Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Uudet kaverisuhteet stressaavat

Anonyymi

Moikka! Alotin nyt syksyllä ammattikorkeakoulun ja opiskelen liiketaloutta. Meille muodostui heti koulun alussa kolmen tytön porukka, mutta siitä asti olen ollut kokoajan varuillani heidän kanssaan ja pelännyt jääväni ulkopuolelle. Toisaalta en ole porukassa yleensä ulkopuolinen, mutta stressaan aina, kun he juttelevat keskenään tai ovat yhdessä. Myös isommassa porukassa tunnen tarvetta vahtia, etteivät juuri he kaksi juttele tai tee asioita yhdessä. Olen itse paljon läheisempi toisen kanssa, ja mielestäni pärjäisimme paljon paremmin kahdestaan ilman kolmatta osapuolta. Olen todella kyllästynyt olemaan varuillani kokoajan, onko vinkkejä mitä voisin tehdä? Tai pystyykö kukaan samaistumaan?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muiden ystävyys ei ole sinulta pois. Itsekkyys taas on. Olet tervetullut aina porukkaan kun hyväksyt kaikki muutkin tervetulleeksi. Rakkaus lisää rakkautta ja hyväksyntä hyväksyntää. Hyvin se menee. Joukossa on voimaa ja olet omana itsenäsi tärkeä osa sitä💎

    • Anonyymi

      Ehkä nyt on hyvä aika opetella pois tytöille tyypilllisistä tiiviistä bestis-suhteista. Isompi kaveripiiri on fiksumpi aikuisille ihmisille. Hankit itsellesi muitakin kavereita. Opettelet tulemaan tilanteissa toimeen myös itseksesi, ilman toisen turvaa. Saattavat mennä jopa samaan paikkaan työharjoitteluun tällaiset symbioottiset tyttöystävykset. Hakevatko sitten valmistuttuaan töihinkin samaan paikkaan.

    • Anonyymi

      Aivan turhaan pelkäät putoavasi teidän triosta.
      Jokaisella teistä on oma persoonallisuus. Noiden kahden muun ystävyys ei tarkoita että sinua syrjittäisiin!
      Luota itseesi enmmän ja jatkakaa kolmisin maailman parantamista , salli noiden kahden myos tekevän sitä keskenään. Se ei ole sinulta pois.
      Jos he saavat vaikutelman että sinä epäilet teidän kolmen ystävyyttä, he tuntisivat olonsa kiusautuneiksi. Se taas rakentaisi kuilua sinun ja heidän välille.

      Vain hyväksy ystäväsi sellaisina kuin he ovat ja varo yrittää liimata itseäsi toiseen.

      Saattaa olla että teidän ystävyys välillä ohenee, mutta tietoisuus että olette valmiita juttelemaan ja auttamaankin toisianne hädän hetkellä, se on arvokasta.

    • Anonyymi

      Ehkä joskus olet kokenut samanlaisessa tilanteessa jääneesi ulkopuoliseksi ja käynyt niinkin, ett kahdesta tullut bestikset ja olet jäänyt yksin. Pelkäät taas käyvän noin, siksi seuraat noiden kahden yhdessäoloa noinkin tarkkaan. Harmi, jos ette kolmistaan pysty olemaan yhdessä, jos yrität pistää kapuloita noiden kahden väliin, voit pahentaa tilannetta ja jäädä kokonaan ulkopuoliseksi. Noilla kahdella voi olla enempi yhteisiä mielenkiinnon kohteita, voisit yrittää olla kaveri molempien kanssa, ehkä tilanne muuttuisi silloin parempaan suuntaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe