Rohkeustesti

Anonyymi

Uskallatko mennä ilman maskia kauppaan nyt?

Rehellisesti. Miksi uskallat/et uskalla?

57

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ei uskalla on kyllä hyvin aivopesty. Yhtään mitään ei tapahdu vaikka menee ilman maskia kauppaan. Kassa sanoo moi, kiitos, hyvää päivänjatkoa. Etkä kuollut tai tappanut ketään.

    • Anonyymi

      Olen koko ajan käynyt kaupassa ilman maskia.

      • Anonyymi

        Niin mäkin. Kaupassa vaikuttaa siltä, että suurin osa ei.


    • Anonyymi

      Kyseessä on täysin irrationaalinen pelko ja pelolle ehdollistuminen.

    • Uskallan, mutten viitsi kokeilla räkiikö joku törkyturpa naamalleni.

      • Anonyymi

        Juu, maskin kanssa käyn kaupassa, säästyypä ainakin kausiflunssalta.
        Tunnen suurta iloa, kun maskittomat itseään rohkeina pitävät lampsivat kaupassa ilman maskia, sitten saavat flunssan köhivät ja on räkäinen epämukava olo.
        Ennen maskia oli joka ikinen syksy räkätaudissa, muttei ole ollut räkätautia senpäin, kun on maskia käyttänyt.


      • Anonyymi

        Eli muiden ihmisten ja normaalin elämisen pelko on hiljaa hiipinyt? Ns. bakteerikammo. Kuinkakohan monella on sellainen nykyään. Ennen laskettiin pakkomielteisiin kuuluvaksi yletön bakteeripelko, joka vaikuttaa elämiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli muiden ihmisten ja normaalin elämisen pelko on hiljaa hiipinyt? Ns. bakteerikammo. Kuinkakohan monella on sellainen nykyään. Ennen laskettiin pakkomielteisiin kuuluvaksi yletön bakteeripelko, joka vaikuttaa elämiseen.

        Ihan perusteltua jarruttaa pisaratartuntoja näin korona aikaan. Käytin minä hoitotyössäkin ja sairaalaa siivotessani maskeja, kun sille oli perusteltu syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli muiden ihmisten ja normaalin elämisen pelko on hiljaa hiipinyt? Ns. bakteerikammo. Kuinkakohan monella on sellainen nykyään. Ennen laskettiin pakkomielteisiin kuuluvaksi yletön bakteeripelko, joka vaikuttaa elämiseen.

        " Ns. bakteerikammo. Kuinkakohan monella on sellainen nykyään."

        Bakteerit on helpommin hoidettavissa, nyt on kysymyksessä virus, joka muuntautuu eli jalostaa itsestään aina sitkeämmän tautimuodon. Revi siitä tietoviisas.


    • Anonyymi

      Tuollasinen: tuollsainen:; ole ambulanssin kyydissä ja näet mutta oltet pedissä ja kuskataan toiseen petiin keskussairaalaan lepäämään.

      • Anonyymi

        hah hah, mitä ihmeen kieltä...
        Lopeta juominen.


    • Anonyymi

      Joskus tulee käytyä ilman maskia. Ei sitä aina muista ottaa mukaan, mutta onhan se kuitenkin muitakin ihmisiä huomioivaa, mikäli pitää maskia.

      Jos sattuu vaikkamaan aivastamaan, niin maski estää normaaliflunssankin leviämisen. Toivottavasti ihmiset ryhtyvät käyttämään maskia ihan normaalioloissakin jos on jotain nuhaa tms.

    • Anonyymi

      Ei ole kysymys uskalluksesta vaan vastuun kantamisesta.
      Pitää ymmärtää, että jos kerran voi suojata samalla kanssaihmisiä, tuttavia, iäkkäitä sukulaisia, muutenkin huonokuntoisia ihmisiä niin silloin käyttää maskia.
      Se vaan on järjen käytöstä kiinni ettei käyttäydy itsekkäästi.

      • Anonyymi

        Niinpä, mutta tuntuu turhauttavalta vaikkapa kaupassa, kun käytät maskia ja vastaan tulee nuoria ihmisä ja teinejä, joilla ei ole maskia.
        Hehän eivät piittaa kanssaihmisten suojaamisesta, joten tulee vaan mieleen, että jos vaihtaisi maskin uloshengitys venttiiliseen, niin olisi helpompi hengittää ja kuitenkin suojaisi itsensä.
        Siinä nousee esiin, että miksi minä yksin suojaisin maskittomia maskia käyttämällä, kun he saavat kuitenkin tartunnan toisilta maskittomilta.


