Pitääkö vanhempanne ja appivanhempasi yhteyttä toisiinsa?

Anonyymi

Pitääkö omat vanhempanne ja appivanhempanne yhteyttä toisiinsa? Vanhempani eivät ole koskaan ole olleet kiinnostuneita tapaamaan puolisoni vanhempia. Takanani on kaksi pitkää suhdetta, jonka aikana vanhemmat eivät ole edes nähneet toisiansa.
Vanhempani ovat eronneet, eivätkä ole hyvissä väleissä toistensa kanssa. Molemmat olisivat voineet tavata appivanhemmat erikseen. Yrittänyt olen yhteistä ruokailua meillä ja kutsunut synttärikahveille. Appivanhemmat ovat aina tulleet, mutta omat vanhempani kieltäytyvät aina jollain verukkeella. Vanhempani pitävät minuun muutenkin yhteyttä vain harvoin, eivätkä käy juuri koskaan kylässä tai ole kiinnostuneita elämästäni. Olen saanut tästä ihmettelyä nykyiseltä ja ex kumppaneiltani. Välillä mietin mistä tämä johtuu.. onko vika minussa vai vanhemmissani?

4

1094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole mitenkään erikoista nykyään että vanhemmat tuijottavat omaa napaansa. Vanhempana olo ei ole ollutkaan sitä mitä odottivat. Saattavat olla jopa katkeria lapsilleen. Ei heitä kiinnosta rupatella mukavia lapsistaan vävyn tai miniän vanhempien seurassa, eivät pidä lapsiaan ihmeinä tai saavutuksina elämässään, vaan pikemminkin pettymyksinä. Omani eivät pidä yhteyttä enään juuri lainkaan. Appivanhempani ovat ottaneet minut perheenjäseneksi kuin omaksi lapsekseen. Olen aina ihaillut perheitä joissa pidetään yhtä. Kaikilla ei ole käynyt hyvä tuuri.

    • Anonyymi

      Ikävä kuulla. Appi ja Anoppi ovat samanlaisia, taustalla vaikuttaa myös heidän alkoholismi. Olin aluksi ihmeissäni sillä itsellä on todella läheiset välit vanhempiini. Puolisoni on ihana ihminen, joka olisi ansainnut paremmat vanhemmat.

    • Anonyymi

      Meillä, kyllä pidetään yhteyttä. Käymme mökillä, matkoilla ja soitellaan aika usein.
      Sovimme myös lastenlasten hoidosta, ettei aina yhdet ja samat isovanhemmat joudu hoitopuuhiin.

    • Anonyymi

      Minun ja mieheni vanhempien välillä ei ole muuta yhteyttä kuin ns. hyvän päivän tuttu-tasoiset välit. Molemmilla pariskunnilla on omat ystäväpiirit ja perhetutut, täysin erilaiset harrastukset ja mielenkiinnon kohteet.

      Seurustelimme mieheni kanssa yli 6 vuotta, eivätkä vanhempamme tavanneet toisiaan kertaakaan tänä aikana. Ei heillä ollut mitään halua tutustua toisiinsa, joten
      he tapasivat ensimmäisen kerran meidän häissä. Sitten muutaman vuoden välein lasten ristiäisissä, viimeksi näkivät kesällä vanhimman lapsemme rippijuhlilla.
      Silloin kun muksut olivat pienempiä, isovanhemmat kävivät lasten synttäreillä eri aikaan, silloin kun heille sopi.
      En edes yritä järjestää yhteisiä ruokailuita enkä juhlia, koska heillä ei ole mitään puhuttavaa toisilleen.

      Ei tässä ole mitään outoa. Jokaisella on omanlaisensa elämä.

      Älä turhaan syyllistä itseäsi äläkä muita. Anna ihmisten olla omia itsejään. Kyllä vanhempasi välittävät sinusta vaikka he eivät sitä ilmi tuokaan.
      Ei kannata turhaan yrittää tehdä ystäviä sellaisista ihmisistä jotka eivät viihdy toistensa seurassa yhtään. Käykööt luonasi silloin kun heille sopii. Kun tulevat, ole iloinen ja positiivinen, hyvällä tuulella ja nauti siitä hetkestä hyvillä mielin.
      Siitä tulee sekä sinulle itsellesi että muille parempi olo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2868
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2164
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe