Hyvä hallitunkki kotikäyttöön, neuvoja kiitos

Anonyymi

Hankinnassa hyvä hallitunkki vanhan rimpulan tilalle. Käyttö tosin vähäistä: renkaiden vaihto 1-2 autolle vuodessa.
Vaikka harvoin tekee, parempi ostaa kunnon vehje kuin leikkiä leluilla. Hinta 50-150e hintahaarukka.
Pitäisi saada pienehköön säilytystilaan.
Bahco BH1EU2250 katselin. Vipuvarsi pultilla kiinni, jos ei ruuvaisi pulttia kiinni niin saisi helposti säilytykseen. Miten tuossa vapautus toimii

Kiitos vinkeistä jo etukäteen.

15

3576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Osta 30e tunkki, hyvin riittää. Saa vipuvarren yleensä irti. Minulla muutaman käyttökerran jälkeen ei tosin pitänyt autoa ylhäällä, mutta kun nopeasti tekee ja muutaman kerran vivusta lisää, hyvin onnistuu

• Anonyymi

20 vuotta ollut paljon myyty merkitön aasialainen tunkki. Myytiin silloin k sekatavarakaupoissa ( krauta/rautia) siitä alkoi tulla miniversio jota kauppaavat, se on liian pieni itselle ja nostokorkeus lyhyt.

Pitää laittaa kuva ja mitat. Odottaa peräkontissa kun käyn vaihtaa toiselle 3 autoon renkaat. Tätä on käytetty paljon kaikkeen ja kannettu 2-3 sormen avulla

• Anonyymi

20 vuotta sitten ostetulla tunkilla ei ole juurikaan mitään samaa kuin nykyisissä halpisromuissa.

• Anonyymi

Itse vaihdan renkaat liikkeessä, kun se on helppoa. Maksaisi kyllä 1-2 säilytyksellä ja vaihdoilla laadukkaan tunkin.

• Anonyymi

Jep, paikallisella Teboililla vaihto ja kausisäilytys 70€. Kannatti itse vaihtaa renkaat kahteen autoon, niin säästi jo kohtalaisen tunkin hinnan yhtenä syksynä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, paikallisella Teboililla vaihto ja kausisäilytys 70€. Kannatti itse vaihtaa renkaat kahteen autoon, niin säästi jo kohtalaisen tunkin hinnan yhtenä syksynä.

Meillä on neljä autoa käytössä. Noilla Teboilin hinnoilla säästän 560€ vuodessa neljän tunnin työllä. Harvoin pääsee niin hyviin hankkeisiin ja vielä nettona, raaskii ostaa jo hyvänkin tunkin.

• Anonyymi

Aivan halvimpia ei kuitenkaan kannata ehkä hankkia juuri epätasaisen laadun vuoksi, mutta tuollainen 50-70 € maksava matala malli saattaisi hyvin puoltaa paikkaansa.
      Useita vaihtoehtoja löytyy vaikka Motonetistä tai Puuilosta ym. paikoista.

• Anonyymi

Kun kerran ostaa asiallisen tunkin, niin sillä vaihtelee renkaat niin kauan kuin vaan viitsii.

• Anonyymi

Kiitos vastauksista. Tarvitaanko tosiaan matalaa mallia normaalia autoa varten? Mitä etuja siinä on?

• Anonyymi

Matala mahtuu kaikkien autojen alle. Maavarat on pienentyneet kun haetaan pienempää ilmanvastusta.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tuollainen palveli meilläkin luotettavasti yli 20 vuotta, joten on se hintansa tienannut.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Vinkki: useimmissa autoissa saa molemmat yhden sivun renkat vaihdettua yhdellä nostolla siitä etummaisesta nostopisteestä. Eli kaikkien renkaiden vaihto kahdella nostolla. Painavat tavarat kannattaa ottaa pois takapoksista ja tankki mieluummin ei lähelläkään täyttä.

Vaatii kuitenkin tunkilta tarpeeksi nostokorkeutta, että myös takapyörä nousee irti maasta.

• Anonyymi

Mitä mun kannattaa tehdä kun mun tunkin se ruuvvi mistä laitetaan tunkki pumppauksen jälkeen alas vuotaa hydrauliikka öljyä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      52
      5778
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2723
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      18
      1844
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      146
      1785
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1662
    6. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      1620
    7. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1447
    8. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      28
      1430
    9. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1186
    10. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1163
    Aihe