Uudet kaverisuhteet stressaavat

Anonyymi

Moikka! Alotin nyt syksyllä ammattikorkeakoulun ja opiskelen liiketaloutta. Meille muodostui heti koulun alussa kolmen tytön porukka, mutta siitä asti olen ollut kokoajan varuillani heidän kanssaan ja pelännyt jääväni ulkopuolelle. Toisaalta en ole porukassa yleensä ulkopuolinen, mutta stressaan aina, kun he juttelevat keskenään tai ovat yhdessä. Myös isommassa porukassa tunnen tarvetta vahtia, etteivät juuri he kaksi juttele tai tee asioita yhdessä. Olen itse paljon läheisempi toisen kanssa, ja mielestäni pärjäisimme paljon paremmin kahdestaan ilman kolmatta osapuolta. Olen todella kyllästynyt olemaan varuillani kokoajan, onko vinkkejä mitä voisin tehdä? Tai pystyykö kukaan samaistumaan?

4

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Muiden ystävyys ei ole sinulta pois. Itsekkyys taas on. Olet tervetullut aina porukkaan kun hyväksyt kaikki muutkin tervetulleeksi. Rakkaus lisää rakkautta ja hyväksyntä hyväksyntää. Hyvin se menee. Joukossa on voimaa ja olet omana itsenäsi tärkeä osa sitä💎

• Anonyymi

Ehkä nyt on hyvä aika opetella pois tytöille tyypilllisistä tiiviistä bestis-suhteista. Isompi kaveripiiri on fiksumpi aikuisille ihmisille. Hankit itsellesi muitakin kavereita. Opettelet tulemaan tilanteissa toimeen myös itseksesi, ilman toisen turvaa. Saattavat mennä jopa samaan paikkaan työharjoitteluun tällaiset symbioottiset tyttöystävykset. Hakevatko sitten valmistuttuaan töihinkin samaan paikkaan.

• Anonyymi

Aivan turhaan pelkäät putoavasi teidän triosta.
      Jokaisella teistä on oma persoonallisuus. Noiden kahden muun ystävyys ei tarkoita että sinua syrjittäisiin!
      Luota itseesi enmmän ja jatkakaa kolmisin maailman parantamista , salli noiden kahden myos tekevän sitä keskenään. Se ei ole sinulta pois.
      Jos he saavat vaikutelman että sinä epäilet teidän kolmen ystävyyttä, he tuntisivat olonsa kiusautuneiksi. Se taas rakentaisi kuilua sinun ja heidän välille.

Vain hyväksy ystäväsi sellaisina kuin he ovat ja varo yrittää liimata itseäsi toiseen.

Saattaa olla että teidän ystävyys välillä ohenee, mutta tietoisuus että olette valmiita juttelemaan ja auttamaankin toisianne hädän hetkellä, se on arvokasta.

• Anonyymi

Ehkä joskus olet kokenut samanlaisessa tilanteessa jääneesi ulkopuoliseksi ja käynyt niinkin, ett kahdesta tullut bestikset ja olet jäänyt yksin. Pelkäät taas käyvän noin, siksi seuraat noiden kahden yhdessäoloa noinkin tarkkaan. Harmi, jos ette kolmistaan pysty olemaan yhdessä, jos yrität pistää kapuloita noiden kahden väliin, voit pahentaa tilannetta ja jäädä kokonaan ulkopuoliseksi. Noilla kahdella voi olla enempi yhteisiä mielenkiinnon kohteita, voisit yrittää olla kaveri molempien kanssa, ehkä tilanne muuttuisi silloin parempaan suuntaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2556
    2. 148
      2234
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2202
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1603
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1536
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      286
      1432
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe