Neuvoja kaivataan festareille!!

Eka kerta

Moro!

Olen lähössä kesällä ekaa kertaa elämässäni festareille (Ruisrock). Ikääkin on jo kertynyt (yli 30v.), joten en ole ihan tyttönen enää. Tästä ei välttämättä ole kyllä mitään hyötyä, fiksuuden suhteen tarkoitan.

Nyt tarttisin hyödyllisiä tärppejä festareille. Mitä tarvitaan ehdottomasti mukaan, mitä ei missään nimessä tarvita/kannata ottaa mukaan. Pieniä ja isoja vinkkejä erilaisista asioista. Miten toimia eri tilanteissa jne. Majoitus menee kai telttailun puolelle. Lyhyesti sanottuna, kertokaa kaikki mahdollinen!!!

Kiitos!

13

3431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 000

Kortsuja, kumpparit ja muistilappu taskuun, jos sattuu unohtamaan nimensä.

• ei siitä stressiä pidä ottaa

Ei kai se sen kummempaa organisointia vaadi eli ihan ku lähtis mökille vaikka.
      Mitä nyt itelle tulee mieleen niin varavaatteet (ainaki housut) kunnolliset sadevaatteet, vessapaperia,(loppuu vessoista aina!), aurinkorasva ja hattu! Ovat ehdottomia jos on lämmintä. Ruissalon leirintäalueen (jos sinne meette) vessoissa ei oo mitään shampoita yms, eli ne. Tietty sit kaikki normaalit jutut mitä joka päivä tarttee, hammasharjat ja muut. Jos on menossa autolla ja tilaa on ottaa kamaa mukaan niin sitten enempi vielä vaatepuolta mukaan. Teltta kannattaa olla sateenpitävä.
      Sitten kun tohon lisää vielä korvatulpat(tarvitsee sekä bändiä kuunnellessa, ja jos meinaa nukkua) niin mä en enää muuta ottas mukaan ku viinat, ruokaa ja parhaat kaverit:)

Ja mitä nyt tulee mieleen mitä EI pitäs ottaa, niin jos teltassa asutte niin siellähän siis ei kannata pitää mitään arvokasta!
      Jos on montaki päivää niin kannattaa mennä siis leirintäalueelle teltan kanssa eikä leiriytyä mihin vaan, kun sitten pääsee kuitenkin suihkuun ja muuta.

Mitäs muuta..niin festarialueella ei aina puhelimet toimi, että kannattaa aina sopia missä tavataan jos sattuu kaverit hukkumaan. Kantsii sit kans miettii kaikki pankkiautomaatit ja tollaset, ettei oo pennittömänä yhtäkkiä, kun lähin seinä on 10km päässä.

Tää siis naisen näkökulmasta. Toi äskönen viesti oli miehen.

• 34v

Ei mitään hyötyä!!??? Mitä iloa on kesästä jollei käy festareilla kuuntelemassa kunnon musiikkia livenä isolta lavalta edulliseen hintaan? Ja mitä vanhemmaksi tulee niin sitä "kivuttomimmiksi" nuo festarit tulee. Provinssirock on ainakin suunniteltu niin, että aikuisempikin porukka viihtyy hyvin. Ruisrockista en tiedä kun tänä kesänä ois sinne tarkotus ekaa kertaa lähteä, Hanoi Rocks katos!

Ota mukaan mahdollisimman vähän!!!!! Liika tavara tuo hankaluuksia, vain mitä voit mukanasi kantaa. Älä aliarvioi kylmyyyttä, villapaitaa paksuja sukkahousuja tms. ei kannata unohtaa kotiin. Pidä huolta puhelimestasi ja pankkikortistasi. Vaatteet ja kengät kannattaa otaa sellaiset jotka voi vapaasti likaantua, yksi festarien tunnelman tuoja onkin tuo likaisuuden tunne ;)

Nyrkkisääntö, mahdollisimman vähän mukaan, mikä kantaen kulkee repussa on hyvä määrä. Jos epäilet tarvitsevasi jotain niin jätä se kotiin! Ota vain sellaiset tavarat joita TIEDÄT tarvitsevasi.

• Eka kerta

Autolla festareille tulo tuntuu tavaroiden kannalta parhaalta, mutta... Onko mulla enää autoa festareiden jälkeen ja missä kunnossa se on? Itse sitä ei ole aikomusta tärvätä mutta kun ne muut... Ja missä siellä on parkkikset? Toivottavasti ei missään telttojen keskellä yli käveltävinä (näitäkin on nähty). Ja kun tuo telttailu kuuluu mun top kymppiin inhottavien asioiden suhteen, niin löytyykö muuta suht edullista vaihtoehtoa lähistöltä/matkan päästä? Myöhässähän tässä ollaan mutta ollaanko auttamattomasti.

• gfahda

Jos otat auton mukaan, niin nuku siinä. Ei sen mikään iso auto tarvii olla, että yksin pystyt nukkumaan siellä.

• Eva

...missä siis meinaat asustella festareiden aikana. Olit siis menossa Ruisrockiin, yövytkö ruissalon leirintäalueella?

• Eka kerta
        Eva kirjoitti:

...missä siis meinaat asustella festareiden aikana. Olit siis menossa Ruisrockiin, yövytkö ruissalon leirintäalueella?

Kai se on pakko siellä Ruissalon leirintäalueella yöpyä, jos ei meinaa olla selvin päin koko viikonloppua ja ajaa aina useampi sata kilsaa kotiin nukkumaan. Varteenotettavia vaihtoehtoja otetaan tietysti huomioon! Mieluummin nukkusin kyllä ehkä autossani ku teltassa, mut mulla ei oo autossa vessaa eikä suihkua.

• eva
        Eka kerta kirjoitti:

Kai se on pakko siellä Ruissalon leirintäalueella yöpyä, jos ei meinaa olla selvin päin koko viikonloppua ja ajaa aina useampi sata kilsaa kotiin nukkumaan. Varteenotettavia vaihtoehtoja otetaan tietysti huomioon! Mieluummin nukkusin kyllä ehkä autossani ku teltassa, mut mulla ei oo autossa vessaa eikä suihkua.

mikset sitten nuku siellä parkkiksella autossa? Sitten on suihkut ja muut vieressä. Toki se maksaa enempi ku mennä johonki tienvarteen auton kanssa, mutta onpahan alue valvonnan alla. Ja kun jättää auton tarpeeks sivuun niin kyllä se jätetään rauhaan..

• muovipussi

eli repun sisälle muovipussi, johon laitat tavarat. Jos vesisade yllättää, niin ei kamat kastu. Kaupasta niitä halpoja sadetakkeja useampi, villasukkia parit. Kanisteri vettä mukaan ettei tarvitse hampaitakin lähteä pesemään suihkuille, ja se vessapaperi on ehdottoman tärkeä!

Ruuaksi leipää yms, joka ei aivan heti pilaannu vaikka kylmälaukusta loppuukin kylmäkallet. Näitä juttuja voi ottaa kun lähtee autolla, jolla kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että on järkevintä lähteä. Vielä kun saisit lainaksi jostain pakettiauton, jonka perään voi heittää patjan, niin sehän olisi jo aivan unelma. Sitte tarvitaa viä tietty jotkut rievut jotka voi virittää ikkunaan ettei se ihana kesäaurinko herätä krapulaista...

Ja sitten varoituksena kaikille: sattuipa yksillä festareilla niinkin, että pallogrilli oli laitettu liian lähelle pakettiautoa, ja autoon sammunut tyttö kuoli grillin käryihin, jotka meni autoon, muttei enää autosta pois. Ei paljon naurattanut viereisessä teltassa...

Itse olen ollut yhteensä 15:sta festareilla, eikä ikinä ole tavaroita tärvelty, autotkin säästetty. Kunhan viet auton vartioidulle parkkikselle niin eiköhän se siellä pysy.

• poika

No, minä annan sellaisia käytännön vinkkejä, joita toteuttamalla ei voi mokata, eli huolehdit rahoista ja itsestäsi, et harrasta suojaamatonta seksiä tuntemattoman kanssa, otat rahaa vain vähän mukaan, koska sen takia on pikapankit, ota tarpeeksi vaatteita, ja lopuksi huolehdit itsestäsi, olet isotyttö (30v)

• Eka kerta

Seksiä ei onneksi tarvitse festareille lähteä harrastammaan, kuten niin monet tekevät. Munaa (ja vieläpä erittäin hyvää sellasta) saa kotonakin mutta niitä bändejä ja tunnelmaa en saa kotiini, vaikka haluaisin. Miksi tuhlata lyhyttä viikonloppua epäolennaiseen...

• ...

hyödynnä narikoita niin ei jää mitään olennaista ottamatta mukaan..festareilla on inhottava liikkua ison kassin kanssa,mutta kylmässä ei ole hyvä olla liian vähissä vaatteissa.hyvällä festarimielellä pääsee jo todella pitkälle vaikka jotain puuttuisikin =)

• nena 2

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe