Miten treenaan itselle peak sosiaaliset taidot?

Anonyymi

Hei, en tienny mihin kysymyksen laittais niin tuli tänne.

Tilanne: oon introvertti ja kärsin sosiaalisesta ahdistushäiriöstä (oon saamassa hoitoa). Oon osaava tekijä tms ja mulle kokoajan sanotaan että mussa on potentiaalia - mut en vaan osaa hyödyntää sitä. On kynttilä vakan alla. Ja luulen että suurin syy on sosiaaliset taidot jotka on varmaan 7 miinus. Usein jos mun kaa ei oo esim. projektin tai harrastuksen kautta oo tekemisissä muhun ei pääse muuten tutustumaan ellei itse akt edistä asiaa (koska mä niin en yleensä tee). Musta joutuu vähän nyhtämään asioita. Sit tuntuu että jotkut ihmiset vähän ehkä pelkää mua kun musta ei päällepäin ikinä nää millä tuulella oon. Usein kuitenkin kun muhun tutustuu oon hyvä tyyppi.

Miten treenaan itselle hyvät sosiaaliset taidot?

Tavoitteena ei oo ehkä niinkään hankkia ystäviä, mainetta ja kunniaa vaan laittaa itseni samalle tasolle muiden kaa. Olisin myös tehokkaampi ja tekemisellä vaikuttavuutta yleensä.

Onko esim. maksullisia kursseja, valmennuksia tai vaikka ihan terapiaryhmiäkin?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et kertonut ikääsi ja paikkakuntaa, missä asut. Ainakin isommissa kaupungeissa on tarjolla vertaistukiryhmiä, ns. matalan kynnyksen paikkoja jossa on saman tyyppisestä oireilusta kärsiviä. Toki myös terapiaryhmiä on, esim. jännittäjien ryhmä. Googlaa tarjontaa omalla paikkakunnallasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe