Vähemmän kahvia,vähemmän kaloreita ,ja 2600 kalorilla EI liho

Anonyymi

Nyt kannattaa vähentää kahvin juontia kahdestakin syystä.Kahvi on kallistunut ja kun juo vähemmän kahvia kahvikakkua,pullaa ja keksejä menee puolet vähemmän ja näin kalorimäärä puolittuu.Samalla säästyy paljon rahaa.

En ole lihonut kaloreilla 2600 vaikka en ole harrastanut kuukauteen yhtään liikuntaa.Syy siihen on se ettei siihen ole ollut yhtään aikaa koska kaikki aika on mennyt veljen asunnon siivoamiseen.

Nyt uusi ohjelma 1700 kaloria OIKEAA liikuntaa 2-3 tuntia päivässä
Tässä uudessa ohjelmassa hiilihydraatit 300g rasva 40g proteeni 50g kalorit 1700

203

1895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "en ole harrastanut kuukauteen yhtään liikuntaa.Syy siihen on se ettei siihen ole ollut yhtään aikaa koska kaikki aika on mennyt veljen asunnon siivoamiseen. "

      Tämä oli ihan huippua! Lisää tuollaista pelleilyä kaivataan joka foorumille.

      Oliko imurin pussi tukossa vaiko siivousharjasta harjakset poikki? 😵

      • Anonyymi

        Katsoppas himohamstraajien asuntoa.Ei niitä siivota parissa kolmessa päivässä.Monella ei ole ketään vapaehtoista joka voisi siivota.Nämä ei itse kykene ollenkaan siivoamaan,järjestely ja siivoustaito saattaa olla 3-4 vuotiaan tasolla.

        Lihavat on juuri niitä kovimpia pullan ja kakun syöjiä.

        Tämän näköinen on himohamstraajan keittiö ja kaikki muutkin huoneet on yhtä täynnä.
        https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/2012080715927671


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoppas himohamstraajien asuntoa.Ei niitä siivota parissa kolmessa päivässä.Monella ei ole ketään vapaehtoista joka voisi siivota.Nämä ei itse kykene ollenkaan siivoamaan,järjestely ja siivoustaito saattaa olla 3-4 vuotiaan tasolla.

        Lihavat on juuri niitä kovimpia pullan ja kakun syöjiä.

        Tämän näköinen on himohamstraajan keittiö ja kaikki muutkin huoneet on yhtä täynnä.
        https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/2012080715927671

        Onko tuo kuva veljesi asunnosta??


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Miksi luet kakut ja pullat "kahvin juomiseen" Kun ne on energiapitoista roskahiilaria. Mut joo olethan sinä aika vitsi.

      Kahvin juonti kannattaa, se hoitaa maksaa ja estää diabetesta.

      • Anonyymi

        Voi kahvia juoda enemmänkin,jos se maistuu ilman pullaa.Minulle se ei maistu ollenkaan sellaisenaan eikä edes maito tai oatlykahvijuoman kanssa,joten ainoa konsti on vain juoda vähemmän kahvia.
        Ennen meni täyekakkua yhdetä kahvilta 50g ja fasupaloja 3 ja nyt kakkua vain 25g ja 1 fasupala
        joten päivän aikana niistäkin tulee 200-300 kaloria vähemmän kuin ennen.

        Lisäksi pienensin vähän muitakin annoskoja.Nyt kaloreita tulee 1000 kaloria päivässä vähemmän kuin ennen,ja olen mielestäni syönyt melkein samalla tavalla kuin ennen.
        Illalla syön nytkin kaikista suurimmat ateriat ennen nukkumaan menoa 2 kertaa illan aikana.

        Ei kannata pitää vitsinä.Olen kyllä kokeillut ne kana riisi yms kuuritkin, ne on aivan paskoja.Minulla ruoka maistuu laihdutusaikanakin 100 kertaa paremmalta.Esim karkkia ja suklaata syön joka päivä ja laihdun erittäin hyvin.Noin 3-4 kiloa kuukaudessa OIKEAA läskiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kahvia juoda enemmänkin,jos se maistuu ilman pullaa.Minulle se ei maistu ollenkaan sellaisenaan eikä edes maito tai oatlykahvijuoman kanssa,joten ainoa konsti on vain juoda vähemmän kahvia.
        Ennen meni täyekakkua yhdetä kahvilta 50g ja fasupaloja 3 ja nyt kakkua vain 25g ja 1 fasupala
        joten päivän aikana niistäkin tulee 200-300 kaloria vähemmän kuin ennen.

        Lisäksi pienensin vähän muitakin annoskoja.Nyt kaloreita tulee 1000 kaloria päivässä vähemmän kuin ennen,ja olen mielestäni syönyt melkein samalla tavalla kuin ennen.
        Illalla syön nytkin kaikista suurimmat ateriat ennen nukkumaan menoa 2 kertaa illan aikana.

        Ei kannata pitää vitsinä.Olen kyllä kokeillut ne kana riisi yms kuuritkin, ne on aivan paskoja.Minulla ruoka maistuu laihdutusaikanakin 100 kertaa paremmalta.Esim karkkia ja suklaata syön joka päivä ja laihdun erittäin hyvin.Noin 3-4 kiloa kuukaudessa OIKEAA läskiä.

        Jos muistan oikein, olit alipainoinen jo viime keväänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kahvia juoda enemmänkin,jos se maistuu ilman pullaa.Minulle se ei maistu ollenkaan sellaisenaan eikä edes maito tai oatlykahvijuoman kanssa,joten ainoa konsti on vain juoda vähemmän kahvia.
        Ennen meni täyekakkua yhdetä kahvilta 50g ja fasupaloja 3 ja nyt kakkua vain 25g ja 1 fasupala
        joten päivän aikana niistäkin tulee 200-300 kaloria vähemmän kuin ennen.

        Lisäksi pienensin vähän muitakin annoskoja.Nyt kaloreita tulee 1000 kaloria päivässä vähemmän kuin ennen,ja olen mielestäni syönyt melkein samalla tavalla kuin ennen.
        Illalla syön nytkin kaikista suurimmat ateriat ennen nukkumaan menoa 2 kertaa illan aikana.

        Ei kannata pitää vitsinä.Olen kyllä kokeillut ne kana riisi yms kuuritkin, ne on aivan paskoja.Minulla ruoka maistuu laihdutusaikanakin 100 kertaa paremmalta.Esim karkkia ja suklaata syön joka päivä ja laihdun erittäin hyvin.Noin 3-4 kiloa kuukaudessa OIKEAA läskiä.

        Vaihtoehdot tämän kirjoittajan kohdalla:

        a) vedättää jengiä ja saa siitä nautintoa
        b) ei oikeasti ymmärrä mistään mitään
        c) on ylläpidon syötti jolla ylläpidetään keskustelua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kahvia juoda enemmänkin,jos se maistuu ilman pullaa.Minulle se ei maistu ollenkaan sellaisenaan eikä edes maito tai oatlykahvijuoman kanssa,joten ainoa konsti on vain juoda vähemmän kahvia.
        Ennen meni täyekakkua yhdetä kahvilta 50g ja fasupaloja 3 ja nyt kakkua vain 25g ja 1 fasupala
        joten päivän aikana niistäkin tulee 200-300 kaloria vähemmän kuin ennen.

        Lisäksi pienensin vähän muitakin annoskoja.Nyt kaloreita tulee 1000 kaloria päivässä vähemmän kuin ennen,ja olen mielestäni syönyt melkein samalla tavalla kuin ennen.
        Illalla syön nytkin kaikista suurimmat ateriat ennen nukkumaan menoa 2 kertaa illan aikana.

        Ei kannata pitää vitsinä.Olen kyllä kokeillut ne kana riisi yms kuuritkin, ne on aivan paskoja.Minulla ruoka maistuu laihdutusaikanakin 100 kertaa paremmalta.Esim karkkia ja suklaata syön joka päivä ja laihdun erittäin hyvin.Noin 3-4 kiloa kuukaudessa OIKEAA läskiä.

        Sitten kun on laihtunut kakkua saa syödä puolet isomman palan,mutta laihdutusaikana ne saa olla puolet pienempiä.Välillä juon kahvit korvapuustienkin kanssa.Ne on erittäin lihottavia jos niitä syö liikaa.Siinäkin pienempi kahvimäärä puolittaa kalorimäärän.
        Voi olla että alan tekemään myöhemmin kakut itsekkin,mutta vielä toistaiseksi syön vain ostettuja kakkuja.

        Olen juonut nyt muutaman päivän puolet vähemmän kahvia,eikä ole mitään valittamista.Määrä ei ratkaise vaan laatu.Isompia kahvimääriä en yhtään edes kaipaa.

        Kahvi on sellaisenaan erittäin pahan makuista.Se maistuu ainoastaan pullan tai kakun kera.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtoehdot tämän kirjoittajan kohdalla:

        a) vedättää jengiä ja saa siitä nautintoa
        b) ei oikeasti ymmärrä mistään mitään
        c) on ylläpidon syötti jolla ylläpidetään keskustelua

        Kyllä minä niistä kaakau, pihtimitta, maradou ja petonimyllyjumpista luettuani päättelin että ei ymmärrä mistään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun on laihtunut kakkua saa syödä puolet isomman palan,mutta laihdutusaikana ne saa olla puolet pienempiä.Välillä juon kahvit korvapuustienkin kanssa.Ne on erittäin lihottavia jos niitä syö liikaa.Siinäkin pienempi kahvimäärä puolittaa kalorimäärän.
        Voi olla että alan tekemään myöhemmin kakut itsekkin,mutta vielä toistaiseksi syön vain ostettuja kakkuja.

        Olen juonut nyt muutaman päivän puolet vähemmän kahvia,eikä ole mitään valittamista.Määrä ei ratkaise vaan laatu.Isompia kahvimääriä en yhtään edes kaipaa.

        Kahvi on sellaisenaan erittäin pahan makuista.Se maistuu ainoastaan pullan tai kakun kera.

        "Kahvi on sellaisenaan erittäin pahan makuista.Se maistuu ainoastaan pullan tai kakun kera"

        Kahvista saa kyllä pahaa jos ei osaa valmistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä niistä kaakau, pihtimitta, maradou ja petonimyllyjumpista luettuani päättelin että ei ymmärrä mistään mitään.

        Älä koskaan pilkkaa ihmisen kirjoitusvirheitä, jos ne johtuvat kouluttamattomuudesta.

        Ei kai kukaan ole sinuakaan haukkunut massiivipakaratytöksi?


    • Anonyymi

      "Tässä uudessa ohjelmassa hiilihydraatit 300g rasva 40g proteeni 50g kalorit 1700"

      Itselleni toimii hiilarit 200, rasva 60 ja proteiini 80 erittäin hyvin. Jos söisin tuolla jakaumalla mikä tuossa mainitaan, voisin huonosti, lähinnä proteiinin vähyyden vuoksi.

      Olemme toki yksilöitä ja se mikä toimii minulle, ei toimi välttämättä kaikille.

      • Anonyymi

        No sinun kaavasi vaikuttaa järkevämmältä. Proteiinia olisi hyvä saada ainakin 1,1 g per ihannepainokilo ja rasvaa n. 70 g päivässä (kaloritasolla 2000 kcal).


    • Anonyymi

      Höpöjä haastat! Vaimollani on oltava kahvipulla. Minulle ei ole koskaan sokerittoman, vahvan kahvini kanssa mitään märsyttävää. Ei ole koskaan ollut.
      Ainoana, toisen muotoisena poikkeuksena ovat loma-asuntomme ammukahvit.
      Klo 9:n tienoissa menen takakuppilaan ja juon vahvan maitokahvin kyytipoikana on silmämäärin aromilasin leveän kohdan yläpuolelle kaadettu, halpa Veterano brandy. Sehän ei ole kahvileipää.

      Mitä on OIKEA liikuntasi? Minkä typpistä? Millä syketasolla suhteessa todelliseen maksimisykkeeseesi?

      • Anonyymi

        Jos syke on alle 220, liikunta ei voi olla tehokasta.


    • Anonyymi

      Tämä väite pitää täysin paikkansa.Vähemmän kahvia vähemmän pullaa ja kakkua,vähemmän kaloreita.

      Nyt tulee aamukahvilla ja iltakahvilla kaloreita vain yht 140 Ja ennen ne oli 400.
      Välillä tuli syötyä iltakahvilla 2 korvapuustia ja siitäkin tuli jo 600 kaloria.

      Aloitan nyt kovan reenin kun on taas aikaa.Kohta tulee lumetkin,niin pääsee hiihtämään.

      • Anonyymi

        Mikä on sykkeesi jos juot kahvia paljon korvapuustin kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sykkeesi jos juot kahvia paljon korvapuustin kanssa?

        Ei niitä kannata syödä 2 den tunnin pyöräily kuluttaa vain ne 2 den korvapuustin kalorit eli 600 kal.Ehkä kerran kuukaudessa kestää syödä silloin kun on jo laihtunut.
        Pitsatkin olen puolittanut jo monen kuukauden ajan,enkä syö niitä kuin joka toinen viikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä kannata syödä 2 den tunnin pyöräily kuluttaa vain ne 2 den korvapuustin kalorit eli 600 kal.Ehkä kerran kuukaudessa kestää syödä silloin kun on jo laihtunut.
        Pitsatkin olen puolittanut jo monen kuukauden ajan,enkä syö niitä kuin joka toinen viikko.

        Minä pidän suklaasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä kannata syödä 2 den tunnin pyöräily kuluttaa vain ne 2 den korvapuustin kalorit eli 600 kal.Ehkä kerran kuukaudessa kestää syödä silloin kun on jo laihtunut.
        Pitsatkin olen puolittanut jo monen kuukauden ajan,enkä syö niitä kuin joka toinen viikko.

        Pyöräily 20-21 kilometriä tunnissa kuluttaakin oikeaasti noin 400 kaloria eikä 300 niinkuin luulin.Olen tätä kalorinkulutusta tutkinut jo pitemmän aikaa.

        Tässä todiste kalorinkulutuksesta
        Toukokuussa söin keskimäärin 3200 kaloria päivässä.Paino ja muut mitat pysyivät samassa.
        Peruskalorinkulutukseni on 1800 kal pienet kävelyt 200.Yht 2000 kal
        3:men tunnin pyöräily 1200 kaloria,eli 3x 400 kal =1200 kal
        Kulutus 2000 kal 1200 kal =yht 3200 kal

        Siivous 8 tuntia päivässä kulutti vain 600 kaloria.Siivouksen aikana en kuitenkaan lihonut koska söin tarkasti kulutuksen mukaan 2600 kaloria
        Peruskulutus 2000 ka 600 kal =2600 kaloria
        (siivous n 80 kal tunti ja pyöräily 400 kal ELI ero on huomattavan suuri)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräily 20-21 kilometriä tunnissa kuluttaakin oikeaasti noin 400 kaloria eikä 300 niinkuin luulin.Olen tätä kalorinkulutusta tutkinut jo pitemmän aikaa.

        Tässä todiste kalorinkulutuksesta
        Toukokuussa söin keskimäärin 3200 kaloria päivässä.Paino ja muut mitat pysyivät samassa.
        Peruskalorinkulutukseni on 1800 kal pienet kävelyt 200.Yht 2000 kal
        3:men tunnin pyöräily 1200 kaloria,eli 3x 400 kal =1200 kal
        Kulutus 2000 kal 1200 kal =yht 3200 kal

        Siivous 8 tuntia päivässä kulutti vain 600 kaloria.Siivouksen aikana en kuitenkaan lihonut koska söin tarkasti kulutuksen mukaan 2600 kaloria
        Peruskulutus 2000 ka 600 kal =2600 kaloria
        (siivous n 80 kal tunti ja pyöräily 400 kal ELI ero on huomattavan suuri)

        Voi vaan kuvitella miltä näyttää kun asialla on veljekset joista toinen on pakonomainen sotkija, roskien keräilijä ja housuunpaskoja ja toinen pakonomainen siivooja ja vielä neuroottinen alipainoinen kalorinlaskija-pihtimittaaja ja syömishäirikkö joka yrittää hallita kehonsa rajojen lisäksi myös toisen kaaosta. Sisäistä kaaosta koitetaan pitää aisoissa sotkemalla ja laihduttamalla eikä kummassakaan ole järkeä. Normaalille elämälle ei jää aikaa koska ei uskalleta pysähtyä ja miettiä miksi teen näin outoja juttuja ja miettiä mitä tapahtuu jos jääkin ajatuksille tilaa, pelottavaa varmaan mitä mieleen pulpahtaa? Sinulla ainakin tulee naisen haaroväli ekana ja toistuvasti mieleen kun joku esittää sinua ? Se on aika mielenkiintoista, kun tämä ei ole seksipalsta.

        Herää kysymys millainen lapsuutenne oli ja ettekö ole kumpikaan saaneet oikeaa apua ongelmiinne. Oletteko hakeneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi vaan kuvitella miltä näyttää kun asialla on veljekset joista toinen on pakonomainen sotkija, roskien keräilijä ja housuunpaskoja ja toinen pakonomainen siivooja ja vielä neuroottinen alipainoinen kalorinlaskija-pihtimittaaja ja syömishäirikkö joka yrittää hallita kehonsa rajojen lisäksi myös toisen kaaosta. Sisäistä kaaosta koitetaan pitää aisoissa sotkemalla ja laihduttamalla eikä kummassakaan ole järkeä. Normaalille elämälle ei jää aikaa koska ei uskalleta pysähtyä ja miettiä miksi teen näin outoja juttuja ja miettiä mitä tapahtuu jos jääkin ajatuksille tilaa, pelottavaa varmaan mitä mieleen pulpahtaa? Sinulla ainakin tulee naisen haaroväli ekana ja toistuvasti mieleen kun joku esittää sinua ? Se on aika mielenkiintoista, kun tämä ei ole seksipalsta.

        Herää kysymys millainen lapsuutenne oli ja ettekö ole kumpikaan saaneet oikeaa apua ongelmiinne. Oletteko hakeneet?

        Sinä et ole kovin tarkasti nyt lukenut mitä olen kirjoitellut.Olen nuoresta asti tottunut syömään pullaakin kokonaisen pellillisen silloin kun en laskenut kaloreita,sitten vähentänyt niitä syömällä VAIN 2 pullaa yhdeltä kahvilta joka on sekin se määrä jolla lihoo 3 kiloa kuukaudessa.

        Vuodessa lihoo 40 kiloa jos syö väärin.3:messa päivässä lihoo oikeaa läskiä 1 kg jos syö kaikkia herkkuja mahan täydeltä noin 5000 kaloria päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole kovin tarkasti nyt lukenut mitä olen kirjoitellut.Olen nuoresta asti tottunut syömään pullaakin kokonaisen pellillisen silloin kun en laskenut kaloreita,sitten vähentänyt niitä syömällä VAIN 2 pullaa yhdeltä kahvilta joka on sekin se määrä jolla lihoo 3 kiloa kuukaudessa.

        Vuodessa lihoo 40 kiloa jos syö väärin.3:messa päivässä lihoo oikeaa läskiä 1 kg jos syö kaikkia herkkuja mahan täydeltä noin 5000 kaloria päivässä.

        "Sinä et ole kovin tarkasti nyt lukenut mitä olen kirjoitellut.Olen nuoresta asti tottunut syömään pullaakin kokonaisen pellillisen"

        Kysymys onkin siitä että miksi olet tehnyt niin ja miksi olet niin riippuvainen makeasta. Samoin kuin veljesi on hamstraamisesta. Molemmat pakkoneuroosit invalidisoivat koska elämään ei saa siten mahtumaan mitään muuta kuin riippuvuuksien hallinta. Eli varmistetaan ihan ettei vain pääse tulemaan muuta ja normaalia. Kuten ihmissuhteet nyt etupäässä. Töihinkään kukaan ei ota.


    • Anonyymi

      Vaimoni ei siis olekaan kummajainen kahvipullineen!
      Itse en voi edes ajatella kyseistä yhdistelmää.
      Keitän itselleni vahvan kahvin tummapaahtoisesta porosta. Tosin 3:n paahtoastekaan ei vielä ole tummaa.
      Kuumennan mikrossa punaista maitoa noin 1/4 - 1/3 osan yhdistelmän koko määrästä. Pulla-ajatus tuntuu vieraalle!

      • Anonyymi

        Tummapaahtoinen kahvi on pahhoo.


      • Sama täällä, käytän AeroPressiä tai Hario V60:tä. Jälkimmäinen kyllä useasti ilman maitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tummapaahtoinen kahvi on pahhoo.

        Tottumus- ja makuasia.
        Jo muutama kymmenen vuotta sitten, luumuilessamme Espanjassa 1kk - 3kk jaksoja, totuimme niiden vahvaan, tummapaahtoiseen maitokahviin ja sen jälkeen meikäläiset mokat ja katrillit eivät edes muistuttaneet kahvia.
        Kuten sanoin, paahtoaste 3 ei ole mitään tummaa mutta tarjouksissa ei ole parempaakaan joten sellaista on käytettävä. Annostus on oltava reilu. Vähintään 1,5 x "normaali" eikä sittenkään juomassa ole vielä kehumista.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Sama täällä, käytän AeroPressiä tai Hario V60:tä. Jälkimmäinen kyllä useasti ilman maitoa.

        Tarttee tarkistaa mainitsemiesi tuotteiden saatavuus!


    • Anonyymi

      "Kahvi on kallistunut"

      Mulla on varaa ostaa kahvia ja ostankin parasta.

    • Anonyymi

      Ja jos jättää lidlin hedelmäkarkit, pullat ja täytekakut ostamatta, on aloittajallakin varaa kahviin.

      • Anonyymi

        Ei kahvi maistu ilman pullaa ja kakkua tai keksejä ,eli kun juo puolet vähemmän kahvia kaloreitakin tulee automaattisesti PUOLET vähemmän.Suklaa ja lakritsipatukoiden ostosta olen luopunut kalliin kilohinnan takia.Halvempia syön edellen aivan kuten ennenkin.

        Isompia kahvimääriä en yhtään edes kaipaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kahvi maistu ilman pullaa ja kakkua tai keksejä ,eli kun juo puolet vähemmän kahvia kaloreitakin tulee automaattisesti PUOLET vähemmän.Suklaa ja lakritsipatukoiden ostosta olen luopunut kalliin kilohinnan takia.Halvempia syön edellen aivan kuten ennenkin.

        Isompia kahvimääriä en yhtään edes kaipaa.

        Kun syömistäsi rajoittava tekijä on hinta, niin eikö tuo sokeri, jota ilman et näytä pystyvän elämään, olisi halvinta ostaa kilon paketeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun syömistäsi rajoittava tekijä on hinta, niin eikö tuo sokeri, jota ilman et näytä pystyvän elämään, olisi halvinta ostaa kilon paketeissa.

        Sokeri on pahan makuista sellaisenaa ja oikea karkki hyvän makuista.Syön SIKSI karkkia.

        VAIN liian suuret määrät lihottaa.Syön vain 50g =200 kal ENKÄ esim 300g =1200 kal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kahvi maistu ilman pullaa ja kakkua tai keksejä ,eli kun juo puolet vähemmän kahvia kaloreitakin tulee automaattisesti PUOLET vähemmän.Suklaa ja lakritsipatukoiden ostosta olen luopunut kalliin kilohinnan takia.Halvempia syön edellen aivan kuten ennenkin.

        Isompia kahvimääriä en yhtään edes kaipaa.

        Etuja pienemmistä kahvimääristä
        1 Pienemmät kahvimäärät näyttää vaikuttavan olotilaankin parantavaasti.Silloin kun syö kahvia ja pullaa vähemmän saa syödä oikeaa ruokaa vähän enemmän,
        2 eli ruokaannos kestää olla vähän suurempi,eikä se nosta päivän aikana syötyä kalorimäärää.

        -liika kahvinjuonti on todettu muutenkin epäterveelliseksi,sen on todettu nostavan verenpainetta yms

        Tässä muutamia oireita mitä liika kahvin juonti aiheuttaa.
        https://kohokohta.com/uutiset/liikaa-kahvia/

        Juon nyt itse kahvia päivässä 2 kertaa 2 dl 150g
        Kahvijauhe 20g vesi 150g.Vesi ja kahvijauhe pitää aina punnita JOS haluaa hyvää kahvia.Ilman punnitsemista siitä tulee joko liian laihaa tai liian vahvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etuja pienemmistä kahvimääristä
        1 Pienemmät kahvimäärät näyttää vaikuttavan olotilaankin parantavaasti.Silloin kun syö kahvia ja pullaa vähemmän saa syödä oikeaa ruokaa vähän enemmän,
        2 eli ruokaannos kestää olla vähän suurempi,eikä se nosta päivän aikana syötyä kalorimäärää.

        -liika kahvinjuonti on todettu muutenkin epäterveelliseksi,sen on todettu nostavan verenpainetta yms

        Tässä muutamia oireita mitä liika kahvin juonti aiheuttaa.
        https://kohokohta.com/uutiset/liikaa-kahvia/

        Juon nyt itse kahvia päivässä 2 kertaa 2 dl 150g
        Kahvijauhe 20g vesi 150g.Vesi ja kahvijauhe pitää aina punnita JOS haluaa hyvää kahvia.Ilman punnitsemista siitä tulee joko liian laihaa tai liian vahvaa.

        Kokeilin aikaisemmin sitäkin että lopetin pullat ja kakut kokonaan,se ei kuitenkaan toiminut pitemmän päälle joten palasin entiseen ja nyt tämä vähempi kahvinjuonti näyttää toimivan.

        Minulle kahvin juonti ei ole rahasta kiinni niinkuin joku jossakin vastauksessa luuli.
        Kyse on vain turhien ylimääräisien kaloreiden poistamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilin aikaisemmin sitäkin että lopetin pullat ja kakut kokonaan,se ei kuitenkaan toiminut pitemmän päälle joten palasin entiseen ja nyt tämä vähempi kahvinjuonti näyttää toimivan.

        Minulle kahvin juonti ei ole rahasta kiinni niinkuin joku jossakin vastauksessa luuli.
        Kyse on vain turhien ylimääräisien kaloreiden poistamisesta.

        Keskustelua kofeenista

        https://www.youtube.com/watch?v=uuT6H7ydlOM


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kofeiini on kohtuullisesti käytettynä hyvä aine.

      ”Kofeiini ei aiheuta euforista hyvänolontunnetta eikä huumaavaa vaikutusta. Pikemminkin sen koetaan parantavan keskittymiskykyä ja sellaisia motorisia kykyjä, joita tarvitaan esimerkiksi autolla ajamisessa. Joissakin oloissa, esimerkiksi pitkiä matkoja autolla ajettaessa, tästä vaikutuksesta on hyötyä.”

      ”Tärkeänä haittana kofeiinin piristävästä vaikutuksesta ovat liiallisen kahvinjuonnin aiheuttama unettomuus, unirytmin häiriintyminen ja krooninen väsymys. Kofeiinin käyttö on yleinen syy unettomuuteen. Siksi henkilöitä, jotka valittavat nukahtamisvaikeuksia iltaisin, tulisi kehottaa vähentämään kahvinjuontiaan erityisesti iltapäivällä ja illalla.”

      ”Suuret kofeiiniannokset (300–600 mg) voivat aiheuttaa mahaärsytystä (mahahapon lisääntynyttä eritystä), päänsärkyä, vapinaa, levottomuutta ja sydämentykytystä sekä jopa näkö- ja kuulohäiriöitä. On raportoitu vain muutama tapaus, jossa on otettu jättiannoksia kofeiinia; kuolemantapauksen on ilmoitettu sattuneen 3,2 g:n (mikä vastaa 30 kupillista kahvia) annoksen jälkeen. Myrkytysannoksilla kofeiini aiheuttaa rytmihäiriöitä ja epileptisiä kouristuksia.

      Kahvinjuonnilla saattaa olla hyödyllisiä terveysvaikutuksia muun muassa tyypin 2 diabeteksen ja Parkinsonin taudin riskien suhteen. Tutkimuksissa on osoitettu, että ainoastaan suodattamaton kahvi lisää sydänsairauksien riskiä kohottamalla LDL-kolesterolitasoja. Aiheuttaja ei ole kofeiini vaan pannukahvin sisältämä diterpenoidialkoholi, kafestoli, joka sitoutuu kuitenkin kahvinsuodattimen paperiin.

      Kofeiinin on toistuvasti esitetty olevan mutageeninen in vitro -mutageenisuustesteissä. Mutta laajamittaisissa epidemiologisissa tutkimuksissa ei ole osoitettu suurentunutta syöpäriskiä kahvinjuojilla tai epämuodostumia lapsilla, joiden äidit ovat juoneet kahvia raskauden aikana.

      Joidenkin tutkimusten mukaan keskenmenon vaara ja todennäköisyys synnyttää keskimääräistä pienempi lapsi ovat suurentuneet äideillä, jotka ovat raskauden aikana juoneet päivittäin enemmän kuin kolme kupillista kahvia (= noin 300 mg kofeiinia). Nykyään pidetään turvallisena kofeiinin saantimäärän rajana raskauden aikana yhteensä kaikista lähteistä alle 200 mg/vrk. ”

      Lähde: Lääketieteellinen farmakologia ja toksikologia, Esa R. Korpi ja Anni-Maija Linden

      • Anonyymi

        Ja sulla oli ihan varmasti lupa copy pasteta tuota materaalia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sulla oli ihan varmasti lupa copy pasteta tuota materaalia?

        En tarvitse kirjan tekijöiltä erityistä lupaa, sillä tekijänoikeuslain 4 luvun 22 § mukaan "Julkistetusta teoksesta on lupa hyvän tavan mukaisesti ottaa lainauksia tarkoituksen edellyttämässä laajuudessa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarvitse kirjan tekijöiltä erityistä lupaa, sillä tekijänoikeuslain 4 luvun 22 § mukaan "Julkistetusta teoksesta on lupa hyvän tavan mukaisesti ottaa lainauksia tarkoituksen edellyttämässä laajuudessa."

        Tuossa on muuten Minilex-sivuston lakimiehen kirjoitus sitaattioikeudesta: https://www.minilex.fi/a/mitä-tarkoittaa-sitaattioikeus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarvitse kirjan tekijöiltä erityistä lupaa, sillä tekijänoikeuslain 4 luvun 22 § mukaan "Julkistetusta teoksesta on lupa hyvän tavan mukaisesti ottaa lainauksia tarkoituksen edellyttämässä laajuudessa."

        Tarkoituksen edellyttämä laajuus ei tarkoittane sitä, että teos kopioidaan koko maailman nähtäväksi.

        https://tekijanoikeus.fi/tekijanoikeus/luvallinen-kaytto/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoituksen edellyttämä laajuus ei tarkoittane sitä, että teos kopioidaan koko maailman nähtäväksi.

        https://tekijanoikeus.fi/tekijanoikeus/luvallinen-kaytto/

        Ei tietenkään, mutta kyse olikin tekijänoikeuslain tarkoittamasta sitaatista eikä teoksen kopioimisesta koko maailman nähtäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään, mutta kyse olikin tekijänoikeuslain tarkoittamasta sitaatista eikä teoksen kopioimisesta koko maailman nähtäväksi.

        Eli biiseistäkin voi vetää puolikkaan jos sen tekee vaan televisiossa, eikä teostomaksua tarvi maksaa?

        Sulla on tässä aika sangen laaja media käytössä mihin tuuppaat tekijänoikeudellista mediaa, tuosta voisi olla ihan oikeasti teosto kiinnostunut. Kysymys lienee siitä, onko materiaali omaan käyttöön ja pieneen piiriin.

        Kotijuhlat, pieni esitelmä tms. Nyt vetäsin mediaan joka on koko maailmalle auki.

        No, lukijoita ehkä enintään parisataa joten selviät varmaan 20 päiväsakolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli biiseistäkin voi vetää puolikkaan jos sen tekee vaan televisiossa, eikä teostomaksua tarvi maksaa?

        Sulla on tässä aika sangen laaja media käytössä mihin tuuppaat tekijänoikeudellista mediaa, tuosta voisi olla ihan oikeasti teosto kiinnostunut. Kysymys lienee siitä, onko materiaali omaan käyttöön ja pieneen piiriin.

        Kotijuhlat, pieni esitelmä tms. Nyt vetäsin mediaan joka on koko maailmalle auki.

        No, lukijoita ehkä enintään parisataa joten selviät varmaan 20 päiväsakolla.

        Puheena olevassa sitaattipykälässä ei puhuta mitään yleisön koosta.

        En myöskään ole tuupannut julkisuuteen mitään toisen puolikasta kirjaa, vaan olen lainanut hyvän tavan mukaisesti (= lähteen korrektisti mainiten) tarkoituksen (= kofeiinikeskustelu) edellyttämässä laajuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli biiseistäkin voi vetää puolikkaan jos sen tekee vaan televisiossa, eikä teostomaksua tarvi maksaa?

        Sulla on tässä aika sangen laaja media käytössä mihin tuuppaat tekijänoikeudellista mediaa, tuosta voisi olla ihan oikeasti teosto kiinnostunut. Kysymys lienee siitä, onko materiaali omaan käyttöön ja pieneen piiriin.

        Kotijuhlat, pieni esitelmä tms. Nyt vetäsin mediaan joka on koko maailmalle auki.

        No, lukijoita ehkä enintään parisataa joten selviät varmaan 20 päiväsakolla.

        Onpa sinulla iskenyt paha ahdistus päälle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa sinulla iskenyt paha ahdistus päälle!

        Kunhan väännän turhasta aiheesta ja katson että miten paljon vastapuoli jaksaa ajaa asiaansa, sillä ajatuksella että pienellä prosentilla voin olla oikeassakin.

        Turhaahan se on, myönnetään, mutta johonkin pitää elämässä aika kuluttaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Nyt kannattaa vähentää kahvin juontia kahdestakin syystä.Kahvi on kallistunut ja kun juo vähemmän kahvia kahvikakkua,pullaa ja keksejä menee puolet vähemmän ja näin kalorimäärä puolittuu.Samalla säästyy paljon rahaa"

      Meinasin tukehtua kun nauroin niin tälle. 😂😂😂

      Minä säästän rahaa kunnolliseen kahviin kun en syö mitään pullia ja kakkuja. Huono kahvi ei maistukaan ja varsinkin jos se on jotain laihaa plitkua. Ei ole käynyt edes mielessä syödä pullia kahvin kanssa, niinpä ei liho sitäkään mitä sinä puolittamalla ne järjettömät sokerimäärät. Säästyy kuule vielä enemmän rahaa, kun jättää sokerit ostamatta jos ajattelee rahan säästöä. Millaiset mahtaa olla maksa, - ja sokeri-, ja kolesteroliarvosi? Sokeria ja vehnäjauhoa mättävillä nämä on korkeat.

      Sokerin jättämisellä paranee terveys, rahatilanne, ja sokeririippuvuus

      • Anonyymi

        Luuletko sinä tosiaan että lihavat ihmiset joita täällä suomessakin on yli 70% kansasta. juo pelkkää kahvia ilman pulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko sinä tosiaan että lihavat ihmiset joita täällä suomessakin on yli 70% kansasta. juo pelkkää kahvia ilman pulla.

        Finelin mukaan kahvissa ei ole juuri lainkaan kaloreita. Se ei siis voi olla lihomisen syy vaan ehkä just makeat herkut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finelin mukaan kahvissa ei ole juuri lainkaan kaloreita. Se ei siis voi olla lihomisen syy vaan ehkä just makeat herkut.

        Kahvi on erittäin pahaa jos juo sitä ilman pullaa.Aivan kauhean makuista myrkkyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahvi on erittäin pahaa jos juo sitä ilman pullaa.Aivan kauhean makuista myrkkyä.

        Mihin tarvitset kahvia, miksi et tyytyisi pelkkään pullaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finelin mukaan kahvissa ei ole juuri lainkaan kaloreita. Se ei siis voi olla lihomisen syy vaan ehkä just makeat herkut.

        Ihmettelen, kun jotkut sanovat että kahvipannu pitää keiton jälkeen _huolellisesti_ pestä, jotta kahvinrasvat irtoaisivat pannusta. Mutta kun Finelin mukaan kahvissa ei ole rasvaa!

        Finelin data:
        rasvahapot yhteensä 0 g
        rasvahapot monityydyttymättömät 0 g
        rasvahapot yksittäistyydyttymättömät cis 0 g
        rasvahapot tyydyttyneet 0 g
        rasvahapot trans 0 g
        rasvahapot n-3 monityydyttymättömät 0 g
        rasvahapot n-6 monityydyttymättömät 0 g
        rasvahappo 18:2 cis,cis n-6 (linolihappo) 0 mg
        rasvahappo 18:3 n-3 (alfalinoleenihappo) 0 mg
        rasvahappo 20:5 n-3 (EPA) 0 mg
        rasvahappo 22:6 n-3 (DHA) 0 mg
        kolesteroli (GC) 0 mg
        sterolit 0 mg

        https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/930


    • Anonyymi

      Kahvin vähentäminen puolella PIENENSI kalorini PUOLELLA.

      Nyt roskaruokapäivänäkin kalorini oli vain 2400.Söin melkein kaikki pelkkää roskaruokaa.Karkista tulee edelleenkin liikaa vielä kaloreita.Yleensä monta kertaa viikossa 1000 -1300 kaloria.

      350 kaloria karkista ja suklaasta joka päivä on vielä kohtuullinen määrä sen voi syödä turvallisesti joka päivä.

      Yleensä näistä roskaruokapäivistä on tullut aikaisemmin noin 5000 kaloria silloin kun join puolet enemmän kahvia.

      Minä en siis ole mikään läski.Painoni on tällä hetkellä 65 kiloa.Vyötärön ympärysmitta 85 cm.Pihtimitta alavatsa 12 mm ylävatsa 16 mm

      Tavoitepaino 59 kiloa.Painoni pysyy tuossa painossa samassa kaloreilla 3200 koska harrastan pitkänmatkan pyöräilyä ja hiihtoa .Jos en harrastaisi yhtään liikuntaa lihoisin 3 kiloa kuukaudessa ja se tekee vuodessa 40 kiloa
      Tämän olen katsonut tarkasta käyrämallisesta taulukosta johon olen merkannut kalorit ja liikuntamäärät.
      Välineitten ja oikean pukeutumisen osuus on erittäin suuri pyöräilyssä ne pitää olla aina erittäin hyvässä kunnossa.Esim sopivalla pukeutumisella ei koskaan ole liian kuuma eikä kylmä.Pyöräilen myös vesisateessa ja kovilla pakkasilla.
      Välineet ei paljon maksa.Hyviä pyöriä saa tori.fi 20-50 eurolla ja takit kirpputorilta 5-8 euroa.

      • Anonyymi

        > Tavoitepaino 59 kiloa.

        Normipituiselle naiselle tuo olisi vielä tavoiteltavavissa oleva paino. Normipituiselle miehelle tuo on tuulenviemän rimpulan paino, eikä lainkaan suotavaa, vaan epäterveellistä. Jos olet lyhyt reilun metrin käppänä, sellainen tervaskanto, paino voi olla ok.


      • Anonyymi

        Tarkoitat siis pygmejä?


      • Anonyymi

        6 kg pudotus on 12 viikon, eli noin 3 kk homma, jos pudottaa puoli kiloa viikossa.

        Puoli kiloa viikossa on sellainen tahti jossa:

        -ei tarvi polkea fillaria
        -ei tarvi olla nälässä
        -ei tarvi jättää pullansyömistä

        Eli mikä sulla on se ongelma että asia ei onnistu? Liiallinen sokerin mussutus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Tavoitepaino 59 kiloa.

        Normipituiselle naiselle tuo olisi vielä tavoiteltavavissa oleva paino. Normipituiselle miehelle tuo on tuulenviemän rimpulan paino, eikä lainkaan suotavaa, vaan epäterveellistä. Jos olet lyhyt reilun metrin käppänä, sellainen tervaskanto, paino voi olla ok.

        Kyllä se paino siihen menee kun vatsasta lähtee kaikki läskit,vakka on mies ja pituus 176 cm.
        Voin myöhemmin nostaa lihaspainoa muutaman kilon,mutta en ala kasvattamaan lihasta läskin alle.
        Läski pitää saada ensin pois ja vasta sitten voi nostaa lihaspainoa.


      • Anonyymi

        En pidä siitä että mies on hintelä ja heikko. Pitää olla habaa. Minusta hintelä ja lyhyt mies on epäseksikäs jos ei satu olemaan Ville Valo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se paino siihen menee kun vatsasta lähtee kaikki läskit,vakka on mies ja pituus 176 cm.
        Voin myöhemmin nostaa lihaspainoa muutaman kilon,mutta en ala kasvattamaan lihasta läskin alle.
        Läski pitää saada ensin pois ja vasta sitten voi nostaa lihaspainoa.

        Olet tankannut nyt samaa asiaa jo pari vuotta. Mitään ei ole tapahtunut.


      • Anonyymi

        Nyt olo on huomattavasti normaalia parempi kuin ennen,ja vyötärönympärysmitta pienentynyt 2 cm kun vähensin kahvin juontia puolella ja aloitin uudestaan pyöräilyn.

        Kahvi on näköjään melkoista myrkkyä sen piristävä vaikutus on alussa muutamia tunteja ja pitemmällä aikavälillä se väsyttää ja aiheuttaa huonoa oloa.
        Käyn tänään ostamassa 2 pyörää toinen 5 euroa toinen 15 euroa.Pelkät renkaatkin maksaa uutena yhteen pyörään 200 euroa kumeineen.Nykyään pyörät tehdään tahallaan heikosti alumiinista ja hiilikuidusta että pyöriä menisi enemmän kaupaksi.Vanhanaikainen metallirunko kestää tuhansia vuosia ja sitä pystyy korjaamaankin.

        Kofeeni on myrkky
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/8790884/kahvi--myrkky-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olo on huomattavasti normaalia parempi kuin ennen,ja vyötärönympärysmitta pienentynyt 2 cm kun vähensin kahvin juontia puolella ja aloitin uudestaan pyöräilyn.

        Kahvi on näköjään melkoista myrkkyä sen piristävä vaikutus on alussa muutamia tunteja ja pitemmällä aikavälillä se väsyttää ja aiheuttaa huonoa oloa.
        Käyn tänään ostamassa 2 pyörää toinen 5 euroa toinen 15 euroa.Pelkät renkaatkin maksaa uutena yhteen pyörään 200 euroa kumeineen.Nykyään pyörät tehdään tahallaan heikosti alumiinista ja hiilikuidusta että pyöriä menisi enemmän kaupaksi.Vanhanaikainen metallirunko kestää tuhansia vuosia ja sitä pystyy korjaamaankin.

        Kofeeni on myrkky
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/8790884/kahvi--myrkky-

        Olipa tuossa todella kummallinen avautuminen.

        Koko yhteiskunta kärsii ja varsinkin sairaseläkeläiset, kun vinttipuolen hoivaa on enstsitä vaikeampaa saada. Korona on pahentanut tilannetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa tuossa todella kummallinen avautuminen.

        Koko yhteiskunta kärsii ja varsinkin sairaseläkeläiset, kun vinttipuolen hoivaa on enstsitä vaikeampaa saada. Korona on pahentanut tilannetta.

        Vinttipuolen apu ja liian pienet resurssit on kohdistettava ensisijaisesti teihin nuoriin.

        Olisi myös tärkeää löytää teille työpaikka tai jatko-opiskelupaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa tuossa todella kummallinen avautuminen.

        Koko yhteiskunta kärsii ja varsinkin sairaseläkeläiset, kun vinttipuolen hoivaa on enstsitä vaikeampaa saada. Korona on pahentanut tilannetta.

        Puolet vähemmän kahvia.Puolet vähemmän pullaa keksejä ja kakkua PITÄÄ PAIKKANSA
        Ne ON aivan turhia kaloreita.Asia on näin että se ensimmäinen kuppi kahvia maistuu vain hyvältä ja toinen on pahaa.

        Ei liho,ja rahaakin säästyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olo on huomattavasti normaalia parempi kuin ennen,ja vyötärönympärysmitta pienentynyt 2 cm kun vähensin kahvin juontia puolella ja aloitin uudestaan pyöräilyn.

        Kahvi on näköjään melkoista myrkkyä sen piristävä vaikutus on alussa muutamia tunteja ja pitemmällä aikavälillä se väsyttää ja aiheuttaa huonoa oloa.
        Käyn tänään ostamassa 2 pyörää toinen 5 euroa toinen 15 euroa.Pelkät renkaatkin maksaa uutena yhteen pyörään 200 euroa kumeineen.Nykyään pyörät tehdään tahallaan heikosti alumiinista ja hiilikuidusta että pyöriä menisi enemmän kaupaksi.Vanhanaikainen metallirunko kestää tuhansia vuosia ja sitä pystyy korjaamaankin.

        Kofeeni on myrkky
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/8790884/kahvi--myrkky-

        Leipää ja riisiä en syö ollenkaan,vain karkista ja suklaasta tulee vieläkin liikaa kaloreita.Eilenkin 350 200 200 =850 kal Kokonaiskalorit päivässä vain 2500

        Olen kuitenkin alkanut nyt laihtumaan vaikka olen syönyt liikaa karkkia.(pitkänmatkan pyöräilijä laihtuu VAIKKA syökin karkkia.
        Toffee on huomattavasti parempi vaihtoeho kuin kovat karkit,koska niissä on enemmän rasvaa.Pieni määrä rasvaa pitää yllä hyvää hormoonitoimintaa.Myös suklaa sisältää paljon rasvaa.Minulla on nytkin 7 kiloa lidin hedelätoffeeta ja 3 kiloa maradou suklaata.Lisäksi 1 iso 400g pussi tikkareita.

        Iltapäiväkahvilla syön nyt korvapuusteja ja kermamuffitsin puolikkaan ja aamukahvilla täytekakkua ja fasupaloja.(määrät on nyt PUOLET pienemmät kuin ennen)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olo on huomattavasti normaalia parempi kuin ennen,ja vyötärönympärysmitta pienentynyt 2 cm kun vähensin kahvin juontia puolella ja aloitin uudestaan pyöräilyn.

        Kahvi on näköjään melkoista myrkkyä sen piristävä vaikutus on alussa muutamia tunteja ja pitemmällä aikavälillä se väsyttää ja aiheuttaa huonoa oloa.
        Käyn tänään ostamassa 2 pyörää toinen 5 euroa toinen 15 euroa.Pelkät renkaatkin maksaa uutena yhteen pyörään 200 euroa kumeineen.Nykyään pyörät tehdään tahallaan heikosti alumiinista ja hiilikuidusta että pyöriä menisi enemmän kaupaksi.Vanhanaikainen metallirunko kestää tuhansia vuosia ja sitä pystyy korjaamaankin.

        Kofeeni on myrkky
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/8790884/kahvi--myrkky-

        Minulla oli aikoinaan sellainen vanhanaikainen yksinkertainen, raskas pyörä.
        Sitä kun kerran polkaisi, niin matka sujui rattoisasti.
        Nämä nykyiset halvemmat pyörät eivät kestä kuin viikkoja normaalissa käytössä.
        Materiaalien tuhlaamista. Pitäisi saada sille loppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leipää ja riisiä en syö ollenkaan,vain karkista ja suklaasta tulee vieläkin liikaa kaloreita.Eilenkin 350 200 200 =850 kal Kokonaiskalorit päivässä vain 2500

        Olen kuitenkin alkanut nyt laihtumaan vaikka olen syönyt liikaa karkkia.(pitkänmatkan pyöräilijä laihtuu VAIKKA syökin karkkia.
        Toffee on huomattavasti parempi vaihtoeho kuin kovat karkit,koska niissä on enemmän rasvaa.Pieni määrä rasvaa pitää yllä hyvää hormoonitoimintaa.Myös suklaa sisältää paljon rasvaa.Minulla on nytkin 7 kiloa lidin hedelätoffeeta ja 3 kiloa maradou suklaata.Lisäksi 1 iso 400g pussi tikkareita.

        Iltapäiväkahvilla syön nyt korvapuusteja ja kermamuffitsin puolikkaan ja aamukahvilla täytekakkua ja fasupaloja.(määrät on nyt PUOLET pienemmät kuin ennen)

        Kuules Karkki-Hamsteri! Narraatko, vai onko tuo totta?
        Oletko keskenkasvuinen kakara, vai aikuinen?
        Tuosta sokeri/makeusmäärästä sairastuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se paino siihen menee kun vatsasta lähtee kaikki läskit,vakka on mies ja pituus 176 cm.
        Voin myöhemmin nostaa lihaspainoa muutaman kilon,mutta en ala kasvattamaan lihasta läskin alle.
        Läski pitää saada ensin pois ja vasta sitten voi nostaa lihaspainoa.

        Onnistui ilman tavoitetta.
        Ryhdyin kohentamaan terveyttäni 5krt/vko kuntosalin perustreeneillä.
        Maasta- ja rinnallevedot, syväkyykyt edestä ja takaa. Pysty- ja vauhtipunnerrukset. Tempaukset raakana. Leuanvedot, vatsaa monipuolisesti.
        Verryttelyineen yhteensä noin 10 h/vko.
        En muuttanut syömisiäni.
        Treenirupeaman aikana pidin sykkeeni 110:n tasossa. Olin juuri täyttänyt 60v.

        6kk:n kuluttua olin lääkkeetön. Paino oli pysynyt ennallaan mutta vyötärö ohentunut 6 - 7cm. Kehon koostumuksessa on täytynyt tapahtua muutos. En hakenut lihasmassaa vaan tein teräviä 5:n sarjoja noin 75% maksimista. Kapeaa pyramidia ja muutaman kuukauden jälkeen ajoittain maksimia.

        En hakenut laihtumista enkä "bodya" vaan kohennusta lääkittyyn verenpaineeseeni ja korkeaan kolestroliin. Onnistui!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules Karkki-Hamsteri! Narraatko, vai onko tuo totta?
        Oletko keskenkasvuinen kakara, vai aikuinen?
        Tuosta sokeri/makeusmäärästä sairastuu!

        Siinä on kyse rahansäästöstä kun ostaa halvempaa karkkia kerralla paljon
        Pienet patukat maksaa 23-25 euroa kilo ja isommissa pusseissa ostettuna 5-7 eur

        Suklaassa on sama homma pienen patukan hinnalla SAA kokonaisen ison suklaalevyn.
        Pussitan nämä itse ja jemmaan ne sitten kellariin.Ne ei saa olla siksi asunnossa koska niitä syö sitten liikaa ja se lihottaa.

        Vanha ukko olen ikä 60 vuotta.Paino 64 kiloa pituus 176 cm.Tavoitepaino tällä dietillä 58-59 kiloa.Hyvin olen laihtunut.Syön paljon karkkia ja illallakin syön ennen nukkumaan menoa mahan täyteen 2 kertaa.Aamulla ja päivällä en syö paljon mitään ja pyöräilen 3 tuntia päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli aikoinaan sellainen vanhanaikainen yksinkertainen, raskas pyörä.
        Sitä kun kerran polkaisi, niin matka sujui rattoisasti.
        Nämä nykyiset halvemmat pyörät eivät kestä kuin viikkoja normaalissa käytössä.
        Materiaalien tuhlaamista. Pitäisi saada sille loppu.

        Ei niillä mitään teekkään.Tässäkin 3500 euron hiilikuitupyörässä murtuu runko kun nostaa pyörän istuinta.Kaikki osatkin on tehty heikosti ja niitä joutuu vaihtamaan usein.
        https://www.youtube.com/watch?v=Dscx9NTof2A


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolet vähemmän kahvia.Puolet vähemmän pullaa keksejä ja kakkua PITÄÄ PAIKKANSA
        Ne ON aivan turhia kaloreita.Asia on näin että se ensimmäinen kuppi kahvia maistuu vain hyvältä ja toinen on pahaa.

        Ei liho,ja rahaakin säästyy.

        "kaloreita.Asia on näin että se ensimmäinen kuppi kahvia maistuu vain hyvältä ja toinen on pahaa."

        Se että sinusta 2. kahvi on pahaa on vain sinun näkemyksesi koska et voi tietää muiden makuaistista. Sinun karkkiriippuvuuskin on sinun oma eikä mikään sairaus joka on kaikilla.

        Sitä paitsi, teet varmaan itse kahvista pahaa... Oletko se joka tekee spagetinkin "kaali kastikkeella" Kokkaustaidot. . .


      • Anonyymi

        "Tavoitepaino 59 kiloa."

        Entä mitä tapahtuu kun viimein pääset tuohon painoon? Miten eroaa elämäsi 59 kiloisen nykyisestä ja onko tavoitteesi kuolla tuon painoisena? Laitetaanko paino 59 sitten hautakiveesi suurimpana saavutuksena, oletko antanut jo ohjeita? Entä jos et ikinä saavuta 59 kiloa vaan jäät kuuteen kymmeneen. Tunnetko että elämäsi meni hukkaan?

        Pyöräily on kyllä kivaa ja olenkin nyt päättänyt ostaa sähköpyörän. Tulee ajettua sitten pidempiä hupimatkoja kesällä. Tosin joudun käymään töissä ja joudun nukkua yöni etten voi tuntikausia olla liikkumassa kun en laihduta mutten kyllä syö karkkia ja pullaakaaan. Niin ei tarvi kuluttaa niitä vaan saa maata sohvallakin. Liikun vain siksi että siitä tulee mukava olo ja hyvät yöunet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olo on huomattavasti normaalia parempi kuin ennen,ja vyötärönympärysmitta pienentynyt 2 cm kun vähensin kahvin juontia puolella ja aloitin uudestaan pyöräilyn.

        Kahvi on näköjään melkoista myrkkyä sen piristävä vaikutus on alussa muutamia tunteja ja pitemmällä aikavälillä se väsyttää ja aiheuttaa huonoa oloa.
        Käyn tänään ostamassa 2 pyörää toinen 5 euroa toinen 15 euroa.Pelkät renkaatkin maksaa uutena yhteen pyörään 200 euroa kumeineen.Nykyään pyörät tehdään tahallaan heikosti alumiinista ja hiilikuidusta että pyöriä menisi enemmän kaupaksi.Vanhanaikainen metallirunko kestää tuhansia vuosia ja sitä pystyy korjaamaankin.

        Kofeeni on myrkky
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/8790884/kahvi--myrkky-

        "Kahvi on näköjään melkoista myrkkyä sen piristävä vaikutus on alussa muutamia tunteja ja pitemmällä aikavälillä se väsyttää ja aiheuttaa huonoa oloa."

        Itse kyllä olen sitä mieltä että kertomasi järjetön pullan, kakkujen ja karkin mässyttäminen pikemminkin tekee sen huonon olon. Ei kahvi. Edestakaisin sahaava verensokeri kuulostaa just tuolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on kyse rahansäästöstä kun ostaa halvempaa karkkia kerralla paljon
        Pienet patukat maksaa 23-25 euroa kilo ja isommissa pusseissa ostettuna 5-7 eur

        Suklaassa on sama homma pienen patukan hinnalla SAA kokonaisen ison suklaalevyn.
        Pussitan nämä itse ja jemmaan ne sitten kellariin.Ne ei saa olla siksi asunnossa koska niitä syö sitten liikaa ja se lihottaa.

        Vanha ukko olen ikä 60 vuotta.Paino 64 kiloa pituus 176 cm.Tavoitepaino tällä dietillä 58-59 kiloa.Hyvin olen laihtunut.Syön paljon karkkia ja illallakin syön ennen nukkumaan menoa mahan täyteen 2 kertaa.Aamulla ja päivällä en syö paljon mitään ja pyöräilen 3 tuntia päivässä.

        "Pussitan nämä itse ja jemmaan ne sitten kellariin.Ne ei saa olla siksi asunnossa koska niitä syö sitten liikaa ja se lihottaa."

        Tämä on ihan tieteellisestikin todistettu. Karkit kellarissa EI lihota kuten karkit KAAPISSA keittiössä. Samalla kaavalla kuin että karkit ja pulla ja kakku lihottaa jos niitä syö kahvin kanssa. JOS syö kakun kellarissa eikä ota kahvia mukaan niin tulee syötyä VÄHEMMÄN eikä liho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kaloreita.Asia on näin että se ensimmäinen kuppi kahvia maistuu vain hyvältä ja toinen on pahaa."

        Se että sinusta 2. kahvi on pahaa on vain sinun näkemyksesi koska et voi tietää muiden makuaistista. Sinun karkkiriippuvuuskin on sinun oma eikä mikään sairaus joka on kaikilla.

        Sitä paitsi, teet varmaan itse kahvista pahaa... Oletko se joka tekee spagetinkin "kaali kastikkeella" Kokkaustaidot. . .

        Kaalipata on terveellistä ruokaa,siinä on kasvisten lisäksi lihaakin josta tulee proteenia.
        Periaatteessa kastikkeen pysyy tekemään mihin vain kasviksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kahvi on näköjään melkoista myrkkyä sen piristävä vaikutus on alussa muutamia tunteja ja pitemmällä aikavälillä se väsyttää ja aiheuttaa huonoa oloa."

        Itse kyllä olen sitä mieltä että kertomasi järjetön pullan, kakkujen ja karkin mässyttäminen pikemminkin tekee sen huonon olon. Ei kahvi. Edestakaisin sahaava verensokeri kuulostaa just tuolta.

        Jos se maistuu sellaisenaan niin sitä voi juoda enemmänkin,mutta ainakaan minulle se ei maistu,joten en juo.Säästyy paljon rahaakin,ja kuten olen sanonut tässä aiemmin se ON aivan turhaa juoda sitä enempää.Saman nautinnon saa pienemmästä määrästäkin.

        Ja kakkua ja pullaa ei kannata koskaan syödä kuin 25g kahvilta.Sitähän voisi helposti syödä helposti vaikka 500g.
        Se pitää vain TIETÄÄ mitä saa syödä minkäkin verran,MUUTEN lihoo.JOS syö niin että syö sitä mikä maistuu päivän kalorit nousee vähintään 5000 kaloriin päivässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se maistuu sellaisenaan niin sitä voi juoda enemmänkin,mutta ainakaan minulle se ei maistu,joten en juo.Säästyy paljon rahaakin,ja kuten olen sanonut tässä aiemmin se ON aivan turhaa juoda sitä enempää.Saman nautinnon saa pienemmästä määrästäkin.

        Ja kakkua ja pullaa ei kannata koskaan syödä kuin 25g kahvilta.Sitähän voisi helposti syödä helposti vaikka 500g.
        Se pitää vain TIETÄÄ mitä saa syödä minkäkin verran,MUUTEN lihoo.JOS syö niin että syö sitä mikä maistuu päivän kalorit nousee vähintään 5000 kaloriin päivässä

        Parempi on ettei syö mitään makeaa niin säästyy rahat ja elimistö.

        Mua naurattaa nämä "säästövinkit" . Joku esim pitää tuhlauksena juoda kahvia pari kuppia päivässä mutta ei laske sitä paljonko menee tupakkaan ja kaljaan... Taivastellaan vaan kahvin kalleutta.


        Vähän sama tässä. Pihtimittamies ei raaski ostaa kahvia mutta vetää suklaata, pullaa ja karkkia kuin tyhjää, eikä yhtään valittelee karkin hintaa. Se mistä ollaan riippuvaisia, on pyhä ja koskematon. Vielä pihtimittamies ostelee pyöränromuja eikä laske sitä rahanmenoksi, hamstraaja ostaa mitä turhaa roinaa hyvänsä kun ilmaiseksi ja halvalla saa vaikkei ole tarvetta. Yksi hyvä ja toimiva pyörä riittää ja tukee halvemmaksi kuin rikkinäiset romut joilla ei tee mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaalipata on terveellistä ruokaa,siinä on kasvisten lisäksi lihaakin josta tulee proteenia.
        Periaatteessa kastikkeen pysyy tekemään mihin vain kasviksiin.

        Miksi hitossa sotket kaalipataan spaghettia??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi on ettei syö mitään makeaa niin säästyy rahat ja elimistö.

        Mua naurattaa nämä "säästövinkit" . Joku esim pitää tuhlauksena juoda kahvia pari kuppia päivässä mutta ei laske sitä paljonko menee tupakkaan ja kaljaan... Taivastellaan vaan kahvin kalleutta.


        Vähän sama tässä. Pihtimittamies ei raaski ostaa kahvia mutta vetää suklaata, pullaa ja karkkia kuin tyhjää, eikä yhtään valittelee karkin hintaa. Se mistä ollaan riippuvaisia, on pyhä ja koskematon. Vielä pihtimittamies ostelee pyöränromuja eikä laske sitä rahanmenoksi, hamstraaja ostaa mitä turhaa roinaa hyvänsä kun ilmaiseksi ja halvalla saa vaikkei ole tarvetta. Yksi hyvä ja toimiva pyörä riittää ja tukee halvemmaksi kuin rikkinäiset romut joilla ei tee mitään.

        En juo viinaa enkä kaljaa.En polta tupakkaa .En käy ulkomaan matkoilla en aja ollenkaan autolla.Syön koko viikon yhden ravintolaterian hinnalla itse tehtyä hyvää ruokaa.

        Sopiva hamstraaminenkin on aivan järkevää.Ei tarvitse samasta tuotteesta sitten myöhemmin 10 kertaa enemmän.Monesti niitä ei edes myöhemmin saa ostaa mistään.
        Esim sadeviitat kannattaa ostaa käytettynä kirpputorilta.Nykyisistä viitoista 95% niistä vesi menee läpi jo seuraavana vuonna.Kumiviitoista mitä ennen tehtii pitää vettä.
        Uusista kengistä menee muutaman kuukauden jälkeen kivet kengänpohjista läpi yms.
        Jos alumiinisesta pyöränrungosta murtuu vaikka vaihteensiirtäjän korvakko sitä ei pysty korjaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En juo viinaa enkä kaljaa.En polta tupakkaa .En käy ulkomaan matkoilla en aja ollenkaan autolla.Syön koko viikon yhden ravintolaterian hinnalla itse tehtyä hyvää ruokaa.

        Sopiva hamstraaminenkin on aivan järkevää.Ei tarvitse samasta tuotteesta sitten myöhemmin 10 kertaa enemmän.Monesti niitä ei edes myöhemmin saa ostaa mistään.
        Esim sadeviitat kannattaa ostaa käytettynä kirpputorilta.Nykyisistä viitoista 95% niistä vesi menee läpi jo seuraavana vuonna.Kumiviitoista mitä ennen tehtii pitää vettä.
        Uusista kengistä menee muutaman kuukauden jälkeen kivet kengänpohjista läpi yms.
        Jos alumiinisesta pyöränrungosta murtuu vaikka vaihteensiirtäjän korvakko sitä ei pysty korjaamaan.

        Rasvaprosentti pienentyi taas vähän vaikka ei nyt ole ollut taas aikaa oikeaan liikuntaan.
        Ahkera arkiaktivisuus laihduttaa jonkin verran.Nyt on mennyt aika pyörän korjauksessa.Rakentelin 26 tuuman naistenpyörään suuremmat välitykset samat kuin mitkä on miesten pyörässä.Kampiakselin laakerin väliin piti tehdä itse rikka jotta hammasrattaat ei osu runkoon.Isompien välitysten etu on siinä että pakat kuluu 10 kertaa hitaammin kun voi käyttää tasaisesti koko pakkaa eikä kuluttaa vain suurinta vaihdetta.

        Laihtumista ei katsota painosta eikä vyötärönympärysmitasta vaan rasvaprosentista.
        JOS pihtimitta pienentyy on laihtunut vaikka vyötärönympärysmitta ja paino olisivat samassa tai ne olisivat vähän suurentuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasvaprosentti pienentyi taas vähän vaikka ei nyt ole ollut taas aikaa oikeaan liikuntaan.
        Ahkera arkiaktivisuus laihduttaa jonkin verran.Nyt on mennyt aika pyörän korjauksessa.Rakentelin 26 tuuman naistenpyörään suuremmat välitykset samat kuin mitkä on miesten pyörässä.Kampiakselin laakerin väliin piti tehdä itse rikka jotta hammasrattaat ei osu runkoon.Isompien välitysten etu on siinä että pakat kuluu 10 kertaa hitaammin kun voi käyttää tasaisesti koko pakkaa eikä kuluttaa vain suurinta vaihdetta.

        Laihtumista ei katsota painosta eikä vyötärönympärysmitasta vaan rasvaprosentista.
        JOS pihtimitta pienentyy on laihtunut vaikka vyötärönympärysmitta ja paino olisivat samassa tai ne olisivat vähän suurentuneet.

        Jos pyöräilee pajon kettinki pitää vaihtaa alussa 3:den viikon välein silloin kun on uusi rataspakka kettinki venyy ja venynyt kettinki kuluttaa ratapakkaa.Vähän venyneet kettingit otetaan myöhemmin uudellen käyttöön kun ratapakastakin on kulunut hammasrattaat.
        Hammasrattaita pitää välillä tarkistella ja käyttää vähiten kuluneita hammasrattaita.
        Käyttämällä vuoroviikoin kampiakselin suurinta ja pienempiä hammasrattaita hammasrattaat kuluu tasaisesti edestä ja takaa.Näin tehtynä samoilla kettingeillä ja pakalla voi ajaa vuoden tai kaksi (kuluminen on vähäistä kun kettinki ja pakka on suurinpiirtein yhtä kulunut)
        Pakka menee pilalle jo kuukaudessa jos ajaa koko ajan samoilla vaihteilla.Parempi kettingin puhdistus on hyvä tehdä viikon välein ketupesurilla ja jokaisen sadelenkin jälkeen koska hiekka kettingissä kuluttaa nopeasti kettingin.
        https://www.motonet.fi/fi/tuote/383844/Super-B-Classic-Ketjupesuri


    • Anonyymi

      Elättepä ankeaa elämää kalorilaskureittenne kanssa , mitä järkeä on kituuttaa elämässä noin , toki sairaalloinen ylipaino on hoidettava , muuten kannattaa unohtaa kaikki kuurit ja opetella elämään kohtuuden rajoissa , kaikkea saa syödä ,,kohtuudella.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Syödyt kalorit pitää tietää tarkasti joka päivä,muuten syö vähäkään liikaa ja lihoo.Niitä on sitten vaikea saada pois.
        Lihottujen kilojen laihduttaminen on miljoona kertaa vaikeampaa kuin se miten ne ovat tulleet,jo muutaman minutin ylimääräisellä syönnillä tulee LIIKAA ylimääräisiä kaloreita jotka aiheuttavat lihomisen.

        Tämän takia syödyt kalorit pitää laskea
        Pitää tietää tarkasi kuinka pajon saa syödä.Jos syöt päivässä vaikka yhden ylimääräisen voileivän 250 kal LIHOT kilon kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syödyt kalorit pitää tietää tarkasti joka päivä,muuten syö vähäkään liikaa ja lihoo.Niitä on sitten vaikea saada pois.
        Lihottujen kilojen laihduttaminen on miljoona kertaa vaikeampaa kuin se miten ne ovat tulleet,jo muutaman minutin ylimääräisellä syönnillä tulee LIIKAA ylimääräisiä kaloreita jotka aiheuttavat lihomisen.

        Tämän takia syödyt kalorit pitää laskea
        Pitää tietää tarkasi kuinka pajon saa syödä.Jos syöt päivässä vaikka yhden ylimääräisen voileivän 250 kal LIHOT kilon kuukaudessa.

        Olen laihtunut nyt paremmin kuin koskaan kun vähensin kahvin juontia puolella,vaikka syön paljon karkkia ja illalla mahan täyteen herkullista ruokaa valtavan ison annoksen 700 kaloria ja muut herkut sen jälkeen.400 kal
        Välillä syön karkkia vielä illallakin.250 kal

        Pihtimittauslukema pienentynyt 18 millistä 14 milliin 7 päivän aikana.Pyöräillyt olen 3 tuntia päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen laihtunut nyt paremmin kuin koskaan kun vähensin kahvin juontia puolella,vaikka syön paljon karkkia ja illalla mahan täyteen herkullista ruokaa valtavan ison annoksen 700 kaloria ja muut herkut sen jälkeen.400 kal
        Välillä syön karkkia vielä illallakin.250 kal

        Pihtimittauslukema pienentynyt 18 millistä 14 milliin 7 päivän aikana.Pyöräillyt olen 3 tuntia päivässä.

        Se on täyttä paskapuhetta että proteenia pitää olla 150g päivässä.Ruoka ON silloin aivan paskaa.
        65 kiloiselle 50g proteenia riittää oikein hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on täyttä paskapuhetta että proteenia pitää olla 150g päivässä.Ruoka ON silloin aivan paskaa.
        65 kiloiselle 50g proteenia riittää oikein hyvin.

        Laatu on tärkeämpää kuin määrä. Tämä pätee erityisesti hiilihydraatteihin ja rasvoihin, mutta myös proteiineihin. Esim. diabeetikoilla kasviproteiini aiheuttaa vähemmän ongelmia kuin eläinproteiini.

        Sitaatti teoksesta Ravitsemustiede (2021 Duodecim, luvun kirjoittajat Sirkku Kylliäinen ja Mika Kastarinen):

        ”Proteiinin saannin kohtuullistaminen tasolle enintään 0,8–1,0 g/kg/vrk suurentaa plasman albumiinitasoa ja vähentää proteinuriaa, hyperfiltraatiota ja munuaistiehyiden altistumista toksiineille, mm. raudalle. Lisäksi proteiinin saannin rajoittaminen hidastaa munuaistaudin kulkua ja tehostaa ACE:n estäjien edullista vaikutusta proteinuriaan. Soijan ja muun kasviproteiinin suosiminen saattaa olla hyödyllistä nefroottisessa oireyhtymässä, etenkin diabeettisen sekä lihavuuteen liittyvän taudin hidastamisessa. Kasviproteiini saattaa olla edullisempi kuin muista lähteistä peräisin oleva proteiini suurentamaan plasman albumiinipitoisuutta, korjaamaan hyperlipidemiaa ja vähentämään proteinuriaa, munuaiskudoksen tulehdusta ja fibroosin muodostusta.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on täyttä paskapuhetta että proteenia pitää olla 150g päivässä.Ruoka ON silloin aivan paskaa.
        65 kiloiselle 50g proteenia riittää oikein hyvin.

        Jos 2300 kalorin ruokavaliossa on 150g proteenia se on silloin täysin herkuton.Siihen ei kestä syödä yhtään mitään herkkuja.
        Tavallisen tallaajan ei kannata mennä ottamaan mallia bodarin ruokavaliosta,koska bodareilla on proteenin tarve paljon suurempi kuin tavallisilla ihmisillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos 2300 kalorin ruokavaliossa on 150g proteenia se on silloin täysin herkuton.Siihen ei kestä syödä yhtään mitään herkkuja.
        Tavallisen tallaajan ei kannata mennä ottamaan mallia bodarin ruokavaliosta,koska bodareilla on proteenin tarve paljon suurempi kuin tavallisilla ihmisillä.

        Suositusmäärä 65-kiloiselle kirpulle on proteiinia vähintään 1,1–1,3 g/ihannepainokilo, eli jos ihannepaino on 65 kg, niin proteiinia on syytä syödä noin 72–85 g/vrk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syödyt kalorit pitää tietää tarkasti joka päivä,muuten syö vähäkään liikaa ja lihoo.Niitä on sitten vaikea saada pois.
        Lihottujen kilojen laihduttaminen on miljoona kertaa vaikeampaa kuin se miten ne ovat tulleet,jo muutaman minutin ylimääräisellä syönnillä tulee LIIKAA ylimääräisiä kaloreita jotka aiheuttavat lihomisen.

        Tämän takia syödyt kalorit pitää laskea
        Pitää tietää tarkasi kuinka pajon saa syödä.Jos syöt päivässä vaikka yhden ylimääräisen voileivän 250 kal LIHOT kilon kuukaudessa.

        Syödystä kalorimäärästä tietää TARKIMMIN laihtumisen.Muut mitat muuttuu nesteisyyden mukaan,jopa pihtimittauslukemakin pysyy samassa vaikka on laihtunut silloin kun keho on nesteinen.Sekin mitta alkaa laskemaan vasta sitten kun ylimääräinen neste poistuu kehosta.
        Moni tekee vääriä johtopäätöksiä näistä mitoista,ja lopettaa syömisen kokonaan mikä ON suurin virhe.Paino kyllä laskee jos kalorit on 2000-2700.Muutokset tulee monesti näkyviin vasta noin 2 den viikon vällein.


    • Anonyymi

      En lukenut noita kommentteja, kun menivät halveksiviksi.
      Kahvissa väitetään olevan terveyttä ja laihtumista edistäviä aineita.
      Siksi jatkan sen juomista aamulla ja iltapäivisin. Liikuntaa sen jälkeen.

      Minulle maistuu juustoa näkkileivällä, 1 keksi, pähkinä rusina, tai
      Kokosöljyä musta kahvi vispataan kermaiseksi, tai kaurajuoma.
      Siinä ei ole liikaa kcal ja kahvin vaikutus tasoittuu.
      Toisinaan pala After Eight, tai muu minttusuklaa tekee terää.

      Mutta näin kahviin tulee erilainen maku ja tunnelma kuin pullan kanssa.
      Kova yhdistelmä tuo kakku ja kahvi. Siihen tarvitaan Teräsmiestä!

    • Anonyymi

      Ylläpito naureskelee meille kun jaksamme vuodesta toiseen kiihkeästi kommentoida näitä keskustelubotin tekemiä avauksia.

      • Anonyymi

        Montakohan täällä on vastaavia anonyymejä, joilla ei ole etavuakaqn laihdutuksesta laihdutus foorumilla. Ainoastaan toisien pilkkaamista ja naurunalaiseksi saattamista.

        Hän Naura toisten täällä kommentoimista, vaikka itse tekee samaa!
        Asettaa itsensä kaikkien sääntöjen ja normien yläpuolelle! Mikä tyyppi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakohan täällä on vastaavia anonyymejä, joilla ei ole etavuakaqn laihdutuksesta laihdutus foorumilla. Ainoastaan toisien pilkkaamista ja naurunalaiseksi saattamista.

        Hän Naura toisten täällä kommentoimista, vaikka itse tekee samaa!
        Asettaa itsensä kaikkien sääntöjen ja normien yläpuolelle! Mikä tyyppi!

        Kone taas muuttaa automaattisesti. Joilla ei ole tavuakaan laihdutuksesta...
        Koska nauraa kirjoitetaan suurella alkukirjaimella? Oi, hyvänen aika!


    • Anonyymi

      Kuka on sanonut, että kahvin kanssa on pakko mussuttaa jotain makeaa tai ainakin joutavaa?
      En ole koskaan mussuttanut kahvin kanssa mitään. olen toki joskus muinoin kokeillut mutta satu minulle.
      Vapaa-ajan paikassamme juon aamukahvin takakorttelin kuppilassa klo9:n tienoissa. Tuhti annos brandyä aromilasissa on sopiva lisuke mutta ei pullaa eikä muutakaan siihen viittaavaa.

      Vaimoni on tuollainen kahvileivän mussuttaja. Koska en ymmärrä niin täytyy vaan uskoa.

      • Anonyymi

        Ehkä vaimosi on sanonut niin?


      • Anonyymi

        ☕🍷🔪Pitää miehen työkykyisenä! 😆


    • Anonyymi

      Kahvi laihduttaa pelkästään jo siitäkin syystä, kun korvaa maidon tai mehun kahvilla niin kalorit vähenevät.

      • Anonyymi

        KAHVI LIHOTTAA koska sen kanssa syödään pullaa,kakkua kekseja yms.Paljon kukaan ei juo kahvia sellaisenaan,koska se on silloin pahan makuista myrkkyä.

        Varsinkin lihavat herkkuperseet on syönyt paljon pullaa kahvin kanssa

        Puolet vähemmän kahvia,puolet vähemmän kaloreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAHVI LIHOTTAA koska sen kanssa syödään pullaa,kakkua kekseja yms.Paljon kukaan ei juo kahvia sellaisenaan,koska se on silloin pahan makuista myrkkyä.

        Varsinkin lihavat herkkuperseet on syönyt paljon pullaa kahvin kanssa

        Puolet vähemmän kahvia,puolet vähemmän kaloreita.

        Miksi et joisi kahvia makeutusaineen kera? Sinisestä purkista möhnää viiden kappaleen verran lisää makeutta yhden pullan verran. Kokeilisit edes möhnää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et joisi kahvia makeutusaineen kera? Sinisestä purkista möhnää viiden kappaleen verran lisää makeutta yhden pullan verran. Kokeilisit edes möhnää.

        Sinä voit kuule laittaa pilluusi jotain pillunpuhdistusmöhnää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAHVI LIHOTTAA koska sen kanssa syödään pullaa,kakkua kekseja yms.Paljon kukaan ei juo kahvia sellaisenaan,koska se on silloin pahan makuista myrkkyä.

        Varsinkin lihavat herkkuperseet on syönyt paljon pullaa kahvin kanssa

        Puolet vähemmän kahvia,puolet vähemmän kaloreita.

        Kahvi on pelkkä tekosyy makean mussuttamiselle. Jos kaloriton kahvi ei olisi syytettynä niin sitten mussuttajat keksisivät jonkin muun.
        On se vaan hirveää kun vissykin lihottaa kraanavedestä puhumattakaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voit kuule laittaa pilluusi jotain pillunpuhdistusmöhnää.

        Olipa omituinen kannanotto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAHVI LIHOTTAA koska sen kanssa syödään pullaa,kakkua kekseja yms.Paljon kukaan ei juo kahvia sellaisenaan,koska se on silloin pahan makuista myrkkyä.

        Varsinkin lihavat herkkuperseet on syönyt paljon pullaa kahvin kanssa

        Puolet vähemmän kahvia,puolet vähemmän kaloreita.

        Minä en ainakaan syö pullaa kahvin kanssa. Vain tilkka maitoa kahvin sekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAHVI LIHOTTAA koska sen kanssa syödään pullaa,kakkua kekseja yms.Paljon kukaan ei juo kahvia sellaisenaan,koska se on silloin pahan makuista myrkkyä.

        Varsinkin lihavat herkkuperseet on syönyt paljon pullaa kahvin kanssa

        Puolet vähemmän kahvia,puolet vähemmän kaloreita.

        "Puolet vähemmän kahvia,puolet vähemmän kaloreita.".

        Outo logiikka. Kahvi ei lihota. Miten se muka Kahvista riippuu mitä se kanssa syö? 😳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Puolet vähemmän kahvia,puolet vähemmän kaloreita.".

        Outo logiikka. Kahvi ei lihota. Miten se muka Kahvista riippuu mitä se kanssa syö? 😳

        Sinä voit laittaa pilluusi jotain pillunpuhdistusmöhnää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voit laittaa pilluusi jotain pillunpuhdistusmöhnää.

        Kuinka ollakaan, siitä puhe mistä puute..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka ollakaan, siitä puhe mistä puute..

        Saa lähimmästä möhnäkaupasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voit laittaa pilluusi jotain pillunpuhdistusmöhnää.

        Olipa tuossa typerä kommentti.


    • Anonyymi

      Tämä on koe. Tämä on koe. Näetkö tämän viestin?

    • Anonyymi

      "Esim sadeviitat kannattaa ostaa käytettynä kirpputorilta."

      Totta, sadeviittoja tarvitaan aina. Ja niiden vuoksi kannattaa kulkea ihan pidempikin matka.

      Itse ostan kirpputorilta alusvaatteet sekä rintaliivit, samoin sukat, jos ne ovat ehjät ja puhaat. RIkkinäisiä tai likaisia en osta. Uusiin verrattuna käytetyt saa jopa puoleen hintaan. Lisäksi kirpputoreilta löytää käytettyjä hehkulamppuja, joita ei saa enää kaupasta.

      Lisäksi kirpputoreilta löytää välillä todella hyvä kuivaruokia ja säilykkeitä pilkkahintaan, yleensä kolme kahden hinnalla tai viisi neljän hinnalla. Erään kerran löysin postimerkkejä, joista puuttui liimaa. Näiden kanssa voi säästää useita euroja kuukaudessa.

      Aina ei löydy, mutta joskus löytyy kirpputorilta polkupyöriin vaijereita, rattaita sekä päällyskumeja ja jarrupaloja. Olen huomannut, että ellei renkaan tai jarrupalan koko ole vanteeseen sopiva, mies osaa leikata ja sulattaa kumit sopivan kokoisiksi. Viimeksi löysin ruostuneet venyneet ketjut, joista sai uuden veroiset kun mies öljysi ne ja leikkasi ne sopivan mittaisiksi. Vanhat ketjut maksoivat vain 2/3 uusien ketjujen hinnasta. Pyörän rattaita voi käyttää myös keittiössä leikkaamiseen, kun ne teroittaa hyvin.

      • Anonyymi

        ”Itse ostan kirpputorilta alusvaatteet sekä rintaliivit, samoin sukat, jos ne ovat ehjät ja puhaat. RIkkinäisiä tai likaisia en osta”

        Itse en käytä rintaliivejä ollenkaan. Tämä on periaate.

        Minulla on useita alushousuja, jotka pesen aina yhden päivän käytön jälkeen pesukoneessa. Pesukoneeni on Samsung-merkkinen. Myös puhelimeni on Samsung-merkkinen.

        Paras pyykinpesuaine on tutkitusti Lidlin valkoisessa purkissa oleva Formil Sensitive Colour. Sillä on ympäristö- ja allergiamerkki, silti sen pesutulos oli Kuluttakja-öehden testin toiseksi paras.

        Ennen minulla oli myös Samsung-merkkinen jääkaappi. Nykyinen on Upo. Onko kenälläkään toisella Upoa? Upo voisi olla myös koiran nimi. Myös poikavauva voitaisiin ristitä Upoksi (tosi hyvä idea). Tuleva valtiotieen tohtori Upo J. Pennanen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Itse ostan kirpputorilta alusvaatteet sekä rintaliivit, samoin sukat, jos ne ovat ehjät ja puhaat. RIkkinäisiä tai likaisia en osta”

        Itse en käytä rintaliivejä ollenkaan. Tämä on periaate.

        Minulla on useita alushousuja, jotka pesen aina yhden päivän käytön jälkeen pesukoneessa. Pesukoneeni on Samsung-merkkinen. Myös puhelimeni on Samsung-merkkinen.

        Paras pyykinpesuaine on tutkitusti Lidlin valkoisessa purkissa oleva Formil Sensitive Colour. Sillä on ympäristö- ja allergiamerkki, silti sen pesutulos oli Kuluttakja-öehden testin toiseksi paras.

        Ennen minulla oli myös Samsung-merkkinen jääkaappi. Nykyinen on Upo. Onko kenälläkään toisella Upoa? Upo voisi olla myös koiran nimi. Myös poikavauva voitaisiin ristitä Upoksi (tosi hyvä idea). Tuleva valtiotieen tohtori Upo J. Pennanen.

        Wikipedia: ”Alkujaan UPO oli Askon omistama lahtelainen kodinkoneiden valmistaja, mutta se myytiin vuonna 2000 italialaiselle Antonio Merloni -konsernille, ja yhtiön uudeksi nimeksi tuli AM Kodinkoneet Oy.[2] Sen osti slovenialainen Gorenje.[3]

        Asko Kodinkone Oy valmisti Lahdessa viimeiset Upo, Asko ja Cylinda -merkkiset liedet vuoden 2012 kesäkuussa. Saman vuoden tammikuussa päättyneiden yt-neuvotteluiden tuloksena maailmanlaajuinen kodinkonejätti Gorenje ilmoitti sulkevansa Lahden liesitehtaan ja siirtävänsä tuotannon Tšekin Mora Moraviassa sijaitsevalle tehtaalleen. ”

        Minulla on myös Upo-merkkinen mikroaaltouuni, josta olen ollut kovin ylpeä (kotimaista laatutyötä). Mutta se onkin näköjään tšekkiläistä laatutyötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wikipedia: ”Alkujaan UPO oli Askon omistama lahtelainen kodinkoneiden valmistaja, mutta se myytiin vuonna 2000 italialaiselle Antonio Merloni -konsernille, ja yhtiön uudeksi nimeksi tuli AM Kodinkoneet Oy.[2] Sen osti slovenialainen Gorenje.[3]

        Asko Kodinkone Oy valmisti Lahdessa viimeiset Upo, Asko ja Cylinda -merkkiset liedet vuoden 2012 kesäkuussa. Saman vuoden tammikuussa päättyneiden yt-neuvotteluiden tuloksena maailmanlaajuinen kodinkonejätti Gorenje ilmoitti sulkevansa Lahden liesitehtaan ja siirtävänsä tuotannon Tšekin Mora Moraviassa sijaitsevalle tehtaalleen. ”

        Minulla on myös Upo-merkkinen mikroaaltouuni, josta olen ollut kovin ylpeä (kotimaista laatutyötä). Mutta se onkin näköjään tšekkiläistä laatutyötä.

        Tuli mieleen, että myös Škoda-autot ovat tšekkiläistä laatutyötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Itse ostan kirpputorilta alusvaatteet sekä rintaliivit, samoin sukat, jos ne ovat ehjät ja puhaat. RIkkinäisiä tai likaisia en osta”

        Itse en käytä rintaliivejä ollenkaan. Tämä on periaate.

        Minulla on useita alushousuja, jotka pesen aina yhden päivän käytön jälkeen pesukoneessa. Pesukoneeni on Samsung-merkkinen. Myös puhelimeni on Samsung-merkkinen.

        Paras pyykinpesuaine on tutkitusti Lidlin valkoisessa purkissa oleva Formil Sensitive Colour. Sillä on ympäristö- ja allergiamerkki, silti sen pesutulos oli Kuluttakja-öehden testin toiseksi paras.

        Ennen minulla oli myös Samsung-merkkinen jääkaappi. Nykyinen on Upo. Onko kenälläkään toisella Upoa? Upo voisi olla myös koiran nimi. Myös poikavauva voitaisiin ristitä Upoksi (tosi hyvä idea). Tuleva valtiotieen tohtori Upo J. Pennanen.

        Vanha tavara on monesti paljon parempaa mitä uusi.Esim kattilatkin tehdään nykyään niin että niihin laitetaan pinta aineesta joka naarmuuntuu lyhyen käytön jälkeen.
        Pakastimet kesti ennen 30 vuotta ja nykyään ne kestää vain 1-5 vuotta.Omelukoneet tehtiin ennen metallista ja nekin kesti kymmeniä vuosia.Nykyään nekin on oasaksi muovia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha tavara on monesti paljon parempaa mitä uusi.Esim kattilatkin tehdään nykyään niin että niihin laitetaan pinta aineesta joka naarmuuntuu lyhyen käytön jälkeen.
        Pakastimet kesti ennen 30 vuotta ja nykyään ne kestää vain 1-5 vuotta.Omelukoneet tehtiin ennen metallista ja nekin kesti kymmeniä vuosia.Nykyään nekin on oasaksi muovia.

        "Pakastimet kesti ennen 30 vuotta ja nykyään ne kestää vain 1-5 vuotta."

        Höpötarina, taas!

        Kylmäkoneet kestivät ennen 15 - 40 vuotta, ja niiden energiankulutus oli kymmenkertainen nykykoneisiin nähden. Sähkönkulutus oli ja olisi niin suuri, että pallomme ei kestäisi tuollaista energiasyöppöä. Kaikki tuollaiset vanhat laitteet pitää vaihtaa uusiin.

        Nykyiset isot kodinkoneet on suunniteltu 10 vuoden kestoikää varten. Kymmenessä vuodessa energiankulutus jälleen putoaa uuden suunnittelun myötä 10 - 20 %. Vakuutus kattaa ilman omavastuuta koneet jotka rikkoutuvta vai 1 - 2 vuoden ikäisinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha tavara on monesti paljon parempaa mitä uusi.Esim kattilatkin tehdään nykyään niin että niihin laitetaan pinta aineesta joka naarmuuntuu lyhyen käytön jälkeen.
        Pakastimet kesti ennen 30 vuotta ja nykyään ne kestää vain 1-5 vuotta.Omelukoneet tehtiin ennen metallista ja nekin kesti kymmeniä vuosia.Nykyään nekin on oasaksi muovia.

        ”Vanhojen astioiden kunto kannattaa arvioida kriittisesti. On turvallisinta jättää vanhat kolhon näköiset keramiikkakolpakot sekä kuluneet, säröiset ja kolhiintuneet astiat käyttämättä. Myös uudempien esineiden soveltuvuus elintarvikekäyttöön kannattaa aina arvioida. Etenkin matkamuistoina tuoduista keramiikkakannuista ja -mukeista saattaa liueta lyijyä. Ne tulee pitää vain koriste-esineinä.”

        https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-elintarvikkeista/pakkaukset-ja-astiat/


    • Anonyymi

      "Nyt kannattaa vähentää kahvin juontia kahdestakin syystä.Kahvi on kallistunut ja kun juo vähemmän kahvia kahvikakkua,pullaa ja keksejä menee puolet vähemmän ja näin kalorimäärä puolittuu.Samalla säästyy paljon rahaa."

      Miten niin "kannattaa"? Minulla ainakaan kahvinjuonti on tyystin eri asia kuin höttöhiilarin mässytys, jonka sinä jotenkin saat yhdistettyä kahvinjuontiin. Mitä tekemistä näillä nyt on keskenään? Sama asia, jos alkaa neuvomaan että älkää juoko vettä enää niin paljon kun sen kanssa syödyt ranet on niin lihottavia että veden juonnin puolittaminen estää lihomisen... Eikä tule syötyä niin paljon roskaruokaa.

      • Anonyymi

        Kyllä se vaan niin on että herkkuperseet juo kahvinsa pullan,viineri,munkin tai jonkun muun vastaavan kera.JOS yksinkertaisesti juot PUOLET vähemmän kahvia,kaloreitakin tulee PUOLET vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on että herkkuperseet juo kahvinsa pullan,viineri,munkin tai jonkun muun vastaavan kera.JOS yksinkertaisesti juot PUOLET vähemmän kahvia,kaloreitakin tulee PUOLET vähemmän.

        Turha kuvitella että herkkuperseet joisivat kahvinsa mustana.
        Toinen etu kahvin vähentämisellä on se että kaikkea muutakin tulee silloin syötyä harkitusti,ja sekin vähentää päivä kaloreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha kuvitella että herkkuperseet joisivat kahvinsa mustana.
        Toinen etu kahvin vähentämisellä on se että kaikkea muutakin tulee silloin syötyä harkitusti,ja sekin vähentää päivä kaloreita.

        Voin ihan rehellisesti sanoa että painonhallinta ON ollut nyt huomattavasti helpompaa kuin ennen kun olen juonut puolet vähemmän kahvia.Kalorit on pysyneet HELPOSTI päivässä 1000 kaloria pienempänä kuin ennen.

        Juon siis vain 2 dl kaksi kertaa päivässä aina pullan keksin tai kakun kanssa.Nyt alkaa olla taas aikaa liikunnan harrastamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin ihan rehellisesti sanoa että painonhallinta ON ollut nyt huomattavasti helpompaa kuin ennen kun olen juonut puolet vähemmän kahvia.Kalorit on pysyneet HELPOSTI päivässä 1000 kaloria pienempänä kuin ennen.

        Juon siis vain 2 dl kaksi kertaa päivässä aina pullan keksin tai kakun kanssa.Nyt alkaa olla taas aikaa liikunnan harrastamiseen.

        Eli kumpi sinua lihottaa, kahvi vai ne kahvikakut??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin ihan rehellisesti sanoa että painonhallinta ON ollut nyt huomattavasti helpompaa kuin ennen kun olen juonut puolet vähemmän kahvia.Kalorit on pysyneet HELPOSTI päivässä 1000 kaloria pienempänä kuin ennen.

        Juon siis vain 2 dl kaksi kertaa päivässä aina pullan keksin tai kakun kanssa.Nyt alkaa olla taas aikaa liikunnan harrastamiseen.

        ".Nyt alkaa olla taas aikaa liikunnan harrastamiseen."

        Mihin aikasi on tähän saakka mennyt? Siis mihin menee yleensä? Miten jaat päivän ohjelman? Saisiko tästä jonkun vinkin miten se kannattaa tehdäja miten syömisen rytmittää että jaksaa tehdä töitä ja liikkua, levätä ja harrastaa. Nämä täytyy olla tasapainossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on että herkkuperseet juo kahvinsa pullan,viineri,munkin tai jonkun muun vastaavan kera.JOS yksinkertaisesti juot PUOLET vähemmän kahvia,kaloreitakin tulee PUOLET vähemmän.

        "Kyllä se vaan niin on että herkkuperseet juo kahvinsa pullan,viineri,munkin tai jonkun muun vastaavan kera."

        On muunkinlaisia ihmisiä kuin sinunlaisia "herkkuperseitä". Minä en pidä ollenkaan makeasta, varsinkaan kahvin kera. Hotelliaamiaisellakin, missä on kaikki maailman herkut tarjolla, syön suolaisen croissantin ja leikkeleitä, munaa ja pekonia. Maistuu parhaalta kahvin kanssa. Arkena eli aamukahvilla syön leipää tai puuron tai munakkaan. Ei kyllä ilkeä edes mitään makeaa syödä eikä yhtään tee mieli.

        Jatkuva makeanhimo kertoo sokeririippuvuudesta ja varsinkin verensokerin epätasapainosta. Milloin viimeksi olet tutkinut verensokerin ja onko tehty rasitustesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ".Nyt alkaa olla taas aikaa liikunnan harrastamiseen."

        Mihin aikasi on tähän saakka mennyt? Siis mihin menee yleensä? Miten jaat päivän ohjelman? Saisiko tästä jonkun vinkin miten se kannattaa tehdäja miten syömisen rytmittää että jaksaa tehdä töitä ja liikkua, levätä ja harrastaa. Nämä täytyy olla tasapainossa.

        Liikunta nopeuttaa puolella laihtumista mutta sitä voi harrastaa vain silloin kun siihen on paljon aikaa.Laihtuu sitä ilman liikuntaakin,kun ruokailu on kunnossa.

        Itse syön niin että olen syömättä koko päivän ja illalla noin klo 22.00 syön herkullisen ja ison aterian toisenkin jälkiruuan.Lisäksi aamulla ja iltapäivällä 1 kupillinen kahvia kakkua
        ( sillä jaksaa pyöräillä päivässä vaikka 100 kilometriä.Yleensä pyöräilen vain 70 kilometrin lenkkejä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikunta nopeuttaa puolella laihtumista mutta sitä voi harrastaa vain silloin kun siihen on paljon aikaa.Laihtuu sitä ilman liikuntaakin,kun ruokailu on kunnossa.

        Itse syön niin että olen syömättä koko päivän ja illalla noin klo 22.00 syön herkullisen ja ison aterian toisenkin jälkiruuan.Lisäksi aamulla ja iltapäivällä 1 kupillinen kahvia kakkua
        ( sillä jaksaa pyöräillä päivässä vaikka 100 kilometriä.Yleensä pyöräilen vain 70 kilometrin lenkkejä)

        Onkohan näitä massiivikakkuhöpöttäjiä tällä palstalla useampikin, kun samantyyppisiä viestejä pienin variaatioin tuntuu pukkaavan päivästä päivään, viikosta viikkoon ja kuukaudesta kuukauteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ".Nyt alkaa olla taas aikaa liikunnan harrastamiseen."

        Mihin aikasi on tähän saakka mennyt? Siis mihin menee yleensä? Miten jaat päivän ohjelman? Saisiko tästä jonkun vinkin miten se kannattaa tehdäja miten syömisen rytmittää että jaksaa tehdä töitä ja liikkua, levätä ja harrastaa. Nämä täytyy olla tasapainossa.

        Se miten saa pidettyä veren sokerit koko päivän tasaisena on syödä hiilihydraattia.Elä MISSÄÄN NIMESSÄ syö rasvaisia porsaanfilepihvejä,riisiä yms VAAN sokeria.
        Paras ja maistuvin lähde on karkki,eli päivälliseksi vain vähän karkkia,niin veren sokerit pysyy hyvänä mahdollisimman pienellä määrällä energiaa.


    • Anonyymi

      No eihän se lihominen kahvista johdu. On se tosiaan kahviloissa kallista.

    • Anonyymi

      On se vaan kumma että oikein lihavat eivät tule avautumaan tästä pullan syönnistä.

      • Anonyymi

        Lihajalosteet ja runsas einesten syönti lienevät vaarallisempia kuin pullansyönti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihajalosteet ja runsas einesten syönti lienevät vaarallisempia kuin pullansyönti.

        Niiden syönnistä ei taideta kahvia sentään syyttää...


    • Anonyymi

      Haluaisin kuulla aloittajan normaalin arkipäivän menun, että mitä se sisältää. Siis ruokia ja aterioita tarkoitan, en kaloreita.

      Mistä ruuista ne kalorit tulee?

      Aamupala, lounas, illallinen, mahdolliset välipalat? Millaiset ateriavälit? Miten palaudut? Millaiset on veriarvosi?

      T kn

      • Anonyymi

        Menu on se että en syö koko päivän aikana mitään,ja illalla syön kerralla kaikki mitä syön.


    • Anonyymi

      Kahvia rakastavana nimittäin kiinnitin huomiota aloitukseen, jossa väitetään että kahvin juonnin rajoittaminen laihduttaa.

      Sitten selvisi, ettei se kahvi vaan pullat, kakut ja karkit. Niitähän nyt voi vetää vaikkei kahvia joisikaan.

      Mulla on itsellä harvinaista että juon kahvia muulloin kuin aamulla. Työmaalla automaattikahvi on niin laihaa että jätän juomatta. Muutenkaan sitä ei jostain kumman syystä tee enää mieli päivällä. Ennen join sentään päiväkahvin. Muistan jopa nuorena kuinka join aamukahvin, klo 9 kahvin töissä, klo 14 kahvin töissä, lounaan jälkeen kahvin ja jopa iltakahvinkin. Järjetön määrä kahvia.

      Huomasinkin että on herkistynyt kofeiinille, jos juo kahvia klo 16 jälkeen ei tulekaan uni. Ennen olin täysin immuuni. Nyt unet on kortilla niin ei voi vaarantaa niistä yhtäkään tuntia kun on noustava klo 6.

      Kahvin hinta taas ei vaikuta minuun ja kahvin juontiin. Elämässä on niin vähän iloja, ja kahvi on kyllä vaarattomammasta päästä. Aikoihin en ole juonut Juhlamokkaa, vaan tummapaahtoista ja ruotsalaista, yleensä jauhan pavuista.

      T kn

      • Jeps, itse juon kohtuullisen paljon Reykjavik:iä kun sitä saa lähikaupasta papuina. Ei sen kanssa tulisi mieleenkään syödä pullaa. Toinen jota menee paljon on Lidlin espresso. Nyt on vaan hankalaa kun elää 3 paikan sijaan 4:ssä ja ja Dian columbiaa en ainakaan osta toista kertaa.


    • Anonyymi

      Tummapaahtoinen ei maistu oikealle kahville, vaan siihen pitää totuttautua. Hajukin on yök.

      Vaaleapaahtoista voi juoda kuka tahansa harjoittelematta ja psyykkaamatta.

      Tummapaahtoisen kahvin juojat ovat snobeja.

      Suomalaiset sanovat arvostavansa (snobien luomat ympäristöpaineet) tummapaahtoista kahvia, mutta ostavat ja juovat kuitenkin aina vaaleapaahtoista. Paitsi snobit.

      • Anonyymi

        Merkillinen purkaus, luultavasti kirjoittaja on katkera ja pikkumaakunnista kotoisin, epäilen Kainuuta.

        Tummapaahtoinen kahvi sisältää yleensä vähemmän happoja, kuten klorogeenisiä ja hedelmähappoja. Osalla vatsa kestää ja osalla ei.


      • Anonyymi

        Sanotaanko nyt että eiköhän tämä kahvikysymyskin ole makuasia? Ei voi kyllä tehdä mitään yleistyksiä oman makuaistin perusteella, varsinkaan jos ei ole itse uskaltanut kokeilla kaikkea että voi edes vertailla.

        Tummapaahtoiseen kallistuin itse kun olen aina pitänyt espressosta. Siinä on jo tuoksukin niin herkullinen, oikean kahvin tuoksu, että se tuo aina Italian ja sen ihanat kahvilat ja kaduille asti tulevat aromit mieleen. Kyllä se vaaleapaahtoinenkin menee jos ei voi valita, jos ei ole mitään laihaa plitkua. Mulla on yksi saita ystävä joka ei raaski laittaa kunnolla kahvijauhetta. Aina sanon että join juuri kahvit niin ei maistu just. Itse vaan jätän heti juomatta, jos kahvi on läpikuultavaa. Se on ihan helvetin pahaa. Kuin kahvinkeittimen huuhteluvettä jois.

        Nyt on jopa omalla R-kioskilla omat pöntöt kolmelle eri kahvilaadulle. Yhdessä sitä tavallista Juhlamokkaa, kahdessa muussa jotain keski- ja tummapaahtoista. Ihan ykkönen aamupalalla on maitokahvi espressosta ja kuumasta maidosta. Mulla ei ole espressokonetta, vain se mutteripannu. Olen tässä harkinnut koneen ostamista. Elämän pieniä iloja.

        T kn


      • Anonyymi

        "Vaaleapaahtoista voi juoda kuka tahansa harjoittelematta ja psyykkaamatta."

        Riippuu mihin on oppinut. Mulla oli kaksi etelä-amerikkalaista ja yksi italialainen vieras, jotka maistettuaan juhlassa tarjolla olevaa suurkeittiökahvia olivat silmin nähden järkyttyneitä. Kun se kahvi on heille merkinnyt ihan muuta... Nykyään saa melkein mitä haluaa. Ei tuolloin. Oli oikeasti pelkästään vaaleapaahtoista kahvia koska ajateltiin että tästähän Suomi tykkää, vaikka muutakaan ei ole kyllä tarjottu. Snobismin huippu oli kun jotkut alkoi harrastaa suodatinkahvia. Oli ajalta kun ei oliiviöljyäkään saanut kuin apteekista...

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkillinen purkaus, luultavasti kirjoittaja on katkera ja pikkumaakunnista kotoisin, epäilen Kainuuta.

        Tummapaahtoinen kahvi sisältää yleensä vähemmän happoja, kuten klorogeenisiä ja hedelmähappoja. Osalla vatsa kestää ja osalla ei.

        Kärjistykseni ei ollut tarkoitettu merkilliseksi katkeran ihmisen purkaukseksi, vaan humoristiseksi mielipiteenilmaukseksi.

        Lopetin puoli tuntia sitten kahvin juonnin kokonaan (tumma vaalea keskipaahto), saa nähdä kuinka kauan päätös kestää ja tulenko entistä katkerammaksi.

        Budjetista vapautuneet varat n. 58 snt/vrk aion sijoittaa Fazerin Voimakauran lisäannokseen.

        Voimakaura varsinkin tekee smoothiesta ruokaisaa (suuri kylläisyysvaikutus) kunhan liottaa sotkua ensin. Kasviksia sekaan runsaasti. Tänään kesäkurpitsaa, porkkanaa, ruusukaalia, paprikaa, appelsiinia. Kauralese olisi paljon halvempaa, mutta rakenteen miellyttävyys on vain 20 % Voimakauran miellyttävyydestä. Pitkässä juoksussa kuitenkin maku ja rakenne vaikuttavat minulle paljon, vaikka yrittäisin muuta.

        Muutoksen jälkeen käyttämäni Voimakaura 150 g päivässä maksaa 2,48 euroa/päivä, eli saman verran kuin jokin einespakkaus kaupasta (tai vähemmänkin). Silti vuositasolla n. 900 euroa ja kuukausitasolla n. 75 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kärjistykseni ei ollut tarkoitettu merkilliseksi katkeran ihmisen purkaukseksi, vaan humoristiseksi mielipiteenilmaukseksi.

        Lopetin puoli tuntia sitten kahvin juonnin kokonaan (tumma vaalea keskipaahto), saa nähdä kuinka kauan päätös kestää ja tulenko entistä katkerammaksi.

        Budjetista vapautuneet varat n. 58 snt/vrk aion sijoittaa Fazerin Voimakauran lisäannokseen.

        Voimakaura varsinkin tekee smoothiesta ruokaisaa (suuri kylläisyysvaikutus) kunhan liottaa sotkua ensin. Kasviksia sekaan runsaasti. Tänään kesäkurpitsaa, porkkanaa, ruusukaalia, paprikaa, appelsiinia. Kauralese olisi paljon halvempaa, mutta rakenteen miellyttävyys on vain 20 % Voimakauran miellyttävyydestä. Pitkässä juoksussa kuitenkin maku ja rakenne vaikuttavat minulle paljon, vaikka yrittäisin muuta.

        Muutoksen jälkeen käyttämäni Voimakaura 150 g päivässä maksaa 2,48 euroa/päivä, eli saman verran kuin jokin einespakkaus kaupasta (tai vähemmänkin). Silti vuositasolla n. 900 euroa ja kuukausitasolla n. 75 euroa.

        "Lopetin puoli tuntia sitten kahvin juonnin kokonaan (tumma vaalea keskipaahto), saa nähdä kuinka kauan päätös kestää ja tulenko entistä katkerammaksi."

        Minä lopetin myös tänä aamuna kahvinjuonnin. Aloitan taas huomenaamuna. Eikä yhtään katkeruutta. :-]

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kärjistykseni ei ollut tarkoitettu merkilliseksi katkeran ihmisen purkaukseksi, vaan humoristiseksi mielipiteenilmaukseksi.

        Lopetin puoli tuntia sitten kahvin juonnin kokonaan (tumma vaalea keskipaahto), saa nähdä kuinka kauan päätös kestää ja tulenko entistä katkerammaksi.

        Budjetista vapautuneet varat n. 58 snt/vrk aion sijoittaa Fazerin Voimakauran lisäannokseen.

        Voimakaura varsinkin tekee smoothiesta ruokaisaa (suuri kylläisyysvaikutus) kunhan liottaa sotkua ensin. Kasviksia sekaan runsaasti. Tänään kesäkurpitsaa, porkkanaa, ruusukaalia, paprikaa, appelsiinia. Kauralese olisi paljon halvempaa, mutta rakenteen miellyttävyys on vain 20 % Voimakauran miellyttävyydestä. Pitkässä juoksussa kuitenkin maku ja rakenne vaikuttavat minulle paljon, vaikka yrittäisin muuta.

        Muutoksen jälkeen käyttämäni Voimakaura 150 g päivässä maksaa 2,48 euroa/päivä, eli saman verran kuin jokin einespakkaus kaupasta (tai vähemmänkin). Silti vuositasolla n. 900 euroa ja kuukausitasolla n. 75 euroa.

        Huumori on taitolaji. Suosittelen kirjoittajaa jättämään sen niille, jotka sen osaavat paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumori on taitolaji. Suosittelen kirjoittajaa jättämään sen niille, jotka sen osaavat paremmin.

        Huumori tulee aivoista spontaanisti, eikä se ole taito- tai kilpailulaji. Runsas ”humorointi” saattaa tosin kieliä ahdistuksesta.


    • Anonyymi

      Mitä vaaleapaahtoista kahvia suosittelisitte minulle? Siis jos en lopetakaan kahvinjuontia. Olen eläkeikää lähestyvä voimakauraa syövä heteromies.

      Näköjään kuluttajan pitää maksaa ekstraa, jos aikoo saada kahvipaketin helposti auki (Costa Rica on poikkeus, on halpaa ja paketti on helposti avattava).

      • Anonyymi

        Osta Lidlistä Hieno Mokkaa. Maksaa alle 3€ ja on yhtä hyvää kuin kalliimmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta Lidlistä Hieno Mokkaa. Maksaa alle 3€ ja on yhtä hyvää kuin kalliimmat.

        Minun mielestäni tuo maksaa siellä n. 3,5 euroa, ja muistaakseni sen paketin aukominen oli aika vaikeaa.


      • Anonyymi

        Suosittelen Liptonia, se on kovasti vaaleaa. Vaihtoehtoisesti mikä tahansa maito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen Liptonia, se on kovasti vaaleaa. Vaihtoehtoisesti mikä tahansa maito.

        Juon kahvini aina mustana, vaikka pidänkin maidon mausta. En myöskään makeuta kahvia.

        Juu Lipton tosiaan valmistaa nykyisin myös kahvia, mutta se on tummapaahtoista, eikä sitä saa lähimarketista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni tuo maksaa siellä n. 3,5 euroa, ja muistaakseni sen paketin aukominen oli aika vaikeaa.

        Onhan se halvempaa kuin juhlamokka joka on jo yli 5 €.


    • Anonyymi

      Kyllä se ON se liikunta mikä lopultakin on se millä laihtuu.
      Paino pysyy samassa vähentämällä kahvin ja pullan puoleen,mutta liikunta on se millä rasva palaa.
      Lounaaksi syön aina vain karkkia.Veren sokerit pysyy hyvänä,eikä tule väsymystä ja heikotusta.
      Illalla sitten maha täyteen herkullista ruokaa,KAKSI KERTAA niin saa hyvät unet

      Kalorini oli nyt 1.11-22.11 53.500 kaloria jaettuna 22 päivää = 2.431 kaloria päivässä en ole lihonut,enkä laihtunut.Pihtimitat,vyötärönympärysmitta paino pysynyt samassa,KOSKA ei ole ollut yhtään aikaa harrastaa liikuntaa.(himohamstraajan siivousta,mikä EI ole mikään pikkujuttu,lääkärissä ja kirpputorilla käyntiä,pyörän korjausta yms.Veljen jalasta leikattiin vaivaisenluu)
      Pihtimitta nyt alavatsa 12 mm ylävatsa 15 mm
      Vyötärönympärysmitta 83 cm
      Paino 65 kiloa (tavoite 58-59 kiloa)
      Nyt tuli luntakin,pääsee hiihtämään.

      • Anonyymi

        "Lounaaksi syön aina vain karkkia."

        Loistavaa! Tätä voisi suositella Pippa Laukan valikoimiin myös; ainaiset proteiinit ja kasvikset ovat turhaa hömpötystä.

        "Veljen jalasta leikattiin vaivaisenluu.Pihtimitta nyt alavatsa 12 mm ylävatsa 15 mm"

        Oliko tuo jalan vaivasenluun leikkaus siis parantanut vai huonontanut vatsan pihtimittaustulosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lounaaksi syön aina vain karkkia."

        Loistavaa! Tätä voisi suositella Pippa Laukan valikoimiin myös; ainaiset proteiinit ja kasvikset ovat turhaa hömpötystä.

        "Veljen jalasta leikattiin vaivaisenluu.Pihtimitta nyt alavatsa 12 mm ylävatsa 15 mm"

        Oliko tuo jalan vaivasenluun leikkaus siis parantanut vai huonontanut vatsan pihtimittaustulosta?

        Painu vittuun senkin lihava homo.

        Kyllä te olettekin sitten tyhmiä kun menette uskomaan kaikenlaisia valheita.Totuus on tämä että ihmisen täytyy saada laihdutuksen aikana mahdollisimman paljon polttoainetta eli hiilihydraattia.
        Pystyyhän sitä tietysti laihtumaan vaikka millä kuurilla,mutta sitä hyvää oloa ei saa millän muulla kuin hiilihydraateilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painu vittuun senkin lihava homo.

        Kyllä te olettekin sitten tyhmiä kun menette uskomaan kaikenlaisia valheita.Totuus on tämä että ihmisen täytyy saada laihdutuksen aikana mahdollisimman paljon polttoainetta eli hiilihydraattia.
        Pystyyhän sitä tietysti laihtumaan vaikka millä kuurilla,mutta sitä hyvää oloa ei saa millän muulla kuin hiilihydraateilla.

        Proteiineilla on kylläkin hyvä kylläisyysvaikutus

        Toisaalta asiantuntijat suosittelevat myös laihdutuskuuriin riittävästi rasvaa. Sopiva määrä grammoina on n. 3,61 prosenttia dieetin kilokalorimäärästä; tämä vastaa 32,5 E%:a ruoan energiasta. Laskutuloksen voit suorittaa myös jakamalla ruoan kilokalorimäärän 27,69:llä.

        Esim. jos dieettisi energiapitoisuus 2786 kcal, niin 2786 jaettuna 27,69:lla on 100,61. Näin monta grammaa rasvaa on sopiva syödä (luvassa on mukana piilorasva, esim. kaurahiutaleet ovat varsin rasvaisia).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Proteiineilla on kylläkin hyvä kylläisyysvaikutus

        Toisaalta asiantuntijat suosittelevat myös laihdutuskuuriin riittävästi rasvaa. Sopiva määrä grammoina on n. 3,61 prosenttia dieetin kilokalorimäärästä; tämä vastaa 32,5 E%:a ruoan energiasta. Laskutuloksen voit suorittaa myös jakamalla ruoan kilokalorimäärän 27,69:llä.

        Esim. jos dieettisi energiapitoisuus 2786 kcal, niin 2786 jaettuna 27,69:lla on 100,61. Näin monta grammaa rasvaa on sopiva syödä (luvassa on mukana piilorasva, esim. kaurahiutaleet ovat varsin rasvaisia).

        Kaurahiutaleet ovat tosiaan varsin rasvaisia. Ne ovat kuitenkin erittäin halpa proteiininlähde. Valitettavasti niissä on kovin vähän lysiiniä. Tämä puute on helppo korjata maidon, lihan, kalan tai palkokasvin proteiinilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painu vittuun senkin lihava homo.

        Kyllä te olettekin sitten tyhmiä kun menette uskomaan kaikenlaisia valheita.Totuus on tämä että ihmisen täytyy saada laihdutuksen aikana mahdollisimman paljon polttoainetta eli hiilihydraattia.
        Pystyyhän sitä tietysti laihtumaan vaikka millä kuurilla,mutta sitä hyvää oloa ei saa millän muulla kuin hiilihydraateilla.

        Sokerilla tehdään kaikista kovimmat laihdutustulokset,MUTTA sitä ei SAA syödä liikaa.
        Oikein lihavat laihduttaa nutrileteilla kilonkin viikkovauhtia ja ne pussit on käytännössä sokeripusseja.
        Anoreetikot ja taas laihduttaa yleensä syömällä pelkkää karkkia ja silloin kuihtuu kehosta lihakset.Tämän tapaista syöntiä on monilla malleillakin.

        Ihmiselle riittää laihdutuksessa päivässä yksi kunnon ateria joka sisältää hiilihydraattia,rasvaa,proteenia.Se on aivan sama mihin aikaan sen syö.Kaikista järkevintä on syödä se illalla koska silloin saa hyvät yöunet ja illalla ON muutenkin mukavampi syödä.Päivällä pirteydestä on vain hyötyä kun on vähemmällä ravinnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokerilla tehdään kaikista kovimmat laihdutustulokset,MUTTA sitä ei SAA syödä liikaa.
        Oikein lihavat laihduttaa nutrileteilla kilonkin viikkovauhtia ja ne pussit on käytännössä sokeripusseja.
        Anoreetikot ja taas laihduttaa yleensä syömällä pelkkää karkkia ja silloin kuihtuu kehosta lihakset.Tämän tapaista syöntiä on monilla malleillakin.

        Ihmiselle riittää laihdutuksessa päivässä yksi kunnon ateria joka sisältää hiilihydraattia,rasvaa,proteenia.Se on aivan sama mihin aikaan sen syö.Kaikista järkevintä on syödä se illalla koska silloin saa hyvät yöunet ja illalla ON muutenkin mukavampi syödä.Päivällä pirteydestä on vain hyötyä kun on vähemmällä ravinnolla.

        Siis mitä syöt päivän mittaan? Syötkö

        A) karkkia?
        B) vain yhden ateria päivässä?

        Laita esimerkkejä aterioista.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokerilla tehdään kaikista kovimmat laihdutustulokset,MUTTA sitä ei SAA syödä liikaa.
        Oikein lihavat laihduttaa nutrileteilla kilonkin viikkovauhtia ja ne pussit on käytännössä sokeripusseja.
        Anoreetikot ja taas laihduttaa yleensä syömällä pelkkää karkkia ja silloin kuihtuu kehosta lihakset.Tämän tapaista syöntiä on monilla malleillakin.

        Ihmiselle riittää laihdutuksessa päivässä yksi kunnon ateria joka sisältää hiilihydraattia,rasvaa,proteenia.Se on aivan sama mihin aikaan sen syö.Kaikista järkevintä on syödä se illalla koska silloin saa hyvät yöunet ja illalla ON muutenkin mukavampi syödä.Päivällä pirteydestä on vain hyötyä kun on vähemmällä ravinnolla.

        Syöntiä kerran päivässä.(jos EI laihduta SAA syödä vaikka kuinka monesti kunhan kalorimäärät ei ylitä päivän energiantarvetta.

        https://www.terve.fi/artikkelit/parjaako-karulla-ruokavaliolla


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä syöt päivän mittaan? Syötkö

        A) karkkia?
        B) vain yhden ateria päivässä?

        Laita esimerkkejä aterioista.

        T kn

        Kyllä syön joka päivä karkkia ja suklaata ja vain yhden SUUREN aterian päivässä ja aina illalla tai yöllä toisenkin perään joka on jälkiruoka.

        Päiväsyöntini on hyvin pientä KOSKA silloin voi syödä illalla paljon.Jos syömisen aloittaa jo aamusta ja syö vielä päivälläkin kalorimäärät nousee liian suureksi JA lihoo.

        Minä pidän erittäin huonona näitä iltasyönnin kieltäviä ohjelmia mitä netti on täynnä.
        Asia on niin että vain päivän aikana syöty kalorimäärä ratkaisee.Elimistössä EI ole kelloa.
        Tarkemmin sanottuna syön päivällä oikeaa ruokaa mikä voi olla mitä tahansa noin 200 kalorin edestä.Se voi olla joku viljatuote joko leipää tai puuro.

        Täytyy valita se polttoaine mitä käyttää.Joko reilusti hiilihydraattivoittoinen tai ketoosi.
        Nämä yhdistelmät jossa yritetään käyttää vähän kumpaakin toimii huonosti.Kokemukseni mukaan vähähiilihydraattinen on huonoin.Sillä olen paljon ennen laihduttanut.
        Tämä runsashiilihydraattinen toimii huomattavasti paremmin ja ruoka on paljon paremman makuista.
        Pystyn nyt aloittamaan liikunnan harrastamisen koska olen saanut kaikki työt tehdyksi ja lääkärissä ei tarvitse enään käydä niin paljon.Ainoastaan verikokeissa kerran viikossa .Veljen tulehdusarvot on laskenut 8:saan.Kirpputoripöytään viemässä tavaroita 3 kertaa viikossa iltapäivisin.
        Harrastan liikuntaa vain vain silloin kun siihen on aikaa.Ei mihinkään lenkille voi mennä jos on tärkeitä töitä tekemättä.Toissapäivänä tein auton suojapressut kahteen autoon ja tänään pyörän takatavaratelineestä etutavaratelineen pienillä muutoksilla sekä säädin etuvaihtajan vaihteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä syön joka päivä karkkia ja suklaata ja vain yhden SUUREN aterian päivässä ja aina illalla tai yöllä toisenkin perään joka on jälkiruoka.

        Päiväsyöntini on hyvin pientä KOSKA silloin voi syödä illalla paljon.Jos syömisen aloittaa jo aamusta ja syö vielä päivälläkin kalorimäärät nousee liian suureksi JA lihoo.

        Minä pidän erittäin huonona näitä iltasyönnin kieltäviä ohjelmia mitä netti on täynnä.
        Asia on niin että vain päivän aikana syöty kalorimäärä ratkaisee.Elimistössä EI ole kelloa.
        Tarkemmin sanottuna syön päivällä oikeaa ruokaa mikä voi olla mitä tahansa noin 200 kalorin edestä.Se voi olla joku viljatuote joko leipää tai puuro.

        Täytyy valita se polttoaine mitä käyttää.Joko reilusti hiilihydraattivoittoinen tai ketoosi.
        Nämä yhdistelmät jossa yritetään käyttää vähän kumpaakin toimii huonosti.Kokemukseni mukaan vähähiilihydraattinen on huonoin.Sillä olen paljon ennen laihduttanut.
        Tämä runsashiilihydraattinen toimii huomattavasti paremmin ja ruoka on paljon paremman makuista.
        Pystyn nyt aloittamaan liikunnan harrastamisen koska olen saanut kaikki työt tehdyksi ja lääkärissä ei tarvitse enään käydä niin paljon.Ainoastaan verikokeissa kerran viikossa .Veljen tulehdusarvot on laskenut 8:saan.Kirpputoripöytään viemässä tavaroita 3 kertaa viikossa iltapäivisin.
        Harrastan liikuntaa vain vain silloin kun siihen on aikaa.Ei mihinkään lenkille voi mennä jos on tärkeitä töitä tekemättä.Toissapäivänä tein auton suojapressut kahteen autoon ja tänään pyörän takatavaratelineestä etutavaratelineen pienillä muutoksilla sekä säädin etuvaihtajan vaihteet.

        Ahmintahäiriö BED:

        ”Ahminnalla viitataan kohtauksenomaiseen syömiseen, jossa kerralla syödään lyhyessä ajassa selvästi enemmän kuin normaalisti ja enemmän kuin useimmat muut ihmiset söisivät vastaavassa tilanteessa. Lisäksi ahmimiseen liittyy keskeisesti hallinnan menettämisen tunne eli tunne siitä, ettei syömistä voi keskeyttää, kun se on kerran alkanut. Ahmiessa syödään suuria määriä, vaikkei olisi nälkä, syömisnopeus voi olla hyvin suuri ja syöminen on lähes pakonomaista toimintaa. Yleensä ahmiminen tapahtuu yksin muilta salassa, koska ahmitut ruokamäärät ovat joko sisällöllisesti tai määrällisesti hävettäviä.

        Ahmiminen voi kohdistua sellaiseen ruokalajiin, esimerkiksi suklaaseen, makeisiin tai jäätelöön, joka tyypillisesti muuten kielletään itseltä. Ahmiminen voi kohdistua myös tavalliseen ruokaan. ”

        https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00819/ahmintahairio-bed


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahmintahäiriö BED:

        ”Ahminnalla viitataan kohtauksenomaiseen syömiseen, jossa kerralla syödään lyhyessä ajassa selvästi enemmän kuin normaalisti ja enemmän kuin useimmat muut ihmiset söisivät vastaavassa tilanteessa. Lisäksi ahmimiseen liittyy keskeisesti hallinnan menettämisen tunne eli tunne siitä, ettei syömistä voi keskeyttää, kun se on kerran alkanut. Ahmiessa syödään suuria määriä, vaikkei olisi nälkä, syömisnopeus voi olla hyvin suuri ja syöminen on lähes pakonomaista toimintaa. Yleensä ahmiminen tapahtuu yksin muilta salassa, koska ahmitut ruokamäärät ovat joko sisällöllisesti tai määrällisesti hävettäviä.

        Ahmiminen voi kohdistua sellaiseen ruokalajiin, esimerkiksi suklaaseen, makeisiin tai jäätelöön, joka tyypillisesti muuten kielletään itseltä. Ahmiminen voi kohdistua myös tavalliseen ruokaan. ”

        https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00819/ahmintahairio-bed

        Nämä ateriat mitä syön ON aivan normaalin kokoisia eli noin 700 kaloria,ELI aivan normaalia syömistä

        JOS on ahmintahäiriö ateria voi olla 7000 kaloria.Karkki JA suklaamääräkin sisältää VAIN 400 kaloria mikä sekin ON aivan normaalia syömistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä ateriat mitä syön ON aivan normaalin kokoisia eli noin 700 kaloria,ELI aivan normaalia syömistä

        JOS on ahmintahäiriö ateria voi olla 7000 kaloria.Karkki JA suklaamääräkin sisältää VAIN 400 kaloria mikä sekin ON aivan normaalia syömistä.

        Onko tämä oikeaa kirjoitusta vaiko pilailijan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä ateriat mitä syön ON aivan normaalin kokoisia eli noin 700 kaloria,ELI aivan normaalia syömistä

        JOS on ahmintahäiriö ateria voi olla 7000 kaloria.Karkki JA suklaamääräkin sisältää VAIN 400 kaloria mikä sekin ON aivan normaalia syömistä.

        Kaikki nämä ON täyttä valetta mitä teille koko ajan uskotellaan.Ei saa syödä illalla,pienet annokset,aamupala on tärkein ateria.Hiilihydraatit pois.Pitää syödä paljon proteenia.

        Nämä juustoiset ja rasvaiset hampurilaiateriat ja pitsat mitä nykyään paljon syödään ON täyttä roskaa.Niissä on rasvan osuus 100-150 grammaa.Parhaat terveyshyödyt saa syömällä normaalia vähärasvaista paljon hiilihydraatteja sisältävää ruokaa jossa on lihaa ja kasviksia suurempia annoksia .Ole ollut itsekkin aikaisemmin siinä luulossa että rasva on hyväksi,mutta tosiasiassa ne ovatkin aivan turhia kaloreita.Liika rasva ei auta esimerkiksi parantamaan testosteroditasoja.Olen todennut tämän asian kokeilemalla itse kumpaakin ruokavaliota.

        Kuluttamalla liikunnalla 1000 kaloria päivässä SAA syödä hyvin ja laihtuu siltikin 3-4 kiloa kuukaudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nämä ON täyttä valetta mitä teille koko ajan uskotellaan.Ei saa syödä illalla,pienet annokset,aamupala on tärkein ateria.Hiilihydraatit pois.Pitää syödä paljon proteenia.

        Nämä juustoiset ja rasvaiset hampurilaiateriat ja pitsat mitä nykyään paljon syödään ON täyttä roskaa.Niissä on rasvan osuus 100-150 grammaa.Parhaat terveyshyödyt saa syömällä normaalia vähärasvaista paljon hiilihydraatteja sisältävää ruokaa jossa on lihaa ja kasviksia suurempia annoksia .Ole ollut itsekkin aikaisemmin siinä luulossa että rasva on hyväksi,mutta tosiasiassa ne ovatkin aivan turhia kaloreita.Liika rasva ei auta esimerkiksi parantamaan testosteroditasoja.Olen todennut tämän asian kokeilemalla itse kumpaakin ruokavaliota.

        Kuluttamalla liikunnalla 1000 kaloria päivässä SAA syödä hyvin ja laihtuu siltikin 3-4 kiloa kuukaudessa.

        Jos meetvurstipitsan energiasta tulee noin 50% rasvasta ja rasvaa on 150 g eli 1350 kcal niin pitsassa olisi 2700 kcal mutta niin paljoe siinä ei ole energiaa. Lukusi kannattaa jakaa esimerkiksi epsilonilla eli 2.7:llä niin päästään realistisimpiin arvoihin.

        Hampurilainen ilman kastikkeita, ranskalaisia ja virvoitusjuomia on ihan ok. Mäkkärin perushampurilainen on 250 kcal, hesen samaa luokkaa kun jättää majoneesin pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä oikeaa kirjoitusta vaiko pilailijan?

        Taitaa olla MKH:n kirjoitus. Noissa kannattaa luvut jakaa kolmella.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Taitaa olla MKH:n kirjoitus. Noissa kannattaa luvut jakaa kolmella.

        Massiivikalorihenkilön luvut pitää jakaa aina 3:lla ja Pilailijan luvut 10:llä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä ateriat mitä syön ON aivan normaalin kokoisia eli noin 700 kaloria,ELI aivan normaalia syömistä

        JOS on ahmintahäiriö ateria voi olla 7000 kaloria.Karkki JA suklaamääräkin sisältää VAIN 400 kaloria mikä sekin ON aivan normaalia syömistä.

        Syön siis illalla tai yöllä ensin sen 700 kaloria,ja sitten vielä noin 400-500 kaloria yht noin 1300 kal Koko päivän kalorit n 2500

        2500 kaloria on se määrä millä laihtuu 3-4 kiloa kuukaudessa .Jos ei laihdu se johtuu vain omasta laiskuudesta,tai jos on ajanpuute ettei ehdi käydä harrastamassa liikuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahmintahäiriö BED:

        ”Ahminnalla viitataan kohtauksenomaiseen syömiseen, jossa kerralla syödään lyhyessä ajassa selvästi enemmän kuin normaalisti ja enemmän kuin useimmat muut ihmiset söisivät vastaavassa tilanteessa. Lisäksi ahmimiseen liittyy keskeisesti hallinnan menettämisen tunne eli tunne siitä, ettei syömistä voi keskeyttää, kun se on kerran alkanut. Ahmiessa syödään suuria määriä, vaikkei olisi nälkä, syömisnopeus voi olla hyvin suuri ja syöminen on lähes pakonomaista toimintaa. Yleensä ahmiminen tapahtuu yksin muilta salassa, koska ahmitut ruokamäärät ovat joko sisällöllisesti tai määrällisesti hävettäviä.

        Ahmiminen voi kohdistua sellaiseen ruokalajiin, esimerkiksi suklaaseen, makeisiin tai jäätelöön, joka tyypillisesti muuten kielletään itseltä. Ahmiminen voi kohdistua myös tavalliseen ruokaan. ”

        https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00819/ahmintahairio-bed

        Etkö sinä ole sitäkään lulenut,että syön vain 2500 kaloria päivässä,mikä ON aivan normaali kalorimäärä laihdutuksessa.

        Kalorinkulutukseni on normaalisti noin 3300 KUN käyn pyöräilemässä.Talvella jopa 4000 kaloriakin kun käyn hiihtämässä pitempiä matkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä ole sitäkään lulenut,että syön vain 2500 kaloria päivässä,mikä ON aivan normaali kalorimäärä laihdutuksessa.

        Kalorinkulutukseni on normaalisti noin 3300 KUN käyn pyöräilemässä.Talvella jopa 4000 kaloriakin kun käyn hiihtämässä pitempiä matkoja.

        "Ahmimishäiriössä (F50.2) eli bulimia nervosassa esiintyy toistuvia ahmimisjaksoja, joita luonnehtii muista poikkeavien ruokamäärien syöminen tiettynä aikana sekä hallinnan tunteen menettäminen syömisen suhteen. Ahmimista täydentävät toistuvat itse aiheutetut oksentamiset, laksatiivien ja diureettien käyttö, liiallinen liikunta ja muut keinot, joilla henkilö pyrkii estämään lihomistaan ahmimisen vastapainona. Ahmimista ja sille vastakkaista käyttäytymistä esiintyy ainakin kerran viikossa vähintään kolmen kuukauden ajan, jotta bulimian diagnoosi olisi aiheellinen.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ahmimishäiriössä (F50.2) eli bulimia nervosassa esiintyy toistuvia ahmimisjaksoja, joita luonnehtii muista poikkeavien ruokamäärien syöminen tiettynä aikana sekä hallinnan tunteen menettäminen syömisen suhteen. Ahmimista täydentävät toistuvat itse aiheutetut oksentamiset, laksatiivien ja diureettien käyttö, liiallinen liikunta ja muut keinot, joilla henkilö pyrkii estämään lihomistaan ahmimisen vastapainona. Ahmimista ja sille vastakkaista käyttäytymistä esiintyy ainakin kerran viikossa vähintään kolmen kuukauden ajan, jotta bulimian diagnoosi olisi aiheellinen.”

        Sitaatti oli siis teoksesta Psykiatria (2021), lainatun tekstin kirjoittaja oli Jouko Lönnqvist.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä syön joka päivä karkkia ja suklaata ja vain yhden SUUREN aterian päivässä ja aina illalla tai yöllä toisenkin perään joka on jälkiruoka.

        Päiväsyöntini on hyvin pientä KOSKA silloin voi syödä illalla paljon.Jos syömisen aloittaa jo aamusta ja syö vielä päivälläkin kalorimäärät nousee liian suureksi JA lihoo.

        Minä pidän erittäin huonona näitä iltasyönnin kieltäviä ohjelmia mitä netti on täynnä.
        Asia on niin että vain päivän aikana syöty kalorimäärä ratkaisee.Elimistössä EI ole kelloa.
        Tarkemmin sanottuna syön päivällä oikeaa ruokaa mikä voi olla mitä tahansa noin 200 kalorin edestä.Se voi olla joku viljatuote joko leipää tai puuro.

        Täytyy valita se polttoaine mitä käyttää.Joko reilusti hiilihydraattivoittoinen tai ketoosi.
        Nämä yhdistelmät jossa yritetään käyttää vähän kumpaakin toimii huonosti.Kokemukseni mukaan vähähiilihydraattinen on huonoin.Sillä olen paljon ennen laihduttanut.
        Tämä runsashiilihydraattinen toimii huomattavasti paremmin ja ruoka on paljon paremman makuista.
        Pystyn nyt aloittamaan liikunnan harrastamisen koska olen saanut kaikki työt tehdyksi ja lääkärissä ei tarvitse enään käydä niin paljon.Ainoastaan verikokeissa kerran viikossa .Veljen tulehdusarvot on laskenut 8:saan.Kirpputoripöytään viemässä tavaroita 3 kertaa viikossa iltapäivisin.
        Harrastan liikuntaa vain vain silloin kun siihen on aikaa.Ei mihinkään lenkille voi mennä jos on tärkeitä töitä tekemättä.Toissapäivänä tein auton suojapressut kahteen autoon ja tänään pyörän takatavaratelineestä etutavaratelineen pienillä muutoksilla sekä säädin etuvaihtajan vaihteet.

        Niin mutta kun halusin tietää mitä syöt. En kysynyt kalorimääriä vaan esimerkkejä siitä mitä laitat suuhun. Montako kertaa päivässä syöt karkkia?

        Voi olla että esim Pippa L vois olla vähän eri mieltä tuosta sun ruokafilosofiasta. Että yksi ateria päivässä ja muuten koko muu päivä karkkia. Kuulostaa ihan Salovaara-jaksolta. Se kylläkin veti sokeroituja energiajuomia muun päivän ja illalla söi jonkun järjettömän mätön. Ei saanu tarpeeksi energiaa mutta haimatulehdus kolkutteli jo ovella. Ei saanut suojaravinteita siitä roskasta mitä söi.

        Siksi sinun veriarvosi kiinnostaa, ei niinkään veljen. Mitä ne sinun veriarvot kertoo, laita lukuja. Verikokeita ei tietääkseni kylläkään oteta kerran viikossa. Hyvä jos kerran vuodessa jos ei ole mitään erikoisempaa tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä syön joka päivä karkkia ja suklaata ja vain yhden SUUREN aterian päivässä ja aina illalla tai yöllä toisenkin perään joka on jälkiruoka.

        Päiväsyöntini on hyvin pientä KOSKA silloin voi syödä illalla paljon.Jos syömisen aloittaa jo aamusta ja syö vielä päivälläkin kalorimäärät nousee liian suureksi JA lihoo.

        Minä pidän erittäin huonona näitä iltasyönnin kieltäviä ohjelmia mitä netti on täynnä.
        Asia on niin että vain päivän aikana syöty kalorimäärä ratkaisee.Elimistössä EI ole kelloa.
        Tarkemmin sanottuna syön päivällä oikeaa ruokaa mikä voi olla mitä tahansa noin 200 kalorin edestä.Se voi olla joku viljatuote joko leipää tai puuro.

        Täytyy valita se polttoaine mitä käyttää.Joko reilusti hiilihydraattivoittoinen tai ketoosi.
        Nämä yhdistelmät jossa yritetään käyttää vähän kumpaakin toimii huonosti.Kokemukseni mukaan vähähiilihydraattinen on huonoin.Sillä olen paljon ennen laihduttanut.
        Tämä runsashiilihydraattinen toimii huomattavasti paremmin ja ruoka on paljon paremman makuista.
        Pystyn nyt aloittamaan liikunnan harrastamisen koska olen saanut kaikki työt tehdyksi ja lääkärissä ei tarvitse enään käydä niin paljon.Ainoastaan verikokeissa kerran viikossa .Veljen tulehdusarvot on laskenut 8:saan.Kirpputoripöytään viemässä tavaroita 3 kertaa viikossa iltapäivisin.
        Harrastan liikuntaa vain vain silloin kun siihen on aikaa.Ei mihinkään lenkille voi mennä jos on tärkeitä töitä tekemättä.Toissapäivänä tein auton suojapressut kahteen autoon ja tänään pyörän takatavaratelineestä etutavaratelineen pienillä muutoksilla sekä säädin etuvaihtajan vaihteet.

        "Minä pidän erittäin huonona näitä iltasyönnin kieltäviä ohjelmia mitä netti on täynnä."

        "Täytyy valita se polttoaine mitä käyttää"

        Saahan sitä syödä illalla, mutta pitäis kyllä syödä muulloinkin. Ruoka ei ole pelkkää polttoainetta. Kai nyt sentään ymmärrät että ruuasta pitää saada jotain suojaravintoaineita, vitamiineja ja hivenaineita sun muuta. Ja jos ruokaa pitäiskin vain polttoaineena niin onhan se omituista ettei sitten siinä tapauksessa syö aamulla kun sitä energiaa just tarvii.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kun halusin tietää mitä syöt. En kysynyt kalorimääriä vaan esimerkkejä siitä mitä laitat suuhun. Montako kertaa päivässä syöt karkkia?

        Voi olla että esim Pippa L vois olla vähän eri mieltä tuosta sun ruokafilosofiasta. Että yksi ateria päivässä ja muuten koko muu päivä karkkia. Kuulostaa ihan Salovaara-jaksolta. Se kylläkin veti sokeroituja energiajuomia muun päivän ja illalla söi jonkun järjettömän mätön. Ei saanu tarpeeksi energiaa mutta haimatulehdus kolkutteli jo ovella. Ei saanut suojaravinteita siitä roskasta mitä söi.

        Siksi sinun veriarvosi kiinnostaa, ei niinkään veljen. Mitä ne sinun veriarvot kertoo, laita lukuja. Verikokeita ei tietääkseni kylläkään oteta kerran viikossa. Hyvä jos kerran vuodessa jos ei ole mitään erikoisempaa tarvetta.

        Tämä oli minun kirjoitus kans. Ei muista aina leimata kommenttia. Mulla oli tarkoitus rekata nikki mutten halua antaa puh. numeroani. Että anona mennään.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kun halusin tietää mitä syöt. En kysynyt kalorimääriä vaan esimerkkejä siitä mitä laitat suuhun. Montako kertaa päivässä syöt karkkia?

        Voi olla että esim Pippa L vois olla vähän eri mieltä tuosta sun ruokafilosofiasta. Että yksi ateria päivässä ja muuten koko muu päivä karkkia. Kuulostaa ihan Salovaara-jaksolta. Se kylläkin veti sokeroituja energiajuomia muun päivän ja illalla söi jonkun järjettömän mätön. Ei saanu tarpeeksi energiaa mutta haimatulehdus kolkutteli jo ovella. Ei saanut suojaravinteita siitä roskasta mitä söi.

        Siksi sinun veriarvosi kiinnostaa, ei niinkään veljen. Mitä ne sinun veriarvot kertoo, laita lukuja. Verikokeita ei tietääkseni kylläkään oteta kerran viikossa. Hyvä jos kerran vuodessa jos ei ole mitään erikoisempaa tarvetta.

        Täällä on muuten Pippa-tädin tuoreimmat ohjeet terveelliseen ravitsemukseen https://www.is.fi/terveys/art-2000008431311.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli minun kirjoitus kans. Ei muista aina leimata kommenttia. Mulla oli tarkoitus rekata nikki mutten halua antaa puh. numeroani. Että anona mennään.

        T kn

        Laidoin sinulle cahdesti lincin balstan diedosuojasæænøksiin, mudda wiesdi boisdeddıın læhes wælittømæsdi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä ole sitäkään lulenut,että syön vain 2500 kaloria päivässä,mikä ON aivan normaali kalorimäärä laihdutuksessa.

        Kalorinkulutukseni on normaalisti noin 3300 KUN käyn pyöräilemässä.Talvella jopa 4000 kaloriakin kun käyn hiihtämässä pitempiä matkoja.

        Niin mistä elintarvikkeista nämä mainitsemasi kalorit koostuu?

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nämä ON täyttä valetta mitä teille koko ajan uskotellaan.Ei saa syödä illalla,pienet annokset,aamupala on tärkein ateria.Hiilihydraatit pois.Pitää syödä paljon proteenia.

        Nämä juustoiset ja rasvaiset hampurilaiateriat ja pitsat mitä nykyään paljon syödään ON täyttä roskaa.Niissä on rasvan osuus 100-150 grammaa.Parhaat terveyshyödyt saa syömällä normaalia vähärasvaista paljon hiilihydraatteja sisältävää ruokaa jossa on lihaa ja kasviksia suurempia annoksia .Ole ollut itsekkin aikaisemmin siinä luulossa että rasva on hyväksi,mutta tosiasiassa ne ovatkin aivan turhia kaloreita.Liika rasva ei auta esimerkiksi parantamaan testosteroditasoja.Olen todennut tämän asian kokeilemalla itse kumpaakin ruokavaliota.

        Kuluttamalla liikunnalla 1000 kaloria päivässä SAA syödä hyvin ja laihtuu siltikin 3-4 kiloa kuukaudessa.

        "Nämä juustoiset ja rasvaiset hampurilaiateriat ja pitsat mitä nykyään paljon syödään ON täyttä roskaa."

        .... Sanoo ihminen joka syö koko päivän karkkia. Eli syö vielä pahempaa roskaa. Ei saa edes proteiinia ja vitamiinejä mitä juustosta ja pihvistä sentään saa. Salaattia ja muuta vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nämä ON täyttä valetta mitä teille koko ajan uskotellaan.Ei saa syödä illalla,pienet annokset,aamupala on tärkein ateria.Hiilihydraatit pois.Pitää syödä paljon proteenia.

        Nämä juustoiset ja rasvaiset hampurilaiateriat ja pitsat mitä nykyään paljon syödään ON täyttä roskaa.Niissä on rasvan osuus 100-150 grammaa.Parhaat terveyshyödyt saa syömällä normaalia vähärasvaista paljon hiilihydraatteja sisältävää ruokaa jossa on lihaa ja kasviksia suurempia annoksia .Ole ollut itsekkin aikaisemmin siinä luulossa että rasva on hyväksi,mutta tosiasiassa ne ovatkin aivan turhia kaloreita.Liika rasva ei auta esimerkiksi parantamaan testosteroditasoja.Olen todennut tämän asian kokeilemalla itse kumpaakin ruokavaliota.

        Kuluttamalla liikunnalla 1000 kaloria päivässä SAA syödä hyvin ja laihtuu siltikin 3-4 kiloa kuukaudessa.

        KUUSKYMPPISENÄ kuule testoretonit laskee ihan vääjäämättä eikä ne karkilla kohoa. Jos ei ota eteen enää niin sinistä nappia touhuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nämä juustoiset ja rasvaiset hampurilaiateriat ja pitsat mitä nykyään paljon syödään ON täyttä roskaa."

        .... Sanoo ihminen joka syö koko päivän karkkia. Eli syö vielä pahempaa roskaa. Ei saa edes proteiinia ja vitamiinejä mitä juustosta ja pihvistä sentään saa. Salaattia ja muuta vielä.

        Enemmän ne hampurilaiset ja pitsat yms lihottaa kuin pienet karkkimäärät.
        Jos syöt vaikka juustoleipiä hetkessä tulee jo 1000 ylimääräistä kaloria ja jos syöt vaikka tikkarin samassa ajassa saat vain muutaman kalorin.

        Syön myös terveellistäkin ruokaa.VAIN puolet siitä on roskaruokaa.

        Pienemmästäkin määrästä terveellistä ruokaa SAA aivan tarpeeksi vitamiineja.
        Monethan laihduttavat paastoillakin ja niissä ei syödä ruokaa ollenkaan.

        Olen todennut tämän ruokavalion hyvin toimivaksi ja laihdutan sillä pois ne viimeiset
        5 kiloa.Syön siinä sivussa välillä muutakin ja se on yleensä proteenipitoista.Nytkin paistoin 950g tulisesti maustettuja siipipaloja.
        Ei näitä minun juttuja ole tietenkään kenenkään ole pakko uskoa,mutta jos vain haluaa laihtua niin se kannattaisi.
        Minä olen siis laiha ja erittäin hyväkuntoinen.Painon jojoilun olen nyt saanut hallintaan. Ennen lihoin aina takaisi,mutta nyt tällä uudella parannetulla ruokavaliolla sitä ongelmaa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUUSKYMPPISENÄ kuule testoretonit laskee ihan vääjäämättä eikä ne karkilla kohoa. Jos ei ota eteen enää niin sinistä nappia touhuun.

        Elämänkaari! Lapsena monipuolinen puuhastelu köyhän kodin haja-asutusalueen torpan töissä.
        Kansakouluiässä urheiluharrastu kuten esimerkiksi paini.
        Murrosiän loppuun mennessä luodaan aerobinen perustaso jonka puitteissa loppuelämä eletään. Korkeampi kynnys = enemmän pelivaraa.
        Murrosiän tuntumassa käsiksi puntteihin.
        Kaikkina vuosina liikenevä vapaa-aika ja varsinkin lomat fyysistä työtä.
        Jne.
        Tavallista kotiruokaa.
        Sama jatkuu omassa taloudessa.
        Katkoja kuntoilussa.

        Taipumus ylipainoon panee jo pentuna harkitsemaan sapuskan määriä ja omassa taloudessa varsinkin laatua.
        Huolehtiminen aerobisesta ja lihaskunnosta.

        Testot?
        76v ikäisenä. Ei tupakkaa. Ei alkoholia.
        S-Testo 37,1. Yleinen viitealue labrasta riippuen 8/10 - 29/30.
        S-TestoVL 527. Viitealue 155 - 800
        S-SHBG 42. Viitealue 22 - 113. Mitä pienempi. Sitä parempi.
        Siniset pillerit eivät käsittääkseni vaikuttaisi testotasoon enkä ole kyllä niitä käyttänytkään.
        Sen verran olen kokeillut alkoholia, että todennut sen vaikutuksen elintoimintoihin tuhoisaksi.
        Kyse on siitä mitä itse kukin arvostaa sekä myöskin elinkumppanin aktiivisuudesta ja kunnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämänkaari! Lapsena monipuolinen puuhastelu köyhän kodin haja-asutusalueen torpan töissä.
        Kansakouluiässä urheiluharrastu kuten esimerkiksi paini.
        Murrosiän loppuun mennessä luodaan aerobinen perustaso jonka puitteissa loppuelämä eletään. Korkeampi kynnys = enemmän pelivaraa.
        Murrosiän tuntumassa käsiksi puntteihin.
        Kaikkina vuosina liikenevä vapaa-aika ja varsinkin lomat fyysistä työtä.
        Jne.
        Tavallista kotiruokaa.
        Sama jatkuu omassa taloudessa.
        Katkoja kuntoilussa.

        Taipumus ylipainoon panee jo pentuna harkitsemaan sapuskan määriä ja omassa taloudessa varsinkin laatua.
        Huolehtiminen aerobisesta ja lihaskunnosta.

        Testot?
        76v ikäisenä. Ei tupakkaa. Ei alkoholia.
        S-Testo 37,1. Yleinen viitealue labrasta riippuen 8/10 - 29/30.
        S-TestoVL 527. Viitealue 155 - 800
        S-SHBG 42. Viitealue 22 - 113. Mitä pienempi. Sitä parempi.
        Siniset pillerit eivät käsittääkseni vaikuttaisi testotasoon enkä ole kyllä niitä käyttänytkään.
        Sen verran olen kokeillut alkoholia, että todennut sen vaikutuksen elintoimintoihin tuhoisaksi.
        Kyse on siitä mitä itse kukin arvostaa sekä myöskin elinkumppanin aktiivisuudesta ja kunnosta.

        Unohtui labra. Lukemani on määritetty Terveystalon laboratoriossa 19.03. 2019 otetuista näytteistä. Tuloste päivätty 22.03.2019.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämänkaari! Lapsena monipuolinen puuhastelu köyhän kodin haja-asutusalueen torpan töissä.
        Kansakouluiässä urheiluharrastu kuten esimerkiksi paini.
        Murrosiän loppuun mennessä luodaan aerobinen perustaso jonka puitteissa loppuelämä eletään. Korkeampi kynnys = enemmän pelivaraa.
        Murrosiän tuntumassa käsiksi puntteihin.
        Kaikkina vuosina liikenevä vapaa-aika ja varsinkin lomat fyysistä työtä.
        Jne.
        Tavallista kotiruokaa.
        Sama jatkuu omassa taloudessa.
        Katkoja kuntoilussa.

        Taipumus ylipainoon panee jo pentuna harkitsemaan sapuskan määriä ja omassa taloudessa varsinkin laatua.
        Huolehtiminen aerobisesta ja lihaskunnosta.

        Testot?
        76v ikäisenä. Ei tupakkaa. Ei alkoholia.
        S-Testo 37,1. Yleinen viitealue labrasta riippuen 8/10 - 29/30.
        S-TestoVL 527. Viitealue 155 - 800
        S-SHBG 42. Viitealue 22 - 113. Mitä pienempi. Sitä parempi.
        Siniset pillerit eivät käsittääkseni vaikuttaisi testotasoon enkä ole kyllä niitä käyttänytkään.
        Sen verran olen kokeillut alkoholia, että todennut sen vaikutuksen elintoimintoihin tuhoisaksi.
        Kyse on siitä mitä itse kukin arvostaa sekä myöskin elinkumppanin aktiivisuudesta ja kunnosta.

        Onko sulle siis testosteronitaso joku olennaisin seikka terveydessä ja syöt karkkia sen ylläpitämiseksi? 😳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulle siis testosteronitaso joku olennaisin seikka terveydessä ja syöt karkkia sen ylläpitämiseksi? 😳

        Hän ei syö karkkia testosteronin, vaan makeanhimon vuoksi.

        Naisille on muuten hyvin tärkeää, että miehellä on iso ja potenssi on huippuhyvä. Naiset saattavat teeskennellä muuta, mutta jos kuuntelet salaa tyttöporukoiden juttuja, niin tiedät kyllä minkälaisia ominaisuuksia tytöt oikeasti arvostavat miehessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä pidän erittäin huonona näitä iltasyönnin kieltäviä ohjelmia mitä netti on täynnä."

        "Täytyy valita se polttoaine mitä käyttää"

        Saahan sitä syödä illalla, mutta pitäis kyllä syödä muulloinkin. Ruoka ei ole pelkkää polttoainetta. Kai nyt sentään ymmärrät että ruuasta pitää saada jotain suojaravintoaineita, vitamiineja ja hivenaineita sun muuta. Ja jos ruokaa pitäiskin vain polttoaineena niin onhan se omituista ettei sitten siinä tapauksessa syö aamulla kun sitä energiaa just tarvii.

        T kn

        Ne ravinteet SAA jo yhdestäkin terveellisestä isosta ateriasta.Ylimääräinen syöty ruoka muuttuu bvain läskiksi kehoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtui labra. Lukemani on määritetty Terveystalon laboratoriossa 19.03. 2019 otetuista näytteistä. Tuloste päivätty 22.03.2019.

        Eli kohta kolme vuotta sitten otettuja testosteroniarvoja. Entäs verensokeri, maksa-arvot ja rasva-arvot? Kolesteroli? Verisuonten kunto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ravinteet SAA jo yhdestäkin terveellisestä isosta ateriasta.Ylimääräinen syöty ruoka muuttuu bvain läskiksi kehoon.

        "Ne ravinteet SAA jo yhdestäkin terveellisestä isosta ateriasta."

        Mitä kyseinen ateria sisältää?

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän ne hampurilaiset ja pitsat yms lihottaa kuin pienet karkkimäärät.
        Jos syöt vaikka juustoleipiä hetkessä tulee jo 1000 ylimääräistä kaloria ja jos syöt vaikka tikkarin samassa ajassa saat vain muutaman kalorin.

        Syön myös terveellistäkin ruokaa.VAIN puolet siitä on roskaruokaa.

        Pienemmästäkin määrästä terveellistä ruokaa SAA aivan tarpeeksi vitamiineja.
        Monethan laihduttavat paastoillakin ja niissä ei syödä ruokaa ollenkaan.

        Olen todennut tämän ruokavalion hyvin toimivaksi ja laihdutan sillä pois ne viimeiset
        5 kiloa.Syön siinä sivussa välillä muutakin ja se on yleensä proteenipitoista.Nytkin paistoin 950g tulisesti maustettuja siipipaloja.
        Ei näitä minun juttuja ole tietenkään kenenkään ole pakko uskoa,mutta jos vain haluaa laihtua niin se kannattaisi.
        Minä olen siis laiha ja erittäin hyväkuntoinen.Painon jojoilun olen nyt saanut hallintaan. Ennen lihoin aina takaisi,mutta nyt tällä uudella parannetulla ruokavaliolla sitä ongelmaa ei ole.

        "Nytkin paistoin 950g tulisesti maustettuja siipipaloja."

        Söit kilon siipiä yhdeltä istumalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kohta kolme vuotta sitten otettuja testosteroniarvoja. Entäs verensokeri, maksa-arvot ja rasva-arvot? Kolesteroli? Verisuonten kunto?

        01.02.2021
        Paastosokeri 4,6. fPGluk 5,4
        LDL 3,39
        HDL 1,88
        Trigly 0,98
        Joo. LDL periaatteessa hieman nykyisen tiukentuneen viitearvon yläpuolella mutta vastaavasti HDL ja Trigly erinomaisessa tasossa.
        P-ASAT 27va. 15 - 45
        P-GT 26 va.alle 60
        P-ALAT 24 va. alle 50
        va = viitearvo.
        Maksa erinomaisessa kunnossa.

        Sydän ultrattiin keväällä. Lievää tihkumista aortan läpässä. Ei mitään rajoituksia. Suositellaan kuntoilun jatkamista.
        Varmistus sepalvaltimon tähystyksellä. Vanhaa plakkia 25%. Ei huolta.
        Miksi tutkitutin? Maksimisykkeeni on yli 180:n joka ei mahdu ikäiseni lukemiin. Leposyke 1,5 tuntia aamukahvin jälkeen mitattuna istuma-asennossa 60 tai alle sen.
        Mitä muuta haluat tietää?
        Rasva 16%. va 10 - 20.
        Vatsaontelon viskeraali 67,8. Yleinen tavoite 100 tai alle. Ikäiseni va. yläraja on noin 150.

        Miksi haluat tietää?
        Jos olet mies niin mitkä ovat sinun vastaavat lukemasi. Niin, ja tietenkin ikäsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulle siis testosteronitaso joku olennaisin seikka terveydessä ja syöt karkkia sen ylläpitämiseksi? 😳

        Testojen, varsinkin vapaan taso kertoo yleisestä vireydestä. Sillä on myös yhteys hauraan vanhuksen fyysiseen suorituskykyyn. On kiva kun pystyy liikkumaan ja tarvittaessa myös liikuttamaan. Tietenkin kun pystyy noihin niin eräs edellytys terveenä elämiseen on olemassa. Ei takaa sitä mutta mahdollistaa.
        Ihmettelen tuota karkkikysymystäsi!

        Terve elämä ja tuki- ja liikuntaelimistön kestoltaan ja kuormittavuudeltaan riittävä liikuttaminen mahdollistaa laadukkaan elämisen. Minulle sopii punttitreeni vaikka siinä on annettava periksi vuosi vuodelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        01.02.2021
        Paastosokeri 4,6. fPGluk 5,4
        LDL 3,39
        HDL 1,88
        Trigly 0,98
        Joo. LDL periaatteessa hieman nykyisen tiukentuneen viitearvon yläpuolella mutta vastaavasti HDL ja Trigly erinomaisessa tasossa.
        P-ASAT 27va. 15 - 45
        P-GT 26 va.alle 60
        P-ALAT 24 va. alle 50
        va = viitearvo.
        Maksa erinomaisessa kunnossa.

        Sydän ultrattiin keväällä. Lievää tihkumista aortan läpässä. Ei mitään rajoituksia. Suositellaan kuntoilun jatkamista.
        Varmistus sepalvaltimon tähystyksellä. Vanhaa plakkia 25%. Ei huolta.
        Miksi tutkitutin? Maksimisykkeeni on yli 180:n joka ei mahdu ikäiseni lukemiin. Leposyke 1,5 tuntia aamukahvin jälkeen mitattuna istuma-asennossa 60 tai alle sen.
        Mitä muuta haluat tietää?
        Rasva 16%. va 10 - 20.
        Vatsaontelon viskeraali 67,8. Yleinen tavoite 100 tai alle. Ikäiseni va. yläraja on noin 150.

        Miksi haluat tietää?
        Jos olet mies niin mitkä ovat sinun vastaavat lukemasi. Niin, ja tietenkin ikäsi!

        Aiemmin sanoit ettei ole kuin testoretoniarvot kolmen vuoden takaa. Nyt sitten laitat kolmikymppisen viitearvot tiskiin. 😆 Tosi uskottavaa.

        Mitä ihmettä esität vanhus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän ne hampurilaiset ja pitsat yms lihottaa kuin pienet karkkimäärät.
        Jos syöt vaikka juustoleipiä hetkessä tulee jo 1000 ylimääräistä kaloria ja jos syöt vaikka tikkarin samassa ajassa saat vain muutaman kalorin.

        Syön myös terveellistäkin ruokaa.VAIN puolet siitä on roskaruokaa.

        Pienemmästäkin määrästä terveellistä ruokaa SAA aivan tarpeeksi vitamiineja.
        Monethan laihduttavat paastoillakin ja niissä ei syödä ruokaa ollenkaan.

        Olen todennut tämän ruokavalion hyvin toimivaksi ja laihdutan sillä pois ne viimeiset
        5 kiloa.Syön siinä sivussa välillä muutakin ja se on yleensä proteenipitoista.Nytkin paistoin 950g tulisesti maustettuja siipipaloja.
        Ei näitä minun juttuja ole tietenkään kenenkään ole pakko uskoa,mutta jos vain haluaa laihtua niin se kannattaisi.
        Minä olen siis laiha ja erittäin hyväkuntoinen.Painon jojoilun olen nyt saanut hallintaan. Ennen lihoin aina takaisi,mutta nyt tällä uudella parannetulla ruokavaliolla sitä ongelmaa ei ole.

        "Minä olen siis laiha ja erittäin hyväkuntoinen.Painon jojoilun olen nyt saanut hallintaan. Ennen lihoin aina takaisi,mutta nyt tällä uudella parannetulla ruokavaliolla sitä ongelmaa ei ole."

        Tosi parannettuahan se on joka viikko 😂 Nyt vasta tajusin sut pilailijaksi. Kun tämä on yhtä jojoilua ollu sinun karkkipyöräilyhistoria.

        Tuleekin mielikuva hintelästä puolikaljusta villaslipoveriin pukeutuvasta käppänästä joka polkee vaihteettomalla kierrätysfillarilla epätoivoisesti vanhuutta pakoon, vetää halpaa toffeeta ja koittaa iskeä nuoria tyttöjä ja luulee että saa heitä laihduttamalla ja esittelemällä munaansa ja sen mittoja yleisillä paikoilla. Hauskat kyllä nämä sinun petonimyllyt,maradout ja kaakaut, onhan tullu naurettua. Nämä testoretoonit oli ihan piste iin päälle. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei syö karkkia testosteronin, vaan makeanhimon vuoksi.

        Naisille on muuten hyvin tärkeää, että miehellä on iso ja potenssi on huippuhyvä. Naiset saattavat teeskennellä muuta, mutta jos kuuntelet salaa tyttöporukoiden juttuja, niin tiedät kyllä minkälaisia ominaisuuksia tytöt oikeasti arvostavat miehessä.

        "Hän ei syö karkkia testosteronin, vaan makeanhimon vuoksi."

        Makeanhimo tulee verensokerin heilahtelusta joka johtuu taas sokerin syömisestä. Kierre.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin sanoit ettei ole kuin testoretoniarvot kolmen vuoden takaa. Nyt sitten laitat kolmikymppisen viitearvot tiskiin. 😆 Tosi uskottavaa.

        Mitä ihmettä esität vanhus.

        Keksit sanoja suuhuni! En väittänyt, ettei ole muuta tietoa terveydestäni kuin nuo vajaan 3:n vuoden takaiset testotulokset! Mainitsin vain viimeeksi analysoidut testoni!
        Tämän vuoden helmikuun alun kokeilla on oma taustansa.

        Nuo rasva-arvot ovat koronaa edeltävältä ajalta vajaa 3 vuotta sitten. Muuta muutosta ei ole tapahtunut paitsi hiljainen näivettymiseni. Paino laskee vastaan haraamisesta huolimatta.
        Tätä on jatkunut viimeiset 10 vuotta jonka johdosta olen tutkituttanut itseäni ja esimerkiksi testoanalyysillä sulkenut sen puolen pois vaihtoehdoista.
        Paksusuolen syöpäni leikattiin 10 vuotta sitten. CEA lukema on aisoissa mutta kävin nyt syksyllä tähystyksessä jossa havaittiin joitakin, toistaiseksi harmittomia kuoppia. Koepaloissa ei ollut mitään syöpään viittaavaa.

        Oma oloni on tärkeintä. Parasta huomaavaisuutta elinkumppania kohtaan on omasta terveydestään ja kunnostaan huolehtiminen. Tarkoitan tällä viimeisellä myös ja varsinkin aivan arkista elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksit sanoja suuhuni! En väittänyt, ettei ole muuta tietoa terveydestäni kuin nuo vajaan 3:n vuoden takaiset testotulokset! Mainitsin vain viimeeksi analysoidut testoni!
        Tämän vuoden helmikuun alun kokeilla on oma taustansa.

        Nuo rasva-arvot ovat koronaa edeltävältä ajalta vajaa 3 vuotta sitten. Muuta muutosta ei ole tapahtunut paitsi hiljainen näivettymiseni. Paino laskee vastaan haraamisesta huolimatta.
        Tätä on jatkunut viimeiset 10 vuotta jonka johdosta olen tutkituttanut itseäni ja esimerkiksi testoanalyysillä sulkenut sen puolen pois vaihtoehdoista.
        Paksusuolen syöpäni leikattiin 10 vuotta sitten. CEA lukema on aisoissa mutta kävin nyt syksyllä tähystyksessä jossa havaittiin joitakin, toistaiseksi harmittomia kuoppia. Koepaloissa ei ollut mitään syöpään viittaavaa.

        Oma oloni on tärkeintä. Parasta huomaavaisuutta elinkumppania kohtaan on omasta terveydestään ja kunnostaan huolehtiminen. Tarkoitan tällä viimeisellä myös ja varsinkin aivan arkista elämää.

        Selvyyden vuoksi! "Nuo rasva-arvot" tarkoittavat 16% rasvaa ja viskeraalin 67,8 lukemaa!
        Kolet ovat tämän vuoden helmikuun alun lukemia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin sanoit ettei ole kuin testoretoniarvot kolmen vuoden takaa. Nyt sitten laitat kolmikymppisen viitearvot tiskiin. 😆 Tosi uskottavaa.

        Mitä ihmettä esität vanhus.

        ”Mitä ihmettä esität vanhus.”

        Sivuhuomio: Esitäthän sinäkin aikuista, vaikka olet reilusti alle 2-kymppinen (myös) fyysisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksit sanoja suuhuni! En väittänyt, ettei ole muuta tietoa terveydestäni kuin nuo vajaan 3:n vuoden takaiset testotulokset! Mainitsin vain viimeeksi analysoidut testoni!
        Tämän vuoden helmikuun alun kokeilla on oma taustansa.

        Nuo rasva-arvot ovat koronaa edeltävältä ajalta vajaa 3 vuotta sitten. Muuta muutosta ei ole tapahtunut paitsi hiljainen näivettymiseni. Paino laskee vastaan haraamisesta huolimatta.
        Tätä on jatkunut viimeiset 10 vuotta jonka johdosta olen tutkituttanut itseäni ja esimerkiksi testoanalyysillä sulkenut sen puolen pois vaihtoehdoista.
        Paksusuolen syöpäni leikattiin 10 vuotta sitten. CEA lukema on aisoissa mutta kävin nyt syksyllä tähystyksessä jossa havaittiin joitakin, toistaiseksi harmittomia kuoppia. Koepaloissa ei ollut mitään syöpään viittaavaa.

        Oma oloni on tärkeintä. Parasta huomaavaisuutta elinkumppania kohtaan on omasta terveydestään ja kunnostaan huolehtiminen. Tarkoitan tällä viimeisellä myös ja varsinkin aivan arkista elämää.

        "Paksusuolen syöpäni leikattiin 10 vuotta sitten."

        Eipä ihme ole että olet syövän saanut noilla elintavoilla... Pelkkää karkkia ja pullaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paksusuolen syöpäni leikattiin 10 vuotta sitten."

        Eipä ihme ole että olet syövän saanut noilla elintavoilla... Pelkkää karkkia ja pullaa.

        Sinulla menevät nyt palstan henkilöt sekaisin, kun et tunnista eri kirjoitustyylejä. Luultavasti sinulla on sekaisin moni muukin asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paksusuolen syöpäni leikattiin 10 vuotta sitten."

        Eipä ihme ole että olet syövän saanut noilla elintavoilla... Pelkkää karkkia ja pullaa.

        Aloittajalla EI ole syöpää,minä olen aloittaja.


    • Anonyymi

      Pitää mennä hakemaan apua lääkäriltä!

    • Anonyymi

      Miten tuo liittyy kahvinjuontiin?

    • Anonyymi

      Tämä on paras laihdutus ohje.Minäkin puolitin kakut ja karkit kun lopetin kahvin koska se on niin kallista Heti puolitti kalorit kun syön vain 782 grammaa kahvikakkua päivässä ilman kahvia.Koska kakkukin on kallista teen itse leivoksia kahvikakusta laitan kakkusuivuja päällekkäin ja alekkain ja väliin kermavaahtua ja mansikkahilloa.Näitä muutama.Päälle kaakauta kermalla koska siinä on polydenoleita ja proteenia.Kolerstoloolia ei ole lainkaan.Kahvi lihottaa eniten.Jos kakussa on kolestroolia sen saa pois eräällä keinolla joka pannaan monoihin mutta en sano sitä koska tänne tulee taas se läski pilailia taas rollaamaan.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe