Ateistit viettävät kristillisiä juhlia, puheissaan käyttävät kristillisiä sanontoja (mm lyädä Raamatulla päähän) ja käyvät ilmaiseksi kirkoissa ihailemassa arkkitehtuuria. Munkkien tapa leikata hiukset lyhyiksi on saanut monet ateistitkin jäljittelemään heitä.
Toivottavasti tässä ei taas ole kysymys otsikossa paheksutusta asiasta
https://yle.fi/uutiset/3-12166084
Ateistit omineet kristillistä kulttuuria
13
51
Vastaukset
- Anonyymi
Minä olen aitoon kristilliseen munkkitapaan leikkauttanut itseltäni vain pallit pois. Muiden kulkusten olen antanut soida täysin siunauksin.
- Anonyymi
Sarjassamme hauskat hihhulipsyyket. 🤣🤪🤣
- Anonyymi
MINÄ EN OLE 4G4
” Ateistit viettävät kristillisiä juhlia…”
Tuskin yksikään kristillinen juhla on alkuperältään kristillinen. Tulevana viikonloppuna vietetään Pyhäinpäivää, jonka juuret ovat esimerkiksi sadonkorjuujuhla kekrissä tai kelttien Samhainissa.
Pääsiäinen oli alunperin vuoden ensimmäisen ohrasadon juhla (siksi juutalaiset syövät happamatonta uuden sadon leipää ja ehtoollisella syödään leipää) ja samaan aikaan oli tapana teurastaa lammas ja sutia sen verellä ovenpielet, jotta paha henki ohittaa talon. Tästä ohitusriitistä tulee koko pääsiäisen nimi (pesach, passover jne.). Siksi pääsiäisenä Jeesus uhrattiin ja ehtoollisella läträtään verellä. Tämä veri siis pakottaa Jahven ohittamaan ihmisen ja näin hän pelastuu Jahven vihalta.- Anonyymi
” Munkkien tapa leikata hiukset lyhyiksi on saanut monet ateistitkin jäljittelemään heitä.”
Munkit ovat omineet ateistien tavat valmistaa alkoholia. Esimerkiksi Valamon luostari on tätä nykyä pelkkä irstas alkoholitehdas. - Anonyymi
jouluna tulee joulupukki 🤣 ja tuo lahjoja, jos uskovaiset ei ole kaikkea jeesustelullaan vieneet.
- Anonyymi
Eipä kristityiltä taida löytyä kuin yksi oma juhla, jota ei ole otettu muilta.
Jotkut sanat ovat kyllä puhekielessä mukana kristillisen historian takia. Olemme hyvinkin vahvan murroksen keskellä nyt, jossa uskonnollisuus vähentyy ja kieli tulee mukana perässä. Aika harva kuitenkaan käyttää noita sanontoja kirjaimellisena vaan enemmänkin kuvainnollisena. Jossakin vahvasti islamilaisessa yhteisössä varmastikäytetään islamilaista kuvakieltä ihan uskonnosta tai uskonnottomuudesta riippumatta.
Vai on munkit keksineet ja omineet hiusten leikkuun. - Anonyymi
Kristinuskon ainoa kontribuutio kulttuuriperinnölle on sen anteeksianto-oppi. Voi tehdä pahoja asioita mutta ne saa heti anteeksi. Lestoilla tämä on jalostunut niin hienoksi että raiskataan lapsia ja lapsen pitää teon jälkeen antaa anteeksi raiskaajalle.
”… lapsen pitää teon jälkeen antaa anteeksi raiskaajalle.”
Voin sanoa lapsuuden kokemuksesta, että anteeksianto on itsestäänselvyys. Jos et anna anteeksi niin joudut itse helvettiin. Aika hyvä systeemi psykopaateille hyväksikäyttäjille. Itsehän en uskonut koskaan tähän paskaan ja jätin lahkon sosiaalisesti kun mahdollista. Kaikkea paskaa se Raamattu mahdollistaakin.
- Anonyymi
Näinpä juuri!
Ateistit ovat omaksuneet kristityiltä tavan syödä keskitalven juhlassa sikaa, vaikka kaikkihan tietävät, että sikaa syödään juutalaisten kuninkaan syntymäjuhlan muistoksi.
Tai hetkinen. Sikaa juutalaisten kuninkaan...???- Anonyymi
Atrian toimitusvaikeuksista johtuen Jeesuksenkasvattamoisata ei saatu Jeesuksenlihaa
- kaikille koipipalaa- ja ydintalvisodan välttämiseksi joku improvisoi lihan suhteen.
Minä olen Herra kuului taivaasta
Aijaa mutta minäpä olen Atrian kuljetusjalogistiikkapäällikkö.
Jeesukselta puuttuu korvamerkit, joten emme ota vastaan maan pääälle!
- Anonyymi
Ja pitää sormiaan kaverinsa persiissä?
- Anonyymi
No se on Luterilaisten hommoo, ei muiden
t. avaaja
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1286888Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624264Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen523416Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903034Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2862011Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361693Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201571- 911533
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751451Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151406