Miten perustelette itsellenne bensakulut

Anonyymi

Meinasin vaihtaa maasturiin. Mutta olisi kulutus lisääntynyt 4 litraa satasella.

28

1236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todellinen tarve ja kilometrit mitä yleensä ajaa. Itsellä kilometrejä kertyy sen verran vähän ettei kulutuksella ole juurikaan merkitystä.

      • Anonyymi

        Ok. Itse laskin verojen ja vakuutuksen ja bensan yhteislisähinnalla mitä vaihto toisi 10000 vuosikilometreillä, että maksaisin vuodessa 800 e lisää nykyiseen autooni verrattuna. Mutta siis saahan sitä harrastaa mitä haluaa minun puolesta mutta itsellä nuo rahat tarvitaan muualla. Toisilla toisin. Yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Itse laskin verojen ja vakuutuksen ja bensan yhteislisähinnalla mitä vaihto toisi 10000 vuosikilometreillä, että maksaisin vuodessa 800 e lisää nykyiseen autooni verrattuna. Mutta siis saahan sitä harrastaa mitä haluaa minun puolesta mutta itsellä nuo rahat tarvitaan muualla. Toisilla toisin. Yms.

        Lisäksi väliraha olisi pitänyt maksaa myös.


      • Anonyymi

        Eli kannattaako autoa edes omistaakkaan silloin, koska se vasta kallista onkin jos ei käytä vaan pitää koristeena P-ruudussa 24/7?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kannattaako autoa edes omistaakkaan silloin, koska se vasta kallista onkin jos ei käytä vaan pitää koristeena P-ruudussa 24/7?

        Kannattaa omistaa, kun ei ole pääomakuluja maksetusta autosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kannattaako autoa edes omistaakkaan silloin, koska se vasta kallista onkin jos ei käytä vaan pitää koristeena P-ruudussa 24/7?

        Meinaat että jos auto seisoo käyttämättä ruudussa, se on kalliimpaa kuin se, että autoa käyttää?

        En aivan pysty ymmärtämään logiikkaasi.

        Minä ajan noin 2.500 km tänä vuonna ja polttoainekulut on luokkaa 300 euroa. Jos olisin ajanut 10.000 km niin kulut olisi 1200 euroa.

        Kyllähän tuo ensimmäinen vaihtoehto on se halvempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa omistaa, kun ei ole pääomakuluja maksetusta autosta.

        Et siis laske arvonalentumista pääomakuluiksi ? Sinulla meni koko ostohinta pääomakuluihin ja sen jälkeen ei mitään. Voi se noinkin ajatella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis laske arvonalentumista pääomakuluiksi ? Sinulla meni koko ostohinta pääomakuluihin ja sen jälkeen ei mitään. Voi se noinkin ajatella.

        Sinulla sen sijaan jatkuu loputon kuukausierien makselu hamaaseen loppuun asti. Itse taas pidän velattomasta elämästä enemmän....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla sen sijaan jatkuu loputon kuukausierien makselu hamaaseen loppuun asti. Itse taas pidän velattomasta elämästä enemmän....

        Rahalla voi saada parempaa tuottoa , kuin osamaksu kulut ovat . Ero voi olla huomattava . Minulla näin on ollut joka kerta , kun autoa olen vaihtanut .


    • Anonyymi

      Miten aloittaja perustelee aloituksensa tarpeellisuuden ?

    • Anonyymi

      Käärinliinoissa ei ole taskuja, vieläkään!💸💸💸

    • Anonyymi

      No jos maasturilla tai muulla enemmän kuluttavalla vehkeellä haluaa ajaa niin eihän siinä muuta kuin miettii onko se hintansa arvoista vai ei. Siinä on aika paljon yksilöllistä eroa, kuinka paljon kukakin ajopeliä ja kuinka pahasti se hinta vaikuttaa omaan talouteen.

      • Anonyymi

        ...kuinka paljon kukakin arvostaa ajopeliä...

        Niin no niistä bensakuluista vielä. Oma ajokki syö noin 13 l/100km, mutta ajoa on sen verran vähän, että noin satasen tankkaus kuussa riittää ja tällä hetkellä se tuntuu riittävän kohtuulliselta. Ei kai siinä sen kummempaa perustelua.


    • Anonyymi

      Itse en ole vielä tähänpäivään saakka valinnut autoa sen kulutuksen mukaan...

      • Anonyymi

        Mutta on siinä sekin että jos samat hommat hoitaa pienemmällä kulutuksella niin miksi maksaa tyhjästä? Tänään kävin tankkaamassa ja bensalitra maksoi melkein kaksi euroa. Ei paljoa naurattanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta on siinä sekin että jos samat hommat hoitaa pienemmällä kulutuksella niin miksi maksaa tyhjästä? Tänään kävin tankkaamassa ja bensalitra maksoi melkein kaksi euroa. Ei paljoa naurattanut.

        Mikä on sitten pienempää kulutusta? Sekö, että vaihdat jo maksetun bensa-autosi täyssähköautoon, ja maksat väliä kymppitonneja, vai ajatko jo maksetulla bensa-autollasi edelleen? Kas siinäpä pulma....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sitten pienempää kulutusta? Sekö, että vaihdat jo maksetun bensa-autosi täyssähköautoon, ja maksat väliä kymppitonneja, vai ajatko jo maksetulla bensa-autollasi edelleen? Kas siinäpä pulma....

        "Mikä on sitten pienempää kulutusta? Sekö, että vaihdat jo maksetun bensa-autosi täyssähköautoon, ja maksat väliä kymppitonneja, vai ajatko jo maksetulla bensa-autollasi edelleen? Kas siinäpä pulma...."

        Omalta kohdaltani asia on selvä. En ole tehnyt koskaan yhtään autonvaihtoa kulutuksen takia mutta kun se autonvaihdon aika on tullut niin auton kilometrikustannukset on yksi iso asia jonka olen ottanut huomioon.
        Bensan hinnankehitys ei kyllä paljoa rohkaise uuden bensa-auton ostamiseen jatkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä on sitten pienempää kulutusta? Sekö, että vaihdat jo maksetun bensa-autosi täyssähköautoon, ja maksat väliä kymppitonneja, vai ajatko jo maksetulla bensa-autollasi edelleen? Kas siinäpä pulma...."

        Omalta kohdaltani asia on selvä. En ole tehnyt koskaan yhtään autonvaihtoa kulutuksen takia mutta kun se autonvaihdon aika on tullut niin auton kilometrikustannukset on yksi iso asia jonka olen ottanut huomioon.
        Bensan hinnankehitys ei kyllä paljoa rohkaise uuden bensa-auton ostamiseen jatkossa.

        Myös minun kohdaltani asia on selvä. Kun vaihdan seuraavaksi tuon kolme vuotta vanhan bensa-autoni johonkin uuteen, niin täyssähkärit ovat siihen mennessä jo museotavaraa. Muita käyttövoimia kun on silloin jo pilvin pimein, joista valita se mieleisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös minun kohdaltani asia on selvä. Kun vaihdan seuraavaksi tuon kolme vuotta vanhan bensa-autoni johonkin uuteen, niin täyssähkärit ovat siihen mennessä jo museotavaraa. Muita käyttövoimia kun on silloin jo pilvin pimein, joista valita se mieleisin.

        Ajat yli 20 vuotta samalla?

        Aika saavutus mutta ei toki mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat yli 20 vuotta samalla?

        Aika saavutus mutta ei toki mahdotonta.

        Ajaahan täällä kaikki vanhoilla mersuillakin yli miljoona kilometriä jokainen järjestäen, joten mikä ongelma tuo nyt muka on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajaahan täällä kaikki vanhoilla mersuillakin yli miljoona kilometriä jokainen järjestäen, joten mikä ongelma tuo nyt muka on?

        Kyllähän autot kestää, mutta useimpien perse ei kestä samalla autolla ajamista 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän autot kestää, mutta useimpien perse ei kestä samalla autolla ajamista 20 vuotta.

        No se ei taas ole auton vika!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sitten pienempää kulutusta? Sekö, että vaihdat jo maksetun bensa-autosi täyssähköautoon, ja maksat väliä kymppitonneja, vai ajatko jo maksetulla bensa-autollasi edelleen? Kas siinäpä pulma....

        Kahden auton systeemi olis järkevin, esim isompi auto kärrin ja/tai asuntovaunun veturiksi ja pitemmille matkoille ja pikkudiesel pakallispyöritykseen ja työmatka-autoksi. Eikä ne isotkaan dieselit mitään dieselrosvoja välttämättä ole. Valtiovalta vaan verottaa turhan paljon kahden tai useamman auton seisottamisesta parkkipaikalla. Itsellä 2 dieseliä pihassa , toinen kuluttaa 7-8 litraa ja toinen 4.5 satasella. Ajoa n. 50 000 tkm/vuosi. Kummankin ostohinta oli alle 2000 e


    • Anonyymi

      TÄRKEINTÄ ON VIHREÄSIIRTYMÄ!

    • Anonyymi

      Kylläpäs nyt pelmahti jostain porukkaa ihmettelemään polttoaineen kulutusta.

      Tuossa oli joku päivä sitten aloitus citymaastureiden mäennoususta, mutta se ei herättänyt kuin pari hikistä kommenttia.

    • Anonyymi

      Miksi pitäisi itselleen tai muille perustella jotain kulutuksen määrää jos se on tyypillinen kyseiselle autolle?

    • Anonyymi

      bensan kulutus kannatta laskea euroissa / vuosi, eikä litroissa / 100 km.
      Itsellä on harrasteautona auto joka kuluttaa ajokauden aikana noin 20 litraa sadalla kilometrillä, mutta silti käyttöauto, jonka kulutus on 4,7 litraa sadalle kilometrille kuluttaa lähes 6x määrän euroa vuodessa polttoaineeseen.

    • Anonyymi

      Tarvitsen vetoauton 2800 kg venetrailerille . 20 litraa menee sadalle bensaa , mutta vuosittaiset kilometrit jää tuhannen luokkaan .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe