Miksi näin?

Miksi työn löytäminen on niin vaikeaa?
Tai siis eihän sen löytäminen vaikeaa ole vaan vastauksen saaminen. Mutsilta oikeastaan kysyinkin miksi mun työhakemuksiin ei vastata johon vastauksena oli "he eivät silloin ole kiinnostuneita" No miksi siitä ei voi laittaa sähköpostia, esim. "pahoittelumme, mutta et ole etsimämme henkilö. " tai edes jotain.

Miksi työhakemuksiin kestää vastata niin kauan?
tai no siltä musta tuntuu, kahdesta paikkaa vasta vastattu.
ensimmäinen oli hese, no pyydettiin työhaastatteluun klo 8 seuraavalla viikolla, vastasin heille että ok tuun (en oikeasti, vastasin ihan fiksusti) johon taas ei vastattu mitään. Seuraava viikko tuli ja lähdin kohti heseä, koska ajattelin haastattelun olevan siellä.
tähän väliin, tämän piti olla ihka ensimmäinen haastatteluni joten luulin että homma vaan menee niin, ajattelin hakevani heseen joka olisi paikkakunnalla johon haluaisin muuttaa joten ajomatkaa tuli tällöin vähän yli tunti, no ihmettelin jo sitä miksi haastattelu oli niin aikaisin kun koko hese aukesi vasta 10-11 aikaa. Menin kuitenkin paikan päälle, olin paikalla ajoissa ja sitten odotin. kävin välillä katsomassa olisiko joku jo tullut paikalle ja palasin autoon. jostain syystä hävetti soittaa missä porukka on joten en soittanut. odotin n. 1h ja lähdin kohti kotia, tuli pieni turhautumis itkukin, että miksi edes vaivauduin. Nyt vähän kaduttaa etten soittanut, mutta loppujen lopuksi mikä olisi ollut lopputulos? olisin vittuuntuneena mennyt haastatteluun jos joku olisi edes ilmaantunut paikalle , eikä ollut kauheesti intoa edes kysellä mikä homma.
no, toinen paikka oli pienehkö yksityis talli, tästä olin innoissani sillä itse opiskelen hevosalalla, pääsin paikalle ja ketään ei näkynyt. no tällä kertaa soitin ja pidettiin pieni haastattelu. No työtä olisi silloin tällöin. ilmoituksessa sanottiin jokapäiväistä, haastattelussa sanottiin "ehkä viikonloppuisin ja pyhäpäivisin..." no ei mitään, sovittiin että oon käytettävissiä kun tarvitaan.

mutta kun oikeasti hakuisin oikeisiin töihin niinku ma-pe 6-15 fyysistä työtä, missä pääsee tekemään. esittelisin itseni ahkerana, reippaana ja positiivisena likkana joka ei helposti hätkähdä. olen nopea oppimaan, mutta tarvitsen muutaman päivän että lämpenen ja uskallan avata suuni. Työ voisi olla mitä vaan esim. Lasten vahtina kun vanhemmat on töissä, tai iltapäivä kerhon ohjaaja tai peltotöihin tai pakkausavuksi, rekkakuskin kaveriksi tai kaupan kassalle, lappaamaan lantaa tai siivoomaan toisten koteja. Intoa löytyy tekemiseen, mutta kun töitä ei tunnu löytyvän. kotonakaan en haluaisi enään asua ja muutto pois kotipaikkakunnalta olisi niin houkutteleva. Palkkatoiveena 10-12€/h jotta pystyisin itteni elättämään ilman että ikinä enää tarvisi pyytää vanhemmilta rahaa, eli siis apua tarvisin työn löytämisessä mistä kannattaa hakea ja minne oikeasti kannattaa mennä miten saisin nopeammin vastauksia vai onko se aivan mahdottomuus?

Kiitos, ihana jos jaksoit lukea ja vielä isompi kiitos jos jaksoit vastata ja auttaa.

17

703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      voihan niinkin käydä että menee ihan väärään paikkaan työhaastatteluun. Siitä voi ainakin sen kantapääopin saada että varmistaa etukäteen missä treffit ovat. Liikoja ei kannata olettaa. Toisten pään sisälle ei pääse kurkkimaan. Sama pätee myös toisin päin.
      Jos Hesen juttu meni fibaksi niin so what. Seuraava juttu voi olla paljon parempi.
      Työn hankkimisessa sinulla se hyvä puoli että ajokortti on. Oma auto helpottaa työn saantia ehdottomasti. On mahdollisuus sellaiseen työhön johon autottomat eivät voi mennä. Se sinun uusi hevostallipesti voi poikia jotain uutta duunia. Koko ajan tulee olla korvat höröllä ja silmät kanssa auki. Sellainen vinkki että jos johonkin firmaan on hakemassa jotain hommaa eikä pääse niin samaan paikkaan voi hakea uudestansa vaikka 10 kertaa. Moni tekee sen pahan virheen että jos tulee pakit niin ei hae samaan paikkaan koskaan uudestansa. Ajokortti ja auto ovat sinun tärkein instrumenttisi nro 1 sen työpaikan saamiseksi. Sitä mahdollisuutta pitää aina mainostaa kun on työhaastattelussa.

    • Anonyymi

      Oot liian kallis tai liian nuori. Työnantajat ei ehdi opettaa töitä joten pitää olla heti kokenut. Niin se vaan on. Ei riitä että haluaa oppia ja oppii nopeasti. Monet myös haluaa ilmaisen työntekijän eli kela maksaa palkkatukea 600-1000 euroa eikä työnantaja maksa mitään ja sitten olet 6 kk jossain ja ne sanoo että eivät voi palkata sinua pitemmäksi aikaa ja sitten ne ottaakin toisen joka saa kans palkkatukee kelasta.

      Sellaiseksi se on mennyt. Itsellä kokemusta juuri sellaisesta. Olin 12 kk palkkatuella ja sit sanoivat etteivät voi palkata. Ihan sama oletko ahkera ja käytkö joka päivä töis. Itse kävin mutta eivät silti tarjonneet palkkatöitä.

      • En pidä itseäni hirveän kalliina, 11€/h tai se mitä paikka nyt yleisesti muille työntekiöille maksaa. Nuori olen, mutta ei se minusta tarkoita ettenkö osaisi tai että minulle tarvitsee kaikki opettaa😅
        Harmi jos tuo on totta, oon varmaan työtön vielä pitkän aikaa..


      • Anonyymi
        nainen18v kirjoitti:

        En pidä itseäni hirveän kalliina, 11€/h tai se mitä paikka nyt yleisesti muille työntekiöille maksaa. Nuori olen, mutta ei se minusta tarkoita ettenkö osaisi tai että minulle tarvitsee kaikki opettaa😅
        Harmi jos tuo on totta, oon varmaan työtön vielä pitkän aikaa..

        11 euroo liian kallis. Jos suostuu 4 euroon niin saa töitä. Sama raksahommissa. Olen 22 vuotta yrittänyt saada töitä ja mun palkkatoive ollut 1500 niin liian kallis olen. Ulkomaalaiset nykyään tekee 600 eurolla kk töitä Kerran jopa henkilöstöfirmas kun olin haastattelus niin se sanoi suoraan että ulkomaalaisille maksetaan raksatöissä 4 euroa tunti ja siksi meitä suomalaisia ei palkata.


      • Anonyymi
        nainen18v kirjoitti:

        En pidä itseäni hirveän kalliina, 11€/h tai se mitä paikka nyt yleisesti muille työntekiöille maksaa. Nuori olen, mutta ei se minusta tarkoita ettenkö osaisi tai että minulle tarvitsee kaikki opettaa😅
        Harmi jos tuo on totta, oon varmaan työtön vielä pitkän aikaa..

        Missä päin asut? Logistiikka hommiin isolle varastolle pääsee naiset aika hyvin jos löytyy kiinnostusta. Lavankerääjällä pyörit käytävillä ja täytät lavalle tai rullakkoon mitä robotti ääni sanoo sulle. 2-vuorotyö ja brutto liksa on yli 2000e/kk ja jos teet ylitöitä niin helposti 2500e/kk ja toki kun saat kokemusta niin perus kk palkka nousee. Yövuoroon jos pääset niin yli 3000e/kk on helppo koska jotain 4,50e/h yölisää. Samoiten jos teet viileävarastossa tulee 7% palkanlisää, 20% pakkasvarastossa jossa tehdään jotain tunti töitä ja sit taukoon lämpöseen vartiksi. Kannattaa tutkia paikalliset mahdollisuudet mm. Keskon varasto (Vantaa) , Inexin uusi varasto (Sipoo). Onhan näitä muillakin paikkakunnilla. Jos et pääse suoraan varastoihin kirjoille niin soita paikalliseen Barona henkilöstövuokraus lafkaan ja kysele pääsisitkö heidän kautta. Transval henkilöstövuokraus hakee jatkuvasti logistiikkatyöntekijöitä isoihin varastoihin. Kokemusta ei tarvitse kun siellä on viikon mittainen opetusjakso. Todella helppoja hommia ja vakituinen pitkäaikainen työ reilusti isommalla palkalla kun tuo 12e/h koska saat suoritteita eli bonusta riippuen miten ripeästi ja virheettömästi teet työt.

        Tässä pätkää varastolta: https://www.youtube.com/watch?v=_6DyRSGZ2n4


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä päin asut? Logistiikka hommiin isolle varastolle pääsee naiset aika hyvin jos löytyy kiinnostusta. Lavankerääjällä pyörit käytävillä ja täytät lavalle tai rullakkoon mitä robotti ääni sanoo sulle. 2-vuorotyö ja brutto liksa on yli 2000e/kk ja jos teet ylitöitä niin helposti 2500e/kk ja toki kun saat kokemusta niin perus kk palkka nousee. Yövuoroon jos pääset niin yli 3000e/kk on helppo koska jotain 4,50e/h yölisää. Samoiten jos teet viileävarastossa tulee 7% palkanlisää, 20% pakkasvarastossa jossa tehdään jotain tunti töitä ja sit taukoon lämpöseen vartiksi. Kannattaa tutkia paikalliset mahdollisuudet mm. Keskon varasto (Vantaa) , Inexin uusi varasto (Sipoo). Onhan näitä muillakin paikkakunnilla. Jos et pääse suoraan varastoihin kirjoille niin soita paikalliseen Barona henkilöstövuokraus lafkaan ja kysele pääsisitkö heidän kautta. Transval henkilöstövuokraus hakee jatkuvasti logistiikkatyöntekijöitä isoihin varastoihin. Kokemusta ei tarvitse kun siellä on viikon mittainen opetusjakso. Todella helppoja hommia ja vakituinen pitkäaikainen työ reilusti isommalla palkalla kun tuo 12e/h koska saat suoritteita eli bonusta riippuen miten ripeästi ja virheettömästi teet työt.

        Tässä pätkää varastolta: https://www.youtube.com/watch?v=_6DyRSGZ2n4

        Asun turussa, kiitos muuten että autat, koitan kattella just tommosta jos sinne tosiaan pääsee helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11 euroo liian kallis. Jos suostuu 4 euroon niin saa töitä. Sama raksahommissa. Olen 22 vuotta yrittänyt saada töitä ja mun palkkatoive ollut 1500 niin liian kallis olen. Ulkomaalaiset nykyään tekee 600 eurolla kk töitä Kerran jopa henkilöstöfirmas kun olin haastattelus niin se sanoi suoraan että ulkomaalaisille maksetaan raksatöissä 4 euroa tunti ja siksi meitä suomalaisia ei palkata.

        Palkat ovat laskeneet tuosta 4 €/h entisestään, kun 400 €/kk kahdentoista tunnin työpäivistä on työnantajille liian vaikeaa maksaa:
        https://www.paivanlehti.fi/ravintola-teetti-tyontekijalla-pitkia-paivia-lahes-orjatyona-kuukausipalkka-400-euroa/


    • Anonyymi

      Hae hyllyttäjäksi.

      • Anonyymi

        Hah. Nuo paikat menee koululaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah. Nuo paikat menee koululaisille.

        Todistan oikeaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hah. Nuo paikat menee koululaisille.

        Miksi?


    • Anonyymi

      Parempi kun eivät vastaa...

    • Anonyymi

      Kannattaa kysyä toimialapalveluista. Heillä on paljon töitä ja saa kerättyä työkokemusta. Jopa kipinän tulevaan ammattiin. Ihmettelen kyllä noita työhaastattelukokemuksia. En usko, että on ihan tavanomaista. Yleensä selkeästi jo ensikontaktissa kerrotaan selkeästi työajat ja paikat. Varsinkin sellaiselle, joka on ensi kertaa asialla. Posti on myös hyvä paikka alottaa.

    • Anonyymi

      Hain taas noin 500 kerran kunnan raksatyöntekijäksi mutta eivät kutsu edes haastatteluun eikä mitään ilmoitusta tullut. Vaikeaa tosiaan on saada töitä jos ei pääse edes haastatteluun.

    • Anonyymi

      Tääläistä se on mihkään hakemuksiin ei vastailla ja sitten senjälkeen haukutaan, että työttömät ovat laiskoja kun eivät vaan mene töihin.

      No miten voi mennä jos työhakumkseen ei edes vastata???

      Ei me mitään laiskoja olla vaan työpaikkoja ei nyt vaan riitä kaikille eikä sille mitään voi. Jokaiseen työpaikkaan on kuitenkin aina joku menijä.

      • Anonyymi

        Siis suhteilla kuka vaan jopa ilman koulutusta. Nähty on. Surullista että ihmisiä koulutetaan ja sitten valitaan suhteilla. Eibhyvältä näytä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1918
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1476
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      986
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      956
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      929
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe