Luominen ja valaistuminen

Anonyymi

Loppuuko luominen valaistumiseen?
Jos ei ole kokijaa, ei ole luomista ???

19

1953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei valaistuminen lopeta läsnäoloa. Päinvastoin esteet eli epäilykset läsnäolon eli luomisen kokemuksesta poistuvat.
      Valaistuminen tuo todellisuuden tietoisuuteeni jatkuvana luomisen riemuna.
      Siis todelisuustietoisuus eli rakkauden jakamisen ilon. Se on luomisen iloa yhdessä jokaisen kanssa tasaveroisena.
      Jumala on Rakkaus
      Rakkaus on ykseyden iloa.
      Ei kukaan häviä minnekkään. Kaikki Jumalan luoma on ikuista.
      Tälläkin hetkellä jokainen luo eli on tietoinen olemassaolostaan. Luon käsityksen tiekkarini näppäimistöstä, mutta monta muuta ympärilläni tapahtuvaa toiminta jää käsityskykyni ulkopuolelle, olen vasta matkalla, en hallitse luottamustani jolloin epäilykseni peittää näkemästä oma valoani.
      Olen itseni (pelkoni) varjossa ja ihmettelen miksi täällä on niin helkutin pimeää.
      "Jos teillä olisi luottamusta sinapinsiemenen verran teillä kaikki olisi" sanotaan Jeesuksen sanoneen

      • Anonyymi

        ”Mistä tämä luominen on peräisin? Miksi tämä maailma luotiin? Ja milloin luominen tapahtui?” Eri koulukunnat antavat näihin kysymyksiin erilaisia vastauksia. On olemassa useita empiirisiä kysymyksiä, joiden empiirinen ratkaiseminen on pohjimmiltaan mahdotonta.


      • Anonyymi

        ...niin kauan, kuin mieli sekoitetaan henkeen, ei ole mahdollista nousta materian ja sen kahleiden yläpuolelle. Suuri virhe, jonka useimmat länsimaiset filosofit ovat yleensä tehneet, on se, että he samaistavat mielen, väärän egon (ahankara) sieluun tai henkeen.

        ...intellekti ei nykyisessä tilassaan voi mitenkään saavuttaa hengen sfääriä.

        ufdc


      • Anonyymi

        Aineellinen maailma on yritys rakentaa ”korttitalo”. Täällä kukaan ei rakasta meitä, kukaan ei välitä meistä, kukaan ei tarvitse meitä. Meidän on ymmärrettävä, että meillä on todellinen koti, jossa meitä odotetaan ja rakastetaan.


        Johtaako materialistinen ajattelu meidät korkeampaan henkiseen ymmärrykseen?

        Onni ei suosi henkilöä, joka käyttää energiansa pikemminkin ohimenevään kuin ikuiseen.
        jg


      • Anonyymi

        ”Kauneus on voiman yläpuolella”, ”myötätunto on oikeudenmukaisuuden yläpuolella”. Krishna on kauneuden ja harmonian henkilöitymä.

        j


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Mistä tämä luominen on peräisin? Miksi tämä maailma luotiin? Ja milloin luominen tapahtui?” Eri koulukunnat antavat näihin kysymyksiin erilaisia vastauksia. On olemassa useita empiirisiä kysymyksiä, joiden empiirinen ratkaiseminen on pohjimmiltaan mahdotonta.

        ”Mistä tämä luominen on peräisin?
        Rakkaudesta, Jumala on Rakkaus.
        Toisaalta saat jokaiselta kohtaamaltasi kysymykseesi erilaisen vastauksen, joten oma vastauksesi on yhtä pätevä kuin jonkun toisen.

        Itse käytän Jumala käsitettä koska olen länsimaisessa Luterilaisessa kristinuskon piirissä


      • Ihmeiden Oppikurssi sisältää käsitteiden selitykset

        # Karma-chakra tarkoittaa aina sitä, että teoilla on seurauksia. Kristinusko ja IOK opettaa että sitä niittää mitä kylvää.#

        IOK opettaa että anteeksianto avaa puhtaan, viattoman tulevaisuuden, huomisessa ei ole vikaa kun anteeksianto ymmärretään oikein, Tulevaisuus ei ole vielä tullut joten mitään karmaakaan siellä ei voi olla.

        Jos karma sitoo tulevaisuuden missä on anteeksianto. Moelmmat ei voi olla samalla hetkellä


      • Ihmeiden Oppikurssi sivulla kun ollan, rohkenen tuoda esille Kurssin opetuksen että Jumala on Rakkaus ja ainoastaan ja vain täydellinen Rakkaus joka ei pakota eikä vaadi keltään mitään.
        Ihmismielen ego (omistamisen ja ahneuden himo) vie lopulta niin ankaraan ahdistukseen että on haettava toisenlainen ratkaisu, elämämme on yhteinen.


      • Ihmeiden Oppikurssi on saatavilla ja sisältää opetusohjeet ja käsiteiden selvennykset


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Mistä tämä luominen on peräisin? Miksi tämä maailma luotiin? Ja milloin luominen tapahtui?” Eri koulukunnat antavat näihin kysymyksiin erilaisia vastauksia. On olemassa useita empiirisiä kysymyksiä, joiden empiirinen ratkaiseminen on pohjimmiltaan mahdotonta.

        Ellei meillä olisi halukkuutta kysellä ei olisi mitään mahdollisuutta saada vastausta


      • Anonyymi
        enkelipallo kirjoitti:

        Ihmeiden Oppikurssi sivulla kun ollan, rohkenen tuoda esille Kurssin opetuksen että Jumala on Rakkaus ja ainoastaan ja vain täydellinen Rakkaus joka ei pakota eikä vaadi keltään mitään.
        Ihmismielen ego (omistamisen ja ahneuden himo) vie lopulta niin ankaraan ahdistukseen että on haettava toisenlainen ratkaisu, elämämme on yhteinen.

        Tämänkö vuoksi minua ahdistaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aineellinen maailma on yritys rakentaa ”korttitalo”. Täällä kukaan ei rakasta meitä, kukaan ei välitä meistä, kukaan ei tarvitse meitä. Meidän on ymmärrettävä, että meillä on todellinen koti, jossa meitä odotetaan ja rakastetaan.


        Johtaako materialistinen ajattelu meidät korkeampaan henkiseen ymmärrykseen?

        Onni ei suosi henkilöä, joka käyttää energiansa pikemminkin ohimenevään kuin ikuiseen.
        jg

        "Meidän on ymmärrettävä, että meillä on todellinen koti, jossa meitä odotetaan ja rakastetaan."

        Ihanasti sanottu. Ja niin yksinkertaisesti. Tuli lämmin olo <3
        Kiitos sinulle, kuka ikinä oletkin <3


      • Anonyymi
        enkelipallo kirjoitti:

        ”Mistä tämä luominen on peräisin?
        Rakkaudesta, Jumala on Rakkaus.
        Toisaalta saat jokaiselta kohtaamaltasi kysymykseesi erilaisen vastauksen, joten oma vastauksesi on yhtä pätevä kuin jonkun toisen.

        Itse käytän Jumala käsitettä koska olen länsimaisessa Luterilaisessa kristinuskon piirissä

        Mutta hei, kysyttiin mistä "tämä" luominen on peräisin.

        Jos kysyjä tarkoittaa "tällä" luomisella tätä fyysistä maailmankaikkeutta niin IOK:n mukaanhan sitä ei ole edes olemassa. Se on vain uni .Sen motiivi on syyllisyys ja Jumalan pelko. Mieli projisoi pelkonsa itsensä ulkopuolelle ja uskoo projektiotaan todelliseksi.
        Mutta Jumalaa ei tarvitse pelätä koska kuten enkelipallo tuossa toteaa Jumala on Rakkaus.


    • Loppumisen kokeminen - todistaminen vaatii kokijan

    • Ihmeiden oppikurssi – Täydennysosa *Uusi 4. painos 2022!*
      HUOM – ENNAKKOTILAUS! SAAT KIRJAN HETI TAMMIKUUN ALUSSA, KUN SAAMME SITÄ VARASTOON. Tekijät: Foundation for Inner Peace Kieli: Suomi Sivumäärä: 74 s. Kustantaja: Era Nova Publishing 2022 4.

      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18034056/aikamme-ihmisen-on-mahdotonta-ymmartaa-vaikeita-vedalaisia-teksteja-ilman-asianmukaista-opastusta
        Neljää Vedaa voivat opiskella vain kahdesti syntyneet - brahmanit, kshatriyat, vaishyat, jotka ovat saaneet vihkimyksen Gayatri Mantraan. Shudrat eivät voi opiskella Vedoja, mutta Kali Yugan aikakaudella kaikki ovat shudroja. Siksi Kali Yugan aikakaudella shudroille on olemassa erilainen menetelmä henkiseen kehitykseen. Meille (shudroille) on annettu Puranat ja Itihasat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18034056/aikamme-ihmisen-on-mahdotonta-ymmartaa-vaikeita-vedalaisia-teksteja-ilman-asianmukaista-opastusta
        Neljää Vedaa voivat opiskella vain kahdesti syntyneet - brahmanit, kshatriyat, vaishyat, jotka ovat saaneet vihkimyksen Gayatri Mantraan. Shudrat eivät voi opiskella Vedoja, mutta Kali Yugan aikakaudella kaikki ovat shudroja. Siksi Kali Yugan aikakaudella shudroille on olemassa erilainen menetelmä henkiseen kehitykseen. Meille (shudroille) on annettu Puranat ja Itihasat.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17952847/maya---maailma-virtuaalitodellisuutena
        MAYA. Maailma virtuaalitodellisuutena


        Nykyaikaisessa tiedemaailmassa tietoisuus on alennettu haihtuvaksi epifenomenoksi, joka on jäänyt jäljelle sen jälkeen, kun aivot on selitetty fysikaalisesti. Se näyttää syntyvän, kun aine on sopivasti järjestäytynyt, mutta tiedemiehet ja filosofit eivät ole kyenneet selittämään, miksi monimutkaisen järjestäytymisen pitäisi tuottaa mitään muuta kuin monimutkaista fyysistä käyttäytymistä. Silti tietoisuus ei katoa. Yksi mahdollisuus on, että sen sijaan, että tietoisuus syntyisi materiasta, se on erillinen elementti, joka lisätään fysikaalisiin järjestelmiin. Tätä voidaan mallintaa ajatuksella virtuaalitodellisuudesta, jossa ihminen astuu tietokoneella simuloituun maailmaan aistiliitännän kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17952847/maya---maailma-virtuaalitodellisuutena
        MAYA. Maailma virtuaalitodellisuutena


        Nykyaikaisessa tiedemaailmassa tietoisuus on alennettu haihtuvaksi epifenomenoksi, joka on jäänyt jäljelle sen jälkeen, kun aivot on selitetty fysikaalisesti. Se näyttää syntyvän, kun aine on sopivasti järjestäytynyt, mutta tiedemiehet ja filosofit eivät ole kyenneet selittämään, miksi monimutkaisen järjestäytymisen pitäisi tuottaa mitään muuta kuin monimutkaista fyysistä käyttäytymistä. Silti tietoisuus ei katoa. Yksi mahdollisuus on, että sen sijaan, että tietoisuus syntyisi materiasta, se on erillinen elementti, joka lisätään fysikaalisiin järjestelmiin. Tätä voidaan mallintaa ajatuksella virtuaalitodellisuudesta, jossa ihminen astuu tietokoneella simuloituun maailmaan aistiliitännän kautta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17998948/mita-veda-tekstit-opettavat-evoluutiosta-ja-muitakin-kysymyksia-ja-vastauksia-eri-aiheista--jatkuu
        evoluutiosta ja muitakin kysymyksiä ja vastauksia eri aiheista


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe