Auto huoltoon

Anonyymi

Huomenna vien auton huoltoon koska tyttöystävä sanoi että siitä kuuluu jotain outoja ääniä tai kolinaa. Itse en kuullut kun ajoin mutta vien sen huoltoon varmuuden vuoksi.

33

109

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäkin kävin tässä vastikään recall huollossa. Kutsuttuna tietysti. Eikä onneksi alkanut kolisemaan huollon jälkeen.

• Olisipa oma tyttöystävä yhtä herkkä auton kolinalle. Aina välillä olen huomannut hänen autossaan outoja ääniä, mutta tyttöystävä ei ole niistä huolissaan, kunhan auto vaan pelittää ja stereot soi.

• Anonyymi

Sulla on oikea nainen.

Minun muija kuuntelee noita tyhjänpäiväisiä rapinoita ja on aina huolissaan kun jotain kuuluu.
        Sanon sille useimmiten, että laita radio kovemmalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Sulla on oikea nainen.

Minun muija kuuntelee noita tyhjänpäiväisiä rapinoita ja on aina huolissaan kun jotain kuuluu.
        Sanon sille useimmiten, että laita radio kovemmalle.

Ei nyt ihan noinkaan. Joka kerta kun mun vanhoissa autoissa alkoi kuulua kolinoita tai rahinoita oli korjauksen paikka. Ja oikinen vika ja vieläpä juuri siellä missä päättelinkin olevan.

Tietty joku kivi jarrulevyn välissä voi olla ikävä joskin harmiton ääni. Ja yleensä kivi tippuu pois.

Tokihan sen voi joutua poistamaankin huonolla tuurilla.

• Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

Ei nyt ihan noinkaan. Joka kerta kun mun vanhoissa autoissa alkoi kuulua kolinoita tai rahinoita oli korjauksen paikka. Ja oikinen vika ja vieläpä juuri siellä missä päättelinkin olevan.

Tietty joku kivi jarrulevyn välissä voi olla ikävä joskin harmiton ääni. Ja yleensä kivi tippuu pois.

Kyllä se on juuri noin näiden huolestujien kanssa.
        Käyn ajamassa naisen auton, ja totean: Ei taaskaan mitään.
        Ei muuta ku runtua vaan.
        Meillä on omat autot.

Jos oikeasti olisi jotain, niin sitten toimenpiteisiin.

Vielä se on minua uskonut. Sitä olen miettinyt, että koska tulee se päivä, kun joudun käyttämään sen auton "huollossa", ennen kun uskoo.

• Suatana kirjoitti:

Olishan se hyvä tietää autotekniikasta jotakin. Itse hermostun heti kolahduksen tai rahinan jälkeen ja soittelen huoltamolle.
        Pelkkä pudonnut pölykapseli jo stressaa. :P

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on juuri noin näiden huolestujien kanssa.
        Käyn ajamassa naisen auton, ja totean: Ei taaskaan mitään.
        Ei muuta ku runtua vaan.
        Meillä on omat autot.

Jos oikeasti olisi jotain, niin sitten toimenpiteisiin.

Vielä se on minua uskonut. Sitä olen miettinyt, että koska tulee se päivä, kun joudun käyttämään sen auton "huollossa", ennen kun uskoo.

Mitä ääniä hän sitten huolestuu? Nastojen rapinaa? Tuolin narinaa? Resonoivia ääniä kojelaudassa? Ruostuneiden levyjen kahinaa? Irtotavaraa takakontissa? Mitä?

• Carl-Gustaf kirjoitti:

Olishan se hyvä tietää autotekniikasta jotakin. Itse hermostun heti kolahduksen tai rahinan jälkeen ja soittelen huoltamolle.
        Pelkkä pudonnut pölykapseli jo stressaa. :P

Ainakin sen verran, että mikä ääni voi tulla mistäkin. Pyörän laakerin ääni vaikkapa ujeltaa, jarrupalat on loppu metallinen rohina tai ulina, pakoputki vuotaa pörisee kun ralliauto jne. :'D

• Suatana kirjoitti:

Ainakin sen verran, että mikä ääni voi tulla mistäkin. Pyörän laakerin ääni vaikkapa ujeltaa, jarrupalat on loppu metallinen rohina tai ulina, pakoputki vuotaa pörisee kun ralliauto jne. :'D

Tai vaikka puskuri roikkuu perässä ja täti vaan ajaa ja ihmettelee ääntä. Pyörä lähdössä irti ja kummastelee kun auto menee kuin käärmeen kusi pitkin tietä. Lisätään vauhtia. :'D

• Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

Kyllähän tosiaan jokainen, jolla nyt toimivat korvat on, kykenee vähän kuulemaan mistä joku ääni kuuluu. Normaalit resonoinnit on tietysti ihan tyypillisiä, jotka tulevat ja menevät. Vaan jos sillä autolla on vähänkään enemmän ajanut niin kyllä sen tunnistaa, jos jokin ääni ei siihen kuulu.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän tosiaan jokainen, jolla nyt toimivat korvat on, kykenee vähän kuulemaan mistä joku ääni kuuluu. Normaalit resonoinnit on tietysti ihan tyypillisiä, jotka tulevat ja menevät. Vaan jos sillä autolla on vähänkään enemmän ajanut niin kyllä sen tunnistaa, jos jokin ääni ei siihen kuulu.

Luulis ainakin joo.

• Suatana kirjoitti:

Tai vaikka puskuri roikkuu perässä ja täti vaan ajaa ja ihmettelee ääntä. Pyörä lähdössä irti ja kummastelee kun auto menee kuin käärmeen kusi pitkin tietä. Lisätään vauhtia. :'D

:D
        Ei ole sentään pyörä irronnut, mutta meidän tädin mielestä ei tarvitse tankata, kun bensaa on vielä jäljellä.

Minä tietysti stressaan jos löpötankissa on enää neljännes jäljellä.
        Sellainen mittarin viimeisellä viivalla ajelu aiheuttaa jo mielenterveysongelmia.

• Carl-Gustaf kirjoitti:

Ei ole sentään pyörä irronnut, mutta meidän tädin mielestä ei tarvitse tankata, kun bensaa on vielä jäljellä.

Sellainen mittarin viimeisellä viivalla ajelu aiheuttaa jo mielenterveysongelmia.

Mä kanssa kiiruusti kurvaan tankkaamaan jo kun ajokilsoja on vielä 200 km jäljellä. Ettei huuruilla ajella. Puolityhjä tankki on ahdistava. Ja öljytikku pitää olla aina yli max viivan öljyssä. :'D

Tulee usein kurkittua konepellin alle nesteytykset.

• Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

Itse taas tiedän, että autollani ajelee vielä yli sata kilometriä, kun bensamittarin valo alkaa palaa. Että jos se täti sen auton tuntee niin usko ihmeessä jännittämättä. ☺

• Suatana kirjoitti:

Mä kanssa kiiruusti kurvaan tankkaamaan jo kun ajokilsoja on vielä 200 km jäljellä. Ettei huuruilla ajella. Puolityhjä tankki on ahdistava. Ja öljytikku pitää olla aina yli max viivan öljyssä. :'D

Tulee usein kurkittua konepellin alle nesteytykset.

Ja polttimoita pitää olla hanskalokerossa joka lähtöön, että pääsen heti vaihtamaan jos joku pimenee. :)

Sulakkeita myös! Onpa yksi relekin. :D

• Anonyymi kirjoitti:

Itse taas tiedän, että autollani ajelee vielä yli sata kilometriä, kun bensamittarin valo alkaa palaa. Että jos se täti sen auton tuntee niin usko ihmeessä jännittämättä. ☺

Joo-o, mutta tädillä kävi kerran niin, että tyhjenevän bensatankin pohjalla oli vettä ja kaasutin meni tukkoon. Auto jäi sinne jonnekin.

Näin muistaisin.

• Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

Joo-o, mutta tädillä kävi kerran niin, että tyhjenevän bensatankin pohjalla oli vettä ja kaasutin meni tukkoon. Auto jäi sinne jonnekin.

Näin muistaisin.

No tietysti jos historia on tuollainen, niin sitten saattaa jännittää. Onhan silläkin tosiaan paljon merkitystä, että missä sitä autoa säilytetään ajojen välissä.

• Carl-Gustaf kirjoitti:

Näin muistaisin.

Kiva. :/

Joskus muistuttelin yhtä rxää, kun hän työpaikan vanhalla dieselillä ajeli, että muisra tankata se. Älä päästä tyhjäksi.

Ja eihän se uskonut, sitten ilmaili ilmoja polttoainejärjestelmästä. :)

Joskus kannattaa uskoa meitä viivan kanssa syntyneitäkin.

• Suatana kirjoitti:

Joskus muistuttelin yhtä rxää, kun hän työpaikan vanhalla dieselillä ajeli, että muisra tankata se. Älä päästä tyhjäksi.

Exää.. Korjaus nääs.

• Suatana kirjoitti:

"Joskus kannattaa uskoa meitä viivan kanssa syntyneitäkin."

Joo, munat on vaan tiellä, jos harrastaa moottoriurheilua.

Oma kokemukseni mopoista oli lyhyt.

Satapiikkisellä ajoin 300 metriä suoraan eteenpäin ja sitten sain sen pysäytettyä.
        Omistaja juoksi luo ja otti pyöränsä pois.

Mun mielestä mopot pärisee liikaa ja haisee pahalle. :P

• Carl-Gustaf kirjoitti:

"Joskus kannattaa uskoa meitä viivan kanssa syntyneitäkin."

Joo, munat on vaan tiellä, jos harrastaa moottoriurheilua.

Oma kokemukseni mopoista oli lyhyt.

Satapiikkisellä ajoin 300 metriä suoraan eteenpäin ja sitten sain sen pysäytettyä.
        Omistaja juoksi luo ja otti pyöränsä pois.

Mun mielestä mopot pärisee liikaa ja haisee pahalle. :P

:D:D :)

• Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

Mitä ääniä hän sitten huolestuu? Nastojen rapinaa? Tuolin narinaa? Resonoivia ääniä kojelaudassa? Ruostuneiden levyjen kahinaa? Irtotavaraa takakontissa? Mitä?

Meillä kun autot paljon seisovat, niin yleisimmät ovat juuri nämä jarrulevyjen rahinat, kun ruostettaan poistelevat. Lisäksi viimeinen kilometri kotiin on soratietä, joten pikkukiviä usein vanteissa ja jarruosissa. Talvipakkasilla on sitten nämä kylmien kojelautamuovien resonoinnit.

Kaikki nämä on sitten jo poistuneet hänen ajossaan, kun minä lähden hänen lämmintä ja vasta-ajettua autoa koettamaan, kun se taas on pitänyt jotain "ääntä".

Olen sille sanonut, että aja ja käytä jarrua, myös käsijarrua, äläkä sitä autoa seisota ja kuuntele, mutta tämmöstä se on huolestuja naisten kanssa, jotka ei mitään tekniikasta ymmärrä, eikä myöskään mikään mene kaaliin. Aina samat jankkaukset, ajatukset ja virheet.

Aiemmin sillä oli neliveto, niin tyhjällä renkaalla kuitenkin ajoi kaupunkiin ja kotiin, niin että melkein uusi rengas oli sitten entinen. Auto oli vähän puoltanut, muttei se nelivedon menoa paljon hidasta. Ja tämä vika kun ei pitänyt erityistä ääntä, niin autolla voi sitten ajaa !?!?!

Tämmöstä se on naisenlogiikan kanssa. Onneksi meillä on omat autot, ja hän ei minun autolla aja kuin poikkeustapauksissa minun luvalla ja minä kyydissä.

• Anonyymi

Ota nastqt kuitenkin qalle kun mustqa peilijäätä on tqarjolla.

• Anonyymi

Jos kolinoita autosta kuuluu se on sen merkki että kohta se hajoaa.

• Anonyymi

Kaadu ja Kompuroi, niin joku niin tyttö, itse joonh pikkuhipakassa, kompuroin, kuin kompressori rilaisissa hioistroni paikoissa vahingfoss.

• Anonyymi

Minun vaimo soitti kans että autosta kuuluu jotain ihme ääniä että uskaltaako sillä ajaa. Vanha auto niin voi kuulua kaikenlaista eikä sen niin välii jos se hajoo koska ostamme paremman kuitenkin. Kerran oon peruuttanut serkkuni autoa päin ja tuli lommoja ja takapuskuri halkes.

• Anonyymi

En ole idooti.... tötjotaqin että olisin, mutta hassuja juttuja.

Oletko Sinä Idoot?

• Anonyymi

Ota itse selvää. Valohoito on kallista.

• Anonyymi

Itse en osaa korjata autoo, minä vaan ajan sillä ja oletan että se toimii. Renkaat vaihdan itse mutta öljyä en vaihda vaan vien huoltoon.

• Itellä on ollut toi kasipätkä Volvo jo yli kolme vuotta ja voi jumankautammeinaan että kaiken laista kolinaa on kuulunut ala pallo nivelistä, raide tangon päistä, kallistuksen vakaajan väli tangoista sun muista. No yleensä olen ostanut Kiina laisia tarvike osia kun alustaa on tarvinnut laittaa mutta kaikki käynti häiriöt, vika valot sun muut on meinaan kalliita vikoja jos pitäisi uusia ohjaus bokseja, asento antureita sun muita tinken tankeleita ostaa. Ne onkin saatu yleensä kuntoon palstan kautta tutuksi tulleen sällin tykönä kun täältä Pääskyvuoresta lähtee suunnilleen Auraan päin ajamaan. Osaava kaveri kyllä ja Volvon osia varmaan kymmeniä banaani laatikollisia.

Seommeinaan ollut ennen Volvoa vallan Toyotia eikä muuten koskaan tarvinnut tehrä mitään kuhan kerran vuodessa vaihtoi moottoriin relvac öljyt ja jako pään remmin ajallaan. Viimeisimmässä Hiasessakin oli taulussa reilut 650tkm kun tummempi kaveri tuli Risman parkki paikalla tarjoamaan hyvää raha nippua Hiasesta minkä lattia oli jo aika rapsakassa kunnossa ja olisi pitänyt joka tapauksessa heppailla kemppi liimalla kuntoon ennen leimaa. Siellä se varmaan vieläkin Afriikassa rutkuttaa jonkun perheen tai virman joka päiväisenä käyttö autona, mikäs Hiasen tappaisi. Jeren E mallin Carinassa meni tänä vuonna puoli miljoonaa kilsaa rikki eikä meinaan kertaakaan ole se auto jättänyt aikoinaan mua tai Jereä tien poskeen. Ja ommeinaan alkuperäistä koko tekniikka, mitä nyt lämmitys laitteen puhaltimen moottorin etu vastus on jouduttu vaihtamaan ja toinen takavaloumpio pienen parkkipaikkakolhun seurauksena.

• Anonyymi

Auypdys kuuluu omituisia ääimiä.... kytkin rikki arvaan :D

• Anonyymi

Itsellä bensavalo palaa välillä kojelaudassa. Tiedän että bensaa on riittävästi. Autoni on volksvagen golf enkä nyt oikein osaa autoa itse korjata.

• Anonyymi

Jos toinen sanoo, että epämääräistä kolinaa ja sinä et kuullut mitään, sen jälkeen "huolto" voi laskuttaa mistä tahansa? - cu-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3020
    2. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      26
      2949
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2856
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      442
      2555
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      154
      1871
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1838
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      25
      1415
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1241
    9. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      30
      1156
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1149
    Aihe