Suomalaiset tosi juntteja musiikin suhteen

Anonyymi

Oon ite ollu rock ja heavy painotteisten kanavien valvojana johon jäsenet voivat laittaa (ja tarkoituskin) laittaa eri bändien musiikkia.

Olen huomannut aikojen saatossa että mitään harvinaisempaa ja tuntemattomampaa kukaan ei edes tahdo kuulla tai perehtyä. Kaikki ovat hulluna aina vain tyyliin Ozzy, Dio, Judas Priest, Black Sabbath, Metallica, Deep Purple/Rainbow, Queen etc.. Pelkästään vain kaupallisten bändien ja artistejen musiikkiin.

Onko kaikki suomalaiset tämän tyylilajin kuuntelijat oikeasti näin juntteja että ei edes uusiin haluta perehtyä vaan se jää pelkästään niihin mitä sinne omaan levyhyllyyn on ostettu joskus 40v sitten?

107

2168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on suosikeissa vähän kaikenlaista jazzia , perusrokkia sun muuta klassista jne. Voisin heittää tähän nimiäkin; 1.Ludvig Van Beethoven 2.Larry Karush 3.Liisa Akimof 4.Honey T -Bones&Aija Puurtinen 5.Kolmas nainen 6.Monica Törnell 7.Ylva Haru 8.Liina Harja 9.Tuomas Henrikin Jeesuksen Kristuksen bändi 10.Paleface 11.Maija Vilkkumaa 12.Lydia Lynch 13.Tavaramarkkinat 14.Erkki Melartin 15.Edvard Grieg 16.Mozart 17.Vivaldi 18.Verdi 19.Rossini 20.Bizet 21.G.Ligeti 22.K.Penderecki 23.Kaija Saariaho 24.Popeda 25.Klamydia 26.CMX 27.Absoluuttinen nollapiste 28.Per Texas Johansson 29.Pugh Rogefeldt 30.Bo kaspar orkester 31.Lisa Ekdahl 32.Riki Sorsa 33.Dave Lindholm 34.Aknestik 35.Jukka Takalo 36.Arto Takalo&takavalot 37.Milla Rumi 38.Maustetytöt 39.Litku Klemetti 40.Bettina Köster 41.Andrea Parker 42.Sarah Brand 43.Bernadette La Hengst 44.Las ketchup 45.Katherine Balch 46.Meitei 47.Ent 48.Egg 49.Silvia 50.Hanoi rocks 51.Klark Kent 52.Brigitta Muntendorf 53.Katie Soper 54.Aart Strootman 55.Else Nabu 56.Aiha Higurashi 57.Amoral 58.Timo Turpeinen 59.Hector 60.Jukka Orma 61.Vando Suvanto 62.Wilma 63.Costi(naisartisti ei kyseessä siis Popedan Costi) 64.Hulda huima 65.Laura Moisio 66.Draama-helmi 67.Neiti Rubinstein 68.Mara balls 69.Mc Nikke t 70.Hausmylly 71.Tommi Laine&the Graveyard shift 72.Tuxedomoon 73.Kinga Glyk 74.Gloria Coates 75.Fanny Mendelssohn 76.Paulina Sundin 77.Anna Korsun 78.Kaisa Kulmala&trio 79.Edward Vesala trio 80.Wigwam 81.King Crimson 82.Islaja 83.Ultra bra 84.Kerkko Koskinen 85.Luigi Nono 86.Jonna Tervomaa ....... Tossa siis vasta "muutama" sillä paljon muitakin suosikkeja on. Terveisin Juha.

      • "...21.G.Ligeti 22.K.Penderecki 23.Kaija Saariaho..."

        Nuo tutut nimet hyppäsivät ekana silmään. Sulla on aika laaja musiikkimaku.
        Mulle Luigi Nono, Paulina Sundin ja Brigitta Muntendorf olivat uusia nimiä.
        Täytyy noita nimiä katsella ihan ajalla.

        Nykytaidemusiikin kuuntelu on mulla vähentynyt vuosien varrella ja olen kaivannut enemmän sellaista hermoja hellivää helppoa musiikkia, esimerkiksinä fuusiojazz ja nykyproge.

        Ehkä ikä ja väsymys ovat tekijöitä, miksi ihmiset eivät jaksa rasittaa aivojaan uudella musiikilla.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        "...21.G.Ligeti 22.K.Penderecki 23.Kaija Saariaho..."

        Nuo tutut nimet hyppäsivät ekana silmään. Sulla on aika laaja musiikkimaku.
        Mulle Luigi Nono, Paulina Sundin ja Brigitta Muntendorf olivat uusia nimiä.
        Täytyy noita nimiä katsella ihan ajalla.

        Nykytaidemusiikin kuuntelu on mulla vähentynyt vuosien varrella ja olen kaivannut enemmän sellaista hermoja hellivää helppoa musiikkia, esimerkiksinä fuusiojazz ja nykyproge.

        Ehkä ikä ja väsymys ovat tekijöitä, miksi ihmiset eivät jaksa rasittaa aivojaan uudella musiikilla.

        Tai no parempi jos menet yhdelle kuuluisalle musasivulle ja etsit sieltä mun kanavan , fastron ja poohkalin kanavan. Me kaikki kolme olemme siellä sivuystolla käyttäjiä ja me kaikki kolome ollaan suomalaisia. Esim minun ja poohkalin kanavalla on äärettömän paljon musanimiä joita olemme listanneet ylös kanavalle. Minun kanavani nimi on siis Steelesman10. Ja sivu jota tarkoitan on nimeltään www.rateyourmusic.com. jos kiinnostaa sua niin tervetuloa tuonne paikkaan jos haluat itsekin liittyä sinne käyttäjäksi.

        Minä olen materialisti eli kerään joka kuukausi melko paljon musalevyjä. CD, DVD ja C kasetit. En kerää vinyylejä. Isä sanoo että ei kannarta ehkä törsätä rahojansa noihin mutta todellisuudessa olemme kaukana köyhyydestä. Rahavaikeuksia ei ole koskaan ollut. Oonkin sanonu että parempi ja halvempi on tämä huvi kuin jos polttaisin rahani alkoholiin ja tupakkiin niin varmasti paljon kalliimmax tulisi. Oon vitsaillut usein että joudun kohta roudaamaan musalevyjä olohuoneeseen asti kun musamateria kohta täyttää koko taloni tai niitä pursuaa kohta ovien ja ikkunoiden läpi. Meitä materialisteja haukutaan ihan liikaa. Olemme saaneet esim käsittämättömän typerän leiman otsaamme, että ikäänkuin paikkaisimme oman elämämme tyhjyyttä materiaan. Ei varmasti pidä kaikkien kohdalla paikkaansa.

        Parhaat kokemukset on C kaseteista. CD levyistä kahdenlaisia kokemuksia eli osa toimii tosi hyvin ja useita vuosia mutta osa menee rikki melko heti.

        Mun kohdalla musamakuni on laajaulotteinen ja se kaiken lisäksi täsmää mun luonteen kanssa yhteen eli olen luonteeltani hyvin moniulotteisen vaikeastihahmotettava ja en edes välttämättä tunne kovin hyvin itseäni kun minun luonteessa on niin monta eri puolta niin tuo musamakuni täsmää hyvin luonteeseeni ja sama homma menee vaatteidenkin kanssa eli en ajattele omaa identiteettiäni vaatteiden kautta. Minusta muutenki tuo identiteettihomma tuntuu olevan aika monilla vähän sellaista, että pitää tiettyyn muottiin aina mennä. Minä vältän muottiin menemistä enkä koskaan esim ilmaise itseäni vaatteiden kautta vaan laitan päälleni ihan mitä itse haluan eli laitan vaikka kaupunkiostoksille pieruverkkarit tai tyylikkäät talvikangastakin talviaikaan. Aivan sama.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        "...21.G.Ligeti 22.K.Penderecki 23.Kaija Saariaho..."

        Nuo tutut nimet hyppäsivät ekana silmään. Sulla on aika laaja musiikkimaku.
        Mulle Luigi Nono, Paulina Sundin ja Brigitta Muntendorf olivat uusia nimiä.
        Täytyy noita nimiä katsella ihan ajalla.

        Nykytaidemusiikin kuuntelu on mulla vähentynyt vuosien varrella ja olen kaivannut enemmän sellaista hermoja hellivää helppoa musiikkia, esimerkiksinä fuusiojazz ja nykyproge.

        Ehkä ikä ja väsymys ovat tekijöitä, miksi ihmiset eivät jaksa rasittaa aivojaan uudella musiikilla.

        Ööh siis meniköhän nyt oikein tuo sivun nimi. Laitan vielä tähän uudelleen sen sivun nimen. Tässä ole hyvä ja tervetuloa jos kiinnostaa liittyä käyttäjäx!!

        www.rateyourmusic.com
        Noin se pitäs mennä. kyllä sä fiksuna ihmisenä löydät sen sivun. Sanoisin että se on ylivoimaisesti maailman paras musasivu. Voittaa helposti jonkun muusikoiden net sivun vaikka onhan tietenkin tuo muusikoiden net myös hyvä musasivu, mutta www.rateyourmusic.com on ylivoimaisesti minusta maailman paras musasivu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ööh siis meniköhän nyt oikein tuo sivun nimi. Laitan vielä tähän uudelleen sen sivun nimen. Tässä ole hyvä ja tervetuloa jos kiinnostaa liittyä käyttäjäx!!

        www.rateyourmusic.com
        Noin se pitäs mennä. kyllä sä fiksuna ihmisenä löydät sen sivun. Sanoisin että se on ylivoimaisesti maailman paras musasivu. Voittaa helposti jonkun muusikoiden net sivun vaikka onhan tietenkin tuo muusikoiden net myös hyvä musasivu, mutta www.rateyourmusic.com on ylivoimaisesti minusta maailman paras musasivu.

        www.rateyourmusic.com

        Tuon sivuston avulla löytyykin helposti uusia nimiä, enkä ole enää sen varassa mitä Youtube ehdottaa. Näyttäisi siltä että sivuston kautta ei pääsisi suoraan Tidal-palveluun, mutta voihan sitä käyttää ilmaista Spotifya.
        Pitää katsoa nuo sinun ja kaverisi kanavat viikonloppuna. Kiitos vinkistä.

        Vaikka musiikki aiheuttaa mulle voimakkaita elämyksiä, kuuntelen sitä yllättävän vähän, ehkä noin 10 tuntia viikossa. Parasta taustamusiikkia mulle on hiljaisuus.
        Hiljaisuuden jälkeen sitä on tarpeeksi herkistynyt kuuntelemaan vaativampaa ääniteosta.


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        www.rateyourmusic.com

        Tuon sivuston avulla löytyykin helposti uusia nimiä, enkä ole enää sen varassa mitä Youtube ehdottaa. Näyttäisi siltä että sivuston kautta ei pääsisi suoraan Tidal-palveluun, mutta voihan sitä käyttää ilmaista Spotifya.
        Pitää katsoa nuo sinun ja kaverisi kanavat viikonloppuna. Kiitos vinkistä.

        Vaikka musiikki aiheuttaa mulle voimakkaita elämyksiä, kuuntelen sitä yllättävän vähän, ehkä noin 10 tuntia viikossa. Parasta taustamusiikkia mulle on hiljaisuus.
        Hiljaisuuden jälkeen sitä on tarpeeksi herkistynyt kuuntelemaan vaativampaa ääniteosta.

        Löytyy kyllä youtubesta myös paljon musiikkia. Spotifya en ihte käytä mutta käytän youtubea.


    • Anonyymi

      Tools on hemmetin hyvä metalliyhtye, joka käsittääkseni ei ole kovin kaupallinen sillä ei ainakaan sävelrakenteet ole mitään juntteja vaan hyvin kunnianhimoisia ja moniulotteisen koukeroisia. En katso genreen kun kuuntelen musaa sillä kaikki käy. Kotikutoinen tanssi-iskelmä käy myös hyvin. Esim Eija-Sinikalla on yllättävän hyviä biisejä tuotannossa vaikka Eija-Sinikka on jäänytkin monien muiden iskelmänimien varjoon. Hyvää jazzia on mielestäni tehnyt ruotsalainen Per Texas Johansson ja suomalaisista jazzmusantekijöistä voisi mainita Kaisa Kulmala trion ja Edward Vesala trion , joita voisin tässä kehua.

    • Anonyymi

      Eiköhän se oo vähän sama juttu joka maassa. Monet ihmiset haluavat kuunnella vain niitä tuttuja ja turvallisia klassikoita uudelleen ja uudelleen, eivätkä ole lainkaan kiinnostuneita uudesta tai vähän harvinaisemmasta musiikista.

      • Anonyymi

        Tuo on juuri sama kuin se aloituspuhujan tekstikin eli se ihmisten yleinen juntteuden perikuva... Eri maissa menee varmaan vähän eri tavalla, en tiedä. Mutta.. Samaa tekee radiokin. Yksikin päivä oli 8h kuulokkeet päässä ja Panteran Walk peräti 3 kertaa tuona aikana...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on juuri sama kuin se aloituspuhujan tekstikin eli se ihmisten yleinen juntteuden perikuva... Eri maissa menee varmaan vähän eri tavalla, en tiedä. Mutta.. Samaa tekee radiokin. Yksikin päivä oli 8h kuulokkeet päässä ja Panteran Walk peräti 3 kertaa tuona aikana...

        Radio on radio. Se yksi Iron Maideninkin biisi soitettiin puhki jo ärsytykseen asti edes ennen uusimman varsinaisen levyn julkaisemista.. Oliko se nyt nimeltään writing on the wall vai mikä.


    • En pidä itseäni junttina vaikka pidän myös monista kaupallisemmista ja/tai hyvin menestyneistä bändeistä ja artisteista esim. Led Zeppelin, Queen, Genesis, Bad company, Slade, Culture club, Whitesnake, Status quo, Iron Maiden, Judas Priest, Bonnie Tyler, Cyndi Lauper. Näillä bändeillä ja artisteilla on musta hyvää musiikkia, joka iskee.

      Sitten taas kuuntelen myös sellaista artistia kuin Rory Gallagher (1948-1995). Hän ei ollut kaupallinen, hänen musiikkiaan ei aikoinaan soitettu radiossa ja nykyäänkin erittäin harvoin (kerran hämmästyin, kun joltain kanavalta tuli hänen kappaleensa "Shadow play" ja yhtenä päivänä joku toinen) eikä hän saanut aikoinaan listahittejä. Hän välttelikin kaikenlaista kaupallisuutta, ei esim. julkaissut sinkkuja. Hän halusi vain tehdä ja soittaa musiikkia, ei olla musiikkibisneksen orja. Tämäkin artisti on kuitenkin ihan hyvin menestynyt, jos menestystä mitataan sillä mittarilla, että keikoille tuli kuuntelijoita, kappaleita on säilynyt paljon jälkipolville ja että monet kitaristit pitävät häntä yhtenä esikuvanaan.

      • Anonyymi

        Shadow Play on siitä Rory Gallagherin kaupallisimmasta päästä. Itsekkin pidän mm. Gallagherin musiikista paljon mutta vähemmän miehen huomioo saanusta tuotannosta mm. levystä Blueprint ja vielä aikasemmasta tuotannosta olevasta kappaleesta Can't Believe It's True. Ja joo tuollakin levyllä oli kaupallisempia kappaleita kuin Can't Believe It's True joka on muodostunut itselleni jopa voimakappaleeksi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Shadow Play on siitä Rory Gallagherin kaupallisimmasta päästä. Itsekkin pidän mm. Gallagherin musiikista paljon mutta vähemmän miehen huomioo saanusta tuotannosta mm. levystä Blueprint ja vielä aikasemmasta tuotannosta olevasta kappaleesta Can't Believe It's True. Ja joo tuollakin levyllä oli kaupallisempia kappaleita kuin Can't Believe It's True joka on muodostunut itselleni jopa voimakappaleeksi!

        Itse pidän paljon tuosta Roryn debyyttisoololevystä, jolta tuo "Can´t believe it´s true löytyy. Tuossa kyseisessä kappaleessa Rory soittaa saksofonia, mitä hän ei tehnyt kovin usein Tasten (bändi, joka hänellä oli ennen soolouraa) jälkeen. En tiedä muuta kappaletta, jossa soolourallaan soittaa saksofonia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Shadow Play on siitä Rory Gallagherin kaupallisimmasta päästä. Itsekkin pidän mm. Gallagherin musiikista paljon mutta vähemmän miehen huomioo saanusta tuotannosta mm. levystä Blueprint ja vielä aikasemmasta tuotannosta olevasta kappaleesta Can't Believe It's True. Ja joo tuollakin levyllä oli kaupallisempia kappaleita kuin Can't Believe It's True joka on muodostunut itselleni jopa voimakappaleeksi!

        Lähetin ekan viestin liian aikaisin. Piti vielä lisätä, että mun Rory Gallagher -suosikkeja on esim. Laudromat, Hands up, Do you read me, Mississippi sheiks, Shin kicker, They don´t make them like you anymore, The Watcher, Edged in blue, Overnight bag, AIl around man, ´m ready (tässä soittaa huuliharppua Roryn bändissä kasarin loppupuolelta muistaakseni ysärin alkuun ollut Mark Feltham). Mutta pidän myös tuosta kappaleesta Shadow play.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Shadow Play on siitä Rory Gallagherin kaupallisimmasta päästä. Itsekkin pidän mm. Gallagherin musiikista paljon mutta vähemmän miehen huomioo saanusta tuotannosta mm. levystä Blueprint ja vielä aikasemmasta tuotannosta olevasta kappaleesta Can't Believe It's True. Ja joo tuollakin levyllä oli kaupallisempia kappaleita kuin Can't Believe It's True joka on muodostunut itselleni jopa voimakappaleeksi!

        Rorylla oli aina hyviä muusikoita taustabändissään kuten esim. pitkäaikaisin jäsen basisti Gerry McAvoy, jo mainittu huuliharpunsoittaja Mark Feltham sekä kosketinsoittaja Lou Martin.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Rorylla oli aina hyviä muusikoita taustabändissään kuten esim. pitkäaikaisin jäsen basisti Gerry McAvoy, jo mainittu huuliharpunsoittaja Mark Feltham sekä kosketinsoittaja Lou Martin.

        Sellaiseen bändiin kun Nine Below Zero suosittelen kuuntelemaan. Jos en väärin muista niin jossain vaiheessa Roryn basisti Gerry McAvoy kuului tuohon yhtyeeseen.. Ellen muista ihan väärin.


    • Anonyymi

      ''Pelkästään vain kaupallisten bändien ja artistejen musiikkiin''

      Kaikki musiikki mikä on myytävänä jossain formaatissa, on kaupallista.

      • Anonyymi

        Totta. Ainakin siinä mielessä että harvinaisempia herkkuja ei ole missään kuunneltavissa. Ei eses Youtubessa! Mutta tubestakin löytyy aika-ajoin tällasia "ei kaupallisia herkkuja" jotka eivät ole edes päässeet levyttämään tai jos päässeet niin tehneet vain ep:itä.


      • Anonyymi

        En usko että aloituspuhuja on kyllästynyt kaikkiin joiden musiikkia on ainakin jossain myytävänä tai missäkin formaatissa vaan että hän on kyllästynyt siihen että jatkuvasti vain joka kanavalla tai kanavilla joutuu vain päivästä toiseen kuuntelemaan mainitsemiensa artistejen tai yhtyeiden musiikkia mitä on myyty miljoonia ympäri maailman ja hän kaipaisi enemmän jotain uutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että aloituspuhuja on kyllästynyt kaikkiin joiden musiikkia on ainakin jossain myytävänä tai missäkin formaatissa vaan että hän on kyllästynyt siihen että jatkuvasti vain joka kanavalla tai kanavilla joutuu vain päivästä toiseen kuuntelemaan mainitsemiensa artistejen tai yhtyeiden musiikkia mitä on myyty miljoonia ympäri maailman ja hän kaipaisi enemmän jotain uutta.

        Korjaan äskeistä viestiäni etten kuulosta ihan tyhmältä, piti sanoman: "monillakin eri kanavilla"


      • Anonyymi

        "''Pelkästään vain kaupallisten bändien ja artistejen musiikkiin''

        Kaikki musiikki mikä on myytävänä jossain formaatissa, on kaupallista."

        Oletko ihan taukki? Kaupallisimmat ja vähemmät kaupalliset on sinällään ihan eri asia vaikka vähemmän kaupallistenkin musiikkia on ollut jossain muodossa myynnissä jossain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "''Pelkästään vain kaupallisten bändien ja artistejen musiikkiin''

        Kaikki musiikki mikä on myytävänä jossain formaatissa, on kaupallista."

        Oletko ihan taukki? Kaupallisimmat ja vähemmät kaupalliset on sinällään ihan eri asia vaikka vähemmän kaupallistenkin musiikkia on ollut jossain muodossa myynnissä jossain.

        Kaupallisesti menestyneiden ja vähemmän kaupallisesti menestyneiden välillä on vissi ero vaikka vähemmän menestyneitä ois myytykkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "''Pelkästään vain kaupallisten bändien ja artistejen musiikkiin''

        Kaikki musiikki mikä on myytävänä jossain formaatissa, on kaupallista."

        Oletko ihan taukki? Kaupallisimmat ja vähemmät kaupalliset on sinällään ihan eri asia vaikka vähemmän kaupallistenkin musiikkia on ollut jossain muodossa myynnissä jossain.

        Taukkeja äidin oomme kaikki! Näin kohta lauletaan taas jouluna!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "''Pelkästään vain kaupallisten bändien ja artistejen musiikkiin''

        Kaikki musiikki mikä on myytävänä jossain formaatissa, on kaupallista."

        Oletko ihan taukki? Kaupallisimmat ja vähemmät kaupalliset on sinällään ihan eri asia vaikka vähemmän kaupallistenkin musiikkia on ollut jossain muodossa myynnissä jossain.

        Klassista ei voi sanopa kaupalliseksi musiikiksi vaikka uzsein levytettävien ja konserttiohjelmistoon valittujen säveltäjien myyvyys ratkaiseekin oli musiikki sitten kuinka huonoa tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klassista ei voi sanopa kaupalliseksi musiikiksi vaikka uzsein levytettävien ja konserttiohjelmistoon valittujen säveltäjien myyvyys ratkaiseekin oli musiikki sitten kuinka huonoa tahansa.

        Ei nyt yksin klassinen. Jokaisesta tyylilajista löytyy paljon hyviä ei niin kaupallisia.

        Monta ei niin kaupallista bändiä ja artistia kuunnelleena ihan tulee suuttumus ihmisiä vastaan koska nämä jääneet ehkä jopa ihmisten huonon asenteen takia täysin huomiotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt yksin klassinen. Jokaisesta tyylilajista löytyy paljon hyviä ei niin kaupallisia.

        Monta ei niin kaupallista bändiä ja artistia kuunnelleena ihan tulee suuttumus ihmisiä vastaan koska nämä jääneet ehkä jopa ihmisten huonon asenteen takia täysin huomiotta.

        joo no ite oon kova black metallin harrastaja. mut sit just jokapuolella kun olevinaan menee jonnekkin kovemman metallin sivustoille niin kaikki dissaakin heti ja kaikkien muitten julkasut on vaan just jotain tyyliin maideniä, priestiä ja metallicaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo no ite oon kova black metallin harrastaja. mut sit just jokapuolella kun olevinaan menee jonnekkin kovemman metallin sivustoille niin kaikki dissaakin heti ja kaikkien muitten julkasut on vaan just jotain tyyliin maideniä, priestiä ja metallicaa..

        Millähän musiikkisaiteilla sitten pyörit? Varsinkin vanhempaa metallimusiikin kuuntelija väestöä niin itsekkin huomannut saman ettei niiltä paljoa voi odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo no ite oon kova black metallin harrastaja. mut sit just jokapuolella kun olevinaan menee jonnekkin kovemman metallin sivustoille niin kaikki dissaakin heti ja kaikkien muitten julkasut on vaan just jotain tyyliin maideniä, priestiä ja metallicaa..

        Suosittelisin metalliharrastajille kansainvälisiä sivuja. Seuranneena joitain yksittäisiä suomalaisia metalliaiheisia sivuja huomannut että näillä sivustoilla olevat ihmiset on suureks osaks vanhempia ihmisiä. Siks se tarjontakin suunnilleen "radiosta seuraavaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelisin metalliharrastajille kansainvälisiä sivuja. Seuranneena joitain yksittäisiä suomalaisia metalliaiheisia sivuja huomannut että näillä sivustoilla olevat ihmiset on suureks osaks vanhempia ihmisiä. Siks se tarjontakin suunnilleen "radiosta seuraavaa".

        Kuulostaa ihan dislikekulttuurilta. Paikoissa joissa muodostuu ns. kuppikuntia ja sinne tulee joku heidän kuppikuntansa ulkopuolinen jolta tulisi harvinaisempaa kamaa. Siinä käy niin että kaikki ihan periaatteesta dislikettaa (eivät myönnä tyhmyyttään kun eivät tunne harvinaisempaa musiikkia vaikka heitä saattaisikin se kiinnostaa).

        Ja sitten perään joltain heidän omalta kuppikuntalaiselta hehkutetaan jotain kaupallisesti tunnettua kamaa ja heti löytyy vähintään se 10 komppaamaan kuppikunnan jäsentä.

        Tästä syystä itse poistunut tiettyjen sivustojen paikoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa ihan dislikekulttuurilta. Paikoissa joissa muodostuu ns. kuppikuntia ja sinne tulee joku heidän kuppikuntansa ulkopuolinen jolta tulisi harvinaisempaa kamaa. Siinä käy niin että kaikki ihan periaatteesta dislikettaa (eivät myönnä tyhmyyttään kun eivät tunne harvinaisempaa musiikkia vaikka heitä saattaisikin se kiinnostaa).

        Ja sitten perään joltain heidän omalta kuppikuntalaiselta hehkutetaan jotain kaupallisesti tunnettua kamaa ja heti löytyy vähintään se 10 komppaamaan kuppikunnan jäsentä.

        Tästä syystä itse poistunut tiettyjen sivustojen paikoista.

        Kertoo siitä että oikeat musiikkitietäjät ovat jossain ihan muualla kun yhtään millään musiikkisivustoilla kuluttamassa aikaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoo siitä että oikeat musiikkitietäjät ovat jossain ihan muualla kun yhtään millään musiikkisivustoilla kuluttamassa aikaansa.

        Huomannut oon myös joitain sivustoja joissa harvoin jotkut muusikot laittelevat omien bändejensä biisejä ja sitten joku perään hehkuttelee just perään jotain maideniä, ozzy osbourne/black sabbath osastoa "monen kuntalaisensa" kera...

        Sanon että aika junttia se on...


    • Anonyymi

      Ei kai se tee ihmisestä junttia jos kuuntelee vanhaa musaa ? 70- 80 luvuilla osattiin tehdä yksinkertaisesti erittäin hyvää musaa. Sellaisia uusia metallibändejä on aika harvassa joiden biisejä voi kuunnella enemmän kuin yhden kerran.

      Poikkeuksiakin toki löytyy. mm Andy James. Britti metallikitaristi jolta ilmestyny monta hienoa instrumentaali-albumia. Arrival on yksi monista.
      https://www.youtube.com/watch?v=7ysZIjFNPWc&list=PLckXYuunF_3UHygBc0d6iDsROW34oUDvi&index=6

      • Niin, Pitäis ensin määritellä tuo juntti. Itselleni juntista tulee ekana mieleen esim. Homer Simpson ja toisena Pulmuset sarjan Al Bundy. Että jos röhnöttää sohvalla alushousuissaan ja juo suoraan tölkistä olutta, niin kai on juntti vaikka kuuntelisi Bachia. Mutta jokainen tyylillään.

        Jos taas pelkkää musiikkia pitäisi luonnehtia juntiksi, niin ehkä sitten Matti Nykänen, Jaakko Teppo, Sepi Kumpulainen ja muu samantyyppinen musiikki. Tosin kyllä itsekin joskus saatan kuunnella tällaista niinsanottua junttimusaakin kuten vaikka tuota Sepi Kumpulaista (jos haluan jotain huumorimusiikkia) tai silloin tällöin vaikka Matti Nykäsen "Ehkä otin ehkä en". Mutta en siltikään luonnehtisi itseäni juntiksi.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Niin, Pitäis ensin määritellä tuo juntti. Itselleni juntista tulee ekana mieleen esim. Homer Simpson ja toisena Pulmuset sarjan Al Bundy. Että jos röhnöttää sohvalla alushousuissaan ja juo suoraan tölkistä olutta, niin kai on juntti vaikka kuuntelisi Bachia. Mutta jokainen tyylillään.

        Jos taas pelkkää musiikkia pitäisi luonnehtia juntiksi, niin ehkä sitten Matti Nykänen, Jaakko Teppo, Sepi Kumpulainen ja muu samantyyppinen musiikki. Tosin kyllä itsekin joskus saatan kuunnella tällaista niinsanottua junttimusaakin kuten vaikka tuota Sepi Kumpulaista (jos haluan jotain huumorimusiikkia) tai silloin tällöin vaikka Matti Nykäsen "Ehkä otin ehkä en". Mutta en siltikään luonnehtisi itseäni juntiksi.

        mulle taas enemmän juntista tulee mieleen sohvallaan hehettelevät Beavis ja Butthead hahmot joiden paitojen bändilogojen perusteella ei varmaankaan aivokoppaan muuta mahdu kun ac/dc:n ja metallican musiikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulle taas enemmän juntista tulee mieleen sohvallaan hehettelevät Beavis ja Butthead hahmot joiden paitojen bändilogojen perusteella ei varmaankaan aivokoppaan muuta mahdu kun ac/dc:n ja metallican musiikki.

        vai lukiko toisen niistä paidassa slayer? en muista enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulle taas enemmän juntista tulee mieleen sohvallaan hehettelevät Beavis ja Butthead hahmot joiden paitojen bändilogojen perusteella ei varmaankaan aivokoppaan muuta mahdu kun ac/dc:n ja metallican musiikki.

        Mulla tulee juntista mieleen esim poliittisesti tyhmä&kova ihmisyksilö joka kannattaa kovaa politiikkaa joka tietäen sen kovuuden tai tietämättä johtuen omasta tyhmyystasosta eli esim vaikkapa rasistit ja fasistit on minusta suurimman luokan juntteja ja sitäpaitsi nämä luulee että tiukka talouskuri jossa sosiaalietuuksia saavia ihmisiä kuritetaan rankasti on taloudellisesti järkevää niin he on väärässä sillä he ajaa itsensä miinaan ja minun elinaikanani (oon 39v) ei olla kuritettu sossuturvalla olevia rajusti , ei ainakaan mun kokemuksieni mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulle taas enemmän juntista tulee mieleen sohvallaan hehettelevät Beavis ja Butthead hahmot joiden paitojen bändilogojen perusteella ei varmaankaan aivokoppaan muuta mahdu kun ac/dc:n ja metallican musiikki.

        Lisään vielä juntin määritelmän joka sopii ihmisille, joka on ahdasmielinen esim ulkomaalaisia tai homoseksuaaleja kohtaan. Nää on pahimman luokan juntteja. Tai jos on vihamielinen esim naisia kohtaan tai jos on ennakkoluuloinen saamelaisia tai romaneja kohtaan niin tällainen ihminen täyttää minun mittapuulla juntin määritelmän. Ja kuten äskeisessä viestissäni kerroin niin myös poliittisesti kovat yksilöt on juntteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulle taas enemmän juntista tulee mieleen sohvallaan hehettelevät Beavis ja Butthead hahmot joiden paitojen bändilogojen perusteella ei varmaankaan aivokoppaan muuta mahdu kun ac/dc:n ja metallican musiikki.

        Poliittisesti tietämättömiä ihmisiä en siis pidä junttina. Jos väitin niin , vedän sanojani takaisin. Ihmiset jotka tietää äänestävänsä pahoja poliitikkoja&puoluetta niin he on juntteja ja tietenkin myös pahoja ihmisyksilöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulle taas enemmän juntista tulee mieleen sohvallaan hehettelevät Beavis ja Butthead hahmot joiden paitojen bändilogojen perusteella ei varmaankaan aivokoppaan muuta mahdu kun ac/dc:n ja metallican musiikki.

        Se miutä taas on junttimusa niin mieleen tulee ehkä juuri nuo Sepi Kumpulainen, Matti Nykänen ja Jaakko Teppo. Tai vaikkapa Popeda ja Klamydia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        mulle taas enemmän juntista tulee mieleen sohvallaan hehettelevät Beavis ja Butthead hahmot joiden paitojen bändilogojen perusteella ei varmaankaan aivokoppaan muuta mahdu kun ac/dc:n ja metallican musiikki.

        Tykkään AC/DC:n musiikista, etenkin Bon Scottin aikaisesta. En tiennyt, että sekin on junttimusiikkia. Olen aina ajatellut että se on vain yksinkertaisesti hard rockia.

        Metallica ei ole mun suosikkeja.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Niin, ei se ehkä juntteutta ole jos haluaa jatkuvasti vain kuunnella samaa musiikkia eikä perehtyä ollenkaan tuntemattomampaan ja harvinaisempaa musiikkiin. Se taitaa olla enemmän vain sitä kuuluisaa asennevammaa.

      • Anonyymi

        Leikkimielisesti ilmaistuna itselläni vaikka ummikko olenkin on omasta mielestä laaja-alainen ja asiantunteva käsitys suomen korkealuokkaisesta säveltaiteesta mutta monet ammattimuusikot tuntuvat kulkevan toinen sormi suussa ja toinen anuksessa hokien vain yhtä sanaa: Sibbe, Sibbe ollessaan sokeita kaikelle muulle ympärillään olevalle musiikilliselle rikkaudelle jota suomen säveltaide on tuottanut viimeisen sadan vuoden aikana. Hyvvänä esimerkkinä käyköön tämä sodan jälkeisen musiikin suuresta nimestä Ahti Sonnisesta kirjoittamani juttu jossa muuten ei ole mainittu Sonnisen kaikelle kansalle kaikkein tunnetuinta teosta, jouluhymniä:

        Yritin etsiä jotakin minulle aiemmin tuntematonta suomalaista taidemusiikkia kuten yleensä ja löysin sitten kun ei mitään muutakaan kunnianhimoisempaa ohjelmistoa tarttunut silmään Ahti Sonniselta muutamia miniatyyrejä sellolle ja pianolle jotka eivät todellakaan ole pituudella pilattuja ja joista tässä pienenä näytteenä vauhdikas ja melodiikaltaan tarttuva nuorille sellisteille sävelletty Scherzino pedagogisesta Juvenalia sarjasta joka kielinee klassismin vaikutuksesta: https://youtu.be/pNyJ6ym2hCc Sonnisella on kolme nuorille sellisteille sävellettyä pedagogista teosta joista 5-osainen Juvenalia on yksi.

        Sonnisen merkittävimpiin orkesterioteoksiin kuuluu Sinfonisia tuokioita ja Rapsodia 0-59 joita voi niiden tyylillisessä rohkeudessa verrata 20-luvun modernisteihin ja joista ensin mainittu sai suurta huomiota pohjoismaisilla musiikkipäivillä Tukholmassa ja joista toinen etenee dodekafoniaan asti. Seitsemän veljestä näytelmämusiikki on myös hieno teos ja sonnisen kansainvälinen läpimurtoteos baletti Pessi ja Illuusia. Sonnisen lähes tunnion mittaista pääteosta suomalaista Messiadia en ole koskaan kuullut mutta mm. hänen Kolille sijoittuva sekä Suurkaupungissa pianosarjansa, mm. osa Teräs, ovat kiehtovia teoksia kuten mustapippuri ja valkopippurikin.

        Muita teoksia ovat mm. Divertimento, Teesejä ja Conference kamariyhtyeelle, Maantie requiem, Pianokonsertto, Viulukonsertto, alkusoitto Ab ovo, kuoroteos tai ooppera Karhunpeijaiset, kantaatti Toivojemme suomi jonka lyriikat käsittävät useiden suomen presidenttien tekstejä, Ilmarisen vaellus, palkittu meriaiheinen ooppera Haavruuva brittenmäisessä atmosfäärissään, Prix-italia kilpailuun osallistunut Merenkuninkaan tytär radio-ooppera, baletit Ruususolmu ja SE, El amor pasa orkesterille ja lauluäänelle, Itä-Karjalainen sarja orkesterille, Laulujen virta orkesterille, Finale furioso orkesterille, kolmikohtauksinen orkesterirunoelma Alla Lapin taivaan jota nyt kuuntelen jne. jne.https://youtu.be/STvLggnPTyw

        Tulin siihen tulokseen että jonkun yhden populaarin nimen suosiminen musiikissa levytyksineen on naurettava ilmiö kuten tuo toivo kuulankin musiikin levytysvimma kokonaislevytysprojekteineen ja aiemmin levytettyine kaiken maailman kantaatteineen jotka ovat tyyliltään kansallisromanttisia vaikka esim. joku voisipa sanoa yhtä kuuluisa säveltäjä Ahti Sonninen joka on kuulaa paljon edistyksellisempi ja teknisesti taiotavampi ja modernimpi säveltäjä mutta jolta ei olla levytetty edes keskeisimpiä pääteoksia saati tällaisia kantaatteja sun muita perifeerisempiä teoksia jotka Sonnisen tuntien edustavat myös korkeata laatua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikkimielisesti ilmaistuna itselläni vaikka ummikko olenkin on omasta mielestä laaja-alainen ja asiantunteva käsitys suomen korkealuokkaisesta säveltaiteesta mutta monet ammattimuusikot tuntuvat kulkevan toinen sormi suussa ja toinen anuksessa hokien vain yhtä sanaa: Sibbe, Sibbe ollessaan sokeita kaikelle muulle ympärillään olevalle musiikilliselle rikkaudelle jota suomen säveltaide on tuottanut viimeisen sadan vuoden aikana. Hyvvänä esimerkkinä käyköön tämä sodan jälkeisen musiikin suuresta nimestä Ahti Sonnisesta kirjoittamani juttu jossa muuten ei ole mainittu Sonnisen kaikelle kansalle kaikkein tunnetuinta teosta, jouluhymniä:

        Yritin etsiä jotakin minulle aiemmin tuntematonta suomalaista taidemusiikkia kuten yleensä ja löysin sitten kun ei mitään muutakaan kunnianhimoisempaa ohjelmistoa tarttunut silmään Ahti Sonniselta muutamia miniatyyrejä sellolle ja pianolle jotka eivät todellakaan ole pituudella pilattuja ja joista tässä pienenä näytteenä vauhdikas ja melodiikaltaan tarttuva nuorille sellisteille sävelletty Scherzino pedagogisesta Juvenalia sarjasta joka kielinee klassismin vaikutuksesta: https://youtu.be/pNyJ6ym2hCc Sonnisella on kolme nuorille sellisteille sävellettyä pedagogista teosta joista 5-osainen Juvenalia on yksi.

        Sonnisen merkittävimpiin orkesterioteoksiin kuuluu Sinfonisia tuokioita ja Rapsodia 0-59 joita voi niiden tyylillisessä rohkeudessa verrata 20-luvun modernisteihin ja joista ensin mainittu sai suurta huomiota pohjoismaisilla musiikkipäivillä Tukholmassa ja joista toinen etenee dodekafoniaan asti. Seitsemän veljestä näytelmämusiikki on myös hieno teos ja sonnisen kansainvälinen läpimurtoteos baletti Pessi ja Illuusia. Sonnisen lähes tunnion mittaista pääteosta suomalaista Messiadia en ole koskaan kuullut mutta mm. hänen Kolille sijoittuva sekä Suurkaupungissa pianosarjansa, mm. osa Teräs, ovat kiehtovia teoksia kuten mustapippuri ja valkopippurikin.

        Muita teoksia ovat mm. Divertimento, Teesejä ja Conference kamariyhtyeelle, Maantie requiem, Pianokonsertto, Viulukonsertto, alkusoitto Ab ovo, kuoroteos tai ooppera Karhunpeijaiset, kantaatti Toivojemme suomi jonka lyriikat käsittävät useiden suomen presidenttien tekstejä, Ilmarisen vaellus, palkittu meriaiheinen ooppera Haavruuva brittenmäisessä atmosfäärissään, Prix-italia kilpailuun osallistunut Merenkuninkaan tytär radio-ooppera, baletit Ruususolmu ja SE, El amor pasa orkesterille ja lauluäänelle, Itä-Karjalainen sarja orkesterille, Laulujen virta orkesterille, Finale furioso orkesterille, kolmikohtauksinen orkesterirunoelma Alla Lapin taivaan jota nyt kuuntelen jne. jne.https://youtu.be/STvLggnPTyw

        Tulin siihen tulokseen että jonkun yhden populaarin nimen suosiminen musiikissa levytyksineen on naurettava ilmiö kuten tuo toivo kuulankin musiikin levytysvimma kokonaislevytysprojekteineen ja aiemmin levytettyine kaiken maailman kantaatteineen jotka ovat tyyliltään kansallisromanttisia vaikka esim. joku voisipa sanoa yhtä kuuluisa säveltäjä Ahti Sonninen joka on kuulaa paljon edistyksellisempi ja teknisesti taiotavampi ja modernimpi säveltäjä mutta jolta ei olla levytetty edes keskeisimpiä pääteoksia saati tällaisia kantaatteja sun muita perifeerisempiä teoksia jotka Sonnisen tuntien edustavat myös korkeata laatua.

        ''...mutta jolta ei olla levytetty edes keskeisimpiä pääteoksia saati...''

        Mikäli ko.teokset olisivat levyttämisen arvoisia, ne olisi levytetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...mutta jolta ei olla levytetty edes keskeisimpiä pääteoksia saati...''

        Mikäli ko.teokset olisivat levyttämisen arvoisia, ne olisi levytetty.

        Totta kai ovat levyttämisen arvoisia ja tuota sinfonisia tuokioita teosta on viimeksi 2017 Yle radio yhdessäkin soitettu mutta sonniselta on levytetty vain hänen kaikki sinänsä hienot pianoteoksensa joita ei kuitenkaan voi lukea pääteoksiksi ja sitten tuo tunnettu jouluhymni. Sen sijaan Kuulan kantaatit tuskin ovat levyttämisen arvoisia eikä niitä välttämättä olisi tarvinnut lainkaan levyttää mutta koska kuula on niin myyvä säveltäjä niin sekin riski kannatti ilmeisesti ottaa hyvän menekin toivossa kun sen sijaan ahti sonninen on säveltäjänä ikävä kyllä' vaipunut melko lailla unholaan eikä hänen musiikkkiaan siksi juuri levyllä tapaa vaikka esim. sonnisen 100 vuotisjuhla vuonna Ilmarisen vaellus esitettiin säveltäjän kunniaksi HKO:n konsertissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''...mutta jolta ei olla levytetty edes keskeisimpiä pääteoksia saati...''

        Mikäli ko.teokset olisivat levyttämisen arvoisia, ne olisi levytetty.

        Sonniselta on levytetty pianoteosten lisäksi mm. laulusarja El amor pasa, Juvenalia sarja sellolle ja pianolle ja La danza Karelia jousiorkesterille, ja joitakin hengellisiä lauluja, eipä muuta.


      • Anonyymi

        Tuollasia ihmiset vaan on... Jos tulee tuntemattompaa nii se skipataan just tolla asenteella.
        Jotenkin näin:
        "En kuuntele! Ei se kuitenkaan ole hyvä! Kuuntelempa tämän Easy livingin koska se on nii hyvä! Olen kuunnellut sen joka päivä!"

        Toi nyt ei ole ihan vain suomalaisuutta.. Huonoo asennetta tuntemattompaa musiikkii kohtaan on varmasti ympäri maailmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollasia ihmiset vaan on... Jos tulee tuntemattompaa nii se skipataan just tolla asenteella.
        Jotenkin näin:
        "En kuuntele! Ei se kuitenkaan ole hyvä! Kuuntelempa tämän Easy livingin koska se on nii hyvä! Olen kuunnellut sen joka päivä!"

        Toi nyt ei ole ihan vain suomalaisuutta.. Huonoo asennetta tuntemattompaa musiikkii kohtaan on varmasti ympäri maailmaa.

        Niin ja Ahti Sonninenkaan ei ole mikään tuntematon suuruus vaan 50-ja 60 lukujen suuri nimi jota sietäisi levytettävän paljon enemmän. Eräs sotahiostorian professori toivoi että Sonnisen 100-vuotisjuhla vuonna joku hänen suurteoksena olisi nostettu esille jos se vaikka olisi aloittanut Sonnis renessanssin. Hän kuulemma ansaitsisi sen paremmin kuin moni muu.


    • Anonyymi

      Kulkeekohan joku juntteus täällä pohjolassa kuitenkin musiikissa ja huumorissa? Tää ketju nyt ei huumoriaiheiseen liity mutta sanonpa kuitenkin että tässä maassa ollaan ehkä ton huumorin kohdalla yhtä junttitasolla kun jotkut voi olla musiikissa. Esim. porukkaa tuntuu naurattavan vedet silmissä aina vain samat herra47:t ja tonnin setelit, jotka eivät ole mua enää yhtään huvittaneet 25-30 vuoteen.

    • Anonyymi

      TAUSKI.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onhan se melkoista juntteutta unohtaa koko tasokas musiikkiperintö kokonainen sukupolvi säveltäjiä kun on vaipunut unohduksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se melkoista juntteutta unohtaa koko tasokas musiikkiperintö kokonainen sukupolvi säveltäjiä kun on vaipunut unohduksiin.

        Ottaa tosi paljon pattiin aina kun näkee että josssain muualla musikkiperintöä on vaalittu suuremmalla rakkaudella kuin suomessa. vastaan tuli juuri esim. englantilaisen charles Stanfordin sinfonialevy spotifyssa, Suomalaiset sen sijaan ovat paljon laiskempia levyttämään omien säveltäjiensä hengentuotteita ja amazon verkkokaupan sivuilla kysyttiinkin tuukkasen meri sinfoniaa käsitelleen jutun yhteydessä että miksei saikkolan, aaltosen, fordellin, ringbomin, rannan ym. musiikkia ole levytetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaa tosi paljon pattiin aina kun näkee että josssain muualla musikkiperintöä on vaalittu suuremmalla rakkaudella kuin suomessa. vastaan tuli juuri esim. englantilaisen charles Stanfordin sinfonialevy spotifyssa, Suomalaiset sen sijaan ovat paljon laiskempia levyttämään omien säveltäjiensä hengentuotteita ja amazon verkkokaupan sivuilla kysyttiinkin tuukkasen meri sinfoniaa käsitelleen jutun yhteydessä että miksei saikkolan, aaltosen, fordellin, ringbomin, rannan ym. musiikkia ole levytetty.

        Jos nuo teokset olisivat levyttämisen arvoisia, ne olisi levytetty.
        Levytysten julkaisu eri muodoissa on liiketoimintaa, joten ne eivät ole satsauksen arvoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nuo teokset olisivat levyttämisen arvoisia, ne olisi levytetty.
        Levytysten julkaisu eri muodoissa on liiketoimintaa, joten ne eivät ole satsauksen arvoisia.

        Levytettiinhän Melartininkin sinfoniat ja Tuukkasen meri sinfonia tekijänoikeuspalkkioiden turvin . Eivät muut tuukkasen, Saikkolan tai Fougstedtin sinfoniat ole sen huonompia ettei niitä kannattaisi levyttää, se ei vain ole taloudellisesti kannattavaa toimintaa ja siksi sitä ei ilmeisesti tehdä vaikka ne ovat parempia kuin kansallissäveltäjämme sinfoniat joista en olisi levyttänyt ainuttakaan sinfoniaa sillä niin huonoja ne ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Levytettiinhän Melartininkin sinfoniat ja Tuukkasen meri sinfonia tekijänoikeuspalkkioiden turvin . Eivät muut tuukkasen, Saikkolan tai Fougstedtin sinfoniat ole sen huonompia ettei niitä kannattaisi levyttää, se ei vain ole taloudellisesti kannattavaa toimintaa ja siksi sitä ei ilmeisesti tehdä vaikka ne ovat parempia kuin kansallissäveltäjämme sinfoniat joista en olisi levyttänyt ainuttakaan sinfoniaa sillä niin huonoja ne ovat.

        ''Levytettiinhän Melartininkin sinfoniat ja Tuukkasen meri sinfonia tekijänoikeuspalkkioiden turvin .''

        Rojaltit maksetaan vasta myytyjen äänitteiden perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Levytettiinhän Melartininkin sinfoniat ja Tuukkasen meri sinfonia tekijänoikeuspalkkioiden turvin .''

        Rojaltit maksetaan vasta myytyjen äänitteiden perusteella.

        Minulla on myös lyyrikko Felix krohnin 20 vuotioaana säveltämä nuoruuden sinfonia alaotsikoltaan Vuodenajat Päijät-Hämeen konservatorion orkesterin levyttämänä eikä se todellakaan vedä vertoja Aaltosen, Saikkolan tai Fordellin kaltaisten säveltäjien sinfonioille ja siitä huolimatta kolmikon sinfonioista ei ole ainuttakaan levytetty vaikka v. 1998 konsertissa soitetun Aaltosen Hiroshima sinfonian esityksen perusteella hesarin kriitikko arvioi että kyseinen sinfonia kannattaisi levyttää.


    • Anonyymi

      Musiikki teollistui ja kuunteluttaa minua vuosi vuodelta vähemmän. Rokkia ja mitälie metallia en ole kuuntelemalla kuunnellut ikinä.:)

      • Anonyymi

        Itse kuuntelen lähinnä vain suomessa 1900 luvun puolivälissä sävellettyä taidemusiikkia.


    • Anonyymi

      Itseäni puhuttelee ääni kun märkäpieru tosahtaa.

    • Anonyymi

      2.Timoteuksen kirje: 3
      Katumus, parannuksenteko & kääntyminen tieltänsä
      What else

      • Anonyymi

        Olen kuunnellut suomalaissyntyisen mutta ruotsin kansalaisuuden v. 1918 saaneen juutalaistaustaisen suomalais-ruotsalaisen Moses Pergamentin (1893-1977) yli tunnin kestoista juutalaisvaikutteista vokaalisinfoniaa, juutalaista kuorosinfoniaa, Den Judiska Sången (1944) jonka "esinäytöksessä" kuullaan patojen tremoloa ja pauketta ja sinfonia on epäilemättä suurimpia ellei suurin kenenkään suomalaissäveltäjän koskaan säveltämä kuorosinfonia ja verrattomasti Sibeliuksen aikaansaannoksia merkittävämpi suurteos kypsässä postromanttisessa tyylissään joka lienee saanut vaikutteita niin R straussilta kuin ehkä Mahleriltakin, kriiitikon mukaan Nielseniltä, vaikka tarkkakorvainen voi poimia sieltä jopa Haydnin vuodenajat oratorion tiettyihin kuorokohtauksiin assosioituvia melodiakulkuja ja aineksia patarummun iskuineen. tähän väitteeseen kannattaa suhtautua varauksellisesti.

        Kenties ainoat suomalaissinfoniat jota voidaan verrata tähän megalomaaniseen 70 minuuttiseen teokseen ovat Rannan Oratorio Volgare ja Tuukkasen Meri sinfonia vaikka häviävätkin sille mittasuhteissa. Kullervo sinfonia on sitten jo persoonallista tyyliään etsivän nuoren säveltäjän heikompi, vaisumpi, harmoniselta struktuuriltaan simppelimpi ja konservatiivisempi epäkypsä kansallisromanttinen teos suomalaiskansallisine vaikutteineen vaikkakin on säveltäjän ikään nähden kunnioitettava saavutus ja todiste suurten mittojen objektivoimiskyvystä olematta myöskään vailla tiettyä melodista viehätystä varsinkin alkupuolella vaikka ei tavoitakaan edellisten teosten väkevää alkuvoimaa kuin hetkittäin eivätkä resitatiivinomaiset vokaali-saati puheosuudet pysty kilpailemaan Pergamentin läpisävelletyn vokaalisinfonian ekspressiivistä melodista kauneutta huokuvien soolo-osuuksien ja räjähtävien kuoro-osien kanssa vaikka hetkittäin Kullervo sinfonia varsinkin teoksen alkupuolella ehkä kantaakin suurempaa inspiraation leimaa kuin säveltäjän myöhemmät klassismia edustavat sinfoniat jotka kuitenkin lienevät muodoltaan ehyempiä. Suuri määrä pergamentin teoksen orkesterivälisoitoista käyttää modaalisia asteikkoja kuten juutalainen perinnemusiikki.

        Teos kunnioittaa Holokaustia joka oli vielä meneillään kun teos sävellettiin. Se koostuu 13 osasta sisältäen runoja ja välisoittoja. Alkusoitto, otsikoitu, In Memoriam, tuo julki että teos perustuu kuuden miljoonan juutalaisen surulle jotka joutuivat kolmannen valtakunnan julmuuksien uhreiksi. Musiikki alkaa syvästi uhkaavalla patarumpujen rytmikuviolla, orkesterin dissonansseilla, ja kuoro päästää huudon. teoksen otsikko on johdettu ensimmäisestä Josephsonin runosta joka puhuu juutalaisten kärsimyksestä diasporassa holokaustin kohdatessa jne.


        "Musiikki on hyvin intohimoista ja tunnepitoista läpeensä. Jaksot jotka kuvailevat meneillään olevaa holokaustia yhdessä kohtausten kanssa jossa taistellaan palestiinassa ovat dissonoivia, levottomia ja äkäisiä. Ne sisältävät avaus preludin ja dramaattisen intermezzo dramaticon, muotoiltuna kuvailemaan verenhimoista natsi saksan uber alles mentaliteettia ja sanoinkuvaamatonta terroria joka iski kaikkien maailman juutalaisten sydämiin. Musiikki sisältää myös sotaisia marssimaisia jaksoja. Teoksessa on myös melankolisia, melodisia välisoittoja jotka viestittävät toivosta ja rauhanomaisesta elämästä ja veljeydestä. suuri määrä näistä jakoissa käyttää modaalisia asteikkoja juutalaisen perinnemusiikin tyyliin. orkesterijaksot vuorottelevat solististen ja kuorojaksojen kanssa. Solistiset jaksot pyrkivät olemaan elegisiä karakteriltaan. Teos päättyy kahteen yhdistettyyn jaksoon: pitkä runo rukous lähestyvälle sapatille, alkaa myrskyisästi kuoron laulamana mutta vähitellen hivuttautuu kohti rauhallista loppua."

        Moses Pergament syntyi ortodoksi juutalaiseen perheeseen. Pergament opiskeli viulunsoittoa Pietarissa ja soitti Helsingin filharmonisen seuran orkesterissa 4 vuotta. Hän piti sävellyskonsertin Helsingissä v. 1914 ja ystävystyi Yrjö Kilpisen kanssa kuvaten myöhemmin heidän nuoruuttaan. Hän opiskeli sekä Helsingin että Tukholman yliopistoissa mutta muutti 1915 ruotsiin asumaan jossa häntä ei pitkään aikaan hyväksytty ruotsin säveltäjäyhdistyksen jäseneksi "ulkomaisen syntyperänsä vuoksi" vaikka Hilding Rosenberg sitä ehdottikin lukuisia kertoja 1930 luvulla. Vasta vuonna 1945 hänet hyväksyttiin säveltäjäyhdistykseen. Pergamentin muuhun tuotantoon kuuluu balettimusiikkia, pianokonserttoja ja kolme oopperaa sekä kamarimusiikkia.

        Pergament on hyvä esimerkki myös siitä kuinka ruotsissa suojellaan musiikkiperintöä ihan eri tavalla kuin meillä täällä suomessa. Jos Pergament olisi jäänyt pysyvästi suomeen asumaan ei hänen teoksiaan olisi levytetty lainkaan sillä innolla kuin nyt kun hän muutti ruotsiinJos Saikkola, Aaltonen, Fordell, fougstedt, Ranta, Tuukkanen ym. olisivat muuttaneet ruotsiin asumaan meillä olisi valtava aarteisto sinfonioita levytettynä mutta ikävä kyllä he jäivät suomeen missä ei tehdä mitään vastaavaa tai ainakin hyvin harvoin jos koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuunnellut suomalaissyntyisen mutta ruotsin kansalaisuuden v. 1918 saaneen juutalaistaustaisen suomalais-ruotsalaisen Moses Pergamentin (1893-1977) yli tunnin kestoista juutalaisvaikutteista vokaalisinfoniaa, juutalaista kuorosinfoniaa, Den Judiska Sången (1944) jonka "esinäytöksessä" kuullaan patojen tremoloa ja pauketta ja sinfonia on epäilemättä suurimpia ellei suurin kenenkään suomalaissäveltäjän koskaan säveltämä kuorosinfonia ja verrattomasti Sibeliuksen aikaansaannoksia merkittävämpi suurteos kypsässä postromanttisessa tyylissään joka lienee saanut vaikutteita niin R straussilta kuin ehkä Mahleriltakin, kriiitikon mukaan Nielseniltä, vaikka tarkkakorvainen voi poimia sieltä jopa Haydnin vuodenajat oratorion tiettyihin kuorokohtauksiin assosioituvia melodiakulkuja ja aineksia patarummun iskuineen. tähän väitteeseen kannattaa suhtautua varauksellisesti.

        Kenties ainoat suomalaissinfoniat jota voidaan verrata tähän megalomaaniseen 70 minuuttiseen teokseen ovat Rannan Oratorio Volgare ja Tuukkasen Meri sinfonia vaikka häviävätkin sille mittasuhteissa. Kullervo sinfonia on sitten jo persoonallista tyyliään etsivän nuoren säveltäjän heikompi, vaisumpi, harmoniselta struktuuriltaan simppelimpi ja konservatiivisempi epäkypsä kansallisromanttinen teos suomalaiskansallisine vaikutteineen vaikkakin on säveltäjän ikään nähden kunnioitettava saavutus ja todiste suurten mittojen objektivoimiskyvystä olematta myöskään vailla tiettyä melodista viehätystä varsinkin alkupuolella vaikka ei tavoitakaan edellisten teosten väkevää alkuvoimaa kuin hetkittäin eivätkä resitatiivinomaiset vokaali-saati puheosuudet pysty kilpailemaan Pergamentin läpisävelletyn vokaalisinfonian ekspressiivistä melodista kauneutta huokuvien soolo-osuuksien ja räjähtävien kuoro-osien kanssa vaikka hetkittäin Kullervo sinfonia varsinkin teoksen alkupuolella ehkä kantaakin suurempaa inspiraation leimaa kuin säveltäjän myöhemmät klassismia edustavat sinfoniat jotka kuitenkin lienevät muodoltaan ehyempiä. Suuri määrä pergamentin teoksen orkesterivälisoitoista käyttää modaalisia asteikkoja kuten juutalainen perinnemusiikki.

        Teos kunnioittaa Holokaustia joka oli vielä meneillään kun teos sävellettiin. Se koostuu 13 osasta sisältäen runoja ja välisoittoja. Alkusoitto, otsikoitu, In Memoriam, tuo julki että teos perustuu kuuden miljoonan juutalaisen surulle jotka joutuivat kolmannen valtakunnan julmuuksien uhreiksi. Musiikki alkaa syvästi uhkaavalla patarumpujen rytmikuviolla, orkesterin dissonansseilla, ja kuoro päästää huudon. teoksen otsikko on johdettu ensimmäisestä Josephsonin runosta joka puhuu juutalaisten kärsimyksestä diasporassa holokaustin kohdatessa jne.


        "Musiikki on hyvin intohimoista ja tunnepitoista läpeensä. Jaksot jotka kuvailevat meneillään olevaa holokaustia yhdessä kohtausten kanssa jossa taistellaan palestiinassa ovat dissonoivia, levottomia ja äkäisiä. Ne sisältävät avaus preludin ja dramaattisen intermezzo dramaticon, muotoiltuna kuvailemaan verenhimoista natsi saksan uber alles mentaliteettia ja sanoinkuvaamatonta terroria joka iski kaikkien maailman juutalaisten sydämiin. Musiikki sisältää myös sotaisia marssimaisia jaksoja. Teoksessa on myös melankolisia, melodisia välisoittoja jotka viestittävät toivosta ja rauhanomaisesta elämästä ja veljeydestä. suuri määrä näistä jakoissa käyttää modaalisia asteikkoja juutalaisen perinnemusiikin tyyliin. orkesterijaksot vuorottelevat solististen ja kuorojaksojen kanssa. Solistiset jaksot pyrkivät olemaan elegisiä karakteriltaan. Teos päättyy kahteen yhdistettyyn jaksoon: pitkä runo rukous lähestyvälle sapatille, alkaa myrskyisästi kuoron laulamana mutta vähitellen hivuttautuu kohti rauhallista loppua."

        Moses Pergament syntyi ortodoksi juutalaiseen perheeseen. Pergament opiskeli viulunsoittoa Pietarissa ja soitti Helsingin filharmonisen seuran orkesterissa 4 vuotta. Hän piti sävellyskonsertin Helsingissä v. 1914 ja ystävystyi Yrjö Kilpisen kanssa kuvaten myöhemmin heidän nuoruuttaan. Hän opiskeli sekä Helsingin että Tukholman yliopistoissa mutta muutti 1915 ruotsiin asumaan jossa häntä ei pitkään aikaan hyväksytty ruotsin säveltäjäyhdistyksen jäseneksi "ulkomaisen syntyperänsä vuoksi" vaikka Hilding Rosenberg sitä ehdottikin lukuisia kertoja 1930 luvulla. Vasta vuonna 1945 hänet hyväksyttiin säveltäjäyhdistykseen. Pergamentin muuhun tuotantoon kuuluu balettimusiikkia, pianokonserttoja ja kolme oopperaa sekä kamarimusiikkia.

        Pergament on hyvä esimerkki myös siitä kuinka ruotsissa suojellaan musiikkiperintöä ihan eri tavalla kuin meillä täällä suomessa. Jos Pergament olisi jäänyt pysyvästi suomeen asumaan ei hänen teoksiaan olisi levytetty lainkaan sillä innolla kuin nyt kun hän muutti ruotsiinJos Saikkola, Aaltonen, Fordell, fougstedt, Ranta, Tuukkanen ym. olisivat muuttaneet ruotsiin asumaan meillä olisi valtava aarteisto sinfonioita levytettynä mutta ikävä kyllä he jäivät suomeen missä ei tehdä mitään vastaavaa tai ainakin hyvin harvoin jos koskaan.

        Copy/paste harjoitukset jatkuu....
        https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=9&t=245240&o=0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Copy/paste harjoitukset jatkuu....
        https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=9&t=245240&o=0

        Katsoin suomi-ruotsi jääkiekko-ottelua 5-kanavalta ja pistin äänen pois TV:stä kuunnellen samalla suomalaissyntyisen Moses Pergamentin juutalaista kuorosinfoniaa ja kyynelehdin etenkin Ariel osassa nähdessäni ruotsalaisia pelaajia ajatellen kait että ruotsalaiset pelastivat Pergamentin täydelliseltä unohdukselta levyttämältä tämän teoksia pienelle ruotsalaiselle Caprice merkille Tukholman kuninkaallisen filharmonisen orkesterin ja kuoron voimin solisteja unohtamatta ja tämä sai minut liikuttumaan. Tällaista tunnekuohua ei mikään musiikki ole minussa pitkään aikaan saanut aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin suomi-ruotsi jääkiekko-ottelua 5-kanavalta ja pistin äänen pois TV:stä kuunnellen samalla suomalaissyntyisen Moses Pergamentin juutalaista kuorosinfoniaa ja kyynelehdin etenkin Ariel osassa nähdessäni ruotsalaisia pelaajia ajatellen kait että ruotsalaiset pelastivat Pergamentin täydelliseltä unohdukselta levyttämältä tämän teoksia pienelle ruotsalaiselle Caprice merkille Tukholman kuninkaallisen filharmonisen orkesterin ja kuoron voimin solisteja unohtamatta ja tämä sai minut liikuttumaan. Tällaista tunnekuohua ei mikään musiikki ole minussa pitkään aikaan saanut aikaan.

        ''Tällaista tunnekuohua ei mikään musiikki ole minussa pitkään aikaan saanut aikaan.''

        Se oli olut joka kuohusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Tällaista tunnekuohua ei mikään musiikki ole minussa pitkään aikaan saanut aikaan.''

        Se oli olut joka kuohusi.

        Muuan muassa Pergamentin kuorosinfonia on hyvä todiste siitä että miltei kuka tahansa 1900 luvun ammattimainen säveltäjä kykeni taitojensa puolesta luomaan merkittävän suurteoksen, sinfonian tai jonkin muun, kuten on usein tapahtunutkin, jopa niin moni että useat heistä ovat säveltäjinä vaipuneet syyttä suotta unohduksiin, kun taas esim. 1700 luvulla merkittävien teosten säveltäjät olivat huomattavasti harvemmassa ja lähinnä suurten wieniläisklassikkojen heiniä kasvaen säveltäjinä päätä pidemmäksi muita vaikka myös sen aikakauden vähäisempiä nimiä on sankoin joukoin nostettu nykypäivänä esille mutta tästä huolimatta on käynyt selväksi että 1900 luvun musiikki on laadullisesti tasaisempaa mutta myös paljon monimuotoisempaa kuin minkään muun aikakauden musiikki ulottuen klassismista ja postromantiikasta uusklassismiin ja modernismiin sillä aikakauden vähäisemmätkin säveltäjät omasivat säveltäjinä vankan peruskoulutuksen ja he kykenivät koskettamaan musiikilla ihmisten sydämiä ja verenkiertojärjestelmää kuten romantiikan aikakauden musiikki yleensäkin usein myös 1800 luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuan muassa Pergamentin kuorosinfonia on hyvä todiste siitä että miltei kuka tahansa 1900 luvun ammattimainen säveltäjä kykeni taitojensa puolesta luomaan merkittävän suurteoksen, sinfonian tai jonkin muun, kuten on usein tapahtunutkin, jopa niin moni että useat heistä ovat säveltäjinä vaipuneet syyttä suotta unohduksiin, kun taas esim. 1700 luvulla merkittävien teosten säveltäjät olivat huomattavasti harvemmassa ja lähinnä suurten wieniläisklassikkojen heiniä kasvaen säveltäjinä päätä pidemmäksi muita vaikka myös sen aikakauden vähäisempiä nimiä on sankoin joukoin nostettu nykypäivänä esille mutta tästä huolimatta on käynyt selväksi että 1900 luvun musiikki on laadullisesti tasaisempaa mutta myös paljon monimuotoisempaa kuin minkään muun aikakauden musiikki ulottuen klassismista ja postromantiikasta uusklassismiin ja modernismiin sillä aikakauden vähäisemmätkin säveltäjät omasivat säveltäjinä vankan peruskoulutuksen ja he kykenivät koskettamaan musiikilla ihmisten sydämiä ja verenkiertojärjestelmää kuten romantiikan aikakauden musiikki yleensäkin usein myös 1800 luvulla.

        Hyvä kirjoitus, mutta väärä ketju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, mutta väärä ketju.

        Pari päivää sitten kuuntelemani Tuukkasen Meri sinfonian Myrsky-osa sai silmäni puristumaan tiukasti kiinni, suuni revähtämään ammolleen ja tuolilla istuen kohottautumaan kohti katon rajaa pakahtuneena musiikin voimasta ja draivista.


    • Anonyymi

      Tämä tuntuu olevan suomalaisen rockmetal-juntin yleinen joka päiväinen soittolista. Tässä 20 puuduttavaa suosikkia! Mukaan huomioiden että näillä bändeillä ja artisteilla on biisejä niin paljon muitakin jotka voivat yksinään jo puuduttaa jotain joka haluaa kuulla muutakin eri netin sivustoilla joskus....

      1. Black Sabbath - Paranoid (tai joku muu Black Sabbathin biisi)

      2. Judas Priest - Breaking The Law (tai joku muu Judas Priestin biisi)

      3. Metallica - Nothing Else Matters (tai joku muu Metallican biisi)

      4. AC/DC - TNT (tai joku muu AC/DC:n biisi)

      5. Deep Purple - Smoke On The Water (tai joku muu Deep Purplen biisi)

      6. Whitesnake - Here I Go Again (tai joku muu Whitesnaken biisi)

      7. Accept - Balls To The Wall (tai joku muu Acceptin biisi)

      8. ZZ Top - La Grange (tai joku muu ZZ Topin biisi)

      9. Def Leppard - Pour Some Sugar On Me (tai joku muu Def Leppardin biisi)

      10. Rainbow - I Surrender (tai joku muu Rainbowin biisi)

      11. Iron Maiden - The Trooper (tai joku muu Iron Maidenin biisi)

      12. Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama (tai joku muu Lynyrd Skynyrdin biisi)

      13. Europe - Final Countdown (tai joku muu Europen biisi)

      14. Dio - We Rock (tai joku muu Dion biisi)

      15. Motörhead - Ace Of Spades (tai joku muu Motörheadin biisi)

      16. Megadeth - Symphony Of Destruction (tai joku muu Megadethin biisi)

      17. Guns 'N' Roses - Paradise City (tai joku muu Guns 'N' Rosesin biisi)

      18. Van Halen - Jump (tai joku muu Van Halenin biisi)

      19. Scorpions - Wind Of Change (tai joku muu Scorpionsin biisi)

      20. Kiss - I Was Made For Lovin' You (tai joku muu Kissin biisi)

      • Anonyymi

        Tuossahan on lista menestyneistä yhtyeistä ja heidän kuunnelluista hittikappaleista. Ainahan näitä itsensä esiintuojia riittää keiden mielestä kaikki menestynyt ja myyvä on Junttia ja kuraa. Yhteistä näille itsensä korottajille on epäonnistuminen omassa elämässä. Jollain pitää saada huomiota kun omat eväät ei riittäneet. Vaimo laukkaa vieraissa. Kollegat töissä naureskelee. Autona joku rupinen Kia? Voimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan on lista menestyneistä yhtyeistä ja heidän kuunnelluista hittikappaleista. Ainahan näitä itsensä esiintuojia riittää keiden mielestä kaikki menestynyt ja myyvä on Junttia ja kuraa. Yhteistä näille itsensä korottajille on epäonnistuminen omassa elämässä. Jollain pitää saada huomiota kun omat eväät ei riittäneet. Vaimo laukkaa vieraissa. Kollegat töissä naureskelee. Autona joku rupinen Kia? Voimia.

        "epäonnistuminen omassa elämässä. Jollain pitää saada huomiota kun omat eväät ei riittäneet. Vaimo laukkaa vieraissa. Kollegat töissä naureskelee. Autona joku rupinen Kia"

        Näinkö on? Otan osaa! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan on lista menestyneistä yhtyeistä ja heidän kuunnelluista hittikappaleista. Ainahan näitä itsensä esiintuojia riittää keiden mielestä kaikki menestynyt ja myyvä on Junttia ja kuraa. Yhteistä näille itsensä korottajille on epäonnistuminen omassa elämässä. Jollain pitää saada huomiota kun omat eväät ei riittäneet. Vaimo laukkaa vieraissa. Kollegat töissä naureskelee. Autona joku rupinen Kia? Voimia.

        Ei kaikilla ole asiat yhtä huonosti kun sinulla vaan tahtovat mennä eteenpäin jopa musiikin suhteen.


      • Anonyymi

        Minulle tuli hyvä mieli listan lukemisesta. Tuollainen juntti olen aivan mielelläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tuli hyvä mieli listan lukemisesta. Tuollainen juntti olen aivan mielelläni.

        Sellaisia ihmiset vaan on.
        Vähän sama juttu kun joskus ehdotin yhdessä ryhmässä että laulettaisiin kerrankin maamme laulun sijasta laulu siniristilippumme vaihtelun vuoksi.
        Kaikki suunnilleen vaan möllöttivät silmät pyöreinä ja suut auki eivätkä sanoneet mitään.
        Ei tullut kannatusta vaan samalla puuduttavalla ja tylsällä kaavalla vaan mentiin.
        Kuten jo sanoin, sellaisia ihmiset vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia ihmiset vaan on.
        Vähän sama juttu kun joskus ehdotin yhdessä ryhmässä että laulettaisiin kerrankin maamme laulun sijasta laulu siniristilippumme vaihtelun vuoksi.
        Kaikki suunnilleen vaan möllöttivät silmät pyöreinä ja suut auki eivätkä sanoneet mitään.
        Ei tullut kannatusta vaan samalla puuduttavalla ja tylsällä kaavalla vaan mentiin.
        Kuten jo sanoin, sellaisia ihmiset vaan on.

        Eivät ihmiset ole sellaisia. On moni tehnyt uuttakin rokkia ja metallia ja uusillakin bändeillä on ollut suosiota, koska ihmiset haluavat UUTTA ja nähdä livenä bändejä jotka eivät kuulosta väsyneiltä. Mutta nuo klassikkobändit ovat vain niin hyviä, että kun uusista bändeistä karisee uutuudenviehätys ne samat bändit ovat edelleen niitä parhaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia ihmiset vaan on.
        Vähän sama juttu kun joskus ehdotin yhdessä ryhmässä että laulettaisiin kerrankin maamme laulun sijasta laulu siniristilippumme vaihtelun vuoksi.
        Kaikki suunnilleen vaan möllöttivät silmät pyöreinä ja suut auki eivätkä sanoneet mitään.
        Ei tullut kannatusta vaan samalla puuduttavalla ja tylsällä kaavalla vaan mentiin.
        Kuten jo sanoin, sellaisia ihmiset vaan on.

        Joskus oli että ehdotettiin että soitettaisiin Kissin sijaan Argentin kappaleita. Kukaan ei tiennyt mistä Argentin kohdalla on kysymys. Voin sanoa että kyllä nauratti kun piti oikein selittää että mm. Kissin coveroima Russ Ballard klassikko God Gave Rock And Roll To You on alunperin Argentin esittämä eikä Kissin.

        Ei helvetti :D Kertoo siitä että väki soittaa päivästä toiseen vaan sitä mitä radiosta ja muualta kuulee jokapuolella ja tietoisuus ainakin vanhemmalla kuuntelijaväestöllä alkuperistä tuntuu olevan aika retuperällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ihmiset ole sellaisia. On moni tehnyt uuttakin rokkia ja metallia ja uusillakin bändeillä on ollut suosiota, koska ihmiset haluavat UUTTA ja nähdä livenä bändejä jotka eivät kuulosta väsyneiltä. Mutta nuo klassikkobändit ovat vain niin hyviä, että kun uusista bändeistä karisee uutuudenviehätys ne samat bändit ovat edelleen niitä parhaita.

        Kyllä ne vaan monet on sellaisia. Sille et sinä enkä minä vaan voida mitään. Monet skippaa uutuuksien ja suurienkin tuntemattomuuksien viehätykset vaan pelkästään huonolla asenteella. Noin se vaan on. Ei tietenkään kaikkien kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne vaan monet on sellaisia. Sille et sinä enkä minä vaan voida mitään. Monet skippaa uutuuksien ja suurienkin tuntemattomuuksien viehätykset vaan pelkästään huonolla asenteella. Noin se vaan on. Ei tietenkään kaikkien kohdalla.

        No ilmankos kaikkiin festareihin ja konsertteihinkin vaan ostellaan lippuja vain kaupallisten suuruuksien perässä. Ollaan hiljempaa tuntemattomuuksien tai tuntemattomampien lämmittelijäbändien aikana mutta väkeen riemu syttyy kun ne suuruudet tulee lavalle. En anna sellaiselle mitään arvoa vaan omat sympatiat menee niiden (ei kuuluisuuksien) puolelle. Monet konsertit ja festarit läpi käyneenä sanon vaan näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ilmankos kaikkiin festareihin ja konsertteihinkin vaan ostellaan lippuja vain kaupallisten suuruuksien perässä. Ollaan hiljempaa tuntemattomuuksien tai tuntemattomampien lämmittelijäbändien aikana mutta väkeen riemu syttyy kun ne suuruudet tulee lavalle. En anna sellaiselle mitään arvoa vaan omat sympatiat menee niiden (ei kuuluisuuksien) puolelle. Monet konsertit ja festarit läpi käyneenä sanon vaan näin.

        Suomi on ehkä suurimalle osalle ensialkuun tuntemattomille kansainvälisen tason bändeistä ja laulajista maana huonohko ponnahduslauta keikkailu ja dj:iden soittomaana että näihin ensi kuulemalta ihmisten kiinnostus heräisi. Monien pitäisi päästä jenkkeihin, britteihin, saksaan tai korkeintaan johonkin suomea väkirikkaampaan maahan esiintymään ja niiden maiden kiinnostuneiden dj:iden soittolistoille että saisivat itseään paremmin esille. Puhun nyt vain suomalaisista aliarvostetuista bändeistä ja laulajista mutta näitähän maailmaan mahtuu varmasti joka maahan jossa monetkin vaan joutuvat menestyjien varjoon ja suurimmaksiosaksi vain kuuntelijakuntien takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tuli hyvä mieli listan lukemisesta. Tuollainen juntti olen aivan mielelläni.

        Tuommonen makuhan minullakkiin ollut jo vuosikymmeniä! Tosin täytyy todeta että joitain henkilön listalla olleita on kyllä nykyään kuunteluissa hyvää pitää jopa 2-3 vuoden tauko että jaksaa vanhaa ihmistä uudelleen enää sytyttää. Uutuuksille olen avoin ja ymmärtänen kyllä mitä keskustelun aloittaja on ajanna takaa.


    • Anonyymi

      No enpä ihmettele miksi jotkut on kyllästyneet näiden tai näistä kumpuavien jäsenten jatkuvaan päivittäiseen veivaamiseen...

    • Anonyymi

      Radio on mennyttä aikaa. Ei kukaan jaksa kuunnelle yhen ja saman jankutusta.

    • Anonyymi

      Suomi on tangojen maa.

    • Anonyymi

      Ais hoki, ais hoki, totta toki!

      • Anonyymi

        Feat. Teemu Selänne.


    • Anonyymi

      Veikko Ahvenainen. Hanurini muistoja.

    • Anonyymi

      Kanarian Mikki. Koko tuotanto.

    • Anonyymi

      Trio Erektus: kultalevy1.

    • Anonyymi

      Vee Per Lehto. Kuule sie amigoski.

      • Anonyymi

        Aiva paras.


    • Anonyymi

      Toni Montana. Koko tuotanto.

    • Anonyymi

      Arja Havakka. Boogie-Woogie nainen.

    • Anonyymi

      Kai Lind ja Arja Tuomarila. Se on ihan jees.

    • Anonyymi

      Hector Hectorock ja Esa Pakarisen pakarock.

    • Anonyymi

      Rehupiikles- minen tykkää maksaloorasta.

    • Anonyymi

      Tässä maassa ei tunnu minkään musiikin genren suhteen ihmisillä mielenkiintoo kuunnolla löytyvän. Onko sitten esillä oleva kuuntelijakunta vain liian vanhahkoa vai mitä? En tiedä mutta tätä kun lukenut niin väsyneeltä ja kauheelta kuulostaa. Ei voi muuta sanoa. Ymmärtänen mitä aloittaja hakenut tällä hakenut.

      • Anonyymi

        Miinus 1 hakenut. Kuulostin itsekkin jo kauheelta. Hah


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miinus 1 hakenut. Kuulostin itsekkin jo kauheelta. Hah

        Myös Remun planeetta on rautaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Remun planeetta on rautaa.

        Kovaa näkyy olevan taso tosissaan. Seuraavaksi on taas varmasti luvassa jotain lapsellista pelleilyä.

        Nojoo, yleinen sääntö näillä forumeilla on tämä: "ÄLÄ ruoki trollia!" EN missään nimessä tahdo ruokkiakkaan! Vaan pysyä asiassa. Mutta minkäs teet kun taso on mitä on.... Suomalaista yleisten forumeiden toimintaa? Vedetään täysin överiksi ja täydellisiin asiattomuuksiin....


      • Anonyymi

        Taso on täällä kova kuten sanottu.


      • Anonyymi

        Hyvää keskustelua jopa musiikista tosissaan....


      • Anonyymi

        Hyvin näkyy olevan ruokittu tätäkin trollailijaa. Ei lupaile järkevää keskustelun jatkoa tännekään.


      • Anonyymi

        Ne omat tuntemukset vain muualle. Täällä puhutaan musiikista!


      • Anonyymi

        Ai olet vai? Perehdy sitten paremmin tuiskun ja snow:n musiikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai olet vai? Perehdy sitten paremmin tuiskun ja snow:n musiikkiin.

        Ei se edes ole musiikkia vaan pelkkää kone kilkuttelua mutta sitähän nää tuiskuttelijat arvostaa.. yhtä hirveetä kuraa kun mihin tää keskustelun taso mennyt.

        Lapset lapset... Vanhukset vanhukset... Mihin "opetuslapsianne" ohjaatte. Säälittävää


    • Anonyymi

      Itse soittaneena voin sanoa että ammattitaitoinen blues, jazz ja progesävyinen musiikki on oikeanlaista ja arvostettavaa jota kuulee ihan liian vähän. Kaupallinen heavysälä on kyllä kieltämättä aika junttia mitä tännekkin oli joku listaillut. Nykypäivää ettei taidokkuutta arvosteta vaan pelkkää kaupallisuutta ja se ei ole hyvä se.

    • Anonyymi

      Olen kuunnellut paljon hienoa ja huonoa musiikkia ennen kuin päädyin kuuntelemaan 70- ja 80-luvun heviä ja se nyt vaan on parasta musiikkia. On siellä toki myös hyviä bändejä jotka ei ole olleet niin suosittuja, kun hyviä bändejä vaan oli niin paljon. En ole vielä paljon kuunnellut vähemmän tunnettuja bändejä kun ei ne tunnetutkaan kulu loppuun ikinä.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe