millaista palkkaa, kuinka pitkiä päiviä. Olen mietiskellyt alaa.

3

1325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo ei todellakaan. Kaikki suuhygienistit vihaa työtään. Fyysisesti rankkaa ja joudut 100% varmuudella käsileikkauksiin jos teet kymmentä vuotta. Palkka on lähes sama kuin hammashoitajalla eli noin 2500e, verojen jälkeen 1800e napsahtaa tilille. Duunissa paiskit niska limassa töitä kauheella kiireellä ilman taukoja ja himassa oot niin uupunut, että pystyt vaan nukkumaan. Ei mitään järkeä 1800e nettopalkalla. Jos hammashoito kiinnostaa niin joko hammashoitaja tai suoraan hammaslääkäri. Hammashoitaja vaan avustaa ja palkka melkein sama. Lääkärillä taas hyvä palkka ja paljon etenemismahdollisuuksia. Shg on kuin pieni hml hammashoitajan palkalla, ei minkäänlaisia etenemismahdollisuuksia ja terveyden tulet menettämään 100% varmuudella. Yksikään nuorempi henkilö ei tuu tekemään näitä hommia eläkeikään vaan joutuu kouluttautumaan uudelleen toiselle alalle, koska vaikka pää kestäisi niin kroppa ei.

      Sote-alalla oleva äitini sanoi mulle, ettei missään nimessä kannata opiskella soteen Suomessa, mutta mun näemmä piti tehdä omat virheeni jotta opin. Olkaa te muut fiksumpia. Terveydenhuolto on rakennettu täysin lääkäreille. Jos haluutte alalle niin opiskelkaa lääkäreiksi. Muut elää köyhyydessä ja todella kurjissa työoloissa. Yleensä hoitajia haukutaan sillä, ettei niillä riittänyt älliä lääkäreiksi ja tätä menoa seurattuani oon alkanu olemaan samaa mieltä. Tää työ on niin hirveetä, että ei tätä kukaan fiksu ihminen tee. Oon nyt opiskelemassa pois alalta, kuten jokainen samalta luokalta valmistunut.

    • Anonyymi

      suuhygienistinä 4200€ kk + lomarahat helsingissä yksityisellä.

    • Anonyymi

      Jos haluat pillata itselleni ja perhesi elämää opiskelle Shg.
      T shg jo 10v.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe