Nyt maailman helpointa ja hyvää ruokaa

Anonyymi

Kilo sipuliperunaa ja 3 prk tonnikalaa&vihanneksia meksicana. Kermaa ja uuniin. Helppoa ja nopeaa.

19

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja nuudelit ja pil pil katkaravut, namskis.

      • Anonyymi

        Suatana sentään sun nuudeleitasi! Kerran ostin, enkä tykännyt yhtään. Se pitää olla perunaa ja ruskeaa kastiketta läskisoosin kera. Jos ei kelpaa, niin nyrkillä silmään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suatana sentään sun nuudeleitasi! Kerran ostin, enkä tykännyt yhtään. Se pitää olla perunaa ja ruskeaa kastiketta läskisoosin kera. Jos ei kelpaa, niin nyrkillä silmään!

        Mamat on hyviä. Ostin tänäänkin isoja katkarapuja ja taidan mennä kohta kuullottamaan öljyssä katkiksia valkosipulin, chilin, paprikan, suolan ja mustapippurin kera.

        Äläs nyt olen laihduttanut nuudelin ja wokkien avuin kohta 7-8 kiloa. XL on vaihtunut L:n. :)


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Mamat on hyviä. Ostin tänäänkin isoja katkarapuja ja taidan mennä kohta kuullottamaan öljyssä katkiksia valkosipulin, chilin, paprikan, suolan ja mustapippurin kera.

        Äläs nyt olen laihduttanut nuudelin ja wokkien avuin kohta 7-8 kiloa. XL on vaihtunut L:n. :)

        En minä ihan tosissani tuota viestiä kirjoittanut. Mutta aamuisin joko kaurapuuroa tai leipää kahvin kanssa ja molempien on oltava täysjyvää. Sopii tällaiselle diapeetikollekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä ihan tosissani tuota viestiä kirjoittanut. Mutta aamuisin joko kaurapuuroa tai leipää kahvin kanssa ja molempien on oltava täysjyvää. Sopii tällaiselle diapeetikollekin.

        Leipää mielummin. Itse en puuroja syö. :)


    • Anonyymi

      Olen kehitellyt omia pizza-reseptejäni, nyt on melko täydellinen Frutti Di Mare resepti kyllä.

      Ei kannata sotkea pizzaan kaikkea mahdollista erilaisia sotkuja ja makuja, tässä reseptissäni käytän täytteenä ainoastaan tonnikala-kastiketta ja runsaasti mustia oliiiveja ripetollen juuston alle. JA paljon juusoa, millimetrejä päälle.

      Taikinan pitää olla rapeaa reunoilta sekä sopivan pehmeää ja hyvän makuista täytteen alla. Pohjan eli taikinan saa tuollaiseksi ilmavaksi kun ensin jaquhoja sekoittaa siihen vispilällä, ilmaa sekaan tulee.

      Mulla menee 30min noin pellillisen tekemiseen.

      • Anonyymi

        Pizzataikinan kohotus ja valmistaminen pitää aloittaa jo edellisenä iltana. Ei nuo vispaamiset siihen mitään vaikuta.


    • Anonyymi

      Sun ruokas on pahaa.
      Osta jauhoisia perunia, pilko ne suikaleiksi, sitten osta kirjolohi ja fileeraa se ruodottomaksi, pilko se noin 1.5 cm suikaleiksi. Ladot perunat ja kirjolohet vuokaan vuorotellen. Mausta 8 dl kermaa pippurilla ja tillillä ja kaada kerma vuokaan. Paista uunissa 30 minsaa 190 asteessa ja 30 minsaa 150 asteessa.

      • Anonyymi

        Jos luulet, etten ole moista tehnyt hieman eri variaatiolla, niin erehdyt. Nyt olikin kyse hemmetin nopeasta ja silti maukkaasta ruo'asta.

        Oletkos muuten itse tehnyt madekeittoa omasta saaliista? Millä täytät kalakukkosi? Itse täytän ahvenilla ja joskus saatan laittaa siikaakin sekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luulet, etten ole moista tehnyt hieman eri variaatiolla, niin erehdyt. Nyt olikin kyse hemmetin nopeasta ja silti maukkaasta ruo'asta.

        Oletkos muuten itse tehnyt madekeittoa omasta saaliista? Millä täytät kalakukkosi? Itse täytän ahvenilla ja joskus saatan laittaa siikaakin sekaan.

        Tuo edellisen kirjoittama helposti ja nopeasti: lohikuutioita ja perunasipulia pakastealtaasta, kermaa. 👌
        Kasvisruokaa: perunasipulia ja vaikka vöneria, kaurakermaa.