      • Anonyymi

        Astman sairaataminenko on itsekästä nykyään? Sinä se olet pahin muita tuomitseva pahan ilman lintu joka luulee tietävänsä muiden terveydentilasta kaiken. Mene itseesi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tajua astmasta vittujakaan. Astmaatikko tarvii ilmaa. Älä puutu ihmisten sairauksien hoitoon mistä et tajua mitään.

        Riippuu astmaatikosta. Jokainen itse tuntemani astmaatikko on käyttänyt maskia ja taitavat pääosin käyttää edelleen.

        Tämä sivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu astmaatikosta. Jokainen itse tuntemani astmaatikko on käyttänyt maskia ja taitavat pääosin käyttää edelleen.

        Tämä sivusta.

        Johtuen sosiaalisesta paineesta. Mitään tekemistä sillä ei ole terveyden kanssa. Viranomaisetkin sanovat että ehdottomasti ei maskia astmaatikolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuen sosiaalisesta paineesta. Mitään tekemistä sillä ei ole terveyden kanssa. Viranomaisetkin sanovat että ehdottomasti ei maskia astmaatikolle.

        Se on sinun mielipiteesi ja maskeja on monenlaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tajua astmasta vittujakaan. Astmaatikko tarvii ilmaa. Älä puutu ihmisten sairauksien hoitoon mistä et tajua mitään.

        Tuo moottorimaski puhaltaa sitä ilmaa sun naamalle. Tehtaissa käytetään paljonkin noita RAITISILMASUOTIMIA! Itse et taida tajuta henkilösuojaimista enempää, kuin sika astrofysiikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo moottorimaski puhaltaa sitä ilmaa sun naamalle. Tehtaissa käytetään paljonkin noita RAITISILMASUOTIMIA! Itse et taida tajuta henkilösuojaimista enempää, kuin sika astrofysiikasta.

        Astmakohtauksen voi aiheuttaa jo ne maskien kemikaalit. Itse et tajua mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Astmakohtauksen voi aiheuttaa jo ne maskien kemikaalit. Itse et tajua mitään.

        Riippuu astmaatikosta ja riippuu maskista. Koeta nyt jo tajuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu astmaatikosta ja riippuu maskista. Koeta nyt jo tajuta.

        Virallinen suositus on täysin selvä. Astmaatikolle EI maskia. Mitä jankkaat sitä vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virallinen suositus on täysin selvä. Astmaatikolle EI maskia. Mitä jankkaat sitä vastaan?

        Ei se suositus koske kaikkia maskeja. Suositus ottaa kantaa lopulta varsin pieneen (mutta eniten käytettyyn) osaan maskeja. Lue nyt tarkemmin läksysi. Maskeja on monenlaisia, eivätkä kaikki astmaatikot ole kemikaaliyliherkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se suositus koske kaikkia maskeja. Suositus ottaa kantaa lopulta varsin pieneen (mutta eniten käytettyyn) osaan maskeja. Lue nyt tarkemmin läksysi. Maskeja on monenlaisia, eivätkä kaikki astmaatikot ole kemikaaliyliherkkiä.

        Ainoakaan lääkäri ei suosittele astmaatikolle maskia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoakaan lääkäri ei suosittele astmaatikolle maskia.

        Ai sä tunnet kaikki maailman lääkärit ja tiedät heidän kantansa. Hyvä sitten.


    • Anonyymi

      Robortrti- Rohkeus.

      Mutta niin ambulanssi vgie sinut kukkumssn johonkin keskussairaalaan ja olet lepäämässä heillä jotta oleyt terve.

    • Anonyymi

      En ole kertaakaan mennyt ennen enkä jälkeen maaliskuun 2020 kauppaan maskin kanssa. Syynä ei ole välinpitämättömyys, vaan en oikeasti pysty maskia käyttämään ja liikkuessa kunnolla hengittämään sen kanssa. Mä tarvitsen joka ainoan ilmasta saatavan henkäyksen sitä happea selvitäkseni kauppareissusta "rakkaan, ja koko elämänmittaisen (😡🤬) aviomieheni Hermokivun" kanssa. Toisaalta mun kauppareissut kestää keskimäärin yhteensä sen 10 minuuttia kerrallaan, kun laskeminen aloitetaan ulko-oven suljettuani, ja lopetetaan kotiovelle saavuttuani. Eikä ole väliä onko kyseessä pienempi kauppa vai cittarin ja prisman kokoinen marketti, sillä sama tilanne pätee kumpaankin. Eli aina mahdollisimman nopeasti käynti ihan vain selviytyäkseni kaupasta ulos ilman tajunnan menetystä. Se kun tulee tapahtumaan jos liian hitaasti hissuttelen ilman mahdollisuutta päästä välillä istumaan.

      L.

      PS. "Miehestä" eroaminen ei ole käytännössä mahdollista, ja siihen tekemiseen tai tekemättömyyteen ei liity oma tahto mitenkään. 😉

      • Anonyymi

        Lisään että mä kun en juuri missään liiku, ja silloinkin vain kun on pakko, on riski itse sairastua, tai muita tartuttaa pieni. Isompiin marketteihin pääsen ehkä kerran 2-3 kuukaudessa, samoin kuin ostareille tai kivijalkaputiikkeihin. Äsken kun kävin ruokakaupassa, tais henkilökuntaa olla enemmän kuin asiakkaita. Koska mahdollisuus valita milloin sinne menee, käyn yleensä silloin kun on mahdollisimman vähän väkeä liikkeellä.

        L.


    • Anonyymi

      Ei se missään vaiheessa ole omalla kohdallani ollut uskaltamisesta kiinni. Olen ollut huomaavainen ja yrittänyt pitää huolta muista. Eihän sillä maskilla niinkään itseä ole pystynyt suojaamaan. Nyt valtaosalla pitäisi alkaa jo olla rokotukset ja ei tarvitse niin suojella. Jos ihminen ei itse suojele itseään niin ei se muiden ongelma ole.

      Kuljen tällä hetkellä aika pitkälti ilman maskia, mutta pidän edelleen etäisyyttä. Jos toisella ihmisellä on maski, niin maskittomana pidän vielä vähän enemmän etäisyyttä. Oletan ihmisen ehkä viestivän sillä maskilla, että hän on riskiryhmää tai edelleen huolissaan ja siksi pidän kohteliaisuudesta enemmän väliä häneen. Jos tiedän, että on ruuhkaista ja vaikea pitää välejä niin laitan vielä maskin.

    • Anonyymi

      Jos painaa sormella mahaa ja herättää unesta, oikein tökkäåmällä sirmella kuin ampiaisen pistos niin herää hassusti.

    • Anonyymi

      Joku high commander of ythe kkulux klan niin tyttökaveri räjäyttämällä tökkää sormella mahtavista unista...

      hassua ja no niin sormella painamalla :;D

    • Anonyymi

      Tuollainen on vähän typerääkin jjos on joku älypuhelin eikä pysty pelaa,

      Isovaropaan kokoinen näyttöruutukin..
      '

    • Anonyymi

      Uskaltamisesta kai nyt ei ole kyse vaan siitä, onko ihminen täyspäinen aikuinen vai uhmaikäinen aikuisenkokoinen pikkupoika.
      Hyvin typerää uhmaamista; varmalla en tee - varmalla menen - varmalla en tottele.
      Kuin 5-vuotiaan pahimmassa uhmassa.


      Kyse omalla kohdallani on kolmesta asiasta:
      -Kuulun korkeimman riskin riskiryhmään sairauteni takia enkä ole typerys joka haluaa uhmata kohtaloa leikkimällä terveydelläni.
      Siksi olen ottanut kaksi rokotusta ja huomenna menen hakemaan tehosteen.

      -En halua ottaa vastuuta kenenkään altistamiselle virukselle. Ei sillä että minua liikuttaisi tippaakaan jos teidänkaltaisenne typerykset saitastuvat, sen saa mitä tilaa, mutta kun siellä liikkuu myös muitakin korkean riskin ihmisiä joita haluan suojata omalta osaltani.

      -Ja kolmas, tässä maassa missä asun en yksinkertaisesti voi ostaa mitään kaupasta. Minulle ei myydä ilman maskia. On tietysti mahdollisuus tilata kotiin, mutta haluan valita tuotteet itse että saan mieleistäni.

      Tyhjäpäät leikkikööt omalla terveydellään mutta pysykää jukoliste kaukana niistä jotka eivät halua sairastua!

    • Anonyymi

      Kun suositus katosi niin en ole käyttänyt maskia koska minulla on kummatkin rokotteet.

    • Anonyymi

      Totta Mooses.

    • Anonyymi

      On tullut käytyä jo monesti...

    • Anonyymi

      Olen ainoastaan kerran pitänyt maskia kaupassa kun kalastus kaupassa piti pitää maskia. Muuten käyn prismassakin aina ilman maskia. Maski on täysin turha, se ei estä tartuntaa joten en sitä ole käyttänyt. Kerran prismassa joku pappa alko huutaa missä mun maski on niin huusin takas että pysy kaukana korona potilas. Pappa vaan katso pää punaisena. Kuten uutisista voi lukea että korona ei ole hävinnyt mihinkään vaikka ihmiset pitää maskeja ja käyvät rokotuksissa. Eilen kuulemma 1700 tartuntaa, tänään yli 600 joten eivät ne rokotteet auta mitään.

      • Anonyymi

        "Missäs maski!!!!"

        "Siinähän se on naamallas... kaikki ihmeen dementikot täällä nykyään vaeltelee"


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Taitaa olla tyhmyystesti…

    • Anonyymi

      Jos käytän niin käytän imagosyistä

    • Anonyymi

      Mulla oli maski päällä, kun joku nainen sanoi, että näytän ihan Richard Gereltä.
      Ainakin ravintoloissa aion jatkaa maskin käyttöä.
      🐱

    • Anonyymi

      Ja jos on mielessä joku hassu asia, niin kipittelee kovaa vauhtia sängyn luokse ja kaatuu pehmoisten tyynyjen niin nukkumaan hassuine ajatuksineen.

    • Anonyymi

      Minä välttelen paikkoja joissa on paljon ihmisiä, ja käytän aina maskia, jos sellaiseen paikkaan jostain syystä on mentävä. Kuulun ns. riskiryhmään, olen rokotettu jo kahdesti.
      Ihmiset suhtautuu koronaan todella huolettomasti, jotkut ryhmät ei ole käyttäneet maskia koko aikana, eikä heitä ole rokotettukaan. Eli kokonaisia kaupungin osia on ollut sairauden kohteena, osa väestöstä on sairastanut taudin kuin kuin flunssan, toiset puolestaan potee vielä kuukausienkin jälkeen, jossain määrin ajoittain virusta.

      Henkensä menettäneitäkin on joukossa, muttei sekään ole vaikuttanut suuremmin heidän käytökseensä. Kehuvat suomalaistasairaalahoitoa ja uskovat saavansa luonnollisen immuniteetin: sairastuttuaan ja lopulta parantuneena. Uskomatonta huolimattomuutta oman terveytensä suhteen ja kaiken lisäksi levittävät virusta kulkiessaan ympäriinsä.

      Nyt vasta on telakallakin otettu käytäntöön massiiviset seuraukset, taudin saaneiden keskuudessa. Palkattomalla karenssilla uhataan ja rokotevastaisilta loppuu työt, kuulemma.

      • Anonyymi

        Höpö höpö boomeri


    • Anonyymi

      Uskallan mennä, en ole mikään hysteerikko.

    • Anonyymi

      Roboyyi-Tökötye, pisteen ilmaisu... minä en saa 3. koska on jo jämerät kaksi ensi vbuosi..

      Robotti-Rokote :D

    • Anonyymi

      Jut kävin kaupassa lman maskia enkä ole käyttänyt maskia muutenkaan.

    • Sanotaan pikemminkin että uskaltaisin mennä sinne maskin kanssa. Eihän se muiden asia olisikaan eikä naamaani välttämättä enää tunnistaisi kokonaan sitten kun alan pitää suutani paljaana.

    • Pakko käydä kaupassa vaikka joskus olisi nuha ja aivastuttaa joten kyllä silloin käytän ku en halua aivastaa jonkun päälle.

      Ja silloin mulla onki aina vara maski mukana ja siihe likaiseen niistän nuhan ja roskiin ja tilalle puhdas.

    • Jos näen tutun jonka suhtautuminen en tiedä vallitsevaan tilanteeseen ni käytän maskia, mutta jos tuttu sanoo ettei tarvi ni Otan maskin pois. Jos jollekulle tulee parempi fiilis,että hänen seurassa käytän maskia ni käytän. Ei se multa pois ole.

    • Anonyymi

      Eräässä liikkeessä maskia pitävä myyjä siinä vierellä yskähteli, niiskutteli, yökkäili, nieleskeli, yritti hengittää ja välillä jännitti hengitystä, kangas nousi ja laski vaderin tekohengityksen epätahdissa ja taas yökkäiltiin ja yritettiin nieleskellä sitä limaa edestakaisin kuin oltaisiin makuulla ja kankaan läpi kaadettaisiin vettä. Ostosten jälkeen teki mieli huikata, että olisiko se hengittäminen selkeämpää ja itseään puhdistavampaa ilman tuota setämiesten suosittelemaa kuonokoppaa mutta sinnepä jäi tekohengittelemään. - cu-

      • Anonyymi

        Hyii. Ihan kauheaa 😒


    • Anonyymi

      Ei kuulu sulle. Joskus maski jää kotiin. Sit meen ilman. 🤣 Ihan saatanan sama. Maski on mulle vaan sosiaalisen hyväksynnän väline. Sori.

    • En.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      173
      2950
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      429
      2345
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      46
      2254
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      130
      1580
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1370
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      131
      1355
    7. Hallitus käy seuraavaksi palkansaajien sunnuntailisien kimppuun

      Vuoro-ja sunnuntaityötä tekeville työntekijöille, muun muassa hoitajille, poliiseille, kaupan työntekijöille jne. on luv
      Maailman menoa
      251
      1295
    8. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      30
      1269
    9. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1223
    10. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      11
      1183
    Aihe