Miksei yhtään koronan sairastanutta kerro täällä kokemuksiaan?

Anonyymi

Kaikki kirjoittavat vain rokotteista.

11

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kirjoitin tuonne kohtaan taistelu koronapassia vastaan on alkamassa oma kokemukseni. En jaksa sitä tänne uudelleen kirjoittaa. En soisi kuitenkaan tartuntaa kenellekään. Olin sairaalassa keväällä 22 vuorokautta pääasiassa teholla. Aiemmin perusterve ja liikunnallinen 19vuotias.

• Anonyymi

No mikä vaiva sinut juurikin teholle vei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mikä vaiva sinut juurikin teholle vei?

Eiköhän se ollut koronatartunta - miksi kyselet tyhmiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän se ollut koronatartunta - miksi kyselet tyhmiä.

Voit olla huijari, netti on heitä täynnä. Jos osaat kertoa mikä tietty vaiva vei sinut teholle, niin olet uskottavampi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voit olla huijari, netti on heitä täynnä. Jos osaat kertoa mikä tietty vaiva vei sinut teholle, niin olet uskottavampi.

Ensin pyydät kertomaan ja kun joku kertoo niin syytät huijariksi. Oletko itse ihan terve meinaan päästäsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensin pyydät kertomaan ja kun joku kertoo niin syytät huijariksi. Oletko itse ihan terve meinaan päästäsi?

Ei sulla tainnut mitään koronaa olla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue se tuolta edellä mainitsemastani. Ensin muutaman päivän aivan flunssan oloinen pieni nuhakuume, coronatesti, eristys, positiivinen tulos. Sitten vuorokaudeksi oireet pois ja sitten iski tauti kunnolla päälle.
        Hillitön päänsärky, kuume 39,5, kovat nivelkivut, maha sekaisin. Tajunnan taso laski. Isä vei sairaalaan, kun ambulanssi ei huolinut.
        Olin sairaalassa 22 vuorokautta coronan vuoksi osan aikaa teholla.

Nyt puolenvuoden jälkeen vielä kova väsymys ajoittain ja makuaisti täysin kadoksissa. Kaikki ruoka maistuu pahville. Ennemmin olin perusterve 19 v. ja melkoisen liikunnallinen. Nyt en ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sulla tainnut mitään koronaa olla?

Edellä vastasi kaksi muuta kirjoittajaa ja luulit vastaavasi koronaan sairastuneelle. Päästäsi viiraa.

• Anonyymi

Sain koronan läärireissulta viime vuoden kevättalvella. kun vilustuin ja sain jonkinlaisen keuhkoinfektion, jonka vuoksi jouduin menemään lääkäriin ja labraan Sitä ennen oli saanut jo antibioottikuurin etälääkäriltä.

Vointini oli jo kohentumassa, kunnes parin päivän päästä alkoi kuume nousta ja pysyi päivällä kohtuullisena kuumelääkkeen ansiosta. Menin lääkäriin uudestaan, koska kuume ei hävinnyt, vaan nousi heti, kun lääkkeen vaikutus loppui. Diagnoosi oli korona ja kuumetta olikin jo 40. Muina oireena kitalaessa oli jotain turvotuksen tapaistasta ja ikenessä jotain valkoisia pisteitä. Rasitteeni on lievä astma ja ikä.

Jouduin koronasairaalaan, josta reilun vrk kuluttua siirrettiin erikoissairaanhoitoon, koska happisaturaatio heikkeni. Se olikin tarpeellista, koska tilanne huononi ja kyljet tulivat kipeiksi. Kuvista kävi ilmi, että korona oli ottanut keuhkoni käsittelyyn ja niissä näkyi koronan aiheuttamaa tulehdussolukkoa. Yskäkin alkoi olla melko kovaa.

Sain antibioottia suoneen ja kortisonia ja tukun kaikenlaista tukilääkitystä. Vettäkin alkoi kerääntyä keuhkoihin ja sen takia nesteenpoistolääkitystä (sydänääke). Koko sairaalassa oloajan sain napapiikkejä ja vielä pari viikkoa kotonakin verenohennuslääkkeeksi, ettei tulisi koronalle tyypillisiä veritulppia.

Kolmen vuorokauden päästä erikoissairaanhoidossa alkoi vointi kohentua ja kuume häippäsemään ja ruokahalut palasi ja raju yskiminen veti viimeisiä. Hapetusta vielä tarvittiin. Viikko yhteensä sairaaloissa, sitten kotiin toipumaan. Huilasin vielä viikon kotosalla, minkä jälkeen kunnon kohottelua kävelemällä. Jonkin aikaa kesti, että keuhkot sopeutuivat kävelyn tahtiin.

Oli paljon, paljon kovempi sairaus kuin joitakin vuosikymmeniä sitten sairastamani influenssa. Yskä oli mielettömän kova, samankaltainen kuin lapsena sairastamani hinkuyskä. Meitä oli sairaalan huoneessa kolme koronayskijää. Desibelit olivat välillä niin kovat, että korvat menivät lukkoon.

Hoito sairaalassa oli erittäin hyvää ja asiantuntevaa. Kiitos kaikille veronmaksajille ja lääkintähenkiökunnalle sekä ambulanssikuskeille ym. asianosaisille!

• Anonyymi

Missä noin hyvää hoitoa saa.

• Anonyymi

Helsingissä sekä koronapotilaiden tavallisessa osastohoidossa sekä erikoissairaanhoidossa. Näissä kummassakin olin.

Korona on siitä pirullinen sairaus, että potilaan tila voi äkkiä muuttua vakavaksi ja myös vaihdella ns. aaltoilla. Sen takia potilaan tilan muutokseen pitää reagoida heti. Hoitajat kiertävät yölläkin tarkistamassa huoneissa potilaan tilaa, mittaamassa saturaatiota ja muuttamassa hapetusta ym. Minultakin oli välillä irronneet happiviikset nenästä. Tavallaan koronapotilaan hoito on tehostettua hoitoa ja seurantaa. Tarvittaessa siirtävät teho-osastolle. Olen ymmärtänyt, että tämä on hoitoperiaate koko Suomessa. Eli hoitoon on tosiaan panostettu kaikilla tavoin, etteivät kuolinkellot kilkattaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      3994
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      2996
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      388
      2155
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1919
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1851
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1727
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1619
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1367
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1230
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1171
    Aihe