Oletko ollut hyvä oppimaan virheistä

Anonyymi

vai toistitko itseäsi, vaikka vaistosi ja järkesi sanoi, että pitäisi muuttaa ajatteluaan ?
Vanhat tavat elävät sitkeästi vaikka parempiakin on ?
Vai ovatko vanhat neuvot parempia kuin pussillinen uusia ?

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapani ajatella asioita on lähestyä laajasti eri suunnista ja sitten punnita tulosta.
      En koskaan lukitse mitään mielipidettä loppuelämäksi.
      Minulle siis kelpaavat vanhat tavat siinä, kun pussillinen uusiakin. Asiasta ja tilanteesta riippuen..

    • Anonyymi

      Joillakin vanhoilla tavoilla tai osaamisella ei ole enää käyttöä. Olisi pakko oppia uusia,
      että kärryillä pysyy.

    • Anonyymi

      On tullut taottua otsaa seinäänkin ennenkuin alkoi oppia :)))

    • Anonyymi

      Muutan ajattelutavan jos vanha osoittautuu sopimattomaksi. En jämähdä vanhoihin totuttuihin tapoihin.
      Olen oppinut virheistäni. En ainakaan muista että olisin tehnyt kaksi kertaa samantyyppistä virhettä. Kyllä vanha virhe on muistissa ollut.
      On käynyt niinkin että vanha virhe on varoittanut niin että olisi pitänyt toimia mutten ole uskaltanut, kun olen pelännyt katumusta.
      Vanoissa neuvoissa on paljon sellaista mitä kannattaa noudattaa vieläkin.

    • Mielelläni kokeilen kaikkea uutta,
      varsinkin jo se helpottaa jollain tavoin elämää ja homma tulee tehdyksi vikkelämmin.
      Aikansa kun yrittää, ja ei meinaa millään onnistua. niin tuntuu turvalliselta palata entiseen hyväksi havaittuun.

      Mutta jos tuota otsikkoa vain ajattelee, niin käsityöläisenä olen aika hyvä myös purkamaan ja ratkomaan, eli ei niistä virheistään aina ole opiksi ottanut.
      Alusta vaan uudestaan aloitetaan, eikä kertauskaan ole aina opintojen äiti.

    • Anonyymi

      Siittämisvirhe. Kopioitu eiliseltä ""Alle 2000 euron nettotuloilla ei kannata siittää lapsia Suomessa. Tietty jos haluaa elää köyhän isän elämää niin mikäs siinä. Onhan isyydessä puolensa muutenkin kuin maksumiehen roolissa. Toisaalta jos haluaa pedata lapsilleen hyvät asemat yhteiskunnassa, niin isyyttä ei kannata harkita alle 2000 euron nettokuukausituloilla.""

    • Anonyymi

      Joku on väittänyt, että ihminen on taipuvainen toistamaan itseään.
      Kait tähän ikään on virheitä ja erheitä tullut tehtyä. Eikös ne ole opittavaksi.
      Pyörällä kaatuessani en todellakaan käyttänyt järkeäni; intuitio voi olla virheinen.
      Muutaman kerran eläessäni olen selkeästi ennakkoon varsin selvästi tiennyt, että pieleen menee, mutta silti en ole piitannut.
      Pieniä sattumuksia en laske, koska usein ne ovat hassuja ja oikeastaan elämän suola.
      Beng

      • Anonyymi

    • En taida olla kovin hyvä. Tai siis riippuu minkätyyppisistä virheistä puhutaan. Olen alkanut ajamaan autoa uudelleen parin vuoden tauon jälkeen ja parkkaan edelleen vinoon. En ole vieläkään oppinut räpläämään vauhdinsäätäjää tai lämmitystä toisella kädellä ja ohjaamaan toisella. Simultaanikapasiteettini on edelleen hukassa, vaikka mies sanoo että sitä voi treenaa. En ole niinkään varma.
      Ihmissuhteissa olen ottanut opikseni tehdyistä virheistä.

    • Anonyymi

      En tiedä / osaa sanoa, mutta virheitä olen ollut hyvä tekemään. - Nm. Täydellinen virhe

    • Anonyymi

      Kerran luulin erehtyneeni, mutta olin väärässä.
      (Paavo Väyrynen)

    • Anonyymi

      Sanotaan että: "Fiksu oppii jo muiden virheistä, tyhmä vasta omista virheistään ja idiootti toistaa virheensä."

      • Anonyymi

        Kerro, missä voisi tavata täydellisen ihmisen. Tulen heti katsomaan....👼
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro, missä voisi tavata täydellisen ihmisen. Tulen heti katsomaan....👼
        Beng

        Missä on väitetty, että olisi täydellinen ihminen? Fiksu katsoo sivusta ja toteaa, ettei noin kannata tehdä. Sehän on fiksuutta, että oppii jo muiden virheistä. Se ei kuitenkaan ole täydellisyyttä.


      • Anonyymi

        No olen sitten mielelläni tyhmä. En jaksaisi kytätä toisen ihmisen virheitä, enkä missään nimessä halua sellaiseksi vaklaajaksi muuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olen sitten mielelläni tyhmä. En jaksaisi kytätä toisen ihmisen virheitä, enkä missään nimessä halua sellaiseksi vaklaajaksi muuttua.

        En minäkääm jaksaisi kytätä.
        Beng
        Erheetön ja virheetön on liki täydellinen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nuorempien mielestä en ole vieläkään oppinut mitään. He osaavat ja tietävät kaiken.

      • Anonyymi

        Oppiaksesi sinun pitää olla oppilas ei opettaja. Wayne Dyer
        Be a student. Stay open and willing to learn from everyone and anyone
        Dyer on myynyt 100
        miljoonaa
        kappaletta psyklgian kirjojaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      63
      2875
    2. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      28
      2202
    3. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      25
      1744
    4. Mietin yön yli

      Sinua ja minua. Laitan viestiä sinulle suoraan sitten, jos nyt mitään tolkkua tulen meistä saamaan. Jos en laita, niin e
      Ikävä
      49
      1668
    5. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      271
      1588
    6. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      80
      1280
    7. Iljettävä Maisa Torppa

      Hyi helvetti. Esittelee uuden salarakkaansa aviomiehelleen verukkeena että auttaa pollaria eroprosessin läpikäymisessä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1185
    8. Nainen älä tee

      Mitään, tai ainakaan älä yritä edistää enää mitään.
      Ikävä
      150
      1160
    9. Mitä kannustavaa

      Ja sievää haluaisit hänelle sanoa
      Ikävä
      76
      1022
    10. Olet elämäni mies

      Olen ihan täysin vakuuttunut siitä. Olet ainoa, johon olen rakastunut. Eikö voitaisi jo aloittaa yhteinen elämä, vai mit
      Ikävä
      59
      822
    Aihe