Tänään 16.11. on Kansainvälinen suvaitsevaisuuspäivä.
YK:n yleiskokouksen julistamana kansainvälisenä suvaitsevaisuuden päivänä meitä kaikkia pyydetään muistamaan, kuinka olennaista ihmisten moninaisuuden, vapauden ja tasa-arvon kunnioittaminen on kansainväliselle rauhalle sekä taloudelliselle ja sosiaaliselle kehitykselle. Tuona päivänä on myös hyväksytty Unescon suvaitsevaisuuden periaatteiden julistus, jossa todetaan kaikkien ihmisten jakamat ihmisoikeudet.
Yritetään täällä palstallakin suvaita myös eri tavoin ajattelevia ja eri lähtökohdista tulevia.
Suvaitkaamme toinen toisiamme
62
824
Vastaukset
Allekirjoitan mielelläni.
Mutta tämä saa jäädä nyt joksikin aikaa ainoaksi kirjatuksi kommentikseni tänne. Paljon tekemistä ja energiat vähissä ja elämä on aivan liian lyhyt tyhjänpäiväiseen kinasteluun.- Anonyymi
Kirjoitat siis jatkossakin anona. Silloin nikki ei kinastele, vaan sinä itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kirjoittanut anona. Nyt saattaa että teen niin, Ja en ole koskaan hakemassa riitaa, mutta en myöskään ole kenenkään kynnysmatto.
P. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Josko hän odotti/osottaa, että joku kirjoittaisi "älä jätä meitä"...hahahaaa
- Anonyymi
Emme kaipaa ilmoituksiasi vaikka niin luulet.
- Anonyymi
Ei kukaan kaipaa ilmoituksiasi pysy pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kirjoittanut anona. Nyt saattaa että teen niin, Ja en ole koskaan hakemassa riitaa, mutta en myöskään ole kenenkään kynnysmatto.
P.Taasko päätät anona kirjoitella? Ei ole eka kerta.
- Anonyymi
"Joka syyttä suuttuu, se lahjoitta leppyy". Moneskohan kerta tuo on kun pyllistelet palstoille ja kerrot painuvasi kaislikkoon kun sinua ei kunnioiteta tarpeeksi korkealle haluamallasi tavalla. Ei siihen monta päivää mene kun olet nuttu levällään takaisin kehumassa itseäsi ja arvostelemassa toisia.
- Anonyymi
Äkkiäpäs tekemiset teit😂😂
- Anonyymi
- - - ja lähteviä. Vaikka lienee myöhäistä. Lähtivät juuri siitä syystä, ettei heitä suvaittu.
Ikärasismia. - Anonyymi
Toisinajattelevia on helppo suvaita, vääryyttätekeviä ei.
- Anonyymi
tiedoksi
me suvaitsemme
mutta ystäviksi emme tule, - Anonyymi
Itse olen suvaitsevainen aina ollut! Vältämättä kaikki naiset eivät ole kantasuomalaisina kantasuomalaiselle. Kun ollaan eläkellä.Joko sairaseläke tai varsinaisella elääkellä.Kuntelin pirteää 94 vuotista iki nuorta naista Kontulan ostoskeskus.Emme oleet kohdaneet mies muistin ,entiset naapurit olimme joskus.Kertoi käy osotskeskus joku kerho?Tuntee siellä itsensä yksinäiseksi ja ulkopuoliseksi, koska ystävä joka oli siellä hänen kanssaanennen käynyt on kuollut. Sanoi jää ihan ulkopuoliseksi. Istuu siellä juo kahvia ja kuntelee muita!Vähän peränkulutan kaikia jotka vetävät kerhoja eri järjestöjen ,nyt esim. Helsinki 94. Äläkää antako kuppikuntien vaikutaa siellä kerhojen toiminta. Se on samaa kun koulu kiusaus,jätetään ulkopuolelle joku!Vähän samaa tunnetta omalla kohdallani.Raakileena toinen toiminta kerho muoto.Ei avautunut mihin ryhmin saan mennä? Kun en ole F.B. Heillä siellä sivut. Niin yhdeltä kerholaiselta kuulostellut,mitä ne eri kerhopäivät sisältää ja ketä on kohde ryhmä. Hän selitää tai . Antoi ymmärtää heidät on valittu ryhmään. 2 henkilöä: .Taitaa valituut olla porukka jotka itse, Vetäjän seläntakanako pohtivat ,kenen pärstä kerta sakiin kelpaa.Yhdelle reetkellä,kun armostako pääsin mukaan,olivat ehdotaneet minua?Huomasin myös heillä kauhea kilpailu ketä kuka,on vetäjien suosiossa. Eli on kuin lastetarhan piha tai todella koulun pihat,jossa porukka valitan ja kenen pärstäkerta ei miellytä saavustetan pois.Kun luulisi ikää kun tulee ,elämä opetanut ja kaikki me olaan tasa arvoisia kerhotoiminoissa ,myös uudet tulokaat!
- Anonyymi
Hyvää on helppo suvaita
pahaa ei ole - Anonyymi
Vain yksi rekisteröitynyt mielipide.
Kaikki muut kirjoitukset anona.
Kenelle te vastaatte?- Anonyymi
Sinä vastasit aloitukseen anona, mutta ihan sivu aloituksen aiheen.
- Anonyymi
Toisillemme.
- Anonyymi
Suvaitkaa kaikkia muita paitsi niitä, jotka olette ajaneet pois palstalta.
Pirtin olette tuhonneet, ja vaikka sen ketjuun ei enää mahtunut enempää kirjoituksia, potkitte vielä ovea koko eilisen päivän.
80 on ajettu alas, ja nyt suvaitsette toisianne hyvällä omallatunnolla.
Anojen sivusto.- Anonyymi
KK tuhosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KK tuhosi.
niin kun ei siedä ketään tirsk
- Anonyymi
Täällä on hyvin suvaitsevaista. Palstan sabotoijaa suvaitaan erittäin hyvin,
kun ei pää ei enää toimi eikä tajuta asian ydintä. - Anonyymi
Otsikko osoittaa, että suvaitsevaisuus ei ole täällä tuttu ilmiö.
Sitä onkin käytetty haukkumasanana ja nimitelty suvakiksi milloin ketäkin.- Anonyymi
Suvaitsevaisuuden negatiiviseksi ominaisuudeksi muutti Halla-Aho, entinen PS:n
puheenjohtaja.
Suvakki on poliittinen haukkumasana. Sitä käyttävät perussuomalaiset rasistit
niistä ihmisistä, jotka eivät ole rasisteja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
puheenjohtaja.
niistä ihmisistä, jotka eivät ole rasisteja.ÄLÄ HÖPISE SEKOJA,
Sanoilla on eri merkityksiä, ja kuten edellinen kirjoittaa, merkitykseltään positiivinen sana voidaan vääntää haukkumasanaksi. Sanojen sävyerot voivat olla pieniä, mutta sisältää suuria väärinymmärtämisen mahdollisuuksia, sekä tahallisia että tahattomia.
Mitä se oikein itsekullekin tarkoittaa, että suvaitsee jotain? Voiko sanoa, että suvaitsee joitakin ihmisiä, joitakin ei, ainakaan sillä perusteella, että he kuuluvat tiettyihin ryhmiin?
Joskus sana suvaita saa merkityksen sietää, se on sanakirjassa ilmoitettu sen synonyymiksikin. Voi sietää asioita ja ihmisiä, vaikka niistä tai heistä ei pitäisikään. Kaikkien kanssa vaan pitää yrittää tulla toimeen, näin ainakin ennen lapsille teroitettiin kasvatuksessa. Mielestäni suvaitsevaisuus on kuitenkin enemmän, sisältää myönteisen asenteen. Se on lähellä sanaa hyväksyminen. Joitakin asioita taas voi ymmärtää, mutta ei hyväksyä. Ymmärtää, jos joku varastaa rahapulassa tai pelaa viimeiset rahansa, mutta ei sitä tarvitse pitää hyväksyttävänä. On myös asioita, joita ei voi edes ymmärtää, kuten toisten tahallinen vahingoittaminen.
Suvaitsevaisuus on saanut siis suotta sivumerkityksiä. Avarakatseinen, humaani, ennakkoluuloton asenne ovat suvaitsevaisuutta. Ihmisten ja ihmisryhmien erilaisia käsitys- ja käytöstapoja voi ymmärtää ja suvaita , kunhan ne eivät ole ristiriidassa ihmisoikeuksia tai tärkeitä moraalisia perusarvoja vastaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ÄLÄ HÖPISE SEKOJA,
Voit todeta asian esimerkiksi Lauri Nurmen kirjoittamasta kirjasta:
"Jussi Halla-aho" ja muualtakin. Senhän tietää lähes kaikki kenen keksintö
on "suvakki" haukkumasanana. Sinä et sitä tietoa pysty kumoamaan millään konstilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on "suvakki" haukkumasanana. Sinä et sitä tietoa pysty kumoamaan millään konstilla.Lauri mulkku nurmi väitti halla-ahoa juutalaisvasaiseksi ja jäi muistakin valheistaan kiinni
pikku paskiaisena
”Tämähän on klassinen johtavassa asemassa olevan ihmisen yritys kääntää huomio itse asiasta pois”, sanoo Halla-ahosta epävirallisen elämäkerran kirjoittanut Lauri Nurmi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on "suvakki" haukkumasanana. Sinä et sitä tietoa pysty kumoamaan millään konstilla.EMBARGOKIRJA VAIN VALITUILLE
Nurmen kirjaa jakelee punavihreä Into-kustantamo, ja taustalla häärii Pekka Haaviston kampanjavastaava. Riikka Kämppi
Haavisto on koulujakäymätön juntti.
Kämppi on politrukki. Riikka Kämppi oli tehnyt listan toimittajista, joille kirjaa etukäteen embargon alla jaetaan Anonyymi kirjoitti:
puheenjohtaja.
niistä ihmisistä, jotka eivät ole rasisteja.Rasisti on myös haukkumasana, jota politiikassa käytetään.
Asiallisen kritiikin sanojalle heitetään kevyesti sana rasisti, vain siksi että on eri mieltä tai oikeasti ei tiedä mitä rasismilla tarkoitetaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauri mulkku nurmi väitti halla-ahoa juutalaisvasaiseksi ja jäi muistakin valheistaan kiinni
pikku paskiaisena
”Tämähän on klassinen johtavassa asemassa olevan ihmisen yritys kääntää huomio itse asiasta pois”, sanoo Halla-ahosta epävirallisen elämäkerran kirjoittanut Lauri Nurmi.H-ahohan ON juutalaisvastainen, miksi sinä sitä kieltämään, koska hän itse on sen myöntänyt ? Äärioikeistolaiset ovat Suomessa töhrineen synagogia ja rikkoneet juutalaisten hautausmaitten hautarauhaa.
- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Rasisti on myös haukkumasana, jota politiikassa käytetään.
Asiallisen kritiikin sanojalle heitetään kevyesti sana rasisti, vain siksi että on eri mieltä tai oikeasti ei tiedä mitä rasismilla tarkoitetaan.Rasisti on rasisti poliittisesta suuntautumisestaan huolimatta.
Rasismia on ihmisten tai ihmisryhmien asettaminen muita alempiarvoisempaan asemaan esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella.
Perussuomalaiset ja heidän kannattajansa asettavat ihmisiä ja ihmisryhmiä muita alempiarvoisempaan asemaan esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella.
Ei persuja äänestä kuin rasisti. Persut vedättävät rasisteja taatakseen itselleen
hyvän elintason. Persujen äänestäjä antaa huijata/vedättää itseään.
Rasistin yksi tunnusmerkki on, ettei rasisti myönnä rasismia itsessään
ja yrittää kieltää koko rasismin.
Se on itsensä huijaamista, kun haluaa uskotella, ettei rasismia ole
niin siten minäkään en voi olla rasisti !
Tuttu ajatuskuvio. Myös taloudelliset syyt ovat rasistin omaa itsepetosta,
kun olisi inhottavaa joutua ajattelemaan, että itse asiassa olen rasisti.
Jos rasismin kieltäminen itsessään kertoo siitä,
että ihminen tietää sisimmässään siinä olevan väärää.
- Anonyymi
Kun Lauri Nurmi jäi valheistaan kiinni ja häntä vaadittiin vastaamaan hän ei vastannut enää edes puhelimeen vaan hän alkoi kie murrella kuin iilimato verta täynnä
- Anonyymi
heko heko persu :DDDDDDDDDD
- Anonyymi
Lopulta vain todettiin että Lauri Nurmi on pelkkä pieni valehtelija
https://www.suomenuutiset.fi/jussi-halla-aho-ei-ole-juutalaisvastainen-mutta-lauri-nurmi-on-valehtelija/- Anonyymi
Heko heko mikä vääristely- ja valemedia. Tollojen Pravda.
- Anonyymi
Onko kk kaiken päälle persu ? Persuja-kaan ei saa kritisoida täällä,
kommentti lähtee minuutissa. Persut on täällä pyhä asia.
En ole aloittanut ainuttakaan persukeskustelua, mutta kun persut kirjoittavat valheitaan täälläkin
en aina malta olla reagoimatta. Joku muukin reagoi, ihan hyvä.
Rajansa vääristelylläkin !- Anonyymi
Sellaisia riitoja joita täällä voi seurata ei tule kuin sellaisten ihmisten kesken,
joitten taso on se.
Jos yhdenkin taso on riitelevä nolla, keskustelujen taso on nolla.
Pelkkää nokkimista ja taistelua nokkijaa vastaan.
Ehkä se nokkija viimein on ymmärtänyt mennä "toteuttamaan itseään" muualla ja
voitte palata normaaliin päiväjärjestykseen,
kai täällä joskus on sellainen ollut ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisia riitoja joita täällä voi seurata ei tule kuin sellaisten ihmisten kesken,
joitten taso on se.
kai täällä joskus on sellainen ollut ?"Voitte palata", sanot. Etkö itse kuulu palstalle kirjoittaviin, vaan jostain ulkupuolelta ohjeistat? Kummallista mielenkiintoa yhtäkkiä ennen aivan uinuvaa rauhaisaa ikäpalstaa kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Voitte palata", sanot. Etkö itse kuulu palstalle kirjoittaviin, vaan jostain ulkupuolelta ohjeistat? Kummallista mielenkiintoa yhtäkkiä ennen aivan uinuvaa rauhaisaa ikäpalstaa kohtaan.
En sanoisi aivan näinkään, vaikka olenkin joskus tarkkaillut palstaa näin Pietarin suunnasta seurattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Voitte palata", sanot. Etkö itse kuulu palstalle kirjoittaviin, vaan jostain ulkupuolelta ohjeistat? Kummallista mielenkiintoa yhtäkkiä ennen aivan uinuvaa rauhaisaa ikäpalstaa kohtaan.
Itse kirjoittajat näyttävät toivovan, että kunpa voisi palata vielä rauhalliseen kahvipirttiin ilman häirikköä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joitten taso on se.
kai täällä joskus on sellainen ollut ?Mitä tarkoitat normaalilla päiväjärjestyksellä, kun itsekin toteat, että keskustelijoiden taso on nolla.
Itseään kunnioittavat palstalaiset ovat saaneet tarpeekseen vähättelystä ja saivartelusta, johon nykyiset anokirjoittajat ovat paneutuneet. Ns. "keskustelun" taso on kaikkien luettavissa pirtin ketjusta.
Siksi on turha kuvitella järkensä säilyttäneiden palaavan pirttiin!
- Anonyymi
Missä jyrääjä, siellä ongelma. Kun pahanilmanlintu lehahtaa paikalle
ja aloittaa sabotaasinsa lopputulos on aina sama.
Hänen päivänsä on onnistunut, kun hän onnistuu pilaamaan mahdollisimman
monen päivän.- Anonyymi
Omat päivänsä vaan pilaa. Muut pääsee täältä pois napin painalluksella. Jyrääjä on itsensä kanssa 24/7.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omat päivänsä vaan pilaa. Muut pääsee täältä pois napin painalluksella. Jyrääjä on itsensä kanssa 24/7.
Näin on raukalla asiat ja joutuu nettiriipuvaisena olemaan muitten kirjoittajien vedätettävänä,
roikkumaan palstoilla vahtimassa onko hänestä mahdollisesti kirjoitettu jossain ketjussa jotain ja pitääkö alkaa manipuloida kommentteja. Työn iloa vaan hänelle,
kyllä se työstä käy ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on raukalla asiat ja joutuu nettiriipuvaisena olemaan muitten kirjoittajien vedätettävänä,
roikkumaan palstoilla vahtimassa onko hänestä mahdollisesti kirjoitettu jossain ketjussa jotain ja pitääkö alkaa manipuloida kommentteja. Työn iloa vaan hänelle,
kyllä se työstä käy ;)Kauanko olet päivystänyt, josko vaikka ilmestyisi?
Hauki on kala, hauki on kala, voi kun täå on vaikeeta, hauki on kala . . .
Mkr.- Anonyymi
Ylimielisyytesi on jo kerran kostautunut, pirtti hajosi.
Anonyymi kirjoitti:
Ylimielisyytesi on jo kerran kostautunut, pirtti hajosi.
Hyvä kun syyllinen löytyi.
- Anonyymi
Makriina kirjoitti:
Hyvä kun syyllinen löytyi.
Et sinä ole syyllinen, mutta ylimielisyys estää joskus näkemästä totuuden
eli syyllisen. Anonyymi kirjoitti:
Et sinä ole syyllinen, mutta ylimielisyys estää joskus näkemästä totuuden
eli syyllisen.Pane pois minun syykseni vaan, niin asia menee pois päiväjärjestyksestä.
Tuolla toisaalla jo informoitiin, että olen holhouksenalainen skitsofreenikko, demonien vallassa.
Pieni juttu on yhden pirtin tuhoaminen tämän tiedon valossa.- Anonyymi
Makriina kirjoitti:
Pane pois minun syykseni vaan, niin asia menee pois päiväjärjestyksestä.
Tuolla toisaalla jo informoitiin, että olen holhouksenalainen skitsofreenikko, demonien vallassa.
Pieni juttu on yhden pirtin tuhoaminen tämän tiedon valossa.Ei voi olla totta. Kai nauroit jutulle ? Se voi olla ystäväsi kk:n huumoria.
- Anonyymi
Makriina kirjoitti:
Pane pois minun syykseni vaan, niin asia menee pois päiväjärjestyksestä.
Pieni juttu on yhden pirtin tuhoaminen tämän tiedon valossa.On helppo elää sovussa itsensä kanssa kun ei pistä hanttiin vaan hyväksyy murisematta palstadiagnoosit ; )
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi olla totta. Kai nauroit jutulle ? Se voi olla ystäväsi kk:n huumoria.
Minähän olen niin ylimielinen, etten edes hätkähtänyt.
Vesi hanhen selästä, LOL.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi olla totta. Kai nauroit jutulle ? Se voi olla ystäväsi kk:n huumoria.
Tai ystävän ystävän metafoora.
- Anonyymi
Solidaarisuuspäivä on ihan jokainen päivä ihmiselle joka voi hyväksyä muiden ihmisten mielipiteet ja heidän olemisensa julkisissa tiloissa.
Tämän pastan suvaitsevaisuus ilmenee usein vain 1% viesteissä/ko. viestiketjuissa.
Täällä ei kohtaa suvaitsevaisuutta/solidaarisuutta, mutta henkilökohtaisesti en sitä aiemmin näkemieni tämän viestiketjun kommenttien perusteella edes odota.
Suohon ette minua polje, ettekä itsetuntoani kolhi, koska sellaiseen teillä ei ole mitään perustetta, eikä perusteettomilla lausunnoillanne ole minulle mitään merkitystä.
Huomioikaa! Puhun vain itsestäni.
Puhun vain näkemääni ja kokemaani perustuen, en kuulopuheisiin luottaen. - Anonyymi
Kun Sannikan ohjelmassa rasismi leimahti hetkessä ja tyrmäsi jopa Sannikan itsensä, on syytä herätä huomaamaan, että rasismia on kaikkialla.
Mitäpä muuta kiihtyneen haastateltavan esitys oli kuin rasistinen hyökkäys?
Rasismi leimahtaa varoittamatta, eikä sen aiheuttamaa tunnekuohua pysty ulkopuolinen hillitsemään.
Emme tajua, kuinka syvällä meissä vierauden torjunta on. Se on atavistinen ilmiö, joka on taannut ihmiskunnan selviytymisen kymmeniätuhansia vuosia sitten eloonjäämiskamppailussa.
Suomalaisestakin on aikanaan sanottu, että kun virta toi tuoreen lastun mukanaan yläjuoksulta, otti suomalainen uudisasukas keihäänsä ja lähti katsomaan, kuka on asettunut saman joen varteen.
Rasismista puhuessaan ihmiset puhuvat toistensa ohi. Ei Valtaojankaan sanoma mennyt perille, vaan toimittaja tunsi olonsa turvattomaksi, kun hänelle sanottiin, kuka on Peppi Pitkätossun isä.
Ei suvaitsevaisuus ole helppo asia.
Mkr.- Anonyymi
.....ja Peppi Pitkätossu kuten isänsäkin on mielikuvitusolentoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.....ja Peppi Pitkätossu kuten isänsäkin on mielikuvitusolentoja.
Afrikantähtipelissä on mielikuvitusjuoni. Suukkosuklaarasian kuva ja nimi olivat kriittisten katsojien silmissä rasistisia vaikka niin söpöä. Toisaalta tummaihoisilla on nykyään lehtien ja TV.n mainoskuvissa tietyt kiintiöt. Mustapekka pelikortit olivat aikansa ihanneperhekortit isä, äiti, tytär ja poika, yhtä mustaa lukuunottamatta, hän ei kuulunut perheisiin.
Niin ja kaikki, keiden keksimää, en usko, että mustien, valkoihoisten luulen, mutta jo niin kauan manipuloitua, että nykysukupolvi on jo omaksunut mielikuvitysolennot ja -leikit rasistiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Afrikantähtipelissä on mielikuvitusjuoni. Suukkosuklaarasian kuva ja nimi olivat kriittisten katsojien silmissä rasistisia vaikka niin söpöä. Toisaalta tummaihoisilla on nykyään lehtien ja TV.n mainoskuvissa tietyt kiintiöt. Mustapekka pelikortit olivat aikansa ihanneperhekortit isä, äiti, tytär ja poika, yhtä mustaa lukuunottamatta, hän ei kuulunut perheisiin.
Niin ja kaikki, keiden keksimää, en usko, että mustien, valkoihoisten luulen, mutta jo niin kauan manipuloitua, että nykysukupolvi on jo omaksunut mielikuvitysolennot ja -leikit rasistiseksi.Kallen kaviaarissa on valkoihoisen pojan kuva, Kyllä ahdistaa.
Reissumiehen päälle on sentään lätkäistu kolme erilaista reissumiestä. Vähän se on auttanut tässä ahdistuksessa.
Mutta aina tulee mieleen uusia ahdistuksen aiheita, Kuten avaruuden mustat aukot.
Tai "pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin". Oi ei.
Musta sukkaisuusmurha.
Kielemme pitää panna remonttiin. On keksittävä uusi sana. Sanoja.
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla4141206- 641106
- 61842
- 61795
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k100703Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,16702- 72684
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49661- 26653
- 60645