Kaikki muistavat huuhaa- sedän laulun, jossa huuhaa- setää laulattaa eräässä tunnetussa kohdassa näin:"Tuomi varjon heittää Aimo Taipaleen, Virran Väre peittää Tammen kaatuneen." Tuossahan yhdessä lauseessa mainitaan koko senastinen tangolaulajien aatelien genre!
Kirjassa mainitaan Tammen juoneen aina rutiininomaisesti yhden kossupullon ennen keikkaa ja toisen keikan jälkeen. Kuoli nuorena sairaalaan. Sairaalat ovat vaarallisia paikkoja, sillä huuhaa- setäkin kuoli Meilahden Sairaalan huuhaa- lääketieteellisellä osastolla. Hän oli sairaalaan ambulanssilla tullessaan terve kuin pukki! Oli vielä oma ambulanssi ja ajoi sitä itse.
Taisto Tammen varhaista tuotantoa olivat mm: Kielon Jäähyväiset, Yksi Ruusu on Kasvanut Laaksossa, Päivänkakkara, Hyasinttien Aikaan, Orvokkeja Äidille, Valkoakaasiat ja Lumpeenkukkia. Itseäni puhuttelee hänen myöhempi tuotantonsa! Tässä siitä esimerkkinä kaksi:
"Suopursu" (varoitus astmaatikoille; videon tausta vilkkuu eri väreissä)
https://www.youtube.com/watch?v=AAe7DRh51YU
"Valkovuokot"
https://www.youtube.com/watch?v=q6DbIi8969U
Meidän etupihalla kuvattiin tänään elokuvaa! Oli tikkarimiehet molemmin puolin tietä tahmaisine käsineen. Taisi olla uusi Indiana Jones tekeillä, kun Ford pyöri parkkipaikallamme. Ei kuvausryhmä pitänyt siitä, kun aloin kertoa heille Jeesuksesta ja gorillat kantoivat minut armeijasta tutulla lusikka- haarukka- otteella kotiportaalle.
Sinä jakaudut kolmeen osaan: 1. Ruumis, joka ei ole sinä, vaan yhdistelmä vanhemmistasi ja maan antimet kasvattavat ja pitävät yllä sitä.
2. Mieli, joka ei ole sinä, vaan yhteisön, kielen ja kulttuurin tulos; sinulla ei voi olla yhtään omaa ajatusta.
3:Tarkkailija tai kutsutaan myös tietoisuudeksi, joka on juuri sinä itse, mutta kaikille yhteinen.
Taisto Tammi
5
1101
Vastaukset
Yritin laulaa taiston lailla karaokessa laivalla..mutta jäin tammen varjoon. ja voin sanoa että tammen varjossa on jäätävän kylmää..jos ns laulajanurasta puhutaan.
- Anonyymi
Luis Amstrong pössytteli taas joka päivä keikalle lähdettyään ja sitten tullessaankin. Ihme että hän eli 90 vuotiaaksi.
Lauluäänensä oli kyllä ihqua, ihan jäljittelemätöntä sitten vanhoilla päivillään.Saakohan tulevaisuudessa pössötyllä kukkaa vapaasti tai kukkaa syöden vai joudutaanko olemaan myrkkykemikaaleilla (alkoholi) loppuikämme? sairaina ja vaivaisina???
- Anonyymi
Taisto Tammi oikesti Lundberg'in syntymästä tuli viime vuoden joulukuussa kuluneeksi 75 vuotta.
Hän menehtyi 33 vuoden ikäisenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2062439
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411607Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1381251Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2871043Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56992Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis303985Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen21941- 55916
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19794Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58773