Palkkaisit firmaasi töihin jos sulla olis firma?
Kuinka vanhan naisen
65
859
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko ikä rasisti? Muista tämä asia kun itse olet vanha.
Enemmänkin katsoisin työkuntoa ja soveltuuko työpaikan tehtävät hänelle. Jos hän suoriutuu niistä tehtävistä sutjakkaasti, joista työ edellyttää selviytyvän, niin vaikka 90-vuotiaan. :)
Ei ikä vaan toimintakyky.Suatana: "Enemmänkin katsoisin työkuntoa ja soveltuuko työpaikan tehtävät hänelle. Jos hän suoriutuu niistä tehtävistä sutjakkaasti, joista työ edellyttää selviytyvän, niin vaikka 90-vuotiaan. :) Ei ikä vaan toimintakyky."
Kyllä minä saattaisin harkita vähän enemmän yli 50-vuotiaan palkaamista. Naisten kohdalla se yli 50-vuotias tarkoittaa, että ei tee enää lapsia eli ei ole uhkaa palkallisesta äitiyslomasta. Se on hyvä puoli, mutta epäillyttää naisen palkaaminen, jos on ollut pitkiä jaksoja työttömänä. Työkykyä saattaisin ehkä turhaankin epäillä.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Suatana: "Enemmänkin katsoisin työkuntoa ja soveltuuko työpaikan tehtävät hänelle. Jos hän suoriutuu niistä tehtävistä sutjakkaasti, joista työ edellyttää selviytyvän, niin vaikka 90-vuotiaan. :) Ei ikä vaan toimintakyky."
Kyllä minä saattaisin harkita vähän enemmän yli 50-vuotiaan palkaamista. Naisten kohdalla se yli 50-vuotias tarkoittaa, että ei tee enää lapsia eli ei ole uhkaa palkallisesta äitiyslomasta. Se on hyvä puoli, mutta epäillyttää naisen palkaaminen, jos on ollut pitkiä jaksoja työttömänä. Työkykyä saattaisin ehkä turhaankin epäillä.Niinno, mulla saattaa olla taipumus katsoa asioita ihmisen näkökulmasta eikä talouden ja yhteiskunnan hyödykkeellisyys ajattelun kautta. En ole omaksunut kovin vahvasti yhteiskunnan ydinajatuksia ihmisestä orjana ja hyödykkeenä/haittana järjestelmässä.
Mielummin otan ihmisen töihin, joka on sitoutunut työhänsä, osaa ja haluaa tehdä sitä, selviytyy hyvin tehtävistään, kun iän mukaan tai paperin mukaan ihmistä, joka kuitenkaan selkeesti ei ole työstään motivoitunut.
Riippuu niin alasta ja työstä mihin vaaditaan nuorempaa ikää ja fyysistä kuntoa.
Kun naiset on lasten kanssa vuosia kotona, on selvää ettei työtä ole tehty samalla tavalla putkissa vuosia, kun he jotka on työssä olematta lasten kanssa himassa ajanjaksoja. Mutta jollei se ole nainen siellä kotona, se on sitten se mies. Jomman kumman on uhrauduttava, jos mielii lapsia tehdä ja niitä vastuullisesti hoitaa ja kasvattaa.Suatana kirjoitti:
Niinno, mulla saattaa olla taipumus katsoa asioita ihmisen näkökulmasta eikä talouden ja yhteiskunnan hyödykkeellisyys ajattelun kautta. En ole omaksunut kovin vahvasti yhteiskunnan ydinajatuksia ihmisestä orjana ja hyödykkeenä/haittana järjestelmässä.
Mielummin otan ihmisen töihin, joka on sitoutunut työhänsä, osaa ja haluaa tehdä sitä, selviytyy hyvin tehtävistään, kun iän mukaan tai paperin mukaan ihmistä, joka kuitenkaan selkeesti ei ole työstään motivoitunut.
Riippuu niin alasta ja työstä mihin vaaditaan nuorempaa ikää ja fyysistä kuntoa.
Kun naiset on lasten kanssa vuosia kotona, on selvää ettei työtä ole tehty samalla tavalla putkissa vuosia, kun he jotka on työssä olematta lasten kanssa himassa ajanjaksoja. Mutta jollei se ole nainen siellä kotona, se on sitten se mies. Jomman kumman on uhrauduttava, jos mielii lapsia tehdä ja niitä vastuullisesti hoitaa ja kasvattaa.Sama tietysti myös vähemmistö perheissä. Joku jää lasten kanssa himaan siksi aikaa, kun se on tarpeellista. Ja sairaudet samaten aiheuttaa sitä ettei työelämässä mukana oleminen ole aina kannattavaakaan. Ei työntekijälle eikä työnantajalle. Jolloin on parempi olla pois työmarkkinoilta, kun ängetä sairastelemaan palkkalistoille, kun jo kerran tietää ettei kykene selviytymään työstään siinä kunnossa.
Lorvikatarit on sitten oma lukunsa, niistä en edes aloita.Suatana kirjoitti:
Niinno, mulla saattaa olla taipumus katsoa asioita ihmisen näkökulmasta eikä talouden ja yhteiskunnan hyödykkeellisyys ajattelun kautta. En ole omaksunut kovin vahvasti yhteiskunnan ydinajatuksia ihmisestä orjana ja hyödykkeenä/haittana järjestelmässä.
Kun naiset on lasten kanssa vuosia kotona, on selvää ettei työtä ole tehty samalla tavalla putkissa vuosia, kun he jotka on työssä olematta lasten kanssa himassa ajanjaksoja. Mutta jollei se ole nainen siellä kotona, se on sitten se mies. Jomman kumman on uhrauduttava, jos mielii lapsia tehdä ja niitä vastuullisesti hoitaa ja kasvattaa."Mielummin otan ihmisen töihin, joka on sitoutunut työhänsä, osaa ja haluaa tehdä sitä, selviytyy hyvin tehtävistään, kun iän mukaan tai paperin mukaan ihmistä, joka kuitenkaan selkeesti ei ole työstään motivoitunut. Riippuu niin alasta ja työstä mihin vaaditaan nuorempaa ikää ja fyysistä kuntoa."
Tuo fyysinen kunto on hyvä huomio. Itse olin 30-vuotiaana fyysisessä työssä 3 kuukautta. Siihen työhön ei naisia valita ja lisäksi ikähaitari taitaa olla noin 20-30 vuotta eli suurimman fyysisenkunnon aikana. Vaikka olin hommaan jo kouluttautunut niin en toista kertaa samaan hommaan päässyt. Viimeksi hain siihen 39-vuotiaana, mutta aloin aprikoimaan, että olen jo liian vanha ja en enää huippukuntoinen. Sellaisista fyysisistä töistä yli 50-vuotias on ulkona, kun jo n. 40-vuotiaan tilalle valitaan mieluummin 20-30-vuotias.
Lisäksi yli 50-vuotiaassa on se, että hän ei jatka töissä kuin runsaat 10 vuotta ennen eläkettä. Paljon nuoremman palkkaamisessa on mahdollista pitempään työuraan?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
"Mielummin otan ihmisen töihin, joka on sitoutunut työhänsä, osaa ja haluaa tehdä sitä, selviytyy hyvin tehtävistään, kun iän mukaan tai paperin mukaan ihmistä, joka kuitenkaan selkeesti ei ole työstään motivoitunut. Riippuu niin alasta ja työstä mihin vaaditaan nuorempaa ikää ja fyysistä kuntoa."
Tuo fyysinen kunto on hyvä huomio. Itse olin 30-vuotiaana fyysisessä työssä 3 kuukautta. Siihen työhön ei naisia valita ja lisäksi ikähaitari taitaa olla noin 20-30 vuotta eli suurimman fyysisenkunnon aikana. Vaikka olin hommaan jo kouluttautunut niin en toista kertaa samaan hommaan päässyt. Viimeksi hain siihen 39-vuotiaana, mutta aloin aprikoimaan, että olen jo liian vanha ja en enää huippukuntoinen. Sellaisista fyysisistä töistä yli 50-vuotias on ulkona, kun jo n. 40-vuotiaan tilalle valitaan mieluummin 20-30-vuotias.
Lisäksi yli 50-vuotiaassa on se, että hän ei jatka töissä kuin runsaat 10 vuotta ennen eläkettä. Paljon nuoremman palkkaamisessa on mahdollista pitempään työuraan?Niin, joku vanhusikäinen voi olla paremmassa kunnossa, kun joku teini. Jos on paljon kaikenlaista bränkkää kropassa tai pää sekaisin kun Haminan kaupunki, niin ei sellaisesta työntekijästä paljon iloa ole, vaikka olis kuinka nuori ja viriili muuten.
Silloin potti menee vanhemman eduksi, jolla kuntoa on tarpeeksi suoriutua tehtävistään.
Okei. Mitä alaa mahdoit tehdä? :)
Niinno kuka enää nykyään edes havittelee mitään pitkää työuraa? Aika harvenemaan päin. Nuoria kiinnostaa vaihdella työpaikkoja, nähdä maailmaa, sitoutua lyhyisiin työsuhteisiin ja elää muutakin elämää, kun luoda uraa. :)
Monet alkaa sijoittajaksi, jottei tarvitse paahtaa perse hiessä eläkeikään asti, vaan voi löysätä jo keski-iän alussa työuran kehäjuoksusta. Kyllä ne uraohjukset on tätä meidän ikäluokkaa ja vanhempia, jotka vetää kieli vyönalla niska limassa uraa luoden. :)- Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
"Mielummin otan ihmisen töihin, joka on sitoutunut työhänsä, osaa ja haluaa tehdä sitä, selviytyy hyvin tehtävistään, kun iän mukaan tai paperin mukaan ihmistä, joka kuitenkaan selkeesti ei ole työstään motivoitunut. Riippuu niin alasta ja työstä mihin vaaditaan nuorempaa ikää ja fyysistä kuntoa."
Lisäksi yli 50-vuotiaassa on se, että hän ei jatka töissä kuin runsaat 10 vuotta ennen eläkettä. Paljon nuoremman palkkaamisessa on mahdollista pitempään työuraan?Lisäksi yli 50-vuotiaassa on se, että hän ei jatka töissä kuin runsaat 10 vuotta ennen eläkettä.
10-15 vuotta on pitkä aika. Jos palkkaat alle nelikymmppisen tai vielä nuoremman, niin aika fakiiri saat olla, jos saat hänet pysymään yli 5 vuotta. Suatana kirjoitti:
Niin, joku vanhusikäinen voi olla paremmassa kunnossa, kun joku teini. Jos on paljon kaikenlaista bränkkää kropassa tai pää sekaisin kun Haminan kaupunki, niin ei sellaisesta työntekijästä paljon iloa ole, vaikka olis kuinka nuori ja viriili muuten.
Silloin potti menee vanhemman eduksi, jolla kuntoa on tarpeeksi suoriutua tehtävistään.
Niinno kuka enää nykyään edes havittelee mitään pitkää työuraa? Aika harvenemaan päin. Nuoria kiinnostaa vaihdella työpaikkoja, nähdä maailmaa, sitoutua lyhyisiin työsuhteisiin ja elää muutakin elämää, kun luoda uraa. :)
Monet alkaa sijoittajaksi, jottei tarvitse paahtaa perse hiessä eläkeikään asti, vaan voi löysätä jo keski-iän alussa työuran kehäjuoksusta. Kyllä ne uraohjukset on tätä meidän ikäluokkaa ja vanhempia, jotka vetää kieli vyönalla niska limassa uraa luoden. :)Pidän itseasiassa nuoria aika fiksuina siinä mielessä, että he tajuavat että on vaan yksi elämä ja sitä voi elää muutenkin, kuin pyhittämällä elämänsä työlle. Ei siinä ole mitään hienoa ja ylpeiltävää, ettei ole eläissään ehtinyt muuta kuin tekemään töitä. :D
Se on tietysti järjestelmän mieleen, että ihmiset on naimissa työnsä kanssa. Mutta yksilön oma elämä jää siinä työn ja niukan vapaa-ajan varaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi yli 50-vuotiaassa on se, että hän ei jatka töissä kuin runsaat 10 vuotta ennen eläkettä.
10-15 vuotta on pitkä aika. Jos palkkaat alle nelikymmppisen tai vielä nuoremman, niin aika fakiiri saat olla, jos saat hänet pysymään yli 5 vuotta.No siis juuri tuo. Maailma myös muuttuu niin nopeaa tahtia tällä hetkellä, että kymmenen vuoden päähän on hyvin vaikea suunnitella yrityksenkään asioita. Yritys voi olla olemassa, mutta mitä siellä kymmenen vuoden päästä tehdään ja miten, who knows. Jos voits suunnitella hyvin vuoden tai parin päähän niin se on jo hyvin.
Suatana kirjoitti:
Niin, joku vanhusikäinen voi olla paremmassa kunnossa, kun joku teini. Jos on paljon kaikenlaista bränkkää kropassa tai pää sekaisin kun Haminan kaupunki, niin ei sellaisesta työntekijästä paljon iloa ole, vaikka olis kuinka nuori ja viriili muuten.
Monet alkaa sijoittajaksi, jottei tarvitse paahtaa perse hiessä eläkeikään asti, vaan voi löysätä jo keski-iän alussa työuran kehäjuoksusta. Kyllä ne uraohjukset on tätä meidän ikäluokkaa ja vanhempia, jotka vetää kieli vyönalla niska limassa uraa luoden. :)"Okei. Mitä alaa mahdoit tehdä? :) "
Olin hautakumpujen paaluttaja eli tamppasin tylpäteräisellä paineilmaporalla hiekkaisia hautakumpuja arkun ympäriltä tiiviiksi. Pora taisi painaa yli 20 kiloa ja joskus vaati isoja jalkavoimia vetää se ylös hiekasta. Työ vaati kovaa fyysistä kuntoa. Kerran työpäivän jälkeen menin urheilukentälle juoksemaan täysmaratonin, mutta jäi vähän yli puolimaratoniksi. Samaan aikaan ammattilaisjääkiekkojoukkue juoksi urheilukentällä testinä Cooperia. Minua luultiin jääkiekkojoukkueen pelaajaksi, sillä yksi kentällä huuteli, että paljon juoksit Cooperissa. Olin yhdessä elämäni kunnossa 30-vuotiaana.- Anonyymi
Lisäksi yli 50-vuotiaassa on se, että hän ei jatka töissä kuin runsaat 10 vuotta ennen eläkettä. Paljon nuoremman palkkaamisessa on mahdollista pitempään työuraan?Kysäisen tästä sivusta, että epäiletkö enemmän vanhemman naisen työkuntoa, kuin miehen?
"Okei. Mitä alaa mahdoit tehdä? :) "
Olin hautakumpujen paaluttaja eli tamppasin tylpäteräisellä paineilmaporalla hiekkaisia hautakumpuja arkun ympäriltä tiiviiksi. Pora taisi painaa yli 20 kiloa ja joskus vaati isoja jalkavoimia vetää se ylös hiekasta. Työ vaati kovaa fyysistä kuntoa. Kerran työpäivän jälkeen menin urheilukentälle juoksemaan täysmaratonin, mutta jäi vähän yli puolimaratoniksi. Samaan aikaan ammattilaisjääkiekkojoukkue juoksi urheilukentällä testinä Cooperia. Minua luultiin jääkiekkojoukkueen pelaajaksi, sillä yksi kentällä huuteli, että paljon juoksit Cooperissa. Olin yhdessä elämäni kunnossa 30-vuotiaana.Oolrait. Tuli ihan uusi työkin tässä nyt selväksi. :)
En ole ennen kuullutkaan moisesta. Ymmärrän, että vaatii papua jo pelkkä poran pitely. :)Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
"Okei. Mitä alaa mahdoit tehdä? :) "
Olin hautakumpujen paaluttaja eli tamppasin tylpäteräisellä paineilmaporalla hiekkaisia hautakumpuja arkun ympäriltä tiiviiksi. Pora taisi painaa yli 20 kiloa ja joskus vaati isoja jalkavoimia vetää se ylös hiekasta. Työ vaati kovaa fyysistä kuntoa. Kerran työpäivän jälkeen menin urheilukentälle juoksemaan täysmaratonin, mutta jäi vähän yli puolimaratoniksi. Samaan aikaan ammattilaisjääkiekkojoukkue juoksi urheilukentällä testinä Cooperia. Minua luultiin jääkiekkojoukkueen pelaajaksi, sillä yksi kentällä huuteli, että paljon juoksit Cooperissa. Olin yhdessä elämäni kunnossa 30-vuotiaana.Mä pistän nyt pillit pussiin ja alan tekemään hommia, kotihommia. :D
Tässä kaikille työnarkomaaneille vähän miettivää.
https://youtu.be/mYEcV6LA93USuatana kirjoitti:
Oolrait. Tuli ihan uusi työkin tässä nyt selväksi. :)
En ole ennen kuullutkaan moisesta. Ymmärrän, että vaatii papua jo pelkkä poran pitely. :)Hyvää päivänjatkoa. Itse pidän nyt tuntien tauon täältä palstalta. Päiviä! :)
- Anonyymi
Suatana: "Enemmänkin katsoisin työkuntoa ja soveltuuko työpaikan tehtävät hänelle. Jos hän suoriutuu niistä tehtävistä sutjakkaasti, joista työ edellyttää selviytyvän, niin vaikka 90-vuotiaan. :) Ei ikä vaan toimintakyky."
Kyllä minä saattaisin harkita vähän enemmän yli 50-vuotiaan palkaamista. Naisten kohdalla se yli 50-vuotias tarkoittaa, että ei tee enää lapsia eli ei ole uhkaa palkallisesta äitiyslomasta. Se on hyvä puoli, mutta epäillyttää naisen palkaaminen, jos on ollut pitkiä jaksoja työttömänä. Työkykyä saattaisin ehkä turhaankin epäillä.Ei kannata ajatella liian tarkasti. Kun ihminen saa työn niin siitähän voi pitkäkin työsuhde työnantajasta sekin kiinni.
- Anonyymi
Lisäksi yli 50-vuotiaassa on se, että hän ei jatka töissä kuin runsaat 10 vuotta ennen eläkettä. Paljon nuoremman palkkaamisessa on mahdollista pitempään työuraan?"Lisäksi yli 50-vuotiaassa on se, että hän ei jatka töissä kuin runsaat 10 vuotta ennen eläkettä. Paljon nuoremman palkkaamisessa on mahdollista pitempään työuraan?"
Ajatteleppa ett palkkaat firmaasi henkilöstöpäällikön.
Mä veikkaan ett kannattaa katsoa sieltä iäkkäämmästä päästä työntekijä, kuin nuoremmasta ja kokemattomasta. Vanhemmalla ihmisellä on kokemusta, mitä siltä nuoremmalta ja tehokkaammalta saattaa puutua.
Siks toiseks henkilöstöpäällikön pitää osaa olla päättäväinen, mutt osata ottaa asiat myös psykologisesti oikea oppisesti. Jotta kaikilla on mukava työympäristö. Mulla on kokemusta juuri tästä; siks meidän henkilöstöpäälikkömme on vanhempi nainen.
Torpedoi mun tekemät virheet etukäteen; jos mä en ymmärrä kaikkien asioiden merkitystä, hän on se henkilö joka hoitaa asian, mä seuraan vain vierestä.
(ja otan opikseni) .. trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata ajatella liian tarkasti. Kun ihminen saa työn niin siitähän voi pitkäkin työsuhde työnantajasta sekin kiinni.
Pieniä lapsia voisi ryhmässä hoitaa vielä monta vuotta. Se on mielekästä ja palkitsevaa, kun ei ole vielä lapsenlapsiakaan. Sitten sen jälkeen voisi hoitaa mummoja, sekin on mukavaa työtä.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Sama tietysti myös vähemmistö perheissä. Joku jää lasten kanssa himaan siksi aikaa, kun se on tarpeellista. Ja sairaudet samaten aiheuttaa sitä ettei työelämässä mukana oleminen ole aina kannattavaakaan. Ei työntekijälle eikä työnantajalle. Jolloin on parempi olla pois työmarkkinoilta, kun ängetä sairastelemaan palkkalistoille, kun jo kerran tietää ettei kykene selviytymään työstään siinä kunnossa.
Lorvikatarit on sitten oma lukunsa, niistä en edes aloita.Niin kuin sinä itte!
- Anonyymi
20-25 vuotiaan no jos oikein hyvän näköinen niin alle 30v naisen no joo oikeasti riippuu olenko sinkku vai varattu jos sinkku niin jonkun 35-45v seksikkään sinkkunaisen ja jos varattu niin naiseni ottaisin töihin ja jos hän haluaisi päästä helpommalla tai näen että hänellä liikaa töitä niin yhdessä palkattais joku nainen tai naisia
Jos tulee 46-vuotias kyselemään töitä, et ota töihin? Minäkin olen jo monille työnantajille aivan liian vanha ja mulla on vanhan naisen katsekin, silmäkulmat on alkaneet valua silmieni päälle. Raskaat luomet. Joten ulkonäönkään puolesta ei siis tartte ajatellakaan pääsevänsä töihin. :'D
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Jos tulee 46-vuotias kyselemään töitä, et ota töihin? Minäkin olen jo monille työnantajille aivan liian vanha ja mulla on vanhan naisen katsekin, silmäkulmat on alkaneet valua silmieni päälle. Raskaat luomet. Joten ulkonäönkään puolesta ei siis tartte ajatellakaan pääsevänsä töihin. :'D
Jos olisin varattu niin naiseni päättää sen ottaako töihin vai ei ja jos sinkkuna olisin niin eka oletko sinkku ja jos olet niin kysytään kikkeliltä haluaako se sinut jos haluaa pääset töihin ja jos ei niin sitten ei ja sekin mihin tehtäviin sinkku pomo voi tarvita hemmottelijan eli hoitamaan pomolle kahvit ruuat ja siistiä pomon toimistoa ja tulemaan pomon mukana joka paikkaan eli pomon oikea käsi ja toimisto tehdään pomon toimistoon ja kaikkialla missä pomo tarvii suihinoton tai panon niin oikea käsi toteuttaa toiveen ja pomon huoneen saa lukkoon aina tarvittaessa niin se olis kyllä oman naisen tehtävä mut sinkkuna tarvitsee oikeaa kättä hoitaan asioita
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisin varattu niin naiseni päättää sen ottaako töihin vai ei ja jos sinkkuna olisin niin eka oletko sinkku ja jos olet niin kysytään kikkeliltä haluaako se sinut jos haluaa pääset töihin ja jos ei niin sitten ei ja sekin mihin tehtäviin sinkku pomo voi tarvita hemmottelijan eli hoitamaan pomolle kahvit ruuat ja siistiä pomon toimistoa ja tulemaan pomon mukana joka paikkaan eli pomon oikea käsi ja toimisto tehdään pomon toimistoon ja kaikkialla missä pomo tarvii suihinoton tai panon niin oikea käsi toteuttaa toiveen ja pomon huoneen saa lukkoon aina tarvittaessa niin se olis kyllä oman naisen tehtävä mut sinkkuna tarvitsee oikeaa kättä hoitaan asioita
Pyh, en tulis sulle töihin. Jos sulla olis hyvännäköinen vaimo voisin hänelle harkita töihin tulemista. ;)
Suatana kirjoitti:
Pyh, en tulis sulle töihin. Jos sulla olis hyvännäköinen vaimo voisin hänelle harkita töihin tulemista. ;)
Lisäys, et varmaan pahastuisi jos flirttailisin vaimosi kanssa estottomasti? :D
Suatana kirjoitti:
Lisäys, et varmaan pahastuisi jos flirttailisin vaimosi kanssa estottomasti? :D
Ja tiedoksi, mulla on vasemmassa kädessä luomut pitkät kotkankynnet (peukun kynsi on 2,5 cm) ja oikeassa kädessä semi lyhyet kynnet. Toisella kädellä raavitaan toisella tehdään työt. x'D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella terve tapa hoitaa yrityksen rekrytointia.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
46 vuotias!! Eihän niin vanhaa voi olla olemassa! Tervetuloa kerhoon. Kerran koin ikäkriisin ja olen jälkeenpäin nauranut mokomalle.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Ja tiedoksi, mulla on vasemmassa kädessä luomut pitkät kotkankynnet (peukun kynsi on 2,5 cm) ja oikeassa kädessä semi lyhyet kynnet. Toisella kädellä raavitaan toisella tehdään työt. x'D
Joudutko leikkaan vasemman käden kynnet jos oikea käsi ja suu ei riitä vaan tarvitset molemmat kädet työhön kun työ väline on iso ja järeä
Anonyymi kirjoitti:
46 vuotias!! Eihän niin vanhaa voi olla olemassa! Tervetuloa kerhoon. Kerran koin ikäkriisin ja olen jälkeenpäin nauranut mokomalle.
Pakko voida, kohta on kesä taas ja synttärit. :'D
Sun tarttee kehitellä muita kriisejä, kuten mä niin unohtuu ikäkriisit. :PAnonyymi kirjoitti:
Joudutko leikkaan vasemman käden kynnet jos oikea käsi ja suu ei riitä vaan tarvitset molemmat kädet työhön kun työ väline on iso ja järeä
En leikkaa, kärsiköön.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
En leikkaa, kärsiköön.
Pomoa totellaan aina mut nyt täytyy käydä tupakilla ja ottaa sen jälkeen toinen kuppi kahvia
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
En leikkaa, kärsiköön.
Työvelvoite on noin 3-4 tuntia työpaikalla ja illalla sitten kotona loput mutta etuihin kuuluu asunto ja asuminen ja työmatkat pomon kyydissä sekä ruokailu plus muut menot
- Anonyymi
40 olisi ihanteellinen ehkä.
Vielä terveyttä ja kuntoa jäljellä, mutta lapsenteko alkaa olla takanapäin. Toivottavasti mahdollisesti kolmekymppisenä tehdyt lapsetkin ovat niin isoja, että ihan joka aivastuksesta ei tarvitse jäädä kotiin. - Anonyymi
Minulla on yritys (en tosin omista sitä yksin). Palkkaisin aivan minkä ikäisen tahansa, jos hänen taitonsa olisivat oikeanlaiset.
Eipä se ikä olisi kovin merkityksellinen, mutta muuten ammattitaito, kiinnostus työstä ja asenne työtä kohtaan, mitkä vaikuttaisi.
Tiedän monta 50 naista, keillä on todella kova työmoraali. Lapset on tehty ja elämä kunnossa, niin likipitäen puolijuoksua painattavat hommia. 😀
Eräs nauroikin, että tämä työ on hänen suuri rakkaus. 😁- Anonyymi
Hulluutta on montaa lajia.
- Anonyymi
Olen palkannut kaikenikäisiä ihmisiä, opiskelijoista eläkeläisiin.
Jokaisella ihmisellä on omat hyvät puolensa.
Nuorilla miehillä ja nykyään mahdollisesti myös naisilla intti ottaa osansa tehden työpaikalle 6kk-vuoden mittaisen henkilövajeen.
Lasten saanti on sama juttu työnantajan näkökulmasta. Samoin lasten saamisen tuoma perhearki jossa kaikenlaista mitä yksineläjillä ei ole.
Toisaalta perhellisillä motivaatio perheen ylläpitoon pääsääntöisesti korkea.
Ihmiset joilla ei lapsia tai lapset jo itsenäisiä, on poissaolot vähemmällä kuin lapsiperheillä.
Riippuen ammatista, voi kertynyt osaaminen ja kokemus olla parhaimmillaan 50-70 vuotiaana. Fyysinen suorituskyky kompensoituu joissakin tehtävissä vähäisillä poissaoloilla joita 20-40 vuotiailla on useimmiten ollut moninkertaisesti vanhempiin henkilöihin nähden.
Omassa firmassa olen saanut henkilöstön kanssa sovittua että kokeneita ihmisiä "nostetaan" enemmän neuvovaan ja valvovaan asemaan nuorempien ottaessa heidän aikaisempia, enemmän fyysisyyttä vaativia tehtäviä. Myös he tulevat aikanaa saamaan samoja oikeuksia "edetä" jos niin haluavat.
Firmassani on muutamia jo eläkeikäisiä ketkä jatkavat töissä edelleen, osa osa-aikaisina. Kun katsotaan taloudellista tuottoa, ovat nämä ikäihmiset tuoneet yritykseen eniten rahaa ja mahdollistaneet yritystoiminnan kasvun sekä hyvinvoinnin. Ikäryhmän yläpäässä oleville sattuu lisäksi vähiten työvirheitä sekä onnettomuuksia mitkä ovat yritystoiminnan kannalta iso juttu. Ovat luonnollisesti aikanaan ja nuorina tekijöinä tehneet virheitä ja olleet onnettomuuksissa kuten nyt nuoremmat mutta oppineet niistä. Mikä nuorilla vielä edessä, siis oppiminen mikä jatkuu seuraavat vuosikymmenet.
Vaikka kunnioitan kaikenikäisiä ihmisiä, on selvää ettei kokemattomuus ja kehittymättömyys ole kaikissa asioissa aina paras vaihtoehto. - Anonyymi
Idiooti menee passikuvaan ja jatkaa matkaa polisien lupapalveluihin jotta uusi hekkäri... väsyneen oloinen kuva tullut jo passikuvasisi, nopea hissi joo ja höpöttämistä ja aikatauluja naisvirkailijan kanssa väsyneenä nojailee ja keskustelee ja höpöttäää :D
- Anonyymi
Mutta jatsatko edes höpöte4llä nuorten naisten kanssa kuin joku Vesa-MAtti Lieru?
- Anonyymi
Vesa-Raimo-inkeniriö Lieru-Kakkainen nimenä.
Teemu Pylly olisi myös hyvä nimi. - Anonyymi
Tuollasinen on jo melko mahdotntakin jos mönkii nuori nainen itse4 ;Molokin kit ja jää sinne vangiksi, ei pääse pois.
- Anonyymi
158 vuotiaan.
- Anonyymi
Läskiä 40 en palkkaisi. Saisi kuitenkin sydänkohtauksen helteellä. Läski tarvii jatkuvasti taukoja sekä saikkua.
60 vuotta täyttänyttä en varmaan enää ottaisi töihin, kumpaakaan sukupuolta, mutta sekin vähän riippuu...
- Anonyymi
Niin vanhan, että hän on varmasti viisas. Viisaus asuu vanhoissa naisissa. Tietäkää se.
- Anonyymi
Menen vielä vanhana mummona johonkin firmaan vähintäänkin joksikin aulamaskotiksi tuomaan lämminsydämistä tunnelmaa. Sillä vanha viisas nainen rauhoittaa aivan kaiken ja luo kaikkeen harmonian ja elämän balanssin. Nerokkaimmat yritysjohtajat tietävät tämän. Vain ne.
- Anonyymi
Voit toimia varamammana noille johtajille, niinkuin mäkin kuulema olin yhdelle pomolle yhdessä harjoittelupaikassa. Tulikin siitä nuoresta tyypistä ihan mieleen aika päiväkotiharjoittelijana, pikkumuksut piti tätinä, kai mä olin tuollekin joku täti😁
- Anonyymi
Riippuu niin työpaikasta, työnkuvasta (tehtävät), kunnosta, elämäntilanteesta, ja minkä henkinen on. Mikä on kunto jne. Voisin palkata vaikka 60-vuotiaan jos vain katson hänestä olevan selvää etua ritykselleni kokemuksen ja taitojen puolesta jossain tehtävässä/tehtävissä. Olen törmännyt tällaisiin.
- Anonyymi
Minulla ollut kaksi baaria ja en palkannut yli 30 v naisia niihin. Minulla oli myös mattofirma enkä palkannut yli 30 naisia enkä alle 30 v miehiä. Vuosina 1996-2004 minulla oli kaksi baaria. Mattofirman perin isältäni v 2005 ja pidin sitä 11 vuotta kunnes myin sen. Nuorempi työntekijä on halvempaa palkata, niin se vaan on yrityselämässä.
- Anonyymi
Meillä on töissä, yli 60 vuotias henkilöstöpäällikkönä ja on ehdottomasti, tärkein henkilö koko firmassa. Kaksi ihmistä lähes 60 vuotiasta, keski-ikäisiä on suurin osa henkilökuntaa ja nuoria 20 muutama.
Se on rikkaus, ett porukka muodostuu eri-ikäisistä ihmisistä. Tärkeintä on ett sopeutuvat keskenään tekemään töitä. Oppivat toinen toisiltaan ja tietävät toistensa vahvuudet. - Anonyymi
18 vuotias
- Anonyymi
Euroopan Unnionin joku sertivikaatti jotta on o nout rokotteet ;D
- Anonyymi
Miehen ikäraja 40, naisen tapauskohtaista.
- Anonyymi
En välttämättä eläkkeellä olevaa palkkaisi, mutta lopulta aivan sama. Kunhan on ammattinsa osaava ammattilainen. Nuorissa kiinnostaisi yksi asia. Onko kiinnostusta tulla ammattinsa osaavaksi ammattilaiseksi? Samat kriteerit pätisi kumpaankin sukupuoleen.
- Anonyymi
En palkkaisi naisia ollenkaan. Naist on laiskoja, ne vaatii liikaa palkkaa eivätkä jaksa töitä edes tehdä.
- Anonyymi
Puhut nyt laiska itsestäsi.
Jos kyseessä on pieni firma, niin siinähän sitten jo valkataan itselleen työtoveria.
Jos hakijat ovat kyvyiltään tasavertaisia, olisi parempi, että nainen olisi iältään 50 plus kuin 20 miinus.- Anonyymi
Lihavaa naista en palkkaisi. Luultavasti alle 25 vuotiaan voisin palkata jos se olisi kaunisja edistaisi firman menestystä.
- Anonyymi
Tuttu toimitusjohtaja sanoi jo parivuosikymmentä sitten seuraavaa. Naiset naisina ja työntekijät työntekijöinä eli mitä vanhempi ja kokeneempi aina sitä parempi. Kyseessä oli keskisuuren yrityksen pääkirjanpitäjä liki 60 v.
- Anonyymi
Minulla on oikein hieno paperi poliiseilta, kun niin lupaju hieno asiakirja aikoineen oikein poliisilta, pitää mennä tapaamaiseen.
- Anonyymi
MAhtava asiakirja, poliisilta sain ja tapaamisaika siinä asiawpaperissa lukee
Onko pippelisi ja seksisi pieni kuin poppe? - Anonyymi
Paperit on kunnossa kun poliisiltakin asiakirja.
- Anonyymi
Ovatko paperisi kunnossa vai oletko mielenvikainen yli-amiraali puuttuvilla papereilla?
- Anonyymi
Kammottava hirviöpaikka siinäkin olisi hyvä sanonta tyille mikä sellainen on.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412615Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3982120Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens201902Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381724Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1221610Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151541Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211113Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01112- 741019
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63915