Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pitäisi laihduttaa, mutta kun...

Anonyymi

Niin, mutta kun. Vähintään 20kg pitäisi saada pois. Mutta kun tää tuntuu jotenkin niin vaikealta enkä tiedä mitä teen ekana. En liiku työpäivän jälkeen oikeastaan yhtään koska olen niin väsynyt. Tiedän olevani rapakunnossa. Mulla on fyysinen työ joka alkaa viideltä aamulla. Töiden jälkeen kauppareissut, tytön kanssa läksyt, ruuanlaitto ja siivous kotona. Sen jälkeen iskee väsy, selkää särkee ja jalkapohjiin sattuu. Seuraavan kerran nousen sohvalta kun meen nukkumaan. En jaksa edes touhuta lasten kanssa. Toinen ongelma on ruoka. Olen herkkävatsainen. En voi syödä ruisleipää, paprikaa enkä kananmunaa. Rasvaiset ja tuliset ruuat aiheuttaa vatsakipuja. Lisäksi mua närästää tosi helposti enkä siksi juo limukoita, mehua enkä alkoholia ollenkaan. Mikä on siis tietenkin hyvä juttu! Ihan tavallista kotiruokaa syön. Töissä aamupala, lounas, joskus välipala kotiin tullessa, päivällinen ja iltapala. Kasviksia pitäisi syödä enemmän, mutta en osaa valmistaa niistä oikein mitään niin että maistuisi kaikille. Vettä juon pari kolme litraa päivässä joskus enemmänkin. Herkkuja syön viikonloppuisin, suklaata yleensä. Haluaisin esimerkiksi jättää vaalean leivän ym tälläiset hötöt pois, mutta mitä sen tilalle? Suurin ongelma on ehkä mitä syödä töissä. Mulla on liikkuva työ joten eväät kulkee repussa kylmäkassissa. Joskus ei välttämättä ole edes mikroa vedenkeittimistä puhumattakaan. Mysliä, siemeniä ja pähkinöitä välttelen koska en vaan pidä niistä. Lisäksi rahkat on monesti tosi happamia enkä saa niitä alas vaikka kuinka lisään soppaa tai marjoja. Joo, olen myös nirso.
Ajattelen, että jos saisin tuon ruokapuolen alulle, en ois enää niin väsynyt ja jaksaisin sit liikkua enemmän. Mutta kun en tiedä mistä aloittaa. Vai pitäisikö sitten vaan repiä itsensä niskasta ja mennä lenkille?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos olet julkkis, niin voit ottaa yhteyttä Pippa Laukan ”Olet mitä syöt” -ohjelman suunnittelurinkiin.

      Jos et ole julkkis, voisit katsoa vaikkapa tunnin pituisen videon ”Miten onnistua elämäntapamuutoksessa? - LähiTapiolan webinaari 4.2.2020”, jossa esiintyvät lääkäri Pippa Laukka ja ravitsemustieteen professori Mikael Fogelholm.

      https://youtu.be/vgkK5KzrWYo

    • Anonyymi

      ei se paino liikunnalla lähde

      pitää opetella syömään, suuri guru sanoo että keho hoitaa loput

    • Anonyymi

      Malli tyylistä;

      Vihaan rasisteja ja mustalaisia"

    • Anonyymi

      Edellä sait hyvän neuvon parista tuunnustetusta lääkäristä, joihin voi luottaa.

      Sinulla on fyysinen työ ja stressiä vastuidesi hoitamisessa.
      Koska muut perheenjäsenet kykenevät auttamaan sinua arkiaskareissa?
      Lastenkin on opeteltava kotityöt tullakseen itsenäisiksi.

      Sinä tarvitset ensimmäiseksi tunnustusta itseltäsi itsellesi.
      Ei se tunnustus toisilta vaikuta yhtä paljon kuin se tietoisuus, että suorittaa kaikki odotetut työt toisten hyvinvoinniksi. Sinun on nähtävä oma arvosi
      Tunnustettava oma merkityksesi ja jätettävä huomioimatta ne liikakilot.

      Tosiaan, kun jätät ne nopeat hiilihydraatit ja alat lisäämään tuoretta vihannesta,niin saat energiaa eri tavalla. Sokerin tarve jää pois itsestään. Minulta ainakin.
      Maan päällä kasvaneet vihannekset ovat tehokkaimpia, mutta uudet punajuuret ovat todella monipuolisia ja ruokaisia. Samoin porkkanat.
      Keskity siihen, mitä hyvää voisit antaa kehollesi, joka puurtaa päivästä toiseen! 😘
      Koita korvata jokainen poistamasi jollain paremmalla, terveellisemmällä.
      Katso sellaisia taulukoita, joissa neuvotaan: syö näitä, vältä näitä.
      Valitse itsellesi sopivaa ja ajan mittaan kykenet lisäämään muitakin.

      En tiedä, mitä mahdollisuuksia sinulla on ympäristössäsi vapaa-ajan viettoon, mutta olisi hyvä aktivoida koululaiset ja mahdollinen miehesi yhteiseen ulkoiluun.
      Mieti mahdollisuuksiasi lisätä elämääsi jotain virkistävää, vahvistavaa.

      Hanne

      • Anonyymi

        "Edellä sait hyvän neuvon parista tuunnustetusta lääkäristä, joihin voi luottaa"

        lääkäri Pippa Laukka ja ravitsemustieteen professori Mikael Fogelholm. ????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Edellä sait hyvän neuvon parista tuunnustetusta lääkäristä, joihin voi luottaa"

        lääkäri Pippa Laukka ja ravitsemustieteen professori Mikael Fogelholm. ????

        Niin tarkoitin. Minulla ei ole mahdollisuutta katsoa suomalaista TV:rä, mutta muuta kautta saamani tieto saa minut ottamaan onkeeni heidän neuvojaan.
        Saa tarjoiltuna tietoa itse näkemättä suurtakaan vaivaa.

        Hanne


    • Anonyymi

      Kyllähän mies auttaisi. Mutta kun tulen ekana kotiin niin siksi sit siivoan siinä samalla kun teen ruuan ja ei haittaa vaikka sen teen koska pidän siitä! Tytön kanssa voisin kyllä vaikka käydä lenkillä. Mies tuskin lähtee.

      Ap

    • Anonyymi

      Hienoa! Siivous on mainiota liikuntaa. Tytön kanssa voi puida hiukan naisten saloja reippaasti kävellessä ilman tarpeettomia korvia😉😍
      Hanne

    • Anonyymi

      Tyyppi on sairas. Kirjoittelee tuota useampiin foorumeihin.
      Ei kykene ajattelemaan ja tuskin terapeutitkaan voivat auttaa.

    • Anonyymi

      Elä syö ollenkaan sitä mistä olet lihonut,ja harrasta liikuntaa sen verran kuin jaksat.
      Syöminen on tärkein asia.

      Itse laihdutan pelkällä liikunnalla,syön hyvin ja laihdun siltikin.Kummallakin tavalla laihtuu vähällä syönnillä tai liikunnalla.Paras tapa on yhdistää vähäkalorinen syönti ja liikunta.

      • Anonyymi

        ".Paras tapa on yhdistää vähäkalorinen syönti ja liikunta."

        Mistä moisen luulon olet hankkinut???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ".Paras tapa on yhdistää vähäkalorinen syönti ja liikunta."

        Mistä moisen luulon olet hankkinut???

        Se on ainoa toimivaksi todettu tapa.MAHDOLLISIMMAN PALJON liikuntaa ja lisäksi vähäkalorisempaa syömistä.

        Jos joku ei satu VIELÄKÄ tietämään liikuntaa harrastava SAA syödä 1000 kaloria enemmän kuin sohvaperuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ainoa toimivaksi todettu tapa.MAHDOLLISIMMAN PALJON liikuntaa ja lisäksi vähäkalorisempaa syömistä.

        Jos joku ei satu VIELÄKÄ tietämään liikuntaa harrastava SAA syödä 1000 kaloria enemmän kuin sohvaperuna.

        Se liikunta tarvii energiaa, hiilihydraattien muodossa, ja jos jätät ne pois, niin ehkä sitä voi laihtuakin, mutta elimistö joutuu kyllä sellaiseen stressitilaan että ei kovin hyvin voi.

        Minun mielestäni, yksi asia kerrallaan ja sekin stressivapaasti. Liikuntaa voi toki harrastaa laihduttamisenkin yhteydessä mutta järki päähän.


    • Anonyymi

      Monella se on sellaista toiveajattelua että olisi kiva olla laiha mutta oikeasti halutaan enempi olla lihava ja syödä holtittomasti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe