Ostin tänään pikkujoulukuusen, siis myynnissä oli sellaisia 60- 100 cm pituisia pätkiä!

Anonyymi

Sanoin myyjälle ett haluan kunnon kuusen parvekkeelle, 130 -150 cm mittaisen vähintäänkin. Eihän hänellä sellaista ollut myydä, vasta jouluksi lupasi myyntiin tulevaksi. Sanoin ett unohda koko asia, mä ostan sitt muovikuusen sinne parvekkeelle, mukulien riemuksi. Meni varmaan vartti siinä jutellessa; kunnes kysyi ett paljonko mä maksan sellaisesta aidosta joulukuusesta... jos hän sellaisen mulle hankkii jostain. Mietin hiukan ja vastasin 50€ jos tuo sen kotiin kuljetettuna.

Kerroin osoitteen ja mies repes nauramaan, sanoit nyt osoitteen; jonka min tiiän! Sinä ett taatusti asu siellä, min tiiän sen sisarusten asuttaman asunnon, ett naruttanut minuu kaatamaan kuusta, marraskuussa! Nyt suutahdin minä; jos kerran tunnet kaverin, niin soitappa hänelle ja kysy; asuuko heillä nainen ja sylivauva... pari turistia eteläsuomesta! Äijä tempas taskustaan kännykän ja sai siihen soittoonsa vastauksen tuota pikaa. "Jaa-ha, jaa-ha... niin, ...ett pikkujoulu kuusen haluaa sinne toimitettuna... sopiiko se teille?

Puhelu loppui... ja äänikellossa oli muuttunut; "Huomenna ehkä saisin sen toimitettua, mutt en siihen hintaan mitä sinä tarjosit. Se tulisi noin puolet kalliinmaksi, pitää näet hakea tuolta 30km päästä, kaverin metsästä ja maksaa hänellekin"...
Sovittiin ett mä maksan vasta kun olen sen kuusen saanut, ja joulukuuseksi havainnut kelpaavan. Siis sellaisen tasalaatuisen oksien suhteen, ja pituudeltaan sovitun mittaisen.

Nyt sitten jäin odottamaan huomista, hankkikoot kuusen vaikka naapurin metsästä pöllimällä... mä kuitenkin olen maksanut sen siinä uskossa ett maksaa omistajalle, sen joulukuusen. Ostin kaupasta myös sellaisen monivärisen ledivalosetin jonka tulen ripustamaan kuuseen. Monta metriä punaisen&kullan kimaltelevaa köynnöstä ja tusinan erivärisiä muovisia kuusenpalloja. Eiköhän siitä ole parvekkeen ikkunan takanakin, iloista katseltavaa muksuille.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lasten ilo on koristella joulukuusi aattoaamupäivällä. Niin mä olen sen järjestänyt joka ikinen joulu 18 vuoden ajan. Poika luultavasti haluaisi yhä tehdä niin... mut saa nähdä?

      Mä en haluis kömpiä metsässä ettii sitä kuusta, saati siivota niitä neulasia ja kantaa sitä pihalle enää.

      Joulu on lasten juhla, ei teinien ja nuorten aikuisten. Nyt jatkossa keskitytään vaan toisiimme ja rauhottumuseen. Joukusta pitää löytää se pysähtynyt hilsinen kauneus. Se opetaan myös tuleville polville. 😊

      • Anonyymi

        Mukulille mä sen kuusen tilasinkin; 2,5... 3,5 ja n. 5 vuotiaat saavat katsoa sitä koko joulun odotuksen ajan, koristeltuna ja valaistuna iltaisin. Ei tipu kuusenpiikkejä lattialle, tarttuisivat pikkujalkojen villasukkiin ja levisivät koko asuntoon. Jos tuo kuusi kestäisi tuolla parvekkeella, niin voisihan se olla siellä vielä joulukuusenakin.

        Ei noin pienien lasten kanssa, kuusi olohuoneessa ole se paras ratkaisu. Sen verran monet vedet olen jouluisin lattialta luutunnut, kun sisarusten muksuista, joku on kuusen kaatanut lattialle.
        Meillä ainakin on kuusenjalassa aina ollut vettä, jota melkein päivittäin on siihen lisätty... pysyy neulaset paremmin kiinni oksistossa. (jos pysyy!)

        Mä en uskonnollinen missään nimessä, joulu on siis mulle "ihan pakanallinen" lastenjuhla, josta heidän on saatava imeä yhteisöllisyyttä ja toisistaan leikkien nauttimista. Pelaillen seurapelejä, kun ovat tarpeeksi vanhoja pelaamaan.. kimpleä, afrikantähteä, labyranttia, mustaapekkaa ym. Isommat muksut pelaa jo 500 ja mustaa maijaa, jne. Sellainen siis meidän perinteinen joulu on ollut... sekä herkuttelua ruualla, kuka nyt mistäkin tykkää!

        Tästä joulusta en vielä tiedä... kattos kun mulla on ihan hirveä ikävä sitä "koottua perhettäni", mä olen myös huolissani heistä, vaikka yritin järjestää kaiken, jotta varmasti pärjäisivät niin. Aina päivittäin mä huomaan ajattelevani heitä... piru vie.
        Töissä menee kaikki melkein jo omalla painollaan, Kakkosen mukaan, kun soitin sinnekin. Josko mun on jostain syystä palattava."Ei tarvitse, pidä vaan lomaa ja nauti elostasi siellä".
        Soitellaan tai oikeastaan; "lähetän sulle ensin textarin, jos on jotain hämminkiä."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mukulille mä sen kuusen tilasinkin; 2,5... 3,5 ja n. 5 vuotiaat saavat katsoa sitä koko joulun odotuksen ajan, koristeltuna ja valaistuna iltaisin. Ei tipu kuusenpiikkejä lattialle, tarttuisivat pikkujalkojen villasukkiin ja levisivät koko asuntoon. Jos tuo kuusi kestäisi tuolla parvekkeella, niin voisihan se olla siellä vielä joulukuusenakin.

        Ei noin pienien lasten kanssa, kuusi olohuoneessa ole se paras ratkaisu. Sen verran monet vedet olen jouluisin lattialta luutunnut, kun sisarusten muksuista, joku on kuusen kaatanut lattialle.
        Meillä ainakin on kuusenjalassa aina ollut vettä, jota melkein päivittäin on siihen lisätty... pysyy neulaset paremmin kiinni oksistossa. (jos pysyy!)

        Mä en uskonnollinen missään nimessä, joulu on siis mulle "ihan pakanallinen" lastenjuhla, josta heidän on saatava imeä yhteisöllisyyttä ja toisistaan leikkien nauttimista. Pelaillen seurapelejä, kun ovat tarpeeksi vanhoja pelaamaan.. kimpleä, afrikantähteä, labyranttia, mustaapekkaa ym. Isommat muksut pelaa jo 500 ja mustaa maijaa, jne. Sellainen siis meidän perinteinen joulu on ollut... sekä herkuttelua ruualla, kuka nyt mistäkin tykkää!

        Tästä joulusta en vielä tiedä... kattos kun mulla on ihan hirveä ikävä sitä "koottua perhettäni", mä olen myös huolissani heistä, vaikka yritin järjestää kaiken, jotta varmasti pärjäisivät niin. Aina päivittäin mä huomaan ajattelevani heitä... piru vie.
        Töissä menee kaikki melkein jo omalla painollaan, Kakkosen mukaan, kun soitin sinnekin. Josko mun on jostain syystä palattava."Ei tarvitse, pidä vaan lomaa ja nauti elostasi siellä".
        Soitellaan tai oikeastaan; "lähetän sulle ensin textarin, jos on jotain hämminkiä."

        No oikeasti jotain kannattaa itsekin sietää, että pienet kädet pääsee koskettamaan jolukuusta. 😀
        Äitiskään ei ole taatusti säästellyt itseään, vaan on tuonut sulle ja rasavilleille veljilles sen kuusen ihan sisään.

        Joskus sinäkin osaat katsoa vierestä Mimmin riemua, kun se hieroo sun tekemää mustikkapiirakkaa pitkin naamaa ja viskoo sitä sinnetänne. 😄

        Isäs ehkä on koettanut pitää järjestystä, mutta äitis on antanut elää... eikö niin? Ja etkö hiljattain kapinoinut isäsi järjestelyä vastaan? 😬


      • interlocutrice kirjoitti:

        No oikeasti jotain kannattaa itsekin sietää, että pienet kädet pääsee koskettamaan jolukuusta. 😀
        Äitiskään ei ole taatusti säästellyt itseään, vaan on tuonut sulle ja rasavilleille veljilles sen kuusen ihan sisään.

        Joskus sinäkin osaat katsoa vierestä Mimmin riemua, kun se hieroo sun tekemää mustikkapiirakkaa pitkin naamaa ja viskoo sitä sinnetänne. 😄

        Isäs ehkä on koettanut pitää järjestystä, mutta äitis on antanut elää... eikö niin? Ja etkö hiljattain kapinoinut isäsi järjestelyä vastaan? 😬

        Mä voidin sulle käydä kunnon kuusen sisälle ilmasiks. Kunhan jollain sais sen vaan sinne. 🤔

        Se pitää kaataa täyden kuun aikaan, ettei neulaset putoa. Vanhan kansan niksi joka muuten toimii. 😊👌


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No oikeasti jotain kannattaa itsekin sietää, että pienet kädet pääsee koskettamaan jolukuusta. 😀
        Äitiskään ei ole taatusti säästellyt itseään, vaan on tuonut sulle ja rasavilleille veljilles sen kuusen ihan sisään.

        Joskus sinäkin osaat katsoa vierestä Mimmin riemua, kun se hieroo sun tekemää mustikkapiirakkaa pitkin naamaa ja viskoo sitä sinnetänne. 😄

        Isäs ehkä on koettanut pitää järjestystä, mutta äitis on antanut elää... eikö niin? Ja etkö hiljattain kapinoinut isäsi järjestelyä vastaan? 😬

        Asia on kyllä niin ett tuo 2,5 vuotias on allerginen vähän kaikille, kuten esim. kuuselle. Homma oli selvinnyt viime joulun aikaan. Mä nyt ajattelin asian niin ett, jos se kuusi onkin parvekkeella, moninkertaisen ikkunan takana siitä on iloa koko perhelle... eikä taatusti aiheuta allergisia reaktioita sille pieninmäisellekään ihmiselle.
        Jouluna heillä on ilmeisesti valmiiksi koristeltu muovinen joulukuusi, lipaston päällä.
        Ja mulla oli lupa tuoda oikea kuusi parvekkeelle, mutt ei olohuoneeseen niin asiasta oli sovittu jo etukäteen.

        Ja mitä Mimmiin tulee, asia selvinee varmaan vuoden kuluttua jouluna, sotkee sitt miten paljon tahansa; uskoisin jaksavani siivota yhden muksun aiheuttamat tuhot, vielä hymyssäsuin! Olen piikonut tavallisesti sisarussarjamme muiden lapset, jouluisin... Silloin muut aikuiset ovat saaneet keskittäytyä täysin ruokailuun ja seurusteluun keskenään.

        Se nyt on oikeesti ollut traditio, mikä tulee jatkossa muuttumaan, ens vuonna.
        Mä olen tasavertainen, koska mullakin on lapsi huolettavanani, jokainen huolehtikoon periaatteessa siis omista muksuistaan.
        Enkä mä ole katkera, mutt joskus on kyllä ns. "ottanut pattiin", kun keittiössä olen muksuja auttanut ruokailussa, olohuoneesta on kuulunut; toisitkos lisää kotikaljaa, viiniä tai maitoa! (siis, tarjoilija juotavaa tänne)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asia on kyllä niin ett tuo 2,5 vuotias on allerginen vähän kaikille, kuten esim. kuuselle. Homma oli selvinnyt viime joulun aikaan. Mä nyt ajattelin asian niin ett, jos se kuusi onkin parvekkeella, moninkertaisen ikkunan takana siitä on iloa koko perhelle... eikä taatusti aiheuta allergisia reaktioita sille pieninmäisellekään ihmiselle.
        Jouluna heillä on ilmeisesti valmiiksi koristeltu muovinen joulukuusi, lipaston päällä.
        Ja mulla oli lupa tuoda oikea kuusi parvekkeelle, mutt ei olohuoneeseen niin asiasta oli sovittu jo etukäteen.

        Ja mitä Mimmiin tulee, asia selvinee varmaan vuoden kuluttua jouluna, sotkee sitt miten paljon tahansa; uskoisin jaksavani siivota yhden muksun aiheuttamat tuhot, vielä hymyssäsuin! Olen piikonut tavallisesti sisarussarjamme muiden lapset, jouluisin... Silloin muut aikuiset ovat saaneet keskittäytyä täysin ruokailuun ja seurusteluun keskenään.

        Se nyt on oikeesti ollut traditio, mikä tulee jatkossa muuttumaan, ens vuonna.
        Mä olen tasavertainen, koska mullakin on lapsi huolettavanani, jokainen huolehtikoon periaatteessa siis omista muksuistaan.
        Enkä mä ole katkera, mutt joskus on kyllä ns. "ottanut pattiin", kun keittiössä olen muksuja auttanut ruokailussa, olohuoneesta on kuulunut; toisitkos lisää kotikaljaa, viiniä tai maitoa! (siis, tarjoilija juotavaa tänne)

        No sä olet suostunut tuohon rooliin ja siihen on tullut ”koodit” sun vanhemmiltas.

        Mun sisko on lapseton ja ikänsä vuoksi tulee olemaan. Mä kumarran hänen päätkselle.

        Hän on minun lapsille ”puuttuva äiti” kun sanalla sanoen exästä ei ole siihen. Äiti ei voi olla kaveri. Se on välilllä mulkku. Rakkaudesta.

        Niin sinukin äiti. Se on oikea tinantti, mitä oon lukenut sun jutuista...Nyt on muitten hoteissa, mutta se vahvuus ei ole kadonnut. Nöyryy pysyy. Mutta huomaatko, ettei sitä naista ikinä kukaan nöyryyttämään kykene. En uskokaan... sama on sinussa...😊


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No sä olet suostunut tuohon rooliin ja siihen on tullut ”koodit” sun vanhemmiltas.

        Mun sisko on lapseton ja ikänsä vuoksi tulee olemaan. Mä kumarran hänen päätkselle.

        Hän on minun lapsille ”puuttuva äiti” kun sanalla sanoen exästä ei ole siihen. Äiti ei voi olla kaveri. Se on välilllä mulkku. Rakkaudesta.

        Niin sinukin äiti. Se on oikea tinantti, mitä oon lukenut sun jutuista...Nyt on muitten hoteissa, mutta se vahvuus ei ole kadonnut. Nöyryy pysyy. Mutta huomaatko, ettei sitä naista ikinä kukaan nöyryyttämään kykene. En uskokaan... sama on sinussa...😊

        Tiedoksesi vaan, mä en ole yhtä vahva luonne mitä mun äitini on. Hän karistaa niskastaan nöyryytykset, kuin hanhi vedet päältään.

        Mua esim. uskottomuus nöyryyttää... Mä en ole ollut tarpeeksi hyvä; pitääkseni parisuhteen koossa. Niin se vaan menee, en mä jaksa edes yrittää enää parsia menetystä, eheäksi.
        Pettyäkseni jälleen, siinä ei ole silloin enää mitään järkeä; kokea sama tuska uudelleen!

        Se on kerrasta poikki, minä nuolen omat haavani ja itken itkuni, yksin.
        Siinä on yksinkertaisesti; minun vahvuuteni. Taakseni en katsele.😬


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksesi vaan, mä en ole yhtä vahva luonne mitä mun äitini on. Hän karistaa niskastaan nöyryytykset, kuin hanhi vedet päältään.

        Mua esim. uskottomuus nöyryyttää... Mä en ole ollut tarpeeksi hyvä; pitääkseni parisuhteen koossa. Niin se vaan menee, en mä jaksa edes yrittää enää parsia menetystä, eheäksi.
        Pettyäkseni jälleen, siinä ei ole silloin enää mitään järkeä; kokea sama tuska uudelleen!

        Se on kerrasta poikki, minä nuolen omat haavani ja itken itkuni, yksin.
        Siinä on yksinkertaisesti; minun vahvuuteni. Taakseni en katsele.😬

        Sun ei tarvitse, äitisi piti niellä se p.ska.

        Ajat ovat ohan erilaiset..
        Et sä ole niin erilainenkuin se hauras tervaskanto. Pihu sille näistä jutuista ja väitän, että kuuletliki samaa kuin minulta. 😊

        Uskon siihen vanhan naiseen kuin pukki suuriin sarviinsa. Siinä on sinule oikesti se joka osaa neuvoa. Se ei voi vaan sanoa kaikkea yksityiskohtaisesti....Me kaikkisivusta sanotaan kaikki omiin kokemuksiin perustuen... minäkin olen elänyt ihan eri elämän kuin sä...mitä mä olen suaneuvomaan? En mikään oikeasti... sinä arvioit, päätät... 🙄


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Sun ei tarvitse, äitisi piti niellä se p.ska.

        Ajat ovat ohan erilaiset..
        Et sä ole niin erilainenkuin se hauras tervaskanto. Pihu sille näistä jutuista ja väitän, että kuuletliki samaa kuin minulta. 😊

        Uskon siihen vanhan naiseen kuin pukki suuriin sarviinsa. Siinä on sinule oikesti se joka osaa neuvoa. Se ei voi vaan sanoa kaikkea yksityiskohtaisesti....Me kaikkisivusta sanotaan kaikki omiin kokemuksiin perustuen... minäkin olen elänyt ihan eri elämän kuin sä...mitä mä olen suaneuvomaan? En mikään oikeasti... sinä arvioit, päätät... 🙄

        Sain tänään ennen klo 11.00 sen tilaamani kuusen, todella valioyksilön. Olihan se kallis, mutt kaunein kuusi mitä olen nähnyt. Tuli vaan mieleen; ett kenenkä pihalta se on sahattu poikki. Tuolla kuusella on ollut riittävästi tilaa, valoa ja vettä kasvaa noin tasaisen kauniiksi.
        Nyt se on koristeltuna parvekkeella ja valaistu erivärisillä miniledvaloilla ja muulla jouluisella krääsällä.
        Sohva nostettiin ikkunan eteen, niin ett muksut voivat nousta sohvalle ihailemaan joulukuusta. Eivät ylety koskemaan ikkunaan, pelättiin hetki ett nuorimmainen lyö kätensä ikkunasta läpi, oli niin riemuissaan näkemästään.

        Soitin muuten aamulla Emolle, ei ehditty montaa sanaa vaihtaa... kun Faija nappasi Emon kännykän itselleen. Oli arvannut kuka soittaa. Tavallinen kähinähän siitä seurasi.
        Faija karjui mulle; "ett tulet heti kotiisi, minä pakkaan tavarani ja muutan mökille asumaan. Tämä on sinun ja Mimmin koti, ei teidän tarvitse kotoanne lähteä, jos minä olen tyrinyt asiani, sun kanssasi!

        En mä jäänyt enempää kuuntelemaan, kun karjaisin; "kitas kiinni! Olet oikeassa ett olen sulle vihainen, sitä en kiellä! Mutt mä lähden lomalle silloin, kun itse haluan. Enkä jumaliste kysy siihen lupaa sulta. Me ehditään selvittää asiamme myöhemminkin, nyt on ainoastaan hyväksi, ett kumpikin rauhoitutaan... ja mietitään mitä sanotaan tai jätetään sanomatta. Ihan tiedoksesi, seuraavat tasavuodet mulla on jo nelikymppiset, joten enköhän mä ole jo aikuinen nainen, sullekin. Mä päätän omista asioistani itse, ymmärsitkö? Ja nyt anna se känny takaisin Emolle, mä haluan puhua hänen kanssaan... meidän puheet jää nyt tähän.

        Eihän se käpy siihen luovuttanut, joten mä suljin kännyn kokonaan.
        Taidan soittaa Juntuskalle tänään illalla, kun hän on kotonaan ja kysyä miten siellä oikein elämä sujuu. Kyllähän sen arvasi ett kaks kuumakallea, ei pysty asiallisesti vielä keskustelemaan... keskenämme. Joten antaa ajan kulua. Kyllä mä uskon ett Emo saa ukon ruotuun; käsittämään ettei Faija ole enää vastuussa, kuin korkeintaan itsestään.

        Hirvenlihasta palapaistia ruskealla kastikkeella (mä suurustin lihaliemen) koska meillä oli kattilallinen pottumuusia. Samaa ruokaa saadaan syödä vielä illalliseksikin, jos joku oikein ruokaa halua syödä. Muuten on tarjolla omenaista uunipannaria, eli palasokerin kokoisia omenan palasia pannaritaikinan mukana, paistettu uunissa pannariksi. Hienoa sokeria ripaus pannarin palaselle, siis muksuille, jos muuten ei maistu tarpeeksi makealle. Kolmesta isosta happamasta omenasta oli tehtävä, muuta ei nyt ollut lisukkeeksi.
        tr.. likka


    • Anonyymi

      Minä hain wc pöntöstä mr Hankeyn ihan ilmaiseksi. Nyt pidän sitä vieressäni ihan koko ajan ja suutelemme usein.

    • Anonyymi

      Joskus työnjohtaja toi työpaikalle joulukuusen myös sellaisen muovisen pienen.

      Halloween-kurpitsaa ei tuonut irvistävää sellaista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe