Tänään oli IS juttua miten äitien ilkeä kommentointi on pilannut lasten elämää. Kirjoitin omasta kokemuksestani, mutta kommenttia ei ilmeisesti julkaista, teksti taisi olla liian rankkaa. Haluan kuitenkin tuoda tämän julki, joten toistan kirjoitukseni pääpiirteittäin tässä. Eli: äitini mm. pilkkasi minua nimestäni, jonka olen saanut prinsessan mukaan, ja en kuitenkaan ole prinsessa. Toisesta nimestäni vääntyi “marina”, jota toisteltiin ivallisella äänellä. Olen vanhin lapsi ja ainoa tytär, ja pienestä pitäen minua on perheessämme syrjitty ja kaltoinkohdeltu. Päädyin toteamaan, että jos vanhemmat tai hoitajat toimisivat vastaavasti nykyään, he saisivat rikostuomion jos asia tulisi ilmi. Ja että en ole sukulaisteni kanssa enää tekemisissä, en mene edes hautajaisiin.
Äitien lyttäävät kommentit
3
184
Vastaukset
- Anonyymi
Totta.
-myllynkivikoru- - Anonyymi
Vähän tabukin tuo, ettei vanhemmat suinkaan kohtele kaikkia lapsiaan samalla lailla. Aina sitä vanhemman rakkautta ei vaan kertakaikkiaan synny. Tappavathan eläimetkin jälkeläisiään. Joskus rakastavin teko olisi luopua lapsesta.
- Anonyymi
Ap tässä: No kerrankin tuli hyvä kommentti asiaan. Tätä olen itsekin ajatellut ja oman elämäni suhteen surkutellut, kumpa vanhempani olisivat olleet rehellisiä itselleen ja muille, ja myöntäneet että eivät ole koskaan halunnet minua eivätkä pysty minua hoitamaan. Mutta äidilläni on aina ollut tarve esittää olevansa joka suhteessa onnistunut ihminen, ja ilmeisesti se esittäminen on onnistunut riittävän hyvin. Minusta on tullut syntipukki joka on ollut syntymästään asti viallinen, vaikka toisenlaisissa olosuhteissa elämäni olisi voinut edetä aivan toisin. Tietenkin on turha jossitella tässä vaiheessa kun olen jo vanha ja eläkkeellä (en vielä vanhuus-), mutta tämä on aivan totta että jotenkin kuvitellaan, että kun joku on saanut lapsen niin sitten automaattisesti rakastaa ja toimii lapsen parhaaksi. Ja joittenkin ihmisten, kuten minun kohdalle sitten osuu sellaiset vanhemmat, jotka teeskentelevät parhaansa mukaan olevansa normaaleja ja niin kuin muutkin, mutta tosiasiassa rakkautta ei ole ollut ainakaan minua kohtaan ja arvelen että edes vanhempieni välillä alun perinkään. Tämä tietenkin on vain arvailua, mutta olen päätynyt aika synkeisiin ajatuksiin koko perhehistoriani kohdalta, ja luulen että tämä ei ole aivan tuulesta temmattua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait683362Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso41194- 22974
Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani3970Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68810Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60744Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es34725Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä45709Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t29663Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve4647