        W.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luulet, etten ole moista tehnyt hieman eri variaatiolla, niin erehdyt. Nyt olikin kyse hemmetin nopeasta ja silti maukkaasta ruo'asta.

        Oletkos muuten itse tehnyt madekeittoa omasta saaliista? Millä täytät kalakukkosi? Itse täytän ahvenilla ja joskus saatan laittaa siikaakin sekaan.

        Syön ahvenet fileerattuja ja paistettuna. Itse kalastan ja myyn kalaa niin osaan kyllä kalasta tehdä ruokaa.


    • Anonyymi

      Eivätkö maakunnissa asuvat ihmiset syö lähiruokaa ? No ei tietenkään sillä suomalainen maataloustukiaspolitiikka on aikaansaannut sen jotta suomalaiset maataloustuotteet ovat suoraan kompostiin joutavia moskia.

      Vai on Suomessa muka maailman parhaimmat ja terveellisimmät raaka-aineet ruuoan valmistukseen. Eppäilen tuota vahvasti sillä lantapaukkukin syö jotakin tonnikalaa kera muoviroskan ennemin kuin nyhtökauraa tai härkäpapua.

    • Anonyymi

      Tosi helppoi eli avaa makkara lenkki paketti ja poista kuori ja syömään tai vieläkin helpompaa avaa kinkku siivu makkara tai lihapulla rasia ja eikun syömään voiko helpommaksi mennä tai menee grilliin syömään tai pitsan

    • Anonyymi

      Mitä, jos pesisitte juuresharjalla perunat hyvin huolellisesti puhtaiksi,(keltainen pussi) lohkoisitte ne ja paistaisitte uunipellillä; veneperunoita. Perunalohkot kieritetään ruokaöljy/suola (½ dl öljyä ja 1 tlk suolaa) seoksessa ja kaadetaan leivinpaperilla suojatulle uuni pellille. 225 astetta ja n. 25 min.
      Viimeisen 3-5 min. aikana voi myös lisätä nakkeja tai makkaraa palasina mukaan, lämpenevät samalla kerralla.
      Mulla itselläni on tapana lisätä 100-150 g minitomaatin paloja myös samalle pellille.

      Öljy/suola seokseen, voi myös lisätä muita mausteita tai yrttejä antamaan makua.
      Itse käytän paprikajauhetta antamaan herkullisen värin paistokseen.
      Ensimmäisen kerran kannattaa tehdä pieni koe-erä, kun homma on hanskassa voi tehdä isommankin erän kerralla, ja ylimääräiset pakastaa annoksina, myöhempään käyttöön.

      Se on todella harvoin kun ostan ranskalaisia perunoita, koska itsetehdyt lohkoperunat tai lankkuperunat voittavat kyllä maussa teollisesti valmistetut... usein soseesta kootut tuotokset, jotka on uppopaistettuja... kaikkine Eee- kirjaimineen!

      Tein muuten eilen spagetti carbonaraa ja maistui myös lapsille! Tosin pätkäspagettia keitin heille... mukavampi heidänkin lusikoida ruokaa suuhunsa itsenäisesti.
      tr.. likka

      • Anonyymi

        Eikö helpompi olis esim keitettyi nakkei ja ranskanleipää ja sinappia ja kahvia


    • Anonyymi

      Oikea italialainen pizzajauho ei saa sisältää mitään muuta viljaa kuin vehnää.

      • Anonyymi

        Onneksi aito suomalainen pitsapohja saa sisältää vaikka täysjyväruista 😊

        xLiner


    • Anonyymi

      Kanaa, wokkivihanneksia, soijakastiketta ja purkki ananasta ... nam nam.

      Tosin itse harvemmin teen noilla valmiilla wokkivihanneksilla, vaikka ne ihan hyviä onkin. Tänään pinkoin kaalta ja porkkanaa ja paprikaa ja reilusti sipulia. Ensiksi kanat nopeasti kypsiksi, lisäsin niihin vähän suolaa, valkosipulia ja inkivääriä. Sitten kasvikset sekaan kypsymisjärjestyksessä. Sitten soijakastiketta ja tällä kertaa laitoin ananaksen sijaan kotimaista omenaa. Oli muuten hyvää ja hyvin maistui muksullekin. Muksu sai lisäkkeeksi keitettyä ohraa, mutta itse jätän näin illalla pois turhat hiilarit.

    • Anonyymi

      Maailman helpointa ruokaa on Härski Hartikaisen tarjoama ilmainen lounas. Litran piimätölkki ja kiekuramakkaraa omantunnon mukainen pala. Pah ollos hyvä vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe