Työssä munaus

Anonyymi

Jos olette työelämässä, niin onko koskaan tapahtunut munauksia, että työnantajalle on tullut menoja, kun olette munaneet työssä.
Meikäläinen ei ole työelämässä, mutta kerran työharjoittelussa rikoin firman kehittelemän työkalun ja sitä piti sitten firman työntekijät korjata, kun tuotanto keskeytyi tuotteiden valmistuksen osalta, mitä sillä työkalulla tehtiin.
Työkalu oli kestänyt kymmeniä vuosia, mutta meikäläinen onnistui sen rikkomaan heti alkuunsa.

Ajatelkaapa, jos meikäläinen pääsisi tekemään töitä jonkun yli miljoona euroa maksavalla työkoneella, varmasti saisin sen epäkuntoon ja rikki, että siitä aiheutuisi kymmenien tuhansien eurojen vahingot, voisi mennä yli sadan tuhannenkin, kun tehtaan tuotanto pysähtyisi ja osat koneeseen maksaisivat kymmeniä tuhansia.

Tai johonain toimitus johtajaksi ja mitään uusia toimituksia ei tulisi ja monta jo vuosia valmiina olevaa toimitusta onnistuisin munaamaan ja firmalle tulisi kymmenien miljoonien tappiot, kun meikäläinen munaisi.

Siksi meikäläistä ei kukaan töihin ota, kun pärstä on niin tyhmän näköinen, että naamasta näkee, ettei tuo mitään osaa, aiheuttaa vaan vahinkoa.

9

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä en tietääkseni ole kauheasti muninut töissä, en asiakaspalvelussa enkä aineellisesti. Toki joskus kun olen tietämättä tai vahingossa myynyt pskaa, niin olen aina hoitanut reklamaatiot asianmukaisesti, mutta aika harvoin tollasia tilanteita tulee vastaan. Itse asiassa kerrankin myin vahingossa rikkinäisen jäähdyttimen flektin, ja myöhemmin lähetin omaan piikkiin toisen samanlaisen minkä testasin toimivaksi. No ei siinä muuten mitään, mutta muutaman viikon päästä samainen asiakas tarvitsi muita palikoita ja uskalsi tilata multa kun jäi ilmeisesti positiivinen mielikuva siitä miten reklamaatiot hoidetaan. Tänä päivänä pienestäkin asiasta voi tulla joku somemyrsky ja sana leviää nopeammin kuin joskus ennen vanhaan jossakin essonbaarissa, niin parempi noissa tilanteissa on nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi ja hyvittää asia. Tosin muutama viikko sitten multa tilattiin startti, joista tiesin että niitä on varmaan miljoona erilaista mallia riippuen vuosimallista, koneesta yms. joten lähetin useita kuvia siitä etukäteen ja yhdessä niissä näkyi varaosanumero. No se olikin sitten vääränlainen, mutta kun asiakas ei ollut etukäteen ottanut sitä omastaan irti eikä verrannut numeroita, niin mä pysyin jämäkkänä enkä suostunut kauppojen purkuun. Pitää olla vähän pelisilmää näissä, että milloin auton omistajalla on vastuu tuntea autonsa ja milloin joku on omaa huolimattomuutta.

Tollasia pikkumokia nyt tapahtuu toisinaan, että joku hajoaa heti irroitusvaiheessa, alkuaikoina en tajunnut merkitä kaikkea tussilla niin niitä on pitänyt nyttemmin "inventoida" ja tunnistaa jne. Ja kävi mulla tässä hiljattain sellainen pikkumoka, että multa tilattiin aika paljon osia jotka pyrin mahduttamaan isoon pahvilaatikkoon, mutta pakkasin erilaisia osia pienempiin laatikoihin etteivät rusennu kuljetuksessa. No lähetettyäni sen kokonaisuuden, huomasin että yksi pikku laatikko oli jäänyt varaston edustalle. No ei siinä muuta auttanut kun lähettää se erikseen. Ei ne ~5€ lähetyskulut maailmaa kaataneet, mutta ehkä vähän oudon vaikutelman saatoin antaa 🙄 No ei asiakas ole ihmetellyt mitään, enkä mä lähtenyt selittelemään mitään, joten samapa tuo. Hyvä että huomasin sen noinkin äkkiä eikä vasta sitten kun lähetys oli perillä.

Tosiaan aineellisia vahinkoja ei äkkiseltään tule mieleen työjutuistani juurikaan 🤔 Ei ole oma tai kenenkään asiakkaan auto vahingoittunut, en ole satuttanut itseäni pahemmin jne. Toki joskus joku moottori, taka-akseli, apurunko tms. on tullut alas kunnon kilin kolin tyylillä, auton kori on meinannut kaatua jne. mutta ei niissäkään ole mitään ihmeempää käynyt kun auto on joka tapauksessa kuivattu, ja kun vähän katsoo missä omat kädet ja jalat ovat silloin kun viimeisen pultin avaa. Mutta toisinaan on tarvittu jotain taljoja, vinssejä, apukäsiä yms. että homman saa tehtyä loppuun.

Tai no periaatteessa varmaan aika normaaleja juttuja nämä, mutta jos tollasia pikkumokia tapahtuisi useammin, niin kohdallani se toki henkilöityisi aika paljon muhun. Ihan eri asia käsitellä reklamaatioita palkkatyössä esim. Autoilevan ihmisen tavaratalossa ™. Ja esim. korjaamoissa on yleensä useampi ihminen töissä, ja varmasti apukäsille on toisinaan tarvetta, mutta itse kun työskentelen lähinnä yksin, niin tollaset kahden miehen hommat voi tuntua jonkinlaisilta mokilta, vaikka eihän se automaattisesti niin ole 😃

• Anonyymi

Oon kerran mokannut 8000 euron edestä. Jäi sen verran tukea saamatta kun laskin kustannukset väärin. En tiedä huomasiko muut, eikä se taloa kaatanut, siellä pyöri paljon isommat rahat, mutta minua harmitti monta vuotta. Ja nyt taas alkoi harmitus, toivon että tämä kirjoitus poistaa harmini lopullisesti. Käsittelin talon rahaa aina yhtä huolellisesti ja vastuuntuntoisesti kuin omaani.

• Kerran mun toimia tutkittiin pitkään, mutta onneksi olin tehnyt osuuteni oikein.
      Vahinko oli mittava ja kyllä se vähän jännitti kenen pää tipahtaa.

• Anonyymi

No tipahtiko jonkun?

• Anonyymi kirjoitti:

No tipahtiko jonkun?

Syy oli Itä-Eurooppalaisen alihankkijan, siellä ei osattu tulkita oikein meidän antamaa informaatiota.
        En tiedä joutuiko alihankkija korvaamaan jotain vai hoidetaanko tällaiset asiat vakuutusyhtiön kautta.

• Anonyymi

Olen munannut työnantajan mielestä ja siksi en ole töitä saanut 10 vuoteen. Rikoin 70 tonnia maksavan koneen jolla jotain sanomalehtiä painettiin. Tein kyllä ihan kuten neuvottiin mutta kone meni rikki ja sain monoa.

• Anonyymi

No olipas nipo työnantaja. Olisit sanonut, et sä voit kirjoituskoneella kirjottaa puuttuvat sanomalehdet sillä aikaan, kun uus kone tulee.
        Varmasti se kone veti viimeisiään, eikä varmasti oltu koskaan huollettu konetta, että olisi hajonnut vaikka olisi pomo itse hoitanut konetta.
        Sinut laitettiin hoitamaan sitä konetta, koska pomo tiesi, että kone sanoo kohta POKS ja sinulle oli helpompi antaa potkut, kuin jollekin 50 vuotta firmassa töissä olleelle, joka varmasti osaa hoitaa konetta kaikkia muita paremmin, eikä perusteita ole syyttää, että on rikkonut koneen.
        Mut ole tyytyväinen, ettet sinua vaadittu korvaamaan koko koneen hintaa 70 tonnia.

• Anonyymi

Oon rikkonut monia työkaluja. Olin kunnan hommissa raksatöis ja ne osti aina halpoja työkaluja kuten poraa ja rälläkkää. Rikoin 3 rälläkkää 2 päivässä ja yhden poran. Sanoin pomolle että älä osta mitään honkkarin satasen rälläkkää koska ne ei kestä ammattitason töitä.

• Anonyymi

Ei ne ole munauksia ollut.
      Koneissa on ominaisuuksia, joita koneen tekniikka ei kestä.
      On huonoa johtajuutta, jos työntekijä saa rikottua koneen.
      Rikkoutumisissa on kyse huonosta huollosta, koneista joiden suunnittelu on ollut kesken tai paineesta suoriutua liian tiukassa aikataulussa työstään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3020
    2. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      26
      2949
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2856
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      442
      2555
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      154
      1871
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1838
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      25
      1415
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1241
    9. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      30
      1156
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1149
    Aihe