Oletko ottanut

Anonyymi

Korona rokotteen? Niin oletko ottanut jo vai pelkäätkö että se sairastuttaa sinua?

61

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aikoja sitten, kolmatta odotellessa. Ei sairastuttanut, vaan on estänyt sairastumasta koronaan :)
      Koronapassilla olen nyt saanut nauttia taas elämästä "ennen vanhaan". Käynyt baareissa, keikoilla, yökerhoissa. Ei flunssanflunssaa, kun terveet ihmiset keskenään bilettää.

• Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Jep. Paska ei ole hyvää vaikka miljoonat kärpäset rakastaa sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Paska ei ole hyvää vaikka miljoonat kärpäset rakastaa sitä.

Jäin just miettimään, että tunteeko historia tapaustakaan, missä enemmistö olisi ollut oikeassa? En ole mikään historioitsija, mutta historiaentusiasti olen kuitenkin aina ollut. Ainakin jonkin verran. Itselleni ei tule mieleen ainuttakaan tapausta, missä enemmistö olisi ollut oikeassa. Ja muutenkin. Jos enemmistö olisi oikeassa, niin miksi aina vähemmistö hallitsee enemmistöä? Jos enemmistö olisi oikeassa, olisi enemmistö itseohjautuva ja vähemmistön hallitseminen olisi enemmistölle tarpeetonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jäin just miettimään, että tunteeko historia tapaustakaan, missä enemmistö olisi ollut oikeassa? En ole mikään historioitsija, mutta historiaentusiasti olen kuitenkin aina ollut. Ainakin jonkin verran. Itselleni ei tule mieleen ainuttakaan tapausta, missä enemmistö olisi ollut oikeassa. Ja muutenkin. Jos enemmistö olisi oikeassa, niin miksi aina vähemmistö hallitsee enemmistöä? Jos enemmistö olisi oikeassa, olisi enemmistö itseohjautuva ja vähemmistön hallitseminen olisi enemmistölle tarpeetonta.

Kyllä tuntee. Rokotusten suhteen nimenomaan. Kun enemmistö on ottanut esim. poliorokotuksen, polio on saatu kitkettyä aika hyvin maapallolta. Ihan vain yksi esimerkki, joka tuli mieleen. Laita polion tilalle isorokko tai mikä tahansa muu vastaava tartuntatauti johon on tehty rokote.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tuntee. Rokotusten suhteen nimenomaan. Kun enemmistö on ottanut esim. poliorokotuksen, polio on saatu kitkettyä aika hyvin maapallolta. Ihan vain yksi esimerkki, joka tuli mieleen. Laita polion tilalle isorokko tai mikä tahansa muu vastaava tartuntatauti johon on tehty rokote.

Oliko siinä tapauksessa se enemmistö oikeassa tai vähemmistö?

Tässä koronarokotehommassa enemmistö on äänessä muutaman propagandistin ja myyntitykin säestyksellä, mutta vähemmistö on vaiennettu... :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä koronarokotehommassa enemmistö on äänessä muutaman propagandistin ja myyntitykin säestyksellä, mutta vähemmistö on vaiennettu... :)

Niin ja minusta polio ja isorokko ovat olleet paljon pahempia tauteja tappavuudeltaan ja vammauttavuudeltaan kuin tämä korona. Kuin myös musta surma. Influenssa joskus ennen muinoin ja myös nykyaikana. Espanjantauti. HIV/aids. Ebola jne

Jos tämä korona olisi yhtä paha kuin edellä mainitut, ketään ei tarvitsisi manipuloida, uhkailla, kiristää tai lahjoa näihin rokotuksiin. Ihmiset jonottaisi niitä ja olisivat valmiita tallomaan toisiaan kuoliaaksi saadakseen oman settinsä ennen muita.

Psykologia on kyllä varsin nuori tiede, mutta nykyisin se on ainoa tapa millä voi saada jonkinlaisen kokonaiskuvan siitä mitä maailmassa tapahtuu. Eli jos haluaa ymmärtää, olisi suotavaa ymmärtää edes psykologian perusteet...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niissäkin enemmistö, joka otti rokotuksen, oli oikeassa eli ymmärsi sen olevan järkevää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niissäkin enemmistö, joka otti rokotuksen, oli oikeassa eli ymmärsi sen olevan järkevää.

Uskossa on hyvä elää. Todellisuudessa vaikeampaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskossa on hyvä elää. Todellisuudessa vaikeampaa.

Ei se ole uskon, vaan tieteen asia. Polio ja isorokko on kadonneet rokotteen ansiosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole uskon, vaan tieteen asia. Polio ja isorokko on kadonneet rokotteen ansiosta.

Mutta se hinta mikä siitä maksettiin. Sinulla on varmaan aika tarkat tilastot siitä.

Eikä kumpikaan tauti ole kadonnut vieläkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja psykologian ohitit varsin sujuvasti kun ei sovikaan agendaan..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja psykologian ohitit varsin sujuvasti kun ei sovikaan agendaan..

Ja löytyy varmaan aika eksaktia tietoa siitä, että kuin monta kansanmurhaakin on kautta historian aloitettu sillä, et enemmistö on ollut oikeassa. ¨

Sori, mutta minulla ei historiaentusiastina tule esimerkit loppumaan. Sinulla ja sinunlaisilla taas ei taida ikinä loppua se usko, että "ei sellaista enää voi tapahtua".

Kyllä voi ja tapahtuu, näin on ajatelleet aiemmatkin virheistä "oppineet". Just wait and see...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta se hinta mikä siitä maksettiin. Sinulla on varmaan aika tarkat tilastot siitä.

Eikä kumpikaan tauti ole kadonnut vieläkään.

Kyllä isorokko on luonnosta kadonnut. Saataa se toki vaikkapa ehkä jostain saastuneista haudoista joskus esiin pompata, mutta tällä hetkellä sitä ei luonnossa aktiivisena ole. Laboratoriokantojenkin hävittämistä on joskus esitetty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä isorokko on luonnosta kadonnut. Saataa se toki vaikkapa ehkä jostain saastuneista haudoista joskus esiin pompata, mutta tällä hetkellä sitä ei luonnossa aktiivisena ole. Laboratoriokantojenkin hävittämistä on joskus esitetty.

Ok, Annetaan isorokolle erityisasema(oliko edes enemmistön valinta), Mutta missä muussa on enemmistö ollut oikeassa? Oliko edes isorokko-casessa?

Mun pointti ei ollut tässä todistaa rokotteiden toimivuutta tai toimimattomuutta. Minä ajoin takaa sitä, että onko enemmistö ikinä ollut oikeassa? Minun mielestäni ei ole. Ei missään asiassa. Onko sinun mielestäsi historia mennyt toisin?

• Anonyymi

Rokotin voi ärxzyttää nuoria naisia kun sitten toiset naiset pisztävät piikkejä suoniin :D

• Anonyymi

Kammottava matka kun rokote34 kakkone4nkin ja saqirapiikkppiikkiä anhoitajien luokse ot

• Anonyymi

Ooikeasti en tune4nut mitään kun joku sairaanhoitaja pisti piikin olkapäähän, mutta sitten niin todistukset ja että jos tulee jotain oireita ohjeistus.

• Anonyymi

Olen ottanut, ja pysynyt terveenä. Korona on rokottamattomien hörhöjen tauti.

• Anonyymi

n'äin ruiskuja mutta en todellakaan tunetunt mitään kun sairaanhoitaja pisti,.... juttua varmaan sairaaahoitajankanssa, en edes huomannut :D

• Anonyymi

Molemmat on otettu jo aikoja sitten. Ainoa sivuvaikutus oli kipeä käsivarsi.

• Anonyymi

Paita ota pois olkapäästä ja pistän piikilllä

• Anonyymi

Oletko ottanut rokotteet vai unohtuivcatko silmälISI=?

• Anonyymi

On totta itsellänin tipahtivat silmälasit kun riisuin maskia pois jokeri rokotusta tullessa, joku isäntä: hei silmälasisi tpahtivat kun riisuit maskia kohteliaasti kertoi hän.

• Anonyymi

silmälasitkin sassttsbsy jouyujs hukkssn josdkus... aika hhvin joku isxäntä huomasi tilanteen: rillit tipativat maskia riisuessa...

• Anonyymi

Minä en ole ottanut. Miksi kaikki tuputtaa rokotetta ihoon. Koronan saa vaikka olis 10 rokotetta ja rokotettu voi levittää koronaa myös.

• Anonyymi

Otan myös kolmannen rokotteen. Ne jotka ei ota rokotetta sairastuu siihen covid19.!

• Anonyymi

Ne, jotka eivät ota, ovat joskus sairastaneet flunssankin. Ja selvinneet siitä kohtuullisen menestyksekkäästi.

• Anonyymi

En. En tule ottamaan sitä ikinä.

• Olen ottanut. Vähän oli kakkoskerralla käsivarsi kipeä päivän, ehkä hyvin lievä lämpö saattoi nousta illaksi. Ei muuta. Toisaalta en olisi kiinnittänyt niihin varmaan mitään huomiota, rokotteen takia tutkailin oloani.

Otan kolmannen heti kun saa. Se ei silti tarkoita, ettenkö voisi sairastua koronaan. Mutta jos/kun sairastun, oireet todennäköisesti tulevat olemaan lievempiä ja koronan kesto lyhyempi, kuin jos en rokotteita olisi ottanut.

Täytyy myöntää, että vähän kikkailen nyt rokoteasioilla. Tällä hetkellä kaksi rokotetta otettuani, niiden yhteisteho on voimakkaammillaan. Siksi olen ottanut pieniä riskejä. Käynyt tilaisuuksissa, tapahtumissa jne. Koronapassilla mennyt keikallekin:) Alkuvuodesta -22 ennen kuin saan kolmannen rokotteen, teho on heikoimmillaan, silloin varmaan himmailen menojani.

Muuten edelleen pidän parin metrin välimatkaa, käytän FFP2-maskeja ym. Enkä hillu ihmisjoukoissa, kuin vain harvoissa ja valituissa. Viimeksi kyllä kannatti:) Tulin kutsutuksi yhden lempibändini bäkkärille;)

• Anonyymi

Mistä tiedät, että sinulla ei ole ollut jo koronaa, oireettomana?

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiedät, että sinulla ei ole ollut jo koronaa, oireettomana?

En tiedäkään, mistään. Mulla ei ole v. 2020 ja 2021 ollut lainkaan flunssaa, tai flunssanoireita, joten en ole käynyt koronatestissä kertaakaan. Enkä ole ilmeisesti altistunutkaan, kun ei kukaan ole ilmoittanut sellaisesta. Joten, jos olen sen sairastanut, se on ollut oireeton.

• Sama.

Tosin mä en nyt ookaan innostunut tapahtumista tms. Kun koronaluvut ei ota laantuakseen.

Seurailen tilannetta... maailmalla ja täälläkin ruvetaan jo laatimaan pakotteita rokotuksiin, mutta sanalla sanoen... ei kuulu mulle. Olen jo ottanut kaksi rokotetta ja otan kolmsnnenkin. Minua ei pakotteet ja koropassin tuleminen haittaa. Enkä aio syyttää, enkä puoltaa rokottamattomia, ei ole mun sota se.

• interlocutrice kirjoitti:

Sama.

Tosin mä en nyt ookaan innostunut tapahtumista tms. Kun koronaluvut ei ota laantuakseen.

Seurailen tilannetta... maailmalla ja täälläkin ruvetaan jo laatimaan pakotteita rokotuksiin, mutta sanalla sanoen... ei kuulu mulle. Olen jo ottanut kaksi rokotetta ja otan kolmsnnenkin. Minua ei pakotteet ja koropassin tuleminen haittaa. Enkä aio syyttää, enkä puoltaa rokottamattomia, ei ole mun sota se.

Joo, en mieti muiden ihmisten rokottamattomuutta tai rokotteiden ottoa. Jokainen valitsee itse omalta kohdaltaan, ei se mulle kuulu. Pyrin vain toimimaan itse saman logiikan mukaan kuin muidenkin sairauksien kanssa. Eli tekemään kaikkeni, että en saisi sairautta, tai jos saan, en ainakaan sen pahimmassa muodossa.

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Joo, en mieti muiden ihmisten rokottamattomuutta tai rokotteiden ottoa. Jokainen valitsee itse omalta kohdaltaan, ei se mulle kuulu. Pyrin vain toimimaan itse saman logiikan mukaan kuin muidenkin sairauksien kanssa. Eli tekemään kaikkeni, että en saisi sairautta, tai jos saan, en ainakaan sen pahimmassa muodossa.

Näinpä. Mä ihmettelen ihmisten vetoamuksia kautta linjsn.

Tekeeköhän tämä nykyinen somemaailma vääristymää näin paljon? 🤔

Näinpä. Mä ihmettelen ihmisten vetoamuksia kautta linjsn.

Tekeeköhän tämä nykyinen somemaailma vääristymää näin paljon? 🤔

Somessa pitää enemmän ääntä porukka, joka kokee tulleensa jotenkin väärin ymmärretyksi. Ei niinkään hiljainen enemmistö. Pätee vähän kaikkeen muuhunkin kuin koronaan.

Somessa pitää enemmän ääntä porukka, joka kokee tulleensa jotenkin väärin ymmärretyksi. Ei niinkään hiljainen enemmistö. Pätee vähän kaikkeen muuhunkin kuin koronaan.

No olen huomannut, enkä tarkoita vaan tätä palstaa. 😬

Luin pikaseen jonkun uutisen, missä joku Tsekkiläinen ohjelmistorakentelija oli tehnyt ohjelman valtioita ja yrityksiä varten riskinhallintaan netissä... tai jotain sinnepäin...

Sit se oli huomannut sattumalta, että nää suurimmat netin ohjelmien algoritmit lähtee tukemaan sitä mitä hakee... jos vähän innostut toisinsanoen jostain foliohattulun puolesta, ne tyrkkää juuri sitä lisää tarjolle.

Nyt jos tässä vaikka kirjoitan, että tekisipä mieli ostaa etelänmatka, niin tämänkin sivuston mainokset muuttuu sen mukaan. Pojan kanssa ollaan huomattu, että puhelimessa puhutut asiatkin hyppää mainoksiin ja kaikkeen. 🤔

No olen huomannut, enkä tarkoita vaan tätä palstaa. 😬

Luin pikaseen jonkun uutisen, missä joku Tsekkiläinen ohjelmistorakentelija oli tehnyt ohjelman valtioita ja yrityksiä varten riskinhallintaan netissä... tai jotain sinnepäin...

Sit se oli huomannut sattumalta, että nää suurimmat netin ohjelmien algoritmit lähtee tukemaan sitä mitä hakee... jos vähän innostut toisinsanoen jostain foliohattulun puolesta, ne tyrkkää juuri sitä lisää tarjolle.

Nyt jos tässä vaikka kirjoitan, että tekisipä mieli ostaa etelänmatka, niin tämänkin sivuston mainokset muuttuu sen mukaan. Pojan kanssa ollaan huomattu, että puhelimessa puhutut asiatkin hyppää mainoksiin ja kaikkeen. 🤔

Juu, näinhän se menee. Ihminen joutuu omaan kuplaansa ihan haluamattaan. Vain käyttämällä vaikka jotain sanavalintoja keskustellessa ajankohtaisista asioista.

Juu, näinhän se menee. Ihminen joutuu omaan kuplaansa ihan haluamattaan. Vain käyttämällä vaikka jotain sanavalintoja keskustellessa ajankohtaisista asioista.

No tuo Tsekkiläinen ohjelmistotyyppi nosti selän jo tämänhetkisten ”uhrien” kohdalta, mutta keskittyy kuulemma valistamaan muita...

Aika jännä homma... en mitenkään pysty esimerkiksi neuvoa jälkikasvua, jos en itsekään tajua...🤔

Kaikki kehittyy nopeammin kuin ihminen/ihmiset pystyy sisäistämään? 😕

No tuo Tsekkiläinen ohjelmistotyyppi nosti selän jo tämänhetkisten ”uhrien” kohdalta, mutta keskittyy kuulemma valistamaan muita...

Aika jännä homma... en mitenkään pysty esimerkiksi neuvoa jälkikasvua, jos en itsekään tajua...🤔

Kaikki kehittyy nopeammin kuin ihminen/ihmiset pystyy sisäistämään? 😕

Tavallaan joo, mutta sitten jotkut asiat, kuten koronan katoaminen maapallolta taas kestää nykyihmiselle ihan liian kauan. Siitä ristiriidasta sitten kipuillaan. Kun on totuttu kuitenkin nopeuteen ja kehitykseen.

Tavallaan joo, mutta sitten jotkut asiat, kuten koronan katoaminen maapallolta taas kestää nykyihmiselle ihan liian kauan. Siitä ristiriidasta sitten kipuillaan. Kun on totuttu kuitenkin nopeuteen ja kehitykseen.

No mä vähän mietin, että näitä väkisin tulee.
        Syy on se, että täällä tallustaa aivsn liikaa ihmisiä ja liian tiiviisti. Luonto hoitaa...🤔

Korona, tai muutkin vst. Leviää ihmisten tiheyden mukaan. Selvä jatkumo... lintuinfluenssa, sikainfluenssa, korona... ja voi vaan kuvitella mitä virlä tulee...😳

No mä vähän mietin, että näitä väkisin tulee.
        Syy on se, että täällä tallustaa aivsn liikaa ihmisiä ja liian tiiviisti. Luonto hoitaa...🤔

Korona, tai muutkin vst. Leviää ihmisten tiheyden mukaan. Selvä jatkumo... lintuinfluenssa, sikainfluenssa, korona... ja voi vaan kuvitella mitä virlä tulee...😳

Juu ja luonnonkatastrofit vielä päälle. Nyt puhisee ja purkautuu Kanarialla La Palman tulivuori eikä loppua näy, kestänyt vaikka kuinka pitkään.

Juu ja luonnonkatastrofit vielä päälle. Nyt puhisee ja purkautuu Kanarialla La Palman tulivuori eikä loppua näy, kestänyt vaikka kuinka pitkään.

No mä en suoranaisesti usko, että jotkut luonnon katastrofit johtuis ihmisten määrästä.... ehkä korkeintaan ihmisten sijoittuminen johonkin ja sen vuoksi kuolleiden määrä, voi olla syy/seuraus.

No mä en suoranaisesti usko, että jotkut luonnon katastrofit johtuis ihmisten määrästä.... ehkä korkeintaan ihmisten sijoittuminen johonkin ja sen vuoksi kuolleiden määrä, voi olla syy/seuraus.

En mä sitä tarkoittanutkaan tulivuoren kohdalla, mutta sairaudet ja luonnonkatastrofit, kaikki luonnon kiertokulkua. Joihinkin vaikuttaa ihmisetkin ja liikakansoitus.

En mä sitä tarkoittanutkaan tulivuoren kohdalla, mutta sairaudet ja luonnonkatastrofit, kaikki luonnon kiertokulkua. Joihinkin vaikuttaa ihmisetkin ja liikakansoitus.

No toisaalta pitäis miettiä mihin ihmiset hakeutuukin... ehkäpä tämä seutu on syystä aikas väljää?? 🤔

Ehkä ei luonnon mukaan aktiivista rajoittamista, mutta ei mainosta myöskään seutuja...🤔

No toisaalta pitäis miettiä mihin ihmiset hakeutuukin... ehkäpä tämä seutu on syystä aikas väljää?? 🤔

Ehkä ei luonnon mukaan aktiivista rajoittamista, mutta ei mainosta myöskään seutuja...🤔

Suomeako tarkoitat? Joo, eihän Suomi tavallaan mikään ihannemaa ole, ainakaan sääolosuhteiden takia. Ja ainakaan näin marraskuussa..

Suomeako tarkoitat? Joo, eihän Suomi tavallaan mikään ihannemaa ole, ainakaan sääolosuhteiden takia. Ja ainakaan näin marraskuussa..

Jep, ja eihän tää olekaan ihanne asua, siksi täällä ei ole paljoa ihmisiä ja vähän luonnon katastrofeja.

• Anonyymi

Olen ja molemmat enkä ole sairastunut mihinkään.

• Anonyymi

Joo mene tuollaiseen rovoti-jutuun joka kuljettaa laitteeseen ja kuvaa pääsi :D

• Anonyymi

Ja on myös laser-säde, eli pidä pää paikoillaan.

• Anonyymi

Joku kirkurki-lääkäri näytt tietokoneeltaan jotain röngkenkuvien tuloksia että mitä murtmumia on, hauskasti herra kirurgi.

• Anonyymi

Edesmennyt kirurgi kerran näytti minulle rögntenkuvaa. Aivan raivona taputti kuvaa ja huusi: "Katso nyt!"

Minä hieman hölmistyin ja sanoin, etten näe mitään. Neurokirurgi vain tuumasi: "Nimenomaan! Siinä ei ole mitään vaikka kuuluisi olla."

• Anonyymi

En, enkä ota. Pakkoeutanasia on lain mukaan kielletty.

• Anonyymi

Fake news

• Anonyymi

Otin ja otan vaikka joka vuosi. En anna salalittohörhöjen persujen pilata elämääni.

• Anonyymi

Pehmoiset nappulat joo on logitech heh, jo niin jooh tyttöjen on pehmoiset kirjaimet :D

• Anonyymi

Pehjmeät kirjaimet kun painaa aakkosia tietokoneella , ei sovellu itselleni, tytöille voisi soveltua pehmoiset aakkoset-naappis.

• Anonyymi

Voi tttöset rakkaat, eikai se vcoi slaisesti jotenkin rokote saastuttaa toisia ihmisiä :D

• Anonyymi

Jokin aika sitten alkoi median kautta rummutus siitä, että kaikki piikittämättömät sairastuvat. Ennustus on näköjään totta vain siinä tapauksessa, kun se laskeutuu riittävän korkean suojatyön haltijalta, eli jokin HUSsin ylipappi-jonkinlaisen valan vannonut-lääkäri heittelee kananluita tynnyrin kannelle. Pienen suomen pikkuinen fauci. Miten oireeton( huomaa ristiriita) k.-ärhäkkä k. eroaa lievästä räkätaudista-kovakuumesairastelusta. - cu-

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      2223
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2046
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      39
      1852
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      319
      1843
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      109
      1436
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1365
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1298
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1147
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1045
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe