Moro! Nyt kaikki wannabe tai jo olevat urkkalääkärit ja ortopedit kuulolle! Olen jo jonkin aikaa saanut kärsiä aristavasta päkiästä.
Ison varpaan päälle ei voi varata yhtään painoa ja työarvauslääkäri diagnosoi jotain seuraavalla tavalla. Laittoi pottuvarpaan alle etusormensa suoraksi, väänsi ylöspäin ja pyysi painamaan vastaan. Tästä ei tullut mitään ja kipu oli voimakasta. Myös päkiän kohdalta sivusuunnassa kevyt kokoonpuristaminen vihloo. Kipu on kuitenkin nimenomaan Isossavarpaassa ja sisäpäkiän alla. Olen yrittänyt varoa astumasta ja ponnistamasta tällä sisäpäkiällä, jotta jalka saisi olla rauhassa. Nyt kuitenkin taas pari päivää sitten onnistuin astumaan jalkani portaita ylöspäin kävellessä niin, että koko paino tuli juuri tämän jalan varpaille. Taas vihlaisi hel..tisti ja siitä asti toi koipi on taas vihoitellu oikein tosissaan. Mikä per..le tässä kampurassa voi olla? Leikkaukseenko vai meneekö ihan kuntouttamalla? Todennäköisesti se on kyllä pehmytkudosvaurio ja sen takia ei paljon huvita mihinkään röntgeniin lähtä luita kuvauttamaan. Tahtovat vaan Työarvauslääkärit hanakasti juuri sinne passittaa=(
Pistävä kipu päkiässä...
4
2821
Vastaukset
- minun reumani alkoi niin...
Tervehdys!
Reumani alkoi juuri kertomillasi tavoin noin 10 vuotta sitten... Lueppa nivelreumasivuja...vaikka googleen nivelreuma: Heinolan reumasairaalan sivut ovat hyvät ja asialliset.- Voimanpatti
Kiitos vastauksestasi mutta epäilen kyllä suuresti tuota vaihtoehtoa. kävin lukemassa nivelreuman oireista ja ymmärsin niiden olevan "kokonaisvaltaisempia" eli ei juuri yhteen niveleen keskittynyttä rasituskipua. Vielä kun asiaan lisää sen, että kipuni on lähtenyt liikkeelle väärän astumatavan seurauksena, on ehdottamasi vaihtoehto(vaikkakaan ei mahdoton) hieman epäilyttävä. Itsellesi jaksamista ymmärrettävästi vaivalloisen sairauden kanssa ja hyvää kevättä.
- edi
ukkovarpaan koukistajajänteen/lihaksen tulehdus...lepoa sopivasti,ei lisä-ärsytystä,buranakuuri,kävelykeppi :)
- Voimanpatti
Joltain... Pitääpi pureskella buranaa ja välttää rasitusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809