Gubben "kilpailukykyinen palkka"

Anonyymi

Huvitti suunnattomasti tämä vanhuspalvelu Gubben perustajan kirkkain silmin lausuttu kommentti hesarissa "maksamme työntekijöillemme kilpailukykyistä palkkaa". Gubben työntekijät toimivat kevytyrittäjinä, eli laskutuspalvelun kautta. Millä alalla 10€/tunti on muka kilpailukykyinen palkka?

12

8813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Riippuu kuka kertoo. Palkka on varmasti bisneksenteon kannalta hyvinkin kilpailukykyinen. Bisnes tuottaa silloin runsaasti hyvää omistajillensa.

• Anonyymi

Muakin alkoi naurattaa, että heillä hoitajia arvostetaan, mäkkärissä on parempi palkka:D

• Anonyymi

Surkea palkka! Täysin työntekijöiden hyväksikäyttöä!

• Anonyymi

Mainosten tärkeimmät tehtävät on luoda ja kääntää mielikuvia sekä herättää mielenkiintoa. Mainoksissa pienet autot ovat tilavia, laiskat suorituskykyisiä. Kilpailukykyinen palkka on usein kitupalkka, jos sitäkään. Katsokaapa millä toimialalla silmiinpistävän usein mainostetaan kilpailukyistä palkkaa. Puhelinmyyntialalla. Mitäpä muutakaan mainoksissa valehtelisi puhelinmyyntityöstä, kun työ on yhtä loputtoman valehtelemisen ja vitutteen jatkumoa. Väitteet kivasta työstä ja mukavista työkavereista olisi jo liian kornia.

• Anonyymi

Olen gubbe palvelun käyttäjä. En ehdi joka viikko käydä äitini luona eri paikkakunnalla, niin hänellä käy mukava gubbe ja maksan sen. Mutta mikä mättää.. yritys sai tälle vuodelle verovapauden eli alv 0% ja yllätys , yllätys asiakkaalle hinta nousi kuitenkin. Eli kaiken veroedun ottivat itselleen kun ymmärtääkseni se pitäisi yleensä siirtää asiakkaalle ainakin osittain... Mitä ollaan mieltä?

• Anonyymi

Tätä samaa olen kritisoinut. Laitoin asiasta kyselyn heillekin mutta eivät vastanneet mitään.

• Anonyymi

Siis he maksavat 10 €/h työntekijälle, mutta kevytyrittäjänä, eli tuo ei ilmeisesti sisällä sotu-maksuja, vakuutuksia tai kulukorvauksia tms. Eli jos maksaa itse vastaavat maksut, kuin normaalisti saisi palkan päälle, tuosta jäisi varmaan joku 6 €/h käteen? Eikä varmasti laskuttamiseen yms. kevytyrittäjän paperitöihin menevä aika ole varmasti laskutettavaa. Eli hyvä, jos vitonen jää tunnissa käteen.

Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin. Hyvän bisnes-idean ovat kyllä keksineet itselleen, jos saavat tuon toimimaan.

• Anonyymi

Hyvä kun annoitte tietoa.Ovat nimittäin soittamassa ma.Nyt tiedän tuon,kiitos teidän kaikkien kenellä kokemusta.Toisen avustus yrityksen palkka listoilla sentään omilleen jää.Jos on vammainen avustettava tuntu palkka on jo n.15e.Itse monta vuotta avustus työtä tehneenä tiedän.Ajattelin vaan eläkkeen päälle hiukan lisä tuloja.Joten se siitä.

• Anonyymi

Kevytyrittäjä = wannabe-yrittäjä, joka on liian laiska tekemään oikeaa yrittäjyyttä. Ei rispektiä.

• Anonyymi

Kevyttä kusetusta!

• Anonyymi

Kilpailee työttömyyskorvauksen kanssa nii eikö se silloin ole kilpailukykyinen palkka.

• Anonyymi

Tulipahan äsken tämä luettua Gubben blogista, heh-heh. Ja vielä yksi heh taholtani.
      ""Blogikirjoitus, Enemmän kuin työtä, May 3, 2024
      Olen 17-vuotias Gubbe-avustaja Vaasasta. Olen toiminut Gubbe-avustajana jo pidemmän aikaa ja se on ehdottomasti palkitsevinta työtä, mitä olen tehnyt. Jaan tässä hieman ajatuksiani gubbeilusta ja etenkin siitä, millaista se on näin opiskelijan silmin.
      Aloitin gubbeilun 16-vuotiaana. Kuulin Gubbe -yrityksestä ystävältäni, jonka ansiosta kiinnostuin yrityksen toiminnasta ja päätin hakea mukaan. Silloin en vielä tiennyt, mitä odottaa. Nyt, kymmenen kuukautta myöhemmin, olen enemmän kuin kiitollinen ystävälleni, joka kertoi minulle Gubbesta, ja itselleni siitä, että otin härkää sarvista ja hain vaikka minua jännitti mukaan. Kun sain ensimmäisen Gubbe asiakkaani ja oli ensimmäisen tapaamisen aika, innolla odotin, mitä se toisi tullessaan. Tapaamisella tutustuimme asiakkaan kanssa toisiimme ja jo tuolloin keskustelumme sujui ja tuntui, kuin olisin tuntenut hänet jo paljon kauemmin. Tapaamisistamme on tullut viikkoni kohokohta ja osa arkeani. Gubbeilu ei tunnu työltä, se on jotain enemmän. Kun menen tapaamiselle en ajattele ”Nyt menen töihin”. Tapaamiset tuntuvat siltä, kuin menisin kylään ystäväni luo, ja sitä tämä työ on. Minulla ja asiakkaallani on reilusti yli seitsemänkymmentä vuotta ikäeroa, mutta ystävyys ei ikää katso.
      Gubbeilu tuo mukanaan vastuuta. Gubbe-avustajana toimiminen tarkoittaa sitä, että minun on itse otettava vastuu käyntien järjestyksestä, toteutumisesta, kuin myös siitä, että ne ovat sisällöltään sitä mistä asiakas on maksanut. Mahdollisuus järjestää itse käynnit ovat gubbeilun toimimisen kannalta hyvin tärkeää. Jotta kaikki sujuu niin kuin pitää, on olennaista, että minulla ja asiakkaalla on mahdollisuus tarvittaessa muuttaa käyntien ajankohtaa ja opiskelijana pidän työn joustavuutta hyvin tärkeänä. Sovimme käynnit asiakkaan kanssa aina tapaamisiemme yhteydessä ja olemme kuulolla, jos ajankohtaan tulee tehdä muutoksia. Olemme yhteydessä toisiimme puhelimen välityksellä ja välillä siinä samalla vaihdamme kuulumiset. On ihanaa kuulla, miten asiakkaan päivä on mennyt ja kuinka hän voi, se piristää aina päivääni.
      Gubbe-avustajana olen myös kevytyrittäjä. Minulla on siis omat asiakkaat ja tällä hetkellä niitä on yksi. Käyntien järjestäminen on kevytyrittäjänä minun tehtäväni ja jotta Gubbe tietää niiden toteutumisesta, täytän aina käynnin jälkeen lomakkeen käynnin kulusta. Kevytyrittäjyys on mielestäni tärkeä osa Gubben arvoja ja tapaa tehdä työtä. Ilman Gubbe-avustajien toimimista kevytyrittäjinä, palvelu ei toimisi nykyisellä tavallaan. Kevytyrittäjyys antaa myös etenkin nuorille avustajille mahdollisuuden ottaa vastuuta ja saada kokemuksen siitä, että pystyy toimimaan itsenäisesti, mitä pidän hyvin tärkeänä.
      Kevytyrittäjyys on myös tärkeä osa Gubben tapaa toimia trendikkäästi. Gubben ajan hermolla oleminen on yksi syistä, miksi lähdin mukaan toimintaan. Se rikkoo stereotypioita ja oletuksia, mitä ikäihmisten hoitoon ja kyseiseen alaan liittyy. Gubben trendikkyys näkyy, sen markkinoinnissa, tavoissa toteuttaa työtä ja nuoressa henkilökunnassa eli itse Gubbe-avustajissa. Pidän siitä, että se on ajan tasalla ja mukautuu maailmaan, jossa elämme. On hienoa, että nuorille annetaan mahdollisuus osallistua Gubben toimintaan.
      Olen ajan mittaan ruvennut ymmärtämään, kuinka tärkeää työtä Gubbe ja Gubbe-avustajat yhdessä tekevät. Se, että käytän viikosta muutaman tunnin asiakkaani luona käymiseen, on tuonut myös minun elämääni ja arkeeni erilaista syvempää merkitystä. On sanoin kuvaamattoman hienoa olla mukana Gubben toiminnassa.""

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      64
      2116
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1722
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1186
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1165
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      357
      1126
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      329
      1103
    Aihe