Maailmanloppu lähellä: Oletko valmis?

Anonyymi

Kaikki etenee ennustetun kaavan mukaisesti.
Ääri-ilmiöt sään suhteen, lämpeneminen, tulivuorenpurkaukset, maanjäristykset ja jäätiköiden sulamisesta aiheutuvat tulvat.
Nyt on jo Venetsia joutumassa veden valtaan.
Ja Rovaniemellä maanjäristys!

Kohta se on menoa eikä meinaamista.
Koronavirus tuo oman pikantin lisän tähän soppaan ja kai se on hiljaa uskottava, että meitä on täällä liikaa.
Luonto karsii turhan painolastin pyrkiessään tasapainoon.
Mutta kun vielä Maapallon navat vaihtavat paikkaa akselin kallistumisen vuoksi, niin jäljelle jää vain yksi kysymys:

Jos kerran viimeinen sammuttaa valot, niin miten se onnistuu,kun sähkötkin ovat katkenneet koko planeetalta?
Joutuuko tämä viimeinen eloonjäänyt sammuttelemaan kynttilöitä, taskulamppuja, nuotioita ja vääntelemään virrat pois ajoneuvoista?

90

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Monesko maailmanloppu nyt on ? Foliohattujen maailmanloppu.


      • Tellukka kirjoitti:

        Nimenomaan.
        Foliohattujen maailmanloppu.

        Kristukseen uskovalla tämän maailman loppu on vasta kaiken uuden ja paremman alkua.

        https://raamattu.fi/raamattu/KR38/REV.21/Ilmestyskirja-21

        Anekauppa ei toiminu, rukous saat syntisi anteeksi, oletko varma ylhäällä joku punnitsee syntisi kun ei ole todistettu onko jumalaa olemassa, tiede ei noteraa sitä.


      • Pertikki kirjoitti:

        Anekauppa ei toiminu, rukous saat syntisi anteeksi, oletko varma ylhäällä joku punnitsee syntisi kun ei ole todistettu onko jumalaa olemassa, tiede ei noteraa sitä.

        Anekauppa oli just yksi niitää Rooman kirkon Raamatun ulkopuolisia ihmisoppeja.
        Ja niitähän siinä kirkossa riittää, ihmisoppeja kristillisyyteen verhottuna (sitä baabelin viiniä, jolla se on juovuttanut kaikki kansat), että kansa menee helppoon ja harhautuu Raamatusta ja Raamatun Jumalasta. ja hänen totuudestaan.
        Sitä Raamatun ulkopuolista hapatusta on siirtynyt salakähmäisesti moniin muihinkin kirkkoihin, jopa moniin vapaisiin kristillisiin seurakuntiinkin. En syyllistä niitten yksityisiä jäseniä kuitenkaan, jotka hyvässä luulossa ovat nielleet sitä koska eivät tunne Raamattua.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Nimenomaan.
        Foliohattujen maailmanloppu.

        Kristukseen uskovalla tämän maailman loppu on vasta kaiken uuden ja paremman alkua.

        https://raamattu.fi/raamattu/KR38/REV.21/Ilmestyskirja-21

        Uskontoon sairastuneet vieraantuvat usein todellisuudesta lähes samalla tavalla kuin foliohattukansa.


    • Anonyymi

      Jos maailmaloppu kerran tulee ennustuksesi mukaan ei kuolleet mitään sammuttele.

      • Anonyymi

        Miten se viimeinen eloonjäänyt muka olisi kuollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se viimeinen eloonjäänyt muka olisi kuollut?

        Hän kuolee varmasti ennen kuin ehtii kaikki valot sammuttaa, kukapa sitä jaksaisi.


    • Anonyymi

      PS ajatuspaja tietää talvella on viileämpää, tähän asti pitänyt paikkansa.

    • Noita maanjäristyksiä on enemmän kuin me kuvitellaankaan.
      Ruotsissakin sanovat olevan niitä joka päivä, mutta ne on enimmäkseen niin syvällä, ettei niitä tunne muuten kuin seismologisilla laitteilla.

    • Anonyymi

      Persulle tuli maailmanloppu jo leipäpaketista. Täysjärkiset ei hätkähdä pienistä.

      • Anonyymi

        Kuolema korjaa kumminkin kohta. Sen kun sataa tulikiveä ja tappuraa päälle.


    • Anonyymi

      Maailmanloppu on leninistien vallankumous Eestin miehitys Putin valtaa Ahneenmaan terrori-isku Frankfurtissa Saksa alkaa tukea Ranskan romahdusta Amazon ostaa Kyproksen ja valtaa Euroopan ... Teslan romahdus pörssissä ...

      Maailmanloppu ei ole sellainen vanhanaikainen että kivi tulee ja putoaa puusta

    • Anonyymi

      Maa joulupukin pajan alla jo tärisee - maailmanloppu on tulossa.

    • LaPalman tulivuori meinasi jo alkaa kesyyntymään, niin tuli ukonilma ja salamat hakkasivat suoraan kraateriin. Pöllähti kahta kauheammat tuhkapilvet.

      • Anonyymi

    • Moneskohan ´´maailmaloppu´´ tämä sitten on.

      • Anonyymi

        Tiedemiesten ja tutkijoiden mukaan on Maapalloa kohdannut jo 9 kertaa sellainen tuho, että kaikki on mennyt.
        Ei tämä planeetta ole e mitenkään erikoisasemassa maailmankaikkeuden mullistuksissa.

        Suurin osa ihmisistä ei usko maailmanloppuun, koska he eivät uskalla päästää ajatuksiinsa sitä, että loppu tulee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedemiesten ja tutkijoiden mukaan on Maapalloa kohdannut jo 9 kertaa sellainen tuho, että kaikki on mennyt.
        Ei tämä planeetta ole e mitenkään erikoisasemassa maailmankaikkeuden mullistuksissa.

        Suurin osa ihmisistä ei usko maailmanloppuun, koska he eivät uskalla päästää ajatuksiinsa sitä, että loppu tulee.

        Jaa, minä olen sellaisen kuullut, että joukkosukupuuttoja on ollut viisi.
        Tuleehan se loppu sitten, kun aurinko sammuu noin 5 miljardin vuoden päästä.
        Tiedä sitten onko täällä enää ketään silloin.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Jaa, minä olen sellaisen kuullut, että joukkosukupuuttoja on ollut viisi.
        Tuleehan se loppu sitten, kun aurinko sammuu noin 5 miljardin vuoden päästä.
        Tiedä sitten onko täällä enää ketään silloin.

        Maailmanloppu voi tulla milloin tahansa. Tuolta tähtien välisestä avaruudesta tulee pari kilometriä halkaisijaltaan oleva kivenmurikka ja mäjähtää Telluksen pintaan. Se on sitten kiitos ja näkemiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maailmanloppu voi tulla milloin tahansa. Tuolta tähtien välisestä avaruudesta tulee pari kilometriä halkaisijaltaan oleva kivenmurikka ja mäjähtää Telluksen pintaan. Se on sitten kiitos ja näkemiin.

        Jossain avaruusohjelmassa oli hiljattain, että ihan lähitulevaisuudessa iso asteroidi lähestyy maata.
        En nyt muista koska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmanloppu voi tulla milloin tahansa. Tuolta tähtien välisestä avaruudesta tulee pari kilometriä halkaisijaltaan oleva kivenmurikka ja mäjähtää Telluksen pintaan. Se on sitten kiitos ja näkemiin.

        IIIKK!!!

        Entäs jos se mäjähtääkin Tellukan kylkeen?
        Kääntyykö silloin viimeinen sivu Raamatusta ja usko loppuu.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Jossain avaruusohjelmassa oli hiljattain, että ihan lähitulevaisuudessa iso asteroidi lähestyy maata.
        En nyt muista koska.

        Voihan sitä aina hyssytellä itselleen, että vasta 5 miljardin vuoden kuluttua...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä aina hyssytellä itselleen, että vasta 5 miljardin vuoden kuluttua...

        Minä mitään hyssyttele, kyllä se on ihan tiedeihmisten kertomaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        IIIKK!!!

        Entäs jos se mäjähtääkin Tellukan kylkeen?
        Kääntyykö silloin viimeinen sivu Raamatusta ja usko loppuu.

        Ehei.
        Sehän vain vahvistaa uskoani.

        Oikein odottelen Raamatun viimeisen sivun täyttymystä, joka on ennustettu Raamatussa jo ennen viimeistä sivuakin. Se on se "kulmakivi, jonka rakentajat hylkäsivät", eli Jeesus, joka "mäjähtää kylkeeni".

        Raamatun viimeiset sanat:
        "Hän, joka todistaa tämän, sanoo: Tämä on tosi, minä tulen pian. Aamen, Tule Herra Jeesus! Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa."


      • Anonyymi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedemiesten ja tutkijoiden mukaan on Maapalloa kohdannut jo 9 kertaa sellainen tuho, että kaikki on mennyt.
        Ei tämä planeetta ole e mitenkään erikoisasemassa maailmankaikkeuden mullistuksissa.

        Suurin osa ihmisistä ei usko maailmanloppuun, koska he eivät uskalla päästää ajatuksiinsa sitä, että loppu tulee.

        Tuleeko sitten lopullinen loppu vai pelkästään sellainen tuho, joka tuhoaa pois syövän nimeltä ihminen ja aloitetaan alusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuleeko sitten lopullinen loppu vai pelkästään sellainen tuho, joka tuhoaa pois syövän nimeltä ihminen ja aloitetaan alusta.

        Siinäpä vasta kysymys.
        Tuolla avaruudessa kaikenmaailman kappaleita syntyy ja kuolee kaikenaikaa.
        Meille on kerrottu, että elämä alkoi alkulimasta.
        Vaan on niitä muitakin teorioita.


      • Eliaana kirjoitti:

        Siinäpä vasta kysymys.
        Tuolla avaruudessa kaikenmaailman kappaleita syntyy ja kuolee kaikenaikaa.
        Meille on kerrottu, että elämä alkoi alkulimasta.
        Vaan on niitä muitakin teorioita.

        "Eliaana"

        Avaruudessa ei mikään kuole koskaan.
        Avaruudessa muutetaan muotojaan.
        Avaruudessa kostuu Lima, siinä kun Lima kuivuukin.
        Avaruus on kuin Hengitys.
        Haaa...huuush...
        Sisään ja ulos.
        Tuota...minusta tuntuu nyt Seksuaaliselta?
        Elänkö minä vielä?
        Tuntuuko sinusta miltään?

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "Eliaana"

        Avaruudessa ei mikään kuole koskaan.
        Avaruudessa muutetaan muotojaan.
        Avaruudessa kostuu Lima, siinä kun Lima kuivuukin.
        Avaruus on kuin Hengitys.
        Haaa...huuush...
        Sisään ja ulos.
        Tuota...minusta tuntuu nyt Seksuaaliselta?
        Elänkö minä vielä?
        Tuntuuko sinusta miltään?

        H.

        Niin niin energia on häviämätöntä.
        Sinäkin olet pelkkää tähtipölyä.


      • Eliaana kirjoitti:

        Niin niin energia on häviämätöntä.
        Sinäkin olet pelkkää tähtipölyä.

        "Eliaana"

        Kiva.
        Olen siis sinun Hölysi.

        H.


    • Anonyymi

      En pelkää kuolemaa, tosin en halua olla paikalla kun se saapuu.
      (Woody Allen)

    • Eiköhän meidän sukupolven ole turha olla huolissaa maailmanlopusta siinä merkityksessä että se meitä koskisi, kyllä meistä jokainen puskee horsmaa siinä vaiheessa kun ns. maailmanloppu tulee. Muuten tietenkin tulee ottaa huomioon ilman- ja luonnonsuojelulliset asiat ihan jokaisen meistä ikään katsomatta.

    • Anonyymi

      Ihminen elää elämäänsä väärin ja kuolee. Jumala johdattaa hänen sielunsa uuteen syntyvään ihmiseen. Niin kauan ja niin monta kertaa kun hän elää väärin, hän aina palaa takaisin ja Jumala opettaa ja kurittaa häntä nöyrtymään ja elämään oikein. Se kuritettu ja vastoinkäymisistä koostuva elämä on hänen helvettinsä. Sitten kun hän on oppinut hyväksi, hän jää palaamatta ja kuolee lopullisesti. Se viimeinen elämä, jonka hän elää oikein, on hänen paratiisinsa, vaikka se on täällä maapallolla. Näin jokaisen ihmisen kohdalla.
      Ikuista paratiisia ja ikuista kadotusta ei ole.
      Ajoin viime viikolla autoa ja vieressäni oleva uskovainen henkilö oli oppaana ja kertoi minulle tämän. Vaikuttaako uskottavalta. Minä voisin vaikka uskoa.

      • Anonyymi

        Asioille voi keksiä mitä merkityksiä vain. Varsinkin uskovaisilla on höpötyksiä.


      • Minkä uskonnon jumala lienee se, josta kerrot.
        Jotain itämaista?
        Ei ole kristinuskoa, sillä Raamattu ei tuollaista uskontoa opeta.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Minkä uskonnon jumala lienee se, josta kerrot.
        Jotain itämaista?
        Ei ole kristinuskoa, sillä Raamattu ei tuollaista uskontoa opeta.

        On luterilainen. Hän uskoo myös enkeleihin. Olen tuntenut hänet 20 v. Kun hänelle tulee vaikeaa, hän puhuu Jumalalle ja asia lutviutuu. Hän todella selviytyy erikoisista tilanteista ja uskoo että enkeli oli hänen mukanaan. Hän näkee enteitä ja unia, joiden merkitys näyttäytyy myöhemmin. En laita esimerkkiä, koska on aika monen tuntema, siis ihan tavallisena osallistuvana ystävänä ja kaverina, ei minään meediona. Tietenkin kertoo muillekin ihmeellisistä tapahtumistaan, joten useampi on kuullut. Hän tekee paljon pyyteettömästi hyväntekeväisyyttä ja on valtavan auttavainen. Ei kenellekään käännä selkää. Sanoisin että liian hyvä ihmiseksi. Hänestä paistaa tyytyväisyys ja kiitollisuus. Hänen kanssaan on helppo olla, juomme joskus kolmen tunnin kahvit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On luterilainen. Hän uskoo myös enkeleihin. Olen tuntenut hänet 20 v. Kun hänelle tulee vaikeaa, hän puhuu Jumalalle ja asia lutviutuu. Hän todella selviytyy erikoisista tilanteista ja uskoo että enkeli oli hänen mukanaan. Hän näkee enteitä ja unia, joiden merkitys näyttäytyy myöhemmin. En laita esimerkkiä, koska on aika monen tuntema, siis ihan tavallisena osallistuvana ystävänä ja kaverina, ei minään meediona. Tietenkin kertoo muillekin ihmeellisistä tapahtumistaan, joten useampi on kuullut. Hän tekee paljon pyyteettömästi hyväntekeväisyyttä ja on valtavan auttavainen. Ei kenellekään käännä selkää. Sanoisin että liian hyvä ihmiseksi. Hänestä paistaa tyytyväisyys ja kiitollisuus. Hänen kanssaan on helppo olla, juomme joskus kolmen tunnin kahvit.

        Tuohon asti kuulostaa ystäväsi aivan raamatulliselta uskovalta (ellei hän sitten kuvittele enkeleitten olevan kuolleita ihmisiä).
        Mutta se jälleensyntymisoppi on Raamatun ulkopuolelta, joka on hiipinyt pakanauskonnoista. Sitä ei Raamattu tue.


      • Anonyymi

        Minä varmaan olisin tahallisesti ajanut ojaan siinä
        olisi tullut selviytymisen ajatuksia kummallekkin


    • Muistanpa pikkutyttönä istuimme portailla äiti ja minä, odotimme ennustettua maailman loppua. Aikamme istuttuamme, äiti nousi ja sanoi eiköhän lähetä syömään.

      • Anonyymi

        Teillä ei sitten ollut ruoka loppu? Onko varma ettet sekoita sitä tähän? Lusikalla tms.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teillä ei sitten ollut ruoka loppu? Onko varma ettet sekoita sitä tähän? Lusikalla tms.

        Oli ruokaa ei eletty köyhyydessä. Alpakkalusikoilla oli pöytä katettu, ei tarvinnut puukapustalla kattilasta syödä.


    • Viimeiksi taisimme odottaa maailmanloppua kun vuosituhannes vaihtui ja maailmankirjat piti mennä sekaisin ja netti romahtaa täysin ja mitä kaikkea...hmmmm...tai jotkut pelkäsi ja odotti maailmanloppua, ihan viisaat ja tolkun ihmisetkit hamstrasi sapuskoja kellariin kun olivat vakuuttuneita siitä että joku kaamea katastrofi oli tulossa.
      Minua ei pelottanut.
      Koska jos se tulee se tulee enkä minä olisi sille mahtanut mitään.
      Sitäpaitsi, mayakalenteri joka päättyi ajanlaskun loppuun vuonna 1999 loppui siihen koska tila kivipaadessa loppui ja tultiin reunaan.

      • Muistan, olin vielä töissä, kun vuosi 2000 lähestyi. Porukat touhusi,kuinka tietokoneitten käy.
        Minua huvitti ja tuumasin, että ei käy kuinkaan.
        Vuosi vaihtuu, niinkuin ennenkin.
        Tuosta Maya kalenterin loppumisestakin on ollut esim. tulkinta, että se tarkoitti uuden aikakauden alkua.
        Ja kun se ei loppunutkaan, lisää on löydetty.
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2012051015560084


      • Mutta toisaalta, kun internetkin on kuitenkin niin haavoittuvainen ja melkein kaikki on nykyisin sen varassa, niin on se hyvä olla jonkunlainen varmuusvarasto kotona, että selviää hätätilassa viikon ja muutamankin.
        Eikös sellaista katastrofivarastoa olla oikein suositeltukin, kun ei tiedä mitä saattaa sattua milloinkin. "Ilmastohätätila" tai jotain muuta vastaavaa.
        Kylmänsodan aikaan se ruokien varastointi oli suosittua.

        Eihän tästä kauan ole, kun täällä meni ainakin Coopin kassasysteemit niin, että joutuivat laittamaan kaupat kiinni, kun eivät voineet vastaanottaa edes käteistä. Kesti se joitakin päiviä.
        Taisi olla ICA:lla sama juttu.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mutta toisaalta, kun internetkin on kuitenkin niin haavoittuvainen ja melkein kaikki on nykyisin sen varassa, niin on se hyvä olla jonkunlainen varmuusvarasto kotona, että selviää hätätilassa viikon ja muutamankin.
        Eikös sellaista katastrofivarastoa olla oikein suositeltukin, kun ei tiedä mitä saattaa sattua milloinkin. "Ilmastohätätila" tai jotain muuta vastaavaa.
        Kylmänsodan aikaan se ruokien varastointi oli suosittua.

        Eihän tästä kauan ole, kun täällä meni ainakin Coopin kassasysteemit niin, että joutuivat laittamaan kaupat kiinni, kun eivät voineet vastaanottaa edes käteistä. Kesti se joitakin päiviä.
        Taisi olla ICA:lla sama juttu.

        Eikö se ollut vain Coopin kassat jotka kidnapattiin ransom-ohjelmalla ja ne joutui laittaan uusiksi kaikki systeemit? Tosin Coopin appi toimi ja sen voi ladata ja sillä ostaa.
        Mutta onhan niitä muitakin kauppoja, Ica, Hemköp, Willys, CityGross meidän lähikylissä ja kaupungeissa ja en minä ainakaan mitään paniikkia saanut sitäpaitsi on meillä aina ruokaa varmaan viikoksi tai silleen ehkä pitemmäksikin aikaa pakastimessa ja kuivaruokakaapissa, voi olla että joku sortti loppuu ja maito ja silleen, mutta ei se ole niin vaarallista.


      • Tellukka
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Eikö se ollut vain Coopin kassat jotka kidnapattiin ransom-ohjelmalla ja ne joutui laittaan uusiksi kaikki systeemit? Tosin Coopin appi toimi ja sen voi ladata ja sillä ostaa.
        Mutta onhan niitä muitakin kauppoja, Ica, Hemköp, Willys, CityGross meidän lähikylissä ja kaupungeissa ja en minä ainakaan mitään paniikkia saanut sitäpaitsi on meillä aina ruokaa varmaan viikoksi tai silleen ehkä pitemmäksikin aikaa pakastimessa ja kuivaruokakaapissa, voi olla että joku sortti loppuu ja maito ja silleen, mutta ei se ole niin vaarallista.

        Ei kai sitä "paniikkia" muutkaan oikein saaneet kuin Coop itse.
        Tuli niille siinä niille melkoiset vahingot. Mutta kai niillä jonkunlainen vakuutus on tuollaisen varalle.
        Kuulosti jossain päin pienemmillä paikkakunnilla olevan Coop ainoa ruokakauppa, mitä ihmisten haastatteluja kuunteli.

        Tuo nyt oli vain yksi esimerkki, kuinka jotain yllättävää voi tapahtua.

        Täällä ihmiset alkoivat olla jo paniikissa, kun osa seutua oli ilman sähköä toista vuorokautta.
        Näkyi hätähuutoja facella (se kuitenkin silloin toimi) miten pakastimet alkaa sulaa, eikä saa kahvia eikä lämmintä ruokaa.
        Minulla näkyy aina olevan sähkö vaikka muualla on sähkökatko. Tuossa vanhainkodilla on varalla oma aggregaatti, joka nähtävästi vaikuttavaa näihinkin pariin lähitaloon.


    • Anonyymi

      Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?

      Per-kel

    • Minä jäin miettimään tuota hamstrausta ja maailmanloppuun varautumista. Sekin taitaa olla joku sekti jenkkilässä jotka varaa sapuskaa ja kaikkea mahdollista (vettä, ampuma-aseita jne) kun ne luulee tää joku katastrofi on tulossa? Survivalistit tai prepperit? Sit ne istuu asuntovaunuissaan ja katsoo ikkunasta jos Walking Dead-zombiet on liikkeellä ulkona.

      • Anonyymi

        Joo mutta nämä ovat erikoisuuksia ei kannata paljon miettiä
        Venäjällä on pajon enemmän maailmanlopun hulluja ja massamurhaajia kadulla mutta sensuuri ei kerro niistä USA Englanti Australia ja jopa osin Tanska ovat vapaan tiedonvalituksen angloamerikkalaisia kulttuureja


        EU:ssa ei ole kuin marjanpoimijoita enää
        Ette tunne yhtään Applen Microsoftin Teslan -tasoista EU-yritystä
        mutta teillä on kokeumuksia marjanpoimijoista ja puukkomatuista myös Ruotsissa


      • Eikö teille sitten tullut tätä, joka jaettiin joka huusholliin Ruotsissa?
        Eihän Ruotsin hallitus ja MSB varsinaisesti mitään sektiä liene silleen

        https://rib.msb.se/filer/pdf/28494.pdf

        Kuka nyt maailmanlopun takia varaisi yhtään mitään. Eihän silloin enää mitään tarvita.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikö teille sitten tullut tätä, joka jaettiin joka huusholliin Ruotsissa?
        Eihän Ruotsin hallitus ja MSB varsinaisesti mitään sektiä liene silleen

        https://rib.msb.se/filer/pdf/28494.pdf

        Kuka nyt maailmanlopun takia varaisi yhtään mitään. Eihän silloin enää mitään tarvita.

        Kuinkahan tämä maa ilma oikein loppuu sitten kun se loppuu. Kyllä minä ainakin tarvitsisin jotain myös maailmanlopun varalle, loppui miten loppui. Jos ensin loppuu hengityskelpoinen ilma niin ihan suosiolla otan lopetuspillerin heti alkuvaiheessa. Jos tukeva maa lähtee jalkojen alta tavalla tai toisella mutta ilma on vielä hengityskelpoista niin yhtä ja toista saisi olla siltäkin varalta, voisin sitten kaikessa rauhassa tilanteen mukaan pähkäillä että ottaisko lopetuspillerin vai mitä tekis ja mihin suuntaan tästä lähtis.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan tämä maa ilma oikein loppuu sitten kun se loppuu. Kyllä minä ainakin tarvitsisin jotain myös maailmanlopun varalle, loppui miten loppui. Jos ensin loppuu hengityskelpoinen ilma niin ihan suosiolla otan lopetuspillerin heti alkuvaiheessa. Jos tukeva maa lähtee jalkojen alta tavalla tai toisella mutta ilma on vielä hengityskelpoista niin yhtä ja toista saisi olla siltäkin varalta, voisin sitten kaikessa rauhassa tilanteen mukaan pähkäillä että ottaisko lopetuspillerin vai mitä tekis ja mihin suuntaan tästä lähtis.

        Bessie

        Mihin suuntaan sitä lähtisi, kun mitään ei enää ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin suuntaan sitä lähtisi, kun mitään ei enää ole?

        Talvisota on esimerkki Ne meni rintamalla ja alkoivat ampua rysiä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan tämä maa ilma oikein loppuu sitten kun se loppuu. Kyllä minä ainakin tarvitsisin jotain myös maailmanlopun varalle, loppui miten loppui. Jos ensin loppuu hengityskelpoinen ilma niin ihan suosiolla otan lopetuspillerin heti alkuvaiheessa. Jos tukeva maa lähtee jalkojen alta tavalla tai toisella mutta ilma on vielä hengityskelpoista niin yhtä ja toista saisi olla siltäkin varalta, voisin sitten kaikessa rauhassa tilanteen mukaan pähkäillä että ottaisko lopetuspillerin vai mitä tekis ja mihin suuntaan tästä lähtis.

        Bessie

        Jos minulta (niinkuin nähtävästi teetkin) kysyt, niin minulla kristittynä uskovana on siihen "maailmanloppuun" sinulle raamatullinen vastaus.
        Näkyy tässä videolla tuo mies pitävän aiheesta tyhjentävämmän ja laajemman puheen kuin mitä minä jaksaisin tässä sinulle näpytellä.
        Jos haluat kuulla vain siitä itse maailmanlopusta, niin aloita jostain tuolta 36-37 minuutin paikkeilta. Ihan hyvää ohjelmaa siinä on alkuosakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin suuntaan sitä lähtisi, kun mitään ei enää ole?

        No ei kai tällainen tiheä kiviplaneetta noin vain ykskaks niksnaks voi "loppua" kokonaan?

        Bessie


      • Tellukka kirjoitti:

        Jos minulta (niinkuin nähtävästi teetkin) kysyt, niin minulla kristittynä uskovana on siihen "maailmanloppuun" sinulle raamatullinen vastaus.
        Näkyy tässä videolla tuo mies pitävän aiheesta tyhjentävämmän ja laajemman puheen kuin mitä minä jaksaisin tässä sinulle näpytellä.
        Jos haluat kuulla vain siitä itse maailmanlopusta, niin aloita jostain tuolta 36-37 minuutin paikkeilta. Ihan hyvää ohjelmaa siinä on alkuosakin.

        Niin se linkki sitten jäi, mutta tässä se on

        https://www.youtube.com/watch?v=GG66vNS7GJk


      • Tellukka kirjoitti:

        Eikö teille sitten tullut tätä, joka jaettiin joka huusholliin Ruotsissa?
        Eihän Ruotsin hallitus ja MSB varsinaisesti mitään sektiä liene silleen

        https://rib.msb.se/filer/pdf/28494.pdf

        Kuka nyt maailmanlopun takia varaisi yhtään mitään. Eihän silloin enää mitään tarvita.

        Kriisitilanteeseen varautuminen ei ole samaa kuin maailmanlopun odottaminen.
        Minulla on hämärä mielikuva että olen nähnyt tuon julkaisun, tuli mahdollisesti meillekin, mutta en tiedä mihin se olisi joutunut. Siinä on kyllä ihan hyvää tietoa, miten tehdä, jos tulee esimerkiksi pitempiaikainen sähkökatkos, mikä on huomattavasti sotaa tai maailmanloppua todennäköisempää, ainakin tämänpäivän Ruotsissa, jossa sähköntuotanto ei kasva suhteessa sähköntarpeeseen.
        Myös ilmaston lämpemisestä johtuvat kriisitilanteet tulevat todennäköisesti yleistymään: sään dramaattinen ja vaikeasti ennakoitava vaihteleminen, kaatosateet, myrskyt, kuivuus ja kuumuus jne. sääilmiöt ovat pahenemassa ja vaativat aina vain enemmän resursseja.


    • Anonyymi

      Siinä sulla on miettimistä.

    • Täällä on suositeltu 2 viikon varmuusvarastoja.
      Jokunen vuosi sitten tuli dokumenttia USA:sta, näistä maailmanlopun odottajista.
      Joillakin oli ihan betonibunkkereita tehtynä ja varusteltuna.
      Ei ihmisen kannattaisi kuluttaa elämäänsä pelkäämiseen.
      Ei sillä piirunkaan vertaa tavis asioita muuta.

      • Anonyymi

        ''Täällä on suositeltu 2 viikon varmuusvarastoja.''

        Se 2-3 viikon ''kotihätävara'' on syytä olla. Vaikka ei tulisi maailmanloppu, saattaa iskeä maanlaajuinen sähkökatkos ja jos sähköä ei ole, ei toimi mikään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ''Täällä on suositeltu 2 viikon varmuusvarastoja.''

        Se 2-3 viikon ''kotihätävara'' on syytä olla. Vaikka ei tulisi maailmanloppu, saattaa iskeä maanlaajuinen sähkökatkos ja jos sähköä ei ole, ei toimi mikään.

        Aivan, ei ne hätävarat maailmanlopun edessä mitään hyödytä.


      • Anonyymi

        Putinin bunkkerit ovat syvempiä ja paremmin varustettuja
        mutta niistä ei doku teille kerro doku vaikenee


      • Järkevä varautuminen ei tarkoita samaa kuin pelkääminen.

        Pitää myöntää, että itse en ole varautunut täysin ohjeitten mukaan mahdolliseen kriisiin.
        Jotain purtavaa minulla kyllä on muutenkin kotona aina sen verran, että pari viikkoa selviäisin hengissä sen puoleen.
        Mutta puhdasta vettä olen alkanut pitämään kotona aina muutamaa isoa pullollista (5-6 pulloa) sen jälkeen, kun meillä kerran oli vesijohtoveteen päässyt colibakteereja. Ehdin sitä likavettä juomaankin jo, ennenkuin sain tietooni. Ihmettelin, kun mahassa väänteli niin kummallisesti vaikka ei minulla muuten mahatautia koskaan.
        Nuorempi likkani on varautunut paremmin. Hänellä on spriikeitin. Batterikäyttöisen radion hän myös osti varalta. Ja kaikkea sellaista mitä suositellaan kriisin varalle.


      • Tellukka kirjoitti:

        Järkevä varautuminen ei tarkoita samaa kuin pelkääminen.

        Pitää myöntää, että itse en ole varautunut täysin ohjeitten mukaan mahdolliseen kriisiin.
        Jotain purtavaa minulla kyllä on muutenkin kotona aina sen verran, että pari viikkoa selviäisin hengissä sen puoleen.
        Mutta puhdasta vettä olen alkanut pitämään kotona aina muutamaa isoa pullollista (5-6 pulloa) sen jälkeen, kun meillä kerran oli vesijohtoveteen päässyt colibakteereja. Ehdin sitä likavettä juomaankin jo, ennenkuin sain tietooni. Ihmettelin, kun mahassa väänteli niin kummallisesti vaikka ei minulla muuten mahatautia koskaan.
        Nuorempi likkani on varautunut paremmin. Hänellä on spriikeitin. Batterikäyttöisen radion hän myös osti varalta. Ja kaikkea sellaista mitä suositellaan kriisin varalle.

        ´´Järkevä varautuminen, ei tarkoita samaa, kun pelkääminen.´´
        Jaa, kuka semmosta on väittänyt.


      • Eliaana kirjoitti:

        ´´Järkevä varautuminen, ei tarkoita samaa, kun pelkääminen.´´
        Jaa, kuka semmosta on väittänyt.

        Kukako?
        No jos osaat lukea, niin nimimerkki Tellukkahan noin väitti, että ´´Järkevä varautuminen, ei tarkoita samaa, kun pelkääminen.´´


      • Tellukka kirjoitti:

        Kukako?
        No jos osaat lukea, niin nimimerkki Tellukkahan noin väitti, että ´´Järkevä varautuminen, ei tarkoita samaa, kun pelkääminen.´´

        Hih! Hyvä Sinä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Järkevä varautuminen ei tarkoita samaa kuin pelkääminen.

        Pitää myöntää, että itse en ole varautunut täysin ohjeitten mukaan mahdolliseen kriisiin.
        Jotain purtavaa minulla kyllä on muutenkin kotona aina sen verran, että pari viikkoa selviäisin hengissä sen puoleen.
        Mutta puhdasta vettä olen alkanut pitämään kotona aina muutamaa isoa pullollista (5-6 pulloa) sen jälkeen, kun meillä kerran oli vesijohtoveteen päässyt colibakteereja. Ehdin sitä likavettä juomaankin jo, ennenkuin sain tietooni. Ihmettelin, kun mahassa väänteli niin kummallisesti vaikka ei minulla muuten mahatautia koskaan.
        Nuorempi likkani on varautunut paremmin. Hänellä on spriikeitin. Batterikäyttöisen radion hän myös osti varalta. Ja kaikkea sellaista mitä suositellaan kriisin varalle.

        Tällä listalla varautuminen on pelkäämistä kritiikki kateutta ja päivittely tapa

        Turhanpäiväinen asioita yhteenvetämätön ratkaisuja löytämätön sönkötys

        Hyvä näin, jatkakaa


    • Anonyymi

      Jotain siinä on nyt
      kun halvalla saa
      Nalle osti 3,6 miljoonalla Sampoa
      Björn Wahlroos - Sampo - 9.11.2021
      Hankinta 45.0069 EUR 80000 3 600 552 EUR

    • Anonyymi

      Ihmettelen enää sitä, eikö tosiaa talouskupla räjähdä
      Sitä paisuttaa fomotus-pelko ok olen itse täysin shokissa enkä uskalla
      luopua mistään pe tulee valtionyhtiön tulos ja sekin on huono? joten

      Fortum Q3 pe 9.00, pakkanen tulee siihenkin, ja vahvasti Saksan Uniperin takia, tappion pitäisi olla kirjanpidollinen ja vaikutus toivon (Toivo usein tietää) mukaan ohimenevä MUTTA ennuste EBIT on vaivaiset alle kolme % ja PE jotain 16 vuodelle 2022 joten arvaus: kurssi tömähtää pe alas eli varatkaa fyrkkaa jos haluatte ostaa dipistä? minä ehkä en

    • Anonyymi

      En ihan viellä kotini niin sanotusta saneeraus.Eli kuolin siivous tehnyt, on puolet tekemättä.Hitaasti haartaasti hävitän tavaroita. Jää sit kuoltua sossulle vain tyhjentää soffa,tuolit pöytä.Hylly taso ja vuode.Muutamat vatteet vuoden ajan mukaiset ja jalkineet . Mitä sitä murhetii.Kun joku sekoaa ja paina sitä ydin nappia mitään kenestäkään ei jäljellä.Eli ikäni lähes 70v. maapalo ei kerkiä kumentua likka viellä.Kerkin kuolla sitä ennen.Nyt en huolta kanna poltikka ilmasto tai muut.Yritän vain itsestäni huolehtia ja siksi voin hyvin.Kun en kadehdi muita,en kytää naapureita.ymm.Nuoret voi jo huolestua ja SYYTÄKIN!

      • Anonyymi

        Kyllä naapurien kyttääminen pitää mielen vireänä.


    • Anonyymi

      Mä oon vähä päälle 50 ja heitin pois turhat tavarat aikoja sitten.

      Elämän muutoksen takia olen askeetti. Kiitos.

    • Anonyymi
    • Pahasti näyttää siltä että Suppilo-Vahverot(SF) loppuvat kaupoista.
      Glasgow onneksi epä-onnistui kokouksessaan.
      Pari astetta lämpöä lisää, niin Suppilo-Vahverot(SF) pelastuvat ympäri Vuoden!
      Ties vaikka pelastuisivat Keltaiset Rellestäjätkin(SF)
      :)

      H.

    • Anonyymi

      Antaa tulla koska vaa ! Edessäni hämäräinen tie , tuntamattomahan tupaan vie .........

    • Anonyymi

      Sivulla aiemmin joku mainitsi jotain mitä Woody Allen on sanonut. Lisään oman osani seuraavasti: Yhdessä kirjassaan mies muistelee vaimojaan, niitä oli kai muutama kpl, ja hän kertoo erityisesti etteivät vaimonsa mielestään olleet kovin aktiivisia sänkyhommissa mutta oli yksi poikkeus ja kerta kun eräs vaimo vaikutti erään kerran siten osaaottavalta että "ohikiitävän hetken ajan vaikutti siltä että hän olisi liikahtanut".

    • Anonyymi

      En ole tutkinut raamattua kovinkaan paljon, mutta näin se on että maailman loppu tulee yhtenä päivänä.

      Ristin käteni ja menen viltin alle.

      • Anonyymi

        Eikö varmasti yöaikaan?


      • "Lähempänä kuin koskaan", olen kuullut pastoreitten sanovan.
        No siinä olen ihan samaa mieltä, sillä eihän se voi kauempanakaan olla kuin koskaan aikaisemmin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        "Lähempänä kuin koskaan", olen kuullut pastoreitten sanovan.
        No siinä olen ihan samaa mieltä, sillä eihän se voi kauempanakaan olla kuin koskaan aikaisemmin.

        Ja pastorithan ne ovatkin parhaita tiedemiehiä.
        Mitään erityisiä lopun merkkejä ei ole ollut havaittavissa, pieniä tulivuorten tussahteluja, myrskyjä ja tulvimisia, maanjäristyksiä, luonnollisia luonnossa tapahtuvia asioita joita on aina tapahtunut. Jäätiköiden sulamisiakin on ennenkin tapahtunut ja sitten on seuranneet uudet jääkaudet jne. Satojen miljoonien vuosien aikana on ehtinyt olla kaikenlaista mutta maailmanloppua vaan ei ole vielä koskaan tapahtunut ja seuraava sellainen tapahtuma on sitten mahdollisesti noin 4,5 miljardin vuoden kuluttua kun aurinko sammuu, tai ehkä hieman ennen lopullista sammumista kun auringon jonkin aikaa ennen sammumistaan ennustetaan muuttuvan kaiken kärventäväksi pätsiksi ja myös maapallo saa osansa.
        Niin että satukirja eli raamattu nyt äkkiä esiin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja pastorithan ne ovatkin parhaita tiedemiehiä.
        Mitään erityisiä lopun merkkejä ei ole ollut havaittavissa, pieniä tulivuorten tussahteluja, myrskyjä ja tulvimisia, maanjäristyksiä, luonnollisia luonnossa tapahtuvia asioita joita on aina tapahtunut. Jäätiköiden sulamisiakin on ennenkin tapahtunut ja sitten on seuranneet uudet jääkaudet jne. Satojen miljoonien vuosien aikana on ehtinyt olla kaikenlaista mutta maailmanloppua vaan ei ole vielä koskaan tapahtunut ja seuraava sellainen tapahtuma on sitten mahdollisesti noin 4,5 miljardin vuoden kuluttua kun aurinko sammuu, tai ehkä hieman ennen lopullista sammumista kun auringon jonkin aikaa ennen sammumistaan ennustetaan muuttuvan kaiken kärventäväksi pätsiksi ja myös maapallo saa osansa.
        Niin että satukirja eli raamattu nyt äkkiä esiin...

        Ei ne olekaan raamattu-uskovaiset, jotka ennustavat ilmastonmuutoksen aiheuttavan maailmanlopun.
        Ne ilmastouskovaiset ovat ihan eri uskontonsa kuin raamattu-uskovaiset. Ne ilmastouskovaiset ovat niitä evoluutiotiedeuskovaisia, joitten jumala ja luoja on BigBang.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei ne olekaan raamattu-uskovaiset, jotka ennustavat ilmastonmuutoksen aiheuttavan maailmanlopun.
        Ne ilmastouskovaiset ovat ihan eri uskontonsa kuin raamattu-uskovaiset. Ne ilmastouskovaiset ovat niitä evoluutiotiedeuskovaisia, joitten jumala ja luoja on BigBang.

        Ilmastonmuutokset ennustajat eivät ennusta maailmanloppua muuta kuin isolle osalle ihmis-, eläin- ja kasvikuntaa. Käsite maailmanloppu merkitsee asiaa jossa pallomme käytännössä lakkaa olemasta nykyisin tietämämme ja tuntemamme ja kenties sulaa pois, sulautuu joihinkin muihin taivaan kiertolaisiin tai katoaa mustaan aukkoon.
        Kun esim. jäätiköt sulavat ja ilmasto lämpiää, se on ilmastonmuutosta, ei sen tajuamiseen ja siihen uskomiseen sen kummempaa tarvita kuin realistista tietoa. Ei liioin tarvitse olla supervälkky tajutakseen senkin että isot alueet maapallolla ovat käymässä ja jo jopa käyneet ihmiselle elinkelvottomiksi. Jos esim. jäätiköiden sulaminen jatkuu, mukaan lukien napajäätiköt, ei liioin tarvitse olla suuri ennustaja kun tajuaa että merien vedenpinnat tulevat nousemaan huomattavasti peittäen alleen miljoonien ihmisten nykyiset asuinalueet. Tuon kaiken arvioimiseen riittää kohtuullinen laskutaito, se on lähinnä raakaa matematiikkaa, toki sen verran mutkallista etteivät useimmat pastorit välttämättä sitä hallitse...Tuo nyt vain yhtenä muutokseen liittyvänä tekijänä.
        Uskon ilmastonmuutoksen johtavan maapallon nimen omaan ihmisen osalta suuriin mullistuksiin, nälänhätiin ja mahdollisesti silmittömiin laajoihin väkivaltaisuuksiin, niihin ehkä tehokkailla aseilla vastaamiseen ja suuriin uhrilukuihin, kenties laajaan täyteen anarkiaankin.
        Pallollamme on aiemmin ollut useita suuria muutoksia, niistä on seurannut myös esim. jääkausia ja siis isoja alueita on aiemminkin ollut ihmiselle elinkelvotonna. Tuleviakaan muutoksia ei voitane estää mutta kyllä ihmiskunta omalla toiminnallaan onnistuu paljon asioiden etenemistä huonompaan suuntaa nopeuttaa, siitähän ilmastonmuutoksesta "vouhotettaessa" on kyse että miten hidastaa mitäkin?

        ps. Jos jumala olisi olemassa, olisi se kyllä aika perverssin sadistinen tapaus. vai eikö se sitten toisaalta kaikkivoipaisuudellaan olisikaan kaikkivoipainen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastonmuutokset ennustajat eivät ennusta maailmanloppua muuta kuin isolle osalle ihmis-, eläin- ja kasvikuntaa. Käsite maailmanloppu merkitsee asiaa jossa pallomme käytännössä lakkaa olemasta nykyisin tietämämme ja tuntemamme ja kenties sulaa pois, sulautuu joihinkin muihin taivaan kiertolaisiin tai katoaa mustaan aukkoon.
        Kun esim. jäätiköt sulavat ja ilmasto lämpiää, se on ilmastonmuutosta, ei sen tajuamiseen ja siihen uskomiseen sen kummempaa tarvita kuin realistista tietoa. Ei liioin tarvitse olla supervälkky tajutakseen senkin että isot alueet maapallolla ovat käymässä ja jo jopa käyneet ihmiselle elinkelvottomiksi. Jos esim. jäätiköiden sulaminen jatkuu, mukaan lukien napajäätiköt, ei liioin tarvitse olla suuri ennustaja kun tajuaa että merien vedenpinnat tulevat nousemaan huomattavasti peittäen alleen miljoonien ihmisten nykyiset asuinalueet. Tuon kaiken arvioimiseen riittää kohtuullinen laskutaito, se on lähinnä raakaa matematiikkaa, toki sen verran mutkallista etteivät useimmat pastorit välttämättä sitä hallitse...Tuo nyt vain yhtenä muutokseen liittyvänä tekijänä.
        Uskon ilmastonmuutoksen johtavan maapallon nimen omaan ihmisen osalta suuriin mullistuksiin, nälänhätiin ja mahdollisesti silmittömiin laajoihin väkivaltaisuuksiin, niihin ehkä tehokkailla aseilla vastaamiseen ja suuriin uhrilukuihin, kenties laajaan täyteen anarkiaankin.
        Pallollamme on aiemmin ollut useita suuria muutoksia, niistä on seurannut myös esim. jääkausia ja siis isoja alueita on aiemminkin ollut ihmiselle elinkelvotonna. Tuleviakaan muutoksia ei voitane estää mutta kyllä ihmiskunta omalla toiminnallaan onnistuu paljon asioiden etenemistä huonompaan suuntaa nopeuttaa, siitähän ilmastonmuutoksesta "vouhotettaessa" on kyse että miten hidastaa mitäkin?

        ps. Jos jumala olisi olemassa, olisi se kyllä aika perverssin sadistinen tapaus. vai eikö se sitten toisaalta kaikkivoipaisuudellaan olisikaan kaikkivoipainen?

        En jaksa lukea (kun ei kiinnostakaan) koko tiivistä ja kappalejaotonta novelliasi.

        Mutta kyllä se ilmastoahdistus vain vaikuttaa olevan suurin just BigBangiläisillä ilmastouskovilla.
        Sen ymmärtääkin, koska heillä ei mitään toivoa ole tulevaisuudesta. Ahistaahan se. Kristityllä on vakaumuksensa ja turvallinen usko tulevaan ja parempaan elämään tämän jälkeen vaikka koko muu ihmissuku tuhoutuisi pallolta, niinkuin se tulee tekemäänkin Jeesuksen takaisin tullessa. Toiset (BigBag-uskovat, todellisen Jumalan kieltäjät)) ikuiseen tuhoon, "tuhkaksi jalkojemme alle", toiset (Kristuksen omat) iankaikkiseen elämään.

        Vapaa valintahan se on jokaisella.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        En jaksa lukea (kun ei kiinnostakaan) koko tiivistä ja kappalejaotonta novelliasi.

        Mutta kyllä se ilmastoahdistus vain vaikuttaa olevan suurin just BigBangiläisillä ilmastouskovilla.
        Sen ymmärtääkin, koska heillä ei mitään toivoa ole tulevaisuudesta. Ahistaahan se. Kristityllä on vakaumuksensa ja turvallinen usko tulevaan ja parempaan elämään tämän jälkeen vaikka koko muu ihmissuku tuhoutuisi pallolta, niinkuin se tulee tekemäänkin Jeesuksen takaisin tullessa. Toiset (BigBag-uskovat, todellisen Jumalan kieltäjät)) ikuiseen tuhoon, "tuhkaksi jalkojemme alle", toiset (Kristuksen omat) iankaikkiseen elämään.

        Vapaa valintahan se on jokaisella.

        Miten jaksaisitkaan lukea tiivistä tiedekirjallisuutta kun et lyhyttä pätkää.
        Käsityksiäsi on näköjään myös kaiken aikaa oltava oikaisemassa, esim. minä jo hieman ikääntynytkin ihminen en koe tuntevani "ilmastoahdistusta" vaikka asia minua kiinnostaakin ja olen mm. paljon tähänkin asiaan liittyvää lukenutkin. Ei tuo asia juuri ehdi minun ikäisiäni enää koskettaa. Ei minulla sota- ahdistustakaan ole vaikka olen erilaisista sodista lukenut kymmeniä tuhansia sivuja ja jopa uskon että sodat maapallolla eivät ole loppuun sodittu.
        Jos jumala ihan noin aikuisten oikeasti olisi olemassa, miksi kukaan paapoisi ketään niin kamalia asioita hyväksyvää tyyppiä?
        Uskovaiset ovat seurausta aivopesusta, kapaloikäisenä aloitettu aivopesu tuskin on kriittisesti arvioiden voinut olla vapaaehtoista.


    • Anonyymi

      "lopussa"

      "Mutta niinä päivinä, se ahdistuksen jälkeen, aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa,
      ja tähdet putoilevat taivaalta, ja voimat, jotka taivaissa ovat, järkkyvät"

      "Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella"
      Mark: 13: 24-25

      • Anonyymi

        Jeesveli, nyt vain valkeata laivaa odottelemaan, ei olisi ensimmäinen kerta. Jotain huminaa taitaa jo kuulua, ei prkel, se on lentokone tuo. Seuraava...


    • Anonyymi

      Ainakin rokottamattomille on luvassa maailmanloppu. Luvut nousevat, 1150 uutta todettua tartuntaa tänään ja kolme kuollut sitten eilisen.

      • Anonyymi

        Tavallaan kyllä koska sairaaloissa tehohoidossa olevista Koronasairaista noin 97 prosenttia on rokottamattomia!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4513
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4484
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4096
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3017
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2621
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2173
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2125
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2089
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1725
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1472
    Aihe