Työnantajan vastuu Koronatartunnoissa

Anonyymi

Minkälainen vastuu työnantajalla on Koronan tarttuessa kun pakotetaan lähitöihin vaikka olisi mahdollista jatkaa etänä?
Tämä koskee rokotettua ja rokottamattomia.
Vapauttaako maskien suositukset ym. ohjeet vastuusta?
Tämän päätöksen jälkeen on turha yhdenkään ta:n puhua sanaakaan turvallisuusasioista tai henk. kunnan hyvinvoinnista.
Taitaapi oikeussalit sairaaloiden ohessa ruuhkautua.

8

61

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voipi tulla työnantajalle kalliiksi tollanen välinpitämättömyys

• Ihmisten flunssat kuuluu työnantajalle yhtä vähän kuin kantamasi herpes viruksetkaan..
      Jos sairastut niin jäät kotiin ja pyydät sairaslomatodistuksen työterveydestä.
      Korona on yksi tauti muiden joukossa..Tää pitäis jo alkaa sisäistää pikkuhiljaa ja unohtaa koko juttu.
      Moni tarvitsisi ammattiauttajaa tuohon korona psykoosiinsa ja siitä vapautumiseen.

• Anonyymi

Kannattaakin olla ylimielinen. Missä takahikiällä oikein elät? Vain peräkammarin äidin ruokkimat pojut kuvittelevat olevansa superukkoja joihin ei mikään tauti pure.
        Toki on totta että korona ei kaikille vaikuta juurikaan mitään, toiset joutuvat teholle ja osa kuolee tautiin.
        Siinä voi koko lähityön tekijät sairastua samanaikaisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Kannattaakin olla ylimielinen. Missä takahikiällä oikein elät? Vain peräkammarin äidin ruokkimat pojut kuvittelevat olevansa superukkoja joihin ei mikään tauti pure.
        Toki on totta että korona ei kaikille vaikuta juurikaan mitään, toiset joutuvat teholle ja osa kuolee tautiin.
        Siinä voi koko lähityön tekijät sairastua samanaikaisesti.

Nyt vaan sattuu olemaan niin, että koronaan ei ole toimivaa rokotetta tarjolla. Nämä mrna viritykset ovat kaikkien aikojen karmeinta paskaa mitä on koskaan tässä mittakaavassa kansalle tarjottu.

Toimivia halpoja lääkkeitä olisi koronan kotihoitoon, mutta niiden käyttö on Suomessa kielletty ja vaiettu.

Minä tiedän kyllä toki mitä on meneillään ja miksi, mutta jokainen oivaltakoot asiat itse..

• Anonyymi

etä työ järkevää

• Anonyymi

Ota rokotukset niin lähityössä ei ole vaaraa tartunnasta. Työnantaja ei saa kysyä onko rokotettu vai ei, mutta hän saa määrätä lähityöhön jos katsoo sen tarpeelliseksi. Ei ainakaan pääse lusmuilemaan kun pomo katsoo päälle.

• Anonyymi

Ei se piikki tartuntaa estä. Saa toki määrätä lähityöhön mut kenellä vastuu jos sairastuu vakavasti olikin kysymys!
        Ei se pomo ymmärrä katsoa työn tuloksia tehdään ne missä hyvänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se piikki tartuntaa estä. Saa toki määrätä lähityöhön mut kenellä vastuu jos sairastuu vakavasti olikin kysymys!
        Ei se pomo ymmärrä katsoa työn tuloksia tehdään ne missä hyvänsä.

Ei ole työnantajan vastuulla yleisvaaralliset kulkutaudit tai pandemioiden aiheuttamat ongelmat ne kuuluu ihan hallituksen ongelmiin. Työnantajien vastuut eri asioista lukee tarkasti jokaisen alan työehtosopimuksissa työsuojelusta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5470
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2737
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      102
      1982
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1433
    Aihe