Ajattelitko nuorena, että tulet ymmärtämään tätä elämää ?

Anonyymi

Ymmärrätkö sitä nyt vai et ymmärrä sitä vieläkään ?

27

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

: ) Kyllähän minä aikamoisen fiksu olen, mutta en niin fiksu, että voisin vastata kysymykseesi myöntävästi - en edes nuorena kaikkitietävänä tullut noin syvällisiä miettineeksi…
      Mistä tuo selvästi pohdittavaksi tarkoitettu ajatelma nyt tuli mieleesi?

• Anonyymi

Silloin tällöin joutuu kysymään itseltään miksi en tajua enkä opi joitakin asioita
        enkä ole hullua hurskaammaksi tullut elämänmenosta ja tarkoituksesta enkä
        ihmisistäkään ole päässyt perille, yllätyksiä tulee vuosikymmenten kokemuksista huolimatta.
        Mietin kuinkakohan hyvin muut ikäluokastani ovat kärryllä ja niinpä päätin kysyä
        puolileikilläni. Kirjoitelkaa ajatuksianne - puolileikillänne tai puolitosissanne !
        t. aloittaja eli entinen nuori

• Anonyymi

Luulin, mutta erehdyin pahasti.
      Nuoruuteni aikaista elämää olisi ollut helpompi ymmärtää kuin nykyistä.
      Nykyisen ymmärtämistä vaikeuttaa paitsi nopea kehitys monissa asioissa niin samanaikainen oman ajattelun taantuminen.
      "Elämän" ymmärtäminen jää ikuiseksi arvoitukseksi,
      jos aloitus tarkoittaa sen ymmärtämistä miksi me olemme täällä ja
      mikä on elämän tarkoitus.

• Anonyymi

Ehkä nuorena ei ollut perillä niin paljosta kuin nyt, mutta oli selkeämpää. En muista että koskaan olisin ajatellut etten ymmärrä elämää. Kun sai työpaikan, siinä pysyi jos ei laiskaksi heittäytynyt. Ei ollut yt-neuvotteluja. Pärjäsi kun vai eli ihan tavallisesti. Syrjäytyneitä ei ollut kuin ehkä yksi koko kylässä. Ja silläkin taisi olla jokin sairaus.
      Tavaroiden ja jopa asuntojen hinnat olivat suhteessa palkkoihin. Ei ollut välistävetäviä huijareita. Ei ollut kerskakulutusta, ostettiin mitä tarvittiin, eikä lähimailla ollut ketään kadehdittavan pröystäilevästi elävää. Parempipalkkaisia ei erottanut joukosta, yhtä vaatimattomasti elivät. Korot olivat sopivat, ja niitäkin sen aikainen inflaatio söi, kun talous kasvoi koko ajan. 50-luku oli täältä katsoen todellista nousukautta sodan jälkeen. -60 ja -70-lukukin. Johtajat eivät olleet niin ahneita kuin nykyään. Poliitikot puhalsivat yhteen hiileen kansalaisten parhaaksi eivätkä valvoneet vain omia ja puolueensa etuja. Jne.... kyllä elämällä ennen oli tolkku.

• Anonyymi

"Poliitikot puhalsivat yhteen hiileen kansalaisten "

Kyllä
        mutta tämä johtui siitä, että oli olemassa kohtuullisen yksimielinen vihollinen eli Kreml

Kreml pystyi hajottamaan suomalaisrivitkin toittomalla miten hyvä työllistäjä
        on idänkauppa. Myytiin sontaa joka ei kenellekään muulle kelvannut oikeassa kilpailussa länsimaissa. Tuotannon rakenne oli aivan vääristynyt Suomessa. Torstain toppatakkeja
        ja tevanake-teollisuuden johtajia, jotka paistattelivat päivää. Kammottava siirtotyöläisprojekti Kostamus jossa luotiin nuorista sekatyömiehistä juoppoja oli juhlaprojekti https://www.youtube.com/watch?v=INhLy15HsIs

Italia on muotimaa jne. eikä Suomi vaan
        yrityksen Torstai Oy:n konkurssipesä (0815957-7) yritystiedot
        2006 Danske Bank: Tevanake-teollisuus on jatkanut pitkää alamäkeä

• Anonyymi

En ole koskaan ajatellut että elämää pitäisi ymmärtää. Minusta on parempi elää elämää yrittämättä turhaan "ymmärtää".

• Anonyymi

Luulun liikoja
      tein parhaani
      epäonnistuin
      nyt yksi kuolen,

• Kun on joutunut vastaamaan itsestään olet joutunut elämään sen mukaan.

• Anonyymi

P, Hyvin ja ymmärtäväisesti kommentoitu 27.10.2021 05:34:lle. Toinen olisi vastannut jotain ilkeää.

• Pitkälti ala-ikäisenä minun annettiin tiedostaa.
      -
      Elämä ei ole antanut aihetta ymmärtää sitä.
      Jokainen saa syntyessään kyvyn tuntea ja tunnistaa mitä se tarkoittaa.
      Minä tunnistan kaiken.
      Mutta Saarnas-tuolissa Raamatulle lakeutuvia Rintoja en hyväksy.
      Tuo tilanne on luonnoton, jopa sairaalloinen.
      Tuntuu siltä, että kohta nähdään Nahka-Vammaiset.
      Ne eivät ole Suklaa-Sydämiä minulle.
      -
      Olen onnellinen, että nuoruuteni ei tuottanut minulle pettymystä.

H.

• Anonyymi

Jo varhain huomasin, ettei kannata liikaa syntyjä syviä miettiä. Ei niihin vastausta saa.
      Parempi on vain "suorittaa", lusia elämä loppuun.

• Anonyymi

Voi. Nuorena kädet ojossa kohti täysi-ikäisen elämää ja itsenäistymistä. Täältä tullaan rinta täynnä intoa.
      Minusta tuntuu, että jotenkin olen edennyt etapeittain ja elänyt melkolailla kulloisessakin ajanpätkässä.
      Johonkin tähän olen tullut.
      Enkä hirveästi miettinyt, olisiko pitänyt tehdä jotain toisin.
      Beng

• Anonyymi

JOOOOOOOO

nuorena luuli olevansa kaikkivoipa,
      luuli kaikki on mahdollista,

nooh elämä on nyt eletty kokonaisuudessaan,

kaiken sain mitä nuorena haaveilinki ja paljon enemmän,
      mutta nyt vanha olen tullu siihen tulokseen
      ettei olisi tarvinnu koskaan syntyäkkää maailmaan,
      tämä maailma tympii hiivatisti nyt näin vanhan
      kun voimat hiipuu, ja jokapaikkaan koskeen,
      ei oo muuta kuin kipuja päivän piristykseksi,

voi sanoa että paska reissu mutta tulipa tehtyä ,, hyvästi elämä,,,
      kauankohan tätä maanpäällistä helvettiä vielä täytyy kestää
      ennekuin pääsee vaivoistaan eroon,,,

• Anonyymi

Jokaisella päivällä omat murheensa .- Murehtimisella ei voi pidentää elämäänsä kyynäränkään vertaa !

Per-kel

• Anonyymi

per-kel

onko edes tarvettakaan, ei mun mielestä,
        äkkiä vaan täältä pois jos sunki on mahdollista,

• Anonyymi

Jaa, minä jätin kaiken turhan.

• Anonyymi

Katumatta oleminen on kaiken viisauden alku.

• Anonyymi

Ei tällaista hulluutta osannut ajatellakkaan.

• Anonyymi

ek ku elämä on hullua,,,
        ekkö nää vielä oo sitä huomannu,,,,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ek ku elämä on hullua,,,
        ekkö nää vielä oo sitä huomannu,,,,

Elämä on minusta aina ollut "hullua." Tai siis ihmiset.
        Ja uutta hulluutta tulee vanhan päälle tai tilalle.
        Aika hullua oli elämä vuonna 1939:kin ja siitä eteenpäin.

• Anonyymi

Onkohan outo näkökulma?
      Nuorena en osannut edes haaveilla miten hyväksi elämäni sitten muotoutuikaan.

• Aina vain vähemmän ymmärrän elämää mitä vanhemmaksi tulen.
      Nuorena kuvitteli tietävänsä kaiken, varsinkin paremmin kuin fossiilit vanhukset.
      Olen tyytyväinen tällaisena, ei minun tarvitse kaikkea ymmärtääkään.
      Joskus tuntuu että kissanikin ymmärtää asioista enemmän kuin emäntänsä.

• Anonyymi

Tiilenpääopistossa oli tarjolla ja ehdolla lukemis vaihtoehdoissa myös Raamattu. Kauan eläneistä herroista kuten Kuninkas Salomonista siellä sanottiin; kuoli elämäänsä tyytyväisenä.

Hän taisi olla myös upporikas kuollessaan. Kun taas entiin pässi totesi tyynesti: Aikansa kutakin.
      . kopoin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Parikympisenä juolahti mieleen ajatella tulevaisuutta,,kuten 30 vuoden päästä olisin viisikymppinen..En edes uskonut eläväni niin kauan mutta toisin on käynyt, uskomatonta lähes sekin. Ja nyt sekin viisikymppinen on mennyt aikoja sitten , mutta eikun vaan täällä vielä palloillaan.

Kaverit kohta kaikki himmentyneet samanikäiset rajan taa, viina melkein kaikki vienyt.
      Otan mielelläni itsekin,,nytkin kivasti humisee päänupissä mutta edellenkin hengitetään ja eletään, niin outoa kuin se onkin.

Kai se rajojen pitäminen on osallani auttanut,,enhän minä arkipäivinä viitsi juovuksissa olla, ehtihän viikonloppunakin.
      Tupakkaakin palanut tuhottomasti elämän aikana, välillä paria askia/päivä, nykyisin nautin sikareista sillon tällöin.

Mutta läheltä on liipannut monta kertaa viikatemiehen sutaisu,,mutta onneksi ohi.

• Anonyymi

Nuorena oli pakko yrittää, elinehto soluista lähtien kun ymärtää evoluution onko millään mitään tarkoitusta, on tietenkin.
      Miljardea vuosia siten syntyi yksisoluiset, kesti kauan kun syntyi kaksisoluiset siitä alkoi nykyinen evoluutio jonka pääte piste on ihminen.
      Henkigissä pysyminen on kilpajuoksua.

Yksilönä ihminen pystyy käsittelemään aivoillaan ylivertaisesti niin on mutta vajavaisesti.
      Sinä tai minä elämme omaa elämämää, aamusta iltaan, kukin tahollaan.
      Se mikä jäänyt taaksemme on sopeutumista kykyä hallita tämä hetki ja tästä eteenpäin riippuu kehostamme, aivomme käsittelee miten fysiologiesti pystymme jatkaa eloamme, solut ratkaisevat kuten evoluutio antoi mahdollisuuden.

Todellinen ihmiminen ajattelee syömistä, huvittelua, nuorena suvun jatkamista vanhana lopun odottamista samalla tavalla tietoisesti, ihminen poikkeaa muusta elollisti ymmärtäen realisen mahdollisuuden, kyky ymmärtää.

• Anonyymi

Todellinen ihminen ajattelee mutakin kuin sinä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      5
      8905
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      418
      2291
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      1809
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1776
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      302
      1464
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      79
      1216
    7. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1103
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      69
      890
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      846
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      26
      844
    Aihe