Woke-ajan korttipakka?

Lautapeli- ja tiernapoikakeskustelun innoittamana tiedustelisin, että miten te pystytte pelaamaan tai ylipäänsä elämään pelikorttien kanssa? Oletteko tehneet uudelleenjärjestelyjä ja muokkauksia kolonialististen piirteiden sekä rodullistetttujen ja sukupuolensa vuoksi alistettujen huomioimiseksi?

Eihän punainen herttakuningas voi olla arvokkaampi kuin musta patakuningas vain siksi että alempiarvoinen on musta. Oletteko tekin korvanneet mustat ja punaiset kortit violeteilla, sinisillä, vihreillä ja keltaisilla korteilla?

Miten kuningas muka on arvokkaampi kuin kuningatar? Vieläkin 2000-luvulla? Olen ratkaisuut asian poistamalla kuninkaat kokonaan pakasta ja nimeämällä kuningataroletetun pääministeriksi. Sotilaalta olen muokannut pois liikaa toksista maskuliinisuutta ilmentävät piirteet ja nimennyt sen ministeriksi. Olisiko puoluesihteeri tai ministeriön erityisavustaja parempi? Joka tapauksessa sotilaan vaihto demokraattista hallintotapaa ilmentävään hahmoon on mielestäni pasifistinen teko.

Jokerit olen luonnollisesti korvannut natsikorteilla.

45

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Höh

    • Anonyymi

      😂😂😂

    • Anonyymi

      Juujuuujuuu... unohdit sakkinappulat ja kuinka väärin on että valkoiset saa aloittaa ja pälätipäläti, kunkku ja kuningatar.. jäkäjäkä. Kaikki vitsit on kuultu. Plääh.

      W.

      • Anonyymi

        Oletko jo hakenut kriisiapua yliopistolta?


      • Anonyymi

        Mulla tuli tää kans mieleen, ja entä sitten jos mustat syövät valkoisia. Hui kauhistus.... 🤪

        L.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla tuli tää kans mieleen, ja entä sitten jos mustat syövät valkoisia. Hui kauhistus.... 🤪

        L.

        Niinhän ne ovat syöneetkin. Kannibalismi on ollut aika normisettiä Papua-Uus Guineassa. Söivät perhana kapteeni Cookingin, vaikka heebo halusi olla kaveri heidän kanssa 😟


      • scrg

        Olen osaltani sakin ja Afrikan tähden käsitellyt jo vuonna 2018. Löytyvät arkistosta.

        Ehkä seuraavaksi sitten käsittelyyn tietokonepelien klassikot.


      • scrg kirjoitti:

        Olen osaltani sakin ja Afrikan tähden käsitellyt jo vuonna 2018. Löytyvät arkistosta.

        Ehkä seuraavaksi sitten käsittelyyn tietokonepelien klassikot.

        Onko kukaan koskaan aloittanut maailmanvalloituspeliä pelaamalla itse Zulua? Näen valkoista rasismia siinä, että aina aloitetaan rakentamalla Rooma, Lontoo, Moskova, Pariisi, Washington tai jopa Theba mutta ei jotain mustaa Ugalabugalaa.


    • Anonyymi

      Lisää vinkumista:

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008343658.html

      Sitten ihmetellään miksei kukaan halua noita vähemmistöjä työyhteisöihin? Kuvitellaanpa tilanne jossa on tummmaihoinen, homo ja transu kahvipöydässä, ne saa räkyttää kaikille muille milinmäärin eikä kukaan muu saa sanoa mitään ettei vaan napsahda syytettä ja potkuja noiden vähemmistöjen syrjinnästä ja rasismista.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Syrjinnän kielto on Suomen perustuslaissa, toisen luvun kuudennessa pykälässä.

        Sitä ei saa sieltä kovin helposti pois ja hyvä niin.

        Syrjinnän kieltäminen ei siis ole mielipideasia.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syrjinnän kielto on Suomen perustuslaissa, toisen luvun kuudennessa pykälässä.

        Sitä ei saa sieltä kovin helposti pois ja hyvä niin.

        Syrjinnän kieltäminen ei siis ole mielipideasia.

        🦄

        Entäs kantisten syrjintä? kun maahantulijat tekee mitä tahtoo ja rääkyvät rasismista, alkuperäiskansa kääntää vain jatkuvasti toista poskea läimittäväksi. Paras ratkkaisuhan olisi ettei ketään otettaisi tänne rasismista kärsimään vaan käännytettäisiin rajalta jonnekin mieleisempään ja kulttuurisesti sopivampaan maahan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        Poimit taas itselle sopivan jutun ja ohitat sen, mikä ei tue sinun "oikeassa olemista". Mutta tänään on ollut myös muita kantaa ottavia maahanmuuttajia aiheeseen nimeltä Afrikan Tähti. Ja järkeviäkin.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008344347.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syrjinnän kielto on Suomen perustuslaissa, toisen luvun kuudennessa pykälässä.

        Sitä ei saa sieltä kovin helposti pois ja hyvä niin.

        Syrjinnän kieltäminen ei siis ole mielipideasia.

        🦄

        Mutta kannatat silti varmaan koronapassia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs kantisten syrjintä? kun maahantulijat tekee mitä tahtoo ja rääkyvät rasismista, alkuperäiskansa kääntää vain jatkuvasti toista poskea läimittäväksi. Paras ratkkaisuhan olisi ettei ketään otettaisi tänne rasismista kärsimään vaan käännytettäisiin rajalta jonnekin mieleisempään ja kulttuurisesti sopivampaan maahan.

        -harmiseikirj-

        Ihan kaikkien syrjintä on perustuslaissa kiellettyä.

        Kannattaa huomioida, ettei yhden ryhmän syrjinnän kieltäminen tarkoita sitä, että vastaavasti toista ryhmää samalla joko saisi tai pitäisi syrjiä.

        Suomen kansalaisten ja ulkomaalaisten liikkumisvapaudesta säädetään perustuslain 2. luvun 9. pykälässä. Ulkomaalaisten osalta siinä sanotaan näin:

        "Ulkomaalaisen oikeudesta tulla Suomeen ja oleskella maassa säädetään lailla. Ulkomaalaista ei saa karkottaa, luovuttaa tai palauttaa, jos häntä tämän vuoksi uhkaa kuolemanrangaistus, kidutus tai muu ihmisarvoa loukkaava kohtelu."

        Eli eivät ole mielipideasioita nämäkään vaan (perustus)lakiasioita.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kannatat silti varmaan koronapassia?

        Minulla ei ole mielipidettä koronapassista. En liiku paikoissa, joissa sitä tarvitaan.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole mielipidettä koronapassista. En liiku paikoissa, joissa sitä tarvitaan.

        🦄

        Eikö se ole sinun mielestäsi syrjivä?


      • Anonyymi

        Meidän kahvipöydässä on ihmisiä. Vaihteleva kokoonpano cis ihmisiä sekä eri sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen edustajia. On myös muutama tummaihoinen, ml. ihan kotosuomen romanit. Kirkkoon kuulumattomia, ev.luterilaisia, ortodokseja, katolilaisia, islaminuskoisia. On perussuomalaisia, kokoomuslaisia, keskustalaisia, piraattipuoluelaisia, luultavasti ainakin lähes kaikkien puolueiden edustajia. Eri äidinkieltä kuin suomea puhuu varmasti vähintään 10. Kaikki kuitenkin osaavat suomea hyvin.

        Miksi sinulla on käsitys, että tummaihoiset ja muiden vähemmistöjen edustajat räkyttäisivät muille? Näinhän ei tapahdu. Ainoastaan yksi valkoihoinen heteromies innostuu homojen seurassa kertomaan homovitsejä - siihen olen puuttunut (koska en halua kuunnella niitä missään seurassa). Siitä huolimatta tai siitä johtuen, että ko. vitsailijaherra on ystäväni.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole sinun mielestäsi syrjivä?

        Ei ole. Jos jää vaikkapa anniskeluravintolan ulkopuolelle sen vuoksi, ettei omista koronapassia, ja tällainen vieläpä harmittaa, elämän prioriteetit eivät silloin ole kunnossa. Työpaikalle, kauppoihin ja muihin elämiselle välttämättömiin kohteisiin pääsee edelleen ilman koronapassia. Ketään ei myöskään pakoteta ottamaan rokotteita.

        Matkustaminen on sitten asia erikseen.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Jos jää vaikkapa anniskeluravintolan ulkopuolelle sen vuoksi, ettei omista koronapassia, ja tällainen vieläpä harmittaa, elämän prioriteetit eivät silloin ole kunnossa. Työpaikalle, kauppoihin ja muihin elämiselle välttämättömiin kohteisiin pääsee edelleen ilman koronapassia. Ketään ei myöskään pakoteta ottamaan rokotteita.

        Matkustaminen on sitten asia erikseen.

        🦄

        Minusta sinun ei pitäisi puhua perustuslaista ja syrjinnästä. Eikä sanan- ja mielipiteenvapaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta sinun ei pitäisi puhua perustuslaista ja syrjinnästä. Eikä sanan- ja mielipiteenvapaudesta.

        Minun mielestäni minun pitäisi puhua juuri niistä.

        Puhu sinäkin.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni minun pitäisi puhua juuri niistä.

        Puhu sinäkin.

        🦄

        Minä voin puhua kanssasi siinä vaiheessa kun alat ajattelemaan. Siihen asti en.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä voin puhua kanssasi siinä vaiheessa kun alat ajattelemaan. Siihen asti en.

        Tuo taitaa olla enemmän sinun ongelmasi kuin minun... 😁 Mutta kiitos tiedosta.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo taitaa olla enemmän sinun ongelmasi kuin minun... 😁 Mutta kiitos tiedosta.

        🦄

        Ok. Tämän verran.

        Sinun mielestäsi ketään ei saa syrjiä. Otetaan nyt esimerkiksi ravintolat. Joku yrittäjä päättää olla päästämättä ravintolaansa tummaihoista tai romania. Sehän on syrjintää eikö vaan? Ja siitä nousee äläkkä, eikä mikään pieni, vaikka ravintolaan pääsy ei ilman koronaakaan ole kenellekään välttämättömyys.

        Mutta nyt kun on tämä korona ja koronapassi niin sinun mielestäsi tämän kaltainen asiakkaiden valikointi ei ole syrjivää, vaikka meillä ei ole rokotepakkoa yms.

        Niin kuin sanoin. Yritä ajatella vähän ja mieti mitä se perustuslain syrjinnän kieltävä pykälä tarkoittaa. Et ole ilmiselvästi ymmärtänyt. Eikä siinä mitään. Ei ole ymmärtänyt hallitus ja eduskuntakaan kun näin hepposesti kävelivät sen yli. Kun oli ravintolarajoitukset, ne olivat kaikille samat. Kun tuli koronpassi, ne eivät enää olekaan. Toiset on parempia kuin toiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Tämän verran.

        Sinun mielestäsi ketään ei saa syrjiä. Otetaan nyt esimerkiksi ravintolat. Joku yrittäjä päättää olla päästämättä ravintolaansa tummaihoista tai romania. Sehän on syrjintää eikö vaan? Ja siitä nousee äläkkä, eikä mikään pieni, vaikka ravintolaan pääsy ei ilman koronaakaan ole kenellekään välttämättömyys.

        Mutta nyt kun on tämä korona ja koronapassi niin sinun mielestäsi tämän kaltainen asiakkaiden valikointi ei ole syrjivää, vaikka meillä ei ole rokotepakkoa yms.

        Niin kuin sanoin. Yritä ajatella vähän ja mieti mitä se perustuslain syrjinnän kieltävä pykälä tarkoittaa. Et ole ilmiselvästi ymmärtänyt. Eikä siinä mitään. Ei ole ymmärtänyt hallitus ja eduskuntakaan kun näin hepposesti kävelivät sen yli. Kun oli ravintolarajoitukset, ne olivat kaikille samat. Kun tuli koronpassi, ne eivät enää olekaan. Toiset on parempia kuin toiset.

        Tummaihoinen tai romani ei etnisyytensä vuoksi ole erityisen altis sairastuttamaan muita tai tarvitsemaan yhteiskunnan kustantamaa tehohoitoa. Ehkä jostain muusta syystä mutta ei etnisyytensä vuoksi.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Tämän verran.

        Sinun mielestäsi ketään ei saa syrjiä. Otetaan nyt esimerkiksi ravintolat. Joku yrittäjä päättää olla päästämättä ravintolaansa tummaihoista tai romania. Sehän on syrjintää eikö vaan? Ja siitä nousee äläkkä, eikä mikään pieni, vaikka ravintolaan pääsy ei ilman koronaakaan ole kenellekään välttämättömyys.

        Mutta nyt kun on tämä korona ja koronapassi niin sinun mielestäsi tämän kaltainen asiakkaiden valikointi ei ole syrjivää, vaikka meillä ei ole rokotepakkoa yms.

        Niin kuin sanoin. Yritä ajatella vähän ja mieti mitä se perustuslain syrjinnän kieltävä pykälä tarkoittaa. Et ole ilmiselvästi ymmärtänyt. Eikä siinä mitään. Ei ole ymmärtänyt hallitus ja eduskuntakaan kun näin hepposesti kävelivät sen yli. Kun oli ravintolarajoitukset, ne olivat kaikille samat. Kun tuli koronpassi, ne eivät enää olekaan. Toiset on parempia kuin toiset.

        Ihmisen ihonväriä ja tartuntatautia ei voi rinnastaa toisiinsa missään mielessä. Toiset ovat tyhmempiä kuin toiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tummaihoinen tai romani ei etnisyytensä vuoksi ole erityisen altis sairastuttamaan muita tai tarvitsemaan yhteiskunnan kustantamaa tehohoitoa. Ehkä jostain muusta syystä mutta ei etnisyytensä vuoksi.

        🦄

        Niin kuin sanoin. Voidaan keskustella lisää silloin kun alat ajattelemaan. Siihen asti voisit lukea uudestaan sen perustuslain syrjintäpykälän ja ajatella sitä, että mitä kaikkea sillä tarkoitettiin. Perustuslain kirjoittajat ovat olleet viisaampia jo syntyessään kuin sinä tulet ikinä olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin sanoin. Voidaan keskustella lisää silloin kun alat ajattelemaan. Siihen asti voisit lukea uudestaan sen perustuslain syrjintäpykälän ja ajatella sitä, että mitä kaikkea sillä tarkoitettiin. Perustuslain kirjoittajat ovat olleet viisaampia jo syntyessään kuin sinä tulet ikinä olemaan.

        Miksi ihmeessä sinä sitten tällaisen ajattelemaan kykenemättömän älykääpiön kanssa olet alentunut keskustelemaan? 😂

        Minusta tuntuu, että sinä et ymmärrä mitään rahasta: et julkisesta etkä yksityisestä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen ihonväriä ja tartuntatautia ei voi rinnastaa toisiinsa missään mielessä. Toiset ovat tyhmempiä kuin toiset.

        Ihmisellä pitäisi olla todistettavasti se tartuntatauti ennen kun sitä voitaisi syrjiä sen perusteella. Eikö vaan? Nyt syrjitään oletusten perusteella, että saattaa olla. Ja hyväksytään ne, joilla saattaa olla, mutta ovat silti rokotettuja ja voivat virallisella luvalla levittää sitä samaa tartuntatautia.

        Jos tätä koronpassia haluttaisi käyttää sinun mainitsemallasi perusteella, niin ainoat siihen oikeutetut olisivat koronan sairastaneet ja sitä kautta immuniteetin saaneet. Mutta niitä on lopulta aika vähän eikä se palvelisi kenenkään agendaa missään asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä sinä sitten tällaisen ajattelemaan kykenemättömän älykääpiön kanssa olet alentunut keskustelemaan? 😂

        Minusta tuntuu, että sinä et ymmärrä mitään rahasta: et julkisesta etkä yksityisestä.

        🦄

        Puhutaan sitten rahasta. Mitä on raha sinun mielestäsi? Mitä se on ollut alunperin ja mitä se on nyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutaan sitten rahasta. Mitä on raha sinun mielestäsi? Mitä se on ollut alunperin ja mitä se on nyt?

        Ja missä kohtaa tuntuu eniten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja missä kohtaa tuntuu eniten?

        Niin ja rahasta puheenollen, saa käyttää googlea ja toistaa googlen antamat vastaukset. Omien aivojen käyttö ei ole pakollinen, vaikkakin suotava hedelmällisen keskustelun aikaan saamiseksi. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutaan sitten rahasta. Mitä on raha sinun mielestäsi? Mitä se on ollut alunperin ja mitä se on nyt?

        Koronapassia voisi verrata ajokorttiin tai laissa oleviin promillerajoihin. Joku alaikäinen humalainen voi kokea syrjinnäksi sen, ettei hän saa ajaa autoa humalassa, mutta yhteiskunnalla ei olisi varaa kursia kasaan kaikkia niitä uhreja, joita syntyisi alaikäisten humalaisten autoillessa.

        Muistutan edelleen, että elämä ilman koronapassia onnistuu vallan hyvin. Kuten elämä ilman autoakin, asuinpaikasta riippuen tietysti.

        Stm kirjoittaa näin:
        "Koronapassin esittämistä ei voi edellyttää paikoissa, joiden voidaan katsoa olevan tavanomaisen elämän tai lakisääteisten oikeuksien ja palveluiden nauttimisen kannalta välttämättömiä. Todistusta ei siis saa edellyttää asiakkailta esimerkiksi apteekeissa tai kaupoissa."

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koronapassia voisi verrata ajokorttiin tai laissa oleviin promillerajoihin. Joku alaikäinen humalainen voi kokea syrjinnäksi sen, ettei hän saa ajaa autoa humalassa, mutta yhteiskunnalla ei olisi varaa kursia kasaan kaikkia niitä uhreja, joita syntyisi alaikäisten humalaisten autoillessa.

        Muistutan edelleen, että elämä ilman koronapassia onnistuu vallan hyvin. Kuten elämä ilman autoakin, asuinpaikasta riippuen tietysti.

        Stm kirjoittaa näin:
        "Koronapassin esittämistä ei voi edellyttää paikoissa, joiden voidaan katsoa olevan tavanomaisen elämän tai lakisääteisten oikeuksien ja palveluiden nauttimisen kannalta välttämättömiä. Todistusta ei siis saa edellyttää asiakkailta esimerkiksi apteekeissa tai kaupoissa."

        🦄

        Ajokortin saamiseen tarvitaan autokoulun käynti ja hyväksytty tutkinto. Miten sinä pysty vertaamaan niitä keskenään?

        Mutta mitä on sinun mielestäsi raha? Mikä oli rahan alkuperäinen funktio ja mikä se on nyt?

        Saat edelleen käyttää googlea ja luntata sen tarjoaman vastauksen valitsemaltasi sivulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajokortin saamiseen tarvitaan autokoulun käynti ja hyväksytty tutkinto. Miten sinä pysty vertaamaan niitä keskenään?

        Mutta mitä on sinun mielestäsi raha? Mikä oli rahan alkuperäinen funktio ja mikä se on nyt?

        Saat edelleen käyttää googlea ja luntata sen tarjoaman vastauksen valitsemaltasi sivulta.

        Ja eikö ole muuten surkuhupaisaa se, että kaikki instanssit, jotka ovat aina kunnostautuneet valehtelemisella, kusettamisella, manipuloinnilla ja harhaanjohtamisella puhuvatkin yhtäkkiä kaikki totta. Tarkoitan THL:llää, minkä kaikki ennustukset ennen koronaa ovat menneet päin vittua ja myös koronankin aikana, poliitikkoja, jotka ovat aina puhuneet meille valheita ja antaneet katteettomia lupauksia, lääkeyhtiöitä, jotka ovat ryvettyneitä ennen koronaa niin monissa skandaaleissa pitkin maailmaa ja tuomittu mittaviin vahingonkorvauksiin. Nyt tuli korona ja kaikki ne tahot, jotka ovat tottuneet valehtelemaan ja saamaan toimeentulonsa ja rajansa valehtelusta, yhtäkkiä alkaisivat puhumaan totta. Eikö pistä ollenkaan ajattelemaan? Oletko ikinä tavannut patologista valehtelijaa, joka tekee parannuksen? Minä en. Enkä usko, että tulenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajokortin saamiseen tarvitaan autokoulun käynti ja hyväksytty tutkinto. Miten sinä pysty vertaamaan niitä keskenään?

        Mutta mitä on sinun mielestäsi raha? Mikä oli rahan alkuperäinen funktio ja mikä se on nyt?

        Saat edelleen käyttää googlea ja luntata sen tarjoaman vastauksen valitsemaltasi sivulta.

        "Ajokortin saamiseen tarvitaan autokoulun käynti ja hyväksytty tutkinto. Miten sinä pysty vertaamaan niitä keskenään?"

        Turvallisuudesta puhuttaessa koronapassi on itse asiassa varmempi kuin ajokortti, koska myös ajokortin saanut voi oman valintansa vuoksi ajaa turvattomasti. Immuniteetin toiminta sen sijaan ei ole tahdonalaista.

        "Mutta mitä on sinun mielestäsi raha? Mikä oli rahan alkuperäinen funktio ja mikä se on nyt?"

        Nämä kysymykset eivät liity koronapassin ja rahan yhteyteen.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ajokortin saamiseen tarvitaan autokoulun käynti ja hyväksytty tutkinto. Miten sinä pysty vertaamaan niitä keskenään?"

        Turvallisuudesta puhuttaessa koronapassi on itse asiassa varmempi kuin ajokortti, koska myös ajokortin saanut voi oman valintansa vuoksi ajaa turvattomasti. Immuniteetin toiminta sen sijaan ei ole tahdonalaista.

        "Mutta mitä on sinun mielestäsi raha? Mikä oli rahan alkuperäinen funktio ja mikä se on nyt?"

        Nämä kysymykset eivät liity koronapassin ja rahan yhteyteen.

        🦄

        "Turvallisuudesta puhuttaessa koronapassi on itse asiassa varmempi kuin ajokortti, koska myös ajokortin saanut voi oman valintansa vuoksi ajaa turvattomasti. Immuniteetin toiminta sen sijaan ei ole tahdonalaista."

        Nojaa... Kyllä koronpassin saa helpommin kuin ajokortin.

        Ja sinä väitit, että minä en ymmärrä rahan päälle. Tai ainakin viittasit siihen suuntaan. Ja jotta voisimme jatkaa keskustelua rahasta, minua alkoi kiinnostamaan se, että tiedätkö mitä raha on? Mitä se oli alunperin ja mitä nyt?

        Olen pahoillani, mutta tämä on eräänlaista minun perverssiä nautintoa kun saan kokea olevani normaalia älykkäämpi ja viisaampi johonkin random tyhmään ja ajattelemattomaan ihmiseen verrattuna. Kiitos kun annat siihen mahdollisuuden. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ajokortin saamiseen tarvitaan autokoulun käynti ja hyväksytty tutkinto. Miten sinä pysty vertaamaan niitä keskenään?"

        Turvallisuudesta puhuttaessa koronapassi on itse asiassa varmempi kuin ajokortti, koska myös ajokortin saanut voi oman valintansa vuoksi ajaa turvattomasti. Immuniteetin toiminta sen sijaan ei ole tahdonalaista.

        "Mutta mitä on sinun mielestäsi raha? Mikä oli rahan alkuperäinen funktio ja mikä se on nyt?"

        Nämä kysymykset eivät liity koronapassin ja rahan yhteyteen.

        🦄

        Haluatko tietää miksi sinä eikä moni muukaan kykene ajattelemiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Turvallisuudesta puhuttaessa koronapassi on itse asiassa varmempi kuin ajokortti, koska myös ajokortin saanut voi oman valintansa vuoksi ajaa turvattomasti. Immuniteetin toiminta sen sijaan ei ole tahdonalaista."

        Nojaa... Kyllä koronpassin saa helpommin kuin ajokortin.

        Ja sinä väitit, että minä en ymmärrä rahan päälle. Tai ainakin viittasit siihen suuntaan. Ja jotta voisimme jatkaa keskustelua rahasta, minua alkoi kiinnostamaan se, että tiedätkö mitä raha on? Mitä se oli alunperin ja mitä nyt?

        Olen pahoillani, mutta tämä on eräänlaista minun perverssiä nautintoa kun saan kokea olevani normaalia älykkäämpi ja viisaampi johonkin random tyhmään ja ajattelemattomaan ihmiseen verrattuna. Kiitos kun annat siihen mahdollisuuden. :)

        Aivan vapaasti. 😊

        Minun mittareillani mitattuna et ole vielä osoittanut olevasi järin fiksu tapaus.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko tietää miksi sinä eikä moni muukaan kykene ajattelemiseen?

        Varmaankin sen vuoksi että meillä on se Illuminatin siru nyt aivoissa... 🤔

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin sen vuoksi että meillä on se Illuminatin siru nyt aivoissa... 🤔

        🦄

        Ei. Vaan siksi, että teillä kaikilla on menetettävää. Vasta silloin kun olet menettänyt kaiken, paitsi itsensä, pystyt ajattelemaan selkeästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan vapaasti. 😊

        Minun mittareillani mitattuna et ole vielä osoittanut olevasi järin fiksu tapaus.

        🦄

        "Älä ikinä väittele tyhmän kanssa. Tyhmä vetää sinut omalle tasolle ja voittaa sinut kokemuksellaan"

        -Mark Twain-

        Lopetan tämän nyt tähän. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Vaan siksi, että teillä kaikilla on menetettävää. Vasta silloin kun olet menettänyt kaiken, paitsi itsensä, pystyt ajattelemaan selkeästi.

        No niin. Toivottavasti tuli hyvä olo.

        Sellainen ihminen, joka säilyttää välit muihin, harvoin menettää ihan kaikkea.

        🦄


    • Anonyymi

      Kyllä se on vaan unohdettava sellaiset pelit. Sitä vaan mietin että onhan esimerkiksi lakritsi mustaa vaikka tuotteen nimi olisikin muutettu oletetusti neutraaliksi. Tuleeko siitä seuraava kohu? Entä mustamakkara?

      • Anonyymi

        Esim. kaupan liha- tai kalahylly. Melko alentavaa jos lukee vaan sika-nauta tai broileri, tai kana mikä kana? Kyllä erisnimien mukaan pitäisi mennä. Pekka-lohi, Joonas-nieriä, Josefinan mätiä, Mansikin jauhelihaa, Wilma-possun murea seläke, Pauliina-kanan suikale.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      90
      1788
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1492
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1005
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      976
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      46
      844
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      728
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      701
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      691
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      676
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      623
    Aihe