Miten selvitä petetyksi tulemisesta?

Anonyymi

Puoliso on pettänyt pahimman kautta ja halusi vielä tyhmyyksissään salata kaiken. Nyt kun olen saanut asian tietooni, on ahdistus ihan ääretöntä. Tuntuu ettei saa happea, rintaa tukahduttaa ja vapisuttaa, itku puskee ulos eri tilanteissa, ajatus ei pysy missään muualla enää.

Miten tästä ikinä voi selvitä enää eteenpäin?

Miten te olette selvinneet?

Minä hajoan ja samalla koko elämä ympärilläni. En pysty edes lapsille olemaan se vanhempi mikä pitäisi.

142

11099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Soita kriisipuhelimeen tai perheneuvolaan, osaavat auttaa parhaiten siellä.

      • Anonyymi

        Näin juuri, ei se järvi soutamalla kulu. Pettäminen avaa myös uusia näkökulmia.


    • Anonyymi

      Aika ja toisen osapuolen aito katumus. Hänelle anteeksiantaminen ja molempien siihen uskominen.Tai sitten ero,ja siten oman rajan näyttäminen. Sinulle kasvun paikka. Kuten hänellekkin. Kuuntele sydäntäsi,selviät kyllä💎

    • Anonyymi

      Ihan ensimmäiseksi kannattaa pistää pihalle se henkilö joka aiheutti pahan olosi, eli puolisosi, tai siis ex-puolisohan se nyt varmaankin jo on.

    • Anonyymi

      Tuttu tunne. Aina se mielessä jossain pysyy mutta ajan kans hälvenee. Mut on pettäny sama ihminen 2 kertaa. Ensimmäisen pystyin antamaan anteeksi enkä voinu kuvitella että enää koskaan tekisi niin. Toisin kävi vuosien päästä. Pystyin luottamuksen jotenki rakentamaan uudestaan ekan kerran jälkeen mutta toinen kerta vei kaiken luottamuksen ja sitä ei voi korjata koskaa enää.. Yhteisten lasten takia on vain pakko yrittää sulkea pois kaikki se tuska. Kyllä se ajan kans helpottaa usko pois.

      • Anonyymi

        Siksi en luota kehenkään toiseen ihmiseen minun luottamus pitää ansaita siinä en auta vaan se pitää ratkaista ihan yksin


      • Anonyymi

        Ikävä tilanne. Voimia valitsemallesi tielle. Ansaitsisit paljon parempaa.
        Se on totta että vaikka nyt tuntuisi pahalta, aikaa kun on mennyt ei tunnu enää. (Itse heitin petturin pihalle ja nyt en voi uskoa todeksi miksi sellaista hyväksikäyttäjää siedin ja valehtelun kuuntelua jatkoin vielä hetken kunnes mitta täyttyi. Ällöttää ajatuskin siitä.)


    • Anonyymi

      Tämä on kyllä ihan hirveetä...

      Ap

      • Voimia ja jaksamisia. Kyllä se siitä vielä helpottu, vaikka kauhealta nyt tuntuukin. Teidän pitäisi saada nukutuksi, ja yrittää edes hieman syödäkin jotain vaikka väkisellä. Käykää myös iltaisin ulkoilemassa, reipasta kävelyä puolituntia. Muistakaa myös pitää yhteyttä ystäviinne jos teillä sellaisia on ja käykää heidän kanssa vaikka kaupungilla kahvilla tms. ja puhukaa puhumasta päästyännekin.. että saatte edes pintapuolisesti muuta ajateltavaa. Mikäli nukkuminen osottautuu mahdottomaksi niin pyytäkää unilääkeresepti lääkäriltänne. Mikäli ette nuku niin sekoatte. Myös reilusti vettä kun elimistö kuivuu kovassa stressitilanteessanne ja aiheuttaa fyysisestikin heikon ja huonon olon. Itse en ole joutunut tuollaiseen mutta olen ollut tukena eräälle kaverilleni vastaavassa tilanteessa. Sitä oli sivustakin surkeaa seurata ja ahdistavaa. Hänkin selvisi, olen varma että selviätte tekin.


      • Anonyymi

        Hmm...kosto on suloinen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...kosto on suloinen...

        Kosto ei todellakaan helpota omaa oloa yhtään!

        Jos on taipuvainen morkkiksiin, niin tilanne oain pahenee. Sinua on petetty ja siihen vielä morkkis, ei jyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...kosto on suloinen...

        Niin varmaan onkin. Mutta mitään hyvää siitä ei seuraa. Ei ainakaan jos meinaa jatkaa suhdetta. Eikä silloinkaan jos on yhteisiä lapsia, vaikka päätyisikin eroon.
        Moni suloinen asia on typerää, kuten pettäminen ja sen kostaminen.


    • Anonyymi

      Se on hirveää! Omalla kohdallani vain avoin keskustelu asioista ja niiden syistä on auttanut. Ja nimenomaan rakentava keskustelu, ei syyttelyä. Jos asiat jäävät selvittämättä, mielikuvitus alkaa lentää ja paisuvat entisestään. Tärkeää on tietää, mitä sinä ja miehesi haluatte tulevaisuudelta. Onko se yhteinen tulevaisuus, johon alatte panostamaan. Peli ei ole menetetty.

      • Anonyymi

        Aikaa se ottaa. Mutta rakkauden voi saada uuteen kukoistukseen trauman jälkeen. Unohtamaan en pysty varmaan koskaan, mutta ymmärrän tapahtumaan johtaneet syyt. Asian kanssa pystyy elämään. Puhumattomuus syvimmistä tunteista ja haluista on ollut kaiken pahan juuri.
        - edellinen -


    • Anonyymi

      Juokse pois karkuun, kun pääset. Ei välttämättä ollut ensimmäinen eikä tule viimeinen kerta olemaan kun pettää sua. Arvosta itseäsi ja lähde!

    • Anonyymi

      Lähtemällä. Mitenkään muuten et voi omanarvontuntoasi säilyttää.

    • Anonyymi

      Millä tavalla puolisosi petti sinua, jos saan kysyä? Ja onko hän aiemmin pettänyt? Voimia sinulle <3

    • Anonyymi

      Se on vaan elämää.

    • Anonyymi

      No ehkä halusi salata ettei prinsessan maailma romahda?
      Sinähän omistat puolisosi niin kauan kun henki pihisee🤔

    • Anonyymi

      Olipa harvinaisen typerä kommentti tuo edellinen kommentti. Varmaankin siltä katkeralta kakkoselta.

      • Anonyymi

        Samaa ajattelin.


      • Anonyymi

        Lampaita olette kaikki yhyhyy yhyhyy. Tiedätkö tällä pallolla elää myös sellaisia ihmisiä joille on ihan ok käydä vieraissa puolin ja toisin😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lampaita olette kaikki yhyhyy yhyhyy. Tiedätkö tällä pallolla elää myös sellaisia ihmisiä joille on ihan ok käydä vieraissa puolin ja toisin😉

        Niin onkin, mutta sellaisilla ihmisillä ei ole parisuhdetta vaan panosuhde.


    • Anonyymi

      Jospa prinsessalla oli puoli valtakuntaa ja piti vielä "prinssinsäkin". :) Happily ever after...

      • Anonyymi

        Mistä tämä katkeruus?! Eikö kakkonen saanutkaan prinssiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tämä katkeruus?! Eikö kakkonen saanutkaan prinssiä?

        Mutta saiko prinssi kakkosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta saiko prinssi kakkosta?

        Sai kakkosta vaan ei kakkosen! Eikä edes halunnutkaan... kuin hetken huviksi.


    • Anonyymi

      Mieheni jäi kiinni puolisen vuotta kestäneestä pettämisestä noin vuosi sitten. Minulla oli alkuun aivan samanlaisia tunteita kuin sinullakin. Ahdisti, oksetti, itketti. En pystynyt arkisiin askareisiin, olin täysin aloitekyvytön. Onneksi minulla oli lääkekaapissa nukahtamislääkkeitä, joilla sain edes unen päästä kiinni. Purin tilannetta yhdessä mieheni salasuhteen oman aviomiehen kanssa. Siitä oli suuri apu.

      Viime kesänä alkoi tuntua helpommalta. Asia ei pyörinyt koko ajan mielessäni, ja saatoin aamullakin herätä niin, ettei pettäminen ollut ensimmäisenä mielessäni. Kävi kuitenkin niin, että tämän vuoden loppukesästä pettämisestä selvisi aivan uusia asioita. Minulle oli alkuun kerrottu vain "lightversio", joka sitten paljastuikin aivan muuksi. Haavat avautuivat uudelleen ja nyt tilanteeni on miltei sama kuin heti pettämisen paljastuttua. Ahdistaa, masentaa ja v***ttaa aivan hirveästi. Jos olisin heti alkuun kuulla karun totuuden, saattaisin nyt voida jo suht hyvin. Olen hyvin katkera miehelleni siitä, että valehteli, vaikka vannoi puhuneensa totta.

      En edelleenkään osaa sanoa, mikä avioliittomme kohtalo on. Välillä olen valmis eroon, välillä muut, hyvät asiat painavat vaaassa enemmän. Olemme jonkun verran pystyneet asiasta mieheni kanssa. Alkuun mies kertoi asioista, jotka halusin tietää ja se helpotti. Nyt kun yritän keskustella näistä "uusista" asioista, mies hermostuu ja huutaa, että johan asiat on käyty läpi useampaan kertaan. Toki hän on koko ajan hyvitellyt minulle tekojaan ja vannoo rakkauttaan, mutta eipä se paljoa auta.

      Puhu jollekin. Ystävälle, terapeutille, terveydenhoitajalle. Puhu puolisosi kanssa. Vatkaa asiaa ja selvitä niin paljon yksityiskohtia kuin vain haluat tietää. Eipä tähän tautiin taida auttaa kuin puhuminen ja aika.

      • Anonyymi

        Ja vielä kun saisi pettäjä-puolison avautumaan rehellisesti. Ymmärrän, että haluaa unohtaa tekemänsä, mutta vastuu teoistaan täytyy kantaa.

        Itse ainakin haluan selvittää tapahtumista kaiken. Mielestäni hän on siihen velvollinen, jos haluaa jatkaa liittoamme. Ei niin, että asiat lakaistaan maton alle, ja kaikki on sillä selvä.

        Meidän kohdallamme, olen kuitenkin katsonut paremmaksi olla jankkaamasta asioista. Sopivan tilaisuuden tullen tartun niihin. Näin olen saanut vastauksia ajan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä kun saisi pettäjä-puolison avautumaan rehellisesti. Ymmärrän, että haluaa unohtaa tekemänsä, mutta vastuu teoistaan täytyy kantaa.

        Itse ainakin haluan selvittää tapahtumista kaiken. Mielestäni hän on siihen velvollinen, jos haluaa jatkaa liittoamme. Ei niin, että asiat lakaistaan maton alle, ja kaikki on sillä selvä.

        Meidän kohdallamme, olen kuitenkin katsonut paremmaksi olla jankkaamasta asioista. Sopivan tilaisuuden tullen tartun niihin. Näin olen saanut vastauksia ajan kanssa.

        On vaikeaa tietää, mitkä pettäjän kertomukset ovat totta ja mitkä eivät. Meillä epäilykseni heräsivät, kun eri kerroilla kerrotut versiot tapahtumista alkoivat poiketa toisistaan. Kun otin asioista selvää, niin sieltähän se totuus alkoi pajastua. Bingo! Alkuun totena vakuutetut puhutut asiat olivatkin täyttä bullshittiä. Nyt työstetään tätä "uutta" totuutta. Olen miehelleni sanonut, että jos hän ei suostu kertomaan kaikkea totuudenmukaisesti, en näe minkäänlaista mahdollisuutta sille, että avioliittomme jatkuu.

        Terapeutit korostavat sitä, että petetyllä on oikeus tietää ja jankata tapahtumista yms. niin pitkään kuin tuntee tarvetta siihen. Ja pettäjällä on velvollisuus kertoa. Olen huomannut, että kun joku mennyt asia askarruttaa mieltäni ja käyn sitä läpi mielessäni, oloa helpottaa, kun mies kertoo siitä vaikka tuhannennen kerran. Ei mieskään mielellään käy samoja asioita jatkuvasti läpi, mutta hänenkö hyvinvoinnista tässä on kyse? Häntäkö ei saisi rasittaa vastaamaan tekosiinsa? Huhhuh. Kyllä hänellä on vastuu pettämisestään ja tilanteen selvittämisestä. Asianhan pitäisi olla juuri päinvastoin. Pettäjän pitäisi oma-aloitteisesti kertoa asioista ja kysyä vielä päälle, haluanko kysyä mitään.

        Jankkaa. Kysy. Epäile. Kyseenalaista. Vaadi selityksiä. Niin pitkään kuin tunnet tarvetta. Todennäköisesti siitä seuraa riitaa, mutta itsepähän tiensä on valinnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä kun saisi pettäjä-puolison avautumaan rehellisesti. Ymmärrän, että haluaa unohtaa tekemänsä, mutta vastuu teoistaan täytyy kantaa.

        Itse ainakin haluan selvittää tapahtumista kaiken. Mielestäni hän on siihen velvollinen, jos haluaa jatkaa liittoamme. Ei niin, että asiat lakaistaan maton alle, ja kaikki on sillä selvä.

        Meidän kohdallamme, olen kuitenkin katsonut paremmaksi olla jankkaamasta asioista. Sopivan tilaisuuden tullen tartun niihin. Näin olen saanut vastauksia ajan kanssa.

        Ei puolisolla ole mitään vastuuta mistään. Lue vaikka naisten lehdistä jos et muuten usko. Katumusharjoituksia ? Älä naurata.

        Tärkeintä on erota. Se on aina se huippujuttu. Saat itsenäisyytesi takaisin. Pääset pois liekasta. Puolisos pääsi pois huonosta suhteesta. Sun vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaikeaa tietää, mitkä pettäjän kertomukset ovat totta ja mitkä eivät. Meillä epäilykseni heräsivät, kun eri kerroilla kerrotut versiot tapahtumista alkoivat poiketa toisistaan. Kun otin asioista selvää, niin sieltähän se totuus alkoi pajastua. Bingo! Alkuun totena vakuutetut puhutut asiat olivatkin täyttä bullshittiä. Nyt työstetään tätä "uutta" totuutta. Olen miehelleni sanonut, että jos hän ei suostu kertomaan kaikkea totuudenmukaisesti, en näe minkäänlaista mahdollisuutta sille, että avioliittomme jatkuu.

        Terapeutit korostavat sitä, että petetyllä on oikeus tietää ja jankata tapahtumista yms. niin pitkään kuin tuntee tarvetta siihen. Ja pettäjällä on velvollisuus kertoa. Olen huomannut, että kun joku mennyt asia askarruttaa mieltäni ja käyn sitä läpi mielessäni, oloa helpottaa, kun mies kertoo siitä vaikka tuhannennen kerran. Ei mieskään mielellään käy samoja asioita jatkuvasti läpi, mutta hänenkö hyvinvoinnista tässä on kyse? Häntäkö ei saisi rasittaa vastaamaan tekosiinsa? Huhhuh. Kyllä hänellä on vastuu pettämisestään ja tilanteen selvittämisestä. Asianhan pitäisi olla juuri päinvastoin. Pettäjän pitäisi oma-aloitteisesti kertoa asioista ja kysyä vielä päälle, haluanko kysyä mitään.

        Jankkaa. Kysy. Epäile. Kyseenalaista. Vaadi selityksiä. Niin pitkään kuin tunnet tarvetta. Todennäköisesti siitä seuraa riitaa, mutta itsepähän tiensä on valinnut.

        Päinvastoin. Pettäminen on aina vastapuolen vika. Huonon liiton vika.

        Hienoa kun pääsee pois huonosta liitosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On vaikeaa tietää, mitkä pettäjän kertomukset ovat totta ja mitkä eivät. Meillä epäilykseni heräsivät, kun eri kerroilla kerrotut versiot tapahtumista alkoivat poiketa toisistaan. Kun otin asioista selvää, niin sieltähän se totuus alkoi pajastua. Bingo! Alkuun totena vakuutetut puhutut asiat olivatkin täyttä bullshittiä. Nyt työstetään tätä "uutta" totuutta. Olen miehelleni sanonut, että jos hän ei suostu kertomaan kaikkea totuudenmukaisesti, en näe minkäänlaista mahdollisuutta sille, että avioliittomme jatkuu.

        Terapeutit korostavat sitä, että petetyllä on oikeus tietää ja jankata tapahtumista yms. niin pitkään kuin tuntee tarvetta siihen. Ja pettäjällä on velvollisuus kertoa. Olen huomannut, että kun joku mennyt asia askarruttaa mieltäni ja käyn sitä läpi mielessäni, oloa helpottaa, kun mies kertoo siitä vaikka tuhannennen kerran. Ei mieskään mielellään käy samoja asioita jatkuvasti läpi, mutta hänenkö hyvinvoinnista tässä on kyse? Häntäkö ei saisi rasittaa vastaamaan tekosiinsa? Huhhuh. Kyllä hänellä on vastuu pettämisestään ja tilanteen selvittämisestä. Asianhan pitäisi olla juuri päinvastoin. Pettäjän pitäisi oma-aloitteisesti kertoa asioista ja kysyä vielä päälle, haluanko kysyä mitään.

        Jankkaa. Kysy. Epäile. Kyseenalaista. Vaadi selityksiä. Niin pitkään kuin tunnet tarvetta. Todennäköisesti siitä seuraa riitaa, mutta itsepähän tiensä on valinnut.

        Kyllähän tässä sinä sen tien valitset, vaatimalla tätä kaikkea ja vielä lisää, enemmän, uudestaan kunnes olet kylläinen.
        Voihan asioiden kohtaamista helpottaa se että sitä kumppania alkaa käsittelemään "petturina", mutta ei se sinusta parempaa tee tai uhrimpaa...
        Jos ei pysty antamaan anteeksi ehdoitta, ilman toisen alistumista, unohda koko homma, koska se petturi ei tule myöskään koskaan unohtamaan ja se tulee aina varjostamaan parisuhdettanne.

        Mietin itsekin aikoinaan kuinka jatkaa, kunnes ajattelin mistä olenkaan edes vihainen.
        Jos valehtelusta, olisin antanut sen lopulta anteeksi muussakin yhteydessä.
        Vai seksistä toisen kanssa, vaikka en häntä omistanutkaan.
        Tulin tulokseen että asia joka loukkasi oli mahdollisuus siitä että hän oli jakanut intiimejä tunteitaan jonkun toisen kanssa.
        Kun selvisi että niin ei ollut, oli helpompaa jatkaa jälleen.

        Ei minulla ole APlle suuria viisauksia, teet vain niin kuin itsellesi on parasta, mutta vasta kun tunteet normalisoituu.
        Edellisen kommentti vain herätti tarpeen työntää lusikan tähänkin soppaan.

        Voimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin. Pettäminen on aina vastapuolen vika. Huonon liiton vika.

        Hienoa kun pääsee pois huonosta liitosta.

        Ei se kyllä ihan noin ole! Olis syytä katsoa peiliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin. Pettäminen on aina vastapuolen vika. Huonon liiton vika.

        Hienoa kun pääsee pois huonosta liitosta.

        Ehei, pettäminen on aina miehen vika, oli hän sitten pettäjä tai petetty...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehei, pettäminen on aina miehen vika, oli hän sitten pettäjä tai petetty...

        Jos noin sanoo niin ihan yhtälailla se on silloin aina naisenki vika, oli pettäjä tai petetty tai vaikka kumpaakin.


      • Anonyymi

        Aivan samoja tunnelmia oli itselläni. Nyt jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt lähteä heti, eikä jäädä kuuntelemaan hyvittelyjä. Tilanne ei koskaan kotjaantunut. Kysyjälle sanoisin, että varaa aika terapeutilla, siellä saat puhua omat tunteesi auki. Perhekeskuksista löytyy ilmaisia. Ota omaa aikaa, laita puoliso vahtimaan lapsia ja tee jotain, mistä saat itsellesi iloa. Oli se mitä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei puolisolla ole mitään vastuuta mistään. Lue vaikka naisten lehdistä jos et muuten usko. Katumusharjoituksia ? Älä naurata.

        Tärkeintä on erota. Se on aina se huippujuttu. Saat itsenäisyytesi takaisin. Pääset pois liekasta. Puolisos pääsi pois huonosta suhteesta. Sun vika.

        Näin puhuu katkera kakkonen tai jätetty pettäjä! Ottaako kupoliin, jos toisten rakkaus kestääkin vaikeudet ja pääsee niistä yli?

        Mitä hiton katumusharjoituksia?!
        Suhteen jatko perustuu rehellisyyteen myös menneistä.

        Ja syyt oli ihan muut, tiedoksi.

        - se jolle kommentoit -


    • Anonyymi

      Tunteitaan ei pidä piilottaa. Hauku rähjää kiroa huuda jos siltä tuntuu mutta älä tee sitä lasten nähden. Hakkaa vaikka nyrkkeilysäkkiä ja ajattele mitä mielikuvissasi lyöt kaikella vihalla ja pettymyksellä. Mene metsään ja huuda niin lujaa kuin jaksat jos se on mahdollista.
      Älä patoa tunteitasi vaan pura ne. Juokse vaikka maratoni jos voimia riittää. Se helpottaa sisäistä tuskaasi kun saat itsesi pois lamaannuksen tilasta. Elämäsi ei lopu vaan on uuden alku ja uusia ovia avautuu. Kulje silmät avoinna uusille mahdollisuuksille, elämälle.
      Ei pahaa unohda vaikka antaisit anteeksi. Hän ei ole arvoisesi joka sinut petti. Joku toinen on.

      • Anonyymi

        Kyllä parisuhteessa voi tapahtua muutakin pahaa kuin uskottomuus. Väkivaltaiseen parisuhteeseen ei saa jäädä koskaan, mutta melko usein muista pahoista asioista puhumalla ja ongelmat selvittämällä voi suhteessakin päästä yli ilman eroa. Jos pettäjä oikeasti katuu tekosiaan, molemmilla riittää rakkautta ja halua päästä suhteessa eteenpäin, on turha erota. Pahaa ei unohda koskaan, mutta jossain vaiheessa pahastakin tulee mitättömämpi tahra yhteiseen historiaan. Mikään ei takaa sitä, että puolisoa vaihtamalla saa paremman ja uskollisemman. Tuskin kukaan menee parisuhteeseen ajatuksella "kyllähän meistä jompikumpi tässä liitossa pettää, mutta vaihdetaan sitten uusiin." Parisuhteeseen mennään hyvin odotuksin ja tavoitteena elää loppuelämä yhdessä. Uskottomuus on vastoinkäyminen, jonka eteen on tehtävä töitä niin kuin minkä tahansa ikävän asian kanssa elämässä. Yhden kerran uskottomuuden voi hyväksyä, mutta ei useammin. Unohtaa sitä ei voi koskaan, Anteeksi sen voi antaa, jos sillä oma mieli rauhoittuu, mutta sekin riippuu ihmisestä. Itse en anna anteeksi pettäjälle ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä parisuhteessa voi tapahtua muutakin pahaa kuin uskottomuus. Väkivaltaiseen parisuhteeseen ei saa jäädä koskaan, mutta melko usein muista pahoista asioista puhumalla ja ongelmat selvittämällä voi suhteessakin päästä yli ilman eroa. Jos pettäjä oikeasti katuu tekosiaan, molemmilla riittää rakkautta ja halua päästä suhteessa eteenpäin, on turha erota. Pahaa ei unohda koskaan, mutta jossain vaiheessa pahastakin tulee mitättömämpi tahra yhteiseen historiaan. Mikään ei takaa sitä, että puolisoa vaihtamalla saa paremman ja uskollisemman. Tuskin kukaan menee parisuhteeseen ajatuksella "kyllähän meistä jompikumpi tässä liitossa pettää, mutta vaihdetaan sitten uusiin." Parisuhteeseen mennään hyvin odotuksin ja tavoitteena elää loppuelämä yhdessä. Uskottomuus on vastoinkäyminen, jonka eteen on tehtävä töitä niin kuin minkä tahansa ikävän asian kanssa elämässä. Yhden kerran uskottomuuden voi hyväksyä, mutta ei useammin. Unohtaa sitä ei voi koskaan, Anteeksi sen voi antaa, jos sillä oma mieli rauhoittuu, mutta sekin riippuu ihmisestä. Itse en anna anteeksi pettäjälle ikinä.

        Pariterapiassa terapeutti sanoi juurikin sen tapaista, että tapahtunut pettäminen ei ole pahinta. Siinä hetkessä petetyn korviin se kuulosti tosi pahalta, vääryydeltä. Mutta niinhän se on, että siitä voi selvitä.

        Onko terapiasta hyötyä? Sitä voi suositella. Saa purkaa omia tunteitaan ja ammattilainen antaa oman näkemyksensä. Mutta oman kokemuksen perusteella pettäjä ei ollut valmis rehelliseen keskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pariterapiassa terapeutti sanoi juurikin sen tapaista, että tapahtunut pettäminen ei ole pahinta. Siinä hetkessä petetyn korviin se kuulosti tosi pahalta, vääryydeltä. Mutta niinhän se on, että siitä voi selvitä.

        Onko terapiasta hyötyä? Sitä voi suositella. Saa purkaa omia tunteitaan ja ammattilainen antaa oman näkemyksensä. Mutta oman kokemuksen perusteella pettäjä ei ollut valmis rehelliseen keskusteluun.

        Totta. Terapiastakaan ei ole hyötyä, jos pettäjä ei suostu puhumaan totta. Silloin saattaa mennä puurot ja vellit sekaisin. Tällöin olisi varmaan hyödyllisempää, että petetyllä olisi luottoystävä, jolle puhua tai sitten käydä yksin terapiassa, psykologilla tms. Mielestäni on aika kummallista, että jäätyään kiinni pettämisestä pettäjä ei suostu puhumaan totta, olemaan rehellinen ja avoin. Mitä menetettävää hänellä on? Jos pettäjä haluaa jäädä aikaisempaan liittoon, rehellisyys on kaiken a ja o. "Valehdellaan pienemmäksi vahinko" ei kyllä silloin toimi.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti eroat tai petät myös. Vain siten tulet selviämään ilman katkeruutta. Jos pettää häntä, hän ymmärtää miltä se tuntuu. Muuten ei ymmärrä ja tulee toistamaan asian. T. Kokemusta on: toinen todella heräsi silloin kun perin itse häntä.

      • Anonyymi

        Miksi pitää sotkea asiaan muita ihmisiä, eikö kolmas osapuoli ole jo liikaa?


      • Anonyymi

        Parasta petetyn kannalta on se, että vaikka ei edes aio kostaa pettäjälle pettämällä itse, käyttäytyy ja puhuu niin, että pettäjä luulee petetyn hautovan kostoa. Oma puolisoni petti ja jäi kiinni ja siitä lähtien olen antanut hänen ymmärtää, että petän heti, kun tulee sopiva sauma. Huvittavaa, kun ei päästä minua mihinkään yksin. Pettäjällä on hirveä hätä, jos käyn yksin kaupassa, juhlimassa, lenkillä, elokuvissa jne. Sanon kotona, että käyn puolen tunnin lenkillä ja piruuttani teenkin pidemmän, tunnin lenkin. Jo alkaa viestiä tulla puhelimeen ja kyselyä, missä viivyn. Nautin tilanteesta enkä koskaan vastaa viesteihin. Kotiinpäästyäni vastaan kyselyihin viipymisen syystä mairealla hymyllä :D Siinä petturisian otsasuonet pullottavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta petetyn kannalta on se, että vaikka ei edes aio kostaa pettäjälle pettämällä itse, käyttäytyy ja puhuu niin, että pettäjä luulee petetyn hautovan kostoa. Oma puolisoni petti ja jäi kiinni ja siitä lähtien olen antanut hänen ymmärtää, että petän heti, kun tulee sopiva sauma. Huvittavaa, kun ei päästä minua mihinkään yksin. Pettäjällä on hirveä hätä, jos käyn yksin kaupassa, juhlimassa, lenkillä, elokuvissa jne. Sanon kotona, että käyn puolen tunnin lenkillä ja piruuttani teenkin pidemmän, tunnin lenkin. Jo alkaa viestiä tulla puhelimeen ja kyselyä, missä viivyn. Nautin tilanteesta enkä koskaan vastaa viesteihin. Kotiinpäästyäni vastaan kyselyihin viipymisen syystä mairealla hymyllä :D Siinä petturisian otsasuonet pullottavat.

        Jumalauta, tossa on tyyliä! Tähän, jos pystyy, niin varmasti selviää vähin vaurioin. Anna kitua mahdollisimman pitkään. Lisää tohon vielä vähän, jotain lisää, käy vaikka alusvaatekaupassa ja osta röyhelöpikkareita. Pue tämä päälle, kun lähet lenkille. Arvaa tekeekö kipeetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta petetyn kannalta on se, että vaikka ei edes aio kostaa pettäjälle pettämällä itse, käyttäytyy ja puhuu niin, että pettäjä luulee petetyn hautovan kostoa. Oma puolisoni petti ja jäi kiinni ja siitä lähtien olen antanut hänen ymmärtää, että petän heti, kun tulee sopiva sauma. Huvittavaa, kun ei päästä minua mihinkään yksin. Pettäjällä on hirveä hätä, jos käyn yksin kaupassa, juhlimassa, lenkillä, elokuvissa jne. Sanon kotona, että käyn puolen tunnin lenkillä ja piruuttani teenkin pidemmän, tunnin lenkin. Jo alkaa viestiä tulla puhelimeen ja kyselyä, missä viivyn. Nautin tilanteesta enkä koskaan vastaa viesteihin. Kotiinpäästyäni vastaan kyselyihin viipymisen syystä mairealla hymyllä :D Siinä petturisian otsasuonet pullottavat.

        Onpa kypsää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalauta, tossa on tyyliä! Tähän, jos pystyy, niin varmasti selviää vähin vaurioin. Anna kitua mahdollisimman pitkään. Lisää tohon vielä vähän, jotain lisää, käy vaikka alusvaatekaupassa ja osta röyhelöpikkareita. Pue tämä päälle, kun lähet lenkille. Arvaa tekeekö kipeetä.

        Juu-u. Ennen puin lenkille vanhan suhinapuvun, ei meikkiä, hiukset ponnarilla. Nykyään uusi muodikas puku, kevyt meikki ja hiukset kiharalle. Mieltä hivelee, kun petturi istuu sohvalla naama norsunvitulla, kun sipaisen uloslähtiessäni vielä huulipunaa huuliin ja ruiskautan kevyesti parfyymia niskaan. Ah, sitä tunnetta! Ja vieläpä hyvällä omallatunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta petetyn kannalta on se, että vaikka ei edes aio kostaa pettäjälle pettämällä itse, käyttäytyy ja puhuu niin, että pettäjä luulee petetyn hautovan kostoa. Oma puolisoni petti ja jäi kiinni ja siitä lähtien olen antanut hänen ymmärtää, että petän heti, kun tulee sopiva sauma. Huvittavaa, kun ei päästä minua mihinkään yksin. Pettäjällä on hirveä hätä, jos käyn yksin kaupassa, juhlimassa, lenkillä, elokuvissa jne. Sanon kotona, että käyn puolen tunnin lenkillä ja piruuttani teenkin pidemmän, tunnin lenkin. Jo alkaa viestiä tulla puhelimeen ja kyselyä, missä viivyn. Nautin tilanteesta enkä koskaan vastaa viesteihin. Kotiinpäästyäni vastaan kyselyihin viipymisen syystä mairealla hymyllä :D Siinä petturisian otsasuonet pullottavat.

        Meilläkin mies on hyvin mustasukkainen. Kriisin alussa uhosin tekeväni samoin. Oikeasti en tunne tarvetta, ainakaan nyt. Mutta vannomatta paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa kypsää...

        Pieni näpäytys on paikallaan ;)
        Kuntotreeni, panostus ulkonäköön, uudet sexyt vaatteet...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu-u. Ennen puin lenkille vanhan suhinapuvun, ei meikkiä, hiukset ponnarilla. Nykyään uusi muodikas puku, kevyt meikki ja hiukset kiharalle. Mieltä hivelee, kun petturi istuu sohvalla naama norsunvitulla, kun sipaisen uloslähtiessäni vielä huulipunaa huuliin ja ruiskautan kevyesti parfyymia niskaan. Ah, sitä tunnetta! Ja vieläpä hyvällä omallatunnolla.

        Erotkaa jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta petetyn kannalta on se, että vaikka ei edes aio kostaa pettäjälle pettämällä itse, käyttäytyy ja puhuu niin, että pettäjä luulee petetyn hautovan kostoa. Oma puolisoni petti ja jäi kiinni ja siitä lähtien olen antanut hänen ymmärtää, että petän heti, kun tulee sopiva sauma. Huvittavaa, kun ei päästä minua mihinkään yksin. Pettäjällä on hirveä hätä, jos käyn yksin kaupassa, juhlimassa, lenkillä, elokuvissa jne. Sanon kotona, että käyn puolen tunnin lenkillä ja piruuttani teenkin pidemmän, tunnin lenkin. Jo alkaa viestiä tulla puhelimeen ja kyselyä, missä viivyn. Nautin tilanteesta enkä koskaan vastaa viesteihin. Kotiinpäästyäni vastaan kyselyihin viipymisen syystä mairealla hymyllä :D Siinä petturisian otsasuonet pullottavat.

        Herää kysymys, kuka se sika on.
        Et ole kostonhimossasi sen parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta petetyn kannalta on se, että vaikka ei edes aio kostaa pettäjälle pettämällä itse, käyttäytyy ja puhuu niin, että pettäjä luulee petetyn hautovan kostoa. Oma puolisoni petti ja jäi kiinni ja siitä lähtien olen antanut hänen ymmärtää, että petän heti, kun tulee sopiva sauma. Huvittavaa, kun ei päästä minua mihinkään yksin. Pettäjällä on hirveä hätä, jos käyn yksin kaupassa, juhlimassa, lenkillä, elokuvissa jne. Sanon kotona, että käyn puolen tunnin lenkillä ja piruuttani teenkin pidemmän, tunnin lenkin. Jo alkaa viestiä tulla puhelimeen ja kyselyä, missä viivyn. Nautin tilanteesta enkä koskaan vastaa viesteihin. Kotiinpäästyäni vastaan kyselyihin viipymisen syystä mairealla hymyllä :D Siinä petturisian otsasuonet pullottavat.

        Ihan oikein sille!


      • Anonyymi

        tämä on ehdottomasti paras mutta tee sinäkin se salaa .ei siinä muuta mutta entinen ei enää kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erotkaa jo.

        Eipäs hätiköidä! Potut pottuina.


    • Anonyymi

      Itse eroasin. Tunnen itseni sen verran hyvin että asia kalvaisi loputtomiin siitä tulisi henkinen helvetti. Joka nousisi pintaan aina uudelleen. Voisin sanoa että annan anteeksi mutta tiedän kyllä en lopulta siihen pystyisi. Jos lapsia ehkä ainut asia jonka takia kannattaa yrittää selvittää välit .

    • Anonyymi

      Aika yksipuolista keskustelua.

      Pitkässä parisuhteessa tapahtuu elämän varrella paljon asioita. Koetaan yhdessä iloja ja surujakin. Kasvetaan.
      Mites jos parisuhteessa ei esimerkiksi ole enää seksiä, vaikka muuten elämä menee ja soljuu suotuisasti? Jos toinen kuitenkin vielä haluaa ?

      • Anonyymi

        Asioista pitäisi puhua niin, että puoliso ymmärtää asian vakavuuden. Ongelman ratkaisuksi muu kuin vieraissa käynti, ehkä parisuhdeterapia.


    • Anonyymi

      Itse en eroaisi. Puoliso saisi itse erota, kun tekee vierasta mieli. Pitäisin myös tunteeni kurissa, vaikka sydäntä kirvelisikin, enhän voi puolison käytökselle mitään. Hänen oma moka. Ehkä vähän säälisin häntä, hänen heikkouttaan.
      Kyllä se loppuen lopuksi enemmänkin naurattaa nämä syrjähyppelijät. Varsinkin kun eivät ole valmiita puolisoaan jättämään.

    • Anonyymi

      Hienoa että puoliso pääsee pois huonosta liitosta.

      Ei ketään voi pakottaa kärsimään huonossa liitossa.

      • Anonyymi

        Ei tietenkään tarvitse jäädä huonoon liittoon. Sitä voi erota reilusti. Mutta kun kaikki eivät halua erota.
        Ja onko se liitto oikeasti huono? Vähän selityksen makua.


      • Anonyymi

        Miten niin huonosta. Mun liitto on oikein hyvä ja muka vaikka lipsastikin ja mokasin. Ei kaikki halua erota. Kyllä moni ymmärtää ihmisen epätäydellisyyden. Parsuhteissa sattuu ja tapahtuu, mutta se joka ottaa opikseen virheistä pääsee jatkoon.


    • Anonyymi

      Minulla vaimo lähti serkkuni matkaan vieden sinne myös kolme pientä tyttöäni. Tiedän tasan tarkkaan miltä tuo tuntuu. Komppaan edellä olevia siinä, että uni on ensiarvoisen tärkeää. Haet siihen vaikka lääkkeet, sillä muuten tulee isompi stoppi etkä kykene edes töihin. Selviät kyllä! Tarttet myös ystäviä ympärillesi.

      • Anonyymi

        Kaksi läheistä ihmistä pettänyt! Siinä on jo kestämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi läheistä ihmistä pettänyt! Siinä on jo kestämistä.

        Kyllä siinä on ollut kestämistä.


    • Anonyymi

      Hei,

      Ei se järvi soutamalla kulu....

      • Anonyymi

        ..eikä kuppa katumalla kaadu.


    • Anonyymi

      Eimuutako purethamastas, ja kohti uusia pettymyksiä.

    • Anonyymi

      Kyllähän noita neuvojia riittää etenkin niissä, jotka eivät ole itse samaa joutuneet kokemaan. Siinä kohtaa sen kunnolla tuntee, kun ei ikimaailmassa olisi omasta kumppanistaan moista uskonut ja pettää silti sittenkin.

      Aika siihen toimii lääkkeenä. Jollekin riittää 5 minuuttia, toiselle viikko, jollekin kuukausi ja jotkut kärsii vuoden tai pidempään. Jollekulle tutulle tai tuntemattomalle asiasta avautuminen olisi myös parasta lääkettä, jos sattuu olemaan joku jolle purkautua.

      Kostaminen tai mikä tahansa on tuossa vaiheessa enää turhaa. Ei se ketään enää auta. Miksi vajota itse samalle tasolle.

      Ei siihen kuole, vaikka se juuri siltä tuntuukin.

    • Anonyymi

      OLISIPA MINULLAKIN KUMPPANI JOKA EI JÄTÄ. JA JONKA KANS EI TARVI IKINÄ SEKSIRAISKAUKSIIN ALISTUA!!!

      • Nyt heräsi kiinnostus.
        Kertoisitko hieman lisää?🤔


      • Anonyymi

        Mitä ihmettä? Minkälaisen hirviön kanssa oikein olet? Nyt ole itse se jättäjä.


    • Anonyymi

      En osaa sanoa oikeastaan mitään neuvoa mut muutosta se et toinen osapuoli kärsii yhtä paljon ei kaikki vaan usko koska se kuuluu vain teille jousta tai eroa?

      • Anonyymi

        Ei se kyllä meillä näyttänyt siltä, että toinen kärsisi yhtä paljon. Ei kokenut tapahtuneen mitään hirveää. Tiedä sitten, jos olisi ollut tunteita kakkosta kohtaan ja pitkä suhde, ehkä sitten?


    • Anonyymi

      Eka kuukausi erossa, itkin päivittäin, olin kuukauden syömättä, laihduin 10 kg. Aloitin baareissa käynnin ja yhdenillanjutut. Tokalla kuukaudelle pystyin vasta kohtaamaan pettäjän kunnolla, iloisuus toisen näkemisestä oli kokonaan kadonnut, paljon riitaa ja huutoa. Seurasi riitaisa ero. Heitin puolet tavaroistani roskiin, myin toimivan auton pilkkahintaan, muistot rasitti joka kerralla kun autolla ajoi, kyyneleitä tuli vielä usein. Vuosi meni, toinenkin, muistot kaupungista alkoi ahdistaa, kyyneleitä tuli vielä kerran kuukaudessa, 2v meni , vaihdoin kaupunkia. Uusia yhdenillanjuttuja ym säätöjä useita kymmeniä.

      Jotain meni sisimmässä rikki. Tapahtuneesta nyt 11 vuotta ja muistan kuten eilisen. Lopetin yhdenillanjutut ja säädöt. Olen onnellisempi yksin. En aktiivisesti etsi enää ketään sekä olen erilainen. Ennen huoleton ja varautumaton, nyt lähden tankki yli puolen ja vararengas, hinausköysi, vaihtovaatteet mukana. Erilainen.

      • Anonyymi

        Mulla pahimpaan tuskaan auttoi myös tavaroista eroon pääseminen. Se oli ikään kuin henkinen puhdistus ja valmistautuminen pahimman, eron, hetkelle. Sitä eroa ei kuitenkaan tullut. Mutta ylimääräisestä tavarasta pääsi eroon kerta heitolla.


      • Anonyymi

        Sama se mullekin kävi. Sekosin päästäni kunnolla. Tapahtumista on 20 vuotta ja muistan sen kuin eilisen. Huoleton elämä loppui siihen. Parasta oli että kaikki kaverini tiesivät. Pahinta on ollut että ei jäänyt viimeiseen kertaa/parisuhteeseen. On tapahtunut sen jälkeenkin vastaavaa. Senpä vuoksi en seurustele. Helpompaa kuin kuunnella lupauksia joita en ole edes pyytänyt.


    • Anonyymi

      Riippuu tietysti paljon ihmisestä. Mutta ite lähtisin radalle ns. Ja ilo irti elämästä.
      Nim. Toimi mulle

    • Anonyymi

      Ole hyvilläsi jos pettäjä katuu ja haluaa olla sinun kanssasi, lapset on tärkeintä, heidän vuoksi rakentakaa suhdetta. Minun mieheni halusi eron salasuhteessa paljastuttua, ei auttanut itku ja rukoilu.

      • Anonyymi

        Itku ja rukoilu. Miten surullista kerjätä vielä tuollaista petturia jäämään. Se ei ansainnut sua vaan ison potkun ahteriin ja ...sinne! Muista se. Sä oot lady. Ja se pelkkä huoripukki.


    • Anonyymi

      Puolisosi on ollut toisenlainen ihminen kuin olit kuvitellut. Ei sinun arvoisesi. Teidän maailmanne eivät ole todellisuudessa kohdanneet, joten parisuhde on rakentunut tai alkanut jossain vaiheessa rakentumaan valheellisiin seikkoihin.
      Jos edes vähän auttaa tieto että pettäminen on yleistä, et ole todellakaan yksin.

    • Anonyymi

      Vain aika parantaa ja yrittää antaa anteeksi. Jos ei pysty , parempi erota.

    • Anonyymi

      EI nyky laki tunne mitään pettämisiä.
      Lapset vai saavat kärsiä kahden ihmisen tekemien virheiden kautta.
      Jos haluat viettää iltaa jonkun toisen ihmisen kanssa niin vietä.Kummalakin on oikeus.
      Tämä onko moraalisesti oikein toista kohtaan,on sitte teidän kahden välinen asia.
      Ihmisillä tulee olla ystävyys suhteita sosiaalisessa kanssakäymisissä,Tämä että puikko palaa ystävänkanssa tai V kastuu toisen kanssa ei varmastikaan aiheuta eroja,taustalla on aivan muut syyt,miksi näin tehdään.Menkää ajoissa hakemaan yhdessä apua jos haluatte todella elää puolisoina.

      • Anonyymi

        Ei kai nyt oo kyse mistään laista. Ihmisiä on vaan kahdenlaisia tässä asiassa. Luotettavia ja epäluotettavia. Ja kyllä aika moni eroaa kun mies on vähän "kastanut kärkeä" tai nainen levitellyt ympäriinsä. Ei oo normaalia jaella kumppaniaan ympäri kyliä ja jatkaa niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.


    • Anonyymi

      Miten kauan pettämistä kesti ja millainen salasuhde se oli? Kuinka sait tietää uskottomuudesta?

    • Anonyymi

      Miksi jäät tuollaiseen liittoon? Eikö sinulla ole pienintäkään itsekunnioitusta? Sinua ei selvästikään rakasteta eikä kunnioiteta, kun kerran mies noin toimii. Eikä sataprosenttisen varmasti ollut viimeinen kerta, kun sinua petettiin. Ei ollut välttämättä edes ensimmäinen. Tiedän sen, sillä itse olen ollut samanlaisen petturin ja valehtelijan kanssa naimisissa. Jätä tuollainen petturi ja lähde. Rakenna itsellesi uusi elämä. Vain siten voit säilyttää itsekunnioituksesi. Valinta on sinun. Vai haluatko jäädä petturin ja valehtelijan kanssa onnettomaan liittoon loppuelämäksesi, tullen petetyksi aina uudestaan ja uudestaan?!

    • Anonyymi

      Ei muuta kun uutta putkeen, kyllä se siitä iloksi muuttuu.

    • Anonyymi

      Onko puolisollasi narsistinen tai epävakaa persoonallisuushäiriö? Heillä on tapana pettää kaikkia kumppaneitaan. Suosittelen lukemaan narsismin ja epävakaan persoonallisuuden tunnusmerkeistä, huomaatko samoja ominaisuuksia puolisossasi.

      Jos on narsisti tai epävakaa, suhteellanne ei ikävä kyllä ole tulevaisuutta, jos haluat säilyttää oman mielenterveytesi.

      Ja muista, ettet syytä itseäsi.

    • Anonyymi

      En ole kovin montaa uskollista miestä tavannut, kaikki miehet joiden kanssa olen ko. asiasta keskustellut ovat sanoneet 90% miehistä pettävän. Kai sitä on parempi uskoa kun ovat sentään oman sukupuolensa asiantuntijoita ja kyllä se mitä itse olen nähnyt myös tukee tätä faktaa.

      Eli tilanne tuskin vaihtamalla paranee.

      Ukko takasin mutta sillä ehdolla että saat itsekin halutessasi vähän pitää muiden kanssa hauskaa tai jos ei käy niin sitten salassa. Jos miehet niin miksei naisetkin?

      • Anonyymi

        Huom. Teit oman tilaston. Sääli että tiellesi tulee vain uskottomia miehiä. Kertooko sinusta jotain.


    • Anonyymi

      Oma , nykyään, ex-puoliso , harjoitti henkistä väkivaltaa. Ja fyysistä sitten lopussa.
      Oli niin hirveää siinä suhteessa olla, että itse lähdin "toisen vuoteeseen"
      Opin, ettei asiat olekaan ihan niin mustavalkoisia.
      Jos suhteessa olisi kaikki ollut kunnossa, niin eihän meidän rakkauden väliin olisi kukaan koskaan päässyt.
      On välillä kiva kuulla olevansa ihana jne...

      Jos asiat on niin huonolla mallilla, niin ehkä kannattaa ottaa pikku tauko suhteessa? Ja katsoa onko asia vielä korjattavissa?
      Lapset eivät ole tyhmiä ja huomaavat kyllä kotona kiristyneen tunnelman.
      Jokainen meistä ansaitsee arvostusta,kunnioitusta, rakkautta.
      Tsemppiä ja voimia äärettömän hankalaan tilanteeseen.
      Toivottavasti asiat järjestyy <3

      Nimim;
      Pettäjä

    • Anonyymi

      Alkuun tunteet menee siksakkia, toista ei pysty sietämään, yhteiselämä tuntuu mahdottomalta. Mahdotonta se onkin monesti, mahdollisimman nopea erilleen muuttminen, mahdollinen ammttiapu, lääkitys. Etäisyyden saaminen, uuden elämän aloittaminen. Alku ei ole helppo, aikaamyöten kikki asettuu paikalleen.
      Tietysti ystävyyksissä tulee muutoksia, itselleni vanhoista tuttavuuksista jäi isompi osa, montaakaan en koe menetyksenä.
      Nykyään koen elämän olevan parempaa kuin ennen, uusia ystäviä, ei petosta, iloa ja hyvä suhde kun osui vihdoin kohdalle.

    • Anonyymi

      Mieti mikä on tärkein asia elämässäsi ja lähde toteuttamaan sitä. Miehesi oli vieras silloin kun tapasitte etkä koskaa opi häntä tuntemaan 100%. Sinulla on lapset jotka nyt tarvitsevat sinua, niistä myös sinä saat voimasi jatkaa eteenpäin. Rukoile Jumalalta opastusta eteenpäin , sieltä sinä löydät tasapainon ja opastuksen

    • Anonyymi

      Tilanne ensin shokin omainen,kuitenkin lapsien hyvinvointi on tärkeä tuossakin tilanteessa,joten lapsille kaikki huolenpito ja turvallisuus.tärkeää saada nukutuksi,jos ei muuten,niin nukahtamislääkkeitä kannattaa ottaa.Pettymyksen tunne on tosi raju alussa,tunteet velloo laidasta laitaan,mutta kun yrittää ottaa rauhallisesti,niin asiat tuppaa järjestymään.Voimia sinulle.

    • Anonyymi

      Pettäminen on niitä pahimpia asioita mitä toiselle voi tehdä, aina ei edes sanat riitä kertomaan kun kaikki tulee vaan itkuna ulos. Joskus sen psyykkisen rääkin voi sitten käydä läpi vaikka ammattiauttajan kanssa. Mitään muuta neuvoa ei voi antaa.

    • Anonyymi

      Hyvä avioliitto on kuin kaunis maljakko, jos maljakko menee rikki, niin voihan palasia liimalla yhdistää. Mutta ei se enää kukkamaljakoksi sovi. Ruma on. Avioliitto on ainutkertainen, loppuelämäksi tarkoitettu.

      • Anonyymi

        Jotain kaunistahan siinä särkyi ikiajoiksi. Mutta kyllä siitä kelpo maljakko vielä tulee tarpeeksi vahvalla liimalla. Alkuperäinen on menetetty, mutta uudella tyylillä mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain kaunistahan siinä särkyi ikiajoiksi. Mutta kyllä siitä kelpo maljakko vielä tulee tarpeeksi vahvalla liimalla. Alkuperäinen on menetetty, mutta uudella tyylillä mennään.

        Valitettavasti epäily ja epäluottamus luo särön tuohon maljakkoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti epäily ja epäluottamus luo särön tuohon maljakkoon

        Ei välttämättä aina, tapauskohtaista. Osapuolten ikäkin vaikuttaa, ja koska sai tietää pettämisestä. Jos tapaus on vanha kuten asianomaisetkin, luottamus on helpommin rakenneltavissa. Villitysvuodet takanapäin.


    • Anonyymi

      Höllääppä hieman. Yhdessä kaupungissa oli saman niminen puistotie. Nättihän se oli sen kaupunginnimi sen kerran. https://youtu.be/OpsthkRxTCU
      En ole juurikaan hölliäiisiä itse

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nykylaki ansaitsee sellaisen tulon
      -einytjuurimuuta-

    • Anonyymi

      Jos on Rakkautta sen jaksaa,muutoin ei !!!

    • Anonyymi

      Huh huh huh.!!! Kyllä, kyllä , kyllä me!!!!?.? Näin vastasivat pettäjän ” ns. Uskovaiset naiset” ?? !!!!!

    • Anonyymi

      Asia voi olla päinvastoinkin.
      Oma yli 20-vuotinen suhteemme on henkitoreissaan. Pettäminen olisi kuitenkin se viimeinen vaihtoehto. Mietin vakavasti avioeroa, koska nykyään olemme kuin sisko ja veli. Haluaisin viettää oikeaa avioelämää, jossa toiseen voi myös luottaa.
      Selvästi teillä on ongelma, jota ette saa puhuttua. Vaikka se kipeää tekeekin, asiat on selvitettävä, mistä kiikastaa. Uskoisin olevan vain harvoja, jotka tieten tahtoen haluavat pettää. Ikävä sanoa, mutta vika voi olla myös epäonnisesssa, tyydyttämättömässä seksielämässä. Meillä ainakin on.
      Olen yrittänyt puhua asiasta, mutta eipä siitä mikään ole muuttunut.
      Ihmisenä tiedän, että vikoja on minussakin. Totuus on kuitenkin tapauksessani sama kuin monella muulla, että lapsen synnyttyä loppui myös kiihkeä seksi. Se on kuitenkin yksi ihmisen perustarpeista, siksihän me täällä maapallolla elämme.
      Ei sinun tarvitse kärsiä puolison pettämisestä. Vaikka päätyisitte eroon, loppuisi ainakin asian aiheuttama kärsimys! Mutta tapauksessanne se taidat olla sinä, joka sen päätöksen joutuu tekemään. Kysy, mitä mieltä hän asiasta on. Jos hän todella sinua rakastaa, hän ymmärtänee, mitä on valittavissa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei vaan sänkyhyppärien pitäis aikuistua. Oikea rakkaus on hyvä pohja seksiin ja hyvään suhteeseen - ja miksi helvetissä siitä silloin haluaisi jonkin kertapanon kanssa sekoilemaan samalla menettäen paljon parempaa. Nykymeno ei vaan tue parisuhdetta lainkaan. Avoimet suhteet, polyamoria, parinvaihto, kimppakivat niistä kyllä puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan sänkyhyppärien pitäis aikuistua. Oikea rakkaus on hyvä pohja seksiin ja hyvään suhteeseen - ja miksi helvetissä siitä silloin haluaisi jonkin kertapanon kanssa sekoilemaan samalla menettäen paljon parempaa. Nykymeno ei vaan tue parisuhdetta lainkaan. Avoimet suhteet, polyamoria, parinvaihto, kimppakivat niistä kyllä puhutaan.

        Juuri näin!

        Ja PäivivRäsäsestä. Raamattua saa valtakunnansyyttäjän mukaan siteerata, knhan ei kerro siitä kenellekään...Sananvapaus, uskonnonvapaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!

        Ja PäivivRäsäsestä. Raamattua saa valtakunnansyyttäjän mukaan siteerata, knhan ei kerro siitä kenellekään...Sananvapaus, uskonnonvapaus?

        Sori mut putosin kärryiltä. Mikähän yhteys näillä asioilla edes on muutakuin jonkun hallusinaation kautta.

        Ja joo kyllä Päivi saa puolustaa omaa uskon näkemystään niinkuin muslimit ym. Ootsä
        joku tiukkapipo?


    • Anonyymi

      Ja tässä kuullaan vain toisen puolen kertomus asiasta.
      Kolikolla on aina kaksi puolta.
      Te ette voi tietää minkälainen näiden parisuhde on ollut oikeasti joten sen lynkkaamisen voi jättää ihan suosiolla pois.

      • Anonyymi

        Totta. Olin työtön ja se päällimmäisenä huolenaiheena se vei lähes kaiken energiani. Olin varmasti ihan kauhea kumppani. Seksiä kuitenkin harrastin mieheni kanssa, mutta sehän on päivänselvää, ettei 30-vuotista suhdetta jaksa ilman sivupanoja. Suhdetta hänellä ei kai kuitenkaan ollut. Jostakin kumman syystä en itse sivupanoja ole harrastanut, vaikka periaatteessa se suhteen nätimpi osapuoli olikin. Tavallaan aika lohdullista, että tuollainen karkeapiirteinen ja lyhyt mies kelpaa myös muille naisille. Mutta hei, on kai reilumpaa särkeä yhteinen sopimus uskollisuudesta, kuin vain yksinkertaisesti erota ja toteuttaa sen jälkeen fantasioitansa. Ihan kauhee ämmä oon....


    • Anonyymi

      Satunnainen syrjähyppy pitkässä suhteessa on juuri sitä liekaa mitä kypsän aikuisen kuuluisikin puolisolleen antaa. Vain yksi elämä ja suhteissa väistämättä vähemmän tyydyttäviä kausia. PItkässä juoksussa tilit oletettavasti tasaantuu. Sarjapettäjä tai toiselle omistautunut sitten erikseen. Täyspäinen ihminen osaa arvioida suhteensa henkisen tilan ja arvon, myös toisen sitoutuneisuuden. Pitää turpansa kiinni ja keskittyy elämässään välillä muuhun. Inhimillisiä adaptaatioita mahdottoman edessä ei sovi aliarvioida.

      • Anonyymi

        Kysymys: miten sen oman vakisuhteen ongelmat korjaantuvat muiden kanssa panemalla? Kyllä siinä vaiheessa, kun toinen osapuoli alkaa ehdotella avointa suhdetta, on viisainta nostaa kytkintä!


    • Anonyymi

      Miehenä voin kertoa, että sitten kun on ollut pitkään saman naisen kanssa, niin siinä tilanteessa tietää miten toinen reagoi, mitä toinen ajattelee, miltä toinen tuntuu, miltä toinen tuoksuu jne. Olen onnellisessa parisuhteessa, joka on nyt melkein 8 vuotta kestänyt. Ikävä todeta, kyllä että olen himoinnut mielessäni toisia naisia, ja myöntänyt tämän jopa naisellenikin. Jos sun lempiruoka on pizza, niin kyllä sun joskus tekee mieli myös spagettia. Eläimiä me loppujen lopuksi ollaan.
      En vaan voisi ikinä pettää, koska en halua satuttaa omaa rakasta. Faktahan on, että jos mies kerran pettää, niin kyllä se valitettavasti joskus toistekkin pettää.
      Voimia.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Kyllä himoja saa nostattaa muita ihailemalla, mutta katsominen on eri asia kuin koskeminen. Se himo pitää viedä kumppanin luo ja tarjoilla uusi kattaus ;)


    • Anonyymi

      Se ei ollut se oikea. Menköön. Kaikesta selviää 👍👍

    • Anonyymi

      Vedät viinaa.

      • Anonyymi

        Jep. juopottelet muutaman viikon nii kyllä se siitä sitte taas karvottuu.


    • Anonyymi

      Onnea vaan kun olette lapsiakin tehneet painajaiseenne...

    • Anonyymi

      Koeta kuitenkin olla lapsille hyvä sillä kyllä hekin kärsivät.

    • Anonyymi

      Ei siitä täysin pääse yli milloinkaan. Mutta jonkinlaiseen tasapainoon asian kanssa on mahdollista päästä ja ajan mittaan asian herättämät kielteiset tunteet laimenee. Välillä ne nousee kuitenkin pintaan. Jos tuntuu siltä, että seuraavat 20v hierot tuota pettämisasiaa joka riidassa pettäjän naamalle, kannattaa erota heti.
      Ja se kannattaa myös muistaa, että pettäjä on syyllinen pettämiseen. Et sinä. Vaikka olisit ollut kauhea persläpi, se ei silti oikeuta pettämistä. Jos puoliso on kyllästynyt siihen, että olet persläpi, pettäminen ei ole ratkaisu. Ongelmista keskusteleminen on ratkaisu. Se voi johtaa eroon mutta parempi sekin kuin pettämisen jättämät arvet ja luottamisen vaikeus koko loppu elämän.

    • Anonyymi

      Ihan aluksi kannattaa ottaa yhteyttä joko perheneuvolaan tai kriisipuhelimeen. Sä tarvitset apua ja tukea, jotta voit alkaa toimimaan ja nimen omaan itsesi ja lastesi hyväksi. Vasta myöhemmin on sen aika, että voitko antaa mihelle anteeksi. Tsemppiä ja voimia!

    • Anonyymi

      Ei pidä tulla lainkaan. Peräsuolen jälkeen tulee lähteä. Noihin tottumusten jälkeen ei kannata juurikaa selitellä. Varoitin kirjoituksella..

    • Anonyymi

      Toisten on helppo huudella, että eroa. Mutta kun petetty ja pettäjä rakastavat toisiaan...
      Jos ei ole enää rakkaudellisia tunteita puolisoaan kohtaan, pelkkää välinpitämättömyyttä ja jopa halveksuntaa, niin silloin se voi olla oikea ratkaisu.
      Rakkaudellisia tunteita on muitakin kuin intohimo. Mutta senkin voi saada uuteen nousuun, jos antaa mahdollisuuden.

    • Anonyymi

      Clean slate on paras vaihtoehto. Ero ja uusi alku. Lapset sopeutuu kyllä. Mua on petetty kanssa monesti joka kerta antanut kengänkuvan persiille. Anteeksi en anna ikinä.

    • Anonyymi

      Ensiksi pitää fundeerata mikä siihen pettämiseen johti.. Sen jälkee voi erota jos kokeeseen oikeudekseen.

    • Anonyymi

      Kyllä siihen tottuu. Eka kerta tuntui hyvältä ja jännitti, mutta pikkuhiljaa meni maku kun siihen tottui

    • Anonyymi

      Itse hain heti eron, enkä ole katunut. Minun itsetuntoa ei tänä päivänä polje kukaan. Voin kulkea pää pystyssä ja olen riippumaton kenestäkään. Kaksi lasta vein yliopistoon ja hyviin ammatteihin.

      • Anonyymi

        Ei sua taida kyllä kukaan polkea :D


    • Anonyymi

      Juu.

    • Anonyymi

      Vedät parin viikon matokuurin elikkä lärvit joka ilta, sen jälkeen ei harmita enää juurikaan.

    • Anonyymi

      Onko tuossa nyt mitään. Mistä pitää selvitä??🤔

    • Anonyymi

      Älä ole pettynyt!
      Kyllä elämäsä ihmistä riittää.

    • Anonyymi

      Ota rennosti vaan eihän tuo ole mitään palataan

    • Anonyymi

      Laiffia soitellaan

    • Anonyymi

      Kun menin naimisiin vaimoni kanssa parikymmentä vuotta sitten, sanoin että kanssani ei ole pakko olla vaan voi lähteä milloin haluaa jos haluaa. Jos saisin hetken takaisin lisäisin siihen, että jos haluaa lähteä, niin lähtee, mutta minua ei tarvitse häpäistä eikä nöyryyttää. Itse pettäminen tapahtui noin 5 vuotta sitten ja vuoden verran yritettiin jatkaa, mutta en vaan pystynyt, kun "sivuille vilkuilu" jatkui vilpittömän katumisen sijaan. Ja sitten tärkeä juttu kaikille petetyille miehille: Älä ikinä koskaan kerro kavereillesi, jos vaimosi huoraa, sillä kohta sinulla ei enää ole kavereita!

    • Anonyymi

      Tuntuu joskus ettei pettäminen katoa mielestä ikinä. Olin aloittanut suhteen,kun mies ilmoitti olevansa vapaa. Neljän kuukauden kuluttua paljastui vahingon kautta, että mies olikin pitänyt yhteyttä exäänsä, ollut ts. kahdessa suhteessa yhtä aikaa. Olin tukenut tuona aikana miestä hänen silloisissa vaikeuksissaan,koska rakastin, esitellyt hänet lapsilleni koska koin että hän oli mies jonka kanssa voisin olla vakavassa suhteessa, olin muutenkin ollut hänelle hyvä ja uskollinen kuten rakastunut ihminen on. Tieto pettämisestä tuli totaalisena yllätyksenä.En ole enkä ollut nainen joka kyttää miehensä puhelinta,utelee menemisistä ja tulemisista,koska luotin häneen, eikä ollut syytä olla luottamatta,niin kuvittelin. Mies on kiltti, ei ole antanut sen jälkeen aihetta epäillä pettämisestä.Mutta en saa tapahtumaa kokonaan pois mielestäni,se rikkoi seksielämämme eikä sekään koskaan palautunut täysin ennalleen. Ei siinä muuta suremista ole enää kuin se että en ole saanut samaa rakastamisen tunnetta hänen kanssaan enää koskaan, enkä rakastelun tunnetta ja tapahtumasta on aikaa 5 vuotta, eli todella kauan. En tiedä kalvaako asia aika ajoin loppuelämäni, mitä se ajan kanssa tekee tunteilleni, en tiedä.Mies ei asiassa voi auttaa, vaikka varmasti tahtoisi, tunteeni ovat mitä ovat vaikka järki sanoo että on järjetöntä kantaa kipeää muistoa asiasta näin kauan....

      • Anonyymi

        Minullakin on ollut "vain" neljä vuotta samoja tunnelmia, ja tilanne on aika pahasti edelleen "päällä".


    • Anonyymi

      Päivä kerallaan se on pakko vaimo ,kun kiini jäi tuumasi ,että hän on jo pettänyt 3v piti sitä luonollisena..Hän meni parille kolmanneksi,,vaikka oli isän kiltti tyttö ja muitakin avuja oli en nyt tässä mainitse ettei toisten ihmisten harasteet kärsi.He eivät millään muotoa kuulu tähän.Olen löytänyt 5v:ssa jo uuden partnerin en ole ollut turhan hätäinen asiani kanssa.Hän haluaisi maalle kanssani elämään.Elämme lopunaikaa nyt petämiset seis jos mielit ylösottoon jäät tänne.Paavin---Putiinin--.Pirunkanssa aikaa ei ole tulattavissa n. 10 v. lassi moikka

    • Anonyymi

      Aika ja oman psyyken työstäminen. Mitä haluat ? PAskaahan tuo on.

    • Anonyymi

      On ollut tilanne päällä ja vaimo haukkui että olen mustasukkainen, hän on pettänyt kaverinsa kanssa ja seuraavaksi työkaverin... en tiedä onko muitakin? Outoja tilanteita on ollut ja hän on huutanut kun olen kysellyt niistä....
      Miehessä vika kun on mustasukkainen eikä nainen "tehnyt" mitään...

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      287
      2596
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      95
      2050
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1606
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1437
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1278
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1195
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe