Ero ja aikuinen lapsi

Anonyymi

Terve,
tilanne seuraavanlainen. Petin puolisoani pitkässä avioliitossa, jäin salasuhteesta ja valehtelemisesta kiinni. Myös lapseni (täysi-ikäinen, mutta opiskelee ja siksi asuu vielä kotonaan) tuli tietoiseksi tekemisistäni. Liitto päättyi eroon ja minun poismuuttooni yhteisestä kodista. Taakkaani lisää, ja oikeastaan tekee sen kestämättömäksi se, että yhteys lapseen katkesi täysin. Ei vastaa puheluihin tai viesteihin, tapaamisesta nyt puhumattakaan. Tavallaan ymmärrän, mutta onhan kai tilanne jotenkin korjattavissa? Miten, kun en pääse keskusteluyhteyteen? Aikako? Tuskallista olla kun mitään tietoa siitä mitä hänelle kuuluu tai miten voi, tai mitä ajattelee, ei ole. Eksään en haluaisi olla yhteydessä, kun kyse täysi-ikäisestä ja muutenkaan, kun välejä ei ole. Ja nyt en kaipaa moraalisaarnaa vaan kommentteja muilta vastaavassa tilanteessa olevilta tai lähinnä olleilta. Koen ”rangaistuksen” olevan kohtuuton tekooni verrattuna. Miten olette saaneet tilanteen ratkeamaan?

12

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No ... aika on yleensä se, joka noissa jutuissa auttaa. Rankkaa, mutta totta.

      Lapset (myös aikuiset lapset) ovat usein lojaaleja molemille vanhemmilleen. Se, että vanhempi satuttaa toista, satuttaa usein myös lapsia. Lisäksi siinä on se pettymys, kun oma vanhempi toimii tavalla, jota itse ei hyväksy. Voi olla kohtuutonta, mutta jokaisella on oikeus tunteisiinsa.

      Jos oikeasti olet sellaisissa väleissä eksäsi kanssa, että voit pyytää apua, niin suosittelen pyytämään. Tuntuu ehkä hölmöltä, kun kyse on täysi-ikäisestä lapsesta (ilmeisesti). Nuoret ovat kuitenkin usein hyvin mustavalkoisia ajattelussaan. Jos eksäsi, lapsesi toinen vanhempi, kykenee olemaan asiallisissa väleissä kanssasi, niin se antaa myös lapsellesi viestin vihanpidon turhuudesta.

    • Anonyymi

      lapset oli meillä lojaaleja äidilleen.
      Meillä äiti petti ja lähti. Aikuiset lapset ovat pikapikaa kerran käyneet mun luona eron jälkeen. Äidillään vierailevat säännöllisesti, Erosta useampi vuosi.

      No minulla on nyt uusi oikeasti rakastava perhe. Joten ilmeisesti kaikki tyytyväisiä.

      • Anonyymi

        Joissain parisuhteissa lapset ovat katsoneet vuosikausia toisen vanhemman epäreilua asemaa ja ovat onnellisia, kun huonosti kohdeltu saa vihdoin rohkeutta lähteä.


    • Anonyymi

      Niin makaa kuin petaa.

    • Anonyymi

      Ihan oikein sinulle. Olisit miettinyt aivoillasi etkä mulk...

      • Anonyymi

        Ompas outo kommentti???


    • Anonyymi

      Ei tuommoisia täällä pysty neuvomaan, kun ei tiedä teidän suhteen koko tilannetta, ts. mitenkä muuten olette toimineet. Todennäköisesti lapsesi kapinoi muuttuneisiin oloihin ja kyllä hän jonkun ajan myötä varmaan näkee, että suhteenne ei ole toiminut ym, ihmisiä eroaa nykyisin paljon.

    • Anonyymi

      Aikahan siihen auttaa ja sinun sinnikkyys.

      Jatkat vain yhteydenottoyrityksiä, lähettelet viestejä, lähettelet synttärilahjoja, pyydät mukaasi ulkomaanmatkoille jne.

      Rangaistus ei mielestäni ole kohtuuton. Tähän mennessä sinun rilluttelusta ovat kärsineet vain muut, mutta nyt kärsit sinä.

    • Anonyymi

      Vanhemmat kuvittelee etteivät lapset tiedä ja ymmärrä mitä ympärillä tapahtuu. Lapset ovat erittäin herkkiä havaitsemaan tunnetiloja. Olisi hyvä puhua ero tai riita tilanteissa myös lasten kanssa rehellisesti ilman draamaa.
      Lapset myös syyttävät itseään asioista mihin he ei ole millään osallisia.
      Lapset ovat myös aika oikeudentuntoisia, joten lasta ei tulisi aliarvioida. Aikuisen kriisi on aina myös lapsen kriisi.

    • Anonyymi

      https://shrinke.me/dbE0Zo4 . Tuossa vähän parempaa näkökulmaa asiaan.. Mulla ei oo kokemusta mutta läheisellä on! Se mursi aikuisen miehen ihan totaalisesti, kun oma lapsi alkoi "vihaamaan". Vaikkei oikeasti vihannut. Kun ei sitä tule ajatelleeksi, että oma lapsi käyttäytyisi samoin kuin hyvä ystäväkin jos kaveriporukkaasta jotakuta petetään. Varmasti saatte asiat korjattua.

    • Anonyymi

      Jälkeenpäin todellisuus iskee ja huomaa miten olisi voinut toimia toisin repimättä kaikkia hajalle.
      No, tehtyä ei saa tekemättömäksi ja maksu siitä on hyvin kallis. Toivottavasti kukaan joka lukee viestisi, oppisi tekemästäsi .

      Ehkä sinäkin, ap, opit tuosta ainakin sen verran että valehtelu ja tietoisesti harkiten tehty vääryys ei koskaan lopu kunniallisesti. Vaikka kuinka seliseliseliselittelisi itselleen ja muille.

      Tietysti aina voit lähettää xllesi kirjeen jossa pyydät anteeksi tekemääsi. Vaikka yhteenpaluuta ei olisikaan. Olet hänelle anteeksipyynnön velkaa.
      Lapseesi tuo sattuu ehkä eniten. Ellet ole puheväleissä hänenkään kanssa, voisit aina olla yhteydessä kirjeitse. Kyllä, vanhalla kunnon paperisella snail-maililla. Lapsesi voi päättää lukeeko hän ne vai ei. Mutta noin ainakin voit ottaa häneen yhteyttä.

    • Anonyymi

      Anna ex lahjaksi kaalimato .com joulupaketti. niin rauhoittuu 2 viikossa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe