Maistuukos palstalaisille veripalttu ja kampsupaisti.
Kampsupaistia tuli nuorempana syötyä.
Veripaltusta saa erittäin hyvää keittoa, kun lisää perunaa, sipulia, kermaa ja mausteita.
Netistä löytyy kyllä ohjeita.
Maistuuko veripalttu/kampsupaisti
13
1174
Vastaukset
- Anonyymi
Enpä tiedä mitä on kampsupaisti. Kampsuja kyllä tuli muksuna usein syötyä. Ihan ok ovat, mutta ei niitä tule itse tehtyä.
- Anonyymi
Maistuu.
- Anonyymi
En tiedä kampsupaistista mut siitä on aikaa kun viimeeksi syönyt veripalttua ja muusia ja hyvää oli
- Anonyymi
Rössypottua kyllä kiitos.
- Anonyymi
Kiitti mut ei kiitti!
- Anonyymi
Olenhan mä tehnyt kerran veripalttua, ammattikokin kanssa meidän hoitokodin vanhuksille. Ei sillä niin suurta kannattaja joukkoa ollut, kuin uskottiin. Verilättyjä sen sijaan tehdään n. kerran kuukaudessa lounaaksi ja loput tarjotaan iltapaloina jos jotain on jäänyt vielä jakamatta. Lounaalla on muusia ja puolukkahilloa verilättyjen kanssa.
Niille jotka ei verilättyjä syö, on tarjolla kesäkeittoa/kalakeitoa, tai muusin kanssa uunimakkaraa.
Itse mä tykkään veriletuista ja puolukkahillosta ihan sellaisenaan, sopiva pikku lounas, jos ei ole suurempi nälkä... kuitenkin tarpeeksi täyttävää, jotta työkunto säilyy. Kampsupaistista mulla ei ole tietoa, mutt tässä yhteydessä taidat tarkoittaa juuri veripalttua ja pottumuusia... nehän sopivat yhteen, kuin nenä päähän!
Kammottavin keitos tulee veriletuista, perunasta, sipulista ja porkkanaraasteesta, sekä savustetusta siankyljestä. Rössypottukeittoa... hirveä maku yhdistelmä, olen maistanut tasan kerran sellaista, enkä toiste lusikkaani siihen upota, fakta!
trollikka- Anonyymi
Meillä on sitten erilainen makuaisti.
Muistan, kun sain sellaisen lauantai makkarapötkön näköisen veritpalttu makkaran, josta sai leikattua siivuja.
Oletin ensin, että se on mustaa makkaraa, josta saa erinomaisen herkullista makkarakeittoa, kun lisää perunaa, sipulia ja muita mausteita.
Se olikin veripalttua ja mietin, että mitä siitä oikein valmistasi.
No tein siitä keittoa, perunaa, porkkanaa, laakerinlehtiä, pippureita ja sipulia.
Tuli muuten ihan älyttömän hyvää ja iso kattilallinen.
Veriletuista en ole keittoa tehnyt, mutta kamspupaistia tuon ohjeen mukaan kylläkin verilettujen sijaan kampsunpaloja.
Pitääköhän ostaa perjantaina kampsua/veripalttua ja tehdä kunnon keitto.
- Anonyymi
Mummielestä kaiken herkullisempii on palvigryynimakkarat savupekolin ja pottumuusin kera. Gryynimakkarois on ohragryynei, veree ja jauhettuu kuuta eli läskii. Sit jälkkäriks jätskii ja mansulahilloo. 👻
- Anonyymi
Jep, Poutun palvattu gryynimakkara, puolukkahilloa ja pottumuusi. Ehkä parsakaalia?
Menettelee! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, Poutun palvattu gryynimakkara, puolukkahilloa ja pottumuusi. Ehkä parsakaalia?
Menettelee!Kivikylän ryynimakkara on parempaa kuin poutun poutun ei ole hääviä mut kivikylän on hyvää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kivikylän ryynimakkara on parempaa kuin poutun poutun ei ole hääviä mut kivikylän on hyvää
Niinpä, silloin kun ollaan etelä-Suomessa. Tules tänne Lapin puolelle etsiin kaupasta Kivikylän ryynäreitä; joka kaupasta täällä ei löydy edes Poutun ryynäreitä.
Mä tuskin saan täältä Tapolan mustamakkaraa edes vakuumipakkauksessa.
Mä kun en oikeastaan muita makkaroita syö kuin ryynäreitä ja puhdasta verimakkaraa.
HK:n sinisestä lenkistä makkarakeittoa, mutt palaakaan makkaraa en kyllä syö... keitto sinäänsä juureksineen liemineen on ihan maittavaa.
Oon saanut ihan liikaa makkaraa lautaselleni kesäisin, mökillä. Äijät kun grillasivat kovin mielellään lihaa ja makkaroita. Lihaa oli viikonloppuisin, arkipäivinä makkaraa tai savustettua kalaa. Onneks sitä oli aina koska kalastettiin itse, joten mullekin oli särvintä pöydässä. "Särvin" on proteiinipitoista saaristolaisten sanastossa.
- Anonyymi
Onko kampsu varastettu lampsu eli rosvopaisti?
- Anonyymi
Juon ihmisveret raakana!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